ChristianMatch
 


Forum

Waarom een kruisje dragen?
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:24
 
Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...

Waarom eigenlijk?

Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.

Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen?
Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.

Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen.
Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken.
Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?

Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.

Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden.
Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan?
Dat is toch verre van bijbels!

Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!

Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden.
Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.

Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis!
Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...

Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.

Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:27
 
Het is niet de trots dat iemand meegewerkt heeft, maar de blijdschap dat door dat offer van Jezus aan die paal met dwarsligger zijn/haar leven verzekerd is, wat het kruis tot symbool van geloof heeft gemaakt. En ja, het is juist de tegenstelling tussen eigenlijke doel van het instrument en de positieve doorwerking ervan die het tot geloofssymbool maakt. Immers, je zoekt niet standaard redding in een martelwerktuig....dan ben je of niet goed wijs, of er is echt iets bijzonders aan de hand Knipoog smiley

Maar als jij geen kruis wilt dragen...prima! Maar laat de ander die wel dit symbool draagt gewoon in zijn/haar waarde.


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 6 mei 2010, 16:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:35
 
HENK710 schreef:
Het is niet de trots dat iemand meegewerkt heeft, maar de blijdschap dat door dat offer van Jezus aan die paal met dwarsligger zijn/haar leven verzekerd is, wat het kruis tot symbool van geloof heeft gemaakt. En ja, het is juist de tegenstelling tussen eigenlijke doel van het instrument en de positieve doorwerking ervan die het tot geloofssymbool maakt. Immers, je zoekt niet standaard redding in een martelwerktuig....dan ben je of niet goed wijs, of er is echt iets bijzonders aan de hand Knipoog smiley

Maar als jij geen kruis wilt dragen...prima! Maar laat de ander die wel dit symbool draagt gewoon in zijn/haar waarde.

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:37
 
Zowieso draag ik geen kruis draag wel een ketting met de afbeelding van de Menorah, Davidster met daar onderdaan de ichtisvus als verbond voor het volk van Israel te zijn.
Want we behoren als Gemeente er wel bij alleen we moeten wel onder ogen zien dat Israël Gods oogappel is.
En ja ik hou van Gods volk en draag dit dagelijks bij mij. Lachende smiley

Het is even een andere kleur dan hieronder staat die van mij is gewoon zilver.



Laatst aangepast door
ANITA324
op donderdag 6 mei 2010, 16:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:37
 
HENK710 schreef:

...

Maar als jij geen kruis wilt dragen...prima! Maar laat de ander die wel dit symbool draagt gewoon in zijn/haar waarde.

Ik zal ze heus in hun waarde laten...
Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.

Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen...
... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.

Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:38
 
LEPELTJE037 schreef:
Ik zal ze heus in hun waarde laten...
Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.

Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen...
... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.

Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek?

Wat een vreemde vergelijking zeg!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS505





Berichten: 118

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:44
 
Ik vind ook dat een ieder gerespecteerd behoord te worden hierin.
Laten we er dus geen felle discussies over hebben.

Ik draag zelf een Kruisje met corpus (Lichaam) van Jezus. Ik zie het kruis dragen als een teken van onze verlossing. In de H. Schrift staat immers: Zij zullen opzien naar Hem die ze doorstoken hebben.
In de H. Schrift staat ook op meerdere plaatsen dat het Kruis ons tot heil is geworden. Protestantse christenen dragen liever een kruis zonder corpus (lichaam). Ik respecteer dit ten zeerste. Ik zelf vind het echter een prachtige getuigenis om Jezus aan het Kruis te mogen aanschouwen. Hij is inderdaad verrezen, maar het opzien naar Christus aan het Kruis helpt mij om mij eraan te herinneren dat Jezus voor onze zonden aan het Kruis is gestorven.
Ik draag zelf een Kruisje met corpus (lichaam) met daarbij een boog met de woorden: Veni Creator Spiritus en een duif, is de Heilige geest, er op.
Ik ben zelf een charismatische christen. Dit betekent dat ik de Lofprijzing en het werken vanuit de H. Geest op een belangrijke plaats zet in mijn gebed voor mij zelf en voor anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:49
 
LEPELTJE037 schreef:
Ik zal ze heus in hun waarde laten...
Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.

Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen...
... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.

Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek?

Die sigaret of die kogel hebben niet de impact gehad die het kruis van Jezus wel gehad heeft...

Maar ben blij dat je mij in mijn waarde laat als zieke Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:55
 
HENK710 schreef:

...

Maar ben blij dat je mij in mijn waarde laat als zieke Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Tsja, als je het zo wilt zien...

Ook prima. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:04
 
LEPELTJE037 schreef:
Ik zal ze heus in hun waarde laten...
Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.

Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen...
... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.

Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek?

Ik vind je vergelijkingen nogal vreemd en provocerend,daarbij denk ik dat een symbool niet altijd een positieve gedachte hoeft op te roepen,het is goed bij sommige gebeurtenissen stil te staan.
Ik draag 2 trouwringen aan een halsketting,is dat dan mijn "kruis"?
Ook een zieke gedachte?Het zij zo.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:06
 
LEANNE226 schreef:
Ik vind je vergelijkingen nogal vreemd en provocerend,daarbij denk ik dat een symbool niet altijd een positieve gedachte hoeft op te roepen,het is goed bij sommige gebeurtenissen stil te staan.
Ik draag 2 trouwringen aan een halsketting,is dat dan mijn "kruis"?
Ook een zieke gedachte?Het zij zo.......

Zeker weten, geen zieke gedachte! 'k Vind het alleen maar mooi. Verder ben ik het met je eens, 'k heb ook erg veel moeite met deze vergelijkingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:11
 
HENK710 schreef:
Die sigaret of die kogel hebben niet de impact gehad die het kruis van Jezus wel gehad heeft...

...


... en daarom moeten we ons daar aan herinneren, door het martelwerktuig om de nek te dragen, waarmee Hij is omgebracht, door ons eigen toedoen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:12
 
Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...


Het is voor mij een soort uiterlijk kenmerk dat laat zien dat je je tot de Christenen rekent. Niks mis mee om daar uiting aan te geven. Een kruis herinnert aan de kruisdood maar met name aan de waarde ervan en niet aan de martelpaal zelf, die overigens vaak een T-vorm had. Zelf draag ik een kruisje aan een kettinkje dat ook nog herinnert aan mijn verre voorouders. Mooi toch?

Thomas, Hugenotenkruisje.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 6 mei 2010, 19:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:18
 
LEPELTJE037 schreef:
... en daarom moeten we ons daar aan herinneren, door het martelwerktuig om de nek te dragen, waarmee Hij is omgebracht, door ons eigen toedoen...

  1. Niemand MOET dat!
  2. En nogmaals, het is maar net waar je de nadruk op legt: de marteling van Jezus waar ook wij mee schuldig aan zijn of de redding die Jezus hierdoor heeft bereikt voor ons!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:22
 
Draag vol trots mijn kruisje.
Het is is een teken van Christen zijn voor mij en dat mag iedereen zien.
Dat hij voor mij aan het kruis gestorven is is ook iets wat ik me iedere dag opnieuw mag beseffen.
En verder moet een ieder zelf weten wat hij doet oordelen is aan ons niet gegeven.
willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:34
 
WILLIE400 schreef:
Draag vol trots mijn kruisje.
Het is is een teken van Christen zijn voor mij en dat mag iedereen zien.
Dat hij voor mij aan het kruis gestorven is is ook iets wat ik me iedere dag opnieuw mag beseffen.
En verder moet een ieder zelf weten wat hij doet oordelen is aan ons niet gegeven.
willie


Nooit zou ik zo.n kruisje dragen, totdat ik eens jarig was en m.n oudste dochter gaf een doosje aan mij, ik zei.....nee hè....geen kruisje....
toch wel zei ze, ik zei omdat ik het van jou heb gekregen, draag ik het.
Nu wil ik het nooit meer kwijt, ik zie het ook als een houvast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:23
 
LEPELTJE037 schreef:
Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...

Waarom eigenlijk?

Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.

Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen?
Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.

Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen.
Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken.
Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?

Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.

Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden.
Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan?
Dat is toch verre van bijbels!

Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!

Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden.
Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.

Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis!
Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...

Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.

Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis!


He Lepeltje,
Fijn dat je iemand die een kruisje draag een idioot noemt. ben ik dat blijkbaar ook....................

Ik draag nl wel een kruisje en vind het altijd een mooie gelegenheid om over mijn geloof te praten omdat mensen soms vragen waarom ik dat draag en dan kan ik daar over vertellen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn Lepel maar om dat direct iemand een idioot te noemen vind ik pijnlijk.

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:29
 
LEPELTJE037 schreef:
Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...

Waarom eigenlijk?

Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.

Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen?
Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.

Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen.
Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken.
Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?

Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.

Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden.
Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan?
Dat is toch verre van bijbels!

Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!

Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden.
Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.

Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis!
Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...

Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.

Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis!
Als Jezus nooit gekruisigd volgens jou mening lepeltje waarom toonde Jezus dan Zijn doorboorde handen aan Thomas?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:43
 
DANIEL777 schreef:
Als Jezus nooit gekruisigd volgens jou mening lepeltje waarom toonde Jezus dan Zijn doorboorde handen aan Thomas?

Hoewel het off-topic is...

Dat Jezus niet gekruisigd is, is meer vanwege schriftuurlijke correctie (zie link). Jezus's handen waren wel degelijk doorboord, alleen met dit verschil dat Jezus aan een paal werd gehangen met z'n handen boven z'n hoofd, met 1 spijker door beide handen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:44
 
LEPELTJE037 schreef:
Hoewel het off-topic is...

Dat Jezus niet gekruisigd is, is meer vanwege schriftuurlijke correctie (zie link). Jezus's handen waren wel degelijk doorboord, alleen met dit verschil dat Jezus aan een paal werd gehangen met z'n handen boven z'n hoofd, met 1 spijker door beide handen.
hoezo offtopic?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:48
 
LEPELTJE037 schreef:
Hoewel het off-topic is...

Dat Jezus niet gekruisigd is, is meer vanwege schriftuurlijke correctie (zie link). Jezus's handen waren wel degelijk doorboord, alleen met dit verschil dat Jezus aan een paal werd gehangen met z'n handen boven z'n hoofd, met 1 spijker door beide handen.


He lepeltje,

Zou het fijn vinden als je even reageerde op wat ik had geschreven...........of is dat teveel gevraagd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:49
 
Ik draag geen kruisje... Niet omdat ik het zie als martelwerktuig of wat dan ook maar...
Ik draag enkel iets anders om men nek Knipoog smiley
Maar ik zie het kruis niet als zijnde een martelwerktuig,
Ik zie het meer als een symbool van het feit dat Jezus is gestorven voor onze zonden...
Ik zie dan ook niet in waarom het niet zou mogen of kunnen of wat dan ook maar...Beetje vreemd om die rare vergelijkingen te maken....
Jezus is aan het kruis gestorven voor onze zonden, Omdat te vergelijken met iemand die is neergestoken of neergeschoten vind ik een beetje bizar...Ergens krijg ik dan het gevoel dat je het hele verhaal kruisdood niet snapt...Ga ervan uit dat je het wel snapt maar zoals je het nu stelt in de dingen die je hier neerzet, doe je alsof je er niets van hebt begrepen, Das tenminste mijn bescheiden mening, wil je overgens niet aanvallen...maar probeer enkel weer te geven hoe je overkomt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:57
 
MARY052 schreef:
He Lepeltje,
Fijn dat je iemand die een kruisje draag een idioot noemt. ben ik dat blijkbaar ook....................

Ik draag nl wel een kruisje en vind het altijd een mooie gelegenheid om over mijn geloof te praten omdat mensen soms vragen waarom ik dat draag en dan kan ik daar over vertellen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn Lepel maar om dat direct iemand een idioot te noemen vind ik pijnlijk.

Mary

MARY052 schreef:
He lepeltje,

Zou het fijn vinden als je even reageerde op wat ik had geschreven...........of is dat teveel gevraagd?

Wat is er pijnlijk aan om idioot genoemd te worden?
Ik geef mijn mening over een martelwerktuig wat mensen om de nek dragen, terwijl Jezus daarmee werd omgebracht...
Dat is pas pijnlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:29
 
LEPELTJE037 schreef:
Wat is er pijnlijk aan om idioot genoemd te worden?
Ik geef mijn mening over een martelwerktuig wat mensen om de nek dragen, terwijl Jezus daarmee werd omgebracht...
Dat is pas pijnlijk!



Geen commentaar meer Lepeltje,
We zitten duidelijk niet op 1 lijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:32
 
MARY052 schreef:
Geen commentaar meer Lepeltje,
We zitten duidelijk niet op 1 lijn.

dat leek me al duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:39
 
LEPELTJE037 schreef:
Wat is er pijnlijk aan om idioot genoemd te worden?
Ik geef mijn mening over een martelwerktuig wat mensen om de nek dragen, terwijl Jezus daarmee werd omgebracht...
Dat is pas pijnlijk!

Bij ons in de kerk (PKN ([url]www.debrugspijkenisse.nl[/url]) hangt een kruis van ongeveer 3mtr in de kerk.
Ik draag een kruis om mijn nek....ongeveer al 20 jaar en ik ben er blij mee, trots op.

dan maar een idioot in jouw ogen, maar ik vind dat je met dit heel erg fout zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:42
 
JONATHAN890 schreef:
Bij ons in de kerk (PKN ([url]www.debrugspijkenisse.nl[/url]) hangt een kruis van ongeveer 3mtr in de kerk.
Ik draag een kruis om mijn nek....ongeveer al 20 jaar en ik ben er blij mee, trots op.

dan maar een idioot in jouw ogen, maar ik vind dat je met dit heel erg fout zit.

Een Arabier vind een kameel... die kameel vindt van niet.

Tsja, dat kun je vinden... ook slechts een mening Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:42
 
LEPELTJE037 schreef:
Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...

Waarom eigenlijk?

Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.

Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen?
Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.

Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen.
Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken.
Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?

Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.

Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden.
Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan?
Dat is toch verre van bijbels!

Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!

Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden.
Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.

Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis!
Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...

Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.

Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis!


Bedankt dat je degenen die een kruisje dragen een idioot noemt.
Voor mij betekend het kruisje iets heel anders.
Ik behoor tot het "hokje" christenen.
En het herinnert mij er dagelijks aan dat Jezus voor mij aan het kruis is gestorven en weer is opgestaan uit de doden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:54
 
LEPELTJE037 schreef:
Een Arabier vind een kameel... die kameel vindt van niet.

Tsja, dat kun je vinden... ook slechts een mening Knipoog smiley


tjonge...... ik vind dat je met je reacties en benamingen geven veel te ver gaat, jammer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:57
 
JONATHAN890 schreef:
tjonge...... ik vind dat je met je reacties en benamingen geven veel te ver gaat, jammer

Waarmee ga ik te ver? Omdat ik van mening ben dat het idioot is om met een martelwerktuig om de nek te lopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5