ChristianMatch
 


Forum

Hou van Mij zoals je bent
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
PAULUS505





Berichten: 118

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 16:26
 
Hou van Mij zoals je bent

Ik ken de ellende, de strijd en de beproevingen van je ziel; de zwakheid en de onvolkomenheid van je lichaam; Ik ken je traagheid, je zonden, je falen; en toch zeg Ik je: ‘Geef Mij je hart, bemin Mij zoals je bent! Wacht je tot je een engel bent om je aan de liefde uit te leveren, dan zul je Me nooit beminnen. Zelfs al zou je steeds hervallen in die fouten die je liever nooit gekend had; zelfs al ben je traag in de deugd, Ik sta je niet toe Mij niet lief te hebben.
Hou van Mij zoals je bent! Elk ogenblik en welke ook jouw gesteltenis is, of je vurig bent of in dorheid; of je trouw bent of ontrouw.

Hou van mij zoals je bent! Ik wil de liefde van je arm hart. Wacht je tot je volmaakt bent om Me te beminnen, dan krijg Ik nooit je liefde. Zou Ik van elke zandkorrel geen serafijn kunnen maken, stralend van reinheid, adel en liefde? Zou Ik niet op één teken van mijn wil uit het niet duizenden heiligen kunnen verwekken, duizend maal volmaakter en liefdevoller als deze die Ik schiep? Ben Ik de Almachtige niet? En als het Me behaagt deze wondere wezens voor altijd in het onbestaande te laten en jouw arme liefde te verkiezen boven die van het! Mijn Kind, laat Me je liefhebben, Ik wil je hart. Ik reken er op je te vormen, naar in afwachting bemin Ik je zoals je bent. En Ik wens dat jij hetzelfde doet. Uit de bodem van je ellende wil Ik de liefde zien uitschieten. Tot in je zwakheid hou Ik van je. De liefde van de armen lokt Mij; Ik zou graag zien dat vanuit je behoeftigheid deze kreet aanhoudend opsteeg: Heer, ik bemin U.
De zang van je hart bekoort Mij. Wat zou Ik je kennis en talenten nodig hebben? Ook deugden vraag Ik je niet, want je bent zo zwak, dat, indien Ik je er zou geven, de eigenliefde er zich in zou mengen; maak je daarover dus niet bezorgd.

Ik had je kunnen voorbestemmen tot iets groots; neen, je zult de onnutte dienaar zijn. Zelfs het weinige dat je bezit, ontneem Ik je, want je bent alleen voor de liefde gemaakt. Bemin! De liefde zal je bewegen om de rest te doen zonder eraan te denken. Zoek enkel het nu-moment te vullen meet je liefde.

Vandaag sta Ik aan de deur van je hart als een bedelaar, Ik, de Heer der heren. Ik klop en wacht, open Mij met spoed, weeg je ellende niet af. Ook je armoede niet, want indien je ze geheel doorschouwde, dan zou je sterven van smart. Het enige wat mijn hart zou pijnigen is, dat Ik je zag twijfelen en gebrek zag lijden aan vertrouwen. Ik verlang dat je elk uur van de dag en de nacht aan Mij denkt. Ik verlang echter niet, dat de meest onbeduidende van je daden buiten de liefde zou staan.

Wanneer je zult te lijden hebben, zal Ik je kracht geven. Jij gaf Mij je liefde, Ik geef je te kunnen beminnen hoger dan al wat je dromen kunt. Maar gedenk: Hou van Mij zoals je bent. Wacht niet tot je heilig bent om je aan de liefde te geven, anders zal je nooit beminnen.


Ik hou van je

Je hemelse Vader
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Pagina 1 van 1