ChristianMatch
 


Forum

Gebed voor goede verkiezingsuitslag
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 16:57
 
Bidden jullie mee?

Gevonden op internet:


'Gebed bepaalt uitslag van verkiezingen'


Hilversum (ANP) 8 november 2006 - Honderden gelovigen bidden al een maand voor de komende verkiezingen. De gebeden zijn gericht op het vragen om een goede en bekwame regering en parlement waarin recht, dienstbaarheid, nederigheid en waarheid centraal staan. Dat heeft de Stichting Op de Bres voor Nederland gemeld.

Doorslaggevend
De stichting meent dat het gebed de uitslag van de verkiezingen bepaalt. Ook voor de verkiezingen van 2002 en 2003 is massaal gebeden. De stichting vindt dat ook toen het gebed een doorslaggevende rol heeft gespeeld.

Niet voor bepaalde partij
Vier dagen voor de verkiezingen organiseert de stichting een samenkomst. Dat moet een uitdrukking worden van geloof dat God de gebeden verhoort. Volgens een woordvoerder bidden de leden niet voor een bepaalde partij.

Overheidsgebed
De Stichting Op de Bres voor Nederland is een interkerkelijke gebedsbeweging die deze taak al 25 jaar verricht. Meer dan driehonderd mensen zouden regelmatig bidden voor de minister-president; vierhonderd mensen vouwen de handen specifiek voor de regering. Daarnaast is er een voortdurend ‘overheidsgebed’ waarin meer dan duizend mensen meedoen, aldus de stichting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 17:26
 
De verkiezingen van 2002 werden aanvankelijk gewonnen door de LPF,
maar aangezien Pim zelf vroegtijdig tot een einde kwam werd CDA de grote winnaar en kwam JP "aan de macht"...
Dat ging zo geweldig dat het kabinet al snel weer viel en we weer opnieuw naar de stembus mochten en wederom JP kozen als premier...
Die heeft nu zo'n 6 jaar op zen plekkie gezeten en het is één grote ellende geworden in ons kikkerlandje.
Ik ben een beetje bang dat al die miljoenen kiezers zich maar weinig aantrekken van het gebed en gewoon voor "the obvious" gaan...
PVV zal dit jaar ws. dus een hoop zetels hebben, denk dat JP een beetje afgedaan heeft!
Het idee van bidden voor de verkiezingen an sich staat me niet tegen, maar als we het dan toch over nuchterheid hebben...eerst zien dan geloven...
Ik zal iig niet op JP stemmen, noch op meneer Wilders
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 17:45
 
Mijn bedoeling met dit topic, is een oproep tot gebed. En dus niet om een discussie op te starten. Daar zijn al topics over.

Je mag van het gebed veel verwachten! Dan ben ik maar liever iets minder nuchter.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 8 juni 2010, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:18
 
MARIJAN072 schreef:
Mijn bedoeling met dit topic, is een oproep tot gebed. En dus niet om een discussie op te starten. Daar zijn al topics over.

Je mag van het gebed veel verwachten! Dan ben ik maar liever iets minder nuchter.

Ik verwacht ALLES van het gebed...maar wil enkel aangeven dat de verkiezingen ook wel een heel stuk menselijkheid ten deel valt, en dan met name de eigen wil...Lachende smiley

Ik vind het goed van je dat je de oproep geplaatst hebt, maar je hebt het wel op een openbaar forum geplaatst en dan kun je verwachten dat men er een eigen mening naar vormt en de vrijheid neemt deze te schetsen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:35
 
Heel gaaf oproep tot gebed.
Met bidden en vasten met herman Boon ook met 500 mensen gebeden voor regering.
Vooral voor juiste mensen op juiste plaats en herstel van God's leiding in Nederland.
Dus niet voor bepaalde partij.
Op mijn steun kun je rekenen.
gr Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:08
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik verwacht ALLES van het gebed...maar wil enkel aangeven dat de verkiezingen ook wel een heel stuk menselijkheid ten deel valt, en dan met name de eigen wil...Lachende smiley

Ik vind het goed van je dat je de oproep geplaatst hebt, maar je hebt het wel op een openbaar forum geplaatst en dan kun je verwachten dat men er een eigen mening naar vormt en de vrijheid neemt deze te schetsen...

Misschien beinvloed God jouw wel..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:26
 
MARIO216 schreef:
Misschien beinvloed God jouw wel..... Knipoog smiley


Ja, ik ga zo maar "even" het lijsttrekkersdebat volgen...even kijken of Hij en ik het nog steeds eens zijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1