ChristianMatch
 


Forum

Voorbeboedsmiddelen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 12:22
 
Omdat het topic sex voor het huwelijk een beetje dood bloed een ander topic, voorbehoedsmiddelen. Mag je in een huwelijk de kinderwens uitstellen? Mag je als single alleen sex hebben met een voorbehoedsmiddel als excuus, omdat je het niet laten kunt. Of wacht je tot het huwelijk.
Dat laatste ben ik meer een voorstander van.

dat was de beginvraag
gaat dus ook over sex voor het huwelijk wat mijns inziens ook relevant is op een datingsite waar de meesten volgens mij toch echt geen relatie hebben/ getrouwd zijn
maar goed als jullie het alleen over voorbehoedsmiddelen in een relatie willen hebben vind ik het prima
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 22:38
 
Ik heb nooit iets gebruikt vroeger en GOD os 2 kinderen gaf vlak achter elkaar heb ik me laten helpen want als ik al naar haar keek was ze al zwanger en dit was toen in die tijd het beste voorons alle twee want ik praat over 1970 en ik had mn schoonmoeder gezien met toen dat pillen gedoe en had gedacht dat doen we anders.
En ik moet zeggen dat ik tot heden nog geen spijt er van gehad heb. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JUDA209





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 12:52
 
MIEKE364 schreef:
Ervan uitgaande dat God de Schepper is van de natuur, Hannah, zeggen we hetzelfde. God geeft de problemen, de moeite met de ene hand en met de andere geeft hij de oplossing. Er is geen toeval en er gebeurt niets zonder reden.


Je dankt God niet alleen voor al het goede in je leven, je dankt God ook voor al de dingen/situaties die minder goed zijn verlopen in je leven want het maakt je tot wat je nu bent. Je dankt God niet alleen als je boven op de heuvel staat en Jeruzalem ziet, maar dankt Hem ook als je van die heuvel valt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 12:59
 
JUDA209 schreef:
Je dankt God niet alleen voor al het goede in je leven, je dankt God ook voor al de dingen/situaties die minder goed zijn verlopen in je leven want het maakt je tot wat je nu bent. Je dankt God niet alleen als je boven op de heuvel staat en Jeruzalem ziet, maar dankt Hem ook als je van die heuvel valt.

Hoi Juda,

Mooi getuigenis geef je hier maar bij mij komt het danken- heuvelafwaarts-pas na lange tijd en zeker niet tijdens dit "neerstorten".
Herken je dit of heb jij zo`n rotsvast geloof in zware tijden?
Misschien sla ik de plank volledig mis want het ging immers over voorbehoedsmiddelen Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JUDA209





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 13:14
 
CARIN303 schreef:
Hoi Juda,

Mooi getuigenis geef je hier maar bij mij komt het danken- heuvelafwaarts-pas na lange tijd en zeker niet tijdens dit "neerstorten".
Herken je dit of heb jij zo`n rotsvast geloof in zware tijden?
Misschien sla ik de plank volledig mis want het ging immers over voorbehoedsmiddelen Twijfelende smiley


Nope, je slaat de plank niet mis.
Er staat ook nergens dat ik God dank wanneer ik met 100 km p/u naar beneden dender.
Het gaat er niet om of ik mij hierin herken.
Je geloof dient rotsvast te zijn in zowel goede als wel in minder goede dagen.

maar oke, ga verder over het onderwerp "voorbehoedsmiddelen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 13:16
 
JUDA209 schreef:
Nope, je slaat de plank niet mis.
Er staat ook nergens dat ik God dank wanneer ik met 100 km p/u naar beneden dender.
Het gaat er niet om of ik mij hierin herken.
Je geloof dient rotsvast te zijn in zowel goede als wel in minder goede dagen.

maar oke, ga verder over het onderwerp "voorbehoedsmiddelen".

Goed plan, ik ben voor voorbehoedsmiddelen maar mijn mening was al bekend eerder in dit topic.
Wat is jouw mening hierover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JUDA209





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 15:36
 
CARIN303 schreef:
Goed plan, ik ben voor voorbehoedsmiddelen maar mijn mening was al bekend eerder in dit topic.
Wat is jouw mening hierover?


Ik ben ervoor.
Als je kids wil dan probeer je het zonder. Heb je zin in vrijen met je partner dan gebruik je wel voorbehoedsmiddelen.
Simpel toch of wil iemand mij doen geloven dat je alleen gemeenschap met elkaar hebt om kinderen te willen?
Kom op zeg. Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
Maak het niet moeilijker dan het al is, dacht men maar zoals een kind(vrije vertaling van God)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 17:06
 
JUDA209 schreef:
Ik ben ervoor.
Als je kids wil dan probeer je het zonder. Heb je zin in vrijen met je partner dan gebruik je wel voorbehoedsmiddelen.
Simpel toch of wil iemand mij doen geloven dat je alleen gemeenschap met elkaar hebt om kinderen te willen?
Kom op zeg. Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
Maak het niet moeilijker dan het al is, dacht men maar zoals een kind(vrije vertaling van God)

.


Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 9 februari 2011, 09:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:39
 
MARIEKE897 schreef:
Ik ben ook pro voorbehoedsmiddelen, zeker als ik weet dat nog een zwangerschap ten koste gaat van mijn gezondheid, en dus ook van de mogelijkheid om de kids op te voeden!!
Sex is idd ook om van te genieten, en niet alleen om kindjes te maken
Lachende smiley


De winst is ook voor de kinderen die er wel komen. Het is in ieder geval goed voor een kind dat het gewenst is en dat het op een moment komt dat de ouders er aan toe zijn. Het is niet verkeerd als een kind meer aandacht en warmte krijgt, zeker in deze snel veranderende maatschappij. We weten vaak nog van de gedwongen huwelijken van vroeger. De christelijke gemeenschappen waren doorgaans ook niet zo vriendelijk voor de ongehuwde moeder en het kind werd er op aangekeken, wat geen fijn begin was van een kinderleven. En zo gezond was het ook niet altijd voor de vrouwen die jaar op jaar zwanger waren. En of deze vrouwen wel van sex genoten als ze rekening moesten houden met weer een zwangerschap? Heerlijk dat vrouwen nu ook sex kunnen hebben zonder daar bang voor te moeten zijn! Deze uitgebreide kinderzegen bleek kennelijk ook niet echt de wens van de meesten want nadat de pil beschikbaar kwam, was het meestal snel afgelopen met de grote gezinnen. De voorbehoedsmiddelen zijn een zegen voor de mensheid. Grote gezinnen en armoede gaan vaak in de behoudende kringen hand in hand, al mag dat niet benoemd worden.
Gezinnen die uit twee of drie kinderen bestaan, zijn echt niet minder gezegend. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen respect heb voor de moeders die een groot gezin tot een succes wisten te maken.

Thomas, voor een kindertal dat de ouders aankunnen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 19 juli 2010, 20:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 15:35
 
THOMAS968 schreef:
De winst is ook voor de kinderen die er wel komen. Het is in ieder geval goed voor een kind dat het gewenst is en dat het op een moment komt dat de ouders er aan toe zijn. Het is niet verkeerd als een kind meer aandacht en warmte krijgt, zeker in deze snel veranderende maatschappij. We weten vaak nog van de gedwongen huwelijken van vroeger. De christelijke gemeenschappen waren doorgaans ook niet zo vriendelijk voor de ongehuwde moeder en het kind werd er op aangekeken, wat geen fijn begin was van een kinderleven. En zo gezond was het ook niet altijd voor de vrouwen die jaar op jaar zwanger waren. En of deze vrouwen wel van sex genoten als ze rekening moesten houden met weer een zwangerschap? Heerlijk dat vrouwen nu ook sex kunnen hebben zonder daar bang voor te moeten zijn! Deze uitgebreide kinderzegen bleek kennelijk ook niet echt de wens van de meesten want nadat de pil beschikbaar kwam, was het meestal snel afgelopen met de grote gezinnen. De voorbehoedsmiddelen zijn een zegen voor de mensheid. Grote gezinnen en armoede gaan vaak in de behoudende kringen hand in hand, al mag dat niet benoemd worden.
Gezinnen die uit twee of drie kinderen bestaan, zijn echt niet minder gezegend. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen respect heb voor de moeders die een groot gezin tot een succes wisten te maken.

Thomas, voor een kindertal dat de ouders aankunnen.

Dat heb je mooi verwoord Thomas!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JUDA209





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 19:19
 
CARIN303 schreef:
Dat heb je mooi verwoord Thomas!


ff ballonnetjes blazen, mjaa ze zijn gratis... Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:29
 
JUDA209 schreef:
ff ballonnetjes blazen, mjaa ze zijn gratis... Kussende smiley

Gratis Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4