ChristianMatch
 


Forum

Voorbeboedsmiddelen
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 10:35
 
Omdat het topic sex voor het huwelijk een beetje dood bloed een ander topic, voorbehoedsmiddelen. Mag je in een huwelijk de kinderwens uitstellen? Mag je als single alleen sex hebben met een voorbehoedsmiddel als excuus, omdat je het niet laten kunt. Of wacht je tot het huwelijk.
Dat laatste ben ik meer een voorstander van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 16:47
 
Deze vraag stelde ik in een ander topic, maar ik kan hem beter hier neer zetten dus:

Dat God de kinderzegen geeft daar lijkt de bijbel duidelijk over.
Maar hoe denken jullie in die zin dan over voorbehoedsmiddelen zoals de pil?
Is dat niet het zelfde als tegen God zeggen, Sorry God, maar ik zit ff niet te wachten om gezegend te worden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 17:20
 
Niet echt overnagedacht nog, maar als dat fout zou zijn, is een natte droom of mastruberen ook een zonde als man (verspilling van het zaad)
maar God doodde onan niet om het verspillen, maar omdat hij de plicht van de wet niet volbracht om kinder voor zijn broer te maken.

Gen 38,9
Maar Onan wist, dat het nakroost hem niet zou toebehoren, daarom, zo vaak hij tot de vrouw van zijn broeder kwam, verspilde hij het zaad op de grond, om aan zijn broeder geen nakroost te geven.

verder zie ik geen direct Bijbelse reden om het controleren van kinderen IN HET HUWELIJK als zondig te bestempelen.
Maar kan het niet gewoon met het in de gaten houden van de vrouwencyclus? (wanneer ze het meest en minst vruchtbaar is)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 17:25
 
Tip: Zou het in de gaten houden van de cyclus niet 100% vertrouwen.
Vriendin is in verwachting van 2e en ze snapte er niets van ze hadden zo goed gerekend Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 17:40
 
JOLAN931 schreef:
Deze vraag stelde ik in een ander topic, maar ik kan hem beter hier neer zetten dus:

Dat God de kinderzegen geeft daar lijkt de bijbel duidelijk over.
Maar hoe denken jullie in die zin dan over voorbehoedsmiddelen zoals de pil?
Is dat niet het zelfde als tegen God zeggen, Sorry God, maar ik zit ff niet te wachten om gezegend te worden?

Zelfs geheelonthouding is een vorm van anticonceptie........als je tegen anticonceptie bent is er eigenlijk maar 1 keuze,de kindertjes laten komen,of het er 2 of 15 zijn.......

Gr.Leanne(die zoiets onverantwoordelijk vindt)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:15
 
DAVID923 schreef:
verder zie ik geen direct Bijbelse reden om het controleren van kinderen IN HET HUWELIJK als zondig te bestempelen.
Maar kan het niet gewoon met het in de gaten houden van de vrouwencyclus? (wanneer ze het meest en minst vruchtbaar is)


Moet er wel een cyclus zijn die zich in de gaten laat houden. Vrees als ik dat zou doen dat we toch echt nog een elftal kunnen verwachten Geschokte, onthutste smiley , en dat ligt er echt niet aan dat ik niet kan rekenen.
Als ik dan zie hoe zwaar mn lichaam het nu al heeft met nummer 3 vrees ik dat ik na het elftal in een rolstoel terecht zou komen, kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling kan zijn.

Maar zoals Leanne ook al schreef, zelfs geheelonthouding is een vorm van anti-conceptie. Wel zijn er verschillende vormen van anticonceptie.
Ik heb zelf geen problemen met methodes die bevruchting voorkomen. Maar er zijn ook methodes die meer een aborterende werking hebben en pas na de bevruchting werkzaam zijn, bv een koperspiraal dat innesteling van een bevruchte eicel tegen gaat, daar heb ik persoonlijk dan wel weer moeite mee.
Verder is er geen enkele manier van anti-conceptie 100% veilig, dus als het echt zo zou moeten zijn dat je een kind krijgt, komt dat kindje er ook heus wel. God laat zich niet tegenhouden door pilletjes, kopertjes of dichtgeknoopte onderdelen.


(ff oftopic, wij krijgen hier in Duitsland schandalig veel kinderbijslag, kon het net ff niet laten om uit te rekenen wat je bij die 15 kinderen die Leanne noemde zou krijgen: €2700,- per maand!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:16
 
Ik denk dat het zeker een bescherming van de vrouw kan zijn, je moet het lichamelijk en geestelijk ook maar aan kunnen om veel kinderen te krijgen.
Daarom vind ik het zeker een goed middel tijdens je huwelijk en zie dit niet als een zonde of voor "God"spelen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:21
 
JOLAN931 schreef:
Deze vraag stelde ik in een ander topic, maar ik kan hem beter hier neer zetten dus:

Dat God de kinderzegen geeft daar lijkt de bijbel duidelijk over.
Maar hoe denken jullie in die zin dan over voorbehoedsmiddelen zoals de pil?
Is dat niet het zelfde als tegen God zeggen, Sorry God, maar ik zit ff niet te wachten om gezegend te worden?

Annette schreef ook al: God laat zich echt niet tegen houden door een pilletje, en inderdaad soms is rekenen echt niet voldoende om conceptie tegen te gaan. Ik denk dat God ons niet voor niets onze verantwoording heeft gegeven en dat we dat ook hierin wel degelijk MOETEN gebruiken. Zonder voorbehoedsmiddelen ben ik bang dat ik nu alleengaande moeder was geweest van minimaal een elftal kindertjes (misschien wel allemaal met adhd en/of pdd-nos) ik weet niet of ik dat nog steeds gered had...pfffff.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:42
 
MARIANNE129 schreef:
Annette schreef ook al: God laat zich echt niet tegen houden door een pilletje, en inderdaad soms is rekenen echt niet voldoende om conceptie tegen te gaan. Ik denk dat God ons niet voor niets onze verantwoording heeft gegeven en dat we dat ook hierin wel degelijk MOETEN gebruiken. Zonder voorbehoedsmiddelen ben ik bang dat ik nu alleengaande moeder was geweest van minimaal een elftal kindertjes (misschien wel allemaal met adhd en/of pdd-nos) ik weet niet of ik dat nog steeds gered had...pfffff.



vast wel, jij bent een sterke vrouw en je kruis is nooit zwaarder dan je tillen kunt.
dus voor verantwoording hoef je niet weg te lopen hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 23:35
 
WILLIE400 schreef:
Tip: Zou het in de gaten houden van de cyclus niet 100% vertrouwen.
Vriendin is in verwachting van 2e en ze snapte er niets van ze hadden zo goed gerekend Gefrustreerde smiley

yep zo kreeg ik in 4 jaar de 1e 4 kids
op zich niet erg wou altijd al heel veel kinderen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE475





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 15:07
 
om met iemand (weet niet meer wie helaas) te spreken; als je doet aan onthouding volgens de cyclus van de vrouw dan moet je

1. Héél goed kunnen rekenen
2. een heel regelmatige cyclus hebben
3. veel van kinderen houden.

verder ken ik idd genoeg verhalen waarin de vrouw één keer de pil vergat en direct zwanger was of waarbij een condoom werdt gebruikt die niet werkte etc. dus ik ben er van overtuigt dat als God heeft bedacht dat je een kindje krijgt Hij daar wel een manier voor vind ook als je anticonceptie gebruikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 15:36
 
PIETER649 schreef:
vast wel, jij bent een sterke vrouw en je kruis is nooit zwaarder dan je tillen kunt.
dus voor verantwoording hoef je niet weg te lopen hoor

Oei Pieter,dat zijn harde woorden.........
Er zit een enorm gat tussen "nog net(of net niet meer)je kruis kunnen dragen" en "gelukkig zijn".
Is iemand die het niet redt(met de kinderen in dit geval) weggelopen voor zijn/haar verantwoording?Je kunt je zorgen bij God neerleggen maar niet elk gebed wordt verhoord.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 18:05
 
LEANNE226 schreef:
Oei Pieter,dat zijn harde woorden.........
Er zit een enorm gat tussen "nog net(of net niet meer)je kruis kunnen dragen" en "gelukkig zijn".
Is iemand die het niet redt(met de kinderen in dit geval) weggelopen voor zijn/haar verantwoording?Je kunt je zorgen bij God neerleggen maar niet elk gebed wordt verhoord.........

Dank je Leanne, waarschijnlijk bedoelen de meeste mensen het enorm goed als ze me een sterke vrouw noemen, maar ze moesten eens weten, hoeveel het kost, om er altijd weer gewoon te zijn voor de kinderen. Misschien moet iemand het echt zelf een paar jaar hebben meegemaakt voordat hij/zij weet hoe dat voelt.


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op zaterdag 26 juni 2010, 18:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 18:20
 
MARIANNE129 schreef:
Dank je Leanne, waarschijnlijk bedoelen de meeste mensen het enorm goed als ze me een sterke vrouw noemen, maar ze moesten eens weten, hoeveel het kost, om er altijd weer gewoon te zijn voor de kinderen. Misschien moet iemand het echt zelf een paar jaar hebben meegemaakt voordat hij/zij weet hoe dat voelt.

ja marianne ,het kruis wat je soms te dragen krijgt is vaak een heel gesleep ,ik snap dus wat je bedoelt.en dat we (ik)dan wel eens de neiging hebben om gewoon maar eens in bed te willen blijven liggen om gewoon eens een keertje niets te moeten (wat dus niet kan)dat gedeelte ziet de buitenwereld niet
ze zien alleen dat je doorgaat en daarom vinden ze je sterk
zie het dan maar als iets waar je trots op mag zijn
bij deze ff een ondersteunende hugg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 18:27
 
ff terug naar het topic
ben zeker voor voorbehoedsmiddelen.
zag het zeker niet zitten om na m'n 2 kids (de jongste is met mijn 43e gekregen)op 45jarige leeftijd of ouder nog meer kids te krijgen,
leeftijd speelt ook een rol.
ook voorbehoeds middelen voor gehandicapten vind ik een pre.
verder is het voor een ieder zelf om (wel of niet) voorbehoedsmiddelen te gebruiken
en idd als God je een kind wil geven komt er dat echt of je er nu iets tegen gebruikt of niet
maar ff korte getuigenis ;heb bij een kennis mogen zien ,nadat haar door de arts gezegd was dat het gevaarlijk was voor haar gezondheid om nog meer kids te krijgen (ze had er toen 6) hebben zij en haar man gebeden dat God haar moederschoot zou sluiten,en dit is dus ook gebeurd.9Zonder voorbehoedsmiddelen dus.
zou zelf niet zo'n groot geloof hebben gehad denk ik.


Laatst aangepast door
GRACE585
op zaterdag 26 juni 2010, 18:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 13:04
 
JOLAN931 schreef:
Deze vraag stelde ik in een ander topic, maar ik kan hem beter hier neer zetten dus:

Dat God de kinderzegen geeft daar lijkt de bijbel duidelijk over.
Maar hoe denken jullie in die zin dan over voorbehoedsmiddelen zoals de pil?
Is dat niet het zelfde als tegen God zeggen, Sorry God, maar ik zit ff niet te wachten om gezegend te worden?
Iemand zei eens kinderen zijn een zorg en een zegen. En dat is iets wat ik elke dag merk. Mijn stelregel is als je de zorg niet aankan, zijn ze ook geen zegen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 19:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Iemand zei eens kinderen zijn een zorg en een zegen. En dat is iets wat ik elke dag merk. Mijn stelregel is als je de zorg niet aankan, zijn ze ook geen zegen....

God denkt daar dus anders over; ze zijn altijd een zegen!
de ouders van mijn pleegkinderen konden de zorg niet aan;
nu mag ik de zegen ontvangen!
des buiks vrucht IS een beloning.........(zonder tenzij....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 19:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Iemand zei eens kinderen zijn een zorg en een zegen. En dat is iets wat ik elke dag merk. Mijn stelregel is als je de zorg niet aankan, zijn ze ook geen zegen....



vind ik knap, dat je dat kan merken..
realiseer je je wel dat dat met de kennis van achteraf is?
OOK bij jouw eerste kind was het een gokje of je het aankon.
voor autorijden moet je een rijbewijs halen, om een gebouw te ontwerpen een architectenopleiding doen.... om adoptief ouder te worden een hele papiermolen doorlopen, incl psychologische test etc.

maar zelf een kindje produceren staat je vrij, zolang je maar vruchtbaar bent en een al dan niet gewillige partner kunt vinden.
met andere woorden, iedere idioot mag het.... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 20:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Iemand zei eens kinderen zijn een zorg en een zegen. En dat is iets wat ik elke dag merk. Mijn stelregel is als je de zorg niet aankan, zijn ze ook geen zegen....

vind dit nu weer een erg kort door de bocht opmerking die enkelen wel eens veel verdriet kunnen doen.
sommigen kunnen de zorg niet aan, om wat voor reden dan ook, zijn de kinderen daarom minder lief of gewild? oorzaak kan ook heel ergens anders liggen, bij vader/moeder zelf , die vecht tegen dingen die van binnen spelen.
Angst, postnatale depressie, weet ik wat voor andere dingen, maar dan wel heel veel van het kind kunnen houden en dat wel als zegen zien.

Vanuit jouw beleving kan het zo zijn dat de ander iets niet als zegen zou kunnen zien, maar pas als je aan de kant gestaan heb kan je daar iets van medeleven hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 21:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Iemand zei eens kinderen zijn een zorg en een zegen. En dat is iets wat ik elke dag merk. Mijn stelregel is als je de zorg niet aankan, zijn ze ook geen zegen....



Mijn ene oom en tante kregen een zwaar gehandicapt kind, ze kinden de opvoeding niet aan, meisje werd geplaatst in een tehuis.
Dus dit kind , wat voor hun een Koningskind was, was geen zegen?
Jaren later kregen ze weer een een gehandicapt kind , die werd ook uit huis geplaatst, was dit kind ook geen zegen?
Je gaat met je stellingname werl erg krom door de bocht.
Je doet een hoop ouders met deze opmerking een hoop verdriet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 22:56
 
het is wel waar wat pieter zegt. ik heb 9 zussen en een paar daarvan hadden wat mij betreft nooit moeder moeten worden omdat die te verstandelijk bepertkt/autistisch zijn in een te erge vorm en de nadere zus niet omdat ze alleen maar kritiek geeft bijna en heel weinig liefde,veel werken etc. in dat perspectief begrijp ik pieter volkomen. degene die wel een goeie moeder zijn hoeven zich nergens zorgen om te maken. het verbaaste me dat er moeders zijn die verdrietig worden van zon opmerking van pieter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 23:50
 
JEANFRITS816 schreef:
het verbaaste me dat er moeders zijn die verdrietig worden van zon opmerking van pieter.

ik schreef mijn reactie ook als reactie op Chatuliems opmerking ...niet als reactie op pieter..

maar dit even om t onderwerp weer even op de juiste rit te houden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 08:52
 
JEANFRITS816 schreef:
het is wel waar wat pieter zegt. ik heb 9 zussen en een paar daarvan hadden wat mij betreft nooit moeder moeten worden omdat die te verstandelijk bepertkt/autistisch zijn in een te erge vorm en de nadere zus niet omdat ze alleen maar kritiek geeft bijna en heel weinig liefde,veel werken etc. in dat perspectief begrijp ik pieter volkomen. degene die wel een goeie moeder zijn hoeven zich nergens zorgen om te maken. het verbaaste me dat er moeders zijn die verdrietig worden van zon opmerking van pieter.

Ik denk dat "wij moeders" meer verdrietig worden van een Chatuliem...
Overigens, het is sowieso geen gegeven om maar te gaan bepalen of een ander wel of niet een goede moeder (ouder) is...tenzij je het van heel dichtbij meemaakt Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 12:55
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik denk dat "wij moeders" meer verdrietig worden van een Chatuliem...
Overigens, het is sowieso geen gegeven om maar te gaan bepalen of een ander wel of niet een goede moeder (ouder) is...tenzij je het van heel dichtbij meemaakt Twijfelende smiley


Hier wou ik effe aan toevoegen kinderen altijd een geschenk van God zijn gepland of niet ze zijn gewoon een zegen punt uit ! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 13:58
 
PEACEDOVE820 schreef:
Hier wou ik effe aan toevoegen kinderen altijd een geschenk van God zijn gepland of niet ze zijn gewoon een zegen punt uit ! Lachende smiley


AMEN!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 15:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Iemand zei eens kinderen zijn een zorg en een zegen. En dat is iets wat ik elke dag merk. Mijn stelregel is als je de zorg niet aankan, zijn ze ook geen zegen....

Ik verbaas me eigenlijk over de felle reacties op deze opmerking van Chat.Ja een kind is een zegen van God maar moet je het daarom altijd als een zegen zien en voelen?We zijn maar mensen hoor,het opvoeden van kinderen is (soms)zwaar,een grote verantwoordelijkheid.Het als een zegen zien heeft naar mijn mening ook niets te maken met het houden van je kind,soms kan het je allemaal teveel worden......
Ik ben gezegend(jaja Knipoog smiley )met 2 heerlijke gezonde pubers maar ik kan me voorstellen dat sommige ouders zich afvragen waarom ze gezegend zijn met een zorgenkindje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 15:19
 
LEANNE226 schreef:
Ik verbaas me eigenlijk over de felle reacties op deze opmerking van Chat.Ja een kind is een zegen van God maar moet je het daarom altijd als een zegen zien en voelen?We zijn maar mensen hoor,het opvoeden van kinderen is (soms)zwaar,een grote verantwoordelijkheid.Het als een zegen zien heeft naar mijn mening ook niets te maken met het houden van je kind,soms kan het je allemaal teveel worden......
Ik ben gezegend(jaja Knipoog smiley )met 2 heerlijke gezonde pubers maar ik kan me voorstellen dat sommige ouders zich afvragen waarom ze gezegend zijn met een zorgenkindje.

Tuurlijk, ieder kind is een zegen, maar het is inderdaad af en toe vreselijk moeilijk en hoeveel je ook van je kind houdt soms zou je het een zegen vinden wanneer er dan toch in elk geval een gebruiksaanwijzing bij had gezeten.

Ieder kind is door God gewild, natuurlijk, in dat opzicht 100% met iedereen eens. Maar hoe dubbel ook, soms is het ontzettend moeilijk om het altijd zo te zien. Ik ga hier verder even niet op in, als je meer wilt weten dan wil ik dat wel eens prive uitleggen. Maar ik denk dat het soms te makkelijk is om in deze gebroken wereld te roepen dat ieder kind alleen als zegen gezien mag worden.

EN DIT HEEFT ER DUS NIETS MEE TE MAKEN DAT JE MINDER VAN JE KIND ZOU HOUDEN, STERKER IK DENK DAT JE DOOR ALLE ZORGEN MISSCHIEN NOG WEL MEER HOUDT VAN JE ZORGENKINDJE.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 16:25
 
LEANNE226 schreef:
Ik verbaas me eigenlijk over de felle reacties op deze opmerking van Chat.Ja een kind is een zegen van God maar moet je het daarom altijd als een zegen zien en voelen?We zijn maar mensen hoor,het opvoeden van kinderen is (soms)zwaar,een grote verantwoordelijkheid.Het als een zegen zien heeft naar mijn mening ook niets te maken met het houden van je kind,soms kan het je allemaal teveel worden......
Ik ben gezegend(jaja Knipoog smiley )met 2 heerlijke gezonde pubers maar ik kan me voorstellen dat sommige ouders zich afvragen waarom ze gezegend zijn met een zorgenkindje.

Wat jij nu hier weergeeft is een duidelijke verwoording van het zwart/witte vizier waar Chat door kijkt...
Natuurlijk geeft een kind zorgen, en sommigen zelfs meer dan je lief is, of zelfs (tijdelijk) aankunt...maar zou het daarom geen zegen meer zijn Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 16:56
 
TESSYBEAR731 schreef:
Wat jij nu hier weergeeft is een duidelijke verwoording van het zwart/witte vizier waar Chat door kijkt...
Natuurlijk geeft een kind zorgen, en sommigen zelfs meer dan je lief is, of zelfs (tijdelijk) aankunt...maar zou het daarom geen zegen meer zijn Smiley die vol vragen zit

Maar we zeggen toch hetzelfde Tess? Knipoog smiley Het is niet zo zwart/wit en het is maar net hoe je het woord "zegen" opvat......het kan een zegen zijn maar als een kruis aanvoelen.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in dit gemierenn...... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley ,is het veel te warm voor,we hebben allemaal gelijk Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD265





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 17:01
 
verwijderd

Laatst aangepast door
GERALD265
op dinsdag 28 september 2010, 21:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4