ChristianMatch

Forum

Berichten van JOSINA022
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 120 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOSINA022
Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:09
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Net een half uur naar m'n werk gereden voor een gesprek om er vervolgens achter te komen dat het gesprek pas vanmiddag is Boze smiley Erger is nog dat de tijd van vanmiddag gewoon in mijn agenda staat...Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:05
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid

XABIA794 schreef:
je was me al voor in een kortere en duidelijke uitspraak Knipoog smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:59

Lieve mensen, hieronder even mijn antwoord die ik al eerder gegeven had op het verhaal van Flowerful:

"Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc.
Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn.
Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!"

Ik geloof dat mijn antwoord heel duidelijk is...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:04

[quote=TINK100]

Dank, Tink!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 07:41

[quote=FLOWERFUL304]Ik kan niets over jouw leven en levenswijze met God zeggen. Dat kan jij het beste zelf beoordelen., toch. Maar het kan zijn dat een vloek werkzaam is die vanuit het voorgeslacht toeslaat. Kan ook onvergevingsgezindheid zijn waar we niet bewust van zijn, bitterheid dus. Maar kan ook zijn dat iemand je vervloekt heeft met vodoo of zo. Het vraagt een openbaring van God daarin.

Zoals ik al eerder aangaf ken ik tot nog toe niets anders dan tegenslag in zowel werk, financiën, gezondheid en relaties. Vanaf de moeders-schoot erven we al een geestelijke vloek of/en zegen van ouders en voorouders. En dan komt nog bijkijken de vloek van de zondeval. Afhankelijk van de keuzes die wijzelf maken in ons leven is bepalend of wijzelf zegen of vloek bewerken. Bijvoorbeeld een kleine leugen om best wil vertellen is dus liegen en is al ongehoorzaamheid aan God. Het geeft nog een open deur voor de vloek die zich versterkt. bv niet geloven in God is al ongehoorzaam zijn.

Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.

Is er een herhalend bepaald patroon dan kan daar een vloek werkzaam zijn.

Ja, sorry het is moeilijk uit te leggen. Maar misschien heb ik een beeld kunnen geven van wat ik bedoel uit te leggen, hoop ik.[qoute=FLOWERFUL304]

Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc.
Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn.
Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:57
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

[quote=VISSER278]

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:53

JOL252 schreef:
Even wat gedachten... ik moet denken aan David die zich afvraagt waarom de mensen die geen rekening houden met God het juist zo goed gaat ... en hij strompelt maar voort, vind en ervaart hij...

Als ik om me heen kijk, zie ik eigenlijk niet zoveel verschil tussen mij en "iemand die niet gelooft" qua heil en onheil... het verschil voor mezelf is dat ik mijn geloof en relatie met God als fundament in dit alles heb en ik mijn onmacht, hoop en vreugde met Hem kan delen....

Gehoorzaamheid en daarna voorspoed als gevolg... nee ik geloof daar niet en wil ik ook niet als reden gebruiken om met Hem te leven of te doen wat Hij vraagt. Er staat: ik heb plezier om Uw wil te doen. Dat plezier wil ik zo houden zonder het te ervaren als een juk en last maar de weg te lopen in vrije wil die Hij me geeft. Ik geloof dat het leven grillig is en alle ingrediënten zich aandienen. En dwars door alles heen, wel of niet ervaren, wel of niet en bewust of onbewust levend naar Zijn plan, dat Hij er is en me een hand in de rug biedt.

Mooi, Jol, ik kan het alleen maar be-amen!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:00

[quote=WILLEMIJN232]

Ben het helemaal met je eens hoor! Ik was alleen op zoek naar hoe Flowerfull erover dacht en dat is mij inmiddels duidelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:37

[quote=FLOWERFUL304]De slagen van het leven voor de ene erger dan de andere! Zijn die je niet bekend??

Het kan zijn op het vlak van financiën, ziekte, werk, relaties etc etc. Behalve door de zondeval en wat ons geestelijke wordt doorgegeven van de vorige generatie en mede door onze keuzes die we maken in dit leven zoals xabia al aangaf, kunnen we nog meer de vruchten van de vloek oogsten in ons leven.

maar zoals roelande al aangaf: wat men zaait zal men oogsten.

Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval zoals Xabia ook aangaf maar kan ook wel een generatie overslaan.

Maar de tegenslagen of/en ziektes zijn veel sterker aanwezig en veel meer bij hun die in ongehoorzaamheid aan God leven. Want ongehoorzaamheid aan God brengt ons onder de vloek aangegeven o.a. in deutr 28. Helaas worden de geestelijk vloeken doorgegeven aan de generatie daarna die dat dan ook weer veel sterker ervaren mede ook door hun eigen ongehoorzaamhied. Ook hier geldt kan ook een generatie overslaan.

Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven. Het is een proces en vraagt ook wel hulp van bekwame broeders en zusters in de Heer met bepaalde gaven. En dit heb ik in mn eigen leven ervaren, mijn leven is nooit over rozen gegaan, ik weet dus wel degelijk waar ik het over heb.

En ja, deutr 28 is wel in het OT maar is nog steeds van kracht als je het mij vraagt. Ik heb het idg wel ervaren in mijn leven.

mat 5:18>Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.[einde quote Flowerfull]

Ok, dit antwoord had ik idd verwacht en ja, heb zeer veel tegenslagen gekend in mijn leven.
Alleen al afgelopen jaar: ben al ruim een jaar ziek, complicatie op complicatie en volgens jou zou dat dus zijn omdat ik ongehoorzaam aan God geweest ben?
En ik zou dan verkeerde dingen gezaaid hebben en nu ziekte oogsten?

Pfft...heftig...

Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 4 juli 2012, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:21
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

HEIDE115 schreef:
Knipoog smiley Lachende smiley Boze smiley Clown smiley Kussende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kwijlende smiley Gefrustreerde smiley Verliefde smiley Kotsende smiley Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril Duiveltje smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Slapende smiley

echt? Verraste, verbaasde smiley

Jaaaaaaaaaa Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:22
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

[quote=FRANKT627] Geschokte, onthutste smiley Hebben jullie dan 's nachts de boodschap willen gaan verkondigen??? Kan goed geloven dat vele deuren gesloten bleven. Het verwonderde me dat je niet schreef dat je geen pispot over je heen kreeg...[/quote]

Wees gerust, Frank, dat overkomt alleen jou... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:21

[quote=FRANKT627]Josina, je moet ook eens meer studie lezen over de Bijbel. De mensen ten tijde van het OT geloofde werkelijk dat alles een straf van God was. Als er een vulkaanuitbarsting was dachten ze ook dat God het deed omdat de ene opzettelijk zijn wegenbelasting niet betaalde of omdat de ander de fiscus had bedrogen. Ik bedoel maar dat ze voor elke misstap een natuurverschijnsel als een straf van de Heer aanschouwde.

Het is God alle oneer aandoen door te denken dat Hij mensen laat ziek worden. Hij laat de ziektes niet zomaar toe om ons het als een straf op te leggen. Vertel zomaar eens iets tegen kersverse ouders die hun pasgeboren kindje zien lijden en sterven door een ziekte...om maar één voorbeeld te noemen. Als je de enge ziektes aan God gaat toemeten dan zijn we ook niet verwijderd van de oorlogen en andere onmenselijke praktijken die er nu plaats vinden en waar de geschiedenisboeken mee volstaan.

Als je goed leest, Frank, geloof ik ook dat God vandaag de dag niet meer op die manier straft, maar je kunt er niet omheen dat in de Bijbel wel degelijk naar voren komt dat God strafte. Zowel in het oude als in het nieuwe testament.
En dan bedoel ik niet het feit dat mensen toen al snel dachten dat alles een straf van God was, maar echt straffen door God gegeven.

In het oude testament lees je over de zondvloed als straf, in het nieuwe testament worden Ananias en Safira met de dood gestraft tgv hun leugens.

Maar voor mij is God een liefdevolle God, waar ik bij mag schuilen. En ik geloof zeker niet dat God mij het afgelopen jaar gegeven heeft als straf. Wel geloof ik dat God mij iets wil zeggen met mijn ziek-zijn, dat hij dat wil gebruiken tot eer van Hem!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:04
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel

HEIDE115 schreef:
10/6 weer controle..en nu van infuus naar pillen
Het blijft nog zorgelijk..
Maar God staat niets in de weg!

Zeker te weten, Heide. Blijven bidden dus!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:00

[quote=FRANKT627]

In de Bijbel is genoeg te lezen over straffen die God geeft, lees alleen maar 's de geschiedenis van Ananias en Safira.

Maar ik geloof dat vandaag de dag God niet meer zo straft, maar Hij idd ziekte e.d. wil gebruiken tot eer van Hem!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 07:57

JOL252 schreef:
Doet me denken aan onverdiend, genade... 100 procent...
Dit is er ook: matth.5 Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.

Idd, Jol! Gaaf hè? Iedere keer weer die liefdevolle armen om je heen!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 07:56

XABIA794 schreef:
Naar mijn mening leven we in een tijd van genade...
Als God straft met ziekte bijvoorbeeld... zou dan niet iedereen ziek zijn.
Ik geloof eerder dat ziekte voortkomt vanuit de zondeval is, maar ook door keuzes die we in ons leven maken.
God laat wel dingen toe om ons daaruit te laten leren. Ziekte kan net een middel zijn tot nederigheid en afhankelijkheid. Genezing is daarom niet het hoogste doel. Of een meter voor gehoorzaamheid.

Daarom ook weer naar de vraag van gehoorzaamheid. Vele items uit Gods Woord zijn vooral goede raad en goed advies, opdat het je goed gaat.
Vele dingen zijn zelfs niet neergeschreven als letterlijk in het Woord, doch, Zijn woord maakt ons vooral duidelijker wie God in Wezen is.
Hij weet wat goed voor me is, en waaruit ik een les kan leren opdat men zegen kan ontvangen in bepaalde opzichten.
Zegen missen kan al als straf overkomen... Misschien is dit wel een ander topic waard. Krijg je alleen zegen door gehoorzaam te zijn Knipoog smiley

Maa gezegd, Xabia!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:30

[quote=ROELANDE345]

Idd!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:30

[quote=TINK100]

Helemaal eens!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:28

HEIDE115 schreef:
K'heb Ernst gesproken,en is momenteel thuis.

Ok, thnx voor het doorgeven! Betekent dit dat het de goede kant op gaat?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:26

[quote=TINK100]

Dat denk ik ook, ja.

Maar ik weet ook dat er mensen zijn die de mening zijn toegedaan dat God ook op een harde manier, bv dmv ziekte, straft.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:21

Ernst, hoe gaat het nu met je?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:19

[quote=TINK100]

Haha, mag best ff tussendoor hoor Lachende smiley

Nu maar weer ontopic dan?

Weer terug dus naar de vraag die ik Flower stelde: hoe zij jij die harde manier van leren?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:15

[quote=TINK100]

Auw Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:02

[quote=FLOWERFUL304]"Wat ik altijd zeg"wie niet wil horen zal voelen". M.a.w. als we het niet op de makkelijke manier willen leren dan zullen we het op de harde manier leren. wat je zegt door ondervinding."

Nu ben ik wel benieuwd hoe jij die "harde manier van leren" ziet?

Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 4 juli 2012, 00:04
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 18:17
BerichtOnderwerp: Hier lost ik het op...

HEIDE115 schreef:
De reactie's vandaag en ook gisteren ook hier hebben me veel bezig gehouden
Ik ben vanmiddag even er tussen uit gegaan,en almeer kwam de gedachte boven drijven..wie zijn wij mensen..
en deze gedachte liet mij niet meer los
Ja,wie zijn wij mensen?..

God zag op de aarde of er 1 was die goed deed?
En.. HIJ zag er geen eentje,staat ergens in de psalmen.
Is dit wel is naar binnen geslagen?..
Wanneer ik dan God bedoelt,is het alles door HEM toch ook gewerkt?

Ik voel dat ik in jullie midden mag zijn,en dank jullie voor
toch weer de stap terug te doen op het forum.

Fijn Heide, welkom terug!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 09:51
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Van harte gefeliciteerd, Willemijn! Ik wens je fijne dag en voor het komende jaar Gods zegen!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:00
BerichtOnderwerp: Als het niet gaat zoals ik wil

MARITA181 schreef:
Als het niet gaat zoals ik wil,
maak, o Heer, mijn hart dan stil,
laat mij ook in angst en strijd,
weten, God, dat Gij er zijt.
Is het leed mij haast te zwaar?
Laat mij voelen "U bent daar".
Die in alle nood en pijn
meer dan elke vriend wil zijn.
Als verzoeking mij soms tart
en in opstand komt mijn hart,
geef dat ik dan alleen begeer
dicht bij U te zijn, o Heer.
Als het niet gaat zoals ik wil,
maak, o God, mijn hart dan stil.
Laat hoe moeilijk het ook schijn,
U wil Heer de mijne zijn.

Dank voor het delen!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:45
BerichtOnderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?

ERIKA129 schreef:
Ze blijft Lachende smiley Lachende smiley

Mooi! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:56
BerichtOnderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?

ERIKA129 schreef:
Tja dat internetdaten is ook lastig.. das zeer zeker waar.. en dat mensen elkaar kwetsen klopt ook dat is zeer zeker waar en ook jammer helemaal met je eens... maar je kan daar ook niet naar kijken he Knipoog smiley en gewoon gezellig mee blijven doen met hen met wie je het wel goed kan vinden en op topics waar je graag je mening wil en kan geven!

Gewoon lekker blijven hoor Lachende smiley Lachende smiley

Helemaal mee eens!

En dat mensen elkaar kwetsen gebeurt dagelijks, niet alleen hier. Ik begrijp heel goed dat je dat vervelend vindt, dat vind ik ook, maar je kunt het niet voorkomen. Niet in je thuissituatie en ook niet hier.
En daarvoor weglopen is een optie, maar of dat werkt? Dat geloof ik niet.

Dus gewoon lekker blijven, soms ff de andere kant opkijken en niet reageren en soms juist wel reageren om een keer tegengas te geven.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:19
BerichtOnderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match

JANS221 schreef:
nieuwsgierig Frank?

Frank en nieuwsgierig Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOSINA022