ChristianMatch
 


Forum

Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 00:23
 
Ben eens benieuwd wat mensen nu precies onder vriendschap verstaan?
Wat maakt een vriendschap tot een echte vriendschap?
En wat maakt het volgens jou soms juist moeilijk om een echte vriendschap te onderhouden?

Ikzelf vind eerlijkheid, en jezelf zijn heel erg belangrijk.
Betrouwbaar hoort daar uiteraard ook bij!

Doen mensen zich anders/beter voor dan ze in werkelijkheid zijn om vrienden te krijgen? of ben jij gelijk helemaal jezelf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 11:40
 
Vriendschap is jezelf bij elkaar kunnen zijn en samen dingen met elkaar delen. Elkaars zwakke punten accepteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:21
 
Echte vrienden/vriendinnen zijn voor mij:
Mensen die je accepteren zoals je bent, en dan nog van je houden Knipoog smiley

Maar iets minder cliché: Vrienden zijn voor mij mensen die er voor je zijn in goede en minder goede tijden, mensen die je blindelings kunt vertrouwen, bij wie je nooit ongelegen komt, die je kennen van haver tot gort, en met wie je kunt lachen en huilen.

En mijn stelling is toch echt: beter een hand vol echte vrienden, als een land vol kennissen. Gelukkig weet ik me rijk met die handvol Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:28
 
Vriendschap is vaak alleen te behouden,wanneer men elkaar vrij laat
In beslissingen nemen ect..
Vriendschap bieden vindt ik daarom vaak ook een mooiere gedachte.
Het betekend voor mij..als vriend in het leven staan tot je naaste.

Hoewel we zoals ik eerder zei,we zoveel kwijt zijn na het paradijs.
Is alles soms zo betrekkelijk in alles naar de beleving.
Je weet het zelf ook wel..we gunnen soms.. als mensen.. elkaar het licht in de ogen niet.(ja.. zelf het ECHTE LICHT niet)

Maar goed..
Je kan in een ECHTE vriendschap denk ik alleen maar je zelf zijnKnipoog smiley

God in Jezus biedt ons ware vriendschap!


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 27 mei 2012, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 10:22
 
HEIDE115 schreef:
Vriendschap is vaak alleen te behouden,wanneer men elkaar vrij laat
In beslissingen nemen ect..
Vriendschap bieden vindt ik daarom vaak ook een mooiere gedachte.
Het betekend voor mij..als vriend in het leven staan tot je naaste.

Hoewel we zoals ik eerder zei,we zoveel kwijt zijn na het paradijs.
Is alles soms zo betrekkelijk in alles naar de beleving.
Je weet het zelf ook wel..we gunnen soms.. als mensen.. elkaar het licht in de ogen niet.(ja.. zelf het ECHTE LICHT niet)

Maar goed..
Je kan in een ECHTE vriendschap denk ik alleen maar je zelf zijnKnipoog smiley

God in Jezus biedt ons ware vriendschap!

HEIDE115 schreef:
Vriendschap is vaak alleen te behouden,wanneer men elkaar vrij laat
In beslissingen nemen ect..
Vriendschap bieden vindt ik daarom vaak ook een mooiere gedachte.
Het betekend voor mij..als vriend in het leven staan tot je naaste.

Precies, zo denk ik er ook over...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 11:05
 
SHANITA130 schreef:
Precies, zo denk ik er ook over...

Had mn hartsvriendin van de mavo al jaren niet meer gesproken. We kwamen elkaar op internet weer tegen en hebben een afspraak gemaakt.
En meteen was het weer als vanouds, samen alles met elkaar delen kletsen lachen. Kijk dat noem ik nu echte vriendschap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 05:10
 
In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen:
samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen,
samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn,
het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering,
zoals men het oneens kan zijn met zichzelf,
en dan met die zelden voorkomende onenigheid
de haast gestage eensgezindheid kruiden;
elkaar iets leren of van elkaar iets leren;
afwezigen met tegenzin missen
en de komenden met blijdschap ontvangen.
Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden,
waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden,
zodat vele harten tot één samensmolten.


Sint Augustinus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 11:50
 
FRANKT627 schreef:
In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen:
samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen,
samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn,
het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering,
zoals men het oneens kan zijn met zichzelf,
en dan met die zelden voorkomende onenigheid
de haast gestage eensgezindheid kruiden;
elkaar iets leren of van elkaar iets leren;
afwezigen met tegenzin missen
en de komenden met blijdschap ontvangen.
Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden,
waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden,
zodat vele harten tot één samensmolten.


Sint Augustinus


Mooi !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 11:55
 
FRANKT627 schreef:
In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen:
samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen,
samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn,
het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering,
zoals men het oneens kan zijn met zichzelf,
en dan met die zelden voorkomende onenigheid
de haast gestage eensgezindheid kruiden;
elkaar iets leren of van elkaar iets leren;
afwezigen met tegenzin missen
en de komenden met blijdschap ontvangen.
Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden,
waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden,
zodat vele harten tot één samensmolten.


Sint Augustinus

ha ha,had me lidmaatschap al opgezegd maar ben er nog..., heel mooi
alleen er had nog een regel tussen gemoeten vind ik en dat is elkaar ook vrijlaten, geen claim op elkaar leggen
zodat je je vrij kan voelen,jezelf kan blijven ontwikkellen en vriendschappen je niet belemmeren,doordat mensen je gaan claimen en je niet meer aan je zelf toekomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 12:41
 
PETRA411 schreef:
ha ha,had me lidmaatschap al opgezegd maar ben er nog..., heel mooi
alleen er had nog een regel tussen gemoeten vind ik en dat is elkaar ook vrijlaten, geen claim op elkaar leggen
zodat je je vrij kan voelen,jezelf kan blijven ontwikkellen en vriendschappen je niet belemmeren,doordat mensen je gaan claimen en je niet meer aan je zelf toekomt.


Helemaal waar! En er is niks mooier dan je zelf ontwikkelen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 14:57
 
NICKY298 schreef:
Helemaal waar! En er is niks mooier dan je zelf ontwikkelen

klopt, darom is het belangrijk om in vriendschappen ook je grenzen te bewaken, dan blijft de vriendschap mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 15:41
 
PETRA411 schreef:
ha ha,had me lidmaatschap al opgezegd maar ben er nog..., heel mooi
alleen er had nog een regel tussen gemoeten vind ik en dat is elkaar ook vrijlaten, geen claim op elkaar leggen
zodat je je vrij kan voelen,jezelf kan blijven ontwikkellen en vriendschappen je niet belemmeren,doordat mensen je gaan claimen en je niet meer aan je zelf toekomt.

je gaat ons toch niet verlaten he Verraste, verbaasde smiley
Nie doen hoor... Ook hier zijn vriendschappen ontstaan en blijven bestaan Lachende smiley Dus lekker blijven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 16:25
 
PETRA411 schreef:
ha ha,had me lidmaatschap al opgezegd maar ben er nog..., heel mooi
alleen er had nog een regel tussen gemoeten vind ik en dat is elkaar ook vrijlaten, geen claim op elkaar leggen
zodat je je vrij kan voelen,jezelf kan blijven ontwikkellen en vriendschappen je niet belemmeren,doordat mensen je gaan claimen en je niet meer aan je zelf toekomt.

PETRA411 schreef:
klopt, daarom is het belangrijk om in vriendschappen ook je grenzen te bewaken, dan blijft de vriendschap mooi
Ben ik het helemaal mee eens! Ik had het zelf voor mezelf niet beter kunnen omschrijven.

Ik kan wel in een roes verkeren van het geluk en de vreugde die vriendschappen opleveren. maar ik wil nooit vergeten dat ik wel mijn grenzen wil blijven bewaken.
Want laat ik, in mijn enthousiasme, iemand over mijn grenzen gaan, dan kan ik irritatie krijgen. En dan kan het gebeuren dat ik idd niet meer aan mezelf toekom ;)
Geldt ook andersom, ik wil ook niet over een ander zijn grenzen gaan, maar ja, ik ben niet helderziend en dat voel ik ook niet altijd even goed aan.
Daarom is het ook zo belangrijk dat de ander ook zijn grenzen aangeeft, en nog belangrijker, dat ik die signalen oppak. Net zo goed als ik dat andersom ook wil.
En heel erg duidelijk zijn, dat kan ook. Respect voor elkaar, ook al begrijp je nu en dan iemand niet altijd meteen.
Juist in die ruimte die je elkaar geeft in een vriendschap, kan je groeien en jezelf blijven ontwikkelen. En dan heb je ook een klimaat waarin je rustig jezelf kan zijn, omdat je wéét dat de ander je respecteerd. En dat is dan wederzijds, waardoor je dat gevoel van rust en vertrouwen en blijdschap bij elkaar versterkt.

Lachende smiley

God geeft vrienden, daarom wil ik vrienden ook behandelen als zijnde kostbaar. Zonder daarbij ook maar iemand over mijn grenzen te laten gaan, want dan zou ik mijn vrienden ook tekort doen. Dan zouden zij niet weten waar zij aan toe zijn met mij.

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 2 juli 2012, 18:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:34
 
ERIKA129 schreef:
je gaat ons toch niet verlaten he Verraste, verbaasde smiley
Nie doen hoor... Ook hier zijn vriendschappen ontstaan en blijven bestaan Lachende smiley Dus lekker blijven Knipoog smiley

begin steeds meer te twijfelen, alleen had hem al opgezegd..., es kijken of ik het ongedaan kan maken. ik kan alleen niet zo goed er tegen als ik lees hoe sommigen elkaar kwetsen hier en jee weet niet goed wat ik met sommigge reacties van mannen moet.. of het wel echt slim is via internet, misschien beter in het echt iemand ontmoeten? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:36
 
PETRA411 schreef:
begin steeds meer te twijfelen, alleen had hem al opgezegd..., es kijken of ik het ongedaan kan maken. ik kan alleen niet zo goed er tegen als ik lees hoe sommigen elkaar kwetsen hier en jee weet niet goed wat ik met sommigge reacties van mannen moet.. of het wel echt slim is via internet, misschien beter in het echt iemand ontmoeten? Smiley die vol vragen zit

Tja dat internetdaten is ook lastig.. das zeer zeker waar.. en dat mensen elkaar kwetsen klopt ook dat is zeer zeker waar en ook jammer helemaal met je eens... maar je kan daar ook niet naar kijken he Knipoog smiley en gewoon gezellig mee blijven doen met hen met wie je het wel goed kan vinden en op topics waar je graag je mening wil en kan geven!

Gewoon lekker blijven hoor Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:36
 
SHANITA130 schreef:
Ben ik het helemaal mee eens! Ik had het zelf voor mezelf niet beter kunnen omschrijven.

Ik kan wel in een roes verkeren van het geluk en de vreugde die vriendschappen opleveren. maar ik wil nooit vergeten dat ik wel mijn grenzen wil blijven bewaken.
Want laat ik, in mijn enthousiasme, iemand over mijn grenzen gaan, dan kan ik irritatie krijgen. En dan kan het gebeuren dat ik idd niet meer aan mezelf toekom ;)
Geldt ook andersom, ik wil ook niet over een ander zijn grenzen gaan, maar ja, ik ben niet helderziend en dat voel ik ook niet altijd even goed aan.
Daarom is het ook zo belangrijk dat de ander ook zijn grenzen aangeeft, en nog belangrijker, dat ik die signalen oppak. Net zo goed als ik dat andersom ook wil.
En heel erg duidelijk zijn, dat kan ook. Respect voor elkaar, ook al begrijp je nu en dan iemand niet altijd meteen.
Juist in die ruimte die je elkaar geeft in een vriendschap, kan je groeien en jezelf blijven ontwikkelen. En dan heb je ook een klimaat waarin je rustig jezelf kan zijn, omdat je wéét dat de ander je respecteerd. En dat is dan wederzijds, waardoor je dat gevoel van rust en vertrouwen en blijdschap bij elkaar versterkt.

Lachende smiley

God geeft vrienden, daarom wil ik vrienden ook behandelen als zijnde kostbaar. Zonder daarbij ook maar iemand over mijn grenzen te laten gaan, want dan zou ik mijn vrienden ook tekort doen. Dan zouden zij niet weten waar zij aan toe zijn met mij.

Knipoog smiley

wauwww mooi geschreven shanita en helemaal mee eens.bij echte vrienden kun je je grenzen aangeven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:56
 
ERIKA129 schreef:
Tja dat internetdaten is ook lastig.. das zeer zeker waar.. en dat mensen elkaar kwetsen klopt ook dat is zeer zeker waar en ook jammer helemaal met je eens... maar je kan daar ook niet naar kijken he Knipoog smiley en gewoon gezellig mee blijven doen met hen met wie je het wel goed kan vinden en op topics waar je graag je mening wil en kan geven!

Gewoon lekker blijven hoor Lachende smiley Lachende smiley

Helemaal mee eens!

En dat mensen elkaar kwetsen gebeurt dagelijks, niet alleen hier. Ik begrijp heel goed dat je dat vervelend vindt, dat vind ik ook, maar je kunt het niet voorkomen. Niet in je thuissituatie en ook niet hier.
En daarvoor weglopen is een optie, maar of dat werkt? Dat geloof ik niet.

Dus gewoon lekker blijven, soms ff de andere kant opkijken en niet reageren en soms juist wel reageren om een keer tegengas te geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:26
 
ROELANDE345 schreef:
Had mn hartsvriendin van de mavo al jaren niet meer gesproken. We kwamen elkaar op internet weer tegen en hebben een afspraak gemaakt.
En meteen was het weer als vanouds, samen alles met elkaar delen kletsen lachen. Kijk dat noem ik nu echte vriendschap

Wat Leuk!!! Lachende smiley

Als je elkaar jaren niet hebt gezien, en de klik is er, alsof al die jaren er helemaal niet tussen zijn geweest, Meteen weer als vanouds, als het ware, dan zit het echt goed met de vriendschap.

Heb ik gehoord... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:35
 
JOSINA022 schreef:
Helemaal mee eens!

En dat mensen elkaar kwetsen gebeurt dagelijks, niet alleen hier. Ik begrijp heel goed dat je dat vervelend vindt, dat vind ik ook, maar je kunt het niet voorkomen. Niet in je thuissituatie en ook niet hier.
En daarvoor weglopen is een optie, maar of dat werkt? Dat geloof ik niet.

Dus gewoon lekker blijven, soms ff de andere kant opkijken en niet reageren en soms juist wel reageren om een keer tegengas te geven.

Ja, dat gebeurd dagelijks, kan ook met hele kleine dingetjes, bijvoorbeeld iemand zit te lang aan de telefoon met je, en blijft maar uitweiden, als je dringend iets anders moet doen, zelf bellen, of snel weg voor een afspraak ofzo.
Dan zou dat uitweiden normaal helemaal niet zó erg zijn, misschien zelfs leuk,
maar ja, omdat je dus zelf haast hebt, en je probeert elke keer een einde aan het gesprek te maken, en degene heeft dat niet door, zoiets.
En zo kan ik ook iemand ergeren met hetzelfde, iets relatief erg onbelangrijks, daar erg lang over uitweiden, terwijl een vriend van mij haast heeft, en alleen even snel mij belt om te horen hoe het gaat, zulke dingen.

;)

En ervoor weglopen? volgens mij, kan je sommige dingen wel dingen vermijden. Maar ja, dat hangt weer helemaal van de situatie af...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:37
 
PETRA411 schreef:
wauwww mooi geschreven shanita en helemaal mee eens.bij echte vrienden kun je je grenzen aangeven

Petra,

Dank je! Lachende smiley voor je compliment! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 2 juli 2012, 19:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:42
 
JOSINA022 schreef:
Helemaal mee eens!

En dat mensen elkaar kwetsen gebeurt dagelijks, niet alleen hier. Ik begrijp heel goed dat je dat vervelend vindt, dat vind ik ook, maar je kunt het niet voorkomen. Niet in je thuissituatie en ook niet hier.
En daarvoor weglopen is een optie, maar of dat werkt? Dat geloof ik niet.

Dus gewoon lekker blijven, soms ff de andere kant opkijken en niet reageren en soms juist wel reageren om een keer tegengas te geven.

Ze blijft Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:45
 
ERIKA129 schreef:
Ze blijft Lachende smiley Lachende smiley

Mooi! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:30
 
Hoeveel 'echte' vrienden hou je -uiteindelijk- meestal over ? Juist hooguit 1 a 2. Vrienden accepteren elkaars zwakke plekken, je neemt het op voor elkaar, en je staat b.w.v. altijd klaar voor elkaar. Toon Hermans schreef hier destijds ook een mooi gedichtje over.

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 02:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:50
 
Laten we eerst maar eens ervaren wat een vriendschap is vooraleer we de analyse gaan maken wat het belangrijkste is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 21:55
 
FRANKT627 schreef:
Laten we eerst maar eens ervaren wat een vriendschap is vooraleer we de analyse gaan maken wat het belangrijkste is...

ja goed plan Frank Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 23:36
 
Vriendschap???

Na een dag als vandaag..waarbij je er even helemaal doorheen zit...
Even iemand bij je te hebben, waar je je hart even tegen kunt luchten...
Je boosheid...je verdriet...je verhaal even kwijt kunnen...

Dan zit je nu wel weer alleen, maar je hebt even een klankbord gehad...
Maar dat je juist weer raad...hulp...advies hebt gehad...
Dat was voor mij weer even belangrijk in en met een vriendschap...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:05
 
FRANKT627 schreef:
Laten we eerst maar eens ervaren wat een vriendschap is vooraleer we de analyse gaan maken wat het belangrijkste is...

Ik heb enkele punten hier gelezen die ik vind dat dat mooi omschrijven.

Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:28 Door Heide,
Vriendschap is vaak alleen te behouden,wanneer men elkaar vrij laat
In beslissingen nemen ect..
Vriendschap bieden vindt ik daarom vaak ook een mooiere gedachte.
Het betekend voor mij..als vriend in het leven staan tot je naaste.

Je kan in een ECHTE vriendschap denk ik alleen maar je zelf zijn Knipoog smiley

En,

Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 23:36 Door Zeeland,

Vriendschap???

Na een dag als vandaag..waarbij je er even helemaal doorheen zit...
Even iemand bij je te hebben, waar je je hart even tegen kunt luchten...
Je boosheid...je verdriet...je verhaal even kwijt kunnen...

Dan zit je nu wel weer alleen, maar je hebt even een klankbord gehad...
Maar dat je juist weer raad...hulp...advies hebt gehad...
Dat was voor mij weer even belangrijk in en met een vriendschap...

Ja, deze dingen zijn voor mij vriendschap.

En elkaar niet claimen wat ik ook ergens las....elkaar vrijlaten.
Respecteren.

Ik zelf kan geen relatie onderhouden daar ben ik achter gekomen.

En dan is het moeilijk als iemand, wie dan ook, je wilt claimen, want je weet dat je dat niet kan....en zeker als degene zich dan afgewezen voelt daardoor.
En je Onbewust? met een schuldgevoel opzadelt.

Dan kan je alleen even een tijd afstand nemen.
Anders ga je er zelf aan onderdoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:40
 
wat ik zelf belangrijk vindt en doe het ook zelf , elkaar accepteren in wie we zijn! En vooral respect, wat voor achtergrond je ook heb!

zelf heb ik een kleurrijk vrienden! Gelovig en niet gelovig, er zijn een paar erbij waar ik heel close ermee bent!
en andere weer gezellig bij elkaar eten, of creatief !
of uitgaan!
Ik geef zelf wel duidelijk de grenzen aan, er zijn ook wel eens die gaan me claimen! en dan doe ik bewust al stappen achteruit en laat ook merken dat ik het niet fijn vindt! En blijft het gebeuren, dan neem ik bewust afstand ervan!
!
Ik vindt ook fijn om bij hun te zijn en hun zijn altijd blij als ze me zien en dat doet me erg goed! En ik ben dankbaar ervoor!

Lachende smiley


Laatst aangepast door
JOANNIE702
op zaterdag 12 januari 2013, 14:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 20:02
 
Wat ik het belangrijkste vind van vriendschap Smiley die vol vragen zit dat als ik een hand geef, ook weer 3 vingers, een duim, en een pink terug krijg Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 20:09
 
GERRIT084 schreef:
Wat ik het belangrijkste vind van vriendschap Smiley die vol vragen zit dat als ik een hand geef, ook weer 3 vingers, een duim, en een pink terug krijg Gefrustreerde smiley

Zieke smiley ..... ik hoop toch echt een volledige hand terug te krijgen, als ik een hand geef. Geen losse onderdelen Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2