ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLY535
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLY535
Auteur Bericht
WILLY535 (40)





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: woensdag 16 september 2015, 23:24
BerichtOnderwerp: Zendelingenwerk
 
Ik heb geen ervaring met zendelingenwerk; wel met een half jaar vrijwilligerswerk in hartje Afrika.

Voordat je dergelijke stappen zet, wellicht goed na te gaan wat je beweegredenen zijn. Is het God die jou op weg stuurt, of ga je voor jezelf.

Ik ben destijds om die tweede reden gegaan. Ken je de film 'Last king of Scotland' (geen christelijke film zeg ik maar alvast Knipoog smiley Een vriend van mij had mij aangeraden om deze film te kijken voordat ik zou gaan. Niet meer van gekomen, maar het had me wellicht een beeld kunnen geven met welke redenen en iedeen ik in ieder geval niet zou 'moeten'gaan.

Ik ging er namelijk naïef heen, dacht dat ik wel wat kon veranderen en kon helpen. Natuurlijk heb ik kunnen helpen, maar veranderen is iets wat God alleen maar kan. En dit geldt niet alleen voor geestelijke maar ook voor praktische veranderingen.

Het was voor mij een geweldige ervaring, maar ik heb genoeg praktische redenen meegemaakt die je nou niet echt happy maken, maar als je van God de opdracht krijgt om voor hem aan de slag te gaan, zijn dit situaties geweest waar je voorbij aan mag gaan. Als je dit niet kunt, is het zaak om bij jezelf na te gaan of wel alle buitenlandse uitdagingen geschikt voor je zijn.

Dus als je gaat voor zendelingenwerk; laat God je reden zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLY535
Pagina 1 van 1