ChristianMatch
 


Forum

Zendelingenwerk
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 5 augustus 2015, 09:27
 
Zijn er hier mensen bekend met zendelingenwerk?

Ben erg benieuwd naar ervaringen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: woensdag 12 augustus 2015, 00:29
 
GERARD072 schreef:
Zijn er hier mensen bekend met zendelingenwerk?

Ben erg benieuwd naar ervaringen!

Je vraag is erg breed misschien concreter of anders stellen?

Er is momenteel een onderzoek gaande Knipoog smiley over het effect van drie maanden vrijwilligerswerk in het buitenland, dat dit meer schade oplevert in bijvoorbeeld kindertehuizen dan resultaat. Reden daarvan is dat kinderen zich niet veilig hechten door de constante verandering van personeel.

Aan de andere kant hoor en lees je ook veel verhalen van zendelingen die jaren lang in het buitenland zitten. Heb je de film gun man preacher gezien? Ontzettend goede film en diegene is op dit moment nog steeds in Soedan.

Verder als je echt geïnteresseerd ben in zendelingswerk zou ik contact op nemen met Operatie Mobilisatie. Die hebben meerdere projecten ook voor een jaar bijvoorbeeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 12 augustus 2015, 07:50
 
Ja dat klopt inderdaad!

Heb hem zo breed gesteld omdat er ook zoveel te vinden is aan informatie. Verhalen op internet, zowel van individuen als organisaties. Tevens ook van gemeenteleden verhalen gehoord.

Daarbij ben ik momenteel nog puur in de onderzoekende fase en heb liever eerst veel informatie zodat ik het daarna uit kan kristalliseren.

In ieder geval wel bedankt voor de organisatie die je vermeld! :)

Oh, en die film ga ik eens opzoeken. Mijn voorbeeld van een Hollywood prediker is tot nu toe Clint Eastwood in één van zijn films. Geweldige films vond ik dat vroeger.


Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 12 augustus 2015, 07:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: woensdag 12 augustus 2015, 13:05
 
GERARD072 schreef:
Ja dat klopt inderdaad!

Heb hem zo breed gesteld omdat er ook zoveel te vinden is aan informatie. Verhalen op internet, zowel van individuen als organisaties. Tevens ook van gemeenteleden verhalen gehoord.

Daarbij ben ik momenteel nog puur in de onderzoekende fase en heb liever eerst veel informatie zodat ik het daarna uit kan kristalliseren.

In ieder geval wel bedankt voor de organisatie die je vermeld! :)

Oh, en die film ga ik eens opzoeken. Mijn voorbeeld van een Hollywood prediker is tot nu toe Clint Eastwood in één van zijn films. Geweldige films vond ik dat vroeger.

Ik kan je nog 25 namen geven van zendingsorganisaties maar dan verdwaal je erin.
Knipoog smiley Knipoog smiley Begin maar bij Operatie Mobilisatie en dan komt de rest vanzelf Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE030





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 september 2015, 15:29
 
Heb je de pineapple story van Otto koning gehoord? Op YouTube staan lezingen van hem. Hij vertelt op een leuke en grappige manier over zijn zendingservaring
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MALAWIAAN795





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 september 2015, 19:08
 
Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar ik hoop eind dit jaar naar Malawi te emigreren (9 maanden in Malawi en 3 in Nederland) om de armoede en de honger te helpen bestrijden, samen met de lokale kerken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 september 2015, 20:39
 
De pineapple story heb ik nog niet van gehoord, dat zal ik eens opzoeken.

Dat klinkt mooi 'Malawiaan'!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLY535





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: woensdag 16 september 2015, 23:24
 
Ik heb geen ervaring met zendelingenwerk; wel met een half jaar vrijwilligerswerk in hartje Afrika.

Voordat je dergelijke stappen zet, wellicht goed na te gaan wat je beweegredenen zijn. Is het God die jou op weg stuurt, of ga je voor jezelf.

Ik ben destijds om die tweede reden gegaan. Ken je de film 'Last king of Scotland' (geen christelijke film zeg ik maar alvast Knipoog smiley Een vriend van mij had mij aangeraden om deze film te kijken voordat ik zou gaan. Niet meer van gekomen, maar het had me wellicht een beeld kunnen geven met welke redenen en iedeen ik in ieder geval niet zou 'moeten'gaan.

Ik ging er namelijk naïef heen, dacht dat ik wel wat kon veranderen en kon helpen. Natuurlijk heb ik kunnen helpen, maar veranderen is iets wat God alleen maar kan. En dit geldt niet alleen voor geestelijke maar ook voor praktische veranderingen.

Het was voor mij een geweldige ervaring, maar ik heb genoeg praktische redenen meegemaakt die je nou niet echt happy maken, maar als je van God de opdracht krijgt om voor hem aan de slag te gaan, zijn dit situaties geweest waar je voorbij aan mag gaan. Als je dit niet kunt, is het zaak om bij jezelf na te gaan of wel alle buitenlandse uitdagingen geschikt voor je zijn.

Dus als je gaat voor zendelingenwerk; laat God je reden zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA193





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: donderdag 8 oktober 2015, 06:57
 
GERARD072 schreef:
Zijn er hier mensen bekend met zendelingenwerk?

Ben erg benieuwd naar ervaringen!

Vanwaar jou belangstelling hiervoor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANK756





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 november 2015, 21:50
 
GERARD072 schreef:
Zijn er hier mensen bekend met zendelingenwerk?

Ben erg benieuwd naar ervaringen!
HOI BROEDERGERARD MET FRANK VAAK IS HET ZO DAT CHRISTENEN DE HEILIG MAKING NIET WILLEN ONDER GAAN DUS LERING ONTVANGEN KENNIS VAN GOD OP DOEN WANT DAAROM BEN JE NOG OP AARDE ANDERS HAD GOD ONS WEL WEG KUNNEN HALEN VAN DEZE OUDE SCHEPPING WANT ALS JE NU EENS 1KOR4:9 OP SLAAT DAN ZIE JE TOCH DUIDELIJK DAT HET AFGELOPEN IS MET DE ZENDING IS IN ONZE TIJD NIET MEER VAN TOEPASSING EN TEVENS LEVEN WE IN EEN VERBORGEN KONKRIJK IS VOOR DE WERELD NIET ZICHT BAAR EN BROEDER PAULUS IS DE APOSTEL DIE HIER VOOR AANGEWEZEN IS EN ONS ALLES BEKEND MAAKT EN ZEGT IN KOL3:1-2 ZOEKT DE DINGEN DIE BOVEN ZIJN EN NIET OP AARDE IK HOOP DAT IK JE IETS DUIDELIJK HEB GEMAAKT GR BROEDER FRANK
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1