ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHANDLER627
ChristianMatch forum index » Berichten van CHANDLER627
Auteur Bericht
CHANDLER627 (56)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 22:51
BerichtOnderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat
 
Eenzaamheid is 'alleenzaamheid', een gat dat God Zelf niet kan invullen in je leven. Daarvoor heeft Hij Adam èn Eva geschapen, voor elkaar. Tenzij je je dat gemis gaat onderdrukken door je, als overlevingstechniek, te veel en kunstmatig (net als met je werk of hobby) op 'Hem' te richten. En dus 'christelijker' te worden dan je eigenlijk bent (of behoort te zijn). Je moet je juist op dat gat richten (onder Zijn leiding). Want als alleenzaamheid een probleem is, mis je een gereedschap om je eigen leven te verbeteren. En ben je dus alleen nog niet één... (of 100% jij, zoals Hij jou bedoeld heeft en waarin Hij je wil ver-vòl-maken).
Het gevoel dat ermee gepaard gaat, is lastig. Zelf vind ik het niet erg vrijgezel te zijn, maar wel erg om vrijgezel te wòrden... Als vrijgezel richt ik mijn gevoel op mijn leven en geniet ervan. En ga niet ondertussen ook in die andere, gewenste droomwereld leven met 'had ik maar een arm om me heen' of 'jammer dat er niemand thuis op me wacht' of 'zit ik weer alleen bij een cabaretvoorstelling'. Die droomwereld komt pas in de picture als ik weer bezig ben met een relatie aan te gaan. Ora et labora - je moet er wel wat voor doen! En ik kan er dan met haar over praten en vorm aan geven.
Maar dit is mijn manier om hiermee om te gaan. Leren (be)leven in het nù met wat je wel hebt. En wat je niet hebt, niet te gaan missen, want Hij geeft je niet altijd wat jij wìlt, maar als jij wilt wel altijd wat jij nòdig hebt. En dan kun je je nu richten op wat jij wel kunt doen als vrijgezel, wat je later niet meer kunt doen in een relatie.
Laat Vader jouw Helper zijn! Maar ook jouw Geneesheer. Want vaak leeft er onderhuids nog oud zeer...


Laatst aangepast door
CHANDLER627
op dinsdag 7 september 2010, 00:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANDLER627 (56)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
 
Mijn droomvrouw-foto op mijn profiel komt uit de reeks van Asterix & Obelix ('en het Eerste Legioen'). Stripboeken die tot mijn vakliteratuur behoren...

Zij staat er als symbool, niet als voorbeeld-'foto' voor alléén het uiterlijk van mijn nieuwe potentiële ex. Zó wil ik náár haar kijken!

En dan wil ik echt kunnen zeggen dat zij de mooiste vrouw is van de héle wereld en niet haar hoeven toe te fluisteren dat ze de mooiste vrouw is die ik helaas maar kon 'krijgen'...


Laatst aangepast door
CHANDLER627
op donderdag 2 september 2010, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANDLER627 (56)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:45
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
 
Mijn droomvrouw-foto op mijn profiel komt uit de reeks van Asterix & Obelix ('en het Eerste Legioen'). Stripboeken die tot mijn vakliteratuur behoren...

Zij staat er als symbool, niet als voorbeeld-'foto' voor alléén het uiterlijk van mijn nieuwe potentiële ex. Zó wil ik náár haar kijken! S:%3E

En dan wil ik echt kunnen zeggen dat zij de mooiste vrouw is van de héle wereld en niet haar hoeven toe te fluisteren dat ze de mooiste vrouw is die ik helaas maar kon 'krijgen'...


Laatst aangepast door
CHANDLER627
op donderdag 2 september 2010, 22:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANDLER627 (56)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:20
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken
 
Wat vreemd dat in dit topic het woord Google nog niet gevallen is...
Maar dat toont ook de naïeviteit van sommige leden: bij mailverkeer op deze site wist ik zelfs zonder de hele naam al met enkele zoekwoorden hen te achterhalen. Hey, heb nu eenmaal diepverborgen wat nieuwsgierigheid onder mijn zonden zitten en wil ook wel weten wat voor 'vlees' er in de kuip zit! Wat er online door haar of over haar geschreven staat.

Als ik dan merk dat sommige leden bij één van de eerste mailtjes al hun 06-nummer geven...
Of sommigen de eerste date thuis hebben...
En zelfs naar de hotelkamer van een zgn. 'heer op zakenreis' gaan...

Weet inmiddels wat stalking aan ellende oplevert (uit tweede hand)...
Of hoe teleurgesteld je kunt zijn na een date en je eigenlijk vooraf te veel prijsgegeven hebt...

Dat dit een christelijke site is, betekent in mijn ogen niet dat je ook iedereen kunt vertrouwen.
419-scam, Russische dames (waar vaak een USA-site achter zit met andere bedoelingen), mailadressen verzamelen voor spam, e-voyeurs en profiteurs...

Beware!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANDLER627 (56)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 00:05
BerichtOnderwerp: Uiterlijk of innerlijk
 
Uiterlijk <-> innerlijk...
Mag ik er "uitstraling & instraling" van maken:

Uitstraling: wat je uitstraalt aan levenslust, energie, zelfvertrouwen, stabiliteit en wat je 'geeft', en alles daarvan wordt door je hele lichaam bevestigt door je houding, oogopslag, hoe je staat of loopt (heupwiegt?), en hoe je naar me kijkt.

Instraling: onbewust laat je merken waarvoor je openstaat, of er 'ruimte' is voor die ander of dat je al vol zit van jezelf, of je verleden je hard heeft gemaakt of dat je nog zacht van hart bent, open bent of gesloten, of je mee vooruit wilt kijken of terug blijft denken.

En: behalve liefde op het eerste gezicht, bestaat liefde op het eerste geschrift ook!
(Nah, "liefde"... verliefdheid)


Laatst aangepast door
CHANDLER627
op donderdag 2 september 2010, 00:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANDLER627 (56)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 18:06
BerichtOnderwerp: partner met beperking of toch liever niet.......
 
    Maar hoe denken mensen over het beginnen van een relatie met iemand met een psychische beperking?


Dit lijkt me toch moeilijker dan met een fysieke beperking, omdat psychisch onzichtbaar tussen je oren zit en willekeurig je gedrag kan veranderen. Depressie is een ziekte, dus dat is anders - maar zeker moeilijk voor een partner. Maar Asperger, PDD-Nos en andere vormen van autisme, enz. hebben een duidelijke gebruiksaanwijzing nodig. Maar ja, boulimia en anorexia zijn eigenlijk ook psychische 'stoornissen'/ziekten. En verder hebben we allemaal wel 'beperkingen' opgelopen door het Leven, die te merken zijn in gedrag of emotie (zoals verbittering, verharding). Gaat er alleen om of je jouw beperkingen kan (h)erkennen en weet hoe je er mee moet omgaan. Blijft een moeilijk topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANDLER627 (56)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 17:56
BerichtOnderwerp: partner met beperking of toch liever niet.......
 
Hai Petra,

we leven in een maatschappij die erg op het uiterlijk is gericht. En ook schijnt het aangeboren te zijn om op jacht te gaan naar de meestgezonde partner vanwege voortplanting. Dat ik christen ben, betekent niet gelijk dat ik daarin anders ben. Ook al wordt dat wel van me verlangd, "Gij geheel anders..."

Maar een grotere handicap kan zijn hoe jij er in staat: verbitterd of gebroken. Maar uit je profiel heb je duidelijk voor ogen wat je kan en wilt. Ik denk dat alleen mailen niet voldoende is, maar in een persoonlijke ontmoeting zullen mensen wel inzien dat je een sterke vrouw bent. Als jij laat zien dat je met jouw handicap kan leven en dat het je juist sterker maakt, moet het geen bezwaar zijn voor die ander. Juist in beperkingen zie je meer mogelijkheden!

Daarnaast denk ik dat je meer te melden hebt. En genoeg aanleiding geeft om die ander aan je te binden, want er zullen zeker serieuze zaken besproken moeten worden. Echte liefde laat zich dan niet weerhouden. Jij moet alleen zorgen voor een goed begin: ora et labora!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANDLER627 (56)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:56
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
 
Hai, mijn 'stilzwijgen' is eerder met een mond vol tanden zitten... Weet niet wat te zeggen. Nou ja, dit dan:

In de vijf jaar dat ik hier af en toe zit (onderbroken door drie mooie relaties die hier begonnen), had ik al angst voor het forum en merk dat dit nu erger is geworden. In plaats van inhoudelijk en met argumenten op elkaar te reageren, om elkaar verder te helpen met het doel waarvoor deze site is bedoeld, worden snelle meningen en eigen interpretaties belangrijker geacht dan het opbouwen van elkaar.

't Enige waarop ik inhoudelijk wil reageren - maar vragen staat vrij - is dit.
'Ras' zijn drie letters die aangeven dat het verschil in cultuur, huidskleur en gebruikelijke gewoonten geen drempel vormen. Juist het anders-zijn aan mijn Friese rasafkomst, helpt me meer man te worden. De juiste man dan. Want als je maar genoeg stof tot praten hebt, blijf je in communicatie (al moet je daar wat Spaans voor leren) en blijf je geïnteresseerd in elkaar. Kom je dichter tot elkaar. En meer tot jezelf. Als je er open voor staat.

Ik hoop hiermee (en met het eerste bericht) mezelf te laten zien en me niet te verschuilen achter mijn visie of een snelle reactie.

PS. Heb nu ook een afbeelding van mijn droomvrouw geplaatst op mijn profiel. Maar voel me in haar nabijheid zeker Obelix...


Laatst aangepast door
CHANDLER627
op zondag 8 augustus 2010, 17:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANDLER627 (56)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 13:56
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
 
Ben er weer!

En wil daarom maar gelijk de lessen en valkuilen uit het verleden voorkomen met mijn onderstaande gebruiksaanwijzing...

Ik zit hier op CM niet om Christus te vereren.
Ik zit hier voor mezelf. En hoop daarmee Hem te dienen.
Ik zit hier op CM om een christelijke vrouw te ontmoeten.

Een vrouw die christelijk en vrouwelijk is, in goed balans.
Niet om geloofsstandpunten uit te wisselen, maar om samen gevoelens te zoeken.
Niet om vast te houden aan wat je al kent, maar om samen een nieuwe weg te bewandelen.

Ik zit hier om te flirten en niet om een halve theoloog uit te hangen.
Hoewel ik valse stellingen op dit forum makkelijk kan weerleggen.
Liever stel ik hoe mooi, lief en zachtaardig je bent.
Maar dan moet je wel genoeg pit hebben om dat in mij te bewerken.
Want soms lijk ik wel getrouwd met mijn werk...

Ik wil hier zeker bijdragen aan beter Nederlands.
Want wat je schrijft, is belangrijk.
Maar wil 't goed overkomen, dan is 't van belang hoe je 't schreift...
't Geeft mij een indruk van hoe zorgzaam jij kunt zijn.
Met taal en met intelligentie.

Als jij schrijft dat je 1.65m bent met een 'normaal postuur' en 90k weegt, dan moet mijn opmerking over jouw bijzonder groot achterwerk als humor worden opgevat.
Oh... nee, echt niet!? Ik had er zelfs een smiley achter gezet...

Verder wil ik je waarschuwen voor stalkers die hier aanwezig zijn. Mensen die emotioneel te kort schieten en te veel op zichzelf gefocust zijn.
Maar er zijn er ook die te veel op hun aanstaande focussen. Zelfs als die niet in beeld is.

Hey, ik ben er weer.
Durf jij dit keer wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANDLER627 (56)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 23:59
BerichtOnderwerp: shabbat
 
Volgens je profiel ben je een 20-jarige vrouw die kalend is met een leesbril en een mannengezicht toont op de foto. Volgens bovenstaande tekst heb je zelf nix te vertellen, maar kun je aardig 'copy-pasten'.

Als je over 't geloof wilt komen praten, zul je toch meer van jezelf moeten laten zien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHANDLER627
Pagina 1 van 1