ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:41
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Geen van beiden, ik had het over dat er voor mij een relatie is tussen beiden.
Ik aanbid nog de zon, nog God.
En hoe weet jij of God een persoon is? Daar ben ik heel benieuwd naar, ik vind God een tikje ongrijpbaar.
Lees maar eens de Bijbel IJsje, daar zie je dat God een relatie met de mens aan wil gaan. Het begint al met Genesis, waarin God wandelde met Adam en het zal eindigen met Openbaring, waarin we allemaal bij Hem zijn...God ging zelfs zover, dat Hij Zijn Zoon stuurde om de relatie van de mens met Hem te herstellen. God laat Zich voortdurend als Persoon zien...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 5 september 2012, 11:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:38
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Dit klinkt ietwat cynisch.
Hoe kun je dit van mij verwachten, je kent me immers niet?
Waarom denk je dat ik mantra's opzeg?
Heb je zelf echt niet door, dat je me weer zat uit de dagen? Je weet net zo goed als ik dat ik die link gaf om te laten zien, dat die oefening die jij zo onschuldig vindt een occulte oorsprong heeft. En je gebruikt die link om te zeggen, dank je chat. Ik kan ervan leren en wil meer van het Boeddhisme leren. Als je niet eens door hebt dat je daarmee uitdaagt, ben je uiteindelijk nog meer te beklagen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:27
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Blijkbaar heb je mijn woorden niet goed gelezen. Ik heb niemand belachelijk gemaakt, heb alleen mijn mening weergegeven.
Als dat niet mag op dit forum, dan is het goed dat ik weg ga.
Ik denk en geloof, dat er altijd tussenwegen zijn. Ik vind het heel jammer dat je denkt dat ik spot met het geloof en met de beleving ervan van anderen. Het maakt mij werkelijk niet uit hoe en wat jij of iemand anders gelooft. Ik ben bereid daar over te praten met je op een normale en respectvolle manier.
Dus je beweert dat je uitlatingen niet bedoeld waren om mensen uit te dagen? Dan ben je nog naïever dan ik dacht.
IJSJE204 schreef:
Ik weet dat dat kan, er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die anders denken dan ik en waarmee het mogelijk is om een goed gesprek te hebben. Ook al zijn we het niet eens.
Ik aanbid geen (andere) goden. Ik groet de zon en doe wat oefeningen die yoga genoemd worden. Het had ook volleybal of zumba kunnen heten. Veel weet ik niet van het boeddhisme, maar wat ik ervan weet komt positief over. Ik heb niets gelezen of gemerkt van agressie, opdringen, be- of veroordelen of wat dan ook. Wel gaat het over luisteren naar wat je lichaam je vertelt, vrede met jezelf hebben, niet (te ver) voor- of achteruit kijken, bezig zijn met dat wat er nu is. Daar heb ik mijn handen al vol aan!
Het Boeddhisme heeft per definitie een syncretisch karakter. Dat betekent dat ze alle godsdiensten accepteren en insluiten. Geen wonder dat je geen veroordeling hoort...Het is echter esoterisch, dat geef je zelf ook aan. Ik heb dit maar vet gemaakt.
IJSJE204 schreef:
Ikk vind het jammer dat je je blijkbaar zo aangevallen voelt door mij, dat is niet de bedoeling. Aan de andere kant ervaar ik enkele van jouw woorden als respectloos en veroordelend. Je weet blijkbaar niet goed hoe je kunt praten over meningsverschillen zonder de ander aan te vallen.
Je lijkt me een eenzaam mens.
Ik vind het oprecht jammer dat je ogen zo gesloten zijn voor de Waarheid. Ga eens de bijbel lezen, laat dat eens op je inwerken en ga eens met God praten. Mijn gebed voor jou is dat je God leert kennen, maar goed, dat is in jouw ogen veroordelend.
Tenslotte nog dit: op een forum ken je mensen alleen maar van datgene wat ze schrijven. In het echt zijn ze vaak anders. Misschien kom ik bij je over dat ik eenzaam ben, terwijl dat gelukkig niet het geval is. Ik heb hier veel vrienden en mijn sociale contacten buiten CM zijn legio. Maak je maar geen zorgen over mij.

Groetjes, chat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:15
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Er is absoluut een relatie tussen God en de zon. Voor mij althans.
Lees elke tekst er maar over na, beide zijn de enigen in hun soort en geven een warmte af waar je niet omheen kunt.
Alhoewel, van de ene word je bruin en van de andere niet.
Voor jou is de zon een persoon, voor mij niet.. Of is het andersom, beiden zijn onpersoonlijk.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 5 september 2012, 11:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:14
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Nog bedankt voor je link over yoga.
Er staan veel zinnige dingen in waar mijn gevoel wel bij klopt.
Voor jou was dit wel te verwachten. Succes met het opzeggen van je mantra's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:03
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
JOL252 schreef:
Uiteindelijk moeten we allemaal smelten door de warmte van de Zon der Gerechtigheid (één van de namen van Jezus).
Ik heb begrepen door jouw mails dat je begrijpt hoe die Zon in mensen werkt en wat Hij door mensen heen wil doen. Lachende smiley
Opgaan in het totale niets, bekend thema binnen het Hindoeisme. Misschien in dit leven of het volgende. Tjonge wat een dwaalleer zeg, en dat jij dat zomaar gelooft Jol...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 09:50
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Beste Chatuliem, het kan nu nog, ik ben blijkbaar nog steeds lid.
De zon is er voor iedereen, de zon is er altijd en zal er altijd zijn. Het is niet occult om de zon te 'groeten'. Kijk jij nooit even glimlachend naar boven als je op een stralende dag buiten komt? Dan krijg je toch gelijk zin om je ledematen te strekken en je langer te maken?
Ben jij een blij mens? Ben je gelukkig met de mensen die om je heen staan? Ik lees zoveel agressie uit je woorden dat ik ervan schrik. Van mij mag je de Bijbel zo serieus nemen als je zelf wilt. Dat mag ik ook!
Maar van God mag je ook blij en gelukkig zijn, in vrede leven met de wereld om je heen. Gewoon mens zijn en de dingen doen die je moet doen, die je mag doen en die op je pad komen.
Wanneer mijn abonnement echt is afgelopen weet ik niet. Maar ik wens jou heel veel rust in jezelf, vrede met anderen en hoop dat je vandaag en morgen en alle dagen die daarna komen heel erg geniet van alles wat jou gegeven wordt.
Natuurlijk raakt het me emotioneel als je zo spot met waarheden uit Gods Woord. Dat is geen kwestie van onvrede, maar een oprechte boosheid over hoe jij omgaat met Gods waarheden. Wat denk je als er in de Bijbel staat: Gij zult geen andere goden aanbidden? Zoals jij net zo goed weet als ik, is yoga helemaal niet zo onschuldig.
Vrede met anderen is niet zo belangrijk als vrede met God hebben. En sinds ik die vrede ontvangen heb, weet ik dat er geen middenweg is. Of je kiest voor Hem of je kiest tegen Hem. Bij jou is er een tussen oplossing.
Leg mij eens uit waarom je mensen zo hebt lopen te bespotten? Waarom heb je mensen belachelijk gemaakt om datgene wat ze geloven? Er zijn mensen hier die echt bewogen met je zijn en je wijzen op de Waarheid.
In plaats van dat je dat respecteert, maak je ze belachelijk....
Jij bent niet de enige geweest. Vooral die mensen die vroeger voor mij een voorbeeld waren in hun geloof, zijn samen met jou afgezakt naar dit bedenkelijke niveau....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 09:23
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
Je moet eens voor de lol naar wikipedia kijken wat de zonnegroet inhoudt. Om het jullie gemakkelijk te maken, heb ik hier die link:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnegroet

Hoezo niet occult, hoezo alleen gymnastiek? Of moet je dit ook niet weer zo serieus nemen net zoals de Bijbel...Aanbidding van de zon zie je alleen maar bij heidense godsdiensten.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 5 september 2012, 09:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 22:53
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Je bent weer wakker geworden van de ontspanning?
Pittig he, die zonnegroeten? Ik vind dat pure topsport! Je hart gaat er harder van kloppen, je hijgt en begint te zweten. Dat zijn goede dingen voor een mens!
In mijn ogen zitten jullie God te bespotten met deze uitlatingen. Ik ga niet meer op dit gesar in...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 22:51
BerichtOnderwerp: liefde en waarheid
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik vond dit juist een mooi topic? Ook leerzaam omdat ieder vanuit zijn ervaringen en meningen praat zonder betweterigheid.....
misschien heb ik wat gemist? Kan maar zo....
Ik ben het met je eens, Wmijn. Dit is een leuk onderwerp. Alleen, laten we eens terug gaan naar het begin. Liefde en waarheid houden elkaar in evenwicht. Ik heb een interessante tekst gevonden:
Sefanja 3 schreef:
Jubel, vrouwe Sion,
zing van vreugde, Israël,
juich met heel je hart, vrouwe Jeruzalem!
15 De HEER heeft het vonnis over jou tenietgedaan
en je vijand verdreven.
De HEER, de koning van Israël, is in je midden,
je hebt geen kwaad meer te vrezen.
16 Op die dag zal men tegen Jeruzalem zeggen:
‘Wees niet bang, Sion!
Laat de moed niet zinken!’
17 De HEER, je God, zal in je midden zijn,
hij is de held die je bevrijdt.
Hij zal vol blijdschap zijn, verheugd over jou,
in zijn liefde zal hij zwijgen,
in zijn vreugde zal hij over je jubelen.
Zwijgen in liefde, wat zou dat betekenen. Zelf moet ik denken aan mijn kinderen, toen ze vol trots hun koppoters lieten zien. Dan ben je als ouders ook nog wel trots terwijl je best wel weet, dat het geen Van Gogh is.
Hoe zien jullie dit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 19:54
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Welke dame wil voor mij koken in ruil voor een bosje bloemen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:26
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
JOL252 schreef:
Ik verwachtte je al Chat... je hebt het vetgedrukte waarschijnlijk over het hoofd gezien...
Volgens mij vind je de sfeer belangrijker dan de argumenten, en je wilt daarmee een heleboel goedpraten wat gewoon niet goed is....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:23
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
ERIKA129 schreef:
Wat een kromme redenatie Chat!!
Nee, ik vind dat je altijd elkaar op je standpunt mag aanspreken. En dat doet Filia, en terecht vind ik. Als je alle religies maar goed vindt, vind ik dat je ook mag verwachten dat er een ander geluid tegenover gezet moet worden. En als je de inhoud eens een keer leest, vind ik het zo gek nog niet wat er staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:04
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
JOL252 schreef:
Nee, dit is niet persoonlijk... en geen aannames... en goed onderzocht... nagevraagd bij IJsje persoonlijk...

Als het wel persoonlijk is en aannames zonder na te vragen... vind ik dit walgelijk en NIET OK. Weet je wat, ik volg mijn gevoel...Klik...
Dus jij vindt de gemiddelde evangelisatiepreek ook een persoonlijke aanva? Beetje vreemd allemaal.l
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 14:35
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
JOL252 schreef:
Zoals ik het zie, ook al betreft deze aantijging niet mij, is hier wel een op de persoon aanvallende houding in te bespeuren. Filia zegt hiermee in mijn woorden dat Willemijn een hoogmoedige houding aanneemt en onbereikbaar als iemand die denkt alle bevoegdheden te hebben van alles het forum opslingert als een soort messias die de waarheid in pacht denkt te hebben. Misschien subtiel weliswaar maar de persoonlijke aanval kan ik ook herkennen en dan quote ik nog alleen dit stukje tekst.
Ik lees dit meer als een waarschuwing, iets in de trant van: je bent zo overtuigd van je gelijk, maar stel dat je ongelijk hebt.
Wat ik een persoonlijke aanval vind is dus heel wat anders, dan wij jij vindt. In mijn ogen is het argument nog altijd belangrijker dan de persoon. Maar dat is denk ik een andere vorm van beleving.
Voorbeelden van persoonlijke aanvallen: je bent een stoker, je bent een heiden, je bent een hoer. Dat vind ik persoonlijke aanvallen...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 4 september 2012, 14:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 12:48
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
en heel vriendelijk verzoek aan jou Willemijn! Zou je in het vervolg als je hier JOUW EIGEN MENING weergeeft dat willen doen met een wat voorzichtiger en wat meer genuanceerde formulering? Plaats er s.v.p. de woorden bij als bijv.: "zoals ik het zie", of "mijns inziens" (m.i.), of "in mijn optiek" etc...

Zoals je dat hier doet, door te stellen, "dat er wel meer zaken ZIJN, die de geest beinvloeden" dus dat je hier jouw eigen MENING weergeeft als zijnde VOLDONGEN FEITEN, waar niet aan getornd kan worden, dat schiet mij toch wel wat in het verkeerde keelgat daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!!

En een tip: Als je niet van gesteggel houdt, moet je er zelf ook niet aan meedoen. Misschien ben je zelf wel de veroorzaker van al dit gesteggel, zoals jij dat noemt. Gewoon: NIET OP REAGEREN LENA en dan houdt het vanzelf op!


Wie wordt hier nu persoonlijk aangevallen Chatuliem?????
Noem je dit een persoonlijke aanval? Idd het is persoonlijk aan je gericht, maar ik lees eigenlijk nergens een aanleiding om je zo op te stellen. Een beetje kunnen relativeren is ook een kunst. ik blijf me verbazen dat je dit topic zo persoonlijk opvat.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 4 september 2012, 14:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 11:41
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Ik noem je net zoals ik mijn zoon noem als ik hem op speelse wijze iets duidelijk wil maken. Niet denigrerend, ook niet zo bedoeld, neem het met een vleugje humor, chatuliem.
Ik dacht, en daarom heb ik me aangemeld op cm, dat dit een site is om een relatie, vriend of vriendin te zoeken. Waarbij je dan ook nog eens van gedachten kunt wisselen over allerlei onderwerpen.
Ik schrik van dat wat ik lees, hoe iemand neergesabeld wordt als hij/zij een andere mening heeft. Dit forum is toch ook ingesteld om je te helpen zoeken naar iemand waar je misschien in je persoonlijk leven verder kunt? Dan is het toch niet nodig om je mening aan anderen op te dringen? Wat overigens iets heel anders is dan je mening vertellen!
In dit topic en in een paar anderen, heb ik een sfeer van afkeer en onverdraagzaamheid gevoeld. Zo erg, dat ik er wakker van heb gelegen.
Die onverdraagzaamheid komt voor een deel van jou, chatuliem en van een dame die zichzelf filia noemt.
Hou je aan de 'regels' van het spel, blijf mensen met een andere mening respecteren. De opzet van deze site is prima om mensen beter te leren kennen. En het is mogelijk om niet te reageren als je het ergens totaal niet mee eens bent. Gun elkaar die vrijheid en leef in vrede!
Kijk, ik ben je zoon niet. Hoewel ik er ook wel om kan lachen vind ik dat je daarmee meteen mijn mening onderuit haalt.
Eigenlijk zijn we bezig met een belangrijke discussie, nl. hoe ga je met de Bijbel om. Voor mij is het de bijbel nog altijd doorslaggevend. En dat betekent ook dat ik in de meeste gevallen de Bijbel letterlijk neem.
Anderen hebben een andere manier van omgang met de Bijbel, en daar is dit meningsverschil door ontstaan. Voor jou is de islam en het boeddhisme eigenlijk hetzelfde als christendom. Op zijn minst gelijkwaardig. Ik zie het heel anders. Ik zie de islam als vijand tegenover God en boeddhisme zie ik als aards en ongeestelijk. Men bereikt de verlossing door middel van esoterie. Voor mij is duisternis en licht niet met elkaar te verzoenen. Jij denkt dat die andere godsdiensten je ook kunnen helpen in je geloof. Ik heb duidelijk weergegeven dat yoga occult is. Wat je daarmee doet, is jouw zaak.
Dat er mensen zijn die meteen hatemail gaan sturen vind ik buiten alle proporties. En ik heb dat diverse keren aangegeven dat dat niet mijn manier van aanpak is. We kennen elkaar niet, dus ik weet niet hoe jij in het leven staat. Ik mag de vrijheid hebben mijn mening te uiten net zoals jij. Maar ga een meningsverschil niet meteen uitleggen als ruzie. Het zou best wel kunnen dat als we elkaar zouden zien, we heel anders naar elkaar kijken. Ik heb niet de indruk dat we het ooit eens zouden worden op dit punt, maar dat zegt in mijn ogen heel weinig over hoe je over de persoon denkt.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 4 september 2012, 11:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 22:24
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Foei boefje!
Graag binnen de lijntjes blijven.
Het gaat hier over yoga en christendom!
Wat doe jij om te ontspannen?
in elk topic is men vrij om ook eens in te gaan op de manier waarop er gediscussieerd wordt. Als er een gemene bijdrage geplaatst wordt om bewust iemand te beschadigen, mag je daar altijd iets van zeggen. Ook binnen dit topic is daar voldoende ruimte voor gegeven. Mijn bijdrage is niet off topic, omdat het gaat over de manier waarop je met elkaar om gaat.
En zo denigrerend hoef je me echt niet te behandelen dat je me een boefje noemt. Gij dwaalt zeer....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 22:10
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben wel benieuwd of Chatuliem nu ook zo'n reprimande krijgt voor zijn off topic gaan...... Engeltje smiley Knipoog smiley
Je moet een vrouw zijn om je logica te begrijpen. Je laat zomaar toe dat iemand persoonlijk aangevallen wordt, en als iemand er wel iets over durft te zeggen dan probeer je hem in de zeik te nemen. Ga maar Libelle lezen, is zinvoller voor jullie...

ik begrijp dat die term voor sommigen van jullie shockerend is, als ik een term vind met dezelfde gevoelswaarde zal ik deze bijdrage aanpassen


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 3 september 2012, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:41
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat hier nog steeds over yoga dacht ik???? Open even een nieuw topic als je wilt over je grieven.......?
Ook weer niet ingaan op datgene wat ik zeg he....leuk hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Fatsoen is een deugd........en sommige mensen kunnen de vreselijkste dingen zeggen en vinden dat niet laag bij de grond.......
Het zal Chatuliem, ik maak me er niet meer druk om......ook niet om jouw bijdrages....
Gebruik dan eens de definities die daar bij horen. Want je verwart zelf de discussie door dingen te schrijven die nergens op slaan. Laag bij de gronds betekent gemeen of achterbaks. Dat kan ik niet terug vinden in de bijdrages van Filia. Ze is fel en radicaal, maar ze is altijd eerlijk tegenover een ander.
Jullie kunnen anderen wel uitdagen, dat jullie trots zijn op datgene wat je doet, maar in mijn ogen is en blijft het zonde...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 3 september 2012, 21:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:36
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
HANNAH810 schreef:
dank je wel, chatuliem

nederigheid is een deugd, toch? Engeltje smiley

het ging over yoga.........even ontopic, anders kunnen we net zo goed verder gaan waar we tig jaar geleden gebleven waren........
Je kunt ook de moeite nemen ergens op in te gaan? Zelf klaag je steen en been dat er zo over je geroddeld wordt, met deze bijdrage doe je dat precies bij een ander...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:31
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het was misschien ook wel fijn geweest als je had gezegd dat wat Solafide doet net zo laag bij de grond is??????????? Engeltje smiley



Oeps, off topic , het ging over yoga en christendom..... Engeltje smiley
Eerlijk gezegd heb ik niks laag bij de gronds vernomen in de bijdrages van Filia.
Nu krijg je weer een stevige roddel over wie Solafide wel niet was en voor je het weet is zij de boosdoener. Je kunt mensen nog zo waarschuwen maar dit geroddel vind ik beneden alle peil....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:29
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
HANNAH810 schreef:
voor het juiste voorbeeld zal ik je een link geven, willemijn......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_user.php?uId=45454&start=0

helaas waren op de eerste pagina 14 de berichten zodanig leerzaam, dat CM de vrijheid heeft genomen deze "communicatieve hoogstandjes" en zélfs de auteur te verwijderen.

hannah....nooit te oud om te leren!! Engeltje smiley
Hannah eigenlijk vind ik dit heel laag bij de gronds wat je nu doet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 17:16
BerichtOnderwerp: liefde en waarheid
 
PETRA944 schreef:
dit stuk chat van je vind ik weer zo onchristelijk, laat shanita ruimte hebben voor haar schrijven, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ook haar denken en gevoel is belangrijk en dan schrijf je verder over corrie ten boom en een kampbeul vergeven.....zo moeten we allemaal nog heel wat leren als cristen, zelfs voorgangers dus.
Ach, ik denk dat Shanita precies aanvoelt hoe ik het bedoel. Als je elkaar een beetje kent moet je elkaar toch ook wel eens wat kunnen zeggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 17:01
BerichtOnderwerp: liefde en waarheid
 
In deze discussie lopen twee dingen door elkaar. Ten eerste wat zou jij doen als je mocht beslissen of deze vrouw vrij kwam. En eerlijk gezegd ben ik geen rechter. Wel vind ik het een goed teken, dat het rechtssysteem van België toch haar menselijke kant laat zien. En daar schuilt denk ik ook het geheim van barmhartigheid. Stel je voor dat je een zoon hebt, die zijn geld opeist waardoor je je boerderij voor de helft moet verkopen. En die zoon gaat het geld helemaal verbrassen. Wat zou jij doen als hij met hangende pootjes thuiskomt? Zou je blij zijn dat hij er weer was of zou je zeggen; bekijk het jongen, je hebt je kans gehad.
Sommige christenen gedragen zich ook als rechters. En hebben wij in ons land rechters die de wet interpreteren, zij passen de wet rigoureus toe zonder dat de menselijke maatstaf te nemen.
Dit lees ik ook in verschillende bijdrages terug. Petra springt eruit, doordat zij zich er probeert voor te stellen hoe deze vrouw tot deze daden gedwongen werd.
Ze hebben eens een proef gedaan met mensen die alle macht kregen over anderen. Een week lang mochten ze ze bevelen en ze moesten gehoorzamen. Aan het einde van de week waren ze veranderd in beulen, te vergelijken met kampbeulen in Mauthausen. (Dit zijn de ergste kampbeulen geweest, drie verhalen: het kamp was een steengroeve. En van tijd tot tijd vonden ze het leuk om de joden op te jagen zodat ze in het ravijn vielen. Ook was het een leuk spelletje om de joden te slaan terwijl ze zware stenen moesten tillen over een grote trap. Ook hadden ze een apart kamertje voor joden ingericht waar de SS ers hun seksuele behoeftes mochten bevredigen op de joden). Het geeft alleen weer hoe gemakkelijk mensen te beïnvloeden zijn.
Ik ben geen rechter, gelukkig niet. Maar op één of andere manier stelt het mij gerust, dat zelfs in deze zware daad nog steeds een menselijke maatstaf geldt.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 3 september 2012, 17:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 10:13
BerichtOnderwerp: liefde en waarheid
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe denk jij dan (even off topic) over de vrijlating van de vrouw van Dutroux? Zij heeft zich bekeerd tot het katholicisme en leeft nu in een klooster van de Clarissen.....Er is een verschil tussen moraal en recht dat dat is een feit.....maar vergeef je haar ook? Jij gelooft daar in maar in dit geval ook?
Je weet dat ik vind dat soms dingen te erg zijn voor vergeving en daar schaar ik dit ook onder en je bent ook goed ziek van geest als je de dingen doet die zij heeft gedaan. Wel iedere dag de hond eten geven en die arme kleine kinderen laten verhongeren.....Maar als je dan de Bijbel naar de letter leest moet je haar ook kunnen vergeven?
Eerlijk gezegd vind ik dat nogal vergezocht. Zij heeft mij persoonlijk niets aangedaan. En idd, ziek van geest, daar zeg je nogal wat. Het is duidelijk dat ze onder invloed van die man dingen gedaan heeft, waar ze nu spijt van heeft. En ik vind wel dat iedereen een nieuwe kans moet krijgen. Doet me denken aan Corry Ten Boom, toen ze oog in oog stond met haar kampbeul. Ze kreeg de kracht om haar te vergeven.
Vaak is vergeven een keuze in je hart. En dat is heel moeilijk. Laten we hopen dat we nooit zelf voor die keuze komen te staan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 21:35
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
THOMAS968 schreef:
Chatuliem,

Anti-VVD is niet automatisch pro-PVDA.

Thomas.
Nee, dat begrijp ik. Maar ik acht je hoger dan dat je op extreme partijen stemt. Je lijkt me niet het type dat stemt vanuit een onderbuikgevoel...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 2 september 2012, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 20:56
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
Eenzelfde soort verhaal kan ik je over de PVDA vertellen. Zeggen ze wel, dat ze voor de armste mensen zijn, maar gaan ze de voorwaarden dermate hoog maken dat haast niemand er voor in aanmerking komt. Veel te veel geld gaat er dan naar de ambtenarij, die voortdurend de mensen over de schouder kijkt om te zien dat vooral de mensen die bijstand nodig hebben het wel goed doen.
Ze verzinnen allerlei nieuwe banen, maar als het puntje bij het paaltje komt, kunnen ze dat toch niet waarmaken. Het begon met de Melkert banen, maar de verborgen werkeloosheid was nog steeds aanwezig.
Daarnaast treiteren ze de mensen die voor werkgelegenheid kunnen zorgen het land uit en klagen tegelijkertijd dat er te weinig geld binnenkomt.
De staat moet alles maar oplossen, en wie eigen initiatief neemt wordt meteen tegengewerkt door de verhoogde bureaucratie. Ze zeggen voor de armsten van de maatschappij te zijn, maar beroven de armsten gelijkertijd van kansen, mogelijkheden en zelfstandigheid. Als je al weinig hebt, is het enige waar je je nog aan kunt vasthouden waardigheid en individuele vrijheid....


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 2 september 2012, 20:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:37
BerichtOnderwerp: liefde en waarheid
 
SHANITA130 schreef:
@ Chat,

Ik vind dat ze structureel bezig is de evangelische beweging tekort te doen.

Als er niets te kort te doen valt dan zou dat niet kunnen.

Ik vind het sektes of op sektes lijken, uitzonderingen daar..., mijn mening.

Geef mij maar een gewone traditionele kerk, met een gewonen preek, waar gewoon eerbied en ontzag heerst.

En niet een 'uit je dak met Jezus', gillen schreeuwen, vallen, weet ik veel, o ja, tongen, iedereen door mekaar. Niet te vergeten al de 'genezingen'. Enzovoort.

Voor buitenstaanders, 'tongen' zijn eigenlijk 'vreemde talen, zoals grieks, hebreeuws, frans etc.
En velen denken dat ze talen van engelen spreken en doen dat massaal allemaal door mekaar, keihard, als je daar binnen loopt denk je dat je in een mental insitution bent beland, maar dan veel erger.

Het mooie vredige van God wordt om zeep geholpen...door de brainwashing en massahypnose...

En dan nog zeggen dat traditionelen dood zijn geestelijk, en zijzelf levend zijn door al die gaven van de heilige Geest... Zieke smiley

Mijn mening. Op een nette manier. Ik denk dat, ik vind dat.
Na, jarenlange, 20+ jaar, ervaringen als gelovige... Lachende smiley
Ga jij nu maar naar een ander topic toe, want je bent zoals gebruikelijk weer volledig off topic...veel plezier!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 169 Volgende
Pagina 10 van 169