ChristianMatch
 


Forum

liefde en waarheid
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FILIA110





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 03:02
 
Jesaja 5 : 20 "wee degene, die het goede kwaad noemt en het kwade goed.

Wat is liefde?

Is liefde maar alles goedvinden van een ander? Kun je zeggen, dat het liefde is als iedereen dat kan doen wat hij/zij wil, ook al doet hij/zij verkeerde dingen en dat dan maar blijven goedvinden?

Kun je zeggen tegen iemand...ach je wilt drugs gebruiken.. nou als je dat wil en je voelt je er gelukkig bij...nou dan moet jij dat toch weten en dan is het o.k! Is dat zo? Of kun je zeggen tegen iemand, die steeds weer naar de hoeren gaat of zich inlaat met occulte zaken en zich daarvoor openstelt...nou dat is jouw keuze en als je dat wil, nou dan is het goed hoor, want God is liefde en dan moet ik jou daarin respecteren en liefhebben en dan ga jij je gang maar hoor. Is dat liefde betonen? Is dat niet eerder ONVERSCHILLIGHEID! En is onverschilligheid juist niet het tegenovergestelde van liefde?

Is liefde niet eerder, dat je de ander de WAARHEID zegt en durft te zeggen, dat iets niet goed is, als het niet goed is?

De wapenrusting van God laat ons zien, wie we zijn in Jezus Christus.

God roept ons op in Zijn waarheid te blijven, zoals Hij Zich geopenbaard heeft in Jezus Christus. Dus.. niet zoals wij denken en niet zoals wij voelen bepaalt onze keuzen, maar de waarheid, zoals wij die leren kennen in Jezus Christus...en dan...zullen we werkelijk integere mensen kunnen zijn, die integere beslissingen kunnen nemen en stand kunnen houden tussen WAARHEID EN LEUGEN.

Integriteit is: mijn ja is ja en mijn nee is nee; integriteit is: te durven staan voor wat recht is en te durven op te komen: voor onrecht, onrechtvaardigheid, voor de de onderdrukten, voor de armen, voor de wezen, de weduwe; leugen leugen te durven noemen en dat wat niet deugt ook te durven zeggen, dat het niet deugt en niet maar alles met de mantel der liefde toedekken.

Meer over de wapenrusting van God op:


http://www.bevrijdingspastoraat.nl/vrij-zijn-tv-archief/item/de-wapenrusting-van-god-deel-1.html?category_id=5

wel even de video aanzetten door op het knopje te klikken


Laatst aangepast door
FILIA110
op zondag 2 september 2012, 03:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 10:58
 
FILIA110 schreef:
Jesaja 5 : 20 "wee degene, die het goede kwaad noemt en het kwade goed.

Wat is liefde?

Is liefde maar alles goedvinden van een ander? Kun je zeggen, dat het liefde is als iedereen dat kan doen wat hij/zij wil, ook al doet hij/zij verkeerde dingen en dat dan maar blijven goedvinden?

Kun je zeggen tegen iemand...ach je wilt drugs gebruiken.. nou als je dat wil en je voelt je er gelukkig bij...nou dan moet jij dat toch weten en dan is het o.k! Is dat zo? Of kun je zeggen tegen iemand, die steeds weer naar de hoeren gaat of zich inlaat met occulte zaken en zich daarvoor openstelt...nou dat is jouw keuze en als je dat wil, nou dan is het goed hoor, want God is liefde en dan moet ik jou daarin respecteren en liefhebben en dan ga jij je gang maar hoor. Is dat liefde betonen? Is dat niet eerder ONVERSCHILLIGHEID! En is onverschilligheid juist niet het tegenovergestelde van liefde?

Is liefde niet eerder, dat je de ander de WAARHEID zegt en durft te zeggen, dat iets niet goed is, als het niet goed is?

De wapenrusting van God laat ons zien, wie we zijn in Jezus Christus.

God roept ons op in Zijn waarheid te blijven, zoals Hij Zich geopenbaard heeft in Jezus Christus. Dus.. niet zoals wij denken en niet zoals wij voelen bepaalt onze keuzen, maar de waarheid, zoals wij die leren kennen in Jezus Christus...en dan...zullen we werkelijk integere mensen kunnen zijn, die integere beslissingen kunnen nemen en stand kunnen houden tussen WAARHEID EN LEUGEN.

Integriteit is: mijn ja is ja en mijn nee is nee; integriteit is: te durven staan voor wat recht is en te durven op te komen: voor onrecht, onrechtvaardigheid, voor de de onderdrukten, voor de armen, voor de wezen, de weduwe; leugen leugen te durven noemen en dat wat niet deugt ook te durven zeggen, dat het niet deugt en niet maar alles met de mantel der liefde toedekken.

Meer over de wapenrusting van God op:


http://www.bevrijdingspastoraat.nl/vrij-zijn-tv-archief/item/de-wapenrusting-van-god-deel-1.html?category_id=5

wel even de video aanzetten door op het knopje te klikken


Jouw integriteit komt bij mij eerder over als je zin krijgen in wat je vind en ook wat kortzichtig gedacht.
Geloof is iets wat je uit moet stralen en je kan de ander over wat Gods liefde voor je betekent en hoe het houvast geeft aan je leven, door over je ervaring met God te vertellen.
De één ervaart dat door meditatie om dicht bij de Eeuwige te komen, weer de ander door spreken in tongen en weer de ander ervaart God omdat hij zoveel wijsheid en inzicht in de mens heeft.....
Verschillende ervaringen dus. En wat is goed en wat is fout? Is dat om aan de mens te bepalen?
Het is christen eigen om dat wat voor jou zo belangrijk is met anderen te delen....ik kan me niets voorstellen bij in tongen spreken maar is het dan fout? Ik voel me fijn bij het meditatieve waarin ik in verbinding sta met God......maar is dat dan fout? Je hoeft mensen niet bevoogdend toe te spreken, we leven -gelukkig- niet meer in de tijd dat het aan de mens is wat wel en niet mag.....Je moet niet willen dat anderen net zo gaan geloven als jij dat doet, misschien alleen hopen? Je verbeeldt je dus dat jouw manier van geloven de manier is? Niets is minder waar....
Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.
Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 2 september 2012, 11:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 11:11
 
FILIA110 schreef:
Jesaja 5 : 20 "wee degene, die het goede kwaad noemt en het kwade goed.

Wat is liefde?

Is liefde maar alles goedvinden van een ander? Kun je zeggen, dat het liefde is als iedereen dat kan doen wat hij/zij wil, ook al doet hij/zij verkeerde dingen en dat dan maar blijven goedvinden?

Kun je zeggen tegen iemand...ach je wilt drugs gebruiken.. nou als je dat wil en je voelt je er gelukkig bij...nou dan moet jij dat toch weten en dan is het o.k! Is dat zo? Of kun je zeggen tegen iemand, die steeds weer naar de hoeren gaat of zich inlaat met occulte zaken en zich daarvoor openstelt...nou dat is jouw keuze en als je dat wil, nou dan is het goed hoor, want God is liefde en dan moet ik jou daarin respecteren en liefhebben en dan ga jij je gang maar hoor. Is dat liefde betonen? Is dat niet eerder ONVERSCHILLIGHEID! En is onverschilligheid juist niet het tegenovergestelde van liefde?

Is liefde niet eerder, dat je de ander de WAARHEID zegt en durft te zeggen, dat iets niet goed is, als het niet goed is?

De wapenrusting van God laat ons zien, wie we zijn in Jezus Christus.

God roept ons op in Zijn waarheid te blijven, zoals Hij Zich geopenbaard heeft in Jezus Christus. Dus.. niet zoals wij denken en niet zoals wij voelen bepaalt onze keuzen, maar de waarheid, zoals wij die leren kennen in Jezus Christus...en dan...zullen we werkelijk integere mensen kunnen zijn, die integere beslissingen kunnen nemen en stand kunnen houden tussen WAARHEID EN LEUGEN.

Integriteit is: mijn ja is ja en mijn nee is nee; integriteit is: te durven staan voor wat recht is en te durven op te komen: voor onrecht, onrechtvaardigheid, voor de de onderdrukten, voor de armen, voor de wezen, de weduwe; leugen leugen te durven noemen en dat wat niet deugt ook te durven zeggen, dat het niet deugt en niet maar alles met de mantel der liefde toedekken.

Meer over de wapenrusting van God op:


http://www.bevrijdingspastoraat.nl/vrij-zijn-tv-archief/item/de-wapenrusting-van-god-deel-1.html?category_id=5

wel even de video aanzetten door op het knopje te klikken


Ja, het is ware en onvoorwaardelijke liefde als je vanuit je hart tegen iemand kunt zeggen: het is jouw keuze en ik heb respect voor het feit dat het jouw keuze is. Ook al ben je het er niet mee eens.
Elk mens heeft recht op zijn eigen vrije keuze! Goddank!
Zelfs in strafbare feiten, ieder mens mag zijn eigen keuzes maken. En tja, soms zitten daar sancties op.
Het is niet aan mij om te veroordelen, daar hebben we Iemand anders voor. Het is aan mij om van mezelf te houden zoals ik ben en van degenen die naast me staan te houden zoals ik van mijzelf houd.
Als leven in de Heer een dergelijke sfeer oproept die hierboven beschreven staat, dan heeft Hij bij deze iemand verloren.
Gelukkig geloof ik dat niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 13:31
 
Willemijn: Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.
Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....

Mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 13:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.
Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Knipoog smiley
Volgens mij heb je wel een heel ruime betekenis aan het woord barmhartig toegewezen. Ik mis echter de belangrijkste betekenis, en dat is genadig. Je zou het zelfs coulant/vergevingsgezind kunnen noemen. Ga niet rigide met dogma's om maar kijk naar de mens die er achter zit. Er zijn nog steeds kerken, die alleen maar kunnen leven en denken vanuit hun dogma's. Het sterkst vind ik dat naar voren komen met betrekking tot echtscheiding, sommige kerken zetten je dan gewoon buiten de deur. En hertrouwen is helemaal zondig.
Begrijp me goed, ik vind jouw godsbeeld een God die alleen maar lief doet. Maar Zijn liefde blijkt in mijn ogen juist uit het feit, dat Hij barmhartig is. Hij rekent onze zonden niet aan, nee, Hij vergeeft ze radicaal, en daarin betoont Hij Zijn barmhartigheid. Beide dingen bestaan nl. zonde en vergeving. En als je één van deze weghaalt, ben je verkeerd bezig.
Rom.5 schreef:
Maar God bewees ons zijn liefde doordat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren
Hier zien we dat liefde gedefinieerd wordt aan de hand van barmhartigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:22
 
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Dus niet de wealth en health evangelie's die zovelen zoveel narigheid hebben gekost...als je gelooft heb je nooit meer dit en altijd dat...

Hier kom je bij de barmhartigheid.

En Hier:
Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander

Dit is ook zo: Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Valt niets aan toe te voegen gewoon, perfect opgeschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:54
 
Ben zelf nooit aan de drugs geweest, wel eens een jointje gerookt, maar merk geen effect. Wel eens een maand gehad dat ik 8 consumpties per dag dronk. Is dat dan slecht? Als iemand tegen mij gezegd had:"dat is slecht wat je doet", wat had ik dan anders kunnen zeggen dan je kunt mijn rug op? Ik wist zelf nl. al dat dit geen verslaving was, en dat het spoedig over zou zijn, maar dat ik het een tijdje nodig had omdat ik helemaal was vastgeroest in gedachten en patronen en op deze manier weer helemaal bij mijn gevoel kwam, van wat wil ik nu werkelijk. Toen ik dat helder had, kon ik ook weer matigen in het drankgebruik (= 1 a 2 per dag).
Oordeel niet te snel zegt Jezus en over wat je oordeelt dat doe je zelf.
wat is liefde, vraag je filia, maar het antwoord daarop is niet in woorden uit te drukken, het is zeker niet doe dit wel doe dit niet.
ik kan ook vragen, wat zijn verkeerde dingen...
en ja hoor dan komt het hele rijtje weer langs, wat is verkeerd:
- drank?
- drugs?
- roken?
- sensueel dansen?
- tv?
- kermis?
- kroeg?
- "wereldse" dvd's?
- rockmuziek?
- vloeken?
- naar het strand gaan?
- etc.

het hangt allemaal af van de situatie en de mate van gebruik. Er is verschil tussen elke vrijdag een paar jointjes om te relaxen en de stress van je af te schudden of verslaafd te zijn aan heroine en daardoor geen normaal leven meer te kunnen lijden. Er is een verschil tussen een pakje sigaretten per week roken of 7 pakjes. tv ligt er maar aan waar je naar kijkt, rockmuziek of de naam van de Heer niet ontheiligt wordt etc.

ok, Rolf wat wil je nu eigenlijk zeggen, tja even denken hoor.
Het is liefdeloosheid iemand iets te verbieden, maar dan niet iets ervoor in de plaats te stellen en je niet te verdiepen en samen met die persoon na te gaan waarom iemand zoiets doet. Wat heb je eraan om iemand te zeggen dat iets niet goed is, als je niet met die persoon tot een liefdevolle relatie kunt komen.

mijn integriteit is ja = ja en nee = nee, maar daar in bijzondere gevallen ook vanaf kunnen wijken, want tussen ja en nee ligt nog een heel gebied.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:59
 
ROLF230 schreef:
Ben zelf nooit aan de drugs geweest, wel eens een jointje gerookt, maar merk geen effect. Wel eens een maand gehad dat ik 8 consumpties per dag dronk. Is dat dan slecht? Als iemand tegen mij gezegd had:"dat is slecht wat je doet", wat had ik dan anders kunnen zeggen dan je kunt mijn rug op? Ik wist zelf nl. al dat dit geen verslaving was, en dat het spoedig over zou zijn, maar dat ik het een tijdje nodig had omdat ik helemaal was vastgeroest in gedachten en patronen en op deze manier weer helemaal bij mijn gevoel kwam, van wat wil ik nu werkelijk. Toen ik dat helder had, kon ik ook weer matigen in het drankgebruik (= 1 a 2 per dag).
Oordeel niet te snel zegt Jezus en over wat je oordeelt dat doe je zelf.
wat is liefde, vraag je filia, maar het antwoord daarop is niet in woorden uit te drukken, het is zeker niet doe dit wel doe dit niet.
ik kan ook vragen, wat zijn verkeerde dingen...
en ja hoor dan komt het hele rijtje weer langs, wat is verkeerd:
- drank?
- drugs?
- roken?
- sensueel dansen?
- tv?
- kermis?
- kroeg?
- "wereldse" dvd's?
- rockmuziek?
- vloeken?
- naar het strand gaan?
- etc.

het hangt allemaal af van de situatie en de mate van gebruik. Er is verschil tussen elke vrijdag een paar jointjes om te relaxen en de stress van je af te schudden of verslaafd te zijn aan heroine en daardoor geen normaal leven meer te kunnen lijden. Er is een verschil tussen een pakje sigaretten per week roken of 7 pakjes. tv ligt er maar aan waar je naar kijkt, rockmuziek of de naam van de Heer niet ontheiligt wordt etc.

ok, Rolf wat wil je nu eigenlijk zeggen, tja even denken hoor.
Het is liefdeloosheid iemand iets te verbieden, maar dan niet iets ervoor in de plaats te stellen en je niet te verdiepen en samen met die persoon na te gaan waarom iemand zoiets doet. Wat heb je eraan om iemand te zeggen dat iets niet goed is, als je niet met die persoon tot een liefdevolle relatie kunt komen.

mijn integriteit is ja = ja en nee = nee, maar daar in bijzondere gevallen ook vanaf kunnen wijken, want tussen ja en nee ligt nog een heel gebied.

ja = ja en nee = nee klinkt heel star, onbeweeglijk, vastgeroest, onmenselijk. Integriteit is iets heel anders, dat impliceert beweging, een luisterend oor, een respectvolle houding en een zuivere meningsvorming
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij heb je wel een heel ruime betekenis aan het woord barmhartig toegewezen. Ik mis echter de belangrijkste betekenis, en dat is genadig. Je zou het zelfs coulant/vergevingsgezind kunnen noemen. Ga niet rigide met dogma's om maar kijk naar de mens die er achter zit. Er zijn nog steeds kerken, die alleen maar kunnen leven en denken vanuit hun dogma's. Het sterkst vind ik dat naar voren komen met betrekking tot echtscheiding, sommige kerken zetten je dan gewoon buiten de deur. En hertrouwen is helemaal zondig.
Begrijp me goed, ik vind jouw godsbeeld een God die alleen maar lief doet. Maar Zijn liefde blijkt in mijn ogen juist uit het feit, dat Hij barmhartig is. Hij rekent onze zonden niet aan, nee, Hij vergeeft ze radicaal, en daarin betoont Hij Zijn barmhartigheid. Beide dingen bestaan nl. zonde en vergeving. En als je één van deze weghaalt, ben je verkeerd bezig.

Hier zien we dat liefde gedefinieerd wordt aan de hand van barmhartigheid.


Ik denk dat de woorden barmhartigheid en genade niet zo ver uiteen liggen......Ik geloof inderdaad niet zo in een straffende God en dat je overal maar vergeving voor moet en mag krijgen....je moet zelf tot het inzicht komen dat je fout handelt en je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen handelen en dat is ook wat God ons voorhoudt........
Wij hopen dat God realiseert wat wij graag willen en waar wij zelf niet toe in staat zijn......Niet God moet situaties veranderen dat moeten wij zelf.....
Ik denk dat je niet een Godsbeeld moet hebben van God kan alles en vergeeft wel alles, dat is te makkelijk vind ik....
Als we bidden is het toch ook de bedoeling dat we onze zorg uitspreken, onze vreugde, om ons zelf en om andere mensen om ons heen, ook een soort zelfonderzoek waardoor we al biddend komen tot andere inzichten?
Dus nee, ik geloof niet alleen in een liefdevolle God....

Ik zag gisteren een reclamespotje van de VVD, die zegt op te komen voor de zwakkeren dus de slachtoffers aandacht geeft....maar leert God ons ook niet om naar de daders te kijken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:07
 
IJSJE204 schreef:
ja = ja en nee = nee klinkt heel star, onbeweeglijk, vastgeroest, onmenselijk. Integriteit is iets heel anders, dat impliceert beweging, een luisterend oor, een respectvolle houding en een zuivere meningsvorming


Dus eigenlijk Barmhartigheid????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:21
 
Toch zegt Jezus laat je ja ja zijn en je nee nee, de rest is uit de boze, dus het is wel belangrijk dat je ergens voor staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:34
 
[quote=WILLEMIJN232]Dus eigenlijk Barmhartigheid????[/quote

Ja, en meer dan dat.
Vanzelfsprekend moet je staan voor wat je belangrijk vindt, maar daarbinnen kan er ruimte zijn voor andere meningen, voor een ander ja of nee als daar behoefte aan is. Niet om geen stelling te nemen, maar om ruimte te creëren.
Het leven is niet zwart-wit, je antwoorden op het leven hoeven ook niet zwart-wit te zijn.
Wat is in dit leven zeker? Dat je sterft ooit en dat je geboren bent. Verder niets toch? Wie bepaalt dan welk ja of welk nee het juiste is? En moet je dat weten?
Noem het mildheid, barmhartigheid, hoe dan ook. Maar wees menselijk, er is geen mens zonder 'fouten'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:36
 
ROLF230 schreef:
Toch zegt Jezus laat je ja ja zijn en je nee nee, de rest is uit de boze, dus het is wel belangrijk dat je ergens voor staat.

Zie mijn vorige stukje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:01
 
ROLF230 schreef:
Toch zegt Jezus laat je ja ja zijn en je nee nee, de rest is uit de boze, dus het is wel belangrijk dat je ergens voor staat.

Jezus haalt dat aan nav het zweren. "ik zweer dat..."
Als we gewoon nakomen wat we zeggen, dan is ja ja en nee nee.
Maar niet ja zeggen en nee doen.
Het gaat dan dus om eerlijkheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat de woorden barmhartigheid en genade niet zo ver uiteen liggen......Ik geloof inderdaad niet zo in een straffende God en dat je overal maar vergeving voor moet en mag krijgen....je moet zelf tot het inzicht komen dat je fout handelt en je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen handelen en dat is ook wat God ons voorhoudt........
Wij hopen dat God realiseert wat wij graag willen en waar wij zelf niet toe in staat zijn......Niet God moet situaties veranderen dat moeten wij zelf.....
Ik denk dat je niet een Godsbeeld moet hebben van God kan alles en vergeeft wel alles, dat is te makkelijk vind ik....
Als we bidden is het toch ook de bedoeling dat we onze zorg uitspreken, onze vreugde, om ons zelf en om andere mensen om ons heen, ook een soort zelfonderzoek waardoor we al biddend komen tot andere inzichten?
Dus nee, ik geloof niet alleen in een liefdevolle God....

Ik zag gisteren een reclamespotje van de VVD, die zegt op te komen voor de zwakkeren dus de slachtoffers aandacht geeft....maar leert God ons ook niet om naar de daders te kijken?
Ik vind het woord barmhartigheid vreselijk archaïsch klinken. In jouw eerste definitie miste ik dat aspect genade, vandaar mijn aanvulling. En als je gelooft in vergeving betekent dat niet meteen dat je er gemakkelijk mee om gaat. Als je dat doet maak je er een karikaratuur van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:44
 
SHANITA130 schreef:
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Dus niet de wealth en health evangelie's die zovelen zoveel narigheid hebben gekost...als je gelooft heb je nooit meer dit en altijd dat...

Hier kom je bij de barmhartigheid.

En Hier:
Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander

Dit is ook zo: Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Valt niets aan toe te voegen gewoon, perfect opgeschreven.
Ik wil me liever laten leiden door de Bijbel dan me heen en weer te laten meegaan door de meningen van mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 17:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik wil me liever laten leiden door de Bijbel dan me heen en weer te laten meegaan door de meningen van mensen.


Jij hebt toch zelf ook je mening? Dan zou je nooit meer wat kunnen vinden?
Maar als ik mijn mening hier neer schrijf laat je je liever leiden door de Bijbel dan meningen van mensen?
Dan begrijp je niet goed wat ik wil zeggen.......Ik laat mijn leven ook leiden door de Bijbel niets minder en niets meer.....maar daarbij kan ik zelf -net als jij dat doet- zelf ook nog prima denken......En je kan het met mensen eens zijn en dat is ook totaal wat anders dan je heen en weer te laten meegaan....en doe je nu dus Shanita wel een beetje tekort.....
Vind je dat ook van al die berichten waar Amen onderstaat??????
En wij denken nu eenmaal heel anders, jij denkt meer Evangelisch met wedergeboren worden door de doop en dan vrij van zonden zijn......(vul het nu even in) In mijn ogen is dat wel lekker makkelijk. Maar maakt dat ons beider geloof minder klein?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 2 september 2012, 17:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 17:40
 
De waarheid kan niet worden verkondigd, zonder dat het in liefde gebeurt. Maar de waarheid kan ook niet zonder de liefde om waarheid te kunnen zijn.
 
Er wordt niet altijd waarheid gesproken. Ze wordt wel eens verborgen, verhuld. Met de mantel der liefde bedekt. Dat kan getuigen van wijsheid. Zo wordt de waarheid ook geen geweld aangedaan en wordt ze bewaard tot de tijd rijp is om te worden geopenbaard.

De waarheid kent de liefde en weet wat ze is.
Ten diepste verklaart de Waarheid wat Liefde is en deelt de Liefde de Waarheid mede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:03
 
ROLF230 schreef:
Toch zegt Jezus laat je ja ja zijn en je nee nee, de rest is uit de boze, dus het is wel belangrijk dat je ergens voor staat.

Da's in een andere context, vind je vorige stuk erg goed, ga dr later op in! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:10
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij hebt toch zelf ook je mening? Dan zou je nooit meer wat kunnen vinden?
Maar als ik mijn mening hier neer schrijf laat je je liever leiden door de Bijbel dan meningen van mensen?
Dan begrijp je niet goed wat ik wil zeggen.......Ik laat mijn leven ook leiden door de Bijbel niets minder en niets meer.....maar daarbij kan ik zelf -net als jij dat doet- zelf ook nog prima denken......En je kan het met mensen eens zijn en dat is ook totaal wat anders dan je heen en weer te laten meegaan....en doe je nu dus Shanita wel een beetje tekort.....
Vind je dat ook van al die berichten waar Amen onderstaat??????
En wij denken nu eenmaal heel anders, jij denkt meer Evangelisch met wedergeboren worden door de doop en dan vrij van zonden zijn......(vul het nu even in) In mijn ogen is dat wel lekker makkelijk. Maar maakt dat ons beider geloof minder klein?
Iedere mening is gebaseerd op een bepaald denkkader. En eerlijk gezegd vind ik het denkkader wat de Bijbel aanreikt nog altijd het beste wat er geschreven is. Neem eens het voorbeeld huwelijk. Ik vind dat we er als mensen een puinhoop van maken door allerlei situaties te creëeren die we maar gelijk willen stellen aan het huwelijk. Voor mij is het huwelijk nog steeds de hoeksteen van de samenleving... Er zijn echt talloze voorbeelden waarvan ik vind dat de normen die de Bijbel aanhaalt de juiste zijn. Voor mij is niet de vraag of je iets aan die normen moet doen, ik denk eerder dat je wat met de mensen kunt doen die het niet lukt aan deze normen te voldoen. Dan kom je weer op het punt van liefde en barmhartigheid( bah wat een woord, ik las ook een ander synoniem: lankmoedigheid, nog een woord dat niet te begrijpen is)
Tenslotte nog even over Shanita. Ik vind dat ze structureel bezig is de evangelische beweging tekort te doen. Als ik haar nu eens hier tekort doe, kan ik er echt niet mee zitten.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 2 september 2012, 18:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:26
 
SHANITA130 schreef:
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Dus niet de wealth en health evangelie's die zovelen zoveel narigheid hebben gekost...als je gelooft heb je nooit meer dit en altijd dat...

Hier kom je bij de barmhartigheid.

En Hier:
Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander

Dit is ook zo: Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Valt niets aan toe te voegen gewoon, perfect opgeschreven.

Ik vind dit perfect opgeschreven door Willemijn.

Het komt helemaal overeen hoe ik erover denk en voel.

Dus ik vind het ook verschrikkelijk slim, als iemand zo kan schrijven, dat je je helemaal begrepen en aagesloten voelt bij het geschrevene.

Met name:
Quote:
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Ja, zo is het, denk ik als ik dit lees. en niet van als je gelooft, ben je altijd blij nooit meer problemen, zelfs financiele voorspoed....
en dat zijn leugens chatuliem, en dan is dat voor jou misschien heel jammer dat het uit de evangelische hoek komt, maar daar kan ik niets aan doen.

Dank Willemijn!!! Doet me goed, je stukken!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:27
 
CHATULIEM619 schreef:
Iedere mening is gebaseerd op een bepaald denkkader. En eerlijk gezegd vind ik het denkkader wat de Bijbel aanreikt nog altijd het beste wat er geschreven is. Neem eens het voorbeeld huwelijk. Ik vind dat we er als mensen een puinhoop van maken door allerlei situaties te creëeren die we maar gelijk willen stellen aan het huwelijk. Voor mij is het huwelijk nog steeds de hoeksteen van de samenleving... Er zijn echt talloze voorbeelden waarvan ik vind dat de normen die de Bijbel aanhaalt de juiste zijn. Voor mij is niet de vraag of je iets aan die normen moet doen, ik denk eerder dat je wat met de mensen kunt doen die het niet lukt aan deze normen te voldoen. Dan kom je weer op het punt van liefde en barmhartigheid( bah wat een woord, ik las ook een ander synoniem: lankmoedigheid, nog een woord dat niet te begrijpen is)Tenslotte nog even over Shanita. Ik vind dat ze structureel bezig is de evangelische beweging tekort te doen. Als ik haar nu eens hier tekort doe, kan ik er echt niet mee zitten.



Er zijn geen feiten he, alleen interpretaties........ook als je de Bijbel leest!

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 2 september 2012, 18:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:27
 
@ Chat,

Ik vind dat ze structureel bezig is de evangelische beweging tekort te doen.

Als er niets te kort te doen valt dan zou dat niet kunnen.

Ik vind het sektes of op sektes lijken, uitzonderingen daar..., mijn mening.

Geef mij maar een gewone traditionele kerk, met een gewonen preek, waar gewoon eerbied en ontzag heerst.

En niet een 'uit je dak met Jezus', gillen schreeuwen, vallen, weet ik veel, o ja, tongen, iedereen door mekaar. Niet te vergeten al de 'genezingen'. Enzovoort.

Voor buitenstaanders, 'tongen' zijn eigenlijk 'vreemde talen, zoals grieks, hebreeuws, frans etc.
En velen denken dat ze talen van engelen spreken en doen dat massaal allemaal door mekaar, keihard, als je daar binnen loopt denk je dat je in een mental insitution bent beland, maar dan veel erger.

Het mooie vredige van God wordt om zeep geholpen...door de brainwashing en massahypnose...

En dan nog zeggen dat traditionelen dood zijn geestelijk, en zijzelf levend zijn door al die gaven van de heilige Geest... Zieke smiley

Mijn mening. Op een nette manier. Ik denk dat, ik vind dat.
Na, jarenlange, 20+ jaar, ervaringen als gelovige... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:37
 
SHANITA130 schreef:
@ Chat,

Ik vind dat ze structureel bezig is de evangelische beweging tekort te doen.

Als er niets te kort te doen valt dan zou dat niet kunnen.

Ik vind het sektes of op sektes lijken, uitzonderingen daar..., mijn mening.

Geef mij maar een gewone traditionele kerk, met een gewonen preek, waar gewoon eerbied en ontzag heerst.

En niet een 'uit je dak met Jezus', gillen schreeuwen, vallen, weet ik veel, o ja, tongen, iedereen door mekaar. Niet te vergeten al de 'genezingen'. Enzovoort.

Voor buitenstaanders, 'tongen' zijn eigenlijk 'vreemde talen, zoals grieks, hebreeuws, frans etc.
En velen denken dat ze talen van engelen spreken en doen dat massaal allemaal door mekaar, keihard, als je daar binnen loopt denk je dat je in een mental insitution bent beland, maar dan veel erger.

Het mooie vredige van God wordt om zeep geholpen...door de brainwashing en massahypnose...

En dan nog zeggen dat traditionelen dood zijn geestelijk, en zijzelf levend zijn door al die gaven van de heilige Geest... Zieke smiley

Mijn mening. Op een nette manier. Ik denk dat, ik vind dat.
Na, jarenlange, 20+ jaar, ervaringen als gelovige... Lachende smiley
Ga jij nu maar naar een ander topic toe, want je bent zoals gebruikelijk weer volledig off topic...veel plezier!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 21:14
 
En elke zondag horen we het weer in de kerk; hebt uw naasten lief,
Ik vind het nogal vaak ver te zoeken hier op deze topics onderling!
Jammer.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 22:11
 
Misschien heb ik wel symphatie voor Chat in mijn hart.

Da's iets anders dan eerlijk, op een nette manier, zonder scheldwoorden etc, mijn mening plaatsen.

Want dan zou ik niet eerlijk zijn....dat is ook niet je naaste liefhebben, eigenlijk helemaal niet.

Andersom kan ik ook incasseren....ook al ben ik het er wel of niet (helemaal?) mee eens....

Onverschillig je mond houden, das niet fair, denk ik.

Tis niet wilt zwart, er zijn ook heel veel grijstinten.

Fijne Nacht Slapende smiley Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 09:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het woord barmhartigheid vreselijk archaïsch klinken. In jouw eerste definitie miste ik dat aspect genade, vandaar mijn aanvulling. En als je gelooft in vergeving betekent dat niet meteen dat je er gemakkelijk mee om gaat. Als je dat doet maak je er een karikaratuur van.



Maar hoe denk jij dan (even off topic) over de vrijlating van de vrouw van Dutroux? Zij heeft zich bekeerd tot het katholicisme en leeft nu in een klooster van de Clarissen.....Er is een verschil tussen moraal en recht dat dat is een feit.....maar vergeef je haar ook? Jij gelooft daar in maar in dit geval ook?
Je weet dat ik vind dat soms dingen te erg zijn voor vergeving en daar schaar ik dit ook onder en je bent ook goed ziek van geest als je de dingen doet die zij heeft gedaan. Wel iedere dag de hond eten geven en die arme kleine kinderen laten verhongeren.....Maar als je dan de Bijbel naar de letter leest moet je haar ook kunnen vergeven?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 3 september 2012, 09:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 10:13
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe denk jij dan (even off topic) over de vrijlating van de vrouw van Dutroux? Zij heeft zich bekeerd tot het katholicisme en leeft nu in een klooster van de Clarissen.....Er is een verschil tussen moraal en recht dat dat is een feit.....maar vergeef je haar ook? Jij gelooft daar in maar in dit geval ook?
Je weet dat ik vind dat soms dingen te erg zijn voor vergeving en daar schaar ik dit ook onder en je bent ook goed ziek van geest als je de dingen doet die zij heeft gedaan. Wel iedere dag de hond eten geven en die arme kleine kinderen laten verhongeren.....Maar als je dan de Bijbel naar de letter leest moet je haar ook kunnen vergeven?
Eerlijk gezegd vind ik dat nogal vergezocht. Zij heeft mij persoonlijk niets aangedaan. En idd, ziek van geest, daar zeg je nogal wat. Het is duidelijk dat ze onder invloed van die man dingen gedaan heeft, waar ze nu spijt van heeft. En ik vind wel dat iedereen een nieuwe kans moet krijgen. Doet me denken aan Corry Ten Boom, toen ze oog in oog stond met haar kampbeul. Ze kreeg de kracht om haar te vergeven.
Vaak is vergeven een keuze in je hart. En dat is heel moeilijk. Laten we hopen dat we nooit zelf voor die keuze komen te staan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 10:48
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat nogal vergezocht. Zij heeft mij persoonlijk niets aangedaan. En idd, ziek van geest, daar zeg je nogal wat. Het is duidelijk dat ze onder invloed van die man dingen gedaan heeft, waar ze nu spijt van heeft. En ik vind wel dat iedereen een nieuwe kans moet krijgen. Doet me denken aan Corry Ten Boom, toen ze oog in oog stond met haar kampbeul. Ze kreeg de kracht om haar te vergeven.
Vaak is vergeven een keuze in je hart. En dat is heel moeilijk. Laten we hopen dat we nooit zelf voor die keuze komen te staan...


Het is niet vergezocht, het is geen prettig voorbeeld....En je komt er bij mij niet mee weg om te zeggen dat ze onder invloed van haar man stond....Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden en niemand anders.....je kan onder invloed staan maar dat is wel een makkelijk excuus om je gedrag te rechtvaardigen......en hoe kunnen die ouders van die overleden kinderen daar mee omgaan?
Ik vind het knap van de Clarissen dat ze haar opnemen ondanks alle kritiek.....dat zijn de ware christenen......in woord en daad......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 3 september 2012, 10:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 11:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe denk jij dan (even off topic) over de vrijlating van de vrouw van Dutroux? Zij heeft zich bekeerd tot het katholicisme en leeft nu in een klooster van de Clarissen.....Er is een verschil tussen moraal en recht dat dat is een feit.....maar vergeef je haar ook? Jij gelooft daar in maar in dit geval ook?
Je weet dat ik vind dat soms dingen te erg zijn voor vergeving en daar schaar ik dit ook onder en je bent ook goed ziek van geest als je de dingen doet die zij heeft gedaan. Wel iedere dag de hond eten geven en die arme kleine kinderen laten verhongeren.....Maar als je dan de Bijbel naar de letter leest moet je haar ook kunnen vergeven?

moeilijk onderwerp willemijn en goede vraag. Vergeven maar wil niet zeggen dat je het goed keurt en geen consekwenties voor je daden moet ervaren. ooit las ik over een cristen die gevraagd was destijds pastoraal de nazis te begeleiden bij het gerecht van neurenberg, zo heette dat toch. de man had zelf zijn zoon verloren door ze in een kamp. Hij heeft het gedaan en veel er van kwamen tot god, hadden oprecht spijt en namen jezus aan voor dat ze geëxecuteerd werden. En dat zet je tot denken. hoe iemand er aan toe is die zulke daden doet, ik wil het noggeneens niet begrijpen, maar ik persoonlijk denk dat je dan wel ergens heel diep in het duister leeft. gaat dat langzaam, bouwt de tegenstander een spinnen web om die mensen heen, zodat ze steeds dieper zakken? Zijn die mensen gelukkig??? nee . maakt god verschil tussen zondaren? volgens mij niet. Laat god maar over die mensen oordelen en ondertussen, hier op aarde, vergeven maar wel de consequenties van daden ook wel degelijk doen en niet vervroegd vrij en in klooster vind ik.ik persoonlijk denk als je zo gek bent, zulk soort dingen doet je zelf in een levende hel leeft. en de mens... trapt gauw in vallen, kijk maar bv na soldaten, in bv afrika, of destijds bosniee, drank er bij en voor je het weet gebeuren er gruwelijke dingen., dan kan ik niet anders denken dat ze diep in het duister zijn gestrikt geraakt, ook voor hun is jezus gekomen om hun te redden. moeilijk he in de praktijk.....ik denk dat het langzaam bij zulke mensen gaat, beetje voor beetje worden grenzen verlegd tot dat ze total gestoord zijn in hun doen. En ergens is er een punt geweest van eigen keuze toch, verkeerde keuze gemaakt en tot je nek toe in een beerput. en sommigen hebben geen spijt, geen geweten lijkt het wel....toch geeft jezus de opdracht, heb u vijanden lief en vergeef ze, zegen voor hun. is me ot nu toe gelukt, maar als iemand mijn kind zoiets doet??????? toch lees je best veel over oorlogsslachtoffers die kunnen vergeven. misschien geeft jezus ons die opdracht om ons zelf te helen, dat we niet vast blijven zitten in haat en wrok, wat vernietigend voor je geest en lichaam is? k denk dat als god hun oordeelt, in het hart ziet, het warom, zijn oordeel rechtvaardig is.degene die veroordeelt worden ook terecht worden veroordeelt, en hun straf heftig word. en soms denk ik bij bepaalde mensen, blij dat god ook nog een keer over hun oordeelt, zijn oordeel zal rechtvaardig zijn, iets wat op de aarde ontbreekt, en hij zal recht in het hart van mensen kijken, dus de ene kampbeul misschien vergeven en de andere niet. vergis je niet zon kampbeul vaak getraind is, opgevoed met andere levens normen, ik zou er niet over durven oordelen. petra die dit onderwerp ook moeilijk vind kan je bv. iemand die een geestes ziekte heeft en gruwelijke dingen doet echt veroordelen? of en kind soldaat die gruwelijke dingen doet, maar vanaf zijn 4 de levensjaar zo is getraind? hoe zou ik zijn als ik zo was gevormd, ben blij ik niet zo ben, lijkt me heel erg. en hoe was de vrouw van detrux, zwak van geest? dat ze niet voor de kinderen opkwam, al helemaal gestoord gemaakt, gevoel buitengesloten na zoveel jaren leven met zo,n griezel???? ik snap het ook niet hoor, ik had denk ik die kinderen gered en me zelf een kogel door me kop geschoten als ik bang voor hem was, tenminste dat hoop ik, als ik in haar positie had gezeten, ikzelf vind het onrechtvaardig ze nu in een klooster zit...ben blij god later ook nog een keer over haar oordeelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3