ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 ... 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:29
BerichtOnderwerp: Alwéér picknicken op de hei in Ede
 
En toen werd in twee topic's tegelijk gediscussieerd Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zullen we het dan voor het gemak wel ff bij eentje houden? Deze...bijvoorbeeld Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:27
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind je eerlijk in je bijdrages, en je durft meer te vertellen dan anderen en dat vind ik heel positief. Sorry, dat ik niet eerder met dit complimentje kwam.

Nou dank je Verlegen lachende smiley

Maar doelde eigenlijk meer op een inhoudelijke reactie op het geheel...
zie mijn reactie Woensdag 26052010- 14:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:10
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CHATULIEM619 schreef:
In mijn eerdere bijdragen heb ik weergegeven dat ik er ook niks mee kan. Persoonlijke verhalen zijn vaak ingekleurd en dat maakt ze naar mijn idee niet objectief. en toch worden ze als graadmeter gebruikt.
Ik heb de nadruk gelegd dat ik zelfreflectie mis in de forumbijdrages, de schuld ligt altijd bij de ander, en God heeft ons vergeven. Dat is de teneur van alle bijdragen. En ik denk dat er meer aan de hand is.
En je hoeft niet mensen te oordelen, je kunt ze wel wijzen op bijbelse principes.

En ik...als iemand zijnde die in dit topic bijdraagt heb je al gewezen op de andere kant van het verhaal, is nog steeds erg benieuwd naar je reactie daarop Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 26 mei 2010, 18:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 14:53
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CHATULIEM619 schreef:
Het probleem is dat ik over dit onderwerp helemaal niet zwart/wit denk. Ik probeer echter wel zoveel mogelijk Gods principes hoog te houden. Ik kan veel begrip opbrengen voor de persoonlijke situatie van mensen, maar dan vind ik wel dat bepaalde dingen van twee kanten belicht moeten worden. Daarom kan ik niet zoveel met eenzijdige verhalen.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar sluit me wel bij Does aan dat een openbaar forum niet echt de plek is om zoveel in detail te treden...
daarbij komt dat de redenen denk ik niet zo van belang zijn...het is niet een situatie waarin het van de details afhangt of men wel of niet een zonde begaan heeft.
Een ieder hier heeft op zijn/ haar beurt wel aangegeven of dat ze "bijbels gezien" wel of niet een zonde begaan hadden, en ook iedereen is het er wel zo'n beetje over eens dat zelfs wanneer ze dat wel geweest zijn ze die vergeving ontvangen hebben van de Heer.
Ik denk dat waar het jou meer om gaat is of dat je naderhand wel of niet "vrij" zou zijn om een nieuwe relatie aan te gaan en dat dus afhangt van de details van het geheel...maar vooral hoe je daar tegenaan kijkt.
Bijbels gezien ben ik vrij omdat mijn ongelovige partner mij heeft verlaten. Maar me daarop beroepen en verder doen of ik gek ben zou niet bepaald "christelijk" zijn, want de werkelijkheid is dat ik op dat moment zelf al twee keer eerder besloten had te willen scheiden, maar op bijbelse gronden toch weer terug krabbelde. Daarbij komt, dat het anders toch niet lang geduurd had eer ik zelf weer, definitief, vertrokken was.
Maar omdat het nu net even zo gelopen is, zou ik dus volgens die bijbel wél vrij zijn. Maar iemand die wél zelf die keuze gemaakt heeft niet...
Lijkt me erg onmenselijk om zo te redeneren en in mijn ogen dus heel zwart/ wit!
Overigens hebben mijn ex en ik het een poosje na onze scheiding nog een keer geprobeerd om de relatie nieuw leven in te blazen en ben ik het dit keer geweest die daar ook weer een punt achter gezet heeft. Daarbij komt dat hij inmiddels tot geloof gekomen is (of althans zegt te zijn)...wat de situatie dus volkomen zou veranderen...
En toch, voel ik me vrij! Omdat ik van mijn fouten geleerd heb...(juist omdat ik dat gedaan heb kon ik er de tweede keer zelf een punt achter zetten i.p.v. het hele verhaal eindeloos te laten doorslepen)...
en ik ervan geleerd heb, die fouten in de toekomst niet meer zal maken Knipoog smiley

Tess, die dit wel even genoeg persoonlijke details vind voor op een openbaar forum!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 26 mei 2010, 15:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 14:03
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat er een stuk zelfreflectie is bij iedereen die scheidt. Alleen vind ik dat niet uit de verf komen in de bijdrages hier op het forum. En die kanttekening wilde ik gewoon plaatsen.

Het zal je niet verbazen Chat, maar ben het dus niet met je eens..
denk dat er door een aantal wel degelijk een stukje zelfreflectie verwoord word, maar dat het gewoon niet past in jouw zwart/ witte manier van denken en je het dus niet als zodanig herkend Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 14:00
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CROSSROAD317 schreef:
Toch mooi dat je hier even uitlegt het verschil tussen principe en persoonlijk verhaal (gevoel) ....

Sorry Cross...ligt vast aan mij...maar het is me even niet duidelijk of je dit nou wel of niet als compliment bedoeld Smiley die vol vragen zit

Sowieso zijn er ook heel belangrijke verschillen tussen gevoel en principe...
ze komen niet altijd overeen, maar moeten m.i. wel zorgvuldig t/o elkaar afgewogen worden...


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 26 mei 2010, 14:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 13:12
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
Quote:
Een gelovige mag niet een echtscheidingsproces opstarten tegenover een ongelovige partner.
1 Kor 7:10-16
Als de ongelovige partner witl scheiden, dan mag hij of zij dit doen.
1 Kor 7:15 - Maar indien de ongelovige haar verlaat, laat hij haar verlaten. De broeder of zuster is in dit geval niet gebonden; tot vrede heeft God u geroepen.



Jeeeeeeeej...ik ben vriiiiijjjjjjjjjjjjjj!! Engeltje smiley

Betekent dat nu dat voor mij de discussie gesloten is? Of zal ik dan toch maar mijn verantwoording nemen door te zeggen dat ik er zelf wel een heel groot aandeel in gehad heb dat hij weggegaan is, en dus eigenlijk net zo goed fout geweest ben?
Want op die manier kun je het natuurlijk ook stellen, wel zo eerlijk! Als we de bijbel op een andere manier interpreteren als we zelf vertrokken zijn, moeten we dat ook doen wanneer ons volgens de bijbel zelf geen blaam treft...zo ben k dan ook wel weer...


Oh, wat ben ik toch dankbaar voor die oneindige genade! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:33
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
ZINGA672 schreef:
De vetgemaakte zin heb ik 3x gelezen, maar hij lijkt met zichzelf in tegenspraak te zijn. Althans; zou kunnen Knipoog smiley

Als volslagen leek op dit terrein ga ik niets zeggen over echtscheiding of huwelijk. Maar ik zou jullie eraan willen herinneren dat er ook nog andere zaken in je leven voor God van groot belang zijn waarop een huwelijk (en evt. echtscheiding) van invloed kunnen zijn.

Ik denk niet dat wij robots zijn van wie God alle levensdetails heeft vastgelegd, maar ik geloof wel dat God een plan met een ieder van ons heeft. Een plan waarin onze talenten en gaven een rol spelen in het grote PLAN dat God met de wereld heeft.
Ieder van ons is uniek en heeft bijzondere talenten en eigenschappen van God meegekregen en een ieder die gelooft krijgt ook de Heilige Geest: met nog meer gaven en talenten.
Kortom: er is werk aan de winkel in deze wereld! En als je trouwt met 'de verkeerde' (had mij kunnen overkomen) dan loop je het risico dat er van al dat moois dat God voor je heeft klaargelegd om te doen, weinig of niets meer terecht komt.

Het is denk ik niet allleen voor je eigen levensgeluk van belang dat je met God samen de juiste partner vindt, maar het is ook in het belang van (Gods plan met) deze wereld. Wij zijn héél belangrijk!

Oké, dit wilde ik ff kwijt Engeltje smiley

GrZing!

Dit ben ik ook volledig met je eens!
We kunnen idd ook de verkeerde keuzes maken, en zoals al eerder besproken in dit topic kan je leven dan soms ineens een onverwachte wending nemen.
Mijn huwelijk heeft voor mij betekent dat ik de verkeerde weg ingeslagen was...ik raakte mezelf en daardoor ook God kwijt. Ongeacht aan wie het nou gelegen heeft, om Chat een groot plezier te doen mag gezegd worden dat ik daar zelf een groot aandeel in had...Ik raakte van de weg af en moest daar weer op terug, en in mijn geval betekende dat scheiden.
Geloof ik dat Hij dat zo gewild heeft? Nee! Wij zijn voor de kerk getrouwd en hebben Zijn zegen over ons huwelijk gevraagd, en ik wéét dat we die ook gekregen hebben...en dat Hij dat verbond nooit verbroken zou hebben. Maar ik ben er ook van overtuigd dat Hij vooral wil dat we Zijn weg volgen en dat we, wanneer we dreigen ervan af te raken soms van richting moeten veranderen. Het is misschien een zonde geweest om te scheiden, maar het is wel ten goede gekomen van mijzelf, in Zijn naam.
Anders word het, wanneer we wel Zijn weg blijven volgen en daar heeft die betreffende zin betrekking op: Ik geloof niet in de ware, dat God van te voren iemand uit zoekt die het voor mij moet zijn. Ik denk dat ik, net als iedereen, zelf de keuze heb w.b. mijn levenspartner. Ik mag gelukkig worden met wie IK dat wil...zolang Hij maar op de eerste plaats blijft staan en ik ten alle tijden Hem betrek in mijn stappen des levens Knipoog smiley

Ik heb de regie in mijn leven, maar Hij de leiding Lachende smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 26 mei 2010, 12:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:22
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CHATULIEM619 schreef:
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat veel mensen vanuit hun eigen persoonlijke situatie praten. Terwijl ik denk dat er een verschil is tussen een principe en een persoonlijk verhaal. Het lijkt wel alsof persoonlijke verhalen tot norm verheven worden en ik denk dat dat niet zo verstandig is.
Ik ben van mening dat God scheiden haat. Wel denk ik dat er vergeving en begrip op zijn plaats is, maar ik vind dat er teveel nadruk gelegd wordt op persoonlijke situaties. We horen ook echter maar één kant van deze verhalen en het valt me op dat de scheiding altijd door de ander komt, die zich niet op de site kan verdedigen. In hoeverre heeft uw eigen gedrag meer te maken gehad met de scheiding? Bij sommigen denk ik, geen wonder dat hij/zij gescheiden is, zou ik ook niet bij uithouden....Ik mis gewoon een stuk zelfreflectie. Als je een nieuwe relatie krijgt, zul je jezelf meenemen, en het zou me niet verbazen dat je dan dezelfde problemen weer zult krijgen.


* Het is vanuit de persoonlijke situatie dat men lering trekt...
* Persoonlijke belevenis is dus geen norm, maar een les...
* Iedereen is het er over eens dat God scheiden haat, en dat het enkel Zijn genade is die ons rein maakt van de zonde...
* Geloven is niet enkel praktisch, maar heeft juist een hele grote "gevoelsfactor"...
* Niemand die beweert dat de scheiding enkel aan de ander gelegen heeft...
* Niemand die ook voor een ander kan spreken dus logisch dat enkel eigen verhalen verteld worden...
* Aan wat of wie het ligt dat men gescheiden is, is ook niet van belang want daar gaat de discussie niet over...
* We nemen overal waar we gaan onszelf mee, maar gelukkig hebben we die eerder geleerde lessen waardoor we onze oude patronen kunnen aanpakken en veranderen...

And last but not least:
Quote:
Bij sommigen denk ik, geen wonder dat hij/zij gescheiden is, zou ik ook niet bij uithouden

Ken je deze "sommigen" werkelijk? Goed genoeg om hier over te kunnen oordelen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:26
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat in dit geval je best wel eens van christelijke principes uit kunt gaan. Ten eerste ken ik mensen die persoonlijk voortdurend stoned zijn, hun leven is verwoest door deze verslaving. Daarom vind ik dat er maar eens wat strenger opgetreden moet worden en deze coffeshops gesloten moeten worden.

Nu kan de politiek mijn interesse maar weinig wekken eigenlijk, maar dit zo zien staan vraag ik me toch af of dat het verbieden van verslavende middelen, in dit geval drugs, nou écht de oplossing zou zijn. Uiteindelijk maakt het denk ik bar weinig uit of dat het mag of niet, als men wil komen ze er toch wel aan. Ik denk dat je dan maar beter kunt zorgen dat je het "in de gaten" kunt houden.
Begrijp me niet verkeerd, in een perfecte wereld zou dat natuurlijk helemaal niet nodig zijn omdat iedereen er met zijn tengels van af blijft...Maar helaas leven we niet in een perfecte wereld en denk ik dat er meer zoden aan de dijk gezet worden door mensen die op de bodem geraakt zijn weer naar de oppervlakte te helpen, dan te vertellen dat ze het niet mogen en net doen of we niet zien dat het toch gebeurd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 10:03
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
Uwes reserveert dan dus voor vier persoontjes, tess?
twee dames een ukkie-bear, en een TAXI?
mocht TAXI protesteren, t wordt hier ook half negen, hoor!

Dat hangt dus geheel van TAXI af...maar gaat ie niet...dan gaan we gewoon ruim van te voren lopen met zen drietjes...zijn we er op tijd Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:57
BerichtOnderwerp: Alwéér picknicken op de hei in Ede
 
MARIEKE897 schreef:
Lachende smiley super Tess!
enne, zullen we proberen de boel even on-topic te houden hier? Engeltje smiley


Dat zou wel heel fijn zijn Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:55
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
MARIEKE897 SCHREEF:
Quote:
verder is levenservaring en EQ toch een stukje wijsheid die voor mij belangrijker is dan welk diploma dan ook!!
Dat je mekaar kunt lezen en schrijven zonder woorden en tekst, dat is waar het om draait! de rest komt dan vanzelf...(is mijn bescheiden mening )

Dan zijn we samen bescheiden, marieke Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:54
BerichtOnderwerp: ff weg...
 
Welcome back Sus! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:33
BerichtOnderwerp: Alwéér picknicken op de hei in Ede
 
Voor meer info zie gelijke topic elders forum!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 27 mei 2010, 09:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:07
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
BEERTJE618 schreef:
Daar zijn we weer voor een maandje Lachende smiley

En een dikke knuffel voor Inka Knipoog smiley

Welcome back Beer Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 08:42
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Misschien ook wel de mooiste stad van ons land... Lachende smiley

Kijk! Daar zeg ik nou amen op Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 08:38
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
MAR907 schreef:
Ik zelf zie het niet zo dat bij een scheiding dat iemand faald.
Ik denk zelf dat het om "niet kunnen halen" in een huwelijk gaat.

Juist door te denken dat je gefaald hebt, geeft het een schuldgevoel als gevolg.

Inderdaad Mar! Dat is ook precies wat ik wilde aangeven Knipoog smiley
Ik had dat gevoel toen wel heel erg, en weet dat het vooral door mensen aangepraat was. Misschien niet per definitie op dat moment...maar door alles wat ik in de loop der jaren "meegekregen" had.
Ook bij mij is het uiteindelijk de ander geweest die de knoop doorhakte, omdat ik dat gewoon simpelweg niet kon...bang om fout te zijn in de ogen van de Heer. Gelukkig heb ik op dat punt een hoop bij geleerd en sta er nu heel anders in. En dat zie ik dan echt weer als genade van God! Hij heeft me laten zien dat Hij, ondanks mijn vele misstappen, van me blijft houden en niets liever wil dan dat ik gelukkig ben.

Hallelujah!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 08:04
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
Quote:
DREEKE SCHREEF:
Het is een relatiesite. Geen theekransje of een gezellig chatforum. Dat die opties hier ingebouwd zijn is prima. Maar het doel is toch om een leuke partner te vinden. of ... heb ik de intentie van deze site toch ergens niet goed begrepen?

Helaas Dré, dit mag misschien officieel ten boek staan als relatiesite, er is ook meer dan genoeg ruimte voor mensen die gewoon gezellig contacten op willen doen. Persoonlijk hou ik wel van een theekransje, en dan het liefst in een ongedwongen, gezellige sfeer...
Ik ben single, dus als je de statistieken erop nakijkt bestaat er een kans (een kleine, weliswaar) dat ik hier een leuke man tegen kom...sterker nog, ben er al een heuleboel tegen gekomen, ze zijn allemaal zo reeeeeuze leuk. Maar of ik, en moment, behoefte heb aan meer dan een gezellig theekransje? Nee, niet echt!
Waarom zou je ook per definitie een contact aangaan, puur met de intentie er een relatie uit te slepen? Heeft dat misschien met opleidingsniveau te maken? Met welke intentie we de contacten op CM aangaan?

sorry mensen, moest het wel ff ontopic houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 26 mei 2010, 08:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:45
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
joepie tess en lielie, de TAXI rijd tot half negen!! Clown smiley


Jeeeeeeejjjj....sterker nog...de uitslag van die wedstrijd kan k je nu al geven...3-0 tegen! Clown smiley

Dus dat word nachttaxi Han...want uk wil nog steeds naar het frikandellenfeest Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 25 mei 2010, 21:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:37
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
HENK710 schreef:
Dat is dus wat anders dan alles al bepaald te hebben. Knipoog smiley
En ja, Hij is continu aan het kneden, aan het sturen...
...in de hoop dat we Zijn stem verstaan.

I hear ya!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:36
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
ja hoor, jij wel, maar ehhhh
op 1 voorwaarde;
alleen als je een mooi manneke meeneemt voor mn pleegdochter;
want die is weg van little-bear!!

Little-bear is ook weg van pleeg-hannah dus dat komt wel goed denk k...
mits taxi rijd natuurlijk

Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:27
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
haha miek,
nou daar hoef je niet bang van te zijn hoor!!
er waren er een aantal die het ook een beetje eng vonden, en ik had ze gezegt; kruip maar gewoon bij mij op t kleedje als daar nog ruimte is;
kom ik daar.....leg mn kleedje neer........komt er notabene niemand op mn kleedje zitten!!
ze hadden elkaar onder t wandelen al gesproken, en de sfeer zat er gelijk al in!
ik kende zelf ook maar een paar mensen, mn zus (die helemaal niet op cm staat trouwens,) en nog drie mensen,
de rest alleen van chats en mails,
dus mieke; kom gezellig, en kom maar bij mij op t kleedje zitten als je dat prettig vind........ Knipoog smiley

Ik heb er nu wel een aantal van dichtbij gezien en vind het nu dus wel eng Geschokte, onthutste smiley ..mag k dan ook bij jou op het kleedje? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:16
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
JONATHAN890 schreef:
Dit denk ikzelf dus dat dit niet zo is.

Ik geloof niet dat ons leven voledig ingepland is van het begin tot het eind.
Dat zou betekenen dat ik geen enkele keuze zelf maak, maar dat iedere keuze, een door God ingeprogrameerde/bekende actie is.

Daarmee zeg ik dus dat God, dan ook de verantwoordelijke is voor alle daden die de mensen begaan. Ontneem ik ook de liefde die God had, om zijn Zoon te laten sterven voor ons. Want dan had Hij dit allemaal kunnen voorkomen en ons leven zo leiden, dat het maken van fouten niet nodig was, of zou gebeuren.

Ik denk: Wij maken onze eigen keuzes, wij kunnen kiezen vóór of tegen God. God wil en zal ons echter altijd helpen Zijn weg te volgen, als wij Hem daarom vragen en als dat onze intentie is.
Maar zo is het ook met de fouten, God wil niet dat wij fouten maken, Hij heeft daarvoor ons levensregels gegeven zoals Hij zou willen dat wij leven.
Het is en blijft echter onze keuze of wij dat doen of niet.


Ik geloof wel dat als wij God vragen, ons Zijn Geest te geven, en ons te sturen naar Zijn wil en leiding te leven, dat Hij dan zeker een plan met ons leven heeft.
- zijn verlossing aanvaarden
- dat wij God's wil doen,
- God's taak op aarde uitvoeren,
- God's koninkrijk hier op aarde gestalte geven.

Maar de fouten die wij als mensen maken zijn niet God's wil, of plan of wat dan ook.

Ben het met je eens, maar ik geloof wel degelijk dat Hij heel veel sturing kan geven wanneer we echt de verkeerde kant op dreigen te gaan.
Heb dat iig wel al een aantal keer in mijn leven ervaren.
Denk wel dat we, aangezien we ook zelf verantwoordelijk zijn voor onze keuzes, deze zelf bepalen...ergo: Ik denk dat je bijvoorbeeld ieder willekeurig persoon uit kan kiezen om een relatie mee aan te gaan én het te doen werken, én zijn zegen te ontvangen...mits je natuurlijk ook bereid bent er samen aan te werken en te doen wat nodig is om het te doen slagen....Zou God zich werkelijk druk maken om welke richting wij kiezen wanneer we Zijn leiding accepteren?
Hoe we de route bewandelen is denk k lang niet zo belangrijk als we maar op de juiste plek eindigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:23
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
CARIEN982 schreef:
Het is wel heel verwarrend,
waar moet ik nu heen gaan? Clown smiley

Kun je jezelf niet ff in 2en splitsen dan?
zo gedaan toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
MIEKJES285 schreef:
Naar aanleiding van de leuke verhalen over de afgelopen picknick
Lijkt het mij leuk om ook mee te gaan 3 juli...
vindt het best eng Verlegen lachende smiley omdat ik nog niet zo lang lid ben van cm en ik krijg de indruk dat de meeste van deze club al heeel lang lid zijn en elkaar goed kennen... Knipoog smiley

En elkaar goed leren kennen doe je bijvoorbeeld door samen te gaan picknicken Knipoog smiley

Leuk dat je mee gaat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 18:46
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
namens susannah geplaatst;


Hoi lieve Hannah,

Zal het kort houden aangezien je vast veel te doen hebt ;)
Ik lees net het forum bij agenda... pfff wat een
onzin Niks van aantrekken he' Han... je bent super bezig hoor... we vinden het met z'n allen hartstikke leuk dat je een picknick organiseerde...
Concurrentie voor de komende picknick slaat echt nergens op wat mij betreft,
als er geen picknick zou zijn zou ik ook niet naar de singlesdag gaan...
allereerst voor mij niet te betalen (en ik weet dat dat voor veel gezinnen
ook geldt) en bovendien houd ik niet van de manier waarop dat gaat bij of
het nou een singlesdag is of een speeddate. Gaat mij allemaal veels te snel
haha...
Ik ben hartstikke blij dat er een picknick was en weer komt, vind het leuk
om mensen te ontmoeten en gezellig eruit te zijn... dus ... gewoon doorgaan
Hannah... go for it, girl ! ...uuuh woman ;)

Liefs,

Suus



.



Kussende smiley Sus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:48
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
LEANNE226 schreef:
Sorry,het nummer kan ik helaas amper verstaan,ik zoek de tekst wel even op Knipoog smiley

Ik denk juist dat de eigen keuze maar beperkt is,je dénkt te kunnen kiezen maar God waakt er voor dat je geen al te grote fouten maakt,dan word je teruggefloten.
Ik denk dat het ook op het eind heel belangrijk is hoe je leven verlopen is,al verwacht ik niet dat je dan voor je fouten gestraft zult worden Knipoog smiley Het leven is geen "tijd uitzitten" tot het Hemels paradijs voor je opengaat maar een kadootje van God waar je volop van mag genieten.

Nu nog even kort maar krachtig,zie ik echtscheiding als zonde?
Nee!

Nou, daar ben ik het dus volmondig mee eens! Knipoog smiley

En om het je even makkelijk te maken...

Just the other night at a hometown football game
My wife and I ran into my old high school flame
And as I introduced them the past came back to me
And I couldn't help but think of the way things used to be

She was the one that I'd wanted for all times
And each night I'd spend prayin' that God would make her mine
And if he'd only grant me this wish I wished back then
I'd never ask for anything again

Sometimes I thank God for unanswered prayers
Remember when you're talkin' to the man upstairs
That just because he doesn't answer doesn't mean he don't care
Some of God's greatest gifts are unanswered prayers

She wasn't quite the angel that I remembered in my dreams
And I could tell that time had changed me
In her eyes too it seemed
We tried to talk about the old days
There wasn't much we could recall
I guess the Lord knows what he's doin' after all

And as she walked away and I looked at my wife
And then and there I thanked the good Lord
For the gifts in my life

Sometimes I thank God for unanswered prayers
Remember when you're talkin' to the man upstairs
That just because he may not answer doesn't mean he don't care
Some of God's greatest gifts are unanswered prayers

Some of God's greatest gifts are all too often unanswered...
Some of God's greatest gifts are unanswered prayers


(Garth Brooks)


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 25 mei 2010, 14:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:27
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
LEANNE226 schreef:
Ik blijf me maar afvragen waar dat schuldgevoel vandaan komt....

Ik geloof dat God ons leven volledig ingepland heeft,in hoeverre is het dan Gods werk dat je trouwt en weer gaat scheiden?Zien jullie het als een levensles of als een straf?Of wordt de scheiding ook gezien als genade van boven?Vroeger(nu gelukkig niet meer!)is mij geleerd dat straf volgt op zonde,in dat licht kan ik het schuldgevoel wel begrijpen.

Ik dacht,als 1 van de zeer weinigen,te weten hoe mijn toekomst er ongeveer uit zou zien,maar op het moment dat ik daar vrede mee had(ook na schuldgevoelens maar van heel andere orde dan die van jullie) gaf God er een enorme draai aan en voor die genade ben ik nog elke dag dankbaar.

Doet me denken aan het volgende nummer...
we hebben nou eenmaal de vrijheid van keuze gekregen en daardoor ook de vrijheid onze eigen weg te bepalen. En als we daarmee erg de mist ingaan krijgen we nogal eens te maken met onverwachte wendingen denk ik...want wat is nou de straf? Dat ik me nog steeds wel es schuldig voel? Of dat ik gescheiden ben...omdat ik om alle verkeerde redenen getrouwd was??
Feit is, dat Hij er aan het eindpunt zal zijn en hoe mijn leven tot die tijd ook loopt...al wil ik natuurlijk gewoon Zijn weg volgen...het is niet meer belangrijk tegen die tijd Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=d6X3yAfoCPw

P.s. het filmpje slaat nergens op dus daar moet je maar ff langs kijken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:19
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
de datum is gekozen vanwege de combi tussen de agenda's der dames, griffin, en wieweet doen we t 6 of 8 weken later weer.......
komt tijd, komt picknick........ Coole smiley met zonnebril

om op smurfige wijze af te sluiten;
groeten van hannah, die er toch wel heeeeeeeel moe van wordt, zoveel uitleg te geven waarom zij graag naar de hei wil, terwijl ze alleen mensen mee wil laten genieten van de gezelligheid.......

Kussende smiley

Tess, die zegt gewoon stoppen met uitleg geven tegen Hannah omdat we het hartstikke gezellig gaan hebben of anderen dat nou leuk vind of niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 ... 78 Volgende
Pagina 72 van 78