ChristianMatch
 


Forum

liefde en opleidingsniveau
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERT217





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 11:08
 
Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau.
Ik vraag me wel eens af waarom moet dit.
Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.

Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen.
Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in.
Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.

Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap.
Eén ding weet ik dat is toch het allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 11:21
 
GERT217 schreef:
Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau.
Ik vraag me wel eens af waarom moet dit.
Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.

Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen.
Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in.
Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.

Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap.
Eén ding weet ik dat is toch het allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus.




Het is wel plezierig om een partner van min of meer gelijk niveau te hebben.
Op deze site vulen velen bij de ideale match in dat ze absoluut een christen willen.
Das op zich logisch want het gezinsleven tussen een moslim en een christen lijkt me onhoudbaar, zo niet heel lastig.
Mijn 1e vrouw is rooms katholiek, ik kan uit ervaring zeggen dat de culturele verschillen best lastig waren op zn tijd.
Zo ligt het ook met opleidingsniveau en sociale status.
Er zullen best advocates getrouwd en gelukkig zijn met een stratemaker, maar de uitzondering bevestigd de regel.

Iedereen zoekt een partner die bij hem/haar past.
Als dat op geloofsgebied is, schijn jij geen probleem mee te hebben.
Waarom op opleidingsgebied dan wel???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 15:55
 
GERT217 schreef:
Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau.
Ik vraag me wel eens af waarom moet dit.
Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.

Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen.
Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in.
Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.

Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap.
Eén ding weet ik dat is toch het allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus.

IQ zegt niets over EQ,zeg niets over karakter,niets over algemene ontwikkeling etc etc en toch wil iedereen graag iemand waarmee je een gesprek kunt voeren zonder je al teveel aan te passen.Lijkt me niets mis mee,en al helemaal niet in een "plaatjeskijkerscultuur"(mooi woord he Lachende smiley )zoals CM.
Je moet ook niet altijd op opleidingsniveau afgaan,mensen vullen soms een lager niveau in om hun kansen te vergroten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:54
 
Hier is onderzoek naar gedaan. En het heeft inderdaad ook vaak met sociale status te maken. Een laag opgeleide man met een laag inkomen vindt moeilijker iemand, dan een wat hoger opgeleide man.

Terwijl een (zeer) hoog opgeleide vrouw met een leidinggevende functie vaak ook meer moeite heeft om een gelijkwaardige partner te vinden.

Ik denk dat het vermogen om te kunnen zorgen voor een gezin ook zeker meespeelt (bij vrouwen die nog graag moeder willen worden) en daarnaast is het inderdaad prettig om op je eigen niveau te kunnen communiceren.

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen die deze regel bevestigen, waarbij blijkt dat liefde gelukkig niet altijd afhankelijk is van een hogere opleiding met bijpassend salaris.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:58
 
GERT217 schreef:
Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau.
Ik vraag me wel eens af waarom moet dit.
Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.

Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen.
Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in.
Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.

Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap.
Eén ding weet ik dat is toch allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus.

Opleidingsniveau zegt niet alles, maar ik vind het wel fijn als je op (ongeveer) hetzelfde denkniveau zit. Dat maakt het communiceren en elkaar begrijpen makkelijker. 't Kan zijn dat je sneller een 'klik' hebt met iemand rond je eigen opleidingsniveau, dat merk ik met 'gewone' vriend(inn)en ook wel. Je hebt dan wat meer gemeenschappelijk.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 15 februari 2010, 17:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:06
 
IMRE695 schreef:
Hier is onderzoek naar gedaan. En het heeft inderdaad ook vaak met sociale status te maken. Een laag opgeleide man met een laag inkomen vindt moeilijker iemand, dan een wat hoger opgeleide man.

Toch zegt het iets over onze samenleving. Laag opgeleide mannen en hoog opgeleide vrouwen, beide van rond de 55, hebben de minste kansen. Tsja.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 februari 2010, 17:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:08
 
THOMAS968 schreef:
Toch zegt het iets over onze samenleving. Laag opgeleide mannen en hoog opgeleide vrouwen, beide van rond de 55, hebben de minste kansen. Tsja.

Thomas



had je maar naar je moeder moeten luisteren en een vak moeten leren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:16
 
THOMAS968 schreef:
Toch zegt het iets over onze samenleving. Laag opgeleide mannen en hoog opgeleide vrouwen, beide van rond de 55, hebben de minste kansen. Tsja.

Thomas


En waar ligt de "schuld" dan Thomas?
Bij de hoger opgeleide mannen die dus blijkbaar(??) liever kiezen voor lager opgeleide vrouw of.....wil een hoger opgeleide vrouw geen lager opgeleide man?Of .......
Waar kan ik de uitkomst van dat onderzoek vinden?Lijkt me beter dat ik dat lees,voor mijn fantasie op hol slaat Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:20
 
PIETER649 schreef:
had je maar naar je moeder moeten luisteren en een vak moeten leren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Met mijn opleidingsniveau en vak is niks mis maar naar mijn moeder luisteren deed ik inderdaad niet. En wel goed lezen, Pieter Knipoog smiley

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:31
 
LEANNE226 schreef:
En waar ligt de "schuld" dan Thomas?
Bij de hoger opgeleide mannen die dus blijkbaar(??) liever kiezen voor lager opgeleide vrouw of.....wil een hoger opgeleide vrouw geen lager opgeleide man?Of .......
Waar kan ik de uitkomst van dat onderzoek vinden?Lijkt me beter dat ik dat lees,voor mijn fantasie op hol slaat Knipoog smiley


Het komt uit een onderzoek naar de kansen op de relatiemarkt. Een laag opgeleide man heeft mogelijk een laag inkomen en daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar een hoog opgeleide vrouw is kennelijk bedreigend want het inkomen kan het probleen niet zijn. Hoog opgeleide mannen zitten volgens dit onderzoek doorgaans goed. Vrouwen met kinderen, hoe goed ook opgeleid, zijn helaas wat minder gevraagd. Vrouwen met pubers zitten weer slechter dan vrouwen met kleinere kinderen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 februari 2010, 19:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:51
 
THOMAS968 schreef:
Het komt uit een onderzoek naar de kansen op de relatiemarkt. Een laag opgeleide man heeft mogelijk een laag inkomen en daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar een hoog opgeleide vrouw is kennelijk bedreigend want het inkomen kan het probleen niet zijn. Hoog opgeleide mannen zitten volgens dit onderzoek doorgaans goed. Vrouwen met gezinnen, hoe goed ook opgeleid zijn helaas wat minder gevraagd.

Thomas

Ik heb een dergelijk onderzoek gevonden(uit 2008)
http://datingfacts.web-log.nl/datingfacts/2008/10/speeddaten-voor.html
Na het eten ga ik het bestuderen en mijn kansen inschatten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:29
 
THOMAS968 schreef:
Het komt uit een onderzoek naar de kansen op de relatiemarkt. Een laag opgeleide man heeft mogelijk een laag inkomen en daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar een hoog opgeleide vrouw is kennelijk bedreigend want het inkomen kan het probleen niet zijn. Hoog opgeleide mannen zitten volgens dit onderzoek doorgaans goed. Vrouwen met gezinnen, hoe goed ook opgeleid zijn helaas wat minder gevraagd.

Thomas

Het is niet alleen het inkomen van de hoog opgeleide vrouw. Ook stellen mensen met een hogere opleiding en een zeer hoge levensstandaard hogere eisen aan hun potentiële partner, die enerzijds wel inkomsensgerelateerd zijn (mooi huis, dure auto, verre reizen) en anderzijds te maken hebben met het niveau van kunnen praten, weten, voelen (EQ) en geloven. Het hele plaatje moet dan kloppen en (maar dat is niet wetenschappelijk aangetoond) stiekem vinden ook deze vrouwen het soms nog fijn als ze toch nog een beetje (letterlijk en figuurlijk) tegen hun man op kunnen kijken. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:49
 
IMRE695 schreef:
Het is niet alleen het inkomen van de hoog opgeleide vrouw. Ook stellen mensen met een hogere opleiding en een zeer hoge levensstandaard hogere eisen aan hun potentiële partner, die enerzijds wel inkomsensgerelateerd zijn (mooi huis, dure auto, verre reizen) en anderzijds te maken hebben met het niveau van kunnen praten, weten, voelen (EQ) en geloven. Het hele plaatje moet dan kloppen en (maar dat is niet wetenschappelijk aangetoond) stiekem vinden ook deze vrouwen het soms nog fijn als ze toch nog een beetje (letterlijk en figuurlijk) tegen hun man op kunnen kijken. Engeltje smiley

Het zoeken naar een zekere veiligheid en geborgenheid, een beetje op willen kijken tegen de man is een verborgen wens, bij vrouwen van alle opleidingsniveaus. En wat je stelt aan andere factoren telt zeker mee Imre. Toch lijkt opleidingsniveau redelijk bepalend te zijn. Op universiteiten trouwt men statistisch gezien bijna alleen nog met elkaar. Grappig is wel dat de meeste mensen met een partner trouwen die minder dan 15 km ver woont. Het lijkt me dat dat gegeven toch wat zal veranderen nu meer en meer relaties via Internet tot stand komen. In Engeland zouden deze middels Internet ontstane relaties al op 25 procent staan, de Nederlandse cijfers heb ik zo snel niet kunnen vinden, maar dat is waarschijnlijk in dezelfde orde van grootte. Ik stel voor de statistieken een huwelijk en samenwonen even op een lijn.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 februari 2010, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:55
 
THOMAS968 schreef:
Het zoeken naar een zekere veiligheid en geborgenheid, een beetje op willen kijken tegen de man is een verborgen wens, bij vrouwen van alle opleidingsniveaus. En wat je stelt aan andere factoren telt zeker mee Imre. Toch lijkt opleidingniveau redelijk bepalend te zijn. Op universiteiten trouwt men statistisch gezien bijna alleen nog met elkaar. Grappig is wel dat de meeste mensen met een partner trouwen die minder dan 15 km ver woont. Het lijkt me dat dat gegeven toch wat zal veranderen nu meer en meer relaties via Internet tot stand komen. In Engeland zouden deze middels Internet ontstane relaties al op 25 procent staan, de Nederlandse cijfers heb ik zo snel niet kunnen vinden, maar dat is waarschijnlijk in dezelfde orde van grootte. Ik stel voor de statistieken een huwelijk en samenwonen even op een lijn.

Het is logisch dat opleidingsniveau bepalend is, want dat bepaalt ook je kansen op goed betaald werk en hoe je verder je leven wilt inrichten. Wat je je kunt veroorloven aan huis, auto en reizen. Zonder hoge opleiding zit je automatisch in de minder betaalde banen, tenzij je een eigen bedrijf begint en een succesvol zakenman of zakenvrouw wordt.

Toch ben ik wel benieuwd naar de spreekwoordelijke uitzondering: een hoog opgeleide man of vrouw, die geen goedbetaalde baan heeft. Hoe zijn dan de kansen op een hoogopgeleide partner?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:57
 
[quote=LEANNE226]En waar ligt de "schuld" dan Thomas?
Bij de hoger opgeleide mannen die dus blijkbaar(??) liever kiezen voor lager opgeleide vrouw of.....wil een hoger opgeleide vrouw geen lager opgeleide man?Of .......
Waar kan ik de uitkomst van dat onderzoek vinden?Lijkt me beter dat ik dat lees,voor mijn fantasie op hol slaat Knipoog smiley[/quote


Leanne

Van schuld kun je inderdaad niet spreken. Ik denk dat de hoog opgeleide vrouw iemand wil waar ze nog een beetje tegen op kan kijken, maar hoog opgeleide mannen vinden relatief snel een partner en daar zijn er dus minder van. Mogelijk vinden mannen een hoger opgeleide vrouw ook bedreigend, dat zou best kunnen. Het door Imre al genoemde veiligheidsgevoel speelt denk ik ook een rol. Maar het is speculatie op dit moment ik heb er geen onderbouwing bij.

En statistieken zijn maar statistieken, het hoeft in jouw geval niet bepalend te zijn. Biologen gaan vaak uit van voortplantingskansen of overlevingsmogelijkheden, dat is weer een andere insteek.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:02
 
IMRE695 schreef:
Het is niet alleen het inkomen van de hoog opgeleide vrouw. Ook stellen mensen met een hogere opleiding en een zeer hoge levensstandaard hogere eisen aan hun potentiële partner, die enerzijds wel inkomsensgerelateerd zijn (mooi huis, dure auto, verre reizen) en anderzijds te maken hebben met het niveau van kunnen praten, weten, voelen (EQ) en geloven. Het hele plaatje moet dan kloppen en (maar dat is niet wetenschappelijk aangetoond) stiekem vinden ook deze vrouwen het soms nog fijn als ze toch nog een beetje (letterlijk en figuurlijk) tegen hun man op kunnen kijken. Engeltje smiley

Het vetgedrukte vind ik veel belangrijker, dan de hoogte van het inkomen. 't Is eigenlijk nog nooit in me opgekomen, om te vragen hoe hoog het inkomen van een man is. Misschien omdat ik daar zelf niet afhankelijk van ben? Maar dat de voorkeur uitgaat naar iemand met (ongeveer) gelijk opleidingsniveau, heeft in mijn geval meer te maken met - wat ik eerder zei - het denkniveau. Dus of iemand een meer/minder goed betaalde baan heeft, maakt voor mij niet uit. Maar goed, ik ben niet iedereen natuurlijk. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:19
 
THOMAS968 schreef:
Leanne

Van schuld kun je inderdaad niet spreken. Ik denk dat de hoog opgeleide vrouw iemand wil waar ze nog een beetje tegen op kan kijken, maar hoog opgeleide mannen vinden relatief snel een partner en daar zijn er dus minder van. Mogelijk vinden mannen een hoger opgeleide vrouw ook bedreigend, dat zou best kunnen. Het door Imre al genoemde veiligheidsgevoel speelt denk ik ook een rol. Maar het is speculatie op dit moment ik heb er geen onderbouwing bij.

En statistieken zijn maar statistieken, het hoeft in jouw geval niet bepalend te zijn. Biologen gaan vaak uit van voortplantingskansen of overlevingsmogelijkheden, dat is weer een andere insteek.

Thomas

Over in Jip en Janneke taal Knipoog smiley ........want ik ben nu heeeeeel benieuwd hoe (hoger opgeleide)mannen het "doen" op CM.
Veel belangstelling of weinig?Volgens de statitieken zou jij nl. allang onder de pannen moeten zijn.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:10
 
LEANNE226 schreef:
Over in Jip en Janneke taal Knipoog smiley ........want ik ben nu heeeeeel benieuwd hoe (hoger opgeleide)mannen het "doen" op CM.
Veel belangstelling of weinig?Volgens de statitieken zou jij nl. allang onder de pannen moeten zijn.

In denk dat een leuke foto dan ook weer meespeelt. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:50
 
IMRE695 schreef:
In denk dat een leuke foto dan ook weer meespeelt. Coole smiley met zonnebril

Gemiste kans en op die leeftijd gaan alle kansen meespelen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:57
 
IMRE695 schreef:
Het is logisch dat opleidingsniveau bepalend is, want dat bepaalt ook je kansen op goed betaald werk en hoe je verder je leven wilt inrichten. Wat je je kunt veroorloven aan huis, auto en reizen. Zonder hoge opleiding zit je automatisch in de minder betaalde banen, tenzij je een eigen bedrijf begint en een succesvol zakenman of zakenvrouw wordt.

Toch ben ik wel benieuwd naar de spreekwoordelijke uitzondering: een hoog opgeleide man of vrouw, die geen goedbetaalde baan heeft. Hoe zijn dan de kansen op een hoogopgeleide partner?

Het kan een keuze zijn ondanks je hoge opleiding niet voor de goed betaalde baan te gaan omdat je dan je idealen zou doorkruisen. Met mijn docentenopleiding zou ik commercieel les kunnen geven en veel meer verdienen dan ik nu doe. Ik kies ervoor kleine groepen te bedienen omdat ik dan de kwaliteit kan bieden die ik wil.
Mijn salaris als secretaresse van een manager is niet erg indrukwekkend, voor mij wel genoeg.
Ik kan me voorstellen dat een partner met ongeveer dezelfde levensovertuiging bij mij meer kans maakt dan een hoger opgeleide die heel commercieel denkt.
Een gemiddelde levensstandaard is mij genoeg. Het hebben van een auto of een eigen huis maakt een man voor mij niet aantrekkelijker dan zijn levensopvattingen en hoe hij met God, zichzelf en anderen omgaat. Hoe hij in het leven staat is voor mij doorslaggevend, niet zijn salaris. Een hogere opleiding vind ik wel weer belangrijk, inderdaad om op ongeveer gelijk niveau te kunnen communiceren. Wel van belang vind ik hoe hij zijn salaris verdient. Taalgebruik en -kennis zijn voor mij heel belangrijk omdat je daar zoveel mee kunt uitdrukken en samen van de taal genieten met haar heel specifieke schoonheid vind ik een sterk genoegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:04
 
LEANNE226 schreef:
Over in Jip en Janneke taal Knipoog smiley ........want ik ben nu heeeeeel benieuwd hoe (hoger opgeleide)mannen het "doen" op CM.
Veel belangstelling of weinig?Volgens de statitieken zou jij nl. allang onder de pannen moeten zijn.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En nu de praktijk i.p.v. de statistieken. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:14
 
hier even een stukje praktijk tja wat is belangrijk,ik spreek nu even een stukje uit eigen ervaring ,mijn ex had een zeer goed inkomen maar een lagere opleiding en iq dan me myself.op zich niets mis mee zou je denken maar helaas bij het minste geringste voelde meneer zich minderwaardig en ging ie mij omlaag halen om zelf beter over te komen,terwijl op geloofsbasis we wel op dezelfde lijn zaten voordat meneer de foute kans koos(,maar dat is een ander verhaal) dus opleiding en iq hebben zeker wel invloed op een relatie als de vrouw een hogere opleiding heeft dan de man.nu heb ik een vriend ontmoet hier op cm die op gelijk niveau zit,hij zelfs hoger maar dat werkt tot nu toe veel beter omdat we op gelijk niveau kunnen communiceren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:59
 
MARIJAN072 schreef:
En nu de praktijk i.p.v. de statistieken. Knipoog smiley Lachende smiley

De praktijk is, zoals gewoonlijk, een stuk weerbarstiger dan de theorie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:03
 
IMRE695 schreef:
De praktijk is, zoals gewoonlijk, een stuk weerbarstiger dan de theorie.

Daar was ik al bang voor. Twijfelende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:05
 
MARIJAN072 schreef:
Daar was ik al bang voor. Twijfelende smiley Lachende smiley

Zo veel mensen, zo veel wensen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:10
 
IMRE695 schreef:
Zo veel mensen, zo veel wensen...

Precies! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:15
 
MARIJAN072 schreef:
Precies! Lachende smiley

Als het wetenschappelijk te verklaren zou zijn of er een computerprogramma bestond die 2 mensen bij elkaar konden brengen, dan zou het makkelijk zijn. Maar we nemen ook ervaringen mee uit het verleden. hebben bepaalde verwachtingen van de toekomst en hij of zij moet er ook nog aantrekkelijk voor jou uitzien. Tja, het is dus vreselijk subjectief allemaal. Ongrijpbaar.

Waarom krijgen mensen elkaar lief? Wellicht omdat beiden iets bijzonders in elkaar zien, dat anderen niet zien. Een emotie, iets dat je raakt, iets dat je in elkaar herkent en jij alleen.

En misschien gaan we ook te veel op onze vooroordelen af. Denken we al snel: oeps, da's niks voor mij, da's mijn type niet. Tja, dan helpt zelfs het mooiste profiel niet, ben ik bang....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:35
 
IMRE695 schreef:
Als het wetenschappelijk te verklaren zou zijn of er een computerprogramma bestond die 2 mensen bij elkaar konden brengen, dan zou het makkelijk zijn. Maar we nemen ook ervaringen mee uit het verleden. hebben bepaalde verwachtingen van de toekomst en hij of zij moet er ook nog aantrekkelijk voor jou uitzien. Tja, het is dus vreselijk subjectief allemaal. Ongrijpbaar.

Waarom krijgen mensen elkaar lief? Wellicht omdat beiden iets bijzonders in elkaar zien, dat anderen niet zien. Een emotie, iets dat je raakt, iets dat je in elkaar herkent en jij alleen.

En misschien gaan we ook te veel op onze vooroordelen af. Denken we al snel: oeps, da's niks voor mij, da's mijn type niet. Tja, dan helpt zelfs het mooiste profiel niet, ben ik bang....


Het is denk wat je zegt over iets wat je vindt in het profiel, dat kan een weergegeven gevoel of gedachte zijn of een ideaal, het waarde hechten aan iets wat jij ook ook zo belangrijk vindt. Als je dat toelaat dan kan het gebeuren, denk ik en ook durven, het jezelf gunnen, het proberen en echt zijn, jezelf niet bedotten en de ander ook niet.....voor jezelf uit durven komen....succes!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:37
 
MARIJAN072 schreef:
Opleidingsniveau zegt niet alles, maar ik vind het wel fijn als je op (ongeveer) hetzelfde denkniveau zit. Dat maakt het communiceren en elkaar begrijpen makkelijker. 't Kan zijn dat je sneller een 'klik' hebt met iemand rond je eigen opleidingsniveau, dat merk ik met 'gewone' vriend(inn)en ook wel. Je hebt dan wat meer gemeenschappelijk.

Zo denk ik er ook over....zelfs meer...het is ook mijn ervaring op datingsites.

Het elkaar goed begrijpen is zeer belangrijk en niet alles tot in den treure te moeten uitleggen steeds, dus je partner een hele opleiding ondertussen te moeten geven. Clown smiley Niets is zo teleurstellend dan dat je elkaar niet kunt begrijpen. Huilende smiley, smiley in tranen Je zoekt tenslotte toch de klik voor een gelukkig samenleven met elkaar.

Het ``gemeente zijn`` met broeders en zusters van verschillend opleidingsniveau is weer een andere zaak. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 15 februari 2010, 22:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:39
 
IMRE695 schreef:
Als het wetenschappelijk te verklaren zou zijn of er een computerprogramma bestond die 2 mensen bij elkaar konden brengen, dan zou het makkelijk zijn. Maar we nemen ook ervaringen mee uit het verleden. hebben bepaalde verwachtingen van de toekomst en hij of zij moet er ook nog aantrekkelijk voor jou uitzien. Tja, het is dus vreselijk subjectief allemaal. Ongrijpbaar.

Waarom krijgen mensen elkaar lief? Wellicht omdat beiden iets bijzonders in elkaar zien, dat anderen niet zien. Een emotie, iets dat je raakt, iets dat je in elkaar herkent en jij alleen.

En misschien gaan we ook te veel op onze vooroordelen af. Denken we al snel: oeps, da's niks voor mij, da's mijn type niet. Tja, dan helpt zelfs het mooiste profiel niet, ben ik bang....

Hmm....je slaat misschien wel de spijker op de kop. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
Pagina 1 van 7