ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 50 51 52 53 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 19:14
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
CROSSROAD317 schreef:

Ik verdedig mij niet, maar ik vind t volgende:

Er is geen enkele zonde groter dan de andere, allen zijn gelijk.

Zonde is je doel missen

Nog meer zonde is het als je je zonde niet aan t kruis bij Jezus brengt, Zijn tranen in zijn ogen hebt gezien, en hebben mogen ervaren dat die traan er voor jou was. Een traan van blijdschap van Jezus, dat je daar bent gekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:59
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
CHATULIEM619 schreef:
Zeg Jonathan, zou het niet gepaster zijn om dit op een persoonlijke manier met Iemand te bespreken?


Heb ik gedaan... Heb ook zijn naam niet in mijn reactie gezet. En hem persoonlijk gemaild en nog een vervolg gesprek met hem gehad.

maar zoals ik al in bovenstaande reactie schreef ...... als mensen mij uitmaken voor super zondaar.... ZONDER zich te verdiepen waarom iemand is gescheiden, vind ik die mensen hypocriet, witgepleisterde graven, farizeeers.

Weet je.....mijn ex was verliefd op een ander, zeker al 6 jr lang, en of ze t gedaan heeft (t interessert mij niet meer)..... en ik heb gevochten voor mijn huwelijk, gebeden, gestreden, verdriet gehad, maar toen de jongste 6 was en mijn binding met haar goed was, was t voor mij ook genoeg en toen ze weer zij te willen scheiden heb ik ja gezegd, met heeeeel veeel verdriet.
En ik heb tranen gelaten, teleurstelling gevoeld, ook in God, ook in veel mensen uit de kerk, en ben door een heel diep dal gegaan......maar
GOD is al die tijd bij mij gebleven, omdat Hij niet loslaat wat Zijn hand is begonnen.
En de mensen die mij hebben laten vallen, daar heb ik mee gesproken, met hen gebeden en vergeven.

Daardoor is Zijn vergeving ook ten volle in mijn leven gekomen.

En die God is mijn Heer, die mij veel heeft gegeven, en ondanks alles wat ik ben ontnomen in mijn leven ben ik Hem toch dankbaar, omdat ik Hem in mijn leven heb. Ik ben Zijn kind.



Hoe kan ik verder leven,Hoe moet ik verder gaan.
Kan ik ooit vergeven,wat mij is aangedaan.
De woorden in mijn ziel, de haat en bitterheid,
lijken niet te helen niet door woorden, niet door tijd.

refrein:
Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn
van de pijn en het verdriet diep van binnen.
Als er vergeving is,kan er genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen.

O God , ik heb U nodig, Ik kan het zelf niet.
Ik lijk haast te verstikken,in angst en in verdriet.
Hoe kan ik ooit vergeven, zoals U mij vergeeft,
dwars door alles heen wat mij beschadigd heeft.

Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn
van de pijn en het verdriet diep van binnen.
Als er vergeving is,kan er genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen.

Geef mij de kracht van Uw liefde om verder te gaan,
ook al zal er een litteken blijven bestaan.
Want is Uw liefde niet sterker dan de dood,
en Uw vergeving niet dieper dan mijn nood?

refrein
Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn
van de pijn en het verdriet diep van binnen.
Als er vergeving is,kan er genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen.

Want waar Uw vergeving is zal genezing zijn
van de pijn en het verdriet diep van binnen,
waar Uw vergeving is zal genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 24 februari 2010, 19:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:47
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
KAT125 schreef:
IEMAND schreef:

die schrijver ben ik,want dit was een prive mail.

bedankt voor het plaatsen, ik welke vorm dan ook.





Ik heb heel bewust jouw naam er niet bij gezet. Ben gewoon integer, niets rots bedoeld.

Weet je...omdat ik dit onderwerp startte krijg ik mailtjes van mensen, die mij als zondaar bestempelen....hahhaa mensen met mensenkennis, daar hou ik van, maar niet van mensen die mij veroordelen.

En dan ik dan toevallig jouw mail eruit pikte omdat die nog redelijk vriendelijk was, maar mij ook tegen mijn hoofd stootte, is dan jammer.
Ik heb niets tegen jou persoonlijk, gisteren ook heel lang met je ge-chat en als mens tegen mens heb ik niets tegen je, alleen de veroordeling die in dingen spreekt raakt mij en doet mij pijn.

Weet je.... voor iedereen die mij (en velen met mij) veroordeelt.

MORGEN IN SPIJKENISSE........STENIGING VAN MIJ. Amerikaanse party...zelf je stenen meenemen. Misschien dat er nog wel een paar om mij heen komen staan.

MAAR WEL..... wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Vooraf kan je oefenen in mikken, zal een kruis opstellen.

En dan nog t volgende:

zonde is:
Gods weg niet te gaan
God niet op 1e plaats
Zijn naam niet oprecht gebruiken
Geen tijd in je leven nemen om Hem te dienen
Mensen die er voor jou zijn hoger achten dan jezelf
Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten
In een relatie aan anderen denken, in gedachten een ander begeren
Dingen van een ander afnemen
Leugens, roddelen om zelf beter te worden
Niet tevreden zijn met de dingen die God je gegeven hebt, maar meer willen

Nou ik heb gefaald tegen ALLEMAAL, maar God dank....... God vergeeft !!!
En God wil mijn leven in Zijn hand houden en mij de weg wijzen, soms niet de weg die ik wil gaan, maar God is Liefde en als ik Hem vertrouw gaat t goed.


En nu zal ik wel weer mensen tegen t hoofd hebben gestoten Gefrustreerde smiley
Sorry ik ben geen Engeltje smiley , maar net als jij , wel een kind van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 00:52
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik je tever gaan met deze bijdrage. De tien geboden zijn duidelijk genoeg, die hoeven geen extra interpretatie van jou erbij. Vooral die term Nieuw Testamenisch perspectief vind ik zeer ongepast. Als je boven het stukje gezet had: Mijn interpretatie van de 10 geboden, was het acceptabeler. Nu veronderstel je, dat mensen van het Nieuwe Verbond andere 10 geboden hebben. En dat gaat me veeeeeeeel te ver!!!!


wat staat er fout??
Dit is geschreven ...uit nieuw testamentisch perspectief
dus gelezen vanuit de gedachte dat Jezus de wet vervuld heeft, en de dingen uit het nieuwe testament zijn hierin opgenomen


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 24 februari 2010, 00:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:08
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
De 10 goede zinnen van God

Je bent een kind van God, hou het meest van Hem.
God houdt ook heel veel van jou, en wil je Vader zijn.
Probeer te doen wat Hij van je vraagt.

Er zijn veel leuke dingen in ons leven:
Bijvoorbeeld vakanties, t.v. computers, muziek, sport.
Ook moeten we naar school, en grote mensen moeten naar het werk.
Als we er maar aan denken dat God op de eerste plaats komt.
Niks mag God in de weg staan.

Wanneer je de naam van God gebruikt, dan mag dat niet zomaar, of als vloek. Gebruik de naam van God met eerbied.

We hebben het altijd zo druk overal mee. 1 dag in de week doen we het rustig aan, de zondag. We maken van de zondag een fijne dag, waarin we leuke dingen doen, en ook naar de kerk gaan.

Wees lief en zacht voor je vader en moeder, maar ook voor de andere
mensen om je heen. Als je zelf lief bent voor anderen zullen anderen dat ook voor jou zijn.

Als je erg boos bent kun je erge dingen doen of zeggen.
Probeer je woede te bedwingen, want je kan er veel door stuk maken.

Als we van iemand houden, en gaan trouwen, dan moeten we elkaar trouw blijven. En niet degene van wie we houden ongelukkig maken, door verliefd te worden op een ander.

Wij mogen niks afpakken of stelen van andere mensen, geen geld of
andere dingen.

Wees eerlijk, lieg niet, en vertel geen slechte dingen over andere mensen.

Wees blij en gelukkig met wat je hebt, of wie je bent.
Als je tevreden bent dan hoeft je ook niet jaloers te zijn op andere mensen en kinderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:01
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
De tien geboden voor kinderen

1. Dien Mij alleen.
2. Dien Mij alleen zoals ik dat wil.
3. De Here is heilig! Met onze God valt niet te spotten. Praat maar van zijn grote daden.
4. Je krijgt elke week een rustdag als feestdag.
5. Luister goed naar de mensen die je de weg naar het eeuwige leven wijzen.
6. Zorg goed voor elkaar.
7. Je moet doen wat je beloofd hebt.
8. Zuinig zijn op elkaars spullen.
9. Het goede vertellen over je naaste.
10. Tevreden zijn met wat God je geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:00
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
De 10 geboden in nieuwtestamentisch perspectief
Ik ben de HEER, uw God, uw Verbondsgod en uw Bevrijder. In Jezus
Christus heb ik u bevrijd en tot vrijheid geroepen. Blijf mijn verbond
trouw en bewaar mijn vriendschap. Blijf bij mij, uw bevrijder.
1. Mij alleen zult u liefhebben, vertrouwen en gehoorzamen. Niets of
niemand van deze wereld, die ik geschapen heb, zult u
vergoddelijken en in plaats van mij liefhebben of vertrouwen en
gehoorzamen.
2. U zult u geen voorstelling van mij maken buiten Jezus Christus om.
In hem heb ik mij aan u geopenbaard. Zie mij in hem.
3. Wees zijn getuige en belijd mijn naam, die hij u bekend gemaakt
heeft.
4. U zult niet leven om te werken, maar werken om te leven. Leef
voor mijn aangezicht en houd de dag van Christus’ opstanding in
ere als de dag van de bevrijding en de blijdschap. Leef uit de
zondag al de dagen van uw leven, want Ik ben de HEER.
5. Uw vader en uw moeder - laat hen tot hun recht komen als uw
vader en uw moeder, die ik u gaf. Uw kinderen - laat die tot hun
recht komen als uw kinderen, die ik aan uw zorg toevertrouwde.
6. Voor het leven van uw naaste zult u eerbied hebben. Ook hij of zij
behoort mij toe. Ook voor hen is Christus gestorven en opgestaan.
Zijn leven mag u niet aantasten of vernietigen.
7. Naar mijn beeld heb ik u geschapen: man en vrouw. U zult elkaar in
het huwelijk liefhebben en trouw blijven. U zult elkaar als jongens
en meisjes en mannen en vrouwen eerbiedigen en niet tot een
object verlagen.
8. Rentmeesters van wat ik u toevertrouwde bent u. Geen bezitters!
De aarde en haar volheid behoren mij toe. Mij en het geld kunt u
niet tegelijk dienen. U zult geven en altijd weer geven.
9. In de omgang met elkaar zult u de waarheid en het recht
liefhebben. In uw spreken over uw naaste zult u oprecht en
betrouwbaar zijn. Laat uw ja ‘ja’ zijn, en uw nee ‘nee’.
10. Uw naaste zult u geven wat hem toekomt en in uw hart geen
afgunst toelaten.
Aan mij, de HEER, uw God, zult u uw hart en uw leven geven. U zult mij
als uw Verbondsgod en uw Bevrijder liefhebben met geheel uw hart,
met geheel uw verstand en met al uw krachten. Ook uw naaste zult u
liefhebben, want hij is gelijk als u. Ik ben de HEER, uw God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 20:52
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
IEMAND schreef:

in de bijbel staat, de man mag de vrouw en de vrouw niet van de man scheiden tenzij 1 van hun doet aan overspel, maar in alle andere gevallen niet. je hebt met het huwelijk elkaar beloofd elkaar in voor en tegenspoed trouw te zijn tot de dood het scheiden zal. En als dat het gevalis, want ik heb daar uren discussie over gehad. dan moet je schuldbelijdenis doen bij de kerk en anders niet weer trouwen. Mvg

Hoi schrijver,

jammer dat je er zo over denkt. vind dit een niet over nagedacht herhalen van wat jij ooit geleerd of gehoord hebt, zonder er zelf over na te denken. Napraten van kerkelijke instituten


Ik vind sowieso al wat je schrijft, dat de man wel......en de vrouw niet.......
een aparte manier van de bijbel lezen. Waarom zou God een verschil maken tussen de man en de vrouw. Ja ... heel veel wetten in t oude testament werden geschreven in een man-mode. Maar in die tijd was t een soort gewoonte dat de vrouw wat minder belangrijk was dan de man. Nog steeds zie je dergelijke trend bij de islam.
Gelukkig heeft God ons vrijgekocht van de zonde. Wij mogen leven in een zeker weten dat God onze zonde heeft vergeven.

Ook de zonde van scheiding. Ja ik weet dat God het zo niet bedoeld heeft. Maar zo heeft God zoveel niet bedoeld. Kijk naar de Sameritaanse vrouw die bij Jezus kwam, bij de waterput. Wat zegt Jezus haar? Dat ze zondig is, dat ze de wet overtreden heeft....nee hij vertelt haar dat er Levend water is, genezing.

En dan de vrouw die door de farizeeen (lees de wet - of - mensen die alleen volgens regels trachten te leven ) voor Hem wordt gebracht, en daar aangeklaagd. Wat doet Jezus....?
Veroordeeld hij de vrouw? Nee, hij zegt tegen de farizeeen....dat degene die zonder zonde is, de eerste steen mag werpen. Daarna dropen ze af.
En.......wierp Jezus toen zelf de steen, hij is immers zonder zonde??? Nee hij vergaf.


Welke zonde is groter scheiden-begeren-stelen-god niet als 1e-vloeken-naaste niet liefhebben??
kom op.....we falen allemaal.....maar God is een vergevende God.
Daarom stond er een kruis, hing er een man aan dat kruis, is de zonde gekruisigd.

Moet er dan weer straf zijn voor een zonde? Dat zou wel heel raar zijn, dan zeg je dat t kruis niet genoeg is geweest, dat Jezus loog toen Hij zei....ALLES is volbracht.


En dan over die schuldbelijdenis doen vóór de kerk?? Maar goed dat dat een zwaar achterhaalde manier is. vind t in de categorie heksen-vervolging horen. De zwaarste zonde openbaar in de kerk maken....waarom? Om jezelf beter te voelen.

Met elke zonde horen we naar God te gaan, dit belijden en dan weten dat t vergeven is.

Over trouwen kan je ook eens de volgende dingen denken.
Trouwen, sex hebben met een man of vrouw is sowieso niet de beste weg.

1Korinthe 7:1,7,8,27,38,40
Hoe gek het ook moge klinken: 1Korinthe 7 is bepaald geen aanbeveling van het huwelijk. Integendeel zelfs. Paulus begint zijn relaas over het huwelijk zelfs met de bewering dat het ideaal is voor een mens om (zoals er letterlijk staat) "een vrouw niet aan te raken". En: wie trouwt doet goed, maar wie niet trouwt doet beter.

Het enige argument dat Paulus in 1Korinthe 7 noemt om te trouwen, is gebrek aan zelfbeheersing. "Indien zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan te branden". Dat klinkt misschien niet zo elegant (en romantisch) maar het is wel eerlijk. Paulus erkent ook ruiterlijk dat niet iedereen (zoals hijzelf) begiftigd is met de gave van onthouding.
1Korinthe 7:2,7-9


Maar ik ga die weg graag .En verder ben ik t niet helemaal met Paulus eens hoor. God schiep man en vrouw. En de man zou zijn ouders verlaten en een vrouw zoeken en één vlees worden.


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op dinsdag 23 februari 2010, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 20:09
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
JILL658 schreef:
Ik vind het erg dapper van jou dat jij dit zo hebt gedaan. Je mag trots op je zelf zijn.
En ja nu kan je een nieuwe weg inslaan, de weg die voor je open ligt is een open weg die Hij jou weer opnieuw geeft.
De vrouw die jou krijg mag trots zijn op jou Knipoog smiley
Jill

Die weg ben ik al een tijd geleden ingegaan. En sinds ik van mijn leven loslaat, meer in Zijn handen leg, voel ik mij steeds vrijer.

Vrij van verdriet, teleurstelling, boosheid, onmacht.
Vol van god, vol van vergeving, vol van zijn liefde.

God is goed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:31
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
ARIENNEZ498 schreef:
Ik bárstte van de schuldgevoelens....IN mijn huwelijk al. Want....als ik het béter zou doen, beter mijn best én mijn verwachtingen t.a.v het huwelijk naar beneden zou bijstellen....dán moest het me toch lukken....zéker met Gods hulp? Het lukt me niet, en uiteindelijk ben ik gescheiden....
Daarna voelde ik lange tijd niets anders dan ópluchting. De angst was weg, het 'op de tenen lopen voor de ander' was wég. Er was weer harmonie in huis, we hoefden niet meer bang te zijn....
Toch kwam dat schuldgevoel me later weer plagen! Had ik niet.....moest ik niet....?? En als ik de kinderen dan zag terugkomen van een weekend bij hun vader, moe...en uit hun doen? Dan voelde ik me alwéér schuldig!
Ik heb geworsteld, met mezelf, met God en heb niet alle antwoorden gevonden. Ook ik worstelde met de vraag: "Heer, hoe zit het dan met de huwelijksbelofte naar elkaar toe? IK FAAL!!!! MAAR IK KÁN NIET ANDERS DAN DÉZE KEUS MAKEN!!!"
Wél mag ik ervaren dat deze moeilijke stap, vol twijfel...mijn gezin goed heeft gedaan. Ik zie het aan de kinderen, ik zie het aan hoe ik zelf nu in het leven sta en hoe ik ben gegroeid als mens,..naar God toe.
Glenn, mijn partner, mijn vriend, mijn maatje, heeft me geleerd om weer te vertrouwen. Door hem leerde ik dat, om met Pieter's woorden te spreken, 'niet iedere hond bijt'.
Ja! Vertrouwen geven IS moeilijk! Zéker na een breuk met je partner. Maar niet onmogelijk. Vertrouwen....is iets wat je moet léren geven...en wat je geeft...wanneer je ontdekt dat hij of zij dat waard is...omdat hij of zij een eigen persoon is...en NIET die ander....die je los moest laten.

Deze gevoelens heb ik ook deels gehad. De laatste jaren van mijn huwelijk waren niet goed. Het gestaag de liefde tussen mij en mijn vrouw te zien wegvloeien, heeft veel pijn, boosheid en machteloosheid gegeven. Zo vaak zocht ik de stilte op, na het zoveelste conflikt om een ander tussen ons in. Heb God zo vaak toegeroepen...'aub, laat er een eind aan komen' ..... 'waarom moet deze weg worden gegaan'
Na de scheiding was er boosheid, alle emotie van de jaren ervoor. De tijden van alleen voelen, werden eenzaamheid. Teleurstelling in God nam zijn plaats.

God heeft laatste half jaar mijn leven een draai gegeven, mij geleerd alle dingen te vergeven. Heb gesprekken hier over gehad met mijn ex. Zij ziet nu in dat dingen fout zijn gegaan, dat er voor liefde tussen haar en mij geen plaats, geen mogelijkheid was. Het werd uitgesproken, er was berusting, vergeving. Ok...genezing zal niet meer kunnen, ondertussen woont ze met een ander. En ik heb er ook geen behoefte meer aan, te veel is er gebeurd.
De reanimatie van mijn leven, van mijn geloof is verder gegaan, door gesprekken met mensen uit mijn kerk, waar ik zwaar in teleurgesteld was, we hebben mekaar weer ontmoet, gesproken, uitgesproken, gebeden. Daarna kon ik weer de kerk bezoeken, zag hen niet meer als belemmeringen, die tussen mij en God kwamen staan.
God is goed...dat Hij zo met je begaan is. Alle dingen die mij dwars zaten zijn weg. Nee niet de mensen, maar de pijn en verdriet zijn genezen.

God heeft mij ook geleerd dat ik mijn leven geheel aan Hem mag geven, God gaat die weg voor mij uit, ik vertrouw.

God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie

En...
Jezus, alles geef ik U
wat ik ben en heb
en wat ik ooit zal zijn.
Al mijn hoop,
mijn plannen en mijn tijd
leg ikjn uw hand,
vertrouw ze aan U toe.
Door uw wil te doen,
leer ik om vrij te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 23:20
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
PIETER649 schreef:
ik heb er niks van geleerd... ik ben er weer aan begonnen Gefrustreerde smiley

maar ik ben in ieder geval GEEN ezel, want die stoot zich niet 2x aan dezelfde steen!! Coole smiley met zonnebril Clown smiley

Mijn ervaring na mijn scheiding is er wel een dat ik me er helemaal niet lekker onder gevoeld heb. Voor mijn kinderen is het niet fijn dat ze in een gebroken gezin moeten opgroeien, ook had ik een soort van schuldgevoel over de belofte afgelegd bij mijn huwelijk, maar dan meer een teleurstelling naar God.
Waarom ging het niet, waarom moest er een 3e in de relatie komen, waarom deelde ex niet meer haar gevoelens met mij.

Dan weer verder gaan? Ja....moeilijk, ik ben wat gereserveerder geworden met t aangaan van een relatie. Mede door wat teleurstellingen ja, relaties verbreken is verdriet, verdriet gaat over, maar littekens blijven wel hangen.

Maar mijn vragen blijven staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 21:33
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
http://player.omroep.nl/?aflID=10659298

Ik zag een onderwerp op de website OuderAlleen, over schuldgevoelens na een relatie, daarop ontstond op het forum een levendige discussie over waarom schuldgevoelens, vergeving lekker makkelijk, waarom eigenlijk schuldgevoelens, hoe dan verder.

Hoe gaan hier mensen om met schuldgevoelens na een relatie?
Voel jij je schuldig naar god, naar kinderen, naar je ex partner? Hoe ga je weer verder? Zijn er dingen die je anders zou doen? Wat heb je er van geleerd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 23:41
BerichtOnderwerp: waar komen de mensen vandaan
 
t is maar als geintje bedoeld, maar discussies heb je altijd, ook als christenen in een relatie.
Vind juist dat er veel te veel wordt gediscussieerd over weinig opbouwende dingen tussen christenen. Ook hier op CM.

t gaat uiteindelijk maar om een ding..... de man aan t kruis en zijn opstanding en wat jij en ik er mee doen.




HENK600 schreef:
deze verwarring krijg je ook als je 2 verschillende geloven op 1 kussen hebt. of wel geloof en geen geloof.

tegenwoordig anno 2010 kan alles of moet alles maar kunnen.(zeggene r velen)

weet goed,ik niet.






www.hetvrijevolk.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 19:47
BerichtOnderwerp: valentijn vol vragen
 
Ben toch eigenlijk wel heeeeeeel nieuwsgierig naar 14 februari......

Vol verwachting klopt mijn hart....
voor een valentijnsbericht wat mij verward.
Zou iemand mij iets sturen
Waar ik uren naar kan turen
Van wie zou dit bericht toch zijn?
Wie denkt er toch aan mij?
Waarom maakt ze zich niet gewoon bekend
Meid...ik ben een volwassen vent
Nee heb je, ja kan je krijgen,
Je hoeft echt niet half te zwijgen.

kusje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 20:38
BerichtOnderwerp: waar komen de mensen vandaan
 
Waar komen de allereerste mensen vandaan?


Op een dag vraagt een meisje aan haar mama:
"Mama, vanwaar komen de allereerste ouders?"

"Wel," antwoordt haar mama, "God heeft de eerste mensen, Adam en Eva, op de wereld gezet.
Adam en Eva hebben dan kinderen gekregen die op hun beurt ouders geworden zijn enzovoort, enzovoort.
Zo zijn dus de mensen en families ontstaan."

Twee dagen later stelt het meisje dezelfde vraag aan haar vader.
Deze antwoordt: "Kijk, miljoenen jaren geleden evolueerden de apen langzaam tot wat de mensen vandaag zijn."

Het meisje staat perplex en loopt snel naar haar mama:

"Mama, waarom zeg jij me dat de eerste mensen door God op de wereld werden gezet, terwijl papa zegt dat mensen eigenlijk van de apen afstammen?"

Haar moeder antwoordt met een glimlach: "Dat is heel simpel liefje. Ik heb je verteld over mijn familie en papa over de zijne!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 22:55
BerichtOnderwerp: zelfherkenning
 
Angst
Twijfel
Gevoel
en verleden

Zelfherkenning
in een spiegel
geplaatst in het heden

Kijk ik erdoor...
vergeet het gevoel

Als nieuw herboren
Ervaar de liefde
Op weg naar dat doel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 18:48
BerichtOnderwerp: maar ik zie....
 
De toekomst
maakt me bang
Niets dan duister
Eén lange donkere gang

Zo wat het, Zo is het, Nog altijd
Maar...,Ik zie
Ja toch..Mijn God
die voor mij de weg bevrijdt.

Daarom ga ik verder
door het donker heen
en met God
licht de nacht op
Goddank ik ben niet alleen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:23
BerichtOnderwerp: neem de tijd
 
DENISE761 schreef:
Ja heel mooi Jonathan! Het verwoord een beetje de situatie waarin ik zit en daarom spreekt het me aan! Zelf geschreven?

ja ik schrijf ze zelf.....anders zou ik t erbij zetten dat ie van een ander is

hoop dat je er wat aan hebt, voor je gevoel. enne rustig aan doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:23
BerichtOnderwerp: neem de tijd
 
DENISE761 schreef:
Ja heel mooi Jonathan! Het verwoord een beetje de situatie waarin ik zit en daarom spreekt het me aan! Zelf geschreven?

ja ik schrijf ze zelf.....anders zou ik t erbij zetten dat ie van een ander is

hoop dat je er wat aan hebt, voor je gevoel. enne rustig aan doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 17:29
BerichtOnderwerp: neem de tijd
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 17:27
BerichtOnderwerp: God's ogen
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 00:25
BerichtOnderwerp: Op een dag....
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 23:32
BerichtOnderwerp: mijn weg - jouw weg
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 23:31
BerichtOnderwerp: mi
 
sorry foutje in onderwerpregel
zie ander gedicht mijn weg-jouw weg


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op dinsdag 29 december 2009, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:26
BerichtOnderwerp: 'God' ik weet t soms ook niet
 
JENNY524 schreef:
Ik snap er niks van... is dat een link ofzo.. het werkt in elk geval niet.

aangepast !! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 23:28
BerichtOnderwerp: 'God' ik weet t soms ook niet
 
http://www.youtube.com/watch?v=YiNBmNl88Pk

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 23 december 2009, 18:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:41
BerichtOnderwerp: kerstgroet
 
kerstgroet
Dit is een gedichtje
over een levend lichtje
over een dansende vlam
die je brandt voor een ander
of de ander voor jou.
omdat het er steeds niet van kwam
hardop te zeggen,wat je voelt
om uit teleggen wat je bedoelt
met die arm om een schouder
of een ander gebaar van genegenheid
omdat je er de tijd niet voor nam
want stel je voor::
mensen verdienen elkaar
niet alleen met kerst
maar het hele jaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 23:00
BerichtOnderwerp: Stil Verdriet
 
Stil verdriet zit diep van binnen;
dit verdriet zit diep verstopt.
Stil verdriet komt niet naar buiten,
dit verdriet zit opgekropt.





volgende week...heb ik weer zo'n dipdag hoor. Dan is t 3jr geleden dat mijn ex, scheiden ging... Soms heb ik daar nog verdriet over, van dat stille verdriet, wat er zit, wat er blijft zitten.
Maar toch gaan we en moeten we verder. Gelukkig zijn er genoeg dingen die ook weer waardevol zijn en worden in t leven.
Maar zodra t verdriet, om kinderen en andere aanverwanten gaat blijven die dingen zitten.
Moeilijk allemaal hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:31
BerichtOnderwerp: de clown - Gerald Troost
 
Gerald Troost - De clown

Soms lijk ik op een clown. Die lacht om zijn verdriet.
Die zachtjes lijdt van binnen, maar niemand die het ziet.
Beschilderd met wat kleuren. Hier wat rood en daar wat geel.
Van buiten lijkt het vrolijk maar van binnen is het kil.

Mensen om me heen, maar in mijn eigen hart blijf ik alleen.
Totdat jij mij bevrijdt, van mijn eenzaamheid.
Jij kent mijn stille strijd.

Ik ben verwonderd, dankbaar om jou.
Een diepe vriendschap, teder en trouw.
Oh soms zit ik op een eiland in een zee van eenzaamheid.
Maar jij slaat een brug en haalt mij terug,
Naar de werkelijkheid.


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 13 december 2009, 18:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 20:11
BerichtOnderwerp: cm setjes....
 
ik zal nog ff een setje melden : Lachende smiley


ik heb een relatie met iedereen die ook in God gelooft...

WE ZIJN BROEDERS EN ZUSTERS


denk hier eens over na
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 50 51 52 53 54 Volgende
Pagina 53 van 54