ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40
ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 16:40
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken
 
MARIJAN072 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens, Thomas! Ik begrijp heel goed dat je je geremd kunt voelen. Als ik terug denk aan sommige stukjes die ik schreef, krijg ik er bijna spijt van. De leeftijd staat er notabene ook nog bij! Misschien mail ik Chris er nog een keer over, want ik wist dit dus ook echt niet. Ik ben nu wel extra blij met m'n nickname.

Marijan, die zich aansluit bij de woorden van Thomas w.b. de beloofde privacy.


Thomas en Marijan; ik sluit me bij jullie aan. Met de aanvullende opmerking dat niet alleen je leeftijd te zien is maar ook je regio (en foto) als je het verkorte profiel aanklikt.

Belangrijk dus om voorzichtig te zijn met namen en prive-gegevens op het forum.

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 19 mei 2010, 16:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 22:53
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
Als ik mijn 2 katten los zou laten op de hei gaan mensen denken dat er aapjes zijn.
Ze vertonen regelmatig aapjes gedag.


Wat is aapjesgedrag??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 21:07
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
Olifanten op de veluwe?
Staat mij wel iets bij een poema of iets dergelijks.

Haha... sja dat bleek uiteindelijk een zwerfkat te zijn.

Momenteel schieten ze op wilde zwijnen dus Ollie is ff bij mij ondergedoken Knipoog smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 19:33
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Schitterend! Ik viel bij uit mijn zetel van het lachen! Clown smiley

Ik vroeg me wel af: is dit jouw uitzicht als je 's morgens uit het raam kijkt? Lachende smiley


Jaja... Ollie komt iedere morgen een plakje ontbijtkoek halen.

Je weet nooit wat je op de Veluwe tegenkomt hé Lachende smiley

Grzing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 18:53
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Concurrentie met Imre....

zie foto Clown smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 08:30
BerichtOnderwerp: Wie voelt zich verlost en lekker in zijn vel ?
 
Nou stel je 2 vragen...

Op de 1e kan ik antwoorden: Ik! En dat is na lange, lange tijd.

Het antwoord op je 2e vraag weet ik niet; een ieder heeft zijn eigen verhaal.

Dan komt hier vraag 3: zit jijzelf lekker in je vel?? Verraste, verbaasde smiley

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 23:38
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Zinga is gewoon slim: die laat het een man doen! Coole smiley met zonnebril

Euhh, nee Twijfelende smiley Het is vinyl en het is een soort abstract schilderij geworden. Op de vloer. Heel inspirerend Clown smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 16:57
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Oké, zucht... ik geef het toe. Mannen kunnen beter tapijt leggen dan vrouwen...

Vanaf nu betreed ik mijn toilet met gesloten ogen Gefrustreerde smiley

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 14:02
BerichtOnderwerp: Eindtijd
 
HENK710 schreef:
Ik denk inderdaad dat we ons beter kunnen richten op de verwachting van Gods komst in ons leven! Juist op die manier kunnen we ook in de wereld staan die steeds verder afkalft. En dan mag de verwachting van Zijn komst om heel Zijn schepping totaal te vernieuwing een prachtig vooruitzicht zijn, waar we andere mensen om ons heen ook op mogen wijzen....omdat we in ons eigen leven merken wat die vernieuwing hier en nu al teweeg kan brengen. En ja, dat is veel waard. Dat houdt mij in elk geval op de been! God ziet naar ons om....dwars door enorme stupiditeiten van onszelf heen! Dat lijkt me meer de moeite waard om ons op te richten dan de vraag hoe en wat precies met Israël en dergelijke.

Intereseert het wereldtoneel me daarom niet? Neen! Ik zie ook met lede ogen aan hoe mensen overal ter wereld de boel verzieken op een of andere manier. Maar het gaat er toch om om een mogelijke verandering vooral teweeg te brengen vanuit je eigen kring! Verbeter de wereld, begin bij jezelf...het geldt ook in dit geval...al is God hierin het eigenlijke startpunt!


Ik denk ook dat het allerbelangrijkste is dat we klaar zijn om God te ontmoeten; op ieder moment in ons leven. We weten ook niet wanneer het onze tijd is om te gaan.

Toch is het genade dat God zoveel heeft verteld in Zijn Woord over de tijden die gaan komen. En het is denk ik van belang om daar e.e.a. van af te weten om je leven ernaar te richten. Vooral naarmate de tijd vordert.

Stel bijvoorbeeld dat er niets in de bijbel had gestaan over het teken van het beest op hand of voorhoofd. Zonder dit teken kan er straks niets meer gekocht of verkocht worden. Als Gods Woord hiervoor niet had gewaarschuwd had ik dit teken mss gewoon laten 'zetten' als het zover was. Want wat is daar nou mis mee? t Is handig, minder fraudegevoelig en in deze tijd van piercings en tattoos... ach....
Maar nu weet ik beter.

Ik denk ook dat het enorm bemoedigend kan werken als de tijd van lijden eenmaal daar is (ik heb het niet persé over de grote verdrukking) om te weten dat God al deze zaken heeft voorspeld / voorzien. De bijbel komt letterlijk uit. We weten hoe betrouwbaar het Woord van God, en God zelf dus, is. Dat lijkt me tegen die tijd een welkom steuntje in de rug.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 00:58
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARISKA601 schreef:
ik geloof dat ik vandaag alle E-nummers eet.


Leef je nog??! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 10:34
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Dit weekend tel ik maar ff geen E-nummers want ik volg een verjongingskuur (tienerweekend Lachende smiley met blinkend witte tanden ). Krijg in 3 dagen meer rommel binnen dan de rest van het jaar! Clown smiley
Mss maar sapvasten kuurtje eraan vastplakken...

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 19:43
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARISKA601 schreef:
E120 en E904 zijn niet halal, deze mag men dus niet eten/drinken


E120 is een rode kleurstof in voedingsmiddelen, en komt van de schildluizen.

E904 is een glansmiddel die in voedingsmiddelen, en komt van de boomluizen


Luizen?? Kotsende smiley

Dan maar geen glans...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 19:20
BerichtOnderwerp: "Gevoelens gedreven christenen "
 
MAR907 schreef:
Gedreven zijn als een ware "christen" is gebasserd op hetgeen dat God (de schepeer) voelt en zegt, in plaats jezelf. Zijn gedachten is waar het omgaat.


Helemaal mee eens Mar!

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 13:27
BerichtOnderwerp: "Gevoelens gedreven christenen "
 
Drie mensen wandelden op een muur: Geloof, Gevoel en Feit;
Toen Gevoel een lelijke val maakte, geraakte Geloof van zijn stuk;
En Geloof was zo close met Gevoel, dat hij struikelde en ook viel;
Maar Feit bleef staan en trok Geloof op, en Geloof trok Gevoel op.


Ik vind het een beetje een vreemd verhaal; kan er niet zoveel mee. Met name dit citaat over geloof, gevoel en feit. Wij worden behouden door geloof en niet door feit. Heeft Geloof in de bijbel niet de betekenis van Vertrouwen? En dat impliceert dan zowel het kennen van God als het erkennen van Zijn bestaan als het aannemen van de feiten.

Als de schrijver bedoelt dat gevoel en ratio met elkaar in evenwicht moeten zijn begrijp ik het wat meer. Jezus zegt immers dat wij God moeten liefhebben met geheel ons hart en geheel onze ziel en verstand. Dit heb ik als gevoelsmens wel moeten leren. Daarom is kennis van Gods Woord ook zo belangrijk; wij moeten wel weten waarin en in Wie we geloven.

Misschien bedoelt de schrijver dit? Maar dan vind ik het ondoorzichtig geschreven.

Trouwens; ik vind God in de bijbel juist heel gepassioneerd overkomen.

GrZing


Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 13 mei 2010, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 12:53
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARISKA601 schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers




voor degenen die willen weten wat de "E-nummers" inhoud
in onze voedings middelen

Héél handig! Ik ga voor de conserverings- en glansmiddelen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:14
BerichtOnderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
 
JOLAN931 schreef:
Ik denk dat er twee kanten zitten aan een minder algemene discussie.
Een 'gevaarlijke kant ' zoals chat al zei, maar ook een bevrijdende kant door dingen op het forum te zetten die je normaal gesproken niet zo snel vertelt.
Juist als je een persoonlijk verhaal op het forum zet is de kans groot dat mensen een beeld van je krijgen dat niet echt klopt in de praktijk, maar aan de andere kant zijn het wel de dingen die je bezig houden al kan je dat aan de buitenkant niet zien.

Ik moet zelf zeggen: als je de stap gewaagd hebt om persoonlijke dingen mee te delen op een forum als deze, dat je ook enorm geholpen en gesteund kunt worden door andere mensen. Juist omdat zei hun visie geven als buitenstaander op de zaak die je bezighoud.
De visie van andere mensen is vaak onpartijdig en kan je op je eigen verhaal een heel ander licht doen werpen, zodat je het zelf ook van een andere kant kunt leren zien. waardoor je weer leert om er beter mee om te gaan.

Wel vraag ik me af of iedereen zich bewust is dat het hele forum te lezen is op internet? En dat iedere willekeurige internetgebruiker een (verkort) profiel van de schrijver kan opvragen met foto (tenzij je dat uitzet) zonder op cm ingelogd te zijn? Ik hoop maar dat iedereen het weet...

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:03
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel
 
[quote=JONATHAN890]...ZE VERTELLEN DE HELFT MAAR....Als ik zelf in God's woord las, las ik andere dingen.
De jaren erna ben ik naar een andere kerk gegaan, en de God en Jezus horen preken zoals ik Hem ook las in de evangelieen.

Met een grote sprong over alle kerkgemeenschappen heen... het doet me ook denken aan de 1e vreselijke gebeurtenis in Genesis. De satan verzoekt Eva en hij draait de zaken om. "God heeft zeker wel gezegd: Gij zult niet eten van enige boom in de hof?" Schuld aanpraten? De mens at van alle bomen die God hen gegeven had en dat mocht ook. Hoewel Eva dat wist en zij de duivel van repliek diende gebeurde toch het onbegrijpelijke en at ze de verboden vrucht. Waar halve waarheden en verdraaingen al toe leiden. De mens verlangt juist naar dat wat verboden is en kan of durft soms niet meer te genieten van wat God nou net aan ons gegeven heeft.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 11:01
BerichtOnderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
 
JOLAN931 schreef:
mooi en treffend stuk!

juist de dikgedrukte regel houd me al twee jaar bezig....
waarom?????
Nu, ben ik gelukkiger dan ik in mijn hele huwelijk ben geweest, maar toch...het is niet zoals God het bedoelde in de eerste instantie.

God kon mijn huwelijk redden, Hij kon de kinderen hun eigen vader laten houden, Hij kon mijn gezin bij elkaar houden, MAAR.....

Hij deed het niet.

Hoe gaan jullie om met die waarom vraag?
Ik gaf/geef God de schuld van alles, want Hij had het kunnen voorkomen.
Hierdoor ben ik mijn geloof compleet kwijt geraakt, en al zeker mijn vertrouwen op God. Het spijt me als dit offtopic is, maar het stukje was te treffend om het voorbij te laten gaan Verlegen lachende smiley

Hoi Jolan,

Bij moeilijke dingen houd ik mij in 1e instantie vast aan Romeinen 8: 28:
"Wij weten nu, dat God alle dingen doet medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens zijn voornemen geroepenen zijn". Da's overleven. Ik stel dan eigenlijk de "Waarom"- vraag eerst uit.

Ik heb inmiddels gemerkt dat God moeilijke dingen doet meewerken ten goede; soms omdat daardoor andere, betere dingen op mijn pad komen. Soms om mij daardoor te vormen zoals vermoedelijk op geen andere manier had gekund. En soms ook ten goede van andere mensen die door dezelfde moeilijkheden gaan en die ik tot zegen kan zijn.

Ik hoop dat dit niet te goedkoop overkomt; ik heb hele moeilijke dingen meegemaakt. Maar ik heb ook mijzelf helemaal aan God gegeven en mijn leven in Zijn dienst gesteld. Hij bepaalt nu dus wat er op mijn pad komt. Als Hij vindt dat ik door hele moeilijke tijden moet om redenen die ik nu (nog) niet kan zien, dan moet ik Hem blijven vertrouwen dat Hij het het beste weet. Dat is soms zwaar, maar daarbij weet ik altijd dat ik niet alleen door een diep dal hoef; Hij is erbij en leidt mij er doorheen.

Het teken van Gods liefde en trouw is nog altijd het kruis van Jezus op Golgotha. Als God dàt allemaal voor mij over heeft dan moet het goedkomen!

Trouwens; in het stuk van de rabbi's en in jouw stuk zie ik eerder een worsteling dan een loslaten. Je weet dat je bij God moet zijn om 'verhaal' te halen. Je weet waar je met jouw 'klacht' terecht kunt; een betere plaats is er niet.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Grz, Zing


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 9 mei 2010, 11:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:35
BerichtOnderwerp: picknick-with-music
 
MAR907 schreef:
Waar gaan dan de luizen heen in ons haar? Smiley die vol vragen zit Coole smiley met zonnebril

Nee joh; lekker in de sla Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 15:49
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
LEPELTJE037 schreef:
Misschien is de Ichtus-vis een optie voor je... Knipoog smiley

Dit symbool werd vroeger ook gebruikt om je 'christen'-zijn aan te geven...
Ichtus staat voor 'Jezus Christus, Gods Zoon en Redder'

Ja, daar heb ik ook weleens aan gedacht. Maar ik vond dit symbool toch te weinig zeggen omdat het visje op zich niets van Jezus zegt. Ik bedoel: het visuele gegeven; de vis. Een kroon (met daarin bijvoorbeeld een visje of een kruisje) geeft wel duidelijk weer wie en wat er mee wordt bedoeld. t Is dan eigenlijk een soort 'mini-preekje'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
HENK710 schreef:

Die tekst uit Galaten 6 geeft het mooi weer! Ik draag mijn kruisje met liefde. Iedereen mag weten dat ik bij Hem hoor en zien wat Jezus voor mij en voor de hele wereld heeft gedaan.

Toch heb ik er ook weleens over nagedacht: waarom een kruis en niet iets anders? Jezus is gestorven, maar Hij is ook weer opgestaan. Hij leeft! En nu is Hij koning. Ik zou dus ook wel een kroontje of iets dergelijks willen dragen dat duidelijk verwijst naar Hem. Helaas (nog?) niet te koop.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:19
BerichtOnderwerp: picknick-with-music
 
Ik ben dol op zowel picknicken als muziek dus ik ben van de partij! Helemaal leuk als er nog een picknick komt want de 22e kan ik niet.

Oh ja; ik speel unplugged; neem mijn saxofoon mee. POWERRRR!
Blaas zo alle luisjes uit de hei Clown smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 20:42
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Italiaanse chocoladetaart met frambozen
Heerlijk toetje voor de kerst!

Nodig voor 8-10 ps:
175 gram bittere chocolade
175 gram roomboter, zachtgeroerd
175 gram witte basterdsuiker
3 grote eieren, gesplitst
50 gram zelfrijzend bakmeel
1 mespuntje zout
2,5 eetl. gewone kristalsuiker
200-250 gram frambozen
1 dl slagroom
1 dl creme frache
evt. 2 eetl. poedersuiker

Breek de chocolade in stukjes en smelt het au bain marie.
Klop boter en basterdsuiker totdat een lichte en romige massa is verkregen. Klop de gesmolten chocolade, dan de eiderdooiers en dan het bakmeel en het zout erdoor.
Klop in een andere kom de eiwitten stijf. Voeg bij het kloppen 1 eetl. kristalsuiker beetje voor beetje toe. Spatel het chocoladebeslag zo luchtig mogelijk door de eiwitten. Dan het beslag erover in een beboterde taarvorm (24-28 cm).
Zet de vorm in het midden van de tot 180 graden voorverwarmde oven. In 35 min. gaar bakken. Vorm uit de oven nemen en kwartier laten staan. Stort dan de taart op een groot koud bord en laat hem volkomen koud worden.
Klop slagroom en creme fraiche samen met 1,5 eetl. suiker net niet helemaal stijf op, dus dik, maar nog wel vloeibaar.

Snijd de taart in punten. Stuif er eventueel wat poedersuiker over. De frambozen in een schaaltje en de room in een sauskom. Eerst de room erop, dan de frambozen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40
Pagina 40 van 40