ChristianMatch
 


Forum

Berichten van INSEARCH571
ChristianMatch forum index » Berichten van INSEARCH571
Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 04:58
BerichtOnderwerp: vergeven
 
SOLAFIDE630 schreef:
Misschien is het loslaten van het verleden inderdaad al een vorm van vergeving...alhoewel ik denk, dat je daar ook nog iets anders voor moet doen, n.l. echt vergeven, wat niet betekent dus, dat je dan ook met die persoon weer omgang zou moeten hebben. Dat lees ik nergens, het tegendeel eerder.


<knip>

Smiley die vol vragen zit

Wat betekend het nou wel voor jou, echt vergeven ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 21:14
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Ik mocht vroeger geen fouten maken.
Kreeg er flink van langs.
Zelfs mijn Godsbeeld werd zo, dat ik God alleen maar zag
als een God die alleen maar straffte.

Ik krijg het idee van sommigen hier dat ik mijn
naaste MOET vergeven.
Moet ik hun vergeven wat ze mij aandeden?
Het leed is al geschied.
De pijn blijft.
Is zeker Gods straf omdat ik niet vergevingsgezind ben?

Van mij MOET je niks. Ik zou graag alleen zien dat je je angst of weerstand weet te overwinnen door te vertrouwen op de in de mens door God verkregen kracht om dat wel te kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 21:12
BerichtOnderwerp: goede voornemens
 
Na de 37,3 kilo die ik dit jaar (2009) afval, in 2010 nog 20 kilo en dan ben ik denk ik wel tevree...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:50
BerichtOnderwerp: Speeddate in Alphen aan den Rijn, 12 december
 
Begrepen dat er ongeveer 100 mensen komen. Dus kan wel heel gezellig worden !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:47
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Wat fout zou zijn, in mijn ogen, is als je je beperking als onvolmaaktheid zou goedpraten op die manier.


Aan zo'n opmerking ben ik vroeger ten onder gegaan.
Kreeg het dagelijks te horen, alles wat ik deed was fout.
Ik voelde mij een zeer zondig mens die nergens voor deugde.
Maar een mens kan ook goede dingen doen.
En vaak vergeten we dat tegen elkaar te zeggen.


Ik heb getracht een volmaakt mens te zijn, helaas mislukt het.
Ik ben een mens met fouten en gebreken?
Mag het?
Ben jij volmaakt?


Ik vraag God om vergeving van mijn zonden.
En ik weet dat God het Mij vergeeft.
Maar ik kan geen mensen vergeven die mij bewust/onbewust kwetsen.

Ja mag fouten maken. Eigenlijk onzin omdat zo te brengen, want of je nou wilt of niet, iedereen maakt fouten. En niemand is volmaakt. Maar je kan wel streven om het best mogelijke te bereiken.

Maar dat je mensen niet kan vergeven ongeacht of ze je bewust danwel bewust kwetsen op voorhand vind ik een gevaarlijk beperkte reactie.
Waar ik ook van opkijk is dat je echt hebt getracht perfect te zijn. Dat is toch per definitie alleen voor Hem weggelegd ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:43
BerichtOnderwerp: Vraag aan katteneigenaren
 
WIM499 schreef:
Waarom laat u uw kat buiten lekker vrij rondstruinen zonder dat u deze in het oog houdt? Het is een simpele vraag maar ik heb nog nooit goede argumenten gehoord. Eigenaren van honden zijn verplicht om ze aan de lijn te houden, de poep op te ruimen etc. Dat is heel vreemd. Elke kat kan doen en laten wat ze wil, want er is geen regelgeving. Kortom ik snap de mensen niet die hun kat zomaar over straat laten wandelen zonder enig toezicht. Wie kan mij dit uitleggen? En kom niet met het verhaal:"Katten moeten nu eenmaal vrij naar buiten kunnen". Want dan kunnen we net zo goed ook alle honden lekker los laten lopen, die willen dat net zo graag!

Ik zit me serieus af te vragen wat je wilt bereiken. Voor mij klinkt die vraag erg retorisch. Mijn katten zitten toevallig binnen, omdat ik overdag wegben en ik geen kattenluik mag. Daarnaast zit ik op een flat.

Katten gehoorzamen vrijwel niet. Dat kan je wel erin krijgen, maar of je dat nou wilt.... Verder draai je het een beetje om. Toen honden nog niet gedomesticeerd waren, waren het beesten om rekening mee te houden. Ik denk dat je liever een overvaller voor je hebt, dan een hondenpack die op jacht is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:24
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
de persoon steeds maar weer vergeven die je opnieuw pijn doet?
het lijkt mij beter op die persoon uit je leven te wissen en verder te gaan met leven.
ik ben geen volmaakt mens, mag dit dan een fout van mij zijn?

Wat fout zou zijn, in mijn ogen, is als je je beperking als onvolmaaktheid zou goedpraten op die manier.

Vergeven en vergeten zijn 2 hele aparte zaken. Ik kan zelf iets wel vergeven, maar vergeven, vrijwel niet. Een van de grootste pijnen die ik ken, is mijn adoptie. En dan bedoel ik het afstaan cq scheiding van moeder en kind. Vergeven heb ik haar dat wel, maar vergeten ? Die pijn komt soms wel terug. Het is meer een herinnering met veel pijn.

Wat betreft wat meer minder primaire situaties. Ik vind dat het gevoelsmatig toch afhangt van de persoon die jou kwetst en met name de intentie van die persoon. Vaak is het ook nodig jezelf uit de positie te plaatsen en wellicht anderen te vragen een indruk te geven van de situatie zodat je makkelijker kan relativeren en soms tot inzicht komt.
Pijn kan en mag niet de motivatie zijn om maar niet aan vergeving toe te komen, het kost dan meer dan je lief is denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:38
BerichtOnderwerp: He's my King
 
JILL658 schreef:
Hi Insearch,
Prachtig is dit, ik heb het op een poster staan, zowel in t engels en aan de andere kant in t nederlands. Ik heb die posters in voorraad nog 45 stuks.
Deze man was in een samenkomst van een conferentie en opeens ging hij bidden en dat hebben ze opgenomen. Ik geloof 2dagen daarna was deze man gestorven. Dit was zijn getuigenis. Jill

Zou ik deze poster kunnen bemachtigen ? Het is echt een prachtige tekst. Engels voelt bij mij eigenlijk vaak prettiger/sterker aan dan Nederlands
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 17:36
BerichtOnderwerp: He's my King
 
http://www.youtube.com/watch?v=2z15FlTONVo

I do not own this video nor have I created it. I actually just saw this over at vimeo and downloaded it many months back because I was deeply touched by it. I can't seem to find the original video online anymore and so I couldn't give the video creator the proper credit. But I hope it's ok with him/her that I'm sharing this with all of you in YouTube.

To the one who made this video, you are blessed! Thank you for blessing us too.


The Bible says my King is the King of the Jews. He's the King of Israel. He's the King of righteousness. He's the King of the ages. He's the King of Heaven. He's the King of glory. He's the King of kings, and He's the Lord of lords. That's my King. I wonder...Do you know Him?

My King is a sovereign King. No means of measure can define his limitless love. He's enduringly strong. He's entirely sincere. He's eternally steadfast. He's immortally graceful. He's imperially powerful. He's impartially merciful. Do you know Him?

He's the greatest phenomenon that has ever crossed the horizon of this world. He's God's Son. He's the sinner's Savior. He's the peak of civilization. He's unparalleled. He's unprecedented. He is the loftiest idea in literature. He's the highest personality in philosophy. He's the fundamental doctrine of true theology. He's the only one qualified to be an all-sufficient Savior. I wonder if you know Him today.

He supplies strength for the weak. He's available for the tempted and the tried. He sympathizes and He saves. He strengthens and sustains. He guards and He guides. He heals the sick. He cleanses the lepers. He forgives sinners. He discharges debtors. He delivers the captives. He defends the feeble. He blesses the young. He serves the unfortunate. He regards the aged. He rewards the diligent, and He beautifies the meager. I wonder if you know Him.

He's the key to knowledge. He's the wellspring of wisdom. He's the doorway of deliverance. He's the pathway of peace. He's the roadway of righteousness. He's the highway of holiness. He's the gateway of glory. Do you know Him?

Well, His light is matchless. His goodness is limitless. His mercy is everlasting. His love never changes. His word is enough. His grace is sufficient. His reign is righteous, and His yoke is easy and His burden is light. I wish I could describe Him to you. Yes, He's indescribable. He's incomprehensible. He's invincible. He's irresistible. You can't get Him out of your mind. You can't get Him off of your head. You can't outlive Him, and you can't live without Him.

Well, the Pharisees couldn't stand Him but they found out they couldn't stop Him. Pilate couldn't find any fault in Him. Herod couldn't kill Him. Death couldn't handle Him, and the grave couldn't hold Him. I wonder if you know Him.


---
Such a great video to highlight such a great message.
From Dr. Shadrach Meshach (S.M.) Lockridge's famous sermon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 12:18
BerichtOnderwerp: Roddelen..
 
THOMAS968 schreef:
Jill schreef:

Een wijs woord. Zeker als je bedenk dat schrijven geloof ik maar 4% van de totale commumicatie is.


Een groot deel van de communicatie is lichaamstaal, meer dan 80 procent. Het probleem is dat die ontbreekt in een chat of een discussie.

De smiley is een goed middel om misverstanden te voorkomen maar daar ben je er niet mee. Het probleem is dat op CM incrowdclubjes bestaan die elkaar wat vaker ontmoeten en dan is de roddel er snel. Bij sommigen hier leeft de gedachte dat CM een soort privebezit is en dan krijg je dat mensen zich tot oordelen bevoegd achten he, lol

Gewoon niet aan de roddel meedoen dat remt in ieder geval.

Thomas

Als nieuw lid en onbekend ben met het oude forum heb ik inderdaad wel gemerkt dat er een zogehten incrowd is. Ben daar gisteren in de chat ook achter gekomen.
Wel moet ik zeggen dat de meeste je er wel in meenemen, al is het wel aangewezen op wat eigen doorzettingsvermogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 12:15
BerichtOnderwerp: vertrouwen
 
CLOWNTJE718 schreef:
nog evenreageren dan:

Jolanda heeft helemaal gelijk ,maar vertrouwen moeten we houden als dat er niet meer is dan heb je een probleem
Mijn vertrouwen heeft ook een grote deuk op gelopen ,sterker had geen vertrouwen meer wou geen relatie meer Maar is het niet zo dat wij niet altijd onze eigen weg moeten gaan maar de weg die God ons wijst Juist daar mag je op vertrouwen
liefs Clowntje

Vertrouwen in God is niet het probleem, vertrouwen in de medemens wel. En vertrouwen op de weg die god ons geeft is er ook wel. En tijd heelt alle wonden zegt men, kan alleen dan nog wel een hele nare periode zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 00:05
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
Ik word zelf weinig op de proef gesteld en de meeste vrienden ken ik al langer dan 10 jaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 13:39
BerichtOnderwerp: vertrouwen
 
JOLAN931 schreef:
Mooi clowntje!!!!

juist de mensen die het eens hebben meegemaakt dat hun vertrouwen ernstig is beschadigd, zouden zelf te vertrouwen moeten zijn!

Misschien dat als je zo erg gekwetst bent in vertrouwen dat je gaat denken je elke mogelijke optie kiest om dat niet nog een keer mee te maken en dan kan het zijn dat je voor anderen ook (minder) betrouwbaar bent.
Het is dan niet zozeer opzettelijk, maar (on)bewust vluchtgedrag.

D.w.n.z. dat je mensen moet bedonderen, bedriegen oid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:53
BerichtOnderwerp: Kleine wonderen in het dagelijks leven
 
Een heerlijk moment van bewustzijn en besef van je leven. Van alles wat daarin gebeurd. Van ademen tot alle visuele prikkelingen om je heen.

Als je maar de tijd ervoor neemt en je open zet, is er elke dag wel een klein wonder in je leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:40
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
MAAIKE717 schreef:
*knuffel* voor jou Lachende smiley

*knuffel* terug Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:28
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
GRACE585 schreef:
aan het lijnen voor de feestdagen???????????? Clown smiley

Hoezo Smiley die vol vragen zit Vanwege de Alrpo Soja Light.
Niet dat het niet nodig is hoor Knipoog smiley

Deze shake is gewoon heerlijk. Bevat diverse fructoses en is rijk aan 2 eiwitbronnen. Gecombineerd met vitamine C, wat zorgt dat de opname van de voedingsstoffen ondersteund, is dit naast lekker ook nog gezond Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 03:17
BerichtOnderwerp: Speeddate in Alphen aan den Rijn, 12 december
 
JOKE940 schreef:
Hoi hoi,
Ik ben van de party hoor.
Is mijn derde keer. Leuk om te doen en altijd gezellig...
Lachende smiley

Voor mij is het de eerste keer. Kan je er iets meer over vertellen ?
Ik heb uiteraard wel de website info gelezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 03:16
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
BULLDOG524 schreef:
Sinterklaas gaat cadeautjes leveren in Somalie. Het valt hem op dat de kindjes daar graatmager zijn.
Sinterklaas: "Waarom zijn al deze kindjes zo mager?"
Rode-kruis-medewerker: "Dat komt omdat ze niet eten"
Sinterklaas: " Niet eten, dan ook geen cadeautjes`

Ik moest stiekum lachen
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:18
BerichtOnderwerp: Speeddate in Alphen aan den Rijn, 12 december
 
http://www.christianmatch.nl/speeddate-diner.php

Nou Knipoog smiley Wie doet er mee ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:12
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Hedenavond "gegeten".

1 banaan (wel een redelijk grote)
1 peer
1 glas van 180 ml jus d'orange
1 glas van 300 ml Alpro Soja Light
1,5 maatschep (ongeveer 30-35gr) whey proteine

..... en dan BLENDEN Lachende smiley

Oh, portie verdelen over 2 a 3 momenten op de avond en dan iedere keer opnieuw ff kort blenden en in de koelkast zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:09
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
Verraste, verbaasde smiley

Iedereen een knuffel, voor het actief krijgen/houden van deze site
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INSEARCH571 (41)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:05
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
SMILEY462 schreef:
vriendschap is mij gewoon es verrassen op een make over, nee niet mij maar mn huis en vooral tuin, we doen alsof het op tv komt een soort of huis en tuin. dan brengen je allemaal mooie spulletjes mee en groeten mekaar alsof we elkaar al jaaren kennen. nou en dan aan het eind van de dag net binnen de tyd is alles klaar....ik ben de hele dag afwezig geweest en kom dan terug en weet 10 minuten niets te zeggen zo mooi vind ik het.

ja das vriendschap.


ps hoeft dit weekend nog niet hoor

Denk je er echt zo over ? En kan je concreet uitleggen wat deze situatie dan voor je betekend ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van INSEARCH571
Pagina 1 van 1