ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 17:54
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
RINGO975 schreef:
Ik ben het hier volmondig mee eens Solafide Lachende smiley

Het is inderdaad zo dat een inbreker of een witteboordenfraudeur niet aan het HEILIG Avondmaal kan gaan terwijl het schema voor de "werkzaamheden" van maandag al vast staat...
Ook lijkt het mij niet de bedoeling dat Eugene na het avondmaal bij thuiskomst tegen Lucien zegt dat hij "wel zin heeft om ff met hem naar boven te gaan..." Clown smiley

Wat je zegt Ringo......Het is geloof ik dan wel de bedoeling dat die inbreker of witteboordenfraudeur zijn werkschema voor de maandag niet uitvoert en dat Eugene misschien wel zin heeft om met Lucien ff naar boven te gaan, maar daar niet (meer) aan toegeeft en de strijd daarmee aanbindt om het in het vervolg te laten........

Dat zal wel niet altijd even makkelijk zijn, maar is m.i. wel de juiste weg.

Ben ik helemaal met je eens. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 03:36
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
Ìeder nestkastje is nu zo´n beetje in ``bezit`` genomen. De vogels zijn zeer druk met het gereedmaken van hun nesten voor het nakroost.....

Er wordt veel gepaard gekird, gevochten, en wat niet al meer.

De ooievaars hebben inmiddels 2 eieren en andere vogels hebben ook al eieren.

Kortom...de lente komt met rasse schreden....... Knipoog smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 22:10
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
DENNISS669 schreef:
Amen, alleen door geloof! Dat bedoelde ik ook niet anders te zeggen hoor, doop en avondmaal komen daarna, liggen in het verlengde :)

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:32
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
DENNISS669 schreef:
Mm, vrij beknopt antwoord.. als ik je goed begrijp ben ik het met je eens, het houden van avondmaal en je laten dopen zijn de twee kernopdrachten aan de gemeente/gelovigen. De twee dingen die je "moet" doen, en met doen bedoel ik het hier als een werk. Ben benieuwd, zijn we hiermee op een lijn gekomen?
Groetjes,

Dennis

Ik denk het wel Dennis, we zoeken immers naar de wijsheid en het goede begrip van de Heer en Zijn woord. Daarin zitten we uiteraard op 1 lijn dan.

Overigens...toch heeft de Heer gezegd.......ALLEEN DOOR GELOOF kun je behouden worden....SOLA FIDE DUS m.i.. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:29
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
MARIJAN072 schreef:
Duidelijk stukje, Sola! Daar ben ik het helemaal mee eens.

Thnx Marijan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:50
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
DENNISS669 schreef:
We hebben het toch over het avondmaal? En over wie wel en niet zou mogen deelnemen? Mijn verwijs naar de kamerling: Daarmee bedoelde ik aan te geven dat men wel iemand wel wil dopen op basis van zijn geloof, maar hetgeen hem of haar eraan erinnerd wat hij gelooft, namelijk dat Jezus voor ons gestorven is, en in het avondmaal herdacht wordt, daarvoor gelden dan andere regels die verder gaan dan alleen het geloof. Dat strookt niet volgens mij, en dat wilde ik daarmee aangeven. Dat met je doop je christenleven begint ben ik wel met je eens, maar wat bedoel je daarmee te zeggen mbt het avondmaal? We worden herinnerd in hem te blijven zeg je, en dat ben ik met je eens. Dat was ook mijn boodschap mbt wie er mag deelnemen, iedereen die geloofd.
Over zondigen / zonde in je leven hebben en het avondmaal: Het avondmaal herinnerd ons aan Jezus offer, en onze rechtvaardiging daardoor. Het avondmaal herinnerd je dus aan je rechtvaardiging. Als het avondmaal je herinnerd aan je zonden, dan hopenlijk in die zin dat ze vergeven zijn, en er dus niks meer instaat tussen jou en God. Dat zonde dus geen belemmering is voor deelname aan het avondmaal lijkt mij een logische redenatie. Omgekeerd, als zonde wel een belemmering zou zijn, dan zou dat betekenen dat je eerst in het reine moet komen/ vergeving vragen, en dan als je rein bent mag deelnemen aan iets wat je eraan herinnerd dat je rein bent Smiley die vol vragen zit Ook wijst God niemand af, maar bij het avondmaal zou je wel afgewezen kunnen worden?

Je stuk over liefhebben / bewaren van geboden is me bekend, maar de link met het avondmaal ontgaat me Smiley die vol vragen zit

Groetjes,
Dennis

Met het stuk over liefhebben/bewaren van de geboden bedoel ik te zeggen, dat je niet in EEN ZONDE KUNT BLIJVEN VOLHARDEN als je het avondmaal neemt, want anders bewaar je m.i. niet de geboden van de Heer en dien ten gevolge kun je Hem dan ook niet liefhebben.

Nee....gelukkig wijst Jezus Christus niemand af, maar het is altijd en....en..... je kunt niet een zonde in je leven hebben toegelaten en daar tevens in blijven volharden als je het avondmaal neemt. Dan neem je m.i. lichtzinnig deel aan het avondmaal.

Nu zal dat best met een bepaalde strijd gepaard gaan als je probeert om niet te zondigen en het zal een zaak van vallen en opstaan worden misschien, maar dat is wel wat anders dan BLIJVEN VOLHARDEN IN ZONDE, want dan doe je m.i. geen moeite om je daarvan te bekeren of zie je daar het nut niet van in. Dan bekommer je je niet om je zonden en zie je het nut er niet van in om je te bekeren van je zonden.

Door aan het avondmaal op de juiste wijze deel te nemen blijf je in Hem en Hij in jou, want anders kun je niets doen. Zonder Hem kunnen wij immers niets.......zo zegt de Heer, dan heb je geen deel aan Hem. Knipoog smiley



1 Johannes 3

1 Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld hem niet kent. 2 Geliefde broeders en zusters, wij zijn nu al kinderen van God. Wat we zullen zijn is nog niet geopenbaard, maar we weten dat we aan hem gelijk zullen zijn wanneer hij zal verschijnen, want dan zien we hem zoals hij is. 3 Ieder die dit vol vertrouwen van hem verwacht maakt zich rein, zoals ook Jezus rein is. 4 Ieder die zondigt overtreedt Gods wet, want zondigen is Gods wet overtreden. 5 U weet dat Jezus verschenen is om de zonden weg te nemen; er is in hem geen zonde. 6 Ieder die in hem blijft, zondigt niet. Ieder die zondigt, heeft hem nooit gezien en kent hem niet. 7 Kinderen, laat niemand u misleiden: wie rechtvaardig leeft is een rechtvaardige, zoals ook Jezus rechtvaardig is, 8 en wie zondigt komt uit de duivel voort, want de duivel heeft vanaf het begin gezondigd. De Zoon van God is dan ook verschenen om de daden van de duivel teniet te doen. 9 Wie uit God geboren is zondigt niet, want Gods zaad is blijvend in hem. Hij kán zelfs niet zondigen, want hij is uit God geboren. 10 Hieraan is te zien wie kinderen van God en wie kinderen van de duivel zijn: wie niet rechtvaardig leeft, komt niet uit God voort. Hetzelfde geldt voor wie zijn broeder of zuster niet liefheeft.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 24 maart 2010, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:38
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
DENNISS669 schreef:
Hallo beste medegelovigen, wat een mooie discussie is dit, fijn ook te merken dat iedereen buiten zijn eigen kerkelijke achtergrond probeert te ontdekken wat er nou feitelijk in de bijbel geleerd wordt!

Dit is zoals ik het zie:
De tekst is uit de herziene staten vertaling:
Paulus is niet te spreken over de gang van zaken bij de Korinthieërs: 1.Kor11,17: Maar bij wat ik u nu beveel, prijs ik u niet, omdat het er wanneer u samenkomt niet beter maar slechter op wordt. ..20 Wanneer u dan dan samenkomt op één plaats, is dat niet het eten van de maaltijd van de Here 21 want iedereen gebruikt bij het eten van tevoren al zijn eigen maaltijd en dan heeft de een honger, terwijl de ander dronken is. 27 Daarom, wie op onwaardige wijze dit brood eet of de drinkbeker van de Heere drinkt, zal schuldig zijn aan het lichaam en bloed van de Heere. 28 Maar laat ieder mens zichzelf beproeven en laat hij zo eten van het brood en drinken van de drinkbeker. 29 Want wie op onwaardige wijze eet en drinkt, die eet zichzelf een oordeel, omdat hij het lichaam van de Heere niet onderscheidt. 30 Daarom zijn er onder u veel zwakken en zieken en velen zijn ontslapen. 31 Want als wij onszelf zouden beoordelen, zouden wij niet met de wereld geoordeeld worden. 32 Maar als wij geoordeeld worden, worden wij door de Heere terechtgewezen, opdat wij niet geoordeeld worden.

Tot zover het woord van God via Paulus. Nu de beantwoording van de vragen:

Wie mag er deelnemen? Het brood en de wijn staan symbool voor het lichaam en het vergoten bloed van Jezus. Het verwijst dus naar zijn offerdood voor ons. Iemand die niet geloofd in deze offerdood van Jezus heeft dus ook niks aan de gedenking van dit offer via het avondmaal. Het avondmaal is dus voor gelovigen. Wie mag dit beoordelen? Paulus zegt dat ieder zichzelf moet beoordelen/beproeven, én zo eten!(vers 28). Dat Paulus hier in geen enkele wijze aangeeft dat mensen op basis van dit beproeven zouden moeten afzien van het avondmaal schijnt hele kerkgemeenschappen te ontgaan. En waarom niet een oudste of voorganger of dominee of priester laten beproeven? Wellicht omdat het de indruk zou wekken dat je het moet verdienen of jezelf bewezen moet hebben, wat van werken spreekt, en niet van geloof. Tegen de kamerling wordt m.b.t. doop gezegd in Handelingen 8: Kijk daar is water, wat verhindert mij gedoopt te worden? En Filippus zei: Als u geen zonde meer hebt in uw leven, en met iedereen in het reine bent, mag u gedoopt worden. Oh nee, dat zei hij niet Knipoog smiley Hij zei: Als u met heel uw hart geloofd, is het geoorloofd. En hij antwoordde en zei: Ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is. Terug naar het avondmaal: Ieder beproeve zichzelf.. hoe komt men er bij dat het hier gaat om het beproeven van je werken? Op basis van werken is niemand rechtvaardig. Het gaat hier om het beproeven van je geloof! Geloof ik dat Jezus voor mij gestorven is en zijn lichaam en bloed gegeven heeft? Zo ja, dan neem ik deel aan zijn lichaam en bloed via het avondmaal. Daarmee belijd ik dat Hij dit (ook) voor mij gedaan heeft.
Maar Paulus heeft het toch over de onwaardige wijze, en dat je dan jezelf tot oordeel drinkt? Paulus zegt dus niet! : Wie onwaardig is, drinkt zichzelf tot oordeel. Onwaardig zijn we namelijk allemaal! Want is dan de onwaardige wijze? Hoezo begint Paulus eigenlijk over het avondmaal in deze brief, ze vierden het al, dus waren er al mee bekend? Wat ging er mis, waarop heeft hij kritiek? 20 Wanneer u dan dan samenkomt op één plaats, is dat niet het eten van de maaltijd van de Here 21 want iedereen gebruikt bij het eten van tevoren al zijn eigen maaltijd en dan heeft de een honger, terwijl de ander dronken is
Wat was het gevolg hiervan? Men kwam samen en at en drank, zonder stil te staan bij het feit dat de maaltijd symbool staat voor Jezus offerdood. 29 Want wie op onwaardige wijze eet en drinkt, die eet zichzelf een oordeel, omdat hij het lichaam van de Heere niet onderscheidt. En wat gebeurd er als je voorbijgaat aan het offer van Jezus? Dan wordt je veroordeeld, voor wie Jezus verwerpt is er alleen nog veroordeling over. De boodschap van Paulus is dus: Het avondmaal is een vertegenwoordiging van Jezus offer, wie lichtzinnig met het avondmaal omgaat, gaat lichtzinnig om met Jezus lichaam. Gevolg? Ziekte, zwakte en ontslapen. Bijzonder dat hier Jezus lichaam aan ons lichaam gekoppeld wordt, niet? De vergeving door het bloed / de wijn schijnen we allen te kennen, maar wat symboliseert het brood voor ons nu eigenlijk? Voor wie dat niet beseft, krijgt te maken met ziekte, zwakte en ontslapen.
Laatste vraag, waarom is het avondmaal eigenlijk ingesteld? Waarom heeft God bedacht dat het goed zou zijn voor ons om iedere keer opnieuw bij Zijn offer stil te staan? Zijn wij soms vergeetachtig? Knipoog smiley Kennelijk wel.. En is het niet fijn om na de rompslomp van de week, de drukte en alles, weer keer op keer onszelf te mogen beproeven? Welk oordeel spreekt God eigenlijk over de gelovigen? Wij, die gerechtvaardigd zijn door Zijn Zoon, wat is mijn oordeel over mezelf als ik mijn geloof beproef? Is het niet dit: Ik ben vergeven en rechtvaardig dankzij Jezus! Zo is het weer een vieren van het avondmaal!

Groetjes, Dennis, die graag herinnert wordt aan wat Jezus voor hem heeft gedaan.

DENNISS669 schreef:
Terug naar het avondmaal: Ieder beproeve zichzelf.. hoe komt men er bij dat het hier gaat om het beproeven van je werken? Op basis van werken is niemand rechtvaardig.

M.i. zou je het deelnemen aan het avondmaal ook als een werk kunnen zien.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 24 maart 2010, 19:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 18:13
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
DENNISS669 schreef:
Hallo beste medegelovigen, wat een mooie discussie is dit, fijn ook te merken dat iedereen buiten zijn eigen kerkelijke achtergrond probeert te ontdekken wat er nou feitelijk in de bijbel geleerd wordt!

Dit is zoals ik het zie:
De tekst is uit de herziene staten vertaling:
Paulus is niet te spreken over de gang van zaken bij de Korinthieërs: 1.Kor11,17: Maar bij wat ik u nu beveel, prijs ik u niet, omdat het er wanneer u samenkomt niet beter maar slechter op wordt. ..20 Wanneer u dan dan samenkomt op één plaats, is dat niet het eten van de maaltijd van de Here 21 want iedereen gebruikt bij het eten van tevoren al zijn eigen maaltijd en dan heeft de een honger, terwijl de ander dronken is. 27 Daarom, wie op onwaardige wijze dit brood eet of de drinkbeker van de Heere drinkt, zal schuldig zijn aan het lichaam en bloed van de Heere. 28 Maar laat ieder mens zichzelf beproeven en laat hij zo eten van het brood en drinken van de drinkbeker. 29 Want wie op onwaardige wijze eet en drinkt, die eet zichzelf een oordeel, omdat hij het lichaam van de Heere niet onderscheidt. 30 Daarom zijn er onder u veel zwakken en zieken en velen zijn ontslapen. 31 Want als wij onszelf zouden beoordelen, zouden wij niet met de wereld geoordeeld worden. 32 Maar als wij geoordeeld worden, worden wij door de Heere terechtgewezen, opdat wij niet geoordeeld worden.

Tot zover het woord van God via Paulus. Nu de beantwoording van de vragen:

Wie mag er deelnemen? Het brood en de wijn staan symbool voor het lichaam en het vergoten bloed van Jezus. Het verwijst dus naar zijn offerdood voor ons. Iemand die niet geloofd in deze offerdood van Jezus heeft dus ook niks aan de gedenking van dit offer via het avondmaal. Het avondmaal is dus voor gelovigen. Wie mag dit beoordelen? Paulus zegt dat ieder zichzelf moet beoordelen/beproeven, én zo eten!(vers 28). Dat Paulus hier in geen enkele wijze aangeeft dat mensen op basis van dit beproeven zouden moeten afzien van het avondmaal schijnt hele kerkgemeenschappen te ontgaan. En waarom niet een oudste of voorganger of dominee of priester laten beproeven? Wellicht omdat het de indruk zou wekken dat je het moet verdienen of jezelf bewezen moet hebben, wat van werken spreekt, en niet van geloof. Tegen de kamerling wordt m.b.t. doop gezegd in Handelingen 8: Kijk daar is water, wat verhindert mij gedoopt te worden? En Filippus zei: Als u geen zonde meer hebt in uw leven, en met iedereen in het reine bent, mag u gedoopt worden. Oh nee, dat zei hij niet Knipoog smiley Hij zei: Als u met heel uw hart geloofd, is het geoorloofd. En hij antwoordde en zei: Ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is. Terug naar het avondmaal: Ieder beproeve zichzelf.. hoe komt men er bij dat het hier gaat om het beproeven van je werken? Op basis van werken is niemand rechtvaardig. Het gaat hier om het beproeven van je geloof! Geloof ik dat Jezus voor mij gestorven is en zijn lichaam en bloed gegeven heeft? Zo ja, dan neem ik deel aan zijn lichaam en bloed via het avondmaal. Daarmee belijd ik dat Hij dit (ook) voor mij gedaan heeft.
Maar Paulus heeft het toch over de onwaardige wijze, en dat je dan jezelf tot oordeel drinkt? Paulus zegt dus niet! : Wie onwaardig is, drinkt zichzelf tot oordeel. Onwaardig zijn we namelijk allemaal! Want is dan de onwaardige wijze? Hoezo begint Paulus eigenlijk over het avondmaal in deze brief, ze vierden het al, dus waren er al mee bekend? Wat ging er mis, waarop heeft hij kritiek? 20 Wanneer u dan dan samenkomt op één plaats, is dat niet het eten van de maaltijd van de Here 21 want iedereen gebruikt bij het eten van tevoren al zijn eigen maaltijd en dan heeft de een honger, terwijl de ander dronken is
Wat was het gevolg hiervan? Men kwam samen en at en drank, zonder stil te staan bij het feit dat de maaltijd symbool staat voor Jezus offerdood. 29 Want wie op onwaardige wijze eet en drinkt, die eet zichzelf een oordeel, omdat hij het lichaam van de Heere niet onderscheidt. En wat gebeurd er als je voorbijgaat aan het offer van Jezus? Dan wordt je veroordeeld, voor wie Jezus verwerpt is er alleen nog veroordeling over. De boodschap van Paulus is dus: Het avondmaal is een vertegenwoordiging van Jezus offer, wie lichtzinnig met het avondmaal omgaat, gaat lichtzinnig om met Jezus lichaam. Gevolg? Ziekte, zwakte en ontslapen. Bijzonder dat hier Jezus lichaam aan ons lichaam gekoppeld wordt, niet? De vergeving door het bloed / de wijn schijnen we allen te kennen, maar wat symboliseert het brood voor ons nu eigenlijk? Voor wie dat niet beseft, krijgt te maken met ziekte, zwakte en ontslapen.
Laatste vraag, waarom is het avondmaal eigenlijk ingesteld? Waarom heeft God bedacht dat het goed zou zijn voor ons om iedere keer opnieuw bij Zijn offer stil te staan? Zijn wij soms vergeetachtig? Knipoog smiley Kennelijk wel.. En is het niet fijn om na de rompslomp van de week, de drukte en alles, weer keer op keer onszelf te mogen beproeven? Welk oordeel spreekt God eigenlijk over de gelovigen? Wij, die gerechtvaardigd zijn door Zijn Zoon, wat is mijn oordeel over mezelf als ik mijn geloof beproef? Is het niet dit: Ik ben vergeven en rechtvaardig dankzij Jezus! Zo is het weer een vieren van het avondmaal!

Groetjes, Dennis, die graag herinnert wordt aan wat Jezus voor hem heeft gedaan.

Ik kan het met je zienswijze niet eens zijn Dennis.

Ten eerste vergelijk je de doop van de kamerling met het eten van het avondmaal. Dat vind ik al niet terecht. Je laat je dopen op grond van je GELOOF in de Heer en dan wordt je door de doop bij de gemeente gevoegd en sta je aan het begin van je carriere als christen, want daarvoor, was je immers nog geen christen. Dan begint het christenleven pas.

Het avondmaal is nodig m.i. om in de Heer te blijven en dat de Heer in ons blijft, want zonder Hem kunnen wij immers niets doen.

Ten tweede zie ik het zondigen of niet zondigen niet als een WERK. Ik zie het als jezelf in Jezus Christus willen bewaren....je geloof in Hem bewaren, doordat je onverdeeld de Here blijft liefhebben. Als je in zonde bent gevallen, kun je dan daarin blijven volharden....? M.i. niet. Het is dan zaak om deze zonde dan weer weg te doen, te belijden en je daarvan te bekeren ..... en zo onberispelijk en onverdeeld in de Here te zijn en te blijven. En de Here liefhebben, zo staat er in de bijbel is, wanneer mensen zich aan de geboden van de Heer blijven houden en Zijn woord bewaren.

Onder werken versta ik persoonlijk: bidden, je tienden geven etc......

Johannes 14 :
15 Als je mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden. 16 Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn: 17 de Geest van de waarheid. De wereld kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven. 18 Ik laat jullie niet als wezen achter, ik kom bij jullie terug. 19 Nog een korte tijd en de wereld zal mij niet meer zien, maar jullie zullen mij wel zien, want ik leef en ook jullie zullen leven. 20 Dan zul je begrijpen dat ik in mijn Vader ben, dat jullie in mij zijn en dat ik in jullie ben. 21 Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’ 22 Toen vroeg Judas (niet Judas Iskariot) aan Jezus: ‘Waarom zult u zich wel aan ons, maar niet aan de wereld bekendmaken, Heer?’ 23 Jezus antwoordde: ‘Wanneer iemand mij liefheeft zal hij zich houden aan wat ik zeg, mijn Vader zal hem liefhebben en mijn Vader en ik zullen bij hem komen en bij hem wonen. 24 Maar wie mij niet liefheeft, houdt zich niet aan wat ik zeg, en wat jullie mij horen zeggen, zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de Vader door wie ik gezonden ben. 25 Dit alles zeg ik tegen jullie nu ik nog bij jullie ben. 26 Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb.
27 Ik laat jullie vrede na; mijn vrede geef ik jullie, zoals de wereld die niet geven kan. Maak je niet ongerust en verlies de moed niet. 28 Jullie hebben toch gehoord dat ik zei dat ik wegga en bij jullie terug zal komen? Als je me liefhad zou je blij zijn dat ik naar mijn Vader ga, want de Vader is meer dan ik. 29 Ik vertel jullie dit nu, voordat het gebeurt, zodat jullie het geloven wanneer het zover is. 30 Ik kan niet lang meer met jullie spreken, want de heerser van deze wereld is al onderweg. Hij heeft geen macht over mij, 31 maar zo zal de wereld weten dat ik de Vader liefheb en doe wat de Vader me heeft opgedragen. Kom, laten we hier weggaan.’



Joh 6,50
Maar dit is het brood dat uit de hemel is neergedaald; wie dit eet sterft niet.

Joh 6,51
Ik ben het levende brood dat uit de hemel is neergedaald; wanneer iemand dit brood eet zal hij eeuwig leven. En het brood dat ik zal geven voor het leven van de wereld, is mijn lichaam.’

Joh 6,53
Daarop zei Jezus: ‘Waarachtig, ik verzeker u: als u het lichaam van de Mensenzoon niet eet en zijn bloed niet drinkt, hebt u geen leven in u.
Joh 6,54
Wie mijn lichaam eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en hem zal ik op de laatste dag uit de dood opwekken.

Joh 6,56
Wie mijn lichaam eet en mijn bloed drinkt, blijft in mij en ik blijf in hem.
Joh 6,57
De levende Vader heeft mij gezonden, en ik leef door de Vader; zo zal wie mij eet, leven door mij.


Joh. 15
1 ‘Ik ben de ware wijnstok en mijn Vader is de wijnbouwer. 2 Iedere rank aan mij die geen vrucht draagt snijdt hij weg, en iedere rank die wel vrucht draagt snoeit hij bij, opdat hij meer vruchten draagt. 3 Jullie zijn al rein door alles wat ik tegen jullie gezegd heb. 4 Blijf in mij, dan blijf ik in jullie. Een rank die niet aan de wijnstok blijft, kan uit zichzelf geen vrucht dragen. Zo kunnen jullie geen vrucht dragen als jullie niet in mij blijven. 5 Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen. 6 Wie niet in mij blijft wordt weggegooid als een wijnrank en verdort; hij wordt met andere ranken verzameld, in het vuur gegooid en verbrand. 7 Als jullie in mij blijven en mijn woorden in jullie, kun je vragen wat je wilt en het zal gebeuren. 8 De grootheid van mijn Vader zal zichtbaar worden wanneer jullie veel vrucht dragen en mijn leerlingen zijn.


De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 24 maart 2010, 18:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 17:31
BerichtOnderwerp: Ik vertrek
 
God bless you Peter...het ga je goed en vergeet het niet.....Jezus zal je vasthouden en zal het werk, dat Hij in je begonnen is, afmaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 23:29
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LIESBETH326 schreef:
Ach.. ik zou al tevreden zijn als ik wijn in water veranderen kon






IMRE695 schreef:
Dat doet je lichaam... Knipoog smiley


Maar dat wordt geen water, maar wel ammoniak volgens mij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 23 maart 2010, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 23:10
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
LIESBETH326 schreef:
Ga je nou twee keer vlak achter hetzelfde bijbelgedeelte citeren Solafide? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar goed, het is wel een interessant gedeelte gezien mijn vraag.
Als christen mag je dus niet eten met een gemeentelid die zich christen noemt, maar dat in feite niet is.
Ja, dat wijst er idd op dat iemand die onwaardig aan het Avondmaal gaat de rest van de tafel verontreinigd.

Dus toch weigeren? Mensen uit de gemeente zetten die als desem zijn? Daar is wel héél véél wijsheid voor nodig om dat op de juiste manier na te leven...

LIESBETH326 schreef:
Ga je nou twee keer vlak achter hetzelfde bijbelgedeelte citeren Solafide? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja...kan ik het helpen, dat dat bijbelgedeelte m.i. op 2 vragen antwoord geeft? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 18:40
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
LIESBETH326 schreef:
Ik lees hier dat iemand zich schuldig maakt. Dat is toch iets individueels?
Ik weet dat in andere bijbelgedeelten met lichaam ook de gemeente van Christus bedoeld wordt. Als dat was in dit gedeelte had je me overtuigd. Met het lichaam wordt echter in dit verband volgens mij bedoeld het lichaam van Christus. Hij gaf Zijn lichaam en Zijn bloed, voor mij...


1 Korintiërs 5


Wat vindt je van deze bijbeltekst Liesbeth?

Hier krijg ik wel het idee, dat, omdat er 1 iemand is, die IN ZONDE LEEFT, de hele gemeente (het hele deeg dus) aangetast wordt (zuur gemaakt wordt)! Knipoog smiley

1 Korintiërs 5
Misstanden in de gemeente

1 Het is algemeen bekend dat er een geval van ontucht bij u is dat zelfs bij de heidenen niet voorkomt: er is iemand die met de vrouw van zijn vader leeft. 2 En u blijft maar trots op uzelf. Zou u niet eerder geschokt en bedroefd moeten zijn en degene die dit doet uit uw midden moeten verwijderen? 3-4 Wat mijzelf betreft, in persoon ben ik afwezig, maar in de geest ben ik aanwezig; en alsof ik bij u was, heb ik in de naam van onze Heer Jezus de man die dit doet al veroordeeld. Wanneer u en ik dus in de geest bij elkaar zijn, en de kracht van onze Heer Jezus bij ons is, 4 [3–4] 5 moet u die persoon aan Satan uitleveren. Dan gaat zijn huidige bestaan verloren, opdat hij zal worden gered op de dag van de Heer.
6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 [color=#FF0000]Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. [/color]9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. 11 Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 16:38
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
Ik heb het gevonden Hannah: hieronder de hele tekst. Knipoog smiley

1 Korintiërs 5


Misstanden in de gemeente

1 Het is algemeen bekend dat er een geval van ontucht bij u is dat zelfs bij de heidenen niet voorkomt: er is iemand die met de vrouw van zijn vader leeft. 2 En u blijft maar trots op uzelf. Zou u niet eerder geschokt en bedroefd moeten zijn en degene die dit doet uit uw midden moeten verwijderen? 3-4 Wat mijzelf betreft, in persoon ben ik afwezig, maar in de geest ben ik aanwezig; en alsof ik bij u was, heb ik in de naam van onze Heer Jezus de man die dit doet al veroordeeld. Wanneer u en ik dus in de geest bij elkaar zijn, en de kracht van onze Heer Jezus bij ons is, 4 [3–4] 5 moet u die persoon aan Satan uitleveren. Dan gaat zijn huidige bestaan verloren, opdat hij zal worden gered op de dag van de Heer.
6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. 9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. 11 Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 23 maart 2010, 16:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 16:32
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
HANNAH810 schreef:
ha onheilige ringo.... Knipoog smiley

ik ben aan t zoeken gegaan, waar ik die mening bijbels mee zou kunnen onderbouwen, maar dat is nog niet zo gemakkelijk als ik dacht;
het enige dat ik er bij zou kunnen noemen is dat er in de bijbel staat dat wanneer je je broeder ziet zondigen, je de plicht hebt, als medemens, om hem of haar te waarschuwen, omdat je anders net zo schuldig zou zijn.
maar echt over een kerkleiding die mensen van het avondmaal, of paasmaaltijd, weigert, kan ik zo één twee drie niet vinden.

heb je een bijbelse onderbouwing van je mening?

ik ben benieuwd!!

Die is er wel.
Paulus heeft een keer dat gezegd. Dat was n.l. bij een geval, waar een man een relatie had met de vrouw van zijn vader, waarvan Paulus zei, dat dit zelfs niet bij de heidenen voorkwam. Ik weet op dit ogenblik niet precies waar het staat, maar het staat ewcht wel in de bijbel. I am sure about it.

Als ik het vind, zal ik het hier wel posten....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 16:24
BerichtOnderwerp: Waarom???
 
ALICE495 schreef:
Maar als je nou die gene waar je een relatie mee krijgt gereformeerd vrijgemaakt is en ik zelf zit bij een baptisten gemeente.
De bijbel en de gesprekken zijn niet het zelfde, terwijl het in mijn ogen het allemaal om 1 ding gaat lijkt mij.
Maar als je nu echt gek van die gene bent en de ander van jou. Wat zou je dan doen in dat geval?
Is er een mogelijkheid van slagen zon relatie?


Hi Alice,

Ik denk als je het zo ontzettend van elkaar te pakken hebt....gefeliciteerd overigens, want dat is alleen maar verheugend toch, dat je iemand ontmoet hebt met de KLIK......dan lijkt het mij het allerbeste, dat jullie of jij er alles aan doet om met dit dilemma in het reine te komen.

Zoals Imre al zei....het allerbelangrijkste is het, dat je de basis met elkaar gemeen hebt en die is, dat jullie beiden belijden, dat je gelooft in de Zoon van God Jezus christus, die in deze wereld is gekomen om voor onze zonden aan het kruis het offer te brengen, waardoor wij weer tot de Vader mogen gaan en dus van onze zonden verlost zijn door Zijn plaatsvervangend lijden en dat Jezus Christus IN HET VLEES gekomen is.

Heb je die basis gemeen met elkaar....ga dan kijken wat je kunt doen aan die dingen, waar jullie het met elkaar oneens zijn, wanneer dat steeds strijdpunten oplevert.

Ga je daar dan in verdiepen. Ga daar goede en gedegen bijbelstudies over doen en ga dat uitpluizen. Ga na of het inderdaad wel juist is, dat jullie die strijdvragen hebben, d.w.z. ga meer wijsheid opdoen in die dingen.

Ik denk, dat in jullie relatie wel weer het punt van de volwasen doop en de kinderdoop een punt zal zijn, want je zegt dat je baptist bent en in die kringen wordt er m.i. nogal afgezet tegen de traditionele kerken, die dus de kinderdoop hebben. (Ik persoonlijk zie dat absoluut niet als een strijdvraag, daar ik persoonlijk er niets op tegen heb, dat men kleine kinderen doopt. Het is dan het geloof van de ouders, die hun kinderen laten dopen. Dat is n.l. helemaal bijbels. Kijk maar eens in de evangelien... daar worden ook mensen genezen en gered alleen al door het feit, dat anderen voor hen het geloof daarvoor hebben. Jezus zegt dat ook. Ook in Handelingen komt het voor, dat een man zijn hele familie liet dopen toen hij tot geloof in de Heer kwam.


Op diverse bijbelstudiesites kun je hiervoor wel bijbelstudies vinden.

Op www.groeieningeloof.nl kun je een goede bijbelstudie vinden hierover van W.J. Ouweneel.
Klik dan op de Homepage aan de linker kant op "MP3 archief" en als je daar bent scrol dan naar beneden en "rechts" vindt je het kopje DIVERSE ONDERWERPEN. Klik daarop en dan vindt je als je naar beneden gaat de studie HET KONINKRIJK GODS EN DE DOOP en ook de vragen die daarbij behoren.

Ga jullie daar je dan in ieder geval serieus in verdiepen, want als je echt gek op elkaar bent....nou dan is het toch wel de moeite waard om daar alle moeite voor te doen, zou ik zo zeggen.

Veel succes en....heel veel geluk toegewenst...... Lachende smiley

M.i. is het ook goed om in de gaten te houden, dat niet iedere gemeente hetzelfde is en hoeft te zijn. Wij zijn een lichaam en ieder lid heeft weer een andere bediening of funktie in het lichaam van de Heer. Dat is ook zo met mensen individueel. We hoeven niet allemaal op elkaar te lijken....maar het is wel de bedoeling, dat we elkaar aanvullen, want PAS met elkaar kunnen we de hoogte, de breedte en de diepte van het Koninkrijk van God kennen.

Dit is mijn bijdrage dan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:03
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
LIESBETH326 schreef:
Maar Solafide, hier staat toch niet dat de hele tafel bezoedeld raakt als één deelnemer onwaardig aangaat?

Nee....volgens mij komt dat ook totaal niet in de bijbel voor. Knipoog smiley

Had je overigens best wel wat beter kunnen aangeven, dat het daar alleen om ging bij jou....... Clown smiley Knipoog smiley Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 22 maart 2010, 23:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 22:59
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
HANNAH810 schreef:
kun je wel zeggen thomas; maar eh......
eerst foto zien, dan geloven!!
hannah, die vervelend is....... Coole smiley met zonnebril

ehhhh......dubbel vervelend dan nog altijd Hannah.... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 22:49
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
MARIJAN072 schreef:
Moet dat altijd dan, Hannah? Soms kan een waarschuwing, op felle toon gezegd, wel eens nodig zijn. Ook Jezus reageerde wel fel, als er iets gebeurde wat tegen de wil van Zijn Vader was. Ik denk aan de tempelreiniging. Stel dat je zoon loopt in de richting een afgrond, dan roep/schreeuw je toch ook ‘je moet stoppen nu!’ En dan zal er niet altijd warmte in je toon doorklinken. Als je het voorzichtig brengt, ben je te laat. Ik begrijp wel dat Sola, Chat en Cross op deze manier schrijven. Velen die het met ze eens zijn, waaronder ik, houden hun mond. Waarom eigenlijk? Is dat dan wel liefdevol? Ik denk dat het liefdevoller is, om mensen te waarschuwen. Er wordt veel met de mantel der liefde bedekt, maar ik vraag me wel eens af of we daar God niet tekort doen. Het verbijstert mij eerlijk gezegd, dat dit onderwerp zo’n discussie onder christenen oplevert. Naar mijn idee is de Bijbel heel erg duidelijk over occulte zaken. Het is levensgevaarlijk, om je met deze dingen bezig te houden.

In sommige kerken mag er wel eens meer gewaarschuwd worden, maar het lijkt alsof dat tegenwoordig niet meer mag. Niet dat ik zit te wachten op een bulderende dominee hoor, daar heb ik er vroeger genoeg van gehoord. Maar daar wil ik Chat, Sola en Cross ook absoluut niet!!! mee vergelijken. Ik heb respect voor de manier, waarop ze hun mening brengen. Waarom zouden we voorzichtig moeten zijn, als het om zo’n ernstig onderwerp gaat?

Dank voor je bemoedigingen en je positieve inbreng.

Inderdaad...als je een waarschuwing geeft, dan doe je dat over het algemeen luid en duidelijk.....je geeft dan een duidelijke toon af....hoe zou iemand anders gealarmeerd kunnen worden? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
HANNAH810 schreef:
ik ben ook huiverig van allternatieve toestanden, marijan;
ik heb me er redelijk goed in verdiept, en heb aan een vorm van meditatie gedaan, in combinatie met zelfhypnose waarin ik inderdaad vrij hardhandig ben gestopt door de Heere God.
anders was ik een grens over gegaan en ik moet er niet aan denken hoe het dan nu met me zou zijn.

het gebeurde weerhoud me ervan, om teveel te reageren op dit topic,
maar ik weet wel, dat er veel vormen zijn, die niet geestelijk getint zijn.
en daar is in principe niets op tegen naar mijn gevoel.
diep ademhalen kan geen kwaad, maar in trance raken kan je als mens heel erg kwetsbaar maken!!!

dus ik ben er niet op tegen dat er duidelijk wordt gereageerd, maar waar ik wel mn bedenkingen bij heb, is dat het niet gericht is op het onderwerp, maar op de persoon met een andere mening.
en dát is waar ik me aan stoor.
begrijp je?
je kunt wel degelijk liefdevol zijn, wanneer je duidelijk bent, en probeert te luisteren wat de ander nu werkelijk bedoelt.
en dan komt de booschap wellicht ook beter aan, denk je niet?

Op 21 maart j.l. schreef je dit Hannah......

"de gedachten die je aanhaalt komen inderdaad regelrecht uit de bijbel, maar die combineer ik met de tekst dat God een blijmoedig gever liefheeft;dus uit de volheid van je hart gevend in t leven staan, inplaats van een opgedrongen visie.
dan raak je ook niet zo snel leeg-gegeven namelijk, en blijf je zelf ook in balans.
en ik verwacht dat dat is wat suus bedoelde;
ik had haar stukje juist met verwondering gelezen, en het is een levenslesje dat ik zelf ook heb moeten leren.
ook in "er zijn voor de ander" kun je mijns inziens te ver gaan.... " Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
LIESBETH326 schreef:
Deze gedachte had ik ook tot voor kort... Maar als je me vraagt of dit bijbels is of iets dat door ons mensen er van is gemaakt en via de traditie is overgedragen, dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Ik neig momenteel naar het laatste, want ik kan het niet vinden in de Bijbel (maar ja... dat zegt niet alles...).

Wie weet hier wel een antwoord op?

1 Kor. 11 :

27 Daarom maakt iemand die op onwaardige wijze van het brood eet en uit de beker van de Heer drinkt, zich schuldig tegenover het lichaam en het bloed van de Heer. 28 Laat daarom iedereen zichzelf eerst toetsen voordat hij van het brood eet en uit de beker drinkt, 29 want wie eet en drinkt maar niet beseft dat het om het lichaam van de Heer gaat, roept zijn veroordeling af over zichzelf. 30 Daarom zijn er onder u veel zwakke en zieke mensen en zijn er al velen onder u gestorven. 31 Als we onszelf zouden toetsen, zouden we niet worden veroordeeld. 32 Maar nu velt de Heer zijn oordeel over ons en wijst hij ons terecht, opdat we niet samen met de wereld zullen worden veroordeeld. 33 Daarom, broeders en zusters, wees gastvrij voor elkaar wanneer u samenkomt voor de maaltijd. 34 Wie honger heeft kan beter thuis eten. Dan leiden uw samenkomsten tenminste niet tot uw veroordeling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 01:52
BerichtOnderwerp: Een deugdelijke vrouw!
 
MIEKE364 schreef:
Volgens mij is Agnes Kant best deugdelijk. Ze toonde als politica haar hart op de goede plek en kwam altijd op voor de zwakkere, dat is zeer christelijk en dus deugdelijk... Lachende smiley. Verder kwam ze heel vrouwelijk over en dat is ook deugdelijk. Ze was uiterst dienstbaar in het bestrijden van alles wat de gewone man/vrouw zou kunnen schaden en dat is ook deugdelijk. En zie je maar eens als vrouw te handhaven in een meedogenloze wereld als die van de politiek. Allereerst werd ze als sekssymbool gezien en beoordeeld (want ze is vrouwelijk en aantrekkelijk) en dus niet serieus genomen. De frustratie die dat opwekt plus de eeuwige oneerlijke vergelijking met haar voorganger hebben haar ontkracht en geestelijk en lichamelijk uitgeput. Een strijd die ze moest verliezen. Haar partij zit niet op de intellectuele lijn maar op de strijdlijn en dat kon ze volhouden noch winnen. Echter, ze heeft de goede strijd gestreden, dus is Agnes Kant mijns inziens, een deugdelijke vrouw.

Geloof het of niet....ik ben het een keer met je eens Mieke.... Alhoewel ik niet weet, of ze dat allemaal uit geloofsovertuiging heeft gedaan, volgens mij niet...... maar ik vind wel, dat ze zich heeft ingezet voor de belangen van de onmondige mens, voor de zwakken in onze maatschappij en dat heeft mijn sympathie.... Chapeau voor Agnes Kant dus.... Jammer dat ze is weggegaan....ze had er van kunnen leren en dus sterker kunnen worden....ervaring op kunnen doen dus....Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 21 maart 2010, 02:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 00:56
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je lerares bent en je gelooft dat dit je helpt, begrijp ik je uitval niet naar mij. Dan is het waarschijnlijk niet erg effectief waar je mee bezig bent.
Ik denk ook niet dat het goed is, omdat de mens nl. een zondige natuur heeft en vergeving nodig heeft. In plaats van yoga, kun je ook eens proberen met vergeving. Dat werkt nl. veel effectiever.
De verlossing van jezelf, je eigen natuur, je zondes is niet mogelijk. Iedereen heeft de verlossing van Jezus Christus nodig. En dat is wat ik in je hele verhaal mis. Je hebt het over God, die Liefde is en volgens jou iedereen omringt. In mijn ogen kun je door gebed contact krijgen met God. En harmonie met jezelf geeft geen garantie dat je dan de stem van God kunt verstaan. Volgens mij leer je door een relatie met God Zijn stem te verstaan. En de voorwaarde daarvoor is niet meer harmonie in je leven, maar het aanvaarden van het offer van Jezus in je leven. Met of zonder harmonie met jezelf, God houdt van je zoals je bent.

Zeer kernachtig gesproken, vind ik Chat........ben het helemaal met je eens. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 00:12
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
MIEKE364 schreef:
zo simpel uit te leggen is het niet in een paar woorden, Wilma. Ik heb er veel woorden aan gespendeerd om het zorgvuldig uit te leggen en dat kost aardig wat tijd en ook inspanning. Zoek maar even in de voorgaande tekst als je wilt dan vind je de antwoorden op je vragen zeker.

Heb jij dan zoveel woorden nodig Mieke? Jij, die mij constant verwijt, dat ik teveel woorden gebruik? Opmerkelijk hoor .........

Misschien is dat ook voor mij een reden om ergens veel woorden aan te spenderen, omdat ik het zo goed mogelijk en zorgvuldig wil doen.....? Maar ja....dan kwalificeer jij dat weer met een zeer negatieve strekking....jammer hoor !!! Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 21 maart 2010, 00:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:53
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
THOMAS968 schreef:
Ach, dan is het een kwestie van definitie en zijn we het toch behoorlijk eens. Dat de bandeloze variant meer voorkomt, zou goed kunnen. Maar de discussie ging over de stabiele liefdesrelatie, zoals in mijn eerdere bijdrage afgeschermd. Goed dat we elkaar dan toch nog vinden.

Thomas, die dat ook maar beter vindt.

Ook al doen homosexuelen het in een stabiele liedesrelatie...dan toch nog gaan iedere keer weer mannen met mannen naar bed en bedrijven de liefde met elkaar.... dat blijft zo en dat is de Heer nu eenmaal een gruwel Thomas..... Dat lees ik in de bijbel...ik kan er echt anders van maken.

Ik persoonlijk begrijp niet, dat je dat niet begrijpt.

Solafide, die Thomas niet kan begrijpen....... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:46
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
MIEKE364 schreef:
Alsof ik dat ook maar erger suggereer. Dat is weer jouw treurige interpretatie.

Je kunt helaas niet lezen wat er staat, sola. Hoe ik ook mijn best doe uit te leggen wat ik doe, alsof ik voor een tribunaal terecht sta, notabene. Je kunt niet begrijpend lezen. Je reageert vanuit angst, net als crossroad.
Je bent voor mij ook geen enkele autoriteit waaraan ik me moet uitleggen, een houding die je je aanmatigt. Je hebt geen enkel recht en met jou Crossroad, om medechristenen op zo'n aanmatigende en beledigende manier te bejegenen. Een schandalige, liefdeloze houding waaruit alleen maar jullie eigen beperking blijkt.

Het is onbegrijpelijk hoe sommige mensen hier met elkaar om menen te moeten gaan.

Het spijt me voor je, sola, maar ik besteed geen kilojoule energie meer aan je.

In de hoeveelheid aan woorden waar je zo dol op bent, sola, heb ik een laatste poging gedaan om je enig begrip bij te brengen en met jou de anderen die menen de kennis en wijsheid in pacht te hebben. Een kwalijke eigenschap voor christenen, overigens.
Het schaamrood behoort jullie kaken te kleuren.



Het enige wat ik doe, mijn beste Mieke, is.....wijzen op Jezus....op JEZUS ALLEEN....... dusssss........waarmee stel ik mijzelf in het middelpunt?

Dat jij mij kennelijk als belangrijk ziet....daar kan ik niets aan doen.....dat doe je je zelf dus aan. Ik ben absoluut niet belangrijk Mieke. Maar misschien wil je trachten te voorkomen, dat ik mijn mond hier opendoe....Ja...kijk, dat is iets, dat aan mij is...., vindt je niet?

Ik verbied jou toch ook niet hier te reageren, waarom probeer je het mij dan te doen?

Ik ben van generlei belang, alleen de Heer is van belang.

Ik ben zwak, maar juist in mijn zwakheid ben ik sterk, omdat ik voort mag gaan in de kracht van de |Heer.

Ik zoek niet mijn eigen eer Mieke, maar die van Jezus christus....net zoals Jezus Christus de eer van Zijn Vader zocht.... en Jezus werd ook ehinderlijk gevolgd door horzels, Farizeeen en schriftgeleerden genaamd, DIE DACHTEN DAT ZE ZAGEN, MAAR ONDERTUSSEN STEKEBLIND WAREN en daarom, zo zei Jezus, zouden ze een zwaarder oordeel krijgen

Waar wijs ik op mezelf....op mijn visie, op mijn yogalessen of wat dan ook, zoals jij wel doet? Je wijst constant op jezelf. Jouw yoga, jouw visie....Dan weer ben je zus beledigd en dan weer zo.....

Ik daarentegen wijs alleen op de Heer en op Zijn woord...en dat doe ik al zolang de |Heer in mijn leven is gekomen en zolang ik hier op het forum ben.

Ook Jezus wees alleen naar de Vader. Jezus zocht de eer van de Vader en niet eigen eer.

En last but not least Mieke. Je vlees kan ueberghaupt geen goed doen. Je moet als mens wedergeboren worden......Je vlees is mn.l. al veroordeeld staat er in de bijbel. Alleen de Geest maakt levend, het vlees is zo dood als een pier......en als jij je met het vlees bezighpoudt, dat zo dood is als een pier, dan lijkt me dat echt niet nuttig. Het bezigzijn met je vlees doet er n.l. totaal niets meer toe. Dat is spelen met een lijklucht van het vlees om je heen. Begeef je liever op de weg van de Geest en nogmaals Jezus zei: IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.

Kom tot Jezus mieke, want het leven is een persoon en wel jezus christus.
En Jezus Christus kun je ook eten biijv. dat gebeurt bij het avondmaal.

JESUS IS THE ANSWER FOR THE WORLD TODAY ABOVE HIM THERE IS NO OTHER....JESUS IS THE WAY! Lachende smiley

Gods zegen Mieke, Hij houdt van je Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:21
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
MARY052 schreef:
Ben het met je eens Solafide!

Thnx Mary . God bless you Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:38
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
MIEKE364 schreef:
solafide en chatuliem: jullie zouden een mooi stelletje vormen; kunnen jullie fijn met z'n tweetjes de rest van cm veroordelen, beschimpen, aanvechten, aanvallen, belachelijk maken, kleineren, respectloos bejegenen, voor leugenaar zetten, hun woorden omsmeden tot leugens, het uit het verband trekken van goede overtuigingen vanuit het Woord en dat allemaal om Jezus wil, wat zal Hij blij zijn met jullie.... Kom met maar je veelheid aan woorden, waar Het Woord heel duidelijk over is, overigens. Deze mensen zijn mijns inziens de christenen die onder vuur worden genomen en het zwaar hebben om Jezus naam omdat ze werkelijk Zijn volgelingen zijn. En als je niet luistert met je hart maar met je ego zoals jullie doen dan versta je Zijn Woord niet hoeveel meter je er ook van aanhaalt.

De enige die hier te keer gaat, ben jij Mieke........Het spijt me dit je te moeten zeggen. Misschien moet je een keer leren lezen?

Jij bent diegene, die hier allerlei kwalijke kwalificaties aandraagt en mensen beticht van allerlei lelijke dingen. Het zijn jouw woorden....ik heb deze woorden nergens gebruikt.....maar JIJ wel.

Wie is er hier nu kwalijk bezig. Dat ben jij toch zeker wel met je scheldpartij. Helaas kan ik het echt niet anders noemen. Je trapt hier, zoals we dat nu eenmaal al zo lantgzamerhand van je gewend zijn, weer danig om je heen.

Ik vind het jammer hoor. Geschokte, onthutste smiley

Hou daar eens mee op!

WAT JE ZEGT, DAT BEN JEZELF MIEKE. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
quote=CROSSROAD317]

Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk.
De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is.
Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar.
Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand.

Jezus zei: IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.

Er is maar 1 weg Mieke en DIE IS J E Z U S C H R I S T U S, GODS ZOON EN DIEN GEKRUIZIGD.

dOOR JEZELF, ALS MENS, ZO IN HET MIDDELPUNT TE STELLEN DOOR HET BEOEFENEN VAN JOUW YOGA LEIDT JE DE AANDACHT VAN JEZUS AF....

dE ENIGE MANIER OM VAN AL JE TEKORTKOMINGEN AF TE RAKEN IS......alleen door Jezus in je groter te laten worden en jezelf kleiner te laten worden.

Het is een weg, die alleen volbracht kan worden door te leren luisteren naar de stem van Jezus en niet om bij jezelf constant introspectief bezig te zijn OF DE AANDACHT OP JE EIGEN INNERLIJK TE FOCUSSEN, WANT IN JE VLEES WOONT NU EENMAAL GEEN GOEDS.

Mag ik eens vragen Mieke....Bidt jij aan het begin van je lessen? En vraag je om de verlichting van de Heilige Geest? En vraag je ook om de vervulling van de Heilige Geest? En hoe eindig jij je lessen Mieke? Wordt er gebeden voor de mensen?

Dat zou ik wel eens graag willen weten.

Jezus zei: Komt ALLEN tot Mij, want IK zal u RUST geven en koopt van mij het levende water OM NIET........

Kun jij je leerlingen het levende water in hun innerlijk geven Mieke, dat tot een fontein zal worden in hen en uit hen zal stromen?


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 maart 2010, 22:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:03
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik wil hier toch graag op reageren. Ik vind het gewoon naar en triest om te lezen hoe weinig respect er voor andermans mening is, het is duidelijk dat het niet jou beleving is Sola en ook van Chat maar wat in jullie ogen zonde is is in de ogen van een ander heel waardevol en in volle overeenstemming met zijn/haar geloof. Ik heb het gevoel dat andersdenkenden niet gehoord worden door jullie en dat voelt niet prettig.
Je doet mijn inziens de mensen tekort die zoeken in ongeloof en twijfel naar een nieuw vertrouwen en een nieuwe hoop. Veroordeel niet zo zoals Jezus dat ook werd. Mensen we gaan over een week de stille week in! Laten we er werkelijk een goede week van maken met een goede vrijdag en daarna een goed Pasen met een nieuwe toekomst.

Willemijn

Willemijn....Door dit te zeggen, geef je aan, dat je er helemaal niets van begrijpt, waar het omgaat.

Het is jouw kwalificatie en daarmee zegt het dus meer van jezelf dan van mij. Heb je wel eens gehoord de uitspraak: WAT JE ZEGT DAT BEN JEZELF? Het is weer een kwestie van de balk en de splinter. Jezus zei: haal eerst de balk uit je eigen oog, dan zul je beter de SPLINTER in het oog van de ander zien, om die er dan heel voorzichtig uit te halen.

Ik zeg juist, zoals ook staat in de bijbel, dat Jezus gekomen is voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren en hen die ziek zijn om voor hun zonden te betalen aan het kruis.

Ga de bijbel eens goed en vooral GEDEGEN lezen en doe God recht en ga niet goedkope en ongenuancerde praatjes houden hier op het forum. Daar heb je echt niets aan.

Het gaat er niet om voor een Christen bij een ander in het gevlei te komen. Integendeel.

Het gaat ten allen tijd om de Waarheid, want de liefde wil ten allen tijde de Waarheid. Lees 1 Kor. 13 maar eens, waar iets staat over wat de liefde is......

God had de wereld zo lief, dat Hij Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder behouden worde.

Gods zegen....Jezus christus houdt van jullie.

Ook voor jullie zonden, Willemijn en Mieke, en ook voor die van mij en van Chat is Hij gestorven en ik moet je zeggen, dat ik er blij van wordt en het juist als een enorme troost en verlossing ervaar. Waarom ervaren jullie dat dan niet zo? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 16:11
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
In aansluiting op het voorgaande:

J.W. Ouwenweel geeft m.i. zeer goede audio bijbellezingen over wie en hoe Jezus is....Jezus, die Zich totaal heeft weggecijferd voor ons zondaren en zelfs geen steen had om Zijn hoofd op te leggen..... Jezus legt ons nooit verplichtingen op en volgt nooit de wetticistische weg.... Jezus, die nooit manipuleert....maar was en is als de volstrekt dienstbare.

Beluister op www.groeieningeloof.nl de 8 bijbellezingen onder het thema: Christus en de zeven christelijke deugden: op 1. Christus, het volmakte voorbeeld; 2.Christus en de nederigheid (vs. hoogmoed); 3.Christus en de gulheid (vs. hebzucht);
4. Christus en de kuisheid (vs. wellust); 5. Christus en de naastenliefde (vs. jalouzie); 6. Christus en de matigheid (vs. onmatigheid); 7. Christus en de zachtmoedigheid (vs. woede); 8. Christus en de ijver (vs. luiheid)


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 maart 2010, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 23 Volgende
Pagina 6 van 23