ChristianMatch
 


Forum

Waarom???
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ALICE495





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 10:46
 
Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf?
Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Smiley die vol vragen zit
Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:02
 
ALICE495 schreef:
Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf?
Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Smiley die vol vragen zit
Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn Smiley die vol vragen zit

oei
ja dan wordt het wel een moeilijk verhaal
heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt
is echt heel lastig Twijfelende smiley
en wat je dan doet? tja dat kan ik je niet vertellen
daar moet je zelf een weg in vinden helaas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:50
 
ALICE495 schreef:
Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf?
Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Smiley die vol vragen zit
Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn Smiley die vol vragen zit

Wat ikzelf geleerd heb in zo'n geval, is na te denken over: wat verbindt ons en wat scheidt ons in het geloof? Vaak is het aantal verbindingen groter. Ik heb b.v. een keer verkering gehad met een vrouw uit een (makke) Pinkstergemeente. We hadden hele discussies over de doop en de Geest, maar eigenlijk konden we daar heldere compromissen over sluiten. En omdat we toch geen kinderwens koesterden, konden we bepaalde dingen ook laten rusten (kinderdoop vs. volwassendoop).

Wat ik er van geleerd heb: het is voor 80% theologie, dogmatiek en gesloten denken. Als je je concentreert op die 20% waar het om echt om gaat: Jezus ontmoeten en Hem leren navolgen, dan wordt het een heel ander plaatje.

Maar ja, als je iemand treft die niet over zijn of haar dogmatische of theologische schaduw kan heenstappen, dan blijft het lastig. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALICE495





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 15:28
 
ALICE495 schreef:
Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf?
Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Smiley die vol vragen zit
Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn Smiley die vol vragen zit

Maar als je nou die gene waar je een relatie mee krijgt gereformeerd vrijgemaakt is en ik zelf zit bij een baptisten gemeente.
De bijbel en de gesprekken zijn niet het zelfde, terwijl het in mijn ogen het allemaal om 1 ding gaat lijkt mij.
Maar als je nu echt gek van die gene bent en de ander van jou. Wat zou je dan doen in dat geval?
Is er een mogelijkheid van slagen zon relatie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 16:24
 
ALICE495 schreef:
Maar als je nou die gene waar je een relatie mee krijgt gereformeerd vrijgemaakt is en ik zelf zit bij een baptisten gemeente.
De bijbel en de gesprekken zijn niet het zelfde, terwijl het in mijn ogen het allemaal om 1 ding gaat lijkt mij.
Maar als je nu echt gek van die gene bent en de ander van jou. Wat zou je dan doen in dat geval?
Is er een mogelijkheid van slagen zon relatie?


Hi Alice,

Ik denk als je het zo ontzettend van elkaar te pakken hebt....gefeliciteerd overigens, want dat is alleen maar verheugend toch, dat je iemand ontmoet hebt met de KLIK......dan lijkt het mij het allerbeste, dat jullie of jij er alles aan doet om met dit dilemma in het reine te komen.

Zoals Imre al zei....het allerbelangrijkste is het, dat je de basis met elkaar gemeen hebt en die is, dat jullie beiden belijden, dat je gelooft in de Zoon van God Jezus christus, die in deze wereld is gekomen om voor onze zonden aan het kruis het offer te brengen, waardoor wij weer tot de Vader mogen gaan en dus van onze zonden verlost zijn door Zijn plaatsvervangend lijden en dat Jezus Christus IN HET VLEES gekomen is.

Heb je die basis gemeen met elkaar....ga dan kijken wat je kunt doen aan die dingen, waar jullie het met elkaar oneens zijn, wanneer dat steeds strijdpunten oplevert.

Ga je daar dan in verdiepen. Ga daar goede en gedegen bijbelstudies over doen en ga dat uitpluizen. Ga na of het inderdaad wel juist is, dat jullie die strijdvragen hebben, d.w.z. ga meer wijsheid opdoen in die dingen.

Ik denk, dat in jullie relatie wel weer het punt van de volwasen doop en de kinderdoop een punt zal zijn, want je zegt dat je baptist bent en in die kringen wordt er m.i. nogal afgezet tegen de traditionele kerken, die dus de kinderdoop hebben. (Ik persoonlijk zie dat absoluut niet als een strijdvraag, daar ik persoonlijk er niets op tegen heb, dat men kleine kinderen doopt. Het is dan het geloof van de ouders, die hun kinderen laten dopen. Dat is n.l. helemaal bijbels. Kijk maar eens in de evangelien... daar worden ook mensen genezen en gered alleen al door het feit, dat anderen voor hen het geloof daarvoor hebben. Jezus zegt dat ook. Ook in Handelingen komt het voor, dat een man zijn hele familie liet dopen toen hij tot geloof in de Heer kwam.


Op diverse bijbelstudiesites kun je hiervoor wel bijbelstudies vinden.

Op www.groeieningeloof.nl kun je een goede bijbelstudie vinden hierover van W.J. Ouweneel.
Klik dan op de Homepage aan de linker kant op "MP3 archief" en als je daar bent scrol dan naar beneden en "rechts" vindt je het kopje DIVERSE ONDERWERPEN. Klik daarop en dan vindt je als je naar beneden gaat de studie HET KONINKRIJK GODS EN DE DOOP en ook de vragen die daarbij behoren.

Ga jullie daar je dan in ieder geval serieus in verdiepen, want als je echt gek op elkaar bent....nou dan is het toch wel de moeite waard om daar alle moeite voor te doen, zou ik zo zeggen.

Veel succes en....heel veel geluk toegewenst...... Lachende smiley

M.i. is het ook goed om in de gaten te houden, dat niet iedere gemeente hetzelfde is en hoeft te zijn. Wij zijn een lichaam en ieder lid heeft weer een andere bediening of funktie in het lichaam van de Heer. Dat is ook zo met mensen individueel. We hoeven niet allemaal op elkaar te lijken....maar het is wel de bedoeling, dat we elkaar aanvullen, want PAS met elkaar kunnen we de hoogte, de breedte en de diepte van het Koninkrijk van God kennen.

Dit is mijn bijdrage dan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 16:59
 
ALICE495 schreef:
Maar als je nou die gene waar je een relatie mee krijgt gereformeerd vrijgemaakt is en ik zelf zit bij een baptisten gemeente.
De bijbel en de gesprekken zijn niet het zelfde, terwijl het in mijn ogen het allemaal om 1 ding gaat lijkt mij.
Maar als je nu echt gek van die gene bent en de ander van jou. Wat zou je dan doen in dat geval?
Is er een mogelijkheid van slagen zon relatie?

Natuurlijk! Als je het over de kern van de Bijbel (het Evangelie) maar eens bent, kan er veel. Ik zou er wel moeite mee hebben, als iemand erg aan een bepaald kerkgenootschap vast zou zitten. Over kerkmuren heenkijken, lijkt mij alleen maar verrijkend.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 23 maart 2010, 17:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 17:37
 
ALICE495 schreef:
Maar als je nou die gene waar je een relatie mee krijgt gereformeerd vrijgemaakt is en ik zelf zit bij een baptisten gemeente.
De bijbel en de gesprekken zijn niet het zelfde, terwijl het in mijn ogen het allemaal om 1 ding gaat lijkt mij.
Maar als je nu echt gek van die gene bent en de ander van jou. Wat zou je dan doen in dat geval?
Is er een mogelijkheid van slagen zon relatie?

Nu je er de denominaties bijnoemt, ben ik wel wat pessimistischer geworden. Twijfelende smiley Maar dat komt omdat ik deze combinatie in mijn eigen familiekring faliekant verkeerd heb zien aflopen. Ik zou zelf in zo'n geval de stap naar een (traditionele) baptistengemeente graag zetten. Maar of dat voor een GVK-'er doenbaar is.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 17:42
 
IMRE695 schreef:
Nu je er de denominaties bijnoemt, ben ik wel wat pessimistischer geworden. Twijfelende smiley Maar dat komt omdat ik deze combinatie in mijn eigen familiekring faliekant verkeerd heb zien aflopen. Ik zou zelf in zo'n geval de stap naar een (traditionele) baptistengemeente graag zetten. Maar of dat voor een GVK-'er doenbaar is.... Smiley die vol vragen zit



Ik zelf (ex-GKV-er), heb moeite met een overstap naar een baptistengemeente of een pinkstergemeente, of een evangeliegemeente.
Wil je daar volledig lid worden,is er toch het punt van de volwassen doop.
Ik weet dat er mensen zijn die zich laten herdopen in die kerken.
Maar verloochen je je dan niet de kinderdoop?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 18:01
 
MARISKA601 schreef:
Ik zelf (ex-GKV-er), heb moeite met een overstap naar een baptistengemeente of een pinkstergemeente, of een evangeliegemeente.
Wil je daar volledig lid worden,is er toch het punt van de volwassen doop.
Ik weet dat er mensen zijn die zich laten herdopen in die kerken.
Maar verloochen je je dan niet de kinderdoop?


Waarom zoeken jullie niet samen naar een gemeente waar je t beiden goed kunt vinden.
Beiden een beetje water bij de wijn.... Lachende smiley

De kern van het evangelie is het belangrijkste, de uiterlijke vormen zijn anders.

Het is maar een idee.

Mijn ex was katholiek opgevoed, maar samen vonden we onze weg in een hervormde en later nederlands gereformeerde gemeente.


Veel lastiger wordt t als je stik verliefd wordt op iemand die helemaal niet gelooft. iets waar ik nooit meer aan begin trouwens. Destijds was mijn kerkgaan tot een 0 punt gezakt door omstandigheden, dus dacht er niet zo over na, terwijl ik nog wel geloofde. Maar zelfs toen waren de verschillen te groot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:48
 
ALICE495 schreef:
Maar als je nou die gene waar je een relatie mee krijgt gereformeerd vrijgemaakt is en ik zelf zit bij een baptisten gemeente.
De bijbel en de gesprekken zijn niet het zelfde, terwijl het in mijn ogen het allemaal om 1 ding gaat lijkt mij.
Maar als je nu echt gek van die gene bent en de ander van jou. Wat zou je dan doen in dat geval?
Is er een mogelijkheid van slagen zon relatie?

Ik ben nu een beetje partijdig omdat vrijgemaakten van het oude stempel helaas buiten de vrijgemaakte kerk geen heil zien en soms zelfs beweren dat alleen vrijgemaakten het hemelrijk zullen beerven.
Als ze de zogenaamde vrijmakingsideologie aanhangen - taboe om dit te noemen in vrijgemaakte kring - dan kan het wel heel erg lastig worden. De sociale druk en het monopolie op de ware leer bij de vrijgemaakten vormen zeker een factor. Wel verschuift dit ook binnen de vrijgemaakte kerken en neemt men er ook daar vaak stilzwijgend afstand van. Beweging is er, mijns insziens gelukkig, wel. De belangrijkste afsplitsing van de vrijgemaakten vormden de Nederlands Gereformeerde kerken, orhodox maar zonder dit soort ideologie. Daar zou het probleem minder groot zijn. Persoonlijk ken ik nogal wat vrijgemaakten die Baptist geworden zijn. En in de vrijgemaakte kerken is de volwassendoop niet de norm dan wel gewoonte - maar wel toegestaan. Binnen de Evangelische Omroep vinden vrijgemaakten en meer evangelische Christenen elkaar ook. In de praktijk zie je dat vaker. In Friesland is een grote baptistenkerk gesticht die flink wat ex-gereformeerden en ook ex-vrijgemaakten kent.
Ik zou persoonlijk een liefde hiervoor nooit opgeven. Het probleem zit hem bij de vrijmakingsideologie en de starheid van de wat meer traditionele vrijgemaakten. Als die er niet is, valt alles wel mee. Zorg er wel voor dat je een vorm vindt waar je je beide bij thuis voelt. Je bent in de bapistenkerk niet verplicht om je als volwassene te laten dopen als je als kind al de doop hebt ontvangen. Wat de een de echte en de andere de herdoop of overdoop noemt, is mijns insziens niet een kwestie van verloochening van de keuze van je ouders maar meer een invulling van een persoonlijke opvatting.

Thomas, die vindt dat de vrijmakingsideologie onnodig leed heeft berokkend


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 23 maart 2010, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:57
 
JONATHAN890 schreef:
Waarom zoeken jullie niet samen naar een gemeente waar je t beiden goed kunt vinden.
Beiden een beetje water bij de wijn.... Lachende smiley

De kern van het evangelie is het belangrijkste, de uiterlijke vormen zijn anders.

Het is maar een idee.

Mijn ex was katholiek opgevoed, maar samen vonden we onze weg in een hervormde en later nederlands gereformeerde gemeente.


Veel lastiger wordt t als je stik verliefd wordt op iemand die helemaal niet gelooft. iets waar ik nooit meer aan begin trouwens. Destijds was mijn kerkgaan tot een 0 punt gezakt door omstandigheden, dus dacht er niet zo over na, terwijl ik nog wel geloofde. Maar zelfs toen waren de verschillen te groot.

Ik herken dat verliefd worden op een ongelovige.. je geloof daalt eigenlijk, je gaat minder of nooit meer naar de kerk.
Nadat ik de relatie had verbroken, was er voor mij meer ruimte om aan geloofsbeleving te doen.
Ik zelf zou een partner zoeken binnen mijn eigen geloofsbelevenis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:58
 
ALICE495 schreef:
Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf?
Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Smiley die vol vragen zit
Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn Smiley die vol vragen zit

Geloof is net als idee van opvoeding en omgang met elkaar een belangrijk onderdeel van relatievorming. Dus er zal toch gezocht moeten worden naar een zo passend mogelijke combinatie. Als je dan te ver uit elkaar staat, kan dat de relatiegroei in de weg staan. Het is dan zaak om met elkaar te zoeken naar de basis die je wel hetzelfde hebt om dan verder te zoeken en te groeien met elkaar.


Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 23 maart 2010, 20:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CLAUDIA469





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:03
 
ALICE495 schreef:
Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf?
Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Smiley die vol vragen zit
Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn Smiley die vol vragen zit


Vroeger (ruim 2 jaar geleden toen ik nog jong was) leerde ik iemand kennen die naar een vrij evangelische kerk ging/gaat. Ik zelf ben van huis uit katholiek. Ik stond er eerst heel erg sceptisch tegenover, was in heel veel dingen teleurgesteld, mijn toenmalige vriend lag ik scheiding, op zondagmorgen zaten ze in de kerk, smiddags vlogen de vervelende smsjes heen en weer. Toch ben ik er open voor gaan staan door een paar keer mee te gaan.
Pas nadat het uit was ben ik er heel erg serieus over gaan na denken met als gevolg dat ik vorig jaar belijdenis heb gedaan.
Ik denk zelf, als je verliefd bent op iemand die er wel voor open staat dat het zeker moet gaan lukken, jullie vinden dan wel jullie middenweg erin!
Het is al superleuk dat je iemand hebt gevonden waar je helemaal van in love bent........geniet er maar van!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALICE495





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:06
 
Ik vind het fijn dat jullie deze mooie reacties hebben gegeven.
Dank daar voor en voor jullie bemoedigende woorden.
Als het aan mij ligt kan het idd allemaal wat makkelijker, maar ja als de ander al heel anders denkt betreft over het uitverkoren zijn en dat God je uit kiest om bij Hem te mogen zijn enz. Dat vind ik nl heel anders. Waarom is Jezus dan gekomen en gekruisigd?
En idd de doop is ook zon probleem. Nu zie ik dus ook al 2 meningsverschillen en dat blijf je volgens mij houden.
Ik ben in juni ook gedoopt en als kind ben ik ook gedoopt. Als kind ben je al behouden, je kan zelf nog geen keuzes maken om je wel of niet te laten dopen en met een volwassen doop kan je zelf die keuze maken als je net zoals Jezus weer op staan in een nieuw leven. Ik heb mijn oude leven begraven en heb Jezus aanvaart als mijn verlosser. Want zo staat het toch ook in de bijbel. Als je mij gezien hebt heb je God gezien. En je kan alleen via Mij bij de Vader komen.
Jezus staat zo centraal.
Maar we hebben besloten dat we nu afstand nemen van elkaar om elkaar niet nog meer pijn te doen en 11 april gaat hij mee naar mijn gemeente om te kijken wat hij daar van vind. Hij vind dat daar een wonder moet gebeuren als hij met mij verder wilt.
Maar ja dan blijven er hobbels voor hem. Zijn ouders waar hij een hele goede band mee heeft. Die zou hij in zijn ogen verlogenen. En hij wilt hun ook geen verdriet doen. Dus al met al zal het er allemaal niet makkelijker op worden.
Dus eerst 11 april maar afwachten en voor blijven bidden en het in Zijn hand leggen en los laten. Dat is het enige wat wij op dit moment kunnen doen. Want hij denkt dat er bij hem in de kerk de waarheid wordt verteld en ik in die van mij. Het is gewoon een wereld van verschil deze geloven. En moet zeggen dat ik daar best moeite mee heb. dat ik daar best van baal dat er zo veel verschillende geloven zijn.
De een weet niet zeker of ze behouden zijn en de ander van wel en bij de ene kerk moet je je aanpassen met je kleding en de ander weer niet.
Zo vind je zoveel verschillen.
Dus mocht er wat gebeuren dan zal het geen makkelijke strijd worden, maar weet wel dat God hier een bedoeling bij heeft.
Zo dat was wel ff een verhaal hahaha Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CLAUDIA469





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:12
 
ALICE495 schreef:
Ik vind het fijn dat jullie deze mooie reacties hebben gegeven.
Dank daar voor en voor jullie bemoedigende woorden.
Als het aan mij ligt kan het idd allemaal wat makkelijker, maar ja als de ander al heel anders denkt betreft over het uitverkoren zijn en dat God je uit kiest om bij Hem te mogen zijn enz. Dat vind ik nl heel anders. Waarom is Jezus dan gekomen en gekruisigd?
En idd de doop is ook zon probleem. Nu zie ik dus ook al 2 meningsverschillen en dat blijf je volgens mij houden.
Ik ben in juni ook gedoopt en als kind ben ik ook gedoopt. Als kind ben je al behouden, je kan zelf nog geen keuzes maken om je wel of niet te laten dopen en met een volwassen doop kan je zelf die keuze maken als je net zoals Jezus weer op staan in een nieuw leven. Ik heb mijn oude leven begraven en heb Jezus aanvaart als mijn verlosser. Want zo staat het toch ook in de bijbel. Als je mij gezien hebt heb je God gezien. En je kan alleen via Mij bij de Vader komen.
Jezus staat zo centraal.
Maar we hebben besloten dat we nu afstand nemen van elkaar om elkaar niet nog meer pijn te doen en 11 april gaat hij mee naar mijn gemeente om te kijken wat hij daar van vind. Hij vind dat daar een wonder moet gebeuren als hij met mij verder wilt.
Maar ja dan blijven er hobbels voor hem. Zijn ouders waar hij een hele goede band mee heeft. Die zou hij in zijn ogen verlogenen. En hij wilt hun ook geen verdriet doen. Dus al met al zal het er allemaal niet makkelijker op worden.
Dus eerst 11 april maar afwachten en voor blijven bidden en het in Zijn hand leggen en los laten. Dat is het enige wat wij op dit moment kunnen doen. Want hij denkt dat er bij hem in de kerk de waarheid wordt verteld en ik in die van mij. Het is gewoon een wereld van verschil deze geloven. En moet zeggen dat ik daar best moeite mee heb. dat ik daar best van baal dat er zo veel verschillende geloven zijn.
De een weet niet zeker of ze behouden zijn en de ander van wel en bij de ene kerk moet je je aanpassen met je kleding en de ander weer niet.
Zo vind je zoveel verschillen.
Dus mocht er wat gebeuren dan zal het geen makkelijke strijd worden, maar weet wel dat God hier een bedoeling bij heeft.
Zo dat was wel ff een verhaal hahaha Clown smiley

Wel heftig verhaal hoor als je het zo leest. Ik hoop voor je dat er dan inderdaad een wonder gebeurd.
Het is natuurlijk heel erg lastig als hij een hele familie heeft die hem dan gaan verloochenen.
Ik ga zelf weleens naar de kerk van mn beste vriendin. Zij is gereformeerd vrijgemaakt. Ik vind het wel eens leuk om een andere kerk te zien maar ik kan me er niet zo bij vinden wat er wordt gezegd daar. Maar ik heb geen achterban die mij daarop veroordeeld.

Sterkte hoor en mocht je eens willen spuien........je mag me altijd mailen hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:19
 
Alice

Ga 11 april samen genieten en praat na de tijd erover door.
Houd verder gewoon in eerste instantie contact als vrienden.
Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:24
 
ALICE495 schreef:
Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf?
Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Smiley die vol vragen zit
Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn Smiley die vol vragen zit

alice, je zegt het zelf al ... wáárom moet het zo moelijk zijn ... het gaat toch om het zélfde ? ... en naar mijn mening is dat ook zo ...het hoeft ook helemaal niet zo moeilijk te zijn ... die moeilijkheid creéér je zelf, of beter gezegd beiden ... jullie geloven beiden in de zelfde God ... nou mooi toch?
jeetje meid, jullie zijn knetter gek op elkaar,
dat is toch het aller belangrijkste in een relatie? ... túúrlijk komen jullie daaruit ... pffff liefde overwint alles hoor ...
en samen een meningsverschil? ... so what ... als je echt van elkaar houd kom je daar samen uit ... jullie geloven in dezelfde God ...
dan is er ook zóveel ruimte om daar samen uit te komen toch?

ik las iets over de kinderdoop ... mijn idee ... gewoon lekker dat kleintje laten dopen, en later aan hem of haar die keuze zelf laten maken of hij of zei iets ziet in de volwassendoop ... simpel hé ... néé het geloof is niet moeilijk ... dat word door ons mensen gemaakt ... zucht ...


Laatst aangepast door
INKA401
op dinsdag 23 maart 2010, 20:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:24
 
ALICE495 schreef:
Maar als je nou die gene waar je een relatie mee krijgt gereformeerd vrijgemaakt is en ik zelf zit bij een baptisten gemeente.
De bijbel en de gesprekken zijn niet het zelfde, terwijl het in mijn ogen het allemaal om 1 ding gaat lijkt mij.
Maar als je nu echt gek van die gene bent en de ander van jou. Wat zou je dan doen in dat geval?
Is er een mogelijkheid van slagen zon relatie?

Ik geloof zeker dat er kans van slagen is voor zo'n relatie, mits jullie allebei de bereidheid hebben om elkaars geloofsstandpunten te respecteren...
Het is mijn ervaring dat je ondanks grote verschillen qua kerk het prima eens kunt zijn over de kern van het geloof. En idd, daar draait het om!
Toch kunnen de verschillen in de dagelijkse praktijk wel groot zijn. En ook al is dat voornamelijk traditie misschien, het kost wel tijd om daarin je waardes te verleggen... Gun jezelf die tijd! En vertrouw erop dat God een weg banen zal als Hij jullie voor elkaar bestemd heeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:40
 
ALICE495 schreef:
Ik vind het fijn dat jullie deze mooie reacties hebben gegeven.
Dank daar voor en voor jullie bemoedigende woorden.
Als het aan mij ligt kan het idd allemaal wat makkelijker, maar ja als de ander al heel anders denkt betreft over het uitverkoren zijn en dat God je uit kiest om bij Hem te mogen zijn enz. Dat vind ik nl heel anders. Waarom is Jezus dan gekomen en gekruisigd?
En idd de doop is ook zon probleem. Nu zie ik dus ook al 2 meningsverschillen en dat blijf je volgens mij houden.
Ik ben in juni ook gedoopt en als kind ben ik ook gedoopt. Als kind ben je al behouden, je kan zelf nog geen keuzes maken om je wel of niet te laten dopen en met een volwassen doop kan je zelf die keuze maken als je net zoals Jezus weer op staan in een nieuw leven. Ik heb mijn oude leven begraven en heb Jezus aanvaart als mijn verlosser. Want zo staat het toch ook in de bijbel. Als je mij gezien hebt heb je God gezien. En je kan alleen via Mij bij de Vader komen.
Jezus staat zo centraal.
Maar we hebben besloten dat we nu afstand nemen van elkaar om elkaar niet nog meer pijn te doen en 11 april gaat hij mee naar mijn gemeente om te kijken wat hij daar van vind. Hij vind dat daar een wonder moet gebeuren als hij met mij verder wilt.
Maar ja dan blijven er hobbels voor hem. Zijn ouders waar hij een hele goede band mee heeft. Die zou hij in zijn ogen verlogenen. En hij wilt hun ook geen verdriet doen. Dus al met al zal het er allemaal niet makkelijker op worden.
Dus eerst 11 april maar afwachten en voor blijven bidden en het in Zijn hand leggen en los laten. Dat is het enige wat wij op dit moment kunnen doen. Want hij denkt dat er bij hem in de kerk de waarheid wordt verteld en ik in die van mij. Het is gewoon een wereld van verschil deze geloven. En moet zeggen dat ik daar best moeite mee heb. dat ik daar best van baal dat er zo veel verschillende geloven zijn.
De een weet niet zeker of ze behouden zijn en de ander van wel en bij de ene kerk moet je je aanpassen met je kleding en de ander weer niet.
Zo vind je zoveel verschillen.
Dus mocht er wat gebeuren dan zal het geen makkelijke strijd worden, maar weet wel dat God hier een bedoeling bij heeft.
Zo dat was wel ff een verhaal hahaha Clown smiley

Auw.. Alice, wat zal dit pijnlijk voor je zijn...
Uit de manier waarop je je verhaal schrijft, blijkt je moed en je geloofsvertrouwen! Daar heb ik bewondering voor...
Veel sterkte met alles en ik bid met je mee...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALICE495





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:43
 
Die tijd wil ik dus eigenlijk wel gunnen, maar we hebben beiden een naar verleden achter de rug waar we allebei heel erg gekwetst zijn. Dit willen we allebij dus niet weer mee maken.
Maar ik vind het eerlijk gezegd dat het het idd de tijd nodig heeft om op 1 lijn te gaan zitten of respecteren of een tussen weg te vinden.
Maar op dit moment zit er maar 1 ding op het over laten aan God en Hij weet wat het beste is voor ons. Alleen baal ik wel dat wij elkaar nu niet meer zien. Ter bescherming voor ons zelf, voor als het niet goed gaat en als het wel goed komt dan hebben we genoeg tijd om die verloren tijd weer in te halen, dat is wat hij denkt.
Ik wil daar in tegen juist wel graag bij hem zijn, maar misschien heeft ie ook wel gelijk. Maar het blijft lastig vind ik, want mis hem best wel. We hebben afgelopen weekend zon heerlijk weekend gehad met zn twee.
Lekker samen gebowld uit eten geweest de volgende dag heerlijk gewandeld. O wat was dat weer heerlijk om dat mee te maken. En nu moet ik dat allemaal weer missen.
Zijn arm, zijn knuffels en zijn aanwezigheid.
Nou ja ik moet maar sterk zijn en wie weet wat voor moois er uit mag komen.
Wat ik wel heel mooi zou vinden is misschien een beetje raar om te vragen, maar zouden jullie er voor willen bidden?
Ze zeggen toch hoe meer er voor bidden des te sterker het gebed gaat worden??
Ik ben net vorig jaar tot geloof gekomen en voor mij is vooral de bijbel nog het moeilijkste gedeelte.
Maar ik weet dat Jezus in mijn hart zit dat hij voor mijn zonden is gekruisigd.
Ik heb mij ook in juni mij laten dopen. Ik ben ook als kind gedoopt, maar toen kon ik nog geen keuze maken voor God en nu wel. Al mijn zonden afgespoeld in de rijn. Een geweldige buiten doop was het. Opgestaan net als Jezus een nieuw leven begonnen samen met Hem.
Maar echt tof dat jullie zulke mooie en lieve reacties delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:44
 
Zonder jouw open reactie zouden onze reacties er niet geweest zijn. Jij dus vooral bedankt voor je openheid en je kwetsbare houding! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 23 maart 2010, 20:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:56
 
Hoi..ben zelf opgegroied binnen GKV en uiteindelijk beland in een baptistengemeente.
Wat ik ervanheb geleerd is dat volwassendoop geen overdopen is...verre van dat.
Ik zou heel graag allemaal een boekje aan willen bieden, volgens mij kun je het vrij downloaden van internet. Het is geschreven door Bolhuis en heet : "Vrijgemaakt door de Zoon" Het heeft bij mij mijn ouders mijn familie heel veel verhelderd. Google maar even.. het is gemakkelijk en boeiend te lezen.
Hoe verschillend we als kerk ook kunnen zijn. Wij zijn allen 1 in Christus!!
We vinden elkaar bij het kruis. En dat is nou precies waar het om draait.
Succes!! en lots of love!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CLAUDIA469





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:42
 
Toen ik je laatste reactie las, over dat hij had gezegd dat voor God jullie bij elkaar horen en dat de tijd het dan wel zal leren (vrij vertaald) moest ik gelijk denken aan een relatie van nu ruim 2 jaar geleden.
Toen hij het uitmaakte zei hij nog heel veel van mij te houden maar de situatie liet het niet toe op dat moment (allebei 4 kinderen en hij net uit scheiding) maar als God het wil dan komen wij weer samen.
Vervolgens nam hij een passieve houding aan richting mij.

Ik geloof echt dat God een plan heeft met je en dat het tijd nodig heeft en er moet vertrouwen. Maar moet je dan een passieve houding aannemen, of in jouw geval elkaar niet meer zien?
Ik vind het zo makkelijk om te zeggen, als God ons bij elkaar wilt dan komt dat nog wel. Er zit toch altijd nog een beetje eigen actie bij ook.
Je zult je toch in een relatie je best moeten blijven doen. En niet alleen passief: och God regelt het wel......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 23:05
 
CLAUDIA469 schreef:
Toen ik je laatste reactie las, over dat hij had gezegd dat voor God jullie bij elkaar horen en dat de tijd het dan wel zal leren (vrij vertaald) moest ik gelijk denken aan een relatie van nu ruim 2 jaar geleden.
Toen hij het uitmaakte zei hij nog heel veel van mij te houden maar de situatie liet het niet toe op dat moment (allebei 4 kinderen en hij net uit scheiding) maar als God het wil dan komen wij weer samen.
Vervolgens nam hij een passieve houding aan richting mij.

Ik geloof echt dat God een plan heeft met je en dat het tijd nodig heeft en er moet vertrouwen. Maar moet je dan een passieve houding aannemen, of in jouw geval elkaar niet meer zien?
Ik vind het zo makkelijk om te zeggen, als God ons bij elkaar wilt dan komt dat nog wel. Er zit toch altijd nog een beetje eigen actie bij ook.
Je zult je toch in een relatie je best moeten blijven doen. En niet alleen passief: och God regelt het wel......




Videoresultaten voor god wijst mij een weg
God Wijst Mij een Weg - Remco Hakkert
5 min - 26 okt 2008
www.youtube.com


GOD is de stuurman en wij........ Knipoog smiley


Laatst aangepast door
EVA685
op vrijdag 26 maart 2010, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 23:20
 
ALICE495 schreef:
Die tijd wil ik dus eigenlijk wel gunnen, maar we hebben beiden een naar verleden achter de rug waar we allebei heel erg gekwetst zijn. Dit willen we allebij dus niet weer mee maken.
Maar ik vind het eerlijk gezegd dat het het idd de tijd nodig heeft om op 1 lijn te gaan zitten of respecteren of een tussen weg te vinden.
Maar op dit moment zit er maar 1 ding op het over laten aan God en Hij weet wat het beste is voor ons. Alleen baal ik wel dat wij elkaar nu niet meer zien. Ter bescherming voor ons zelf, voor als het niet goed gaat en als het wel goed komt dan hebben we genoeg tijd om die verloren tijd weer in te halen, dat is wat hij denkt.
Ik wil daar in tegen juist wel graag bij hem zijn, maar misschien heeft ie ook wel gelijk. Maar het blijft lastig vind ik, want mis hem best wel. We hebben afgelopen weekend zon heerlijk weekend gehad met zn twee.
Lekker samen gebowld uit eten geweest de volgende dag heerlijk gewandeld. O wat was dat weer heerlijk om dat mee te maken. En nu moet ik dat allemaal weer missen.
Zijn arm, zijn knuffels en zijn aanwezigheid.
Nou ja ik moet maar sterk zijn en wie weet wat voor moois er uit mag komen.
Wat ik wel heel mooi zou vinden is misschien een beetje raar om te vragen, maar zouden jullie er voor willen bidden?
Ze zeggen toch hoe meer er voor bidden des te sterker het gebed gaat worden??
Ik ben net vorig jaar tot geloof gekomen en voor mij is vooral de bijbel nog het moeilijkste gedeelte.
Maar ik weet dat Jezus in mijn hart zit dat hij voor mijn zonden is gekruisigd.
Ik heb mij ook in juni mij laten dopen. Ik ben ook als kind gedoopt, maar toen kon ik nog geen keuze maken voor God en nu wel. Al mijn zonden afgespoeld in de rijn. Een geweldige buiten doop was het. Opgestaan net als Jezus een nieuw leven begonnen samen met Hem.
Maar echt tof dat jullie zulke mooie en lieve reacties delen.




Wat rot voor jullie Alice, geborgenheid is zo fijn, op 1 lijn zitten ook,
jammer dan van het geloof, maar bij GOD is niets onmogelijk, HIJ zal jullie de weg wijzen, ik bid ervoor en wens enorm veel sterkte,
kracht, inzicht en wijsheid toe.
Kijk uit naar 11 april, geniet van elkaar, kijk elkaar recht in de ogen
en blijf praten, dan zie je de emoties, kom je er dan nog niet uit,
praat eens met een dominee of voorganger Knipoog smiley

Liefs van Eva.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALICE495





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 00:53
 
Nou blijkbaar gaat het niet lukken. Ze zeggen blijkbaar ook niks voor niks. 2 verschillende geloven op 1 kussen slaapt de duivel tussen.
We krijgen alleen maar discussies en irritaties. Hij staat er echt zo 180 graden anders in dan ik en dat werkt gewoon niet. Als God het echt wil dan gebeurd het wel op Zijn tijd. Maar zoals het nu gaat werkt het gewoon echt niet.
Moet zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben en dat ik alleen nog maar aan God vast hou en ga luisteren wat Hij met mij wil. Ik luister niet meer naar mijzelf en ook niet meer naar hem. Ik luister alleen nog maar naar God. Hij zal mij die weg wijzen. Blijkbaar was dit dus niet de weg die ik moest bewandelen, althans nu niet.
Misschien probeert Hij mij nu wel iets duidelijk te maken. Dus ik ga mijn ogen en oren open houden voor Hem en dan hoop ik dat het mij allemaal duidelijk gaat worden.
Ik wil iig jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie steun en jullie berichtjes en gebed enz. Maar heb er wel van geleerd dat het gewoon heel erg moeilijk is om een relatie aan te gaan met iemand die heel anders denkt over het geloof. Je moet echt met zn tweeën gelijk zijn daarover, anders werkt het niet.
Ik wil echt niet oordelen of veroordelen, maar dit werkt gewoon echt niet. Althans met ons dan.
Blijkbaar was hij niet die gene die God voor ogen heeft voor mij Knipoog smiley
Ik wens jullie heel veel geluk en heel veel plezier toe en Gods zegen.
En hopen dat jullie hier wel jullie geluk kunnen vinden.
Ik ga mijn geluk nu even alleen in God vinden. Voor mij even geen relatie meer. Heb genoeg mee gemaakt de laatste tijd.
Ik ga luisteren naar wat Hij met mij wilt.

Groetjes alice
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 13:55
 
ALICE495 schreef:
Nou blijkbaar gaat het niet lukken. Ze zeggen blijkbaar ook niks voor niks. 2 verschillende geloven op 1 kussen slaapt de duivel tussen.
We krijgen alleen maar discussies en irritaties. Hij staat er echt zo 180 graden anders in dan ik en dat werkt gewoon niet. Als God het echt wil dan gebeurd het wel op Zijn tijd. Maar zoals het nu gaat werkt het gewoon echt niet.
Moet zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben en dat ik alleen nog maar aan God vast hou en ga luisteren wat Hij met mij wil. Ik luister niet meer naar mijzelf en ook niet meer naar hem. Ik luister alleen nog maar naar God. Hij zal mij die weg wijzen. Blijkbaar was dit dus niet de weg die ik moest bewandelen, althans nu niet.
Misschien probeert Hij mij nu wel iets duidelijk te maken. Dus ik ga mijn ogen en oren open houden voor Hem en dan hoop ik dat het mij allemaal duidelijk gaat worden.
Ik wil iig jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie steun en jullie berichtjes en gebed enz. Maar heb er wel van geleerd dat het gewoon heel erg moeilijk is om een relatie aan te gaan met iemand die heel anders denkt over het geloof. Je moet echt met zn tweeën gelijk zijn daarover, anders werkt het niet.
Ik wil echt niet oordelen of veroordelen, maar dit werkt gewoon echt niet. Althans met ons dan.
Blijkbaar was hij niet die gene die God voor ogen heeft voor mij Knipoog smiley
Ik wens jullie heel veel geluk en heel veel plezier toe en Gods zegen.
En hopen dat jullie hier wel jullie geluk kunnen vinden.
Ik ga mijn geluk nu even alleen in God vinden. Voor mij even geen relatie meer. Heb genoeg mee gemaakt de laatste tijd.
Ik ga luisteren naar wat Hij met mij wilt.

Groetjes alice

heel dapper van je alice
heb me bewust ff hier afzijdig gehouden,.
maar wil je hierbij ff een korte getuigenis geven om je een hart onder de riem te steken.
een vriendin van mij kreeg relatie met een andersdenkende ,het ging niet en zij maakte het uit omdat ze God wilde volgen.
2 jaar later komen ze elkaar tegen op een conferentie ,hij had zich totaal bekeerd en ze zaten nu in dezelfde geloofsrichting.
het klikte weer,ze zijn getrouwd en nu al meer dan 30 jaar samen.
zo kan het ook.
je weet nooit wat God voor je in petto heeft.
blijf vertrouwen op Hem en Hij geeft je de dingen op Zijn tijd.
veel sterkte en zegen toegewenst
Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 14:43
 
Ooit plaatste mijn persoon bij OPZNJ.

Een RKK meisje kust net zo lekker,als een Gereformeerd meisje.

En dat is gewoon waar.

Dat aanziens des persoons,lig bij mij,in de kliko,al vele jaren.

Die kerkelijke verschillen,heeft veel liefdesverdriet,veroorzaakt.

Ook bij de NH,en Gereformeerd.
Kuiper of Kohlbrugge,de Paus,of Calvijn,en Luther,enzovoort,hebben een dochma gecreeerd,in de rots van behoudenis.
Dat kan niet dus.
Met weemoed denk ik aan dat RKK meisje terug,zij danste zo graag met mij.
Zij zag mijn persoon,en niet mijn Dochma.
Hoewel die dansles,grote ruzie was met mijn Vader.
Ik volgde mijn belangstelling,en kust wat mij dierbaar is.
En daar kan geen ene Dominee,of Pastoor tussen komen.
Dat ik niet onkerkelijk,of afvallig,geworden ben,is mijn intensie.
En helaas,ik zie de Paus,in de zelfde bril,van de Reformatie.
Ze begrijpen er geen snars van,denk ik.
En ik ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALICE495





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 15:40
 
ALFAROMEO918 schreef:
Ooit plaatste mijn persoon bij OPZNJ.

Een RKK meisje kust net zo lekker,als een Gereformeerd meisje.

En dat is gewoon waar.

Dat aanziens des persoons,lig bij mij,in de kliko,al vele jaren.

Die kerkelijke verschillen,heeft veel liefdesverdriet,veroorzaakt.

Ook bij de NH,en Gereformeerd.
Kuiper of Kohlbrugge,de Paus,of Calvijn,en Luther,enzovoort,hebben een dochma gecreeerd,in de rots van behoudenis.
Dat kan niet dus.
Met weemoed denk ik aan dat RKK meisje terug,zij danste zo graag met mij.
Zij zag mijn persoon,en niet mijn Dochma.
Hoewel die dansles,grote ruzie was met mijn Vader.
Ik volgde mijn belangstelling,en kust wat mij dierbaar is.
En daar kan geen ene Dominee,of Pastoor tussen komen.
Dat ik niet onkerkelijk,of afvallig,geworden ben,is mijn intensie.
En helaas,ik zie de Paus,in de zelfde bril,van de Reformatie.
Ze begrijpen er geen snars van,denk ik.
En ik ook niet.

Sorry, maar mag ik vragen wie je bedoelt met Ze begrijpen er geen snars van? Vind je dat niet oordelen? Laten we dan met zn allen er meer over gaan praten en voor elkaar bidden, want tenslotte zijn we allemaal broeders en zusters van elkaar. God wil ons straks allemaal bij die berg hebben toch? Is het aan ons niet de taak om het evangelie mee te geven aan anderen ipv oordelen hoe anderen er over denken? Hun kunnen er ook niks aan doen. Als zij denken dat het zo hoort en dat het zo moet zijn dan is dat hun keus en net zoals het onze keus is om te doen en laten met het geloof hoe wij er over denken.
Laten we dan meer met elkaar stil gaan. Het gaat steeds meer de verkeerde kant op lijkt het wel, want het lijkt er op dat steeds meer christenen komen te vallen in deze maatschapij of heb ik dat helemaal verkeerd? Laten we leren van elkaar en wat God ons duidelijk wilt maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALICE495





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 11:02
 
Blijkbaar is het gewoon te moeilijk om een relatie te hebben met elkaar als je totaal niet op 1 lijn zit qua geloof oppervlak.
Je kunt nog zo je best doen en elkaar zo lief vinden en gek op elkaar zijn.
Maar het belangrijkste gedeelte in je leven kan je nooit delen met de man waar je de rest van je leven mee verder zal moeten gaan.
Als dat gewoon niet goed zit heeft het gewoon geen kans van slagen.
Het heeft me behoorlijk veel pijn gedaan en zijn behoorlijk veel discussies over en weer geweest, maar uiteindelijk zijn we allebei van mening dat het niet gaat werken.
Ik wil als nog iedereen bedanken voor jullie steun en gebed en noem maar op.
Maar je moet maar zo denken, we leren er allemaal weer van, althans ik dan...
Dit werkte voor mij gewoon niet.
Jammer maar helaas....
Ik wens iedereen heel veel geluk en suc6 met ieder zijn of haar keuze.
Ik heb mijn keuze gemaakt en dat zal dus nooit gaan met iemand die heel anders in zn geloof staat dan ik.
Ik wens daarom ook iedereen Gods zegen toe en ik ga mij nu fijn op Hem richten en mn rust vinden wat Hij wel met mij wilt, want elke x een gebroken hart wil ik niet meer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2