ChristianMatch
 


Forum

Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:05
 
Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe?
Of waarom spreken mensen met entiteiten of zeggen ze dat ze beschermt worden door deze entiteiten?
Waarom zijn er droomvangers?
Wat beweegt mensen om dit te gaan doen?
Waarom is daar zoveel op de tv nu van doen? Films, gesprekken ,bovennatuurlijke gesprekken met baby`s enz enz


Hoe reageren jullie als mensen met hun verhalen komen dat er entiteiten in hun huis zijn, die voor hun zorgen of even bij moeten tanken bij dat gezin?
Dat ze antwoorden krijgen die niemand weet, alleen hun zelf?

Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?
En hoe komt dat bij jullie over?

Graag wil ik hier een discussie die gericht is op dit onderwerp en hoe wij hier mee om kunnen gaan.

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:33
 
JILL658 schreef:
Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe?

Shaloom Jill

Ik denk dat veel mensen onzeker zijn over hun eigen persoonlijke toekomst en niet weten welke besluiten ze moeten nemen.
Sommige mensen voelen zich gesteund door informatie "vanuit de toekomst" en voelen zich daardoor veel zekerder.

Ik denk zelf dat waarzeggers het soms ook bij het verkeerde eind kunnen hebben. Niemand kan immers exact de toekomst voorspellen. Een korrel zout of een slag om de arm zou in elk geval wel verstandig zijn.

Of het ook moreel verantwoord is? Dat is een andere vraag. De Bijbel is er wel duidelijk over. Ik zal niemand "zomaar" veroordelen die uit pure wanhoop zijn/haar toevlucht zoekt bij een waarzegger, maar ik zal het wel afraden. Tenslotte is - voorzover ik weet - die waarzeggerij ook omgeven met zaken waar wij als christenen liever niet mee te maken willen hebben.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 23:13
 
JILL658]

Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe?

-------------------------------------------------------------------------------------
waarschijnlijk omdat ze de weg kwijt zijn, of proberen daar een wit voetje te halen.

sorry,maar ik zie het gewoon als belachelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 23:26
 
ROELTJE813 schreef:
JILL658]

Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe?

-------------------------------------------------------------------------------------
waarschijnlijk omdat ze de weg kwijt zijn, of proberen daar een wit voetje te halen.
sorry,maar ik zie het gewoon als belachelijk.

Er is meer tussen hemel en aarde.... er is een strijd in de hemelse gewesten.
Het opzoeken van die dingen is t stomste wat je kunt doen, je laat je in met een wereld, die niet de onze is.

Ja veel mensen doen dit, Waarom...omdat satan dat geweldig vind...aandacht voor de boze betekent geen aandacht voor God.

Hoe wij christenen hier mee om moeten gaan? Duidelijk in zijn, weten dat die dingen echt zijn. bidden voor diegene die in de greep is van dat boze.

T Gebed is een sterke vuist, Bid voor een engel die t gevecht aangaat met de boze in t leven van die ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 01:58
 
JONATHAN890 schreef:
Er is meer tussen hemel en aarde.... er is een strijd in de hemelse gewesten.
Het opzoeken van die dingen is t stomste wat je kunt doen, je laat je in met een wereld, die niet de onze is.

Ja veel mensen doen dit, Waarom...omdat satan dat geweldig vind...aandacht voor de boze betekent geen aandacht voor God.

Hoe wij christenen hier mee om moeten gaan? Duidelijk in zijn, weten dat die dingen echt zijn. bidden voor diegene die in de greep is van dat boze.

T Gebed is een sterke vuist, Bid voor een engel die t gevecht aangaat met de boze in t leven van die ander.

-------------------------------------------------------------------------------------

idd jonathan, er is meer tussen hemel een aarde, maar ik ben zwart/wit. de HEERE is in de hemel en met Zijn kinderen. de duivel loppt hier over de aarde om de mensen voort te drijven in welke vorm dan ook. wie goed doet,slecht ontmoet op den duur.
maar bij God is het zo, wie naar Zijn wetten gehoorzaamd en naleeft,en het ook met hart en ziel beleid,zal jubelen in eewigheid.

vergeet niet wat er staat, er zullen vel verleiders zijn. en velen zullen het koninkrijk Gods zoeken,maar het zijn er weinigen die het zullen beerven.
dont forget that please.much people is seeking about his own "perfekt good doing" i said, please give me a break.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 03:59
 
Soms....echt hoor....dan kan ik gewoon niet geloven wat ik lees.

Zijn dit hier allemaal christenen en die vragen zich nog af, wat ze moeten doen met waarzeggerij en waarzeggers of bepaalde, zoals geformuleerd, entiteiten in hun huis....????????

Nou....als christen dien je je helemaal niet met zoiets als waarzeggerij of waarzeggers in te laten...... en als je bepaalde "entiteiten" in je huis hebt....dan zal ik maar meteen je hele huis door de Heer laten reinigen en het door Hem laten vullen met zijn Heilige Geest en Zijn engelen en dat er een wacht komt bij iedere deur of opening in het huis, dat er geen kwaad meer in kan komen.......

Dit alles moet voor een christen toch echt geen punt meer zijn....lijkt me. Maar kennelijk geldt dit lang niet voor iedereen, zo moet ik tot mijn schrik hier constateren..........Goei grutten nog aan toe......waar zijn we soms hier mee bezig.....men speelt hier soms met meer dan vuur......
Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 08:12
 
SOLAFIDE630 schreef:
Soms....echt hoor....dan kan ik gewoon niet geloven wat ik lees.

Zijn dit hier allemaal christenen en die vragen zich nog af, wat ze moeten doen met waarzeggerij en waarzeggers of bepaalde, zoals geformuleerd, entiteiten in hun huis....????????

Nou....als christen dien je je helemaal niet met zoiets als waarzeggerij of waarzeggers in te laten...... en als je bepaalde "entiteiten" in je huis hebt....dan zal ik maar meteen je hele huis door de Heer laten reinigen en het door Hem laten vullen met zijn Heilige Geest en Zijn engelen en dat er een wacht komt bij iedere deur of opening in het huis, dat er geen kwaad meer in kan komen.......

Dit alles moet voor een christen toch echt geen punt meer zijn....lijkt me. Maar kennelijk geldt dit lang niet voor iedereen, zo moet ik tot mijn schrik hier constateren..........Goei grutten nog aan toe......waar zijn we soms hier mee bezig.....men speelt hier soms met meer dan vuur......
Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Amen!!

Efeziërs 6: 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Dit is de strijd die er gaande is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 12:33
 
JILL658 schreef:
Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe?
Of waarom spreken mensen met entiteiten of zeggen ze dat ze beschermt worden door deze entiteiten?
Waarom zijn er droomvangers?
Wat beweegt mensen om dit te gaan doen?
Waarom is daar zoveel op de tv nu van doen? Films, gesprekken ,bovennatuurlijke gesprekken met baby`s enz enz


Hoe reageren jullie als mensen met hun verhalen komen dat er entiteiten in hun huis zijn, die voor hun zorgen of even bij moeten tanken bij dat gezin?
Dat ze antwoorden krijgen die niemand weet, alleen hun zelf?

Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?
En hoe komt dat bij jullie over?

Graag wil ik hier een discussie die gericht is op dit onderwerp en hoe wij hier mee om kunnen gaan.

Shaloom Jill

ik denk dat de mensen die dit soort dingen opzoeken erg hongerig zijn naar de geestelijke wereld maar dat ze hetzij bewust of onbewust de verkeerde weg kiezen en in het rijk der duisternis belanden
dromen vangers komen vanuit de indiaanse geloofswereld
waarom zoveel van deze zooi op de tv gewoon omdat er geld mee te verdienen is en de duvel maar al te graag de mensen de verkeerde kant opstuurd.het vloeit ook voort bij velen als angst voor de toekomst en /of de dood,ze zoeken dan houvast,helaas bij het verkeerde
en helaas moet ik dan constateren dat vele christenen zwak staan en niet op de bressen staan zoals God het van ons wilt
heeft Jezus niet zelf gezegd ;zal Ik nog geloof vinden als IK terug kom
laten wij daarom waakzaam blijven en dicht bij Jezus wandelen .
maar ook hoevele christenen zijn er niet die in bijgeloof wandelen zoals;niet onder ladders door vr de 13e zwarte katten etc etc


hoe ik met deze dingen omga,ik bid ervoor en vraag God om wijsheid hoe ik die personen mag benaderen en hen te waarschuwwen van de gevaren en daartegenover de liefde en redding van Jezus te brengen
we moeten krachtig worden in onze wandel en handel als christen.
maar faal zelf ook vaak hierin hoor,het klink vaak allemaal als zo gewoon dat je eraan voorbij gaat ook al wil je dat niet
verder wijs ik mijn kinderen erop en dat ze zich aan God moeten vasthouden en ik heb gemerkt dat vooral mijn zoontje het doorgeeft aan zijn vriendjes en hierin zelfs een grotere getuigen is als ikzelf.
ik zou zeggen werk in uitvoering ;opdrachtgever God,Jezus en H.Geest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 13:11
 
IMKE917 schreef:
Amen!!

Efeziërs 6: 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Dit is de strijd die er gaande is.


Bid dat God deuren sluit die gesloten moeten blijven en deuren opent die geopend moeten worden !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 15:08
 
SOLAFIDE630 schreef:
Soms....echt hoor....dan kan ik gewoon niet geloven wat ik lees.

Zijn dit hier allemaal christenen en die vragen zich nog af, wat ze moeten doen met waarzeggerij en waarzeggers of bepaalde, zoals geformuleerd, entiteiten in hun huis....????????

Nou....als christen dien je je helemaal niet met zoiets als waarzeggerij of waarzeggers in te laten...... en als je bepaalde "entiteiten" in je huis hebt....dan zal ik maar meteen je hele huis door de Heer laten reinigen en het door Hem laten vullen met zijn Heilige Geest en Zijn engelen en dat er een wacht komt bij iedere deur of opening in het huis, dat er geen kwaad meer in kan komen.......

Dit alles moet voor een christen toch echt geen punt meer zijn....lijkt me. Maar kennelijk geldt dit lang niet voor iedereen, zo moet ik tot mijn schrik hier constateren..........Goei grutten nog aan toe......waar zijn we soms hier mee bezig.....men speelt hier soms met meer dan vuur......
Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Een dikke vette AMEN hierop!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 17:30
 
SOLAFIDE630 schreef:
Soms....echt hoor....dan kan ik gewoon niet geloven wat ik lees.

Zijn dit hier allemaal christenen en die vragen zich nog af, wat ze moeten doen met waarzeggerij en waarzeggers of bepaalde, zoals geformuleerd, entiteiten in hun huis....????????

Nou....als christen dien je je helemaal niet met zoiets als waarzeggerij of waarzeggers in te laten...... en als je bepaalde "entiteiten" in je huis hebt....dan zal ik maar meteen je hele huis door de Heer laten reinigen en het door Hem laten vullen met zijn Heilige Geest en Zijn engelen en dat er een wacht komt bij iedere deur of opening in het huis, dat er geen kwaad meer in kan komen.......

Dit alles moet voor een christen toch echt geen punt meer zijn....lijkt me. Maar kennelijk geldt dit lang niet voor iedereen, zo moet ik tot mijn schrik hier constateren..........Goei grutten nog aan toe......waar zijn we soms hier mee bezig.....men speelt hier soms met meer dan vuur......
Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen




Sorry hoor Solafide...
Als ik de bijdrages lees die geplaatst zijn voor jij je misnoegen uitte, vind ik jouw misnoegen erg misplaatst.
Jill vraagt zich af of en zo ja in hoeverre mensen hiermee bezig zijn. Uit haar vraag lees ik nergens dat zij dat promoot of zelf doet.
Waarom, als je al vind dat je moet reageren, niet een algemeen geluid over je mening.
Nu beschuldig je mensen ongegrond dat ze zich met foute dingen inlaten... das niet aardig solo´tje Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 01:23
 
PIETER649 schreef:
Sorry hoor Solafide...
Als ik de bijdrages lees die geplaatst zijn voor jij je misnoegen uitte, vind ik jouw misnoegen erg misplaatst.
Jill vraagt zich af of en zo ja in hoeverre mensen hiermee bezig zijn. Uit haar vraag lees ik nergens dat zij dat promoot of zelf doet.
Waarom, als je al vind dat je moet reageren, niet een algemeen geluid over je mening.
Nu beschuldig je mensen ongegrond dat ze zich met foute dingen inlaten... das niet aardig solo´tje Knipoog smiley

Gelukkig Pieter dat je het goed heb begrepen.
Ik ben zeker niet met deze dingen bezig , maar ik kom deze vragen en getuigenissen van niet christenen tegen. Die zijn er vol van wat zo`n helderziende of waarzegger tegen hun heeft gezegd.
De eerste keer stond ik met een mond vol tanden, alleen te zeggen daar geloof ik niet in.

Maar hoe onderbouw je het voor die mensen die niet geloven en niets weten over de geesteswereld die wij wel kennen. Hoe kun je hun overtuigen op een eenvoudige manier dat dit niet goed is.
Want ze zijn ervan overtuigd dat het witte magie is.

Ik ben dus heel benieuwd hoe jullie daar mee om gaan en wat jullie doen in zo`n situatie.

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 01:27
 
SOLAFIDE630 schreef:
Soms....echt hoor....dan kan ik gewoon niet geloven wat ik lees.

Zijn dit hier allemaal christenen en die vragen zich nog af, wat ze moeten doen met waarzeggerij en waarzeggers of bepaalde, zoals geformuleerd, entiteiten in hun huis....????????

Nou....als christen dien je je helemaal niet met zoiets als waarzeggerij of waarzeggers in te laten...... en als je bepaalde "entiteiten" in je huis hebt....dan zal ik maar meteen je hele huis door de Heer laten reinigen en het door Hem laten vullen met zijn Heilige Geest en Zijn engelen en dat er een wacht komt bij iedere deur of opening in het huis, dat er geen kwaad meer in kan komen.......

Dit alles moet voor een christen toch echt geen punt meer zijn....lijkt me. Maar kennelijk geldt dit lang niet voor iedereen, zo moet ik tot mijn schrik hier constateren..........Goei grutten nog aan toe......waar zijn we soms hier mee bezig.....men speelt hier soms met meer dan vuur......
Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Sorrij hoor Solafide,

Maar je hebt het totaal mis. Je hebt mijn stukje niet goed gelezen.
Ik ben hier niet mee bezig. Gefrustreerde smiley
Had je je goede bril niet op Coole smiley met zonnebril
Hopelijk krijg ik van jou een goede reactie, want ik ben wel benieuwd hoe jij daar mee omgaat Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 02:00
 
De vraag is.......waarom ???
Is een goeie vraag denk ik.........het lijkt wel een hype.
Ik zie dat zelfs jonge kinderen daarmee bezig zijn.
Ze zien het op tv, ze horen het van ouders en familie. In één klas met kinderen van 11 jaar zijn er zeker een suk of 6 die een tante of moeder hebben die geesten op kan roepen, of ze voelen het zelf.
( ik had vorige week juist een gesprek met deze kinderen over dit onderwerp) Dat is voor die kinderen echt en waar.
Waar komt dat vandaan ? Waarom is dit de zo realistisch voor veel mensen???
In de eerste plaats is het de invloed van de progamma's op tv die ze zien.
De media bepaalt voor veel mensen hun denken en doen.
In de tweede plaats is het een zoeken-, verlangen naar meer dan alleen het leven hier en nu.
In die zoektocht, gaan ze aan God voorbij. Het christelijk geloof is niet in. en .......tja........wat blijft er dan over???
Elk mens heeft kennelijk behoefte aan die ongrijpbare, magische, bovenmenselijke gevoelens en krachten. Dit is een feit.
En de media speelt hierin een grote rol. Vooral in tijden van crisis, zijn mensen hier naar op zoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 03:29
 
JILL658 schreef:
Sorrij hoor Solafide,

Maar je hebt het totaal mis. Je hebt mijn stukje niet goed gelezen.
Ik ben hier niet mee bezig. Gefrustreerde smiley
Had je je goede bril niet op Coole smiley met zonnebril
Hopelijk krijg ik van jou een goede reactie, want ik ben wel benieuwd hoe jij daar mee omgaat Knipoog smiley

Jill, mijn reactie was niet gericht tegen jou. Ik werd eigenlijk door de reactie van Arjan geprikkeld, omdat het zo horizontaal verwoord werd.
Alsof waarzeggers op menselijke wijze de toekomst voorspellen, alsof het een bepaald beroep is en dat is niet waar. Ze krijgen door geestelijke machten bepaalde boodschappen. Waarzeggerij is een duistere wereld.

Ik persoonlijk zou mensen hiervoor waarschuwen, dat er duistere machten zijn en dat het ronduit erg gevaarlijk is om je daarmee bezig te houden of je er mee in te laten.

Ook zou ik proberen om uit te leggen, dat alleen Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is en dat Hij alleen je kan behoeden voor deze duistere geestelijke wereld en dat Hij alleen je die zekerheid en voldoening en je de juiste antwoorden kan geven voor je ongewisheid in het leven.

Ik zou mensen erop wiijzen, dat er heel wat mensen zijn, die ervaringen hebben met die duistere geestelijke wereld en zich bekeerd hebben tot Jezus Christus en ik zou proberen, als ik ze heb, om ze getuigenissen hiervan te laten lezen

Voor de rest denk ik, dat ik er duidelijk in ben geweest hoe, naar mijn smaak, men dient te handelen met bepaalde "entiteiten" in je huis....die moeten er DIRECT UIT, zonder pardon.

Ik heb zo mijn ervaringen met duistere machten....en daar wil ik totaal niets maar dan ook helemaal niets mee te maken hebben. Dank je feestelijk! Daar heb ik echt enge ervaringen mee gehad.

Er zijn mensen, die denken, dat zij de duistere machten kunnen beheersen......nou vergeet het maar. Die zijn veel te sterk voor mensen. Duistere machten beheersen jou.

Als mens heb je daar normaliter geen zicht op, tenzij je daar een bediening voor hebt gekregen, omdat het de onzienlijke wereld betreft.

De eerste psychiater Carl Jung dacht ook, dat hij wel even zich met alles en nog wat kon bezighouden en heeft zich opengesteld voor deze duisternis.......was zogenaamd wetenschappelijk bezig.....Ja, ja....alleen Jung werd een instrument in de macht van deze machten i.p.v. dat hij macht had over deze machten. Wist hij veel. Hij was bepaald geen wedergeboren christen m.i..

Rond zijn persoon zijn echt geen onschuldige dingen gebeurd. Alleen al het feit, dat hij bepaalde mensen in zijn gedachten kreeg, heeft veroorzaakt, dat deze mensen kort daarop stierven. Dat Jung zich voor deze duisternis zich heeft opengesteld is dus niet zonder consequenties gebleven.

Voordat de Heer in mijn leven kwam, heb ik me nogal met Jung beziggehouden en heb ik Jungejaanse dromen gedroomd...heel duidelijk en deed ik aan droomuitleg bijv....

Alleen Jezus heeft die machten kunnen overwinnen en alleen Jezus kan deze krachten en machten aan. Daar kun je als mens niets tegen uitrichten.

Er is maar één remedie en die is......vluchten naar Jezus en schuilen bij Hem en om Hem te vragen je te beschermen tegen deze machten en Hem te vragen in gebed om je huis volkomen te reinigen van alles wat niet van Hem is en te vragen dat Hij je huis wil vullen met Zijn Geest en met Zijn engelen en ook om een engelenwacht om je huis heen te zetten, zodat er geen kwaad meer in kan komen. Je kunt ze ook in naam van Jezus gebieden je huis te verlaten, want voor Jezus moeten ze wijken....en dat weten ze ook, zoals we dat ook uit de bijbel weten.

Zo ben ik in ieder geval met die zaken omgegaan en evenzo heb ik ook gebeden voor mijn familie en naasten, dat ze beschermd worden tegen de duistere wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 11:09
 
Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?
En hoe komt dat bij jullie over?



Waarzeggerij is volstrekte flauwekul. Termen als occult en duister om het te bestrijden, zijn zelfs helemaal overbodig. Ik schreef het al eerder wat ironisch: voor domheid moet worden betaald. Waarzeggen past in het hoofdstukje horoscooplezen en is niet meer dan een glimlachrubriekje. Een fopmiddel bij onzekerheid. Aardig om te lezen, maar meer ook niet. Als je waarzeggerij serieus neemt, ben je niet goed bij je hoofd.

Thomas, nuchtere diepfries.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 7 maart 2010, 11:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 11:59
 
Eerlijk gezegd heb ik ook weleens de grenzen opgezocht... Verlegen lachende smiley
Ik heb er vannacht lang over nagedacht en ik wil deze bloedstollende ervaring met jullie delen.

waarschuwing: als je echt niets met waarzeggerij hebt, lees dan niet verder want de voorspelling kwam uit.... Geschokte, onthutste smiley

in november 1993 ging ik met enkele vrienden naar Tiel, een pittoresk plaatsje in de betuwe.
Aldaar aangekomen parkeerde ik mn auto en we gingen de zaal in waar het medium Jomanda een dienst leidde.
Opeens kwam zij halverwege de dienst het podium af en liep rechtstreeks naar mij toe.
Haar handen bewogen zich ca. 10 cm boven mijn hoofd en ze zei: Jij kunt weer lopen, jij kunt weer lopen!
Zenuwachtig begon ik te lachen, want ik kan al jaaaaren lopen.
Jomanda ging verder de zaal in, naar andere mensen, maar opeens was ze weer bij mij.
Ze had dezelfde boodschap weer.
Wij besloten direct op te stappen, want het was toch wel eng en vreemd.

Eenmaal buiten aangekomen bij de parkeerplaats, bleek mn auto gestolen te zijn....
Ik kon inderdaad weer lopen dus... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 12:03
 
ik ben het helemaal met je eens solafide. Hou je verre van dingen als waarzegerij. Sommige mensen willen dat soort dingen toch doen,ze zijn zoekende het is van hun niet verkeerd bedoeld en wil zeker niet de indruk wekken hun te willen veroordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 12:32
 
PIETER649 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik ook weleens de grenzen opgezocht... Verlegen lachende smiley
Ik heb er vannacht lang over nagedacht en ik wil deze bloedstollende ervaring met jullie delen.

waarschuwing: als je echt niets met waarzeggerij hebt, lees dan niet verder want de voorspelling kwam uit.... Geschokte, onthutste smiley

in november 1993 ging ik met enkele vrienden naar Tiel, een pittoresk plaatsje in de betuwe.
Aldaar aangekomen parkeerde ik mn auto en we gingen de zaal in waar het medium Jomanda een dienst leidde.
Opeens kwam zij halverwege de dienst het podium af en liep rechtstreeks naar mij toe.
Haar handen bewogen zich ca. 10 cm boven mijn hoofd en ze zei: Jij kunt weer lopen, jij kunt weer lopen!
Zenuwachtig begon ik te lachen, want ik kan al jaaaaren lopen.
Jomanda ging verder de zaal in, naar andere mensen, maar opeens was ze weer bij mij.
Ze had dezelfde boodschap weer.
Wij besloten direct op te stappen, want het was toch wel eng en vreemd.

Eenmaal buiten aangekomen bij de parkeerplaats, bleek mn auto gestolen te zijn....
Ik kon inderdaad weer lopen dus... Verraste, verbaasde smiley

Zo ken ik je weer, Pieter. Knipoog smiley

Thomas, glimlachende diepfries.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 12:42
 
THOMAS968 schreef:
Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?
En hoe komt dat bij jullie over?



Waarzeggerij is volstrekte flauwekul. Termen als occult en duister om het te bestrijden, zijn zelfs helemaal overbodig. Ik schreef het al eerder wat ironisch: voor domheid moet worden betaald. Waarzeggen past in het hoofdstukje horoscooplezen en is niet meer dan een glimlachrubriekje. Een fopmiddel bij onzekerheid. Aardig om te lezen, maar meer ook niet. Als je waarzeggerij serieus neemt, ben je niet goed bij je hoofd.

Thomas, nuchtere diepfries.

Ook ik ben best nuchter, maar toch denk ik dat je de invloed van bijv. waarzeggerij niet moet onderschatten. Ik denk dat Satan zeker wel macht heeft en zulke dingen gebruikt, om zijn macht uit te breiden. Ik hou me er liever helemaal niet mee bezig. 'k Heb ook moeite met programma's (op RTL?) waar mediums optreden, daar kijk ik dus bewust niet naar. Door je met zulke dingen bezig te houden, stel je je open voor duistere machten. Ik houd me dan liever bezig met Gods Woord.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 7 maart 2010, 12:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 12:55
 
MARIJAN072 schreef:
Ook ik ben best nuchter, maar toch denk ik dat je de invloed van bijv. waarzeggerij niet moet onderschatten. Ik denk dat Satan zeker wel macht heeft en zulke dingen gebruikt, om zijn macht uit te breiden. Ik hou me er liever helemaal niet mee bezig. 'k Heb ook moeite met programma's (op RTL?) waar mediums optreden, daar kijk ik dus bewust niet naar. Door je met zulke dingen bezig te houden, stel je je open voor duistere machten. Ik houd me dan liever bezig met Gods Woord.

Ik denk dat het ligt aan je opstelling.Ik lees hier dat mensen er niet in willen geloven maar toch spreken over entiteiten in huis en duistere machten......tja.....
Ik ben ook veel te nuchter voor zulke zaken,ik houd me liever bezig met het goede.
En die tv........die zet je zelf aan(of niet) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 12:58
 
PIETER649 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik ook weleens de grenzen opgezocht... Verlegen lachende smiley
Ik heb er vannacht lang over nagedacht en ik wil deze bloedstollende ervaring met jullie delen.

waarschuwing: als je echt niets met waarzeggerij hebt, lees dan niet verder want de voorspelling kwam uit.... Geschokte, onthutste smiley

in november 1993 ging ik met enkele vrienden naar Tiel, een pittoresk plaatsje in de betuwe.
Aldaar aangekomen parkeerde ik mn auto en we gingen de zaal in waar het medium Jomanda een dienst leidde.
Opeens kwam zij halverwege de dienst het podium af en liep rechtstreeks naar mij toe.
Haar handen bewogen zich ca. 10 cm boven mijn hoofd en ze zei: Jij kunt weer lopen, jij kunt weer lopen!
Zenuwachtig begon ik te lachen, want ik kan al jaaaaren lopen.
Jomanda ging verder de zaal in, naar andere mensen, maar opeens was ze weer bij mij.
Ze had dezelfde boodschap weer.
Wij besloten direct op te stappen, want het was toch wel eng en vreemd.

Eenmaal buiten aangekomen bij de parkeerplaats, bleek mn auto gestolen te zijn....
Ik kon inderdaad weer lopen dus... Verraste, verbaasde smiley

ROFL Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 13:15
 
En die tv........die zet je zelf aan(of niet) Knipoog smiley[/quote]


Nou dus niet altijd.
Thuis zet ik hem inderdaad nooit op zulke programma's, maar op mijn werk word ik er wel mee geconfronteerd.
Ik verleen zorg binnen een woonvoorvoorziening, bij de mensen thuis. Het komt regelmatig voor dat er dan gekeken wordt naar zo'n programma, char, derek ogilvie. Dus op die manier kom ik er mee in aanraking.
Vaak beginnen de clienten dan een praatje hierover, of vragen of ik daarin geloof.
Ik reageer meestal met te zeggen, dat ik weet dat het kan wat daar gebeurt, maar dat ik me daar bewust niet mee wil bezig houden, en er dus ook niet naar kijk. Daarbij leg uit dat ik mij wil houden aan wat de bijbel zegt, en daarin staat dat je je er verre van moet houden(van waarzeggerij en doden oproepen).
Ondertussen bid ik of Jezus in deze situatie wil komen, mij wil beschermen, maar ook de client wil beschermen tegen deze invloeden.

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die ook in zulke situaties komen, en hoe zij daarmee omgaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 14:30
 
Tja je kunt je het ontkennen dat het er is.
Je kunt zeggen het is net als een horescoop.
Je wilt je er niet in verdiepen.

Maar kunnen wij dat zomaar, ontkennen, linkslaten liggen enz. als het onder onze neus gebeurt.
Kinderen gaan naar school en de juf zegt: we gaan glaasje draaien.(dit is echt gebeurt)
Kinderen weten hier niets vanaf en ook niet hoe gevaarlijk het is.
Kinderen die met verhalen komen sinds ik dat heb gedaan spookt het letterlijk in mijn slaapkamer. De lichten gaan aan en uit en met de radio en tv ook.
Dit wordt onder het mom, ach het is iets onschuldig, gedaan. Heeft niks om het lijf.

Wij weten dat het anders is en net als Sola weet ik hoe gevaarlijk het is.
Wat voor een gevolgen het kan hebben voor de mensen.
Dit zijn geen grappen en entiteiten kunnen je door elkaar rammelen en ook letterlijk pijn doen.

Ik weet satan is de wereld gegeven en ook weet ik dat satan alle plannen van God voor ons leven weet. Want voor de grondlegging van de wereld kende God ons al en had God een plan voor ons! Satan was daar ook, want hij was de aanbiddingsleider, voor hij uit de Hemels werd verbannen.

Dus als een waarzegger spreekt dan maakt deze persoon een verbintenis met jou en de waarzegger en de demonen. Waardoor je zelf ook ineens gebonden bent aan deze waarzegger, in de geestelijke wereld. Deze waarzegger is weer verbonden aan iemand die de waarzegger zelf heeft benaderd enz enz. Vele koppelingen van verschillende demonen en machten. Jij als persoon, ook al ben je er maar een keer geweest, bent gekoppeld aan al deze machten en bent een onderdeel daar van geworden.
Dat is waarom ze zoveel persoonlijks weten van je. Wat voor mensen een valkuil is, want zie ze hebben toch de waarheid vertelt. Hun geloof daarin wordt opgebouwd.

Maar hoe leg je dat nu uit aan mensen die niets weten over deze geestelijke wereld en hoe God en Jezus daarmee omgaan. Want Jezus heeft alle overheden en machten openlijk tentoon gesteld en overwonnen!
`k Ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan en uitlegt aan mensen.

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 14:46
 
THOMAS968 schreef:
Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?
En hoe komt dat bij jullie over?



Waarzeggerij is volstrekte flauwekul. Termen als occult en duister om het te bestrijden, zijn zelfs helemaal overbodig. Ik schreef het al eerder wat ironisch: voor domheid moet worden betaald. Waarzeggen past in het hoofdstukje horoscooplezen en is niet meer dan een glimlachrubriekje. Een fopmiddel bij onzekerheid. Aardig om te lezen, maar meer ook niet. Als je waarzeggerij serieus neemt, ben je niet goed bij je hoofd.

Thomas, nuchtere diepfries.

Je vraagt hoe jouw stelling overkomt, nou op mij persoonlijk vind ik je standpunt voor een nuchtere diepfries, niet getuigen van enige (bijbelse)realiteitszin. Oftewel, ik vind je standpunt onbijbels.
Lees Handelingen 16 vers 16 maar eens..... 16 Een andere keer, toen we weer op weg waren naar de gebedsplaats, kwamen we een jonge slavin tegen die bezeten was door een geest en zo de toekomst kon voorspellen. Met haar waarzeggerij verdiende ze veel geld voor haar eigenaars. (NBV)
En speciaal voor jou Thomas ..... 16 En it barde, do’t wy hinne gyngen ta it
gebet, dat in tsjinstfaem ús tomiette kaem, dy’t in wiersizzende geast hie, en mei hjar wiersizzen hjar hearen gâns gewin brocht. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 15:08
 
CROSSROAD317 schreef:
Je vraagt hoe jouw stelling overkomt, nou op mij persoonlijk vind ik je standpunt voor een nuchtere diepfries, niet getuigen van enige (bijbelse)realiteitszin. Oftewel, ik vind je standpunt onbijbels.
Lees Handelingen 16 vers 16 maar eens..... 16 Een andere keer, toen we weer op weg waren naar de gebedsplaats, kwamen we een jonge slavin tegen die bezeten was door een geest en zo de toekomst kon voorspellen. Met haar waarzeggerij verdiende ze veel geld voor haar eigenaars. (NBV)
En speciaal voor jou Thomas ..... 16 En it barde, do’t wy hinne gyngen ta it
gebet, dat in tsjinstfaem ús tomiette kaem, dy’t in wiersizzende geast hie, en mei hjar wiersizzen hjar hearen gâns gewin brocht. Knipoog smiley

Voor alle duidelijkheid: de schuingedrukte tekst was een deel van de opening van Jill en geen vraag van mij. Maar het staat er wel een beetje zo. Toch is dit wel een leuke reactie daardoor. En het geeft al aan dat dit soort zaken toen ook al schaamteloos gexploiteerd werd door 'eigenaars'

Wat ik schrijf moet dus los gezien van die twee regels. Het beste nieuws is natuurlijk Cross, dat je deze prachtige taal ook leest!

Thomas, die van taal en zeker van het Fries houdt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 7 maart 2010, 17:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 15:34
 
JILL658 schreef:
Tja je kunt je het ontkennen dat het er is.
Je kunt zeggen het is net als een horescoop.
Je wilt je er niet in verdiepen.

Maar kunnen wij dat zomaar, ontkennen, linkslaten liggen enz. als het onder onze neus gebeurt.
Kinderen gaan naar school en de juf zegt: we gaan glaasje draaien.(dit is echt gebeurt)
Kinderen weten hier niets vanaf en ook niet hoe gevaarlijk het is.
Kinderen die met verhalen komen sinds ik dat heb gedaan spookt het letterlijk in mijn slaapkamer. De lichten gaan aan en uit en met de radio en tv ook.
Dit wordt onder het mom, ach het is iets onschuldig, gedaan. Heeft niks om het lijf.

Wij weten dat het anders is en net als Sola weet ik hoe gevaarlijk het is.
Wat voor een gevolgen het kan hebben voor de mensen.
Dit zijn geen grappen en entiteiten kunnen je door elkaar rammelen en ook letterlijk pijn doen.

Ik weet satan is de wereld gegeven en ook weet ik dat satan alle plannen van God voor ons leven weet. Want voor de grondlegging van de wereld kende God ons al en had God een plan voor ons! Satan was daar ook, want hij was de aanbiddingsleider, voor hij uit de Hemels werd verbannen.

Dus als een waarzegger spreekt dan maakt deze persoon een verbintenis met jou en de waarzegger en de demonen. Waardoor je zelf ook ineens gebonden bent aan deze waarzegger, in de geestelijke wereld. Deze waarzegger is weer verbonden aan iemand die de waarzegger zelf heeft benaderd enz enz. Vele koppelingen van verschillende demonen en machten. Jij als persoon, ook al ben je er maar een keer geweest, bent gekoppeld aan al deze machten en bent een onderdeel daar van geworden.
Dat is waarom ze zoveel persoonlijks weten van je. Wat voor mensen een valkuil is, want zie ze hebben toch de waarheid vertelt. Hun geloof daarin wordt opgebouwd.

Maar hoe leg je dat nu uit aan mensen die niets weten over deze geestelijke wereld en hoe God en Jezus daarmee omgaan. Want Jezus heeft alle overheden en machten openlijk tentoon gesteld en overwonnen!
`k Ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan en uitlegt aan mensen.

Shaloom Jill






Gisteravond was ik in de thuiszorg bij iemand thuis aan het werk.
Paar maanden geleden ook bij die klant geweest op de avond.
Het vreemde was dat je als christen bepaalde dingen aanvoelt alsof er een vreemde geest daar in het huis spookte vooral in de woonkamer en keuken. In het begin vernam je er niks van maar hoe langer ik die klant ging helpen vernam je dingen waarin die klant zich mee zat.
Paar maanden had ik die klant niet meer geholpen en tegen mijn baas gezegt dat ik niet wilde heen gaan om die klant te helpen.
Deze week werd ik gebeld door mijn baas voor die klant niemand kon meer inspringen en mijn baas wist dat men mij kon bellen voor noodsituatie`s en voor die avond kon ik werken. Was van 21 tot 22.30 uur. In die tijd dat ik niet bij de klant was heb ik meer in die tijd van messiaans zijn mij tot Christus gekomen naar meer geestelijke conforenties en zondags diensten bezoeken. Sta je sterk door het Bloed van Jezus Christus als een Wapenrustig die je dan draagt tegenover de boze gewesten.

Want werkelijk waar en is geen grapje wat ik nu vertel die klant vroeg mij waarom ik de hele tijd niet bij haar was geweest heb ik voorzichtig proberen uit te leggen waarom ik niet meer kwam.
Ik vertelde aan die klant dat ik een bepaalde geest voelde alsof het mij bijna op de nek zat een heel zwaar beklemend gevoel.
Vertelde al vragend het lijkt wel of u een geest met u zich mee hebt genomen in uw huis en gaf ze ook te kennen dat er boze duivelen en demonen in haar zaten waarop ze bij elke beweging kreunt en geluiden maakt en trilt met haar handen de ogen die verwilderd je aankijken.
Ik vertelde aan haar dat ik mij voor die tijd dat ik hier heen kwam mij in gebed bracht bij het kostbaar Bloed van Jezus Christus en mij daarop voor waakt en ja ik gaf al die tijd een diepe rust en was niet meer gestrest. Gaf de klant dan te kennen ik ben te zwaar voor jou je bent lief en aardig maar is misschien beter dat je niet komt. Want gaf de klant ook te kennen bij mij moet je wel je mannentje staan. De klant van familie is wel gelovig en de klant zegt ook van wel maar dan zou je niet duivelen en demonen in je hebben lijkt mij.

Dit verhaalde vertelde ik gisteren ook aan mijn ouders en nu begrijp ik ook waarom ik niet in de buurt bij die klant wilde toegaan en is ook beter om je ver uit de buurt te blijven want de overste van de duisternis is sterk maar niet sterker dan door het kostbaar Bloed van Jezus Christus.
Bidt altijd voor Zijn bescherming waar je ook naar toe gaat en als je al zeker weet dat het niet pluis is zoek de dingen niet op maar blijf daar verre vandaan.

Hartelijke groet,

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:24
 
zelf weggehaald

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 7 maart 2010, 17:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:29
 
THOMAS968 schreef:
Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?
En hoe komt dat bij jullie over?



Waarzeggerij is volstrekte flauwekul. Termen als occult en duister om het te bestrijden, zijn zelfs helemaal overbodig. Ik schreef het al eerder wat ironisch: voor domheid moet worden betaald. Waarzeggen past in het hoofdstukje horoscooplezen en is niet meer dan een glimlachrubriekje. Een fopmiddel bij onzekerheid. Aardig om te lezen, maar meer ook niet. Als je waarzeggerij serieus neemt, ben je niet goed bij je hoofd.

Thomas, nuchtere diepfries.


Nuchtere diepfries kip zonder kop lijkt me eerder......... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 7 maart 2010, 17:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:33
 
MARIJAN072 schreef:
Ook ik ben best nuchter, maar toch denk ik dat je de invloed van bijv. waarzeggerij niet moet onderschatten. Ik denk dat Satan zeker wel macht heeft en zulke dingen gebruikt, om zijn macht uit te breiden. Ik hou me er liever helemaal niet mee bezig. 'k Heb ook moeite met programma's (op RTL?) waar mediums optreden, daar kijk ik dus bewust niet naar. Door je met zulke dingen bezig te houden, stel je je open voor duistere machten. Ik houd me dan liever bezig met Gods Woord.

Weer verstandige woorden. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 9 Volgende
Pagina 1 van 9