ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 15:28
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
THOMAS968 schreef:
Voor een groot deel met je eens maar het is nog steeds een redenering die de zonde dan wel de zondigende mens centraal stelt en over de praktijk ervan heb ik juist mijn aarzelingen, minder dan over de theorie daarbij. De laatste twee regels die je schrijft onderstreep ik ten volle. Maar het verschil in benadering is duidelijk gebleken in eerdere discussies: jij benadert homosexualiteit vanuit de zonde die het volgens jou is en ik vind dat als mensen in liefde met elkaar leven we ze moeten accepteren vanuit het eerste en hoogste gebod: dat van de liefde. Ik denk dat het zonde is dat niet te doen en dus ook niet is zoals God het bedoeld heeft.
Overigens ging het me in de vorige reactie om de uitdrukking: ook andersom.

Thomas, die inclusief wil denken (term gejat van Boerwinkel)

Dat is toch wel wat simplistisch gesteld Thomas, het spijt me zeer. Het getuigt n.l. ook niet van liefde, dat wanneer we iemand zien zomndigen om dat maar eenvoudig weg te billijken en iemand maar zijn of haar gang te laten gaan. De bijbel zegt daar andere dingen over. Zo eenvoudig is het allemaal niet.

We moeten God echter liefhebben bovenal.... uit heel je hart, uit heel je ziel, uit heel je kracht en je naasten als jezelf...........

Jezus haatte de zonde, maar had de zondaar onnoemlijk lief....zelfs zo lief, dat Hij voor die zondaar aan het kruis gegaan is.

Om die zondaar te roepen , heeft Jezus toen Hij hier op aarde was, zich onder die mensen begeven, die voor die tijd als "gespuis" te boek stonden.

Hij had de hoeren lief en de tollenaren...ja, hij at notabene met ze. Dat zou je dus kunnen vergelijken met het eten met bijv pooiers in Amsterdam of zo in onze huidige tijd. Zou jij dat zomaar doen....eten met een huis vol pooiers bij elkaar? Ik denk, dat je dat misschien wel uit je hoofd zou laten....Jezus heeft het gedaan.

Ga dus a.u.b. niet zomaar simpel met de zaken om. Het ligt geloof ik iets genuanceerder, dan dat jij het hier wil doen voorkomen.

Jezus is tegen de huichelarij en tegen wetticisme, want wetticisme is een schaamlap om de leegte te verhullen (W.J. Ouweneel).

Toen de overspelige vrouw opgebracht werd door de Farizeeers, die haar wilden stenigen, (waarschijnlijk was het allemaal doorgestoken kaart, want hoe weet men nou, dat er iemand op een bepaald ogenblik op het punt staat om overspel te doen....(?) deze vrouw moet er dus volgens mij "ingeluisd" zijn en misschien wel om Jezus daarmee te confronteren,) toen zei Jezus tegen haar......ik veroordeel u ook niet, maar ga heen EN ZONDIG NIET MEER. Jezus geeft ten allen tijde Zijn genade en vergeving aan iedereen, maar Hij heeft NOOOOOOIT DE ZONDE GEBILLIJKT!

Solafide, die denkt, dat Thomas beter kan..... Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 maart 2010, 15:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 18 maart 2010, 18:29
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
Vervolg op het voorgaande, gelezen op Bijbelsdagboek Knipoog smiley



www.bijbelsdagboek.nl

18 maart 2010


„Spreekt iemand, laten het woorden zijn als van God.” 1 Pet.4:11a


Lezen: 2 Timoteüs 3:12-17 (Ga naar dit bijbelgedeelte)



Bijbelgedeelte bij 18 maart
Lezen: 2 Timoteus 3: 12-17


Vertaling 1951
12 Trouwens, allen, die in Christus Jezus godvruchtig willen leven, zullen vervolgd worden. 13 Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger komen; zij verleiden en worden verleid. 14 Blijf gij echter bij wat u geleerd en toevertrouwd is, wèl bewust van wie gij het hebt geleerd, 15 en dat gij van kindsbeen af de heilige schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid door het geloof in Christus Jezus. 16 Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.


De Nieuwe Bijbelvertaling
12 Allen die vroom en in eenheid met Christus Jezus willen leven, zullen worden vervolgd. 13 Slechte mensen en oplichters zullen van kwaad tot erger vervallen; het zijn bedriegers die zelf bedrogen worden. 14 Maar jij, blijf bij alles wat je geleerd hebt en met overtuiging hebt aangenomen. Je weet wie je leraren waren 15 en bent van kindsbeen af vertrouwd met de heilige geschriften die je wijsheid kunnen geven, zodat je wordt gered door het geloof in Christus Jezus. 16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.



°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Als jonge mensen een verlangen hebben om hun leven in dienst van God te stellen, dan zal hun vaak geadviseerd worden om, als zij herder van een Gemeente willen worden, een theologische opleiding te gaan volgen. Na een middelbare opleiding gaan zij, in een verlangen om alles te ontvangen wat zij voor de dienst van God aan de Gemeente van Christus nodig zullen hebben, luisteren naar wat verschillende godgeleerden hun te vertellen hebben.
Paulus zegt tegen Timoteüs: „Blijf gij echter bij wat u geleerd en toevertrouwd is” en er staat nog iets achter: „wel bewust van wie gij het hebt geleerd” (:14).
Jonge theologische studenten missen helaas zo vaak het geestelijk onderscheidingsvermogen, omdat zij niet ‘van kindsbeen af de Heilige Schriften kennen’.
Nog maar weinigen zijn er van kindsbeen af mee vertrouwd biddend de Bijbel te lezen vanuit het verlangen de Stem van God te verstaan en daaraan te gehoorzamen. Hoe zal men dan ooit echt weten door God geroepen te zijn voor Zijn dienst? Jezus zegt: „Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren, zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen” (Luc.16:31). Wie niet geleerd heeft zich te onderwerpen aan het gezag van de Schrift, zal geen roeping van God ontvangen voor Zijn Dienst! Immers, hoe zou men anderen het heil van God kunnen verkondigen zonder zelf inzicht te hebben „tot zaligheid door het geloof in Christus Jezus” (:15)? Wie niet vertrouwd is met de Schriften zal de Stem van God nooit leren verstaan en daarom ook nooit woorden van God kunnen spreken in en buiten de Gemeente van Christus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:42
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIJAN072 schreef:
Vind je Smiley die vol vragen zit

Ja, vind ik Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:23
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIJAN072 schreef:
Ik zie heel veel mooie gedachten in jouw stukje en er zit zeker een grote kern van waarheid in. Maar Sola, wij zijn wel rentmeesters op deze aarde. Dus we hebben wel een verantwoordelijkheid. Als je niet stemt, stem je toch eigenlijk ook? En volgens mij is er Nederland wel een partij te vinden, die de Bijbel als uitgangspunt heeft. Ik vind het ook iets egoïstisch hebben, om niet te stemmen. Zo van; we zien wel waar het schip strand Smiley die vol vragen zit Naar mijn idee ontloop je dan je verantwoordelijkheid.

Dat zal dan alleen de SGP kunnen zijn m.i......., anders zou ik het niet weten.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:01
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Waar hebben we het hier allemaal over.....als je echt christen bent, kun je m.i. helemaal niet meer stemmen....je moet al veel te veel spagaten maken.....

Wat je zegt Imre....voor de Heer is er niet zoiets als scheiding tussen kerk en straat....

Deze wereld holt met zeer rasse schreden op de eindtijd af.....Iedere dag zou je de Heer kunnen verwachten....de tekenen van die eindtijd zijn al overduidelijk zichtbaar gewoon.... al gezien de onchristelijke politieke punten die hier naar voren worden gebracht en nog vele andere zaken , die tot uiting komen in de houding van de ongelovigen.......

Zijn wij er klaar voor om de Heer te ontmoeten???????????

M.i. is het zaak om je hoofd op te richten naar de Heer toe...naar boven dus en Hem te verwachten....Goede bijbelstudie hierover te doen en je alleen tot de Heer te wenden om Die te verwachten, want van Hem moeten wij het hebben en van niets of niemand anders.

Wij christenen zijn immers bijwoners hier op deze aarde....wij horen hier niet thuis....ons thuis is daar waar de Heer is.

Alles is al in rep en roer en maakt zich klaar om straks Israel te belegeren, zoals de bijbel voorspelt en Nederland zal daar ook bij zijn......alles wordt al in gereedheid gebracht.

De verlossing is alleen van en in de Heer. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 01:21
BerichtOnderwerp: Een foto.
 
WILMA729 schreef:
Tel je zegeningen...God is......Ik ben..........mooi gezegd, Sola.

Thnx Wilma Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 18:50
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag me af wat hier op CM nu met occulte machten bedoelt wordt?
Is waarzeggerij een occulte macht? Voor mij niet, het is gewoon iets waar ik absoluut niet in geloof maar om er dan het etiket occult op te plakken?

Is Taize muziek occult? Ik vind het prachtige muziek om naar te luisteren maar ik weet dat er mensen zijn die het ook occult vinden door de vele herhalingen en de harmonie die je volgens Taize moet voelen in jezelf?
Muziek uit Iona, ik vind het mooi maar is het occult?
En zo zijn er meer zaken waar ik van denk; ik geloof er niet in maar om het nu occult te noemen?
Of ik ben een lichtzinnige gelovige, ook een optie natuurlijk!

Willemijn

Je moet ook niet afgaan op wat mensen zeggen, maar je moet afgaan op dat wat de bijbel zegt......anders raak je in een kakafonie van allerlei terechte en onterechte meningen.....

Dan kun je niet meer onderscheiden wat juist is en niet juist..... Clown smiley

Ik persoonlijk zie niets occults in wat men in Taizé doet. Ik hou ook van hun muziek.

De bijbel leert mij echter wel iets over waarzeggerij Knipoog smiley :

Deut 18,10
Er mag bij u geen plaats zijn voor mensen die hun zoon of dochter als offer verbranden, en evenmin voor waarzeggers, wolkenschouwers, wichelaars, tovenaars

Deut 18,14
Ook al luisteren de volken in het land dat u in bezit zult nemen wel naar wolkenschouwers en waarzeggers, ú heeft de HEER, uw God, dat verboden.

2 Kon 23,24
Ook zuiverde Josia het land van geestenbezweerders, waarzeggers, huisgoden, afgoden, kortom, van alle verfoeilijke praktijken die in Juda en Jeruzalem voorkwamen. Zo kwam hij na wat beschreven stond in het wetboek dat de priester Chilkia in de tempel van de HEER had gevonden.

2 Kon 17,17
Ze verbrandden hun zonen en dochters als offer, deden aan waarzeggerij en probeerden voortekens te lezen. Zo tergden ze de HEER door zich erop toe te leggen te doen wat slecht is in zijn ogen.

2 Kon 21,6
Hij verbrandde zijn zoon als offer en liet zich in met wolkenschouwerij, wichelarij, geestenbezwering en waarzeggerij. Hij tergde de HEER door voortdurend te doen wat slecht is in zijn ogen.

2 Kron 33,6
Hij verbrandde zijn zonen als offer in het Hinnomdal en liet zich in met wolkenschouwerij, wichelarij, magie, geestenbezwering en waarzeggerij. Hij tergde de HEER door voortdurend te doen wat slecht is in zijn ogen.

Jes 2,6
U hebt uw volk, Jakobs nakomelingen, verstoten. Zij waren ontvankelijk voor invloeden uit het Oosten, net als de Filistijnen lieten zij zich in met waarzeggerij, ze zijn met vreemde gebruiken vertrouwd geraakt.

Jer 14,14
De HEER antwoordde: ‘Die profeten verkondigen leugens, en dat in mijn naam. Ik heb hen niet gezonden, hun niets opgedragen, niet tot hen gesproken. De visioenen die ze profeteren zijn leugens, waarzeggerij, holle woorden en eigen verzinsels.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 15 maart 2010, 18:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 18:34
BerichtOnderwerp: Een foto.
 
Kom op Alfa....reken af met je verleden en plaats een foto van NU en plaats je foto van vroeger erbij....het kan hier allemaal.......Toen was toen en NU is NU.......Ga voort met de Heer....het leven gaat nu eenmaal door.......en dank de Heer, wat je nu op dit moment allemaal van Hem gekregen hebt.......m.a.w. tel je zegeningen.......God is.....IK BEN.... Ga samen met Hem weer LEVEN in het NU. Hij zal alles ten goede keren.... Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 15 maart 2010, 18:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 16:49
BerichtOnderwerp: Je gaat ineens dood.
 
Ach ja....het is vaak.....het ene doen en het andere niet nalaten.......



Romeinen 12
9 Laat uw liefde oprecht zijn. Verafschuw het kwaad en wees het goede toegedaan. 10 Heb elkaar lief met de innige liefde van broeders en zusters en acht de ander hoger dan uzelf. 11 Laat uw enthousiasme niet bekoelen, maar laat u aanvuren door de Geest en dien de Heer. 12 Wees verheugd door de hoop die u hebt, wees standvastig wanneer u tegenspoed ondervindt, en bid onophoudelijk. 13 Bekommer u om de noden van de heiligen en wees gastvrij. 14 Zegen uw vervolgers; zegen hen, vervloek hen niet. 15 Wees blij met wie zich verblijdt, heb verdriet met wie verdriet heeft. 16 Wees eensgezind; wees niet hoogmoedig, maar zet uzelf aan tot bescheidenheid. Ga niet af op uw eigen inzicht. 17 Vergeld geen kwaad met kwaad, maar probeer voor alle mensen het goede te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 00:03
BerichtOnderwerp: Stelen.
 
JILL658 schreef:
Nu snap ik dat er vaak ongelukken gebeuren met het vrachtverkeer als de bazen het zo doen. Geschokte, onthutste smiley

Jill

Ja....die bazen, die kunnen er wat van....... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 00:00
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
JONATHAN890 schreef:
Weer eens wat anders: Een voordracht uit eigen werk:


Contouren van letters op papier
Een boodschap.. toen nog verborgen.
Ik probeer, maar wat staat nou hier?
Dat waren als kind mijn zorgen


Ik trek de lijnen over van t papier
Ik oefen, tot ik zelf schrijven kan
Nu schrijf ik mijn gevoelens hier.
De dingen waar ik naar verlang.


Ik voel langs lijnen van jouw lijf
Zacht en teder voelt het aan.
Alsof ik weer de letters schrijf,
En langzaam wordt jij mijn bestaan.


Dan beroeren mijn lippen jouw weer snel,
Je kust mij terug, hmmm bijzonder
Onze tongen spelen intiem een spel,
Dan... via je nek verder af naar onder.


Genietend verder langs jouw lichaam
Je kreunt zachtjes van genot
Intens wordt zo de liefde saam
Voel dat jij hier ook op bent verzot


Opwindend is 't ... heerlijk jouw contouren.
'k Geniet, als jij mij ook begint te strelen.
Liefde met jou gaat nooit vervelen,
Wat kan jij mij toch diep beroeren.


Hmmm....ik hou van kijken naar jouw lijf
Verlang 's morgens soms al naar de nacht
Hoop dat je dan weer bij mij blijft
Jij geeft mij alles wat ik verwacht


Verlangen zo intens, het is maar een droom
Niemand is naast mij, maar t gaat niet verkeerd
't Leven gaat voorbij al is het loom
Toch.. schrijven ben ik ook nooit verleerd


Clown smiley

Goeie grutten.......dat is wat je noemt: "goed getroffen...."

Je kunt er wat van hoor, Jonathan....... Clown smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 23:40
BerichtOnderwerp: Je gaat ineens dood.
 
JILL658 schreef:
Helemaal mee eens Sola, Dit leven is maar een heeeeeeeeeel klein onderdeel van ons leven Lachende smiley

Jill

Ja.....maar wel een heel bijzonder onderdeel van ons leven........volmaakt te zijn in een onvolmaakt omhulsel. Nu kijken we nog als in een spiegel met raadseen, maar straks zien we, zoals we gekend zijn....van aangezicht tot aangezicht....Straks WETEN we alles...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 23:20
BerichtOnderwerp: Voor jou!
 
SUSANNAH475 schreef:
Dat heb je goed Sola, gelukkig ervaar ik Gods liefde in mijn leven, maar sommige dingen vat ik anders op dan het bedoeld is.
Met name als ik het niet met een mening of iets eens ben, komt de mening van de ander (of het beeld dat ik daar bij dan krijg) heel sterk naar voren, soms zo sterk dat mijn eigen mening, mijn eigen denkwijze daarover naar de achtergrond verschuifd; en ja dan komt idd. soms de angst dat het beeld wat ik normaal gesproken van God heb verandert in dat verkeerde godsbeeld.

Ik vertrouw de Heer erop, dat Hij ook alles in je leven wel zal maken, want Hij is nederig van hart en Hij zal alles in jou tot een goed einde brengen. Zijn hand verlaat niet, wat Hij eens is begonnen...... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 23:16
BerichtOnderwerp: Voor jou!
 
LEANNE226 schreef:
Lieve Susannah,ik wens je zoveel kracht toe dat je zelfvertrouwen en eigenwaarde dusdanig mag groeien dat je je gesterkt voelt in je mening over/van het juiste Godsbeeld.
Die groei gaat met stapjes,neem de tijd,neem de rust........

Goed advies...... Knipoog smiley

Jezus zei....komt alleen tot Mij, die vermoeid en belast zijt, want Ik zal u rust geven......... Hij alleen kan je het levende water geven en het zal in je worden als een bron, die overstroomt...... Hij zal het in je doen..... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 23:08
BerichtOnderwerp: Je gaat ineens dood.
 
ARJAN007 schreef:
Ik heb er totaal geen zin in om bij alles te denken dat de mensen toch doodgaan. Ik ga er liever van uit dat mensen blijven leven en leuke en positieve gebeurtenissen beleven. Dat is veel fijner dan het sombere, zwartgallige gedoe over het sterven!

Ik dacht, dat je als Christen NU AL het eeuwige Leven had.......dood gaan we never noooooit meer.... daar heeft de Heer eens en voor altijd mee afgerekend........

Wij christenen kunnen alleen maar ten allen tijde een geweldige toekomst tegemoet gaan........ook al leggen we onze aardse tent af........
Death, where is thy sting.....? We gaan alleen maar naar 1 richting....naar Zijn Licht....waar geen ziekte, ellende, onrecht en duisternis is.....een volmaakte plaats dus....Paulus verlangde ernaar.... Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIJAN072 schreef:
Heerlijk, om zonder gezeur off-topic te mogen gaan. Ik heb net, na lang wikken en wegen, m'n abonnement verlengd. Ik vind jullie gewoon té leuk. Knipoog smiley En nu maar hopen dat het wederzijds is. Twijfelende smiley Lachende smiley

Van mij is het ook wederzijds Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 22:09
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Niet het vele is goed, maar het goede is veel! Kussende smiley

Maar erg bedankt voor deze overstelpende hoeveelheid! Ik voel me... voel me.... Ja, hoe voel ik mezelf nu eigenlijk? Engeltje smiley

Weer een uitstekend antwoord, .....maar ik houd nu eenmaal van uitbundigheid bij tijd en wijle.......grote bossen bloemen bijv......maar 1 roos bijv. is ook heel bijzonder hoor..... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 22:01
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Nee, ik voel me een beetje zweven. Boven mezelf uit getild....

A kiss a day keeps the doctor away! Kussende smiley

Vind ik een zeer wijze opmerking van je....ik geloof gewoon, dat je gelijk hebt..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 19:44
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Verlegen lachende smiley Dat ik dit nog mag meemaken op m'n oude dag... Een heuse zoendag! Verlegen lachende smiley Lachende smiley

Kussende smiley

*zucht verheerlijkt en voldaan*

Eentje maar....... Geschokte, onthutste smiley .........Wel een beetje miezerig, vindt je niet......?. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 19:06
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
JILL658 schreef:
Gefeliciteerd Mary met je zoon.
Hele fijne dag, maak het gezellig met je visite! Lachende smiley

Jill

Van mij ook Mary........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 19:02
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
HANNAH810 schreef:
uh uh, afblijven imre; ze waren voor mij, vraag jij aan sola maar of ze er nog een paar voor jou in de aanbieding heeft; ze is gul genoeg!!

Ik weet niet of ik dat Imre kan aandoen....misschien voelt hij zich dan nog ouder????? Maar alleeee....ik geloof dat hij genoeg veerkracht heeft om dat te boven komen.......hier een paar speciaal voor Imre...ook zusterlijk bedoeld overigens(om maar weer misverstanden te voorkomen) Clown smiley . Hier komen ze Imre...hou ja vast.... Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 18:58
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
HANNAH810 schreef:
zoendagen zijn toch altijd te snel om sola?
maar t probleem is wel een beetje, dat vrouwen naar mannen kijken.... Clown smiley
anders vroeg ik er meer, ja!

Nou ehhh....jij bent er anders mee begonnen hoor Huilende smiley, smiley in tranen ....dat krijg je ervan he Clown smiley , maar Hannah...ze waren zusterlijk bedoeld uiteraard....malle meid...... Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 18:45
BerichtOnderwerp: Het gaat minder.
 
ALFAROMEO918 schreef:
Die peroonlijkheid.
Een echt vrouwenversierder,ben ik nooit geweest.
Wel de Ultime Vrijgezel,was ik,met dikke auto,en iets toch macho.
Zonnebril,lang haar,bakkebaarden,en no nonsens.
Ik ben nu alweer 15 jaar vrijgezel,maar nooit meer die zo leuke vrijgezel,van in ooit.
Het land van ooit dus,toen ik nog echt was die ik was.
Mijn hart is gekrenkt,en in liefde onberijkbaar geworden.
Mijn aangelaat,is in de spiegel,geen mooie haardos meer.
Wel de tand des tijd zie ik,en zorgelijke oogopslag.
Ooit was ik zo mooi,en dat werd totaal gesloopt.
Die jeugd kan nooit meer herhaald worden,toen ik zo,gelukkig was.

Alfa.....het valt me op, dat je steeds aan het terugkijken bent...... Dat is niet goed.......

Als je de hand aan de ploeg slaat, dan moet je voor je uitkijken, want anders maak je geen rechte voren......en dat is m.i. niet goed...Jezus waarschuwde hiervoor.

Reken af met je verleden....juist met datgene, wat pijn heeft gedaan....aan de andere kant was je misschien wel te zeer op je uiterlijk of iets dergelijks gefocussed vroeger....? Zou dat niet kunnen.......je vond het kennelijk nogal TE belangrijk MISSCHIEN(?) en daarom heb je het er NU nog over..... Uiterlijk is toch niet het enige, dat er voor iemand er toe doet.....je weet wel beter lijkt me......OP HET INNERLIJK KOMT HET AAN......OP DAT WAT JEZUS IN ONS LEVEN UITWERKT tot eer en glorie van Hem...om Hem te verheerlijken daarmee.....

Leer van je verleden.......en laat je handen vullen met datgene, wat de Heer je NU wil geven en kijk dan niet meer achterom, maar ga vooruit met de Heer en blijf vooruit kijken.... De Heer zal ALLES ten goede keren....ook voor jou.

Maar ga vooruit met de Heer Knipoog smiley

Luc 9,62
Jezus zei tegen hem: ‘Wie de hand aan de ploeg slaat en achterom blijft kijken, is niet geschikt voor het koninkrijk van God.’

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 16:19
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
HANNAH810 schreef:
t is vandaag zoendag hoor imre....... Lachende smiley

Nou ....vooruit dan maar... Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley zo genoeg...of wil je nog meer ? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 16:06
BerichtOnderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart
 
HAAS141 schreef:
jammer ... wie weet een andere keer wat meer in de buurt Lachende smiley

Ik denk, dat je dit verkeerd begrijpt, Saskia....Jill bedoelt te zeggen volgens mij, dat ze mij niet even kan ophalen in Groningen om naar Arnhem te gaan......

Het is dus geen afzegging van Jill om niet naar Arnhem te komen de 19de. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 00:46
BerichtOnderwerp: Voor jou!
 
WILMA729 schreef:
Weet ik solafide, maar dan nog blijft het ook waar voor haar niet waar??

Natuuuurlijk en zeer zeker...alleeen....het bereikt haar niet op de één of andere wijze.....en dat is natuurlijk ontzettend jammer.

Haar Godsbeeld moet eerst ten goede veranderd worden, en dat lijkt me nou niet iets, wat je zo maar eventjes voor elkaar krijgt.......zo krijg ik het idee bij haar......... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 00:41
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
WILMA729 schreef:
haha zo heb ik ooit eens de auto van een ander ingeschakeld, even een boom uit de voortuin trekken, maare die begon opeens heel erg te stinken naar verbrand rubber. Smiley die vol vragen zit
Ik ben bang dat een tractor niet in mijn achtertuin past.
Dan toch maar ff alcaida googlen Clown smiley


Ik hou' van alle vrouwen
En toch ben ik niet blij
Geen een wil van me hou'en
Geen een heeft zin in mij...


Weet je het wel zeker, Imre ???
Je hebt vast alle vrouwen nog niet ontmoet.
Zijn er best veel hoor Knipoog smiley


Tja....dan blijft er niets anders over dan alcaida googelen....... Clown smiley

Je kunt ook nog proberen om een kettingzaag er op los te laten... kan ook behoorlijk opruimen......alhoewel de ketting wel erg stomp zal worden, als je daarmee in de aarde zaagt....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 00:34
BerichtOnderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart
 
HAAS141 schreef:
toch maar verhuizen naar het midden van het land Clown smiley
is heel gezellig hier hoor Engeltje smiley

Hier in het noorden is het veel mooier en minder stress....Hier zijn nog plekken, waar je niemand tegenkomt.......heeerlijk.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 00:16
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
WILMA729 schreef:
Lachende smiley dank jullie voor de tips. Ik ga eerst maar eens round-up proberen.....heb ik nog in de kast staan Clown smiley
En als dat niet werkt de gaten met azijn, en als dat niet heplt, de staven dynamiet.........waar koop ik dat spul, solafide??? Clown smiley

Misschien bij een terrorist van Alcaida? Anders zou ik het niet weten.... Smiley met dichtgeplakte mond

Ik zelf heb eens een tractor gehad en diverse boomstronken voor mijn buren eruit getrokken en toen begaf mij tractor het..... Leuk hoor...... Weg al mijn geld, die ik in de tractor gestopt had....... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 14 maart 2010, 00:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 00:12
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
WILMA729 schreef:
Mooi is dat hé?
Heb met de kinderen in mijn klas een paar jaar geleden elke dag de ontwikkelingen in een nest gevolgd.
Super !!

Ja....voor jou is dat natuurlijk geweldig materiaal zoiets. Knipoog smiley

Wij moesten het doen met een keer een middagje op de hei met de hele klas....bloemen en plantjes bekijken en evt. plukken......gingen we paardebloemen drogen etc......spannend hoor. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 23 Volgende
Pagina 7 van 23