ChristianMatch
 


Forum

Je gaat ineens dood.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 18:58
 
God kijk niet op leeftijd.
Bij volle gezondheid,treed ineens de dood in,geen ziekte,en ondanks gezond leven,de film is over.
Gewoon je sterft,zonder auto ongeluk,of geweervuur.
Het gezond Hart stopt gewoon,want voor God is ouderdom,onbekend.
De mens plan alles.de vacantie bijvoorbeeld,een jaar te voren,maar nooit Deo Volente,Zo de Heere het beschikt.
Een echte Bidder ben ik niet,voor Gods Troon.
Wel Deo Volente,in Kort gebed.
En wees mij Genadig.
Want ooit zal ik ook geen topic meer openen,op deze site.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 20:23
 
ALFAROMEO918 schreef:
God kijk niet op leeftijd.
Bij volle gezondheid,treed ineens de dood in,geen ziekte,en ondanks gezond leven,de film is over.
Gewoon je sterft,zonder auto ongeluk,of geweervuur.
Het gezond Hart stopt gewoon,want voor God is ouderdom,onbekend.
De mens plan alles.de vacantie bijvoorbeeld,een jaar te voren,maar nooit Deo Volente,Zo de Heere het beschikt.
Een echte Bidder ben ik niet,voor Gods Troon.
Wel Deo Volente,in Kort gebed.
En wees mij Genadig.
Want ooit zal ik ook geen topic meer openen,op deze site.

tja,niks meer aan toe te voegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 21:09
 
HDBAS635 schreef:
tja,niks meer aan toe te voegen

Ik wel....

moet je voor alle dingen in je leven ....een Deo Volente in gedachten houden?

Natuurlijk maken we de hele dag door plannen...... maar ik leef niet met een "Deo Volente'' houding.
Natuurlijk weet ik dat t leven iets raars is, t kan zo anders zijn dan dat ik verwacht of hoop.
Maar ik weet dat er een einde aan komt, vraag God ook niet dat zo lang mogelijk uit te stellen, dus vraag t ook niet bij ieder ding dat ik plan, hoop, verwacht.

Als er bijvoorbeeld iets is wat in mijn leven komt, dan bid ik God om wijsheid, genezing, invulling, antwoord.... of wat dan ook, maar dat sluit ik ook niet af met een Deo Volente.
Zo God t wil...... God wil de dood helemaal niet, Hij wil t leven, wat moet ik dan met Deo Volente.....??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 21:22
 
JONATHAN890 schreef:
Ik wel....

moet je voor alle dingen in je leven ....een Deo Volente in gedachten houden?

Natuurlijk maken we de hele dag door plannen...... maar ik leef niet met een "Deo Volente'' houding.
Natuurlijk weet ik dat t leven iets raars is, t kan zo anders zijn dan dat ik verwacht of hoop.
Maar ik weet dat er een einde aan komt, vraag God ook niet dat zo lang mogelijk uit te stellen, dus vraag t ook niet bij ieder ding dat ik plan, hoop, verwacht.

Als er bijvoorbeeld iets is wat in mijn leven komt, dan bid ik God om wijsheid, genezing, invulling, antwoord.... of wat dan ook, maar dat sluit ik ook niet af met een Deo Volente.
Zo God t wil...... God wil de dood helemaal niet, Hij wil t leven, wat moet ik dan met Deo Volente.....??

In ons bidden gebruiken we wel vaak een "Uw wil geschiede", wat hetzelfde betekent! Knipoog smiley
Ook is er wel een tekst van Paulus (meen ik) waarin hij wel iets aangeeft over onze manier van omgaan met plannen, waarbij hij ook het Deo Volente betrekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 21:30
 
HENK710 schreef:
In ons bidden gebruiken we wel vaak een "Uw wil geschiede", wat hetzelfde betekent! Knipoog smiley
Ook is er wel een tekst van Paulus (meen ik) waarin hij wel iets aangeeft over onze manier van omgaan met plannen, waarbij hij ook het Deo Volente betrekt.

Niet Paulus, maar Jakobus schrijft dat... (4:15)

Je weet wel, die uitdrukking: 'het voorbehoud van Jakobus'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 22:53
 
Ik heb er totaal geen zin in om bij alles te denken dat de mensen toch doodgaan. Ik ga er liever van uit dat mensen blijven leven en leuke en positieve gebeurtenissen beleven. Dat is veel fijner dan het sombere, zwartgallige gedoe over het sterven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 23:08
 
ARJAN007 schreef:
Ik heb er totaal geen zin in om bij alles te denken dat de mensen toch doodgaan. Ik ga er liever van uit dat mensen blijven leven en leuke en positieve gebeurtenissen beleven. Dat is veel fijner dan het sombere, zwartgallige gedoe over het sterven!

Ik dacht, dat je als Christen NU AL het eeuwige Leven had.......dood gaan we never noooooit meer.... daar heeft de Heer eens en voor altijd mee afgerekend........

Wij christenen kunnen alleen maar ten allen tijde een geweldige toekomst tegemoet gaan........ook al leggen we onze aardse tent af........
Death, where is thy sting.....? We gaan alleen maar naar 1 richting....naar Zijn Licht....waar geen ziekte, ellende, onrecht en duisternis is.....een volmaakte plaats dus....Paulus verlangde ernaar.... Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 23:16
 
ARJAN007 schreef:
Ik heb er totaal geen zin in om bij alles te denken dat de mensen toch doodgaan. Ik ga er liever van uit dat mensen blijven leven en leuke en positieve gebeurtenissen beleven. Dat is veel fijner dan het sombere, zwartgallige gedoe over het sterven!

Ik denk dat je er niet omheen kunt, om over de dood na te denken. Iedereen sterft een keer, maar als gelovigen in Christus kunnen we over de dood heen kijken. En dat is heel mooi! 'k Moet denken aan een, ik denk voor velen bekend, kinderlied. Als je dat zeker mag weten, hoef je niet tegen de dood op te zien. Het wordt daarna alleen maar mooier.


VAN DE NIEUWE HEMEL EN DE NIEUWE AARDE

Nu gaan de bloemen nog dood,
nu gaat de zon nog onder.
En geen mens kan zonder
water en zonder brood.

Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.

Nu ben je soms nog alleen.
Nu moet je soms nog huilen.
En als je weg wilt schuilen
kun je haast nergens heen.

Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde. 2x

Daar is geen zon en geen maan.
Daar zal God ons verlichten.
Daar zullen alle gezichten
vol van zijn heerlijkheid staan.

Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde. 2x

Daar is geen dorst of verdriet.
Daar zal God ons omgeven.
Daar is gelukkig leven
en het eindigt niet.


Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde. 2x

Zing voor de eeuwige dag.
Zing voor zijn komst en zeg Amen.
Zing voor de Heer die ons samen
daar al van eeuwigheid zag.

Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 14 maart 2010, 23:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 23:27
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik dacht, dat je als Christen NU AL het eeuwige Leven had.......dood gaan we never noooooit meer.... daar heeft de Heer eens en voor altijd mee afgerekend........

Wij christenen kunnen alleen maar ten allen tijde een geweldige toekomst tegemoet gaan........ook al leggen we onze aardse tent af........
Death, where is thy sting.....? We gaan alleen maar naar 1 richting....naar Zijn Licht....waar geen ziekte, ellende, onrecht en duisternis is.....een volmaakte plaats dus....Paulus verlangde ernaar.... Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Helemaal mee eens Sola, Dit leven is maar een heeeeeeeeeel klein onderdeel van ons leven Lachende smiley

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 14 maart 2010, 23:40
 
JILL658 schreef:
Helemaal mee eens Sola, Dit leven is maar een heeeeeeeeeel klein onderdeel van ons leven Lachende smiley

Jill

Ja.....maar wel een heel bijzonder onderdeel van ons leven........volmaakt te zijn in een onvolmaakt omhulsel. Nu kijken we nog als in een spiegel met raadseen, maar straks zien we, zoals we gekend zijn....van aangezicht tot aangezicht....Straks WETEN we alles...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 00:16
 
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.

wil even reageren omdat het mij raakt ...

dit stond als tekst op de rouwkaart van mijn allerliefste vrouw ...
ik heb dus de dood in mijn huis gehad ... na een ziekbed van 4 jaar een vreselijk iets ...
natúúrlijk keken ik en mijn pauline óver de dood heen ... vertrouwende op God die na 2 keer afscheid nemen, ons tóch bij elkaar hield ...
en ondanks het vertrouwen hadden wij diepgaande gesprekken als van ...
stel dat het tóch jou tijd is om naar je vader te gaan ... wat dán ...
pauline was bang ... bang om mij en haar 4 kinderen te verliezen ... en we huilden veel ...
pauline zei mij, (sorry, moet huilen nu) zoek een nieuwe lieve vrouw, want stel ... dat jij nog jaren mag leven ... dan wil ik dat je een nieuwe moeder zoekt voor ons toen nog zo jonge zoontje ( melvin was toen nog maar 6) ...
we hebben zeer diepgaande gesprekken gehad, van als het tóch eens mis kon gaan ... pauline's lichaam zat overvol met gif van de chemokuren ... haar lichaam was óp ... en toen gebeurde het tóch ...
overleden op oudejaarsdag 2002 ... was dit nou Gods wil? ... aan de ene kant geloof ik daar niks van ... aan de andere kant geloof ik in onze almachtig God ... en de waaróm vraag zal altijd blijven ... is dit vreemd?

nu 7 jaar later ... mijn leven heeft qua plánnen toch wel een hééél ándere betekenis gekregen hoor ... ik kan plánnen wat ik wil ... ja, in mijn vak als zelfstandige lukt dat prima ... soms 4 of 5 weken vooruit ... maar in mijn gezinsleven? ... pffff... een week vind ik al moelijk ...
kán het gewoon niet ... en als voorbeeld geef ik het eten wat er de hele week op tafel moet staan ... de oplossing hiervoor is dat we een héle grote diepvrieskist hebben en een vooraadkast die altijd vol staat.
maar plánnen ... heb mijn handen vol aan mijn gezin ...thats it ... en al zoú ik het kunnen, dan speelt er altijd nog heel veel door mijn hoofd ...
leven en dood ... het kan van de ene dag op de andere,
soms héél dicht bij elkaar liggen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 08:46
 
MARIJAN072 schreef:
Ik denk dat je er niet omheen kunt, om over de dood na te denken. Iedereen sterft een keer, maar als gelovigen in Christus kunnen we over de dood heen kijken. En dat is heel mooi! 'k Moet denken aan een, ik denk voor velen bekend, kinderlied. Als je dat zeker mag weten, hoef je niet tegen de dood op te zien. Het wordt daarna alleen maar mooier.

Natuurlijk wordt het mooier na de dood, maar er is nu op aarde genoeg wat de moeite waard is om voor te leven, dacht ik zo.

Maar als het hier op het forum zo vaak over zonde / ellende / schuld / dood moet gaan, dan haak ik af. Degenen die mij goed kennen, begrijpen waarom ik er niet tegen kan om steeds met nare vooruitzichten zoals ziekte en dood geconfronteerd te worden. (ook al wordt het na de dood mooier.)
Liever kijk ik uit naar de komst van het fluitekruid, dat mij elk voorjaar weer - al fluisterend - vertelt dat het leven goed is, en de moeite waard is om geleefd te worden.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 10:03
 
ARJAN007 schreef:
Natuurlijk wordt het mooier na de dood, maar er is nu op aarde genoeg wat de moeite waard is om voor te leven, dacht ik zo.

Maar als het hier op het forum zo vaak over zonde / ellende / schuld / dood moet gaan, dan haak ik af. Degenen die mij goed kennen, begrijpen waarom ik er niet tegen kan om steeds met nare vooruitzichten zoals ziekte en dood geconfronteerd te worden. (ook al wordt het na de dood mooier.)
Liever kijk ik uit naar de komst van het fluitekruid, dat mij elk voorjaar weer - al fluisterend - vertelt dat het leven goed is, en de moeite waard is om geleefd te worden.......

Mooi Arjan,zo sta ik ook in dit leven! Geniet van de tijd die je op aarde gekregen hebt,je hebt deze kans niet voor niets gekregen......
Uiteraard is het wel een grote troost voor wie het leven onmogelijk zwaar is en een prachtig vooruitzicht voor ons allemaal.

Ik wens je een mooie dag toe,de vogels fluiten(en meer Verlegen lachende smiley ),het voorjaar komt er aan Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 10:20
 
ARJAN007 schreef:
Ik heb er totaal geen zin in om bij alles te denken dat de mensen toch doodgaan. Ik ga er liever van uit dat mensen blijven leven en leuke en positieve gebeurtenissen beleven. Dat is veel fijner dan het sombere, zwartgallige gedoe over het sterven!

Hoezo direct somber en zwartgallig? Lichamelijk sterven is een realiteit waar we nu eenmaal mee te maken hebben. Bezig zijn met sterven is dan eigenlijk niets anders dan het bezig zijn met het loslaten van het hier en nu... En ja, wij mogen in God nu al deelhebben aan eeuwig leven, dus sterven is in die zin niet anders dan even slapen en aan de andere zijde weer ontwaken met Hem! Ook dat is alweer een mooi vooruitzicht!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 10:32
 
HENK710 schreef:
Hoezo direct somber en zwartgallig? Lichamelijk sterven is een realiteit waar we nu eenmaal mee te maken hebben. Bezig zijn met sterven is dan eigenlijk niets anders dan het bezig zijn met het loslaten van het hier en nu... En ja, wij mogen in God nu al deelhebben aan eeuwig leven, dus sterven is in die zin niet anders dan even slapen en aan de andere zijde weer ontwaken met Hem! Ook dat is alweer een mooi vooruitzicht!!!

Maar voor de achterblijvers is het de harde realiteit Henk,hoeveel mooie bijbelteksten je er ook tegenaan gooit.Het sterven van je maatje,de liefde van je leven,je partner,je vriend,je kind,je vader,je moeder of van wie je ook maar zielsveel houdt met heel je hart en lijf is hard..........onvoorstelbaar hard.............we zijn mensen,met emoties,en hoeveel troost we ook aan het idee van een prachtig leven na de dood hebben,de pijn en het gemis haalt het nooit(helemaal)weg.
Soms moet je even vluchten,vergeten,het een ander plekje geven,en ons gewoon laten gaan,daar zijn we mensen voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 11:23
 
LEANNE226 schreef:
Maar voor de achterblijvers is het de harde realiteit Henk,hoeveel mooie bijbelteksten je er ook tegenaan gooit.Het sterven van je maatje,de liefde van je leven,je partner,je vriend,je kind,je vader,je moeder of van wie je ook maar zielsveel houdt met heel je hart en lijf is hard..........onvoorstelbaar hard.............we zijn mensen,met emoties,en hoeveel troost we ook aan het idee van een prachtig leven na de dood hebben,de pijn en het gemis haalt het nooit(helemaal)weg.
Soms moet je even vluchten,vergeten,het een ander plekje geven,en ons gewoon laten gaan,daar zijn we mensen voor.

Leanne, ik ben het helemaal met jou eens.

Het is heel moeilijk om iemand te moeten missen
waar je zoveel van hebt gehouden .
Ik bedoel zo plotseling dat je het niet zag aan komen,
komt heel hard aan voor de nabestaande.

Ik koester die mooie dingen nog steeds, elke dag maar weer.
En dat neemt niemand mij af.


Laatst aangepast door
CARIEN982
op maandag 15 maart 2010, 11:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 13:01
 
LEANNE226 schreef:
Maar voor de achterblijvers is het de harde realiteit Henk,hoeveel mooie bijbelteksten je er ook tegenaan gooit.Het sterven van je maatje,de liefde van je leven,je partner,je vriend,je kind,je vader,je moeder of van wie je ook maar zielsveel houdt met heel je hart en lijf is hard..........onvoorstelbaar hard.............we zijn mensen,met emoties,en hoeveel troost we ook aan het idee van een prachtig leven na de dood hebben,de pijn en het gemis haalt het nooit(helemaal)weg.
Soms moet je even vluchten,vergeten,het een ander plekje geven,en ons gewoon laten gaan,daar zijn we mensen voor.

Ik reageerde enkel op de zwartgalligheid die Arjan eraan toedichtte. Dat vind ik toch te zwaar klinken. Natuurlijk heeft de dood ook te maken met het gemis hier en nu. Dat kan enorm zwaar op een mens drukken. Maar juist ook in dat gemis mag je ook troost vinden in dat andere stukje, waarbij je inderdaad ook ruimte moet geven aan je emotie, of zoals je het zelf heel mooi zegt:
"Soms moet je even vluchten,vergeten,het een ander plekje geven,en ons gewoon laten gaan,daar zijn we mensen voor."
Zo kun je ook uiteindelijk komen op het punt zoals Carien het weergeeft:
"Ik koester die mooie dingen nog steeds, elke dag maar weer.
En dat neemt niemand mij af."


Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 15 maart 2010, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 16:49
 
Ach ja....het is vaak.....het ene doen en het andere niet nalaten.......



Romeinen 12
9 Laat uw liefde oprecht zijn. Verafschuw het kwaad en wees het goede toegedaan. 10 Heb elkaar lief met de innige liefde van broeders en zusters en acht de ander hoger dan uzelf. 11 Laat uw enthousiasme niet bekoelen, maar laat u aanvuren door de Geest en dien de Heer. 12 Wees verheugd door de hoop die u hebt, wees standvastig wanneer u tegenspoed ondervindt, en bid onophoudelijk. 13 Bekommer u om de noden van de heiligen en wees gastvrij. 14 Zegen uw vervolgers; zegen hen, vervloek hen niet. 15 Wees blij met wie zich verblijdt, heb verdriet met wie verdriet heeft. 16 Wees eensgezind; wees niet hoogmoedig, maar zet uzelf aan tot bescheidenheid. Ga niet af op uw eigen inzicht. 17 Vergeld geen kwaad met kwaad, maar probeer voor alle mensen het goede te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 17:29
 
INKA401 schreef:
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.

wil even reageren omdat het mij raakt ...

dit stond als tekst op de rouwkaart van mijn allerliefste vrouw ...
ik heb dus de dood in mijn huis gehad ... na een ziekbed van 4 jaar een vreselijk iets ...
natúúrlijk keken ik en mijn pauline óver de dood heen ... vertrouwende op God die na 2 keer afscheid nemen, ons tóch bij elkaar hield ...
en ondanks het vertrouwen hadden wij diepgaande gesprekken als van ...
stel dat het tóch jou tijd is om naar je vader te gaan ... wat dán ...
pauline was bang ... bang om mij en haar 4 kinderen te verliezen ... en we huilden veel ...
pauline zei mij, (sorry, moet huilen nu) zoek een nieuwe lieve vrouw, want stel ... dat jij nog jaren mag leven ... dan wil ik dat je een nieuwe moeder zoekt voor ons toen nog zo jonge zoontje ( melvin was toen nog maar 6) ...
we hebben zeer diepgaande gesprekken gehad, van als het tóch eens mis kon gaan ... pauline's lichaam zat overvol met gif van de chemokuren ... haar lichaam was óp ... en toen gebeurde het tóch ...
overleden op oudejaarsdag 2002 ... was dit nou Gods wil? ... aan de ene kant geloof ik daar niks van ... aan de andere kant geloof ik in onze almachtig God ... en de waaróm vraag zal altijd blijven ... is dit vreemd?

nu 7 jaar later ... mijn leven heeft qua plánnen toch wel een hééél ándere betekenis gekregen hoor ... ik kan plánnen wat ik wil ... ja, in mijn vak als zelfstandige lukt dat prima ... soms 4 of 5 weken vooruit ... maar in mijn gezinsleven? ... pffff... een week vind ik al moelijk ...
kán het gewoon niet ... en als voorbeeld geef ik het eten wat er de hele week op tafel moet staan ... de oplossing hiervoor is dat we een héle grote diepvrieskist hebben en een vooraadkast die altijd vol staat.
maar plánnen ... heb mijn handen vol aan mijn gezin ...thats it ... en al zoú ik het kunnen, dan speelt er altijd nog heel veel door mijn hoofd ...
leven en dood ... het kan van de ene dag op de andere,
soms héél dicht bij elkaar liggen ...

Het kan je zomaar
ineens raken,
een tekst, een gedicht
Een lichtval
op iemands gezicht
de zonnestraal
daar buiten
waar de vogels fluiten

Het raakt je
keer op keer
want het gemis
is daar weer
in volle hevigheid
`t verlangen naar toen

Je geur
je streling
je glimlach en
je schateren
om de kleine dingen
om ons heen
de blijdschap
van zo samen

En even waande je
jezelf terug in
die tijd die was
zo samen
hand in hand
lopend
langs het strand
kijkend naar de
golven.........

Sterkte Inka

Jill


Laatst aangepast door
JILL658
op maandag 15 maart 2010, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 20:18
 
Gewoon omdat ie zo mooi is...

Blof - De Mooiste Verliezers

Je zoekt zelden wat je vindt,
maar je weet dat er iets is
in een zwak en ander licht.

Je gaat op weg .
Je weet niet half hoe ver het is.
Je bent hier nu;
een jong en schoon gezicht.

Het is okee.
Je bent niet alleen.
Ik wacht op je vanavond.
Je zult me zien ik zal er zijn.
De mooiste verliezers
dat zijn wij.

Dat je achter blijft met niets
is een harde zekerheid.
En de grond veranderd nooit.

Een koude steen
ligt hier te glimmen in de zon.
Hij is al oud,
maar nog steeds wel mooi.

Het is okee.
Je bent niet alleen.
Ik wacht op je vanavond.
Je zult me zien ik zal er zijn.
De mooiste verliezers
dat zijn wij.

De mooiste verliezers
dat zijn wij.

Terwijl de maan maar klimt,
en jij in zilver baadt,
beschijnt haar licht het licht op straat.

Jij hebt jou tot jou gemaakt.
Je kijkt nog achterom
maar ach het is al laat.
Je weet nog steeds niet wat je zocht,
maar wel wat je bent kwijt geraakt.

Het is okee.
Ik wacht op je vanavond.
Je zult me zien ik zal er zijn.
De mooiste verliezers
dat zijn wij.

Ik wacht op je vanavond.
Je zult me zien ik zal er zijn.
De mooiste verliezers
dat zijn wij.

Het is okee.
Het is okee.

De mooiste verliezers
dat zijn wij.
Dat zijn wij.

De mooiste verliezers
dat zijn wij.
Dat zijn wij.
http://www.youtube.com/watch?v=fCjV3W953aY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:48
 
ARJAN007 schreef:
Natuurlijk wordt het mooier na de dood, maar er is nu op aarde genoeg wat de moeite waard is om voor te leven, dacht ik zo.

Maar als het hier op het forum zo vaak over zonde / ellende / schuld / dood moet gaan, dan haak ik af. Degenen die mij goed kennen, begrijpen waarom ik er niet tegen kan om steeds met nare vooruitzichten zoals ziekte en dood geconfronteerd te worden. (ook al wordt het na de dood mooier.)
Liever kijk ik uit naar de komst van het fluitekruid, dat mij elk voorjaar weer - al fluisterend - vertelt dat het leven goed is, en de moeite waard is om geleefd te worden.......



Haa Arjan......je hebt helemaal gelijk, ik vind je niet zwartgallig,
jij wilt genieten en dat mag, dat moet zelfs, God heeft ons niet voor niets geschapen, HIj wil dat wij onze taak op aarde afmaken, zou HIJ er blij mee zijn, dat wij zoveel over de dood praten?? Twijfelende smiley

Groetjes van mij Knipoog smiley ook aan je vrouwtje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:51
 
INKA401 schreef:
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.

wil even reageren omdat het mij raakt ...

dit stond als tekst op de rouwkaart van mijn allerliefste vrouw ...
ik heb dus de dood in mijn huis gehad ... na een ziekbed van 4 jaar een vreselijk iets ...
natúúrlijk keken ik en mijn pauline óver de dood heen ... vertrouwende op God die na 2 keer afscheid nemen, ons tóch bij elkaar hield ...
en ondanks het vertrouwen hadden wij diepgaande gesprekken als van ...
stel dat het tóch jou tijd is om naar je vader te gaan ... wat dán ...
pauline was bang ... bang om mij en haar 4 kinderen te verliezen ... en we huilden veel ...
pauline zei mij, (sorry, moet huilen nu) zoek een nieuwe lieve vrouw, want stel ... dat jij nog jaren mag leven ... dan wil ik dat je een nieuwe moeder zoekt voor ons toen nog zo jonge zoontje ( melvin was toen nog maar 6) ...
we hebben zeer diepgaande gesprekken gehad, van als het tóch eens mis kon gaan ... pauline's lichaam zat overvol met gif van de chemokuren ... haar lichaam was óp ... en toen gebeurde het tóch ...
overleden op oudejaarsdag 2002 ... was dit nou Gods wil? ... aan de ene kant geloof ik daar niks van ... aan de andere kant geloof ik in onze almachtig God ... en de waaróm vraag zal altijd blijven ... is dit vreemd?

nu 7 jaar later ... mijn leven heeft qua plánnen toch wel een hééél ándere betekenis gekregen hoor ... ik kan plánnen wat ik wil ... ja, in mijn vak als zelfstandige lukt dat prima ... soms 4 of 5 weken vooruit ... maar in mijn gezinsleven? ... pffff... een week vind ik al moelijk ...
kán het gewoon niet ... en als voorbeeld geef ik het eten wat er de hele week op tafel moet staan ... de oplossing hiervoor is dat we een héle grote diepvrieskist hebben en een vooraadkast die altijd vol staat.
maar plánnen ... heb mijn handen vol aan mijn gezin ...thats it ... en al zoú ik het kunnen, dan speelt er altijd nog heel veel door mijn hoofd ...
leven en dood ... het kan van de ene dag op de andere,
soms héél dicht bij elkaar liggen ...


Inka, ik wens je heeel veeel sterkte toe en je kinderen ook,
want door zo.n lied komt alles weer omhoog, dat valt niet mee.

Warme groet van Eva.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:06
 
ARJAN007 schreef:
Natuurlijk wordt het mooier na de dood, maar er is nu op aarde genoeg wat de moeite waard is om voor te leven, dacht ik zo.

Maar als het hier op het forum zo vaak over zonde / ellende / schuld / dood moet gaan, dan haak ik af. Degenen die mij goed kennen, begrijpen waarom ik er niet tegen kan om steeds met nare vooruitzichten zoals ziekte en dood geconfronteerd te worden. (ook al wordt het na de dood mooier.)
Liever kijk ik uit naar de komst van het fluitekruid, dat mij elk voorjaar weer - al fluisterend - vertelt dat het leven goed is, en de moeite waard is om geleefd te worden.......

Ik geniet ook van het leven hoor! Lachende smiley En ik weet heel goed dat de dood veel verdriet, pijn en gemis met zich mee brengt. Dat ontken ik niet. Maar ik kreeg de indruk dat jij totaal niet over de dood na wil denken. Dat komt op mij over als 'de kop in het zand steken'. Dus vandaar mijn reactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:50
 
EVA685 schreef:
Inka, ik wens je heeel veeel sterkte toe en je kinderen ook,
want door zo.n lied komt alles weer omhoog, dat valt niet mee.

Warme groet van Eva.

dankje eva ... doet mij goed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 00:23
 
Tja, de dood is een deel van ons leven.
Dat weet jij maar al te goed, Inka.
Voor velen is de dood een stapje hogerop naar een beter en mooier leven.
Dat neemt niet weg dat je als achterblijvers de dood als gemis en pijn ervaart, daar zijn we mensen voor.

Ik weet ook dat ik ooit dat stapje hogerop zal moeten/mogen nemen, maar ben me daar niet elk moment van de dag bewust van.
Ik zou dan teveel nadenken over het gemis van mijn kinderen, of over het gemis dat mijn kinderen en mensen die van me houden moeten ervaren.
Dat zou een schaduw leggen over het houden,- en kunnen genieten van mijn leven zoals ik het hier en nu krijg.
Deo Volente.....zo God het wil.
Zo sta ik wel in de dingen die ik graag wil bereiken.
Ik wacht daarin niet af, maar doe mijn ding.
En als het anders loopt dan ik in gedachten had, denk ik eerst........goh, heb ik er wel genoeg ernergie in gestoken???
En later denk ik.......God had kennelijk een ander plan.
DV is wel een waarheid , soms confronterend, maar ook rustgevend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 13:02
 
Smiley die vol vragen zit erover praten is makkelijk, maar om het bewust mee te maken is niet te beschrijven.

Nou, nu dan even een persoonlijke ervaring van mijn gelovige vrouw welke op was en bewust koos om naar het eeuwige te gaan.

My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weaknes. 2 Cor 12:9


Ik mis je lieve vrouw!!

Je ging van huis, en zei het ga je goed.
Een paar dagen lang duurde het,
voordat je gevonden was.
Maar het werd allemaal nog veel erger,
je werd dood gevonden.
Ik weet het nog als de dag van gisteren,
toen ik hoorde dat je zelfmoord had gepleegd.
M'n leven stortte in,
waarom,waarom was wat ik toen dacht.
Jij was altijd vrolijk,
met die verhalen over vroeger.
Dat kan niet waar zijn,
dat ben jij niet.
Tot een paar dagen later,
toen ik je in die kist zag liggen.
Toen drong het tot me door,
dat je ons echt had verlaten.
Maar nooit,nooit zal ik je vergeten,
je hebt altijd een plekje in m'n hart.

afscheid nemen is en blijft pijnlijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 13:28
 
MAR907 schreef:
Maar nooit,nooit zal ik je vergeten,
je hebt altijd een plekje in m'n hart.

afscheid nemen is en blijft pijnlijk

Liefde gaat voorbij de dood..........ook al is alles van je afgenomen,dit mag je vasthouden Mar.

"It always keeps coming back,the sound of missing you.
I hear it all around,the silence is so loud........"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 13:29
 
Geen tegenslag
die iets vermag!
De liefde is toch sterker,
zelfs sterker dan het leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 14:14
 
LEANNE226 schreef:
Liefde gaat voorbij de dood..........ook al is alles van je afgenomen,dit mag je vasthouden Mar.

"It always keeps coming back,the sound of missing you.
I hear it all around,the silence is so loud........"



henk710 schreef:
Geen tegenslag
die iets vermag!
De liefde is toch sterker,
zelfs sterker dan het leven!

Dank jewel voor de bemoediging Knipoog smiley

Inderdaad gaat de liefde voorbij de dood.
De keerzijde van de dood is: de ware liefde welke de Here Jezus in zijn verlossings werk heeft volbracht. Daarmee heeft de dood zijn kracht verloren.
En dan te bedenken dat Hij er zelf bewust voor gekozen heeft om voor ons door de dood heen tegaan. Ik zou haast willen zeggen dat is ook "zelfmoord".
Hij deed dat omdat Zijn Vader de mensen waarlijk lief heeft.


Zie Heer ik kom voor Uw troon




Heer, geef dat uw tien geboden
Met liefde mij aangeboden
Iedere dag diep zal inwerken
En mijn liefde tot u versterken.

Ik ben als het geknakte riet
Dat Wacht totdat u hulp biedt
Raak mij aan, wil mij verbinden
Met het loon uw beminden.

Wie Gij hebt uitverkoren,
Gaat, zeker nooit verloren
Die garantie is ons gegeven
En doet het geloof in Uw naam leven.

Dank U Heer Jezus, Gij zijt goed,
Dank U voor kracht en voor nieuwe moed,
Dank voor Uw zorg in elke nood
En voor verzoening door Uw dood.


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 16 maart 2010, 18:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:03
 
MAR907 schreef:
Dank jewel voor de bemoediging Knipoog smiley

Inderdaad gaat de liefde voorbij de dood.
De keerzijde van de dood is: de ware liefde welke de Here Jezus in zijn verlossings werk heeft volbracht. Daarmee heeft de dood zijn kracht verloren.
En dan te bedenken dat Hij er zelf bewust voor gekozen heeft om voor ons door de dood heen tegaan. Ik zou haast willen zeggen dat is ook "zelfmoord".
Hij deed dat omdat Zijn Vader de mensen waarlijk lief heeft.

Hoi Mar,

Vind het erg voor je dat je zoiets hebt moeten meemaken.
Maar als je het hebt over Jezus en zelfdoding, moet zeggen dat ik dat toch wel wat tever vind gaan.
Zelfdoding is heel triest natuurlijk, zeker voor de nabestaanden en ik geloof niet dat iemand zoiets zomaar doet... meestal zit er wel een pijnlijke reden achter ...
Jezus' dood vind ik een niet vergelijkbare situatie ... God (Jezus) deed dat voor ons ... omdat dat de enige oplossing was dat God en mens(-en) weer verenigd werden ... voor mij is dat een ultieme daad van liefde.

Zelfdoding heeft denk ik in veel gevallen te maken hoe een persoon in het leven staat en wat diegene heeft meegemaakt en misschien nog meemaakt.
Maar uuuh ... volgens mij dwaal ik nu wel heel erg van het onderwerp af ... het ging over Deo Volente ... dat betekent toch "Zo de Here wil" ? ... maar is dat ook zo ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2