ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 17:05
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
Gejo Wassink, Oehoewerkgroep Nederland (OWN)
09:43, zondag 11 april 2010
Kraaiachtigen: Na de "hongernacht" van gisteren is alles weer prima in orde. Naast een muis werden er ook weer enkele kraaiachtigen gebracht. Soms is het moeilijk om te zien of het een kraai of kauw betreft. De kauw is welliswaar een stuk kleiner, maar door de snelheid waarmee de oehoes op het nest landen en het feit dat ze soms met de rug naar de camera zitten, is het niet altijd duidelijk te zien.

10:36, zaterdag 10 april 2010
Magere nacht: Als ik het onderzoeksforum doorlees blijkt er afgelopen nacht niet veel voedsel te zijn gebracht. Het vrouwtje kwam twee keer met een muis, maar daar bleef het bij. Op zich is het goed verklaarbaar dat de vrouwelijke oehoe nu muizen gaat vangen. Ze zal namelijk nog niet ver van het nest gaan en steeds dicht in de buurt van de jongen zijn. Daar lopen wel muisjes rond, maar leven niet veel grotere prooien.Voor die grotere prooien zal het mannetje nog even moeten zorgen, want daarvoor moeten de uilen verder weg van het nest.

07:07, vrijdag 09 april 2010
Gewicht: De jonge oehoetjes groeien enorm. We kunnen al zien dat de kleur dons van met name het oudste kuiken ( nu al 16 dagen oud) niet meer dat zuivere wit is als van de eerste week. Het gewicht van dat kuiken is de afgelopen week ongeveer verdriedubbeld. Van een slordige 130 gram is dit gewicht toegenomen tot ongeveer 500 gram. Voor de kijkers van Beleef de Lente wordt het nu nog steeds leuker omdat de jonge oehoes steeds beter te zien zijn en er ook veel meer "beweging" bij de kuikens te bespeuren valt.

07:10, donderdag 08 april 2010
Egels: We hebben intussen al verschillende soorten prooien voorbij zien komen. De houtduif, konijn en kraaiachtigen zijn duidelijk aanwezig op de prooilijst. Maar......de egel ontbreekt nog. Egels staan bij alle oehoes, ook verderop in Europa, toch echt wel op het menu. Wat ook nog ontbreekt is de bruine rat. Ratten zijn perfecte prooien en 1 rat is ongeveer genoeg voor 1 volwassen oehoe per dag. Verder is de voorspelling dat muizen met name in de balts- en broedperiode belangrijk zijn wel uitgekomen. Er worden nu bijna geen muizen meer gebracht.

07:13, woensdag 07 april 2010
voedertijd: De onderzoekers die met elkaar 24 uur per dag kijken verdienen natuurlijk wel even een korte tussenstand. Gemiddeld worden de jongen 6 keer per dag gevoerd (4-10 keer per dag). Opvallend is dat er tussen 9:00 en 16:00 uur het minst vaak gevoerd wordt. Meestal worden er 3 grote prooien gebracht door het mannetje. En er is ook vastgesteld dat het vrouwtje het nest steeds vaker en langer is gaan verlaten. Natuurlijk gaat dat met pieken en dalen, maar in een grafiek is duidelijk een langzame opbouw te zien in het aantal minuten per dag dat de kuikens alleen zijn.

07:03, dinsdag 06 april 2010
3 kuikens: En dan zijn er dus toch 3 kuikens. Enkele waarnemers meldden dat de twee grotere broertjes/zusjes het kleinste jong regelmatig pikken. Dat gedrag kennen we ook van verschillende roofvogelsoorten. Als een buizerd bijvoorbeeld 3 jongen heeft wordt het kleinste jong ook veelvuldig gepikt door de andere kuikens. Zolang er voldoende voedsel is zal het derde of vierde jong dit overleven en ook groot worden. Bij voedsel te kort zal het zwakste kuiken sterven en uiteindelijk als voedsel dienen voor de broertjes en zusjes. Maar bij onze oehoes wordt er door het mannetje genoeg aan prooien gebracht. En binnenkort zal het vrouwtje mee gaan op jacht. Dat is een langzaam proces, de jongen zullen eerst geleidelijk aan steeds langer alleen worden gelaten.

10:58, maandag 05 april 2010
Schoon houden: Wat zijn ze al goed opgevoed he, de jonge oehoetjes. In het laatste filmpje kunnen we allemaal zien dat een jong achteruit loopt en over de rand poept. Zo wordt voorkomen dat het nest te vies wordt, hetgeen weer allerlei klein ongedierte zou kunnen aantrekken. Overigens is in dit filmpje ook de gevangen houtsnip nog te zien. We vinden wel eens vaker houtsnippen als oehoeprooi. De mannetjes oehoe verzorgt zijn vrouw en kroost prima, de laatste dagen worden er meestal 3 grotere prooien op het nest gebracht. En wie weet wat het vrouwtje buiten beeld nog krijgt aangeboden om zelf op te eten.

10:09, zondag 04 april 2010
donaties: Verschillende bezoekers van 'Beleef de Lente' hebben een donatie gedaan. Met het totaalbedrag hoopt OWN volgend jaar een GPS-zender aan te kunnen schaffen, om een jonge oehoe te volgen tijdens zijn reis uit het ouderlijke broedgebied. We zijn al een heel eind in de goede richting, maar hopen natuurlijk dat er nog meer bezoekers van deze internetpagina enthousiast raken en een bijdrage willen leveren. Omdat we er vanuit gaan dat de gulle gevers interesse hebben in de oehoe, willen we hen ook graag de oehoenieuwsbrief mailen. Wie een donatie heeft gedaan en de nieuwsbrief wil ontvangen, kan zich melden via het contactadres dat u vindt op www.oehoe.web-log.nl

11:59, zaterdag 03 april 2010
prooien: Gisterenmiddag zijn alle prooiresten verzameld bij de webcamoehoes. Er werden resten gevonden van 7 houtduiven, 1 kauw, 2 merels en 1 konijn. Helaas lagen er geen braakballen. Volgens de webcambeelden zijn er 4 konijnen en 4 kraaiachtigen gepakt. Zo zie je dat voedselonderzoek op basis van alleen plukresten een onjuist beeld geeft. Voor een goed onderzoek moet je ook zeker de braakballen vinden omdat daarin de resten van konijnen en ratten te vinden zijn.

08:36, vrijdag 02 april 2010
1 april raadselprooi: Tja...op 1 april halen wij mensen geintjes uit met elkaar. Zo toverde een leerling een mooie viruswaarschuwing op de computer in de klas en vond ik de traditionele hondendrol op mijn stoel. Maar de oehoes deden ook een duit in het zakje. Gisterenavond kwam het mannetje met een flinke vogelprooi bij het nest, en wij mochten raden wat het was. Ehhhh...eend, gans, scholekster, pinguin, of toch een kievit. Helaas voor ons kan de oehoe het raadsel niet verklappen. Weet u wat het is ? vertel het ons in het clubhuis.

07:12, donderdag 01 april 2010
Hulde aan de night-shifters: We vinden het al heel normaal dat er elke nacht op de oehoes wordt gelet. Zo normaal is dat echter niet, ik vind dat de mensen die noteren bij 'onderzoek' wel een pluim verdienen. Ook afgelopen nacht is er door ongeveer 10 personen weer van minuut tot minuut geobserveerd. Ze rapporteerden dat het mannetje om 23:07 uur een kraai bracht en om 3:20 en 4:59 uur konijnen. Ook was de vrouwtjesoehoe afgelopen nacht weer enkele keren van het nest. Het konijn is overigens een verrassende prooi, omdat er de afgelopen jaren nauwelijks konijnen waren. De konijnenstand trekt echter weer wat aan en de oehoe profiteert daar dus van.

06:58, woensdag 31 maart 2010
Het oudste oehoejong is nu een week oud. Alles verloopt tot nu toe voorspoedig en er wordt veel voedsel aangebracht. Dat moet natuurlijk ook wel want het gewicht van een jong zal in de komende week ongeveer verdriedubbelen ! We zullen ook gaan merken dat het vrouwtje de jongen steeds vaker en langer alleen zal laten. Niemand hoeft zich dus zorgen te maken als de vrouwtjesoehoe eens 10 minuten langer zal wegblijven dan we gewend waren.

11:01, dinsdag 30 maart 2010
Big broeder van start bij Vara's Vroege Vogels! Vanaf vandaag zal Vroege Vogels tv 4 afleveringen aandacht besteden aan beleef de lente en in het bijzonder de oehoe. Hierbij zijn er unieke beelden die in het gebied en via de camera zijn opgenomen zichtbaar. Helaas zijn er dit jaar maar 4 afleveringen. 1 aflevering minder dan afgelopen jaar. In de komende tijd zullen er regelmatig opnamen gemaakt worden. Het is mogelijk dat de camera af en toe 's avonds in en uitgezoomd gaat worden. We houden jullie op de hoogte! Vroege vogels tv is elke dinsdagavond te zien op Nederland 2 om 19.20uur. Kijken dus! (Tjibbe Hunink, Staatsbosbeheer)

07:05, dinsdag 30 maart 2010
Groei: Zoals u in het filmpje heeft kunnen zien zijn er in ieder geval 2 jonge oehoetjes. Ze groeien als kool. Zo zijn ze na 7 dagen ongeveer 120 gram zwaar (dat is vergelijkbaar met 4 dikke muizen), maar na 14 dagen wegen ze al zo'n 400 gram. Na 21 dagen wordt ook het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes zichtbaar. De mannetjes zijn dan rond 730 gram, terwijl de vrouwtjes dan al een slordige 900 gram wegen. Bij volwassen oehoes wegen de mannetjes rond de 2- en vrouwtjes ongeveer 3 kilo.

19:48, maandag 29 maart 2010
Op maandagavond worden er bij de oehoe HD-beelden opgenomen. Ter plekke wordt een computer aangesloten rechtstreeks op de webcam. Er zal geregeld in- en uitgezoomd worden en het beeld zal af en toe even uitvallen. Excuus voor het ongemak.

07:03, maandag 29 maart 2010
Minder oehoes: In het gebied over de grens tussen Achterhoek-Munster-Dortmund en Wesel vonden we in voorgaande jaren zo'n 20 oehoeterritoria. Op dit moment zijn dat er slechts 11. Veel zandgroeves waar de oehoes broedden zijn niet meer geschikt omdat juist de wanden waar de uilen graag broeden worden afgevlakt. Ook maken we ons zorgen over het rattengif dat vaak wordt gebruikt bij de voederplaatsen voor fazanten. Ratten eten dat gif en lopen dan nog enige tijd wat versuft rond. Hoeveel van die ratten kan een oehoe eten voordat hij hieraan sterft ?

11:37, zondag 28 maart 2010
Konijnen: In het grensgebied van Nederland en Duitsland zijn duiven, kraaien en egels belangrijke prooidieren voor de oehoe. Konijnen worden relatief weinig aangetroffen in braakballen. In het verleden was het konijn in andere delen van Europa veel belangrijker. Door een virusinfectie zijn echter veel konijnenpopulaties totaal van de aardbodem weggevaagd. In Spanje was dat zo erg dat er amper nog jonge oehoes werden geboren in bepaalde gebieden, zo afhankelijk waren de uilen daar van konijnen. In Nederland zijn gelukkig voldoende alternatieve prooien zoals duiven en kraaien. Goed nieuws is dat we de laatste tijd weer wat meer konijnen zien. Ook het mannetje van de webcamoehoes komt nu regelmatig met een konijn op het nest.

08:09, zaterdag 27 maart 2010
Op www.oehoe.web-log.nl zijn een grafiek en tabellen geplaatst waarin de gegevens worden gepresenteerd die door de 'nightshifters' zijn verzameld betreffende de momenten waarop het vrouwtje de eieren even alleen liet om te gaan eten/ontlasten. Meestal verliet de broedende oehoe het nest vlak na zonsondergang en ook nog in het uur voor zonsopkomst. Meestal bleef het bij die twee keer, maar op 19 maart heeft ze de eieren maar liefst 8 keer eventjes verlaten.

06:57, vrijdag 26 maart 2010
nestbewaking: De eerste dagen zal het vrouwtje van de oehoe het nest nauwelijks verlaten. De jongen worden dus bijna 24 uur per dag bewaakt en warm gehouden, waarbij ook de eventuele andere eieren nog worden uitgebroed. Bij de Duitse oehoecam in 2008 zagen we dat het vrouwtje daarna haar afwezigheid geleidelijk aan opvoerde. Als de jongen dan zo'n 3 weken oud zijn, kan het zijn dat ze de hele dag alleen in het nest zitten. Pa en ma zitten dan in het bos of...... zijn op jacht. Ook overdag wordt er dan soms gejaagd om aan de voedselbehoefte van de jongen te kunnen voldoen.

06:59, donderdag 25 maart 2010
Het eerste jong: Eindelijk is het dan zover, na 34 dagen broeden is er een ei uitgekomen! In het nieuwe filmpje van 24 maart is duidelijk te zien dat de vrouwtjes-oehoe met een lege eischaal bezig is. Daar knabbelt ze stukjes af en slikt dat in. Je kunt ook goed zien dat ze nu veel breder op het nest zit, met wat afhangende vleugels iets verder van haar lichaam. Als alles goed gaat zal er voortdurend prooi in depot zijn. Uit deze voorraadkast zal het vrouwtje dan regelmatig wat kleine stukjes vlees aan het jong gaan voeren.

© 2010 Vogelbescherming Nederland
Word lid! Powered by &
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 16:28
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:


Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 16:27
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:
WIJSHEID:

Jas 3:17 Maar de wijsheid, die van boven is, die is ten eerste zuiver, daarna vreedzaam, bescheiden, gezeggelijk, vol van barmhartigheid en van goede vruchten, niet partijdig oordelende, en ongeveinsd.

Jas 3:14 Maar indien gij bitteren nijd en twistgierigheid hebt in uw hart, zo roemt en liegt niet tegen de waarheid.
Jas 3:15 Deze is de wijsheid niet, die van boven afkomt, maar is aards, natuurlijk, duivels.


Col 2:4 En dit zeg ik, opdat niet iemand u misleide met beweegredenen, die een schijn hebben.
Col 2:5 Want hoewel ik met het vlees van u ben, nochtans ben ik met den geest bij u, mij verblijdende en ziende uw ordening, en de vastigheid van uw geloof in Christus.
Col 2:6 Gelijk gij dan Christus Jezus, den Heere, hebt aangenomen, wandelt alzo in Hem;


2Co 1:12 Want onze roem is deze, namelijk de getuigenis van ons geweten, dat wij in eenvoudigheid en oprechtheid Gods, niet in vleselijke wijsheid, maar in de genade Gods, in de wereld verkeerd hebben,

Nou het aller belangrijkste wat de Heer zegt:

1Co 3:19 Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid bij God; want er is geschreven: Hij vat de wijzen in hun arglistigheid;

Fijne citaten Mar. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 15:50
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je doet de wetenschap wel erg tekort |Solafide.....
Jij stelt je eigen geloof als maatstaf voor iedereen.....en die discussie hebben we al eens eerder gehad, je hoeft jouw mening niet altijd aan een ander op te dringen.Probeer in ieder geval eens te luisteren naar de ander!

Willemijn


Ik vind je soms behoorlijk irritant. Hou eens op anderen voor te schrijven hoe ze moeten spreken en denken en denk niet, dat jij dat voor een ander kan bepalen. ....dat hoeft n.l. ook niet....geef gewoon je eigen mening hier en hou op om een ander iets te verbieden hier te schrijven.
Probeer eens wat beter te lezen om mee te beginnen en ook om minder dominant gedrag hier te vertonen. Ik vind je soms wel erg primair gedrag vertonen. Gewoon te gek voor woorden.

Als het allemaal niet spekkie naar jouw bekkie is wat ik schrijf nou jammer dan.....niet iedereen denkt zoals jij en er zijn mensen, die nu eenmaal andere ervaringen hebben dan jij of denk jij, dat jij wel even voor een ander DE NORM en de MAAT kunt zijn?

Hou eens op met je zelfprojectie!

Ik stel niet mijn geloof als maatstaf, maar wel de bijbel en wat daar in staat als maatstaf. Als je het niet erg vindt, gaat mij de bijbel en de Heer en alles wat Hij zegt mij zeeeer ter harte en boven alles en ik zal dat in alle vrijmoedigheid ook uitdragen, never mind of jij dat nu wel of niet goed vindt. Dat, beste Willemijn, is alleen tussen de Heer en mij en daar heeft verder niemand mee te maken. Ik kan getuigen van de kracht van de Heer in mijn leven en dat de woorden van de Heer nog steeds van kracht zijn en ik zal mij de mond niet door iemand laten snoeren. Ik zou niet weten, wat er voor kwaad in steekt om te getuigen van dat wat de Heer in mijn leven heeft gedaan en als je dat niet wil lezen....nou dan sla je het maar over....niemand hoeft datgene te lezen, wat ik schrijf als hij of zij dat niet wil....maar ga niet proberen om iemand de mond te snoeren hier. Zoiets vind ik nou persoonlijk niet KIES. Geschokte, onthutste smiley Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 15:00
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
THOMAS968 schreef:
Dan kun je weer gaan zondigen Imre, lol.

Thomas, die ineens aan kabouter Lui denkt uit kabouter Plop.


Ben je ook geinfecteerd geraakt met het Hannah-dubbel virus? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 14:35
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
HANNAH810 schreef:
wat ik zo mooi vind mar, is dat er iets is veranderd met het verlossingswerk van de Heere Jezus.
bij de schepping waren wij mensen de kroon op de schepping; "een weinig minder dan de engelen".
door onze ongehoorzaamheid werden we kinderen van de duisternis,
maar na in genade te zijn aangenomen zijn wij nu zelfs kinderen en erfgenamen van de Vader geworden, dankzij onze Oudste Broeder!!

uiteindelijk mogen we dus dichter tot God naderen, dan tijdens de paradijs periode!

In zijn bijbelstudie "uitverkoren voor de grondlegging der wereld" zegt W.J. Ouweneel dat ook. Hij zegt: De verlossing heeft ons onnoemlijk veel meer gebracht dan Adam ooit is kwijtgeraakt. Al die ellende na de zondeval van Adam brengt ons NIET meer tot HETZELFDE PUNT als waarin Adam was vóór de zondeval. De verlossing geeft ons veeeel meer dan wij n Adam zij kwijtgeraakt. Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 13:44
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Niet iedereen is over 1 kam te scheren. Daar zit de mens veel te ingewikkeld voor in elkaar of ze nu heterosexueel zijn of homosexueel of pedofiel en weet niet allemaal wat voor andere smaken er nog zijn.

Ieder mens moet recht gedaan worden in zijn of haar unieke levensverhaal en zij kunnen van zeer uiteenlopende aard zijn.

Pas, als je die unieke levensloop van iemand kent, dan pas kun je die persoon juist plaatsen om hem of haar goed te kunnen helpen met alle respect. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 00:58
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind het geen argument om te zeggen dat het komt in door de mate waarin je geloofd.
Mijn vader genas niet van zijn ziekte, hoe graag hij het ook wilde.
En toch hij was een erg gelovig iemand.
Lucas.. 1 van de volgelingen van Jezus was arts....

Nou...daar is toch niets mis mee, dat Lucas arts was? Ook in die tijd moesten er wonden genezen worden....dat deed men bijv. met olie en wijn.

Zoals ik al zei...er is niets mis met de medische wetenschap...mits het verantwoord gebeurt en niet de mens op de plaats van God stelt, maar de mens in dienst van de mens op een verantwoorde en liefdevolle, dienstbare wijze, is m.i. zeer zegenvol. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 00:54
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind het geen argument om te zeggen dat het komt in door de mate waarin je geloofd.
Mijn vader genas niet van zijn ziekte, hoe graag hij het ook wilde.
En toch hij was een erg gelovig iemand.
Lucas.. 1 van de volgelingen van Jezus was arts....

Zoals ik al zei...er zijn veel mensen, die geen genezing vinden maar wel willen.

Willen of er genoeg geloof ervoor hebben kan wel eens verschillend zijn. wie weet, waarom de één wel genezing krijgt en de ander niet...ik weet het niet....dat weet alleen de |Heer.

Ook Lazerus stierf...en de Heer ging niet meteen naar Lazerus toe, toen Lazerus ziek was. Jezus werd dat zelfs verweten, dat Hij niet meteen was gekomen en Lazerus dood had laten gaan....maar de Heer heeft hem weer opgewekt...... Alles gebeurt op zijn tijd.......De Heer weet overal van.

Ik ben God niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 00:24
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb het hier bij dit topic alleen gehad over de medische wetenschap.


maar goed.. jij geloofd daar niet in.
dan moet je bij ziekte ook niet naar een dokter gaan.

mEDISCHE WETENSCHAP EN MEDISCHE WETNSCHAP ZIJN TWEE mARIS.

jE GEBRUIKT HET ALLEMAAL WEL ERG SIMPLISTISCH VIND IK.

Het is een heel groot veld, datgene wat zich medische wetenschap noemt en niet alles is daar "verantwoord" in.

En in de medische wetenschap geloven....? Hoe doe je dat. Je kunt het toepassen, daar waar het verantwoord toepasbaar is. En dat zal steeds weer afgewogen moeten worden (eventueel).

Geloven moet je alleen in de Heer jezus christus.

Dat veel mensen niet genezen as ze naar genezing zoeken in de Heer kan van vele factoren afhangen, o.a. in de mate van je geloof, zegt de Heer.

Ik heb wel genezing bij de Heer gevonden en kon de medische wetenschap en de verworvenheden op het gebied van de psychologie mij niet genezen....Dat is weer miijn ervaring....

Mijn therapeut een hoogleraar in de Ortho/pedagogie kon mij niet van mijn angsten en mijn depressie af helpen, maar de Heer wel......... en niet alleen dat...Hij gaf me zelfs een Nieuw Leven...en dat kan geen enkele dokter op deze aarde....dat kan alleen Jezus christus. Ook kan geen enkele dokter voor mijn zonden sterven om mij van die zondenlast af te helpen, maar Jezus kon dat wel......en dat had en heb ik nodig en ieder mens heeft dat nodig om gered te worden . Ook ben ik enorm aangevallen door de duisternis op mijn geest. Nadat de Heer in mijn leven was gekomen kon ik die aanvallen gelukkig door de overwinning van Jezus Christus aan het kruis, doordat Hij de duivel en alle machten op het kruis heeft overwonnen, afslaan en uit mijn leven bannen en ze gebieden uit mijn leven weg te gaan en bescherming te vragen aan de Heer. En ik heb met de Heer die overwinning ook behaald. Ik heb n.l. een ervaring met een demoon op mijn studentenkamer gehad en dat was helemaal niet leuk. Ik ben zelfs van mijn kamer afgevlucht zo bedreigend was het .....


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 11 april 2010, 00:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARISKA601 schreef:
Ik stop verder met de discussie.
Het heeft voor mij verder geen zin als men de medische wetenschap over bepaalde dingen niet erkend.

Als ik alles wat de medische wetenschap tot nu toe bereikt heeft, helemaal negeer en er geen waarde aan hecht, dan blijf ik met meer vragen zitten, dan dat ik ze tot nu toe heb.

Weet je Maris....je bent zo extreem meteen. Je holt van de ene uiterste hoek naar de andere.

Je hoeft niet alles wat de medische wEtenschap aandraagt weg te gooien, maar je moet wel oppassen daar waar mensen de waarheid van de bijbel willen vervangen door datgene, wat zij als " achterhaalde waarheid" bestempelen en willen VERVANGEN IN DE BIJBEL door HUN WAARHEID!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:16
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARISKA601 schreef:
De wetenschappers zijn ook schepselen Gods.
En niet iedere wetenschapper is ongelovig.
Waarom heeft God die mensen geboren laten worden?

De medische wetenschap is nu zo ver gekomen dat mensen langer kunnen leven.
En dat de mensen niet meer zomaar doodgaan aan een verkoudheidje.
En ik ben God dankbaar dat Hij er voor gezorgd heeft dat de medische wetenschap er is.
Maar ook de medische wetenschap heeft minpuntjes.
En ik kijk naar de pluspuntjes.

Ik ben genezen verklaard van mijn epilepsie.
En daar ben God dankbaar voor.
Vroeger zou ik op de brandstapel zijn beland omdat ik bezeten zou zijn geweest.

we leven gelukkig niet meer in de Middeleeuwen Maris....maar waar ik het over heb is, dat je NOOIT maar dan ook NOOIT de waarheid van de bijbel moet vervangen door dat er een wetenschapper wil beweren, dat hij of zij wel eens iets denkt te hebben bewezen, wat de waarheid van de bijbel omver kan halen en vervangen.

Daar heb ik het met name over.

Dat in de Middeleeuwen mensen die bezeten waren op de brandstapel belandden was ook niet juist, want in Jezus' tijd zie ik, dat dergelijke mensen niet werden verbrand. Dat was het duistere van die tijd van de Middeleeuwen. Knipoog smiley

Wetenschappers ziijn inderdaad ook schepselen Gods, maar de mens is en blijft een ZEER ONVOLMAAKT WEZEN......vergeet dat nooit. En die kunnen de pank zeer goed misslaan. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 10 april 2010, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 21:38
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARISKA601 schreef:
Door dat mernsen allemaal hun eigen visie hebben is het erg verwarrend
waar de seksuele aanleg bij de mens vandaan komt.
In de tijd waarin de bijbel werd geschreven, was de medische wetenschap nog niet zo ver.
De bijbel verteld ons weinig waar de aanleg vandaan komt.
Ik ben blij dat er een medische wetenschap is die het brein van de mens onderzoekt.
Zo is de medische wetenschap bezig geweest met de seksuele voorkeur bij mensen.
Ik heb al eerder in dit topic al dingen geplaatst waarop de medische wetenschap zich basseert.
Homoseksuele gevoelens negeren is verkeerd,
maar er aan toegeven ook.
Is het te genezen?
Nee, want zou ook pedoseksuele gevoelens te genezen zijn,
en helaas dat blijkt maar weer lees de kranten er maar op na.

En voor mij is het heel duidelijk:

God creëert in de moederschoot kinderen met of zonder afwijkingen.
Seksuele voorkeur ligt in de hersenen.
Als God alleen kinderen creëert met een heteroseksueel aanleg, waar komt homofilie dan dan vandaan?
Ik kan mij niet voor stellen dat iedere homo, door zijn opvoeding homo is geworden.
Ik kan wel geloven dat men homo word door seksueel misbruik.
Maar niet ieder misbruikt kind word homo.
Ik was vandaag op een site waar ik alleen een paar verhalen las van jongens tussen de 12 en 15 jaar die net ontdekten dat ze homoseksuele gevoelens hadden.
Dus die jongens zijn allemaal verkeerd opgevoed?
Veel van die jongens hebben het geen eens aan hun ouders verteld, dat ze die gevoelens hadden.


Ik gebruik de bijbel en de medische wetenschap met zulk soort dingen.

Als de medische wetenschap niet zo ver was geweest, dan was ik jaren geleden verklaard voor iemand die bezeten was door demonen.
De medische wetenschap verklaarde: epilepsie.

Wie moet ik dan geloven de bijbel die spreekt over demonen of de medische wetenschap?


Ik vind, dat je het spoor wat betreft de wetenschap wel behoorlijk bijster bent Maris. Pas daar voor op, vooral als je het allemaal niet kunt toetsen zelf.

Waar ben je als je de waarheid van de bijbel loslaat? Ja, juist.....nergens meer!

Tegen 1 feit, dat zgn. wordt bewezen door (ongelovige) wetenschappers, staan weer 5 andere bewezen feiten door andere wetenschappers, die het tegendeel bewezen hebben.

Men wil n.l. altijd dat bewijzen, waar je zelf in wilt en kunt geloven....men zoekt gewoon net zo lang tot ze een weg gevonden hebben, dat hun visie staaft............en dat zijn over het algemeen onbewuste processen, die daar een rol bij spelen bij de betreffende mensen.

De mens is een zeer onvolmaakt wezen en vanuit de mens zelf kan er totaal niets toe bijgedragen worden aan een waarheid door wetenschapsbedrijven, die de waarheid van dat wat in de bijbel staat kan vervangen. NOOIT. Ga je daartoe wel over, dan komt alles wat er in de bijbel staat op losse schroeven te staan voor degene die dat doet.

In wezen zoekt de mens altijd een bevestiging van dat waar hij zelf wel of niet in gelooft, uitzonderingen daargelaten, want die komen ook wel voor, maar die zijn m.i. in de minderheid.

Ga je maar eens verdiepen in de psychologie....hoe mensen zich ONBEWUST laten leiden door hun eigen levensvisie/overtuiging, waardoor ALLES wat ze doen GEKLEURD wordt. Huilende smiley, smiley in tranen

Je begeeft je echt op zeer gevaarlijke dwaalwegen als christen. Laat je niet bedotten. PAS DAAR VOOR OP!!!

Wetenschap bedrijven is en blijft mensenwerk en is dus ONVOLMAAKT, vooral als die wetenschap bedreven wordt door ONGELOVIGE mensen. Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

En wat je schrijft over epilepsie....geloof me nou maar...ook Jezus kan tegenwoordig nog demonen er bij mensen uitgooien. Voor demonen hoef je helemaal niet bang te zijn, want in Jezus' naam moeten ze weggaan en zullen ze weggaan als je ze in Jezus' naam gebiedt weg te gaan.

Maar ja, de christen heden ten dage houdt zich daar niet meer zo mee bezig met het uitdrijven van geesten.....alhoewel er wel nog sommige christenen zijn, die dat wel doen gelukkig.

Ik ben volgens mij ook gereinigd van geesten....er is tot 3 x toe iets als en koude bliksemflits uit mij gegaan toen de Heer in mijn leven kwam en ben ik ook gereinigd van geesten geloof ik, want ik heb dat duidelijk gevoeld, en was ik mijn problemen van allerlei angsten kwijt en kon ook de aanvallen van de duivel afweren doordat Jezus alle machten en krachten heeft overwonnen op golgotha........en kon ik samen met de Heer voor mijn verdere genezing vechten en dat is ook volledig gelukt in Jezus' naam en in de kracht van de Heer.

Ik heb sindsdien geen hyperventilatie meer gehad en had ook geen last meer van fobieen etc. meer.

Jezus alleen is overwinnaar en met Hem hoef je nergens meer bang voor te zijn en zal alles moeten wijken in Jezus' naam. Met Hem zijn wij ook overwinnaars over alle duivelse machten en krachten. Vergeet dat NOOIT!!!


Dus op je vraag van.....Wie moet ik dan geloven de bijbel of de medische wetenschap....? Dan zou ik echt toch maat de bijbel geloven en BLIJVEN GELOVEN.

Wie heeft de dood overwonnen....de Heer of de medische wetenschap? Ja juist....de Heer, want de medische wetenschap weet totaal niets van de dood......weten zij veel. En een arts kan je misschien op het menselijke vlak wat troost bieden, maar waar is hij of zij als jij dit aardse verlaat en sterft? Wie staat er dan aan de andere zijde van de realiteit, die wij mensen niet kunnen zien en beleven vanuit ons aardse voelen en denken? Ja ....juist....ALLLEEN DE HEER en niemand anders!

Alleen de Heer kan ons helpen zowel hier op dit aardse tranendal als in de realiteit tot over de dood heen.........dus blijf a.u.b. in de |Heer geloven en wat Hij zegt over de bijbel, want de Heer nam de bijbel zeer serieus....Wie zijn wij dan wel, dat wij nu denken, dat we de waarheid van de bijbel op bepaalde vlakken als achterhaald kunnen bestempelen?

Hou vast aan de Heer en niet aan de menselijke wetenschap.

God bless you! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 10 april 2010, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 21:20
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:
Ik denk dat jij mij niet begrijpt.

Geaardheid kan er zijn maar om het te negeren is een keuze.
Mijn geaardheid is mijn kinderen te slaan als niet luisteren, maar kies ervoor om het niet te doen.
Ik stel de bijbel boven de wetenschap, dat is omgekeerde van jou.

Bovendien als je een `christen` bent luister je toch naar wat God zegt inplaats van `wetenschap`. Dat is ook een keuze.

Psalm 139 zegt heeeel veel.

Ben het helemaaal met je eens Mar.

Alleen de bijbel kan ons vertelen hoe de mens is en niet de wetenschap......vooral als die wetenschap bedreven wordt door ongelovige mensen....dan kunnen ze helemaal niets bijdragen.

Er bestaat n.l. helemaal geen WAARDEVRIJE wetenschap. Dit wil zeggen, dat de uitkomsten van wetenschapsbedrijving gekleurd wordt door de beoefenaar, dus de wetenschapper zelf, zijn levensovertuiging en filosofie.

Is een wetenschapper ongelovig dan kun je verwachten, dat de uitkomsten van zijn/haar wetenschappelijk bezigzijn altijd tegenstrijdig zullen zijn t.a.v. het geloof en datgene wat er in de bijbel staat, omdat hij/zij n.l. nooit gemotiveerd kan zijn om de bijbel recht te doen en eerder het tegendeel wil bewijzen.

De uitkomsten van de wetenschap in de plaats stellen van wat er in de bijbel staat is de grootste vergissing en domheid, die een mens maar kan maken.

Hoe staat het ook al weer in de bijbel....? Wat voor mensen wijs is, is dwaasheid voor God en wat voor mensen dwaas is is wijs voor God.

Hoe makkelijk valt een mens in zijn/haar eigen waandenkbeelden helaas.....tot schade van de mens zelf. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 10 april 2010, 21:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 00:07
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:




Adoe....zo zielig voor Ruud, ja....... Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 15:19
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
-----------

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 9 april 2010, 15:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 14:06
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Clown smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 9 april 2010, 15:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 13:08
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
HENK710 schreef:
Toch is de maat die je Maris nu aanmeet dezelfde als die je zelf hanteert, Chatuliem. Want jij kent wel voorbeelden van jouw stelling en stelt die meteen tot norm dat dat voor iedereen zou gelden.



Wederom een niet-wetenschappelijke constatering van jouw kant die je wel als maat neemt voor de ander... Want er zijn genoeg homostellen die net als heterostellen wel om reden van liefde, intimiteit en geborgenheid sexualiteit beleven. Dat jij er net weer een paar kent bij wie dit niet zo is, betekent niet dat dat ineens de norm zou moeten zijn voor alle homostellen!

(@Sola: volgens mij gaat die zin die jij aanhaalt niet over jou...tenzij je iets hebt gehad met een vrouw Knipoog smiley )

Ik heb noooooit iets gehad met een vrouw Henk, alhoewel er wel vrouwen waren, die interesse in mij hadden....nog onlangs hier op CM overigens.....maar goed dat is een ander verhaal....

Maar die zin van Chat, waarop ik reageerde, formuleerde Chat als een zin van algemene strekking m.i.. Lees nog maar eens goed na...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 12:37
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CHATULIEM619 schreef:
In een van mijn vorige bijdrages had ik vermeld dat ik 2 documentaires gezien had. De tweede docu had de naam: Deliver us from Evil. Het ging over het misbruik van de kath. kerk.
Heel aangrijpend, omdat je de betrokkenen aan het woord kreeg, zowel de daders als wel de kerkelijke bestuurders en uiteraard ook de slachtoffers. Wat me opviel in deze docu was, het gesprek met de priester, die zich vergrepen had aan tientallen kinderen. Ze vroegen hem naar zijn eigen verleden. Het bleek, dat hij misbruikt was door zijn broer, dat hij zijn zusje misbruikt had, dat hij op een semniarie door een priester misbruikt was. voor hem was het de enige manier geweest, waarmee hij in contact gekomen was met seks. In zijn reactie kwam hij eigenlijk tot de ontdekking, dat voor hem het eigenlijk vanzelfsprekend was geweest, wat hij gedaan had. Hij had immers niks anders geleerd. Hij voelde zich ook niet misbruikt, hij had ook niet het idee dat hij anderen had misbruikt.
In mijn ogen weer een voorbeeld, dat homoseksualiteit niet alleen een kwestie van aanleg is. Als kinderen in een bepaalde periode van hun leven op zoek zijn naar hun identiteit en ze worden geconfronteerd met seksualiteit, dat niks te maken heeft met liefde, maar met macht en misbruik, kan het gebeuren dat ze dat hun leven lang vasthouden.
Wat gebeurt er als we dit misbruik gaan ontkennen en maar tegen iedere homo zeggen, ach het is aanleg, je kunt er niks aan doen. Krijgt deze dan nog wel de hulp die hij/zij nodig heeft? Want dan gaan we voorbij aan datgene wat er echt gebeurd is, dan praten we indirect het misbruik goed.
Als we homoseksualiteit goedkeuren, keuren we ook promiscuiteit goed. En keuren we ook misbruik goed. Er bestaat nl. geen vrijwillige homoseksualiteit. En seks als uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is er ook niet. Het is meer een uiting van macht en wellust, maar niet met de achterliggende reden, voor die persoon wil ik mijn leven lang gaan.



Ben ik absoluut niet met je eens Chat.......Ik heb wel degelijk in mijn leven gekend, dat seks een uiting was van mijn liefde, intimiteit en geborgenheid t.a.v. een man en dat ik mijn leven lang met die persoon getrouwd zou willen zijn en dus voor hem volledig te gaan, zoals jij het omschrijft. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 12:23
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:
Laat ik in eerste instansie even terug gaan wat God wil zeggen of bedoeld heeft. Clown smiley Clown smiley Clown smiley

God (de eeuwige) zegt zelf "het is niet goed dat de mens Adam (man) alleen zij.
Vervolgens formeerd Hij (de eeuwige) een andermens uit de rib van Adam.
En zegt dat dit zijn hulp is. En die twee zijn èèn.
Èèn en toch verschillend!!!!

Zocht Adam naar een vrouw of stelde God een vrouw (man) aan Adam voor???
Is het zo dat God een man aan de vrouw voorsteld word of is het andesom???
Wat leert God ons in de bijbel?
Ben benieuwd dat er in de bijbel een man aan een vrouw gepresenteerd wordt.



Ach het is tegenwoordig meer een ontmoeting geloof ik..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 12:03
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Ik persoonlijk denk, dat er een gebrek is geweest aan bevestiging van de vader in de kindertijd, waardoor mensen o.a. homosexueel (KUNNEN) worden.

Leanne Payne, een Amerikaanse psychotherapeute heeft hier een zeer goed boek over geschreven, waarvan ik hieronder de bespreking zal posten.

Zij heeft ervaring ermee, dat door haar therapie mannen van homosexualiteit zijn genezen.

Maar mijn persoonlijke visie t.a.v. het probleem homosexualiteit als man oif als vrouw is......, dat ook al zou je die homosexuele gevoelen BLIJVEN HOUDEN t.o.v. je eigen geslacht, dan kun je toch om Jezus´ wil ervoor kiezen om niet meer je homosexualiteit in praktijk te brengen.

Net zo goed geldt dat ook voor een HETEROSEXUEEL, die ook aangesproken wordt om geen sexuele gemeenschap te hebben vóór het huwelijk en geldt voor hem of haar om uit EIGEN VRIJE WIL JE ZONDEN TE LATEN uit liefde voor de Heer.

Je kiest dan ervoor om toch dat offer voor de Heer te willen brengen......ook al betekent dat lijden en strijd.......misschien wel je hele leven lang. Het gaat om JE WIL......wil je de Heer blijven volgen of niet, wil je je zonden opgeven voor Hem of niet. Het gaat dus om een bewuste keuze voor het volgen van Jezus.

En nogmaals....niemand zal OOIT KUNNEN BEWIJZEN, dat mensen als een homosexueel worden geboren.....dat is in mijn visie klinkklare en zeer hoogmoedige onzin........en ik houd nu eenmaal niet van onzin.....

Ik persoonlijk vind de vraag of je als homosexueel geboren wordt eigenlijk dan niet belangrijk, want het gaat erom....wil je voor de Heer datgene, wat de bijbel zonde noemt opgeven of niet.......

Als iemand ziijn of haar zondige leven niet wil opgeven....dan vraag ik mij af, waar hij/zij dan terechtkomt....in welk kamp kom je dan terecht en waar blijft je geloofwaardigheid in het volgen van de Heer en in het belijden van je geloof?

Jezus heeft behartenswaardige woorden gesproken........zoals IK VEROORDEEL U NIET, maar ZONDIG VOORTAAN NIET MEER.

Ook heeft Hij eens tegen iemand gezegd: ZONDIG voortaan niet meer, opdat u niet iets ergers overkome.......

Ook heeft Jezus gezegd: HOEDT U VOOR DE MENSEN.....

Dat mensen als homosexueel geboren zijn kan nooit worden bewezen en is niet te bewijzen.



Hieronder de boekbespreking van Leanne Payne: CRISIS IN MANNELIJKHEID.

www.coconut.nu

Crisis in mannelijkheid
Herstel en evenwicht van de mannelijke en de vrouwelijke polen in je persoonlijkheid
Leanne Payne


Prijs: € 14,90



ISBN nummer: 9789072698124
Uitgave: Coconut, 2009 (vernieuwde uitgave)
Oorspronkelijke titel: Crisis in Masculinity

De mannelijke en de vrouwelijke kant in man en vrouw zoeken erkenning, bevestiging en het juiste evenwicht. Veel van wat tegenwoordig emotionele, relationele of seksuele problemen worden genoemd is in wezen de mannelijke en/of de vrouwelijke kant die onbevestigd en gedesoriënteerd is binnen de persoonlijkheid. Dit heeft rampzalige gevolgen voor het individu, voor een samenleving of voor een totale beschaving.

Mannen en vrouwen die niet bevestigd zijn, kunnen hun eigen kinderen niet bevestigen. Hun persoonlijkheid is scheefgegroeid. Het zijn incapabele echtgenoten, ze hebben het te druk om tijd aan hun gezin te besteden, ze vinden in relaties, op hun werk of thuis geen vervulling. Veel mannen en vrouwen zijn tegenwoordig volkomen verward over hun identiteit.

‘Crisis in mannelijkheid legt de vinger op een pijnlijke plek die het hart van onze cultuur raakt: zoons en dochters die zich in de steek gelaten en onbevestigd voelen. Leanne’s oplossing is grondig en eenvoudig: ze roept vaders op hun kinderen te bevestigen. Maar hoe kunnen vaders hun kinderen bevestigen als ze zelf nooit bevestigd zijn? Leanne laat zien hoe een andere Vader genade bewerkt in het leven van aardse vaders en ze deelt vanuit haar brede ervaring hoe deze specifieke beschadiging wordt herstelt door genezend gebed.’
Mario Bergner

Leanne Payne definieert op een heldere manier dit probleem en zijn wortels. Met een schat aan voorbeelden uit haar eigen bediening als hulpverlener toont ze hoe mannen en vrouwen hun identiteit opnieuw kunnen ontdekken en herstel kunnen vinden. Dit boek gaat dus over de genezing van mannen én vrouwen, want in iedere persoonlijkheid vullen het vrouwelijke en het mannelijke elkaar aan.

Leanne Payne is al meer dan dertig jaar actief in de bediening van genezend gebed. Zij schreef ook Gods Tegenwoordigheid geneest, Luisterend bidden, Herstel van identiteit, Aslans adem en Het gebroken beeld. In haar autobiografie U riep en ik antwoordde vertelt zij hoe zij tot de diepe inzichten kwam


Leanne Payne schrijft in de introductie:
Ik ontdekte dat er een groot aantal mannen is dat op de een of andere manier onzeker is in zijn mannelijkheid. In Het gebroken Beeld schreef ik over de verdrongen of onbevestigde mannelijkheid zoals deze naar voren komt in de homoseksuele neurose. Maar de homoseksuele neurose is slechts één van de manieren waarop dit wijdverbreide probleem in de mannelijke identiteit, dat veel facetten heeft, zich openbaart. Mijn doel is om in dit boek andere vormen van het probleem te laten zien en te laten zien hoe degenen die eronder lijden kunnen worden genezen in een context van gebed voor persoonlijke heelheid. Dat is het belangrijkste accent van dit boek, want de behoefte om voor dit soort genezing te leren bidden is overweldigend en de positieve resultaten van dit gebed zijn erg groot.
Daarnaast zal ik enkele van de (psychologische, historische en filosofische) oorzaken aanwijzen van deze toenemende culturele ziekte, die nu al epidemische vormen aanneemt, en die ik de crisis in mannelijkheid ben gaan noemen. Tenslotte zal ik het wezen van het mannelijke zelf bekijken, in tenminste enkele van zijn psychologische, filosofische en theologische wortels. Natuurlijk zal ik ook het vrouwelijke bekijken, want het is onmogelijk om het één zonder het ander te bezien. Zoals terecht vermeld wordt in de mythe van Plato's Symposium waren het mannelijke en het vrouwelijke oorspronkelijk met elkaar verbonden en ten diepste onafscheidelijk.
Veel van wat tegenwoordig emotionele ziekte of onevenwichtigheid genoemd wordt is slechts het mannelijke of vrouwelijke dat binnen de persoonlijkheid niet bevestigd en uit balans is.
Het geval van een man die ernstig van zijn mannelijke kant en identiteit was vervreemd was ooit een pathologische zeldzaamheid, een toestand die maar zo nu en dan voorkwam. Mannen waren, door hun vaders en de mannen in de samenleving als man bevestigd, voor het grootste deel vrij om uit te groeien tot echtgenoten, vaders en leiders. In het zekere bezit van hun gender-identiteit handelde de overgrote meerderheid van de mannen als het ware vanuit een hart dat was bevrijd van het legalisme uit de kindertijd, het narcisme van de adolescentie of het perfectionisme van een volwassenheid die tevergeefs naar zelfacceptatie (of zelfs naar bevestiging van ouders) zoekt. Ongelukkigerwijs is dat, wat ooit de uitzonderlijke psychogene factor was, nu geworden tot een hoofdkenmerk van de cultuur als geheel. Vandaag de dag zijn er inderdaad erg weinig mannen als man bevestigd en velen zijn pathologisch in alle opzichten van hun mannelijke kant vervreemd.
Hoewel het grootste deel van dit boek over de genezing van mannen gaat, wil ik de vrouwelijke lezer verzekeren dat ze er niet buiten wordt gehouden. De belangrijkste crisis heerst vandaag de dag echter onder mannen. Wanneer mannen worden genezen zal de genezing van vrouwen op natuurlijke wijze volgen. Hier is een belangrijke reden voor. Het is de vader (of zijn vervanger) die zonen en dochters in hun seksuele identiteit bevestigt en daardoor (omdat gender-identiteit een essentieel onderdeel van de persoonlijkheid is) bevestigt als persoon. Mannelijkheid is, zoals we zullen zien, uiteindelijk niet iets wat geleerd moet worden, maar veeleer een kwaliteit die geproefd of ervaren moet worden. Het mannelijke binnenin moet te voorschijn geroepen en gezegend worden door het mannelijke van buitenaf. Zo ontvangt het de opdracht om te zijn, om te groeien en om volwassen te worden. In het algemeen gesproken zien we nu een generatie zonen van wie de vader, al enkele generaties lang, niet bevestigd is als man. De vader die niet bevestigd is in zijn eigen mannelijkheid kan de zoon niet voldoende bevestigen in de zijne.
Als een man bevestiging in zijn mannelijkheid gemist heeft, is het automatische en ernstige gevolg dat hij zal lijden aan een laag zelfbeeld. Hij zal niet in staat zijn zichzelf te accepteren. Mannen die niet in staat zijn om zichzelf volledig te aanvaarden verliezen in bepaalde mate het vermogen om als vader, als echtgenoot en als leider te handelen. Kortom: in tenminste een deel van hun persoonlijkheid blijven ze onvolwassen en worden ze in toenemende mate passief en zijn ze niet in staat om op een creatieve manier de veranderingen te initiëren die nodig zijn om henzelf en hun gezin op te trekken uit de onvermijdelijke moerassen van het leven. Het vermogen om dit te doen zit in hen. De mannelijke kwaliteiten en gaven zijn er, maar ze zijn niet 'bevestigd' tot leven.
Hoewel de liefde en bevestiging van de moeder voor een zoon of dochter op duizend manieren belangrijk zijn, kan ze haar zoon uiteindelijk niet vertellen dat hij een man is, noch haar dochter dat ze inderdaad een vrouw is. Er zijn een aantal redenen waarom dit zo is en waarom het de vader (of zijn vervanger) is die zijn zonen en dochters in hun seksuele identiteit en daardoor als persoon bevestigt. De belangrijkste is dat we in de puberteit en adolescentie luisteren naar de mannelijke stem. Het is de krachtige, mannelijke liefde en bevestiging die ons er door deze stem van overtuigt dat we echt en definitief gescheiden zijn van onze moeder. Toen we geboren werden kenden we onszelf niet als van haar gescheiden. Als we ooit tot een besef van wel-zijn of überhaupt van zijn waren gekomen, was dit door haar liefde - of die van een goede vervanger van haar. Haar ogen werden, terwijl we ons in haar armen nestelden, de navelstreng, het levengevende kanaal van liefde waardoor ons besef van zijn werd bevestigd en we gingen begrijpen dat we aparte en waardevolle wezens waren met onze eigen rechten. Met andere woorden, we begonnen langzamerhand aan de moeilijke taak om onze identiteit van die van haar te scheiden.
De crisis in mannelijkheid bestaat uit het feit dat deze scheiding en bevestiging van identiteit vandaag de dag niet plaatsvindt. Als we uit de puberteit en adolescentie komen staat onze persoonlijkheid nog niet vast. Psychologen hebben er allang op gewezen dat de voortgang van kindertijd naar volwassenheid een aantal stappen van psychosociale ontwikkeling inhoudt, en wanneer we één hiervan missen krijgen we problemen. De stap van zelfacceptatie komt in de ideale situatie direct na de puberteit. De sleutel tot het zetten van deze stap ligt in de liefde en bevestiging door een gezonde vader. Net zoals de moeder heel belangrijk is in de eerste levensmaanden, is de vader dat in deze latere periode. Het doet er niet toe hoe gezond de moeder psychologisch en geestelijk gezien is; zij kan de kloof die de ontbrekende vader achterlaat niet overbruggen.
De vader hoeft niet letterlijk afwezig te zijn om in het leven van het kind te ontbreken. We kennen allemaal de vader die teveel betrokken is bij zijn werk en geen tijd heeft om bij zijn kinderen te zijn. Er zijn anderen die, hoewel ze aanwezig zijn, liefdeloos en afstandelijk zijn, of zwak en zelf onbevestigd - en daardoor niet in staat zijn hun kroost te bevestigen. Men moet er echter op wijzen dat deze breuk tussen ouders en het kind niet altijd iets is waar zij verantwoordelijk voor zijn. Er zijn veel gezonde vaders of moeders die voor hun tiener graag aanwezig willen zijn, maar die hem of haar zijn kwijtgeraakt aan een cultuur die haar jongeren aanmoedigt om voor bevestiging en aanvaarding uitsluitend naar hun leeftijdgenoten te kijken.
We kunnen niet aan de volgende generatie doorgeven wat we zelf niet bezitten. Onbevestigde mannen zijn niet in staat om hun eigen zoons en dochters voldoende als mannelijk en vrouwelijk en daardoor als persoon te bevestigen. Totdat mannen opnieuw gaan functioneren in deze essentiële bekwaamheid zullen vrouwen tevergeefs proberen deze leemte te vullen en zullen zij hun pijn en verwarring blijven verwoorden.
Kort samengevat: er bestaat tegenwoordig bij een groot aantal mannen een overweldigend grote gender-verwarring. Wanneer mannen worden genezen zal de weg geopend worden tot de heelheid van vrouwen. Wanneer mannen zich echter niet terug zullen gaan vinden als mannen zal dezelfde gender-verwarring op dezelfde schaal binnenkort ook het diepe wezen van vrouwen gaan verduisteren.
Ik begin dit boek met het verhaal van Richard, één van de meer gecompliceerde en ernstige voorbeelden die de pijn illustreren die een begaafde jongeman ervaart wanneer hij van een essentieel onderdeel van zichzelf is vervreemd. Zijn verhaal illustreert tevens de ongelooflijke vreugde van het ervaren van een transcendente mannelijkheid, die hem in contact brengt met die van hemzelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
THOMAS968 schreef:
Ik vind dat je de dingen nu eens echt in haar verband moet zien. Als ds zelf aangeeft, dat het een begeerte was, die hij niet onder controle had, dan vind ik dat je dat wel erg gemakkelijk afdoet, met dat is aanleg. Nee, het was een oncontroleerbare heftige begeerte, die hem tot veel dingen verleidde. Dan zou je ook dat gedrag moeten afwijzen, en niet afschuiven op aanleg.
Chat ik heb het al zo vaak gezegd: ik wijs promiscuiteit en liederlijkheid af, ik heb het over homosexualiteit als sexuele variant in een liefdesrelatie. De interpretatie is die van de dominee zelf. Het is zijn goed recht het zo te zien en zijn eigen gevoelens zoals hij die ervoer in het verleden desnoods af te wijzen. Hij zal kennelijk de liederlijke varianten hebben ervaren. Ik heb het altijd over een homosexuele relatie buiten dat soort circuits. En het is geen afdoen met het is aanleg, dat is gewoon aangetoond. Aanleg kun je niet veranderen, gedrag wel. Maar je kunt als hetero niet aan een homosexueel opleggen dat hij of hetero moet worden of zich moet onthouden. Jij zult je niet onthouden als je een vrouw hebt die je liefhebt, denk ik. Van mezelf weet ik zeker dat ik dat niet zal doen. En dat kan je ook van geen medemens vragen. Het zal ook zeker niet werken, dat blijkt uit wat nu aan het licht komt in de RK-Kerk en in psychiatrische instellingen weet men al helemaal waar verdringing toe leidt. Kijk maar eens naar het grote verschil in opstelling en benadering binnen de groepschat en in het forum. Je moet ook een pastoraal oog hebben voor elkaar.

Thomas, die de hele dag in verbanden moet denken.[/quote]


Niet alles is verdringing. Dat is wel zeer ongenuanceerd gesteld.

Het is als gelovige mogelijk om uit liefde tot God en om de zonde te willen laten ook uit overwegingen van puur lijfsbehoud....als je bijv. door je zondige leven al eens behoorlijk in de ellende hebt gezeten bijv., waar van ik zelf kan getuigen. Ook het doen van sexuele zonden kan iemand in nood brengen.

Als iemand bewust er voor kiest om de zonde te willen laten uit liefde tot God dan is dat geen verdringing.

Verdringing is pas iets, wanneer je iets opgelegd wordt en je je daarvan niet bewust bent m.i.. Dan kun je daarvan misschien psychische klachten krijgen. Dat is altijd weer het ongenuanceerde stokpaardje van de wereldse en ongelovige mens.

Ik onthoud me al vanaf mijn 32ste jaar, dus al vanaf de tijd dat de Heer in mijn leven was gekomen en me heeft gered uit mijn diepe depressie en me verlost heeft van mijn angsten etc... Ik persoonlijk wil geen los leven meer, van leve de vrijheid ......... Voor het huwelijk is er voor mij geen sexuele gemeenschap meer en zo zijn er velen, die dat zo vinden en zich dan onthouden..........en dat is dan absoluut geen VERDRINGING....maar een bewust kiezen om de Heer te willen liefhebben en een Gode welgevalig leven te willlen leiden, zelfs al zou dit met strijd gepaard gaan.

Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 8 april 2010, 22:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:14
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:
Wat denk je dat ik die vraag niet gesteld heb naar God toen mijn vrouw zich heeft opgehangen?
Had Hij het niet tegen kunnen houden??? (natuurlijk)
Zo zijn er meerdere vandiezelfde vraagstelingen.

De antwoorden ligt niet bij God maar bij mijzelf.

Hoe ga ik ermee om, de beproevingen doorstaan samen met Hem.
Hij weet immers, wat het beste voor mij is en/of een ander?
Zou ik het dan zelf het beter weten? ik denk het niet.
God laat 'dingen' toe om ervan te leren zodat je eigen relatie met Hem nog dichter wordt.
Hij vormt je tot nieuwe dingen in het leven.

Jezus heeft heel vaak gezegd, "Uw geloof heeft u behouden"
Dat is de kracht die de Heer geeft en dat wens ik iedereen toe.
De vraag waarom? Vraag maar waartoe.


Goed gezegd Mar. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:08
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CROSSROAD317 schreef:
Genesis 1:31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.

Genesis 3:14 God, de HEER, zei tegen de slang:
‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan,
het vee zal je voortaan mijden,
wilde dieren wenden zich af;
op je buik zul je kruipen
en stof zul je eten,
je hele leven lang.
15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel.’
16 Tegen de vrouw zei hij:
‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.
Je zult je man begeren,
en hij zal over je heersen.’
17 Tegen de mens zei hij:
‘Je hebt geluisterd naar je vrouw,
gegeten van de boom die ik je had verboden.
Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan,
zwoegen zul je om ervan te eten,
je hele leven lang.
18 Dorens en distels zullen er groeien,
toch moet je van zijn gewassen leven.
19 Zweten zul je voor je brood,
totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen:
stof ben je, tot stof keer je terug.’
20 De mens noemde zijn vrouw Eva; zij is de moeder van alle levenden geworden. 21 God, de HEER, maakte voor de mens en zijn vrouw kleren van dierenvellen en trok hun die aan.
22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.

Op alle waarom vragen, zoals jullie die stellen, is een simpel antwoord het beste.
In genesis hoofdstuk 1 lees je dat God zag dat het zeer goedwas, twee hoofdstukken verder zien we dat God de mens uit de tuin van Eden stuurt. Vanaf het moment dat Adam en Eva van de "verboden" vrucht aten kwam ook de zonde in de wereld. Hiervan plukken we nog steeds de zure "vruchten"

En de opmerking "Als God Liefde is" waarom dan dit of dat?? Wil ik jullie wijzen op het feit dat pasen nog geen week voorbij is. Hoeveel Liefde van God wil je ontvangen, God gaf zijn Zoon warempel voor jou en mij, is er ooit grotere LIEFDE getoond in deze wereld !!!
In plaats van God de "schuld" te geven, kun je beter de schuld leggen bij de leugenaar van de beginne, de satan
..... Boze smiley

Ik vind het zeer goede opmerkingen Cross......... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 10:59
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIJAN072 schreef:
Bedankt Sola, ik ga er morgen een studie van maken! Een studiegenoot van me, was na een half jaar klaar met werken i.v.m. stemproblemen. Gelukkig ben ik die termijn al over, maar het in de gaten houden kan nooit kwaad.

Ik denk, dat het inderdaad geen kwaad kan om daar even aandacht aan te geven. Misschien gebruik je je stem wel op een verkeerde manier en kun je een bepaalde techniek leren, waardoor je stem wordt ontzien. Lijkt me alleszins zeer de moeite waad. Succes in ieder geval. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 10:44
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
MARIJAN072 schreef:
Daar heb je ook gelijk in, Sola! Als we allemaal 'lauw' gaan doen en denken, krijg we misschien geen ruzie. Maar of we daar naar moeten streven? Twijfelende smiley Knipoog smiley

Nee....je streeft nu eenmaal m.i. niet naar strijd, maar de strijd is er gewoon.....daar heeft Jezus voor gezorgd...hoe tegenstrijdig dit ook moge klinken...Hij zegt het n.l. Zelf in de bijbel

Lucas 12 :
49 Ik ben gekomen om op aarde een vuur te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde! 50 Ik moet een doop ondergaan, en ik word hevig gekweld zolang die niet volbracht is. 51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen. 52 Vanaf heden zullen vijf in één huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegen drie. 53 De vader zal tegenover zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder.’

54 Tegen de menigte zei hij: ‘Wanneer jullie een wolk zien opkomen in het westen, zeggen jullie meteen dat er regen op komst is, en dat is ook zo. 55 En wanneer jullie merken dat de wind uit het zuiden komt, zeggen jullie dat er hitte op komst is, en dat is ook zo. 56 Huichelaars! De aanblik van de aarde en de hemel kunnen jullie duiden, hoe kan het dan dat jullie deze tijd niet kunnen duiden? 57 Waarom bepalen jullie niet uit jezelf wat juist is? 58 Als je met je tegenstander op weg bent naar een hoge autoriteit, doe dan moeite om nog onderweg tot een vergelijk met hem te komen, anders sleept hij je voor de rechter, en de rechter zal je uitleveren aan de gerechtsdienaar, en die zal je in de gevangenis gooien. 59 Ik zeg je, dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.’

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIJAN072 schreef:
Genieten dus! Lachende smiley

'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress.
Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!

Ik ga verder genieten van het zonnetje. Lachende smiley

Op onderstaande links kun je hulp krijgen voor je stemproblemen, komt meer voor zo schijnt het:

http://www.vumc.nl/afdelingen/kno/824626/

Laryngologie
World Voice Day
Beperkingen in het dagelijks leven door stemproblemen
De stem
Spreken
.World Voice Day
Vera van Stemmen wil al vanaf haar achtste onderwijzeres worden. Ze zit in het derde jaar van de PABO en loopt nu stage op basisschool De Praatparkiet. Sinds kort heeft ze last van haar stem. Haar stem klinkt hees en soms voelt haar keel droog aan. Ze merkt ook dat het moeite kost om boven de leerlingen uit te komen.
Stemproblemen komen nogal eens voor bij beroepssprekers zoals Vera. Het is van belang om deze problemen in een vroeg stadium te herkennen en te behandelen. Daarmee wordt voorkomen dat de problemen chronisch worden. Door chronische stemproblemen loopt Vera de kans arbeidsongeschikt te worden voor het beroep dat ze al van jongs af aan wil beoefenen.

In Nederland wordt in het kader van de World Voice Day (de Wereld Stem Dag) aandacht geschonken aan stemscholing, preventie van stemproblemen en aan de (soms ernstige) beperkingen die patienten met stemproblemen ondervinden in het dagelijks leven.

Op deze pagina wordt uitleg gegeven over hoe de stem werkt

Binnenkort wordt de website aangevuld met informatie over wat stemonderzoek inhoudt en er wordt een overzicht gegeven van een aantal stemafwijkingen.

Nu al kunt u zelf door middel van een test nagaan of u een stemprobleem heeft. U krijgt na het invullende van 30 vragen direct uw eindscore te zien en als dat nodig is een aantal stemadviezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:43
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
MARIJAN072 schreef:
Aha, komt het daardoor! Knipoog smiley Lachende smiley Eens kijken of we de zomer gezellig doorkomen, wat mij betreft wel! Lachende smiley


Soms, Marijan, is het geloof een ontzettende strijd.........is ook bijbels.....
Er is een strijd in de hemelse gewesten en die is nu eenmaal niet alleen maar gezellig........maar wel noodzakelijk volgens mij..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 15:00
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
MARIJAN072 schreef:
Volgens mij gaat het heel goed op CM. Er worden helemaal geen verbeterpunten meer ingebracht. Ga zo door luitjes! Lachende smiley Clown smiley

We zijn allemaal vrolijk, vanwege de lente, die nu eindelijk is aangebroken en de winter nu voorgoed heeft weggedrukt.......... Lachende smiley

Het is hier stralend weer in ieder geval.....geweldiggggggggg waaaauuuuuuuw Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 14:48
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
WILMA729 schreef:
Vandaag vroeg een jonge knul me aan de kassa:
" heeft u er een dubbeltje bij?"
Ik zei, neee
dubbeltjes bestaan niet meer.

Denk je met je tijd mee te gaan, en niet meer in het gulden en dubbeltjes tijdperk te blijven hangen Engeltje smiley
Wat zijn dan nu de vertrouwde kwartjes en rijkdaalders Smiley die vol vragen zit

Nou....gewoon....de dubbeltjes en de heitjes in euro's Clown smiley

offuhhhh....nieuwe namen verzinnen, want we hebben geen 25 cent munten meer en 2,50 euro-munten ....tja.....

Misschien een wedstrijd uitschrijven voor wie de meest originele en pakkende namen kan verzinnen......?


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 7 april 2010, 14:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 23 Volgende
Pagina 3 van 23