ChristianMatch
 


Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 22:44
 
Quote:
Homohuwelijk is aanval op de schepping

MA 11 JAN | 20.39
Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad.

De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.

Bron: ANP

  1. Wat is het plan van de Schepper?
  2. Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?


Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 11 januari 2010, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 22:48
 
HENK710 schreef:

Tja, de Paus is onfeilbaar en het plan van de Schepper hangt met het zijne samen. Homofilie komt onder bisschoppen en priesters ook niet voor, wordt niet gepraktizeerd en al helemaal niet in de vorm van sexueel misbruik. Dus de Paus heeft recht van spreken. Maar niet heus.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:09
 
HENK710 schreef:
  1. Wat is het plan van de Schepper?
  2. Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

In mijn optiek is het plan van de Schepper zoveel mogelijk mensen te redden door geloof in Zijn Zoon Jezus Christus en dat die mensen dan geen zondig leven meer willen voeren, maar de zonde juist willen afleggen. Dat zal wel met vallen en opstaan gebeuren, lijkt me, maar in ieder geval zijn het mensen, die zonde zonde willen blijven noemen en niet een leven willen leven, dat zondig genoemd kan worden.

Een homosexueel huweliijk is in ieder geval m.i. een verbintenis, dat niet naar de wil van God is, omdat het m.i. een zondige levensverbintenis is van twee mensen van dezelfde sexe.

Ik ben het daarom eens met de Paus.


Iets voldoet aan het doel van dat plan, wanneer mensen een geheiligd en gereinigd leven willen nastreven tot eer en glorie van de Here Jezus Christus en de zonde uit eigen vrije wil willen afleggen en niet willen blijven volharden in een zondige levenstijl. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:13
 
THOMAS968 schreef:
Tja, de Paus is onfeilbaar en het plan van de Schepper hangt met het zijne samen. Homofilie komt onder bisschoppen en priesters ook niet voor, wordt niet gepraktizeerd en al helemaal niet in de vorm van sexueel misbruik. Dus de Paus heeft recht van spreken. Maar niet heus.

Thomas


Beetje kinderachtig om dit zo te stellen, homofilie en misbruik komen overal in alle geloven, incl atheisme, voor.
Waarom wel de paus op deze manier afzeiken en wel moord en brand schreeuwen als je eigen kerkelijke cluppie onder vuur ligt?
Ook katholieken geloven in dezelfde God als protestanten, en zijn dus broeders en zusters in Christus. Ook op CM zitten katholieken.
Laten we deze gelovigen dus gewoon in hun waarde laten, oke?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:25
 
PIETER649 schreef:
Beetje kinderachtig om dit zo te stellen, homofilie en misbruik komen overal in alle geloven, incl atheisme, voor.
Waarom wel de paus op deze manier afzeiken en wel moord en brand schreeuwen als je eigen kerkelijke cluppie onder vuur ligt?
Ook katholieken geloven in dezelfde God als protestanten, en zijn dus broeders en zusters in Christus. Ook op CM zitten katholieken.
Laten we deze gelovigen dus gewoon in hun waarde laten, oke?

Pieter, ik val de Paus aan als je goed leest. Van enige ironie dan wel sarcasme is zeker sprake. Dat is wat anders dan de katholieken aanvallen, waar ik dichterbij sta dan veel anderen hier. En de traditionele fout van het kwaad komt overal voor is alleen maar een vrijbrief het niet te bestrijden. Daar hebben we het al meer over gehad. Voor mij zijn mensen die God als homofiel geschapen heeft broeders en zusters in Christus en kan er niet van hen gevraagd worden het niet te praktizeren. Je maakt van mij geen homo en van hen geen hetero. En zullen we vooral de mensen die als homofiel geboren zijn maar eens in hun waarde laten en volledig accepteren als medegelovigen? Dan heb je pas echt respect voor andersgeschapenen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 11 januari 2010, 23:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MATTHI636





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:33
 
THOMAS968 schreef:
Pieter, ik val de Paus aan als je goed leest. Dat is wat anders dan de katholieken aanvallen, waar ik dichterbij sta an veel anderen hier. En de traditionele fout van het kwaad komt overal voor is alleen maar een vrijbrief het niet te bestrijden. Daar hebben we het al meer over gehad. Voor mij zijn mensen die God als homofiel geschapen heeft broeders en zusters in Christus en kan er niet van hen gevraagd worden het niet te praktizeren. Je maakt van mij geen homo en van hen geen hetero. En zullen we vooral de mensen die als homofiel geboren zijn maar eens in hun waarde laten en volledig accepteren als medegelovigen? Dan heb je pas echt respect voor andersgeschapenen.

Thomas

Een homoseksuele levensstijl is zonden leviticus 18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.
God noemt het zelfs een gruwel als twee mannen van het zelfde geslacht seks hebben. Homosekualiteit komt voort uit de zondige natuur van de mens en juist door de hele bijbel heen roept God mensen op om rechtsomkeer te maken.

1 korintiers6vers10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven. En sommigen uwer zijn dat geweest. Maar gij hebt u laten afwassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd door de naam van de Here Jezus Christus en door de Geest van onze God.


Laatst aangepast door
MATTHI636
op maandag 11 januari 2010, 23:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:38
 
THOMAS968 schreef:
Pieter, ik val de Paus aan als je goed leest. Dat is wat anders dan de katholieken aanvallen, waar ik dichterbij sta an veel anderen hier. En de traditionele fout van het kwaad komt overal voor is alleen maar een vrijbrief het niet te bestrijden. Daar hebben we het al meer over gehad. Voor mij zijn mensen die God als homofiel geschapen heeft broeders en zusters in Christus en kan er niet van hen gevraagd worden het niet te praktizeren. Je maakt van mij geen homo en van hen geen hetero. En zullen we vooral de mensen die als homofiel geboren zijn maar eens in hun waarde laten en volledig accepteren als medegelovigen? Dan heb je pas echt respect voor andersgeschapenen.

Thomas

Ik lees goed. Jij valt via de paus het katholieke systeem aan, alsof misbruik daar gemeengoed is. Daarnaast is de paus voor katholieken een belangrijk iemand, waarom zou je die aanvallen dan?

Ook de draai die jij er nu aan geeft alsof ik homo´s niet zou respecteren, verbaast mij.
niet nu insinueren dat ik moeite met homo´s heb... want A dat heb ik niet en B heb ik dus nooit geschreven hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:42
 
THOMAS968 schreef:
Pieter, ik val de Paus aan als je goed leest. Dat is wat anders dan de katholieken aanvallen, waar ik dichterbij sta an veel anderen hier. En de traditionele fout van het kwaad komt overal voor is alleen maar een vrijbrief het niet te bestrijden. Daar hebben we het al meer over gehad. Voor mij zijn mensen die God als homofiel geschapen heeft broeders en zusters in Christus en kan er niet van hen gevraagd worden het niet te praktizeren. Je maakt van mij geen homo en van hen geen hetero. En zullen we vooral de mensen die als homofiel geboren zijn maar eens in hun waarde laten en volledig accepteren als medegelovigen? Dan heb je pas echt respect voor andersgeschapenen.

Thomas

Er zijn homosexuelen en homosexuelen. Sommige, die tot geloof in Christus zijn gekomen willen uit eigen vrije wil hun zondige praktijken afleggen en streven naar een geheiligd en rein leven met de Heer. Ook al betekent dit een portie lijden voor hen.

Net zoals er hetero-sexuelen zijn die ook hun zondige praktijken, zoals de geslachtsdaad beoefenen voor het huwelijk, willen afleggen uit eigen vrije wil. Daartoe behoor ik ook bijvoorbeeld.

Wat betreft jouw zienswijze of God de homosexuelen zo geschapen heeft, zullen we dat maar even in het midden laten, want dat staat voor mij absoluut niet vast. Lees daar maar eens een boek over van Leanne Payne (zie de boekbespreking in de afdeling "boeken" onder "VAN ALLES EN NOG WAT" over het vrouwelijke en het mannelijke in het wezen van de mens, dat niet op een juiste wijze is bevestigd door de vader. Er ziijn n.l. HOMOSEXUELEN, die door deze therapie van Leanne Payne volkomen genezen zijn.

M.i. heb je het wel erg simplistisch gesteld allemaal. Knipoog smiley Je kunt daarin dus van mening vcerschillen.

Maar ook al zou je willen stellen, dat homosexuelen aan hun anders zijn niets kunnen doen(daarover wil ik met jou niet strijden, want daar komen we dan toch niet uit vrees ik), dan toch kunnen zij ervoor kiezen om hun homosexuele praktijken te laten uit liefde voor Jezus. Net zoals ik dat bijv. ook wil doen en met mij vele anderen.

Liever lijden voor de Heer in de huidige tijd, want het lijden van nu weegt niet op tegen de heerlijkheid, die wij straks zullen krijgen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:47
 
HENK710 schreef:
  1. Wat is het plan van de Schepper?
  2. Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

En wat is jouw antwoord Henk? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:49
 
SOLAFIDE630 schreef:
Er zijn homosexuelen en homosexuelen. Sommige, die tot geloof in Christus zijn gekomen willen uit eigen vrije wil hun zondige praktijken afleggen en streven naar een geheiligd en rein leven met de Heer. Ook al betekent dit een portie lijden voor hen.

Net zoals er hetero-sexuelen zijn die ook hun zondige praktijken, zoals de geslachtsdaad beoefenen voor het huwelijk, willen afleggen uit eigen vrije wil. Daartoe behoor ik ook bijvoorbeeld.

Wat betreft jouw zienswijze of God de homosexuelen zo geschapen heeft, zullen we dat maar even in het midden laten, want dat staat voor mij absoluut niet vast. Lees daar maar eens een boek over van Leanne Payne (zie de boekbespreking in de afdeling "boeken" onder "VAN ALLES EN NOG WAT" over het vrouwelijke en het mannelijke in het wezen van de mens, dat niet op een juiste wijze is bevestigd door de vader. Er ziijn n.l. HOMOSEXUELEN, die door deze therapie van Leanne Payne volkomen genezen zijn.

M.i. heb je het wel erg simplistisch gesteld allemaal. Knipoog smiley Je kunt daarin dus van mening vcerschillen.

Maar ook al zou je willen stellen, dat homosexuelen aan hun anders zijn niets kunnen doen(daarover wil ik met jou niet strijden, want daar komen we dan toch niet uit vrees ik), dan toch kunnen zij ervoor kiezen om hun homosexuele praktijken te laten uit liefde voor Jezus. Net zoals ik dat bijv. ook wil doen en met mij vele anderen.

Liever lijden voor de Heer in de huidige tijd, want het lijden van nu weegt niet op tegen de heerlijkheid, die wij straks zullen krijgen. Knipoog smiley



Ik ken die hele Leanne niet, maar ik betwijfel zeer sterk of iemand van homofiele gevoelens genezen kan.
Dit vooral omdat het geen ziekte is.

Wat ik wel weet is dat als er echt een inkeer van homofiele weg zou zijn, dit ofwel een bi-sexueel geaard persoon zal zijn, danwel iemand die even onder de indruk is van bijvoorbeeld een kerkdienst.

Solafide... stel je nu voor dat jij met een vrouw de liefde gaat bedrijven...
Dat is je een walging he? En terecht!!!
Maar dan weet je nu ook wat een homofiel voelt als die met iemand van de andere sexe de liefde zou bedrijven... of zelfs maar de gedachte daaraan.

Verder ben ik het met jouw visie op onthouding wel eens hoor Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 00:08
 
PIETER649 schreef:
Ik ken die hele Leanne niet, maar ik betwijfel zeer sterk of iemand van homofiele gevoelens genezen kan.
Dit vooral omdat het geen ziekte is.

Wat ik wel weet is dat als er echt een inkeer van homofiele weg zou zijn, dit ofwel een bi-sexueel geaard persoon zal zijn, danwel iemand die even onder de indruk is van bijvoorbeeld een kerkdienst.

Solafide... stel je nu voor dat jij met een vrouw de liefde gaat bedrijven...
Dat is je een walging he? En terecht!!!
Maar dan weet je nu ook wat een homofiel voelt als die met iemand van de andere sexe de liefde zou bedrijven... of zelfs maar de gedachte daaraan.

Verder ben ik het met jouw visie op onthouding wel eens hoor Kussende smiley

Ik geloof, dat homosexualiteit een ziekte is en dat je daarvan kunt genezen, maar dan moet je wel willen. Maar daarover heeft het gewoon weinig zin om te strijden, daarom stel ik ook als belangriijkste, los van de vraag of het wel of geen ziekte is (want dan kun je een heilloze discussie krijgen, die hier al zoveel is gevoerd en eigenlijk totaal niet relevant is, want het gaat uiteindelijk om de vraag....wil je je zondige leven voor de Heer prijsgeven...daar gaat het om).

En ja..... dubbel walchelijk om met een bi-sexuele vrouw de liefde te bedrijven. Ik bedrijf de geslachtsdaad al niet (meer) met een man vóór het huwelijk sinds de Heer in mijn leven is gekomen zo'n 33 jaar geleden (trouwens daar was ik toen al aan kapot gegaan)....laat staan met een vrouw Zieke smiley .

En....als een homosexueel genezen is, dan heeft hij meestal geen homosexuele gevoelens meer en zal daar ook niet meer gemotiveerd voor (willen) zijn m.i..


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 14:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 01:39
 
HENK710 schreef:
  1. Wat is het plan van de Schepper?
  2. Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Volgens mij kun je beide vragen in 1 antwoord samenvatten.
"Wanneer wij het geloof behouden, zal het geloof ons behouden." Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 10:47
 
MATTHI636 schreef:
Een homoseksuele levensstijl is zonden leviticus 18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het. God noemt het zelfs een gruwel als twee mannen van het zelfde geslacht seks hebben.
euhmmm 2 mannnen van het zelfde geslacht.....hmmmm lijkt me moeilijk al een man van het ander geslacht is is het toch een vrouw en geen man?of andersom? of bedoel je 2 mensen van het zelfde geslacht? dan kan ik je volgen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET993





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 13:53
 
Beste Henk,
Dat de paus vanuit zijn positie als hoofd van een geloofsgemeenschap iets zegt, (waar ik het overigens mee eens ben) wil nog niet zeggen dat je op zo'n afkeurende manier over hem moet praten.

Ja binnen de katholieke kerk is er veel mis gegaan. Maar dat mag je niet op zijn naam zetten.
en als tweede ook binnen de protestantse kerken is er een heleboel mis gegaan. (ik ben overigens protestants)

Laten we in plaats van elkaar te veroordelen voor elkaar in gebed gaan. Wat de paus hier te zeggen had was wel bijbels onderbouwd. Hij heeft een zware en moeilijke taak. Bid liever voor hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 16:10
 
MARGRIET993 schreef:
Beste Henk,
Dat de paus vanuit zijn positie als hoofd van een geloofsgemeenschap iets zegt, (waar ik het overigens mee eens ben) wil nog niet zeggen dat je op zo'n afkeurende manier over hem moet praten.

Ja binnen de katholieke kerk is er veel mis gegaan. Maar dat mag je niet op zijn naam zetten.
en als tweede ook binnen de protestantse kerken is er een heleboel mis gegaan. (ik ben overigens protestants)

Laten we in plaats van elkaar te veroordelen voor elkaar in gebed gaan. Wat de paus hier te zeggen had was wel bijbels onderbouwd. Hij heeft een zware en moeilijke taak. Bid liever voor hem.

Er word regelmatig, als iemand een mening geeft, gegooit met de term veroordelen.
Maar een mening hebben over iets, bijbels onderbouwd of niet, is toch niet direct een veroordeling ?? We gooien m.i. te snel met de term uit "Mat7:1 Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt." Leuke uitspraak om elkaar de mond te snoeren......(of is dit nou ook een veroordeling Twijfelende smiley )
En Margriet dit is niet persoonlijk bedoelt, het valt me gewoon op dat er regelmatig het woord veroordelen gebruikt word, zonder dat er m.i. aanleiding voor is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 16:26
 
RELLOK036 schreef:
euhmmm 2 mannnen van het zelfde geslacht.....hmmmm lijkt me moeilijk al een man van het ander geslacht is is het toch een vrouw en geen man?of andersom? of bedoel je 2 mensen van het zelfde geslacht? dan kan ik je volgen...
He, Rellok, jij bent uitgeslapen zeg!
Ik zat zo in het verhaal dat ik over de zin heengelezen had: 2 mannen van hetzelfde geslacht'.
Jou viel het op, ik moest om jou, ondanks het serieuze onderwerp, wel een beetje lachen!
Hartelijke groet,
Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 16:51
 
CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij kun je beide vragen in 1 antwoord samenvatten.
"Wanneer wij het geloof behouden, zal het geloof ons behouden." Knipoog smiley

Een mooie samenvatting!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 16:52
 
MARGRIET993 schreef:
Beste Henk,
Dat de paus vanuit zijn positie als hoofd van een geloofsgemeenschap iets zegt, (waar ik het overigens mee eens ben) wil nog niet zeggen dat je op zo'n afkeurende manier over hem moet praten.

Margriet, wel interessant: waar lees je mijn afkeuring?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:16
 
CROSSROAD317 schreef:
Er word regelmatig, als iemand een mening geeft, gegooit met de term veroordelen.
Maar een mening hebben over iets, bijbels onderbouwd of niet, is toch niet direct een veroordeling ?? We gooien m.i. te snel met de term uit "Mat7:1 Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt." Leuke uitspraak om elkaar de mond te snoeren......(of is dit nou ook een veroordeling Twijfelende smiley )
En Margriet dit is niet persoonlijk bedoelt, het valt me gewoon op dat er regelmatig het woord veroordelen gebruikt word, zonder dat er m.i. aanleiding voor is.



Ik denk dat Margriet het veroordelende meer uit Thomas zn bijdrage heeft gehaald.
Daar las ik ook wat veroordelends in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:40
 
PIETER649 schreef:
Ik denk dat Margriet het veroordelende meer uit Thomas zn bijdrage heeft gehaald.
Daar las ik ook wat veroordelends in.

Vanuit de protestantse hoek is de Paus als Rooms-Katholiek vaak onheus aangevallen en het is goed dat daar een einde aan komt. Een veroordeling vind ik echter veel te zwaar als term. Ik ben het nadrukkelijk met de man oneens en vind dat hij niet namens de Christenheid moet spreken, want daar reken ik mezelf ook toe. Voorts moet hij van zijn positie als staatshoofd van Vaticaanstad geen misbruik maken in zijn rol van geestelijk leider van de RK Kerk, staat en kerk horen gescheiden te zijn. Dat is geen veroordeling, ik vind wel dat hij zijn verantwoordelijkheden door elkaar haalt. Ik heb nadrukkelijk een andere visie op de omgang met de homosexuele medechristenen en mijn reactie was op de uitspraken was ironisch dan wel licht sarcastisch. En verder wil ik een nadrukkelijk onderscheid maken tussen de katholieke gelovigen - die ik positiever waardeer dan veel protestanten - en het instituut RK Kerk dat ik verkalkt en uit de tijd vind.

Een andere mening hebben en een standpunt aanvallen is nog geen veroordeling.
Het soort discussie zoals ik zag bij het godsbeeld alsmede christenen en moslims, terecht door CM op slot gezet, is een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Daar werden mensen wel veroordeeld dan wel onheus bejegend in mijn ogen.

Verder vind ik het standpunt van Pieter over het niet kunnen veranderen van sexuele gerichtheid realistisch, en ik veroordeel je niet Knipoog smiley

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 12 januari 2010, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:52
 
Quote:
Quote:
Homohuwelijk is aanval op de schepping

MA 11 JAN | 20.39
Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad.

De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.

Bron: ANP

Eerlijk gezegd ben ik wel blij met het standpunt van de paus. Ik krijg de kriebels als mensen beginnen over het accepteren van een homosexuele levensstijl. Het is voor mij het kenmerk van geestelijk verval, het doet me denken aan Sodom en Gomorra.
Als we nu eens gewoon zonde weer eens zonde willen noemen, dan komen we uiteindelijk terecht bij de kern: Iedereen heeft gezondigd en heeft de verlossing van Jezus Christus nodig. Zelfs homoseksuelen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 12 januari 2010, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik wel blij met het standpunt van de paus. Ik krijg de kriebels als mensen beginnen over het accepteren van een homosexuele levensstijl. Het is voor mij het kenmerk van geestelijk verval, het doet me denken aan Sodom en Gomorra.
Als we nu eens gewoon zonde weer eens zonde willen noemen, dan komen we uiteindelijk terecht bij de kern: Iedereen heeft gezondigd en heeft de verlossing van Jezus Christus nodig. Zelfs homoseksuelen.

Sodom en Gomorra .. de levensstijl toen en daar had niets, maar dan ook niets, te maken met 2 mensen die van elkaar houden en bijelkaar willen horen, in liefde en trouw.
Sodom en Gomorra staat voor de uitwassen van sexualtiteit, iedereen deed het met iedereen. Lot wilde zelfs zijn dochters wel geven om verkracht te worden, als zijn gasten maar met rust werden gelaten.
Ik vind het dus onterecht dat als een homostel serieus van elkaar houdt en ze samen verder willen Sodom en Gomorra er bij wordt gehaald.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Als we nu eens gewoon zonde weer eens zonde willen noemen, dan komen we uiteindelijk terecht bij de kern: Iedereen heeft gezondigd en heeft de verlossing van Jezus Christus nodig.

Inderdaad: iedereen! Zelfs heterosexuelen. Ieder mens heeft zijn/haar tekortkomingen. Zonde kennen we dus allemaal, waarom dan altijd maar weer die ene zonde van de ander zo benadrukken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:11
 
HENK710 schreef:
Inderdaad: iedereen! Zelfs heterosexuelen. Ieder mens heeft zijn/haar tekortkomingen. Zonde kennen we dus allemaal, waarom dan altijd maar weer die ene zonde van de ander zo benadrukken?

Omdat ze ons willen overtuigen dat zij nu eenmaal niet zondigen. Ze zijn echt niet zieliger dan andere mensen, dus waarom zouden we ze dan anders moeten behandelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Omdat ze ons willen overtuigen dat zij nu eenmaal niet zondigen. Ze zijn echt niet zieliger dan andere mensen, dus waarom zouden we ze dan anders moeten behandelen?


Dat is het m nou juist chat, je zegt het zelf!!!! WAAROM ZOUDEN WE ZE DAN ANDERS MOETEN BEHANDELEN?
Dus worden ze vanaf nu niet meer gediscrimineerd als ze onderwijzer willen worden, oke?
En we gaan voortaan degenen die de belastingdienst een paar tientjes tekort doen met een zwart klussie net zo raar aankijken als een praktizerend homofiel, oke?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Omdat ze ons willen overtuigen dat zij nu eenmaal niet zondigen. Ze zijn echt niet zieliger dan andere mensen, dus waarom zouden we ze dan anders moeten behandelen?

Huh?? Anders behandelen?? Hoe kom je hier bij?? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Dit heb ik nog nooit gehoord van al die homo's die ik ken.. jij ??
De homo's die ik tegenkom willen juist als mens tussen de mensen behandeld worden en niet als hele vreemde wezens waar je ver bij weg moet blijven omdat ze eng/ziek/gevaarlijk zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:31
 
PIETER649 schreef:
Dat is het m nou juist chat, je zegt het zelf!!!! WAAROM ZOUDEN WE ZE DAN ANDERS MOETEN BEHANDELEN?
Dus worden ze vanaf nu niet meer gediscrimineerd als ze onderwijzer willen worden, oke?
En we gaan voortaan degenen die de belastingdienst een paar tientjes tekort doen met een zwart klussie net zo raar aankijken als een praktizerend homofiel, oke?
Waarom? Als je voor een bepaalde levensstijl kiest, ben je toch groot genoeg die gevolgen te dragen? Het leven bestaat uit keuzes, en die keuzes hebben gevolgen. Nu kan je wel andere mensen de schuld geven van je keuzes, maar dat is denk ik omdraaien van de waarheid. Als jij een homoseksueel als leraar wilt hebben, ben je daar vrij in. Als ik geen homoseksuele leraar wil hebben, ben ik daar ook vrij in.
Ware emancipatie is elkaar accepteren, en ook accepteren dat je bepaalde dingen niet kan vanwege je levensstijl.
Ik ben christen, kan dus niet werken bij Niemeijer. Nu kan ik dat wel discriminatie vinden omdat ik vind dat christenen ook bij Niemeijer moet kunnen werken, maar wie houd ik dan voor de gek?
Btw dit was een voorbeeld.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 12 januari 2010, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:31
 
het is misschien niet overal bekend, maar niet iedere homo vaart mee tijdens de gay-parade en ze lijken ook niet allemaal op Jos Brink, Gerard Joling of Gordon... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:34
 
INEZ910 schreef:
Sodom en Gomorra .. de levensstijl toen en daar had niets, maar dan ook niets, te maken met 2 mensen die van elkaar houden en bijelkaar willen horen, in liefde en trouw.
Sodom en Gomorra staat voor de uitwassen van sexualtiteit, iedereen deed het met iedereen. Lot wilde zelfs zijn dochters wel geven om verkracht te worden, als zijn gasten maar met rust werden gelaten.
Ik vind het dus onterecht dat als een homostel serieus van elkaar houdt en ze samen verder willen Sodom en Gomorra er bij wordt gehaald.

In deze tijd heerst die uitwas nog steeds. In parkeerplaatsen langs de snelweg, homobars etc. En dat is m.i. de reden waarom de bjbel homoseksualiteit veroordeelt op zo'n ernstige manier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:37
 
Quote:
Homohuwelijk is aanval op de schepping

MA 11 JAN | 20.39
Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad.

De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.

Bron: ANP

Hoe apart toch om te zien hoe dit artikel ineens lijkt te gaan over veroordeling van homo's als ik de reacties beluister. Nergens wordt door de paus de homo veroordeeld. Enkel (de keuze voor) het huwelijk van homo's wordt verworpen door de paus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 15 Volgende
Pagina 1 van 15