ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOHANNES760
ChristianMatch forum index » Berichten van JOHANNES760
Auteur Bericht
JOHANNES760 (74)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 21:21
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Ik
Ik krijg het idee van sommigen hier dat ik mijn
naaste MOET vergeven.
De pijn blijft.
Is zeker Gods straf omdat ik niet vergevingsgezind ben?

Beste Mariska 601, ik hoop niet dat mijn reactie mede geleid heeft tot jouw idee. Zie ook mijn verderop geplaatste reactie. Persoonlijk zou ik willen zeggen, geen mens kan voor jou beslissen wat jij moet doen.
Wat God betreft, voor Jezus komst zoujouw laatste zin enige waarheid kunnen bevateen. Het OT staat vol met straffen van God. Maar juist omdat Jezus Christus voor ons gestorven is, voor de vergeving van onze zonden, hebben wij nu te maken met God die Onze Vader is. God staat weer open voor en relatie met ons, en met iedereen van ons, wie we ook zijn, hoe we ook denken. Niemand is te min, om het zo uit te drukken.
Ik hoop dat je iets hebt aan deze reactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHANNES760 (74)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 21:13
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HENK710 schreef:
Jammer dat je met je op zich mooi klinkende bijdrage ook weer bijdraagt aan het geven van een negatieve beoordeling voor die mensen die niet die stap van vergeving weten te zetten. Alsof die mensen voor God meteen minder zijn.... Helaas een geluid dat nogal wat vaker doorklinkt hier.

Beste Henk710, ik ben me er niet van bewust dat ik me negatief over anderen uitgelaten heb. Wat ik bedoelde is dat de pijn die ik leed om datgene wat mij aangedaan was, pas verdween toen ik na mijn bekering met grote hulp van God te zien kreeg dat er eerst vergeving moest zijn, voordat de pijn kon verdwijnen. Dat heeft bij mij dus vele jaren geduurd, dus hoe zou ik kunnen denken dat mensen die nog niet zo ver zijn minder voor God zijn. Afgezien van het feit dat ik niet oordeel, maar God. Dit ook als antwoord op de verdere reacties. De bijbel zegt niet voor niets, oordeel niet, opdat gij niet veroordeeld wordt.
Ik hoop dat ik nu beter mijn korte reactie weergegeven heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHANNES760 (74)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:53
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Een korte reactie op de gedachtengang van Liesbeth326. Vergeven is moeilijk, en als je echt direct geraakt bent zal er pijn zijn. Het volgende put ik helaas uit eigen ervaring, je kunt niet van die pijn afkomen, als je niet vergeeft. Bij mij heeft het jaren geduurd voordat God mij een spiegel voorhield. Maar na de vergeving kon ik pas beginnen aan dat nieuwe leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOHANNES760
Pagina 1 van 1