ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARTIN602
ChristianMatch forum index » Berichten van MARTIN602
Auteur Bericht
MARTIN602 (54)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 12:43
BerichtOnderwerp: De rijke en de arme man
 
MATTHI636 schreef:
De bedoeling van het stuk is in barmhartigheid omzien naar je naasten.

Daar ben ik het helemaal mee eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN602 (54)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 11:56
BerichtOnderwerp: De rijke en de arme man
 
Zoals je deze vergelijking met uitleg omschrijft komt mij dat heel wettisch over. Er zijn zoveel Bijbelteksten te vinden en toe te passen dat je als christen zelfs mag twijfelen of je gered bent. Leven uit genade is leven uit geloof dat is God welgevallig. Als God werkelijk zo geïnteresseerd is in hetgene wat we 'niet' gedaan hebben, waar blijft de genade dan?

Ik pleit er voor om datgene te doen wat in je vermogen ligt, maar om dan eenvoudig je schuld af te kopen om een x-bedrag te storten, dat is niet mijn manier.

Vergeet niet dat wij niet meer geoordeelt zullen worden want Jezus heeft het ons oordel gedragen. Daarentegen is het wel goed om jezelf te beoordelen (Paulus) want doe hetgene wat je doet uit geloof en liefde. Want de wet wet is vervuld in één woord: LIEFDE en liefde staat vrij van oordeel.

MATTHI636 schreef:
Je vindt mijn bijdragen tenenkrommend, nou dan heb ik het goed gedaan.
Hier gaat het om hetgeen wat in Jacobus staat Jacobus2vers13 Want onbarmhartig zal het oordeel zijn over hem, die geen barmhartigheid bewezen heeft; barmhartigheid (echter) roemt tegen het oordeel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARTIN602
Pagina 1 van 1