ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 17:43
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
CARIEN982 schreef:
Wat moet ik mij daar nu bij voorstellen? Smiley die vol vragen zit

ikke ben zo mak als een lammetje Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 16:20
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit echt veel te gemakkelijk gesteld. Omdat het mooi verwoord is, heeft ze gelijk? Waar is deze discussie dan voor.

Nog ff mijn punten op een rijtje:

De Bijbel spreekt maar over één doop. Hoe durf je dan een ander door mensen uitgevonden instelling dat dan maar op eén niveau te stellen?

Het gaat niet alleen om een ritueel, het gaat om de booschap die er achter zit. En kinderdoop en verbondstheologie gaan hand in hand samen. Een oudtestamentische theologie, die de verlossing van Jezus Christus negeert en de nadruk legt op predestinatie....

Als jij in jou beleving dan zo op je princiepes blijft hangen en het Woord zo letterlijk neemt moet je ook afreizen voor een doop naar de Jordaan
en niet zoals hier gebeurd in een chloor badje.
Ik ben het overgens niet met je eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 15:45
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
CARIEN982 schreef:
Willemijn.....wat te denken van mn beestjes , er is meer te doen dan sneeuwschuiven...geestelijk voer en huishoudelijk werk.

Ik heb minstens 2 sterke mannen nodig als mn schaapjes gaan lammeren.

Owja...ze mogen geen grote handen hebben...was ik vergeten te zeggen.

Dus ik zoek mannen met vrouwenhandjes. Knipoog smiley

Ik heb poeselijke beide handjes Knipoog smiley ook goed Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:07
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
DANIELLE965 schreef:
Hoi,

Ik ben als kind gedoopt, mijn ouders hebben dus voor mij gekozen, maar heb wel zelf de keus gemaakt voor God door belijdenis te doen op latere leeftijd. Er wordt veel gediscussieerd, maar ik denk dat dat het belangrijkste is, dat je zelf bewust kiest voor het geloof. Op zich vind ik de volwassendoop heel mooi, maar het idee van de kinderdoop ook.
In kerken die de volwassenendoop hanteren heb je ook vaak dat kinderen worden 'opgedragen'. Sorry als ik het verkeerd noem of zo, maar de intensie is dan volgens mij dat de ouders ook zeggen dat ze voor het kind willen zorgen en het kind aan God willen toevertrouwen.
Kortom; beide doopvormen hebben mooie kanten. Is de een fout en de ander goed? Ik weet het niet, maar ik geloof dat ik gered ben, ik heb bewust voor Hem gekozen en ik voel niet dat ik opnieuw gedoopt moet worden of zo.
Danielle

Je hebt helemaal gelijk hoor, en we mogen blij zijn dat we in dit land geboren zijn. Water zat, en mocht het zo zijn dat alleen onderdompeling je echt gedoopt kan worden, zou het altijd nog wel kunnen. Maar dat denk ik niet, kijk maar naar landen waar bijna geen water is, niet eens om te drinken, heb je wel een probleem, kan je niet ondergedompeld worden ook. Ben je toch ook al blij met besprenkeling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:26
BerichtOnderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
 
Ik denk dat als je na gelang van tijd, en elkaar wat beter kent je meteen open kaart kan spelen, en beter geen dingen verborgen kan houden.
Wacht je er langer mee, maak je het ook jezelf moeilijker, dat geeft een onplezierig en ongemakkelijk gevoel. En vaak breken die dingen je dan op . Zo gauw jij opener wordt naar die ander, wordt die ook makkelijker naar jou toe, of niet, maar je kunt het wat dat aangaat, beter eerder weten dan dat je een ellenlange relatie aangaat, wat uiteindelijk op niets uitdraait. (als je bv wat te verbergen hebt) Net als je profiel daar zet je ook geen dingen in waar evt een ander voor zou doorlopen, als je die op straat zou tegenkomen.
Maar op den duur, na gelang je met elkaar optrekt, het beter wel kan zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:31
BerichtOnderwerp: zomaar even
 
MARYLIEN613 schreef:
ik ook sorry gemeend!
ik zal mijn best doen om mij te integreren in de nederlandse ........ja hoe moet ik dit zeggen..........hoe jullie het opnemen en zelf ook onomwonden zeggen?
ok friends !
ok ,, ,, Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:14
BerichtOnderwerp: zomaar even
 
MARYLIEN613 schreef:



Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
mijn grootouders waren nederlanders,
maar blijkbaar heb ik veel in te halen (=lees communicatie en begrip nederland / belgië) ?

het was niet voor te lachen Gert,
ik vond dat jij te ver ging,
maar ik zelf ook,
vandaar.........

Ik lach ook helemaal niet Huilende smiley, smiley in tranen ik zou niet weten in hoe verre ik te ver ging. Volgens mij was het meer plagen! Maar oke dan let ik wel op mijn tellen. bij deze dan Sorrie (gemeend) Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:05
BerichtOnderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Moet je dan ook eerlijk vertellen hoe duur die pumps waren die je zag en die je eigenlijk niet nodig had?????? Of mag je dan wel zeggen: ze waren afgeprijsd??????? Knipoog smiley

Lezen is een kunst, het begrijpen een gunst Engeltje smiley die pumps van jou zijn alweer van eigenaar verandert Geschokte, onthutste smiley als ik u was hield ik mijn pumps wat beter in de gaten Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:31
BerichtOnderwerp: zomaar even
 
MARYLIEN613 schreef:
sorry Gert, tis ter ook over van mij !

Huilende smiley, smiley in tranen daar gaat mijn schaaltje...??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:27
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
IMKE917 schreef:
Ja Carien...lijkt mij ook een strak plan Knipoog smiley

Alleen wel alles op video opnemen hé......zodat wij ook mee kunnen genieten Knipoog smiley

Das plagiaat Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:23
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
LEANNE226 schreef:
Mag ik reageren?Ik waag het er op.......

Als ik reageer in een topic is het NIET op de persoon dus niet om JOU te ergeren maar om mijn mening te geven over het onderwerp,of je Pietje of Klaasje of Gibby heet is mij om het even.......
Iedereen mag zijn mening geven,jij,ik,de buurvrouw,op hun eigen manier.Het is logisch dat we het niet altijd met elkaar eens zijn in een discussie maar je kunt mensen niet naar je eigen hand zetten.
Meen je dat nou Smiley die vol vragen zit geloof dur niks van Knipoog smiley
Melding maken bij de redactie van een meningsverschil is jouw keuze,het is mijn stijl niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 14:22
BerichtOnderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
 
HENK710 schreef:
Dan is het moeten dus geen dwangmatige verplichting, maar een morele! Da's wel even wat anders. Je hebt het in een relatie nodig om open en eerlijk te zijn om de relatie positief te laten groeien!

Ik denk dat je niet eens meer aan een relatie begint in mijn voorbeeld dan, en dan komt het woordje (moeten) toch wel degelijk op zijn plaats en er zijn heus wel legio voorbeelden te benoemen.
Maar daar ga ik verder niet op in, heb je gelijk heel cm om (op) je nek hangen, er is altijd wel iemand aangesproken, dat heeft geen zin.
Dus met andere woorden ik hou er de moet in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:53
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
[quote=WILLEMIJN232]

Als ik echt helemaal nix te doen heb Smiley die vol vragen zit ga ik gewoon naar bed Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:51
BerichtOnderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
 
GIBBY159 schreef:
Hier worden vijf vragen gesteld. Het woordje moeten naar je partner gaat niet...willen klinkt beter. Openheid is geboden. Maarrrrrr...! Belangrijste is wel: wees je zélf! Ervaring doe je op door er voor te zorgen dat de "relatie" zo lang kan als het God het bedoeld heeft. (doordenkertje) Op CM gaat het bij mij persoonlijk prima 'voor de wind' Diverse leuke gesprekken...goede Forum items. Erg leerzaam Jos! Veel plezier en succes op deze site. Lachende smiley

En hier blijkt wel dat je er niet zonder moeten uit zal komen, stel je staat voor het altaar, en het huwlijk is gesloten.
Blijkt dat Marie eerst Arie heette Zieke smiley had tie van mij wel effe mogen zeggen, nee dus moeten zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:44
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
[quote=WILLEMIJN232]

Beslist niet, maar er wordt al genoeg gezegt, voor je eindelijk naar het nieuws mag kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:42
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
MARYLIEN613 schreef:
sommigen zijn verplicht om een carrierebitch te worden hoor Leanne,
ik was al alleen met mijn zoon van zijn 6 maand,
heb hem niets moeten ontzeggen, heb hem kunnen laten studeren,
maar als je ondanks je alleenstaande moeder bent niet constant gaat werken - en daarbij regelt dat je er toch bent als je kind thuis is- dan kom je er niet hoor!

heb ook een richting ingeslagen op ht werk die ik minder graag deed (medisch technisch en wetenschappelijk onderzoek) enkel en alleen om er 's avonds te kunnen zijn voor mijn zoon,
pas nu hij zelf volwassen is, heb ik mijn carrière (want ik was wel goed in mijn werk en was de ladder omhoog aan het gaan) de rug gekeerd.
Nu zorg ik fulltime voor mijn mensen, patiënten, en ik denk dat het dit is dat de Heer echt ook van mij verlangt. Het zou mij anders zo geen voldoening geven (ondanks de wisselende uren, de werkdruk enz....)


en aan Gert :
je weet niet waarover je spreekt als je vindt dat oudere vrouwen mogen zwanger worden zonder risico's!!!!
mocht je weten hoeveel kinderen met aangeboren hartafwijkingen, er rondlopen omdat de moeders 45 plus waren of 50 plus toen ze persé nog wilden zwanger worden..........
of hoeveel zwangerschappen falikant aflopen voor de moeders (zwangerschapsvergiftiging, hartfalen,enz........) risico's die alleen maar toenemen met de leeftijd!

Das dus een misopvatting Verraste, verbaasde smiley het is niet wat ik vindt, ik had het over de geschiedenis (bijbels) dan lees je maar eens goed terug.
Andere opvatting, is dat ik het geen probleem zou vinden, om op MIJN 52ste nog op een basisschool op kinderen moet wachten, of het nu van MIJ zelf is of op dat e.v.t van een ander.
En de vrouw van tegenwoordig, mag zelf haar hersencellen gebruiken, om deze beslissing te nemen, of ze nog wil (proberen kinderen te krijgen) of niet. Wat leven we toch in een mooie wereld Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:28
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
[quote=WILLEMIJN232]Dat lukt ze toch vrij aardig???? Smiley die vol vragen zit[/quote

Ze schijnen er nog steeds niet uit te komen Huilende smiley, smiley in tranen of hij denkt Smiley die vol vragen zit kheb toch genog koeinnn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 10:57
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
HENK710 schreef:
Volgens mij draai je het nu om.
Er wordt al veel gewerkt door beide partners ivm prioriteit bij carrière danwel extra geld voor allerhande zaken.
De hypotheken worden vervolgens berekend obv de twee inkomens, zodat duidelijk is wat de partners samen voor elkaar kunnen krijgen als huizenprijs.
De grondprijs in NL blijft ervoor zorgen dat de prijs van huizen hoog blijft, wat dus vraagt om hoge hypotheken.
Dus nee, hypotheek zorgt niet voor een 'verplichting' beiden te werken. Dat is en blijft de keus van de partners zelf. En ja, als je eenmaal een hypotheek hebt die gebaseerd is op twee inkomens, dan is het lastig om te stoppen, want dan kun je niet zomaar meer voldoen aan je financiële verplichtingen...

...en dat (en zo zijn we toch nog weer ietwat on-topic Knipoog smiley) kan weer zijn weerslag hebben op de relatie...

Vergeet het maar Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 10:54
BerichtOnderwerp: zomaar even
 
HENK710 schreef:
Past dat wel in je plaatje, Gert? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik ben gastvrij Verlegen lachende smiley voor alle alochtonen Smiley met dichtgeplakte mond wel de pret Lachende smiley maar niet mijn ... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 10:49
BerichtOnderwerp: zomaar even
 
MARYLIEN613 schreef:
Merci Gert,
.......zo'n ouwe.......... Woedende smiley

Ho ho Boze smiley eerst goed intergreren Twijfelende smiley voor de puntjes dan Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 10:43
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
Ik krijg hier echt een ander gevoel bij Geschokte, onthutste smiley meer iets van vrouw zoekt boer Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 23:29
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
Dat was ik toch Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 23:28
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
Tjong jonge jonge, kinderen toch stop toch eens met dat geouwe.... en zeker met ik weet het beter gezwam Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 21:48
BerichtOnderwerp: zomaar even
 
of gewoon hier komen wonen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 19:46
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
VISSER278 schreef:
En zolang dromen geen nachtmerries worden blijven we lekker doordromen.
Marijan zegt tenminste dat we het ons kunnen permiteren. Knipoog smiley

Heerlijk he Lachende smiley dat zijn pas vrouwen Clown smiley ze zijn er dus wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 19:04
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
LEANNE226 schreef:
Waarom is het dan zo dat de vruchtbaarheid van de vrouw al afneemt na haar 30ste en na haar 35ste zelfs al vol risisco's zit?
Ik vind je een dromer Gert,er is niks mis met de wens nog vader te worden op je 52ste maar de leeftijdsgrens is niet werelds maar Gods keus dus blijkbaar heeft God ook daar een bedoeling mee........een puber in huis na je 60ste lijkt me trouwens een drama,ook voor de puber........
Of je zoekt een heeeeeeeele jonge vrouw of het blijft bij dromen Knipoog smiley

Dat heb je heeeeel goed, beter dan zo een ouwe......Z Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 19:00
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
LEANNE226 schreef:
Werkende vrouwen zijn een Bijbels fenomeen........

Voorbeeld:Spreuken 31

10] Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.*
[11] Haar man vertrouwt op haar
en zal daar rijkelijk bij winnen.
[12] Ze brengt hem voorspoed, geen ellende,
alle dagen van haar leven.
[13] Ze zoekt wol en linnen uit,
en spint en weeft met vreugde.
[14] Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart,
zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft.
[15] Ze staat al op als het nog donker is,
regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op.
[16] Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem,
van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard.
[17] Zij is vol daadkracht,
onvermoeibaar is ze in de weer.
[18] Handeldrijven gaat haar heel goed af,
’s nachts gaat haar lamp niet uit.
[19] Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok,
ze houdt altijd de weefspoel vast.
[20] Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen,
ze geeft de armen hulp.
[21] Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,
zij heeft hen allen warm* gekleed.
[22] Ze maakt de mooiste dekens,
ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
[23] Haar man geniet bekendheid in de stad,
hij vergadert met de oudsten in de poort.
[24] Zij vervaardigt kleding en gordels,
en levert die aan kooplui.
[25] Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid,
de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet.
[26] Ze spreekt wijze woorden,
wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen.
[27] Ze waakt over haar huishouding,
nietsdoen is haar onbekend.
[28] Haar kinderen prijzen haar,
haar man bejubelt haar:
[29] ‘Er zijn veel sterke vrouwen,
maar jij overtreft ze allemaal.’
[30] Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat,
maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen.

[31] Moge zij de vruchten plukken van haar werk,

Nog even een aanvulling(voor ik aangezien wordt voor een carriereb*tchKnipoog smiley)Toen de mogelijkheid er was heb ik er ook voor gekozen thuis voor man en kinderen te zorgen omdat ik dat belangrijker vond dan geld........

Zeldsaam typetje zeker Smiley die vol vragen zit de rest moet het nog gaan lezen Huilende smiley, smiley in tranen zo lang kan ik niet wachten Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 13:37
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk niet, dat je kunt stellen dat omdat Sara moest wachten tot haar 90ste, de vrouwen ook maar moeten wachten. ...
Er wordt tegenwoordig juist later getrouwd dan vroeger en meestal heeft dat gevolgen voor de zwangerschap van de vrouw. Die gaat moeilijker..

Ik wist niet dat je zo naief bent, maar oke speciaal voor jou dan, een vrouw hoeft niet persee al haar kinderen voor haar 30ste te krijgen. Dat niet weg neemt ook niet na haar 60ste zoals enkele jaren geleden in Italie de kans dat na haar 35ste levens jaar kinderen met een geestelijke beperking toeneemt.
Maar niet tegenstaande van dat, had je het over kinderen die naar de basis school gaan, het Opasindroom, mischien voor jou, voor mij, en ik ken er meerdere niet.
En voor wat een ander zegt, die leven dan maar in die waan, ik in de mijne, met nog heeeeel veeeel lotgenoten, en in ons geval heus niet noodlottig.
(ps, ik droom er nog steeds van) Lachende smiley Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 11:42
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
CHATULIEM619 schreef:
Sorry. hier moet ik om lachen hoor. Dat je de leeftijd van Sara als bijbelse norm gaat hanteren. Neem van mij aan dat ze behoorlijk wat jonger was toen ze trouwde...

In tegenstelling tot sommige bijdrages hier, denk ik dat trouwen en kinderen krijgen een heel natuurlijk proces is, en dat het verhogen van de leeftijd eigenlijk heel onnatuurlijk is. Bovendien denk ik, dat als je van de ander houdt, je kinderen van hem/haar wilt. Want dat is een bevestiging van je liefde aan elkaar. Zo heeft God het ook gewild denk ik.

Of God het zo gewild heeft? Dat trek ik in twijfel, niet in God maar wel in jou interpetatie hier over.
Terug naar je eerste opmerking over Sara(i) Abraham was al 99 en Sara 90 toen zij gezegend werd met de belofte een kind te krijgen, zij was immers onvruchtbaar.
Abram had wel een buiten echtelijke zoon bij Hagar. (Genesis 17:17)
Plus het feit dat tegenwoordig steeds jonger getrouwd wordt heeft volgens mij ook meer een economisch aspekt, vroeg uit de kinderen, huis kunnen kopen (makkelijker een lening kunnen krijgen dan vroeger) alleen in de meeste gevallen, kennen de meeste hun verantwoording nog niet zo erg in deze ( geld niet voor iedereen) Dus stel dat ik over een jaar vader zou worden, is dat geheel dus niet onbijbels ongelovig onverantwoord, voor de wereld wel, maar ik ben dan ook liever niet van de wereld.
Tja als je je er wel voor gaat schamen, moet je het niet meer doen, maar als je innig van iemand zou houden, waarom niet, vertrouw Hoop en Liefde, daar komt geen wereld tussen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 10:05
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
CHATULIEM619 schreef:
Laat ik eens een nieuw aspect op tafel brengen. Veel postings gaan erover dat men te jong trouwt en daardoor sneller gaat scheiden. Volgens mij is het zo, dat hoe ouder je wordt, het moeilijker voor je is om te trouwen. Stel je trouwt pas op je 30ste. Dan wordt het een stuk moeilijker je leven aan te passen aan de ander. Je bent dan meestal behoorlijk gesettled. Je hebt een eigen baan, een eigen huis, een eigen vriendenkring. Als je jonger trouwt, bouw je samen dat bestaan op en ik denk dat daar niks op tegen is. Bovendien heb je nog het aspect kinderen. De klok van de vrouw tikt wel door......

Ik denk dat de leeftijd van trouwen niet zoveel invloed heeft op de echtscheiding. En eerlijk gezegd zou ik het ook niet anders willen zien. Ik was 23 toen ik trouwde, toen ik 30 was had ik drie kinderen. Ik zou het niet anders gewild hebben. Ik zou er niet aan moeten denken met mn vijftigste bij de basisschool moeten staan om mn kinderen op te wachten.

Dat is ook niet echt Biijbels Smiley die vol vragen zit Sara was ook niet een van de jongste meer.En daar bij ken ik mensen die al heel lang getrouwd waren en pas op latere leeftijd ouders werden. En dan daarbij gelaten, ik ben bewust vrijgezel gebleven, rond mijn 23ste was volgens mij het fenomeen scheiden pas goed ontdekt.
Er waren toen meer mensen die de echt ontbonden dan dat er zich in de echt verbonden.
In ieder geval zou ik het niet zo,n probleem vinden, papa genoemd worden, ipv opa. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 12 Volgende
Pagina 3 van 12