ChristianMatch
 


Forum

Hoe open moet je partner naar je zijn ?
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:06
 
Hoe open moet je partner naar je zijn en wat zijn je ervaringen tot nu toe ?
Wat heb je op cm en daarbuiten meegemaakt in je leven en hoe zou je dat absoluut wel of niet meer willen ?
Krabbel eens wat over deze ervaringen neer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:17
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:51
 
GIBBY159 schreef:
Hier worden vijf vragen gesteld. Het woordje moeten naar je partner gaat niet...willen klinkt beter. Openheid is geboden. Maarrrrrr...! Belangrijste is wel: wees je zélf! Ervaring doe je op door er voor te zorgen dat de "relatie" zo lang kan als het God het bedoeld heeft. (doordenkertje) Op CM gaat het bij mij persoonlijk prima 'voor de wind' Diverse leuke gesprekken...goede Forum items. Erg leerzaam Jos! Veel plezier en succes op deze site. Lachende smiley

En hier blijkt wel dat je er niet zonder moeten uit zal komen, stel je staat voor het altaar, en het huwlijk is gesloten.
Blijkt dat Marie eerst Arie heette Zieke smiley had tie van mij wel effe mogen zeggen, nee dus moeten zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 14:05
 
Relatie betekent uiteindelijk samen 1 zijn, zoals God bedoeld heeft en ja dat begint al met relatieopbouw, hetgeen helaas vaak genoeg mislukt. Als ik zelf kijk in de periode waar mijn relatie met een borderliner niet goed was gegaan ..kreeg ik veel te leiden van waar het eigenlijk mis was gegaan …later realiseer je dat het niet meer te redden bleek …er was teveel kapot, niet doordat me niet van mekaar hielden, want ik denk dat de liefde wel goed zat maar de openheid van de problematiek was er te weinig. Zo kon je eigenlijk niet op de juiste wijze mee omgaan. Begrip voor haar problemen was er genoeg en helaas wist ik toen te weinig om hier goed mee om te gaan. Het probleem is dat de patiënt een heel klemmend beroep doet op de partner…van verlaat mij alsjeblieft niet …de schreeuw van innerlijke leegte die helaas niet altijd op gevuld kan worden door een partner. Achteraf had d.m.v. goede begeleiding en kennis van de problematiek de relatie kunnen redden, maar gezien de openheid vaak ontbreekt en of schaamte in een deel van de christelijke wereld, was dit achteraf gezien zinloos.

We zijn wel als hele goede vrienden uit mekaar gegaan en de verhoudingen met de rest van de familie is nog steeds goed …ook zij weten hoe uiteindelijk deze relatie zinlos was.
Wat ik wel geleerd heb is vroegtijdig te leren communiceren en ook mensen met een psychisch problematiek moeten ook een kans krijgen tot het verkrijgen van een goede relatie.
Merkte ook dat vele mensen in de kerk vaak iets hadden van denk aan jezelf en deze mensen niet willen helpen …is toch eigenlijk van de ??? dat er in de Christelijke wereld niet Biddend naar de oplossing wordt gezocht. Het zou er toch heel anders uit zien, als wij christenen die hulp zouden bieden die zij nodig hebben. Heb vaak genoeg in de Hoop mogen ervaren dat men dankbaar is als je naar ze uithaal.

Ondanks alle moeilijkheden heb ik ook in die periode ook hele fijne en leuke dingen samen mogen ervaren. Ook op geestelijk gebied. De Bijbel zegt genoeg over hoe wij tegenover mekaar moeten staan, zowel als broeders en zusters …ook als geliefden!!! Knipoog smiley

1 Johannes 4
7 Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God;

Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 14:13
 
GERT856 schreef:
En hier blijkt wel dat je er niet zonder moeten uit zal komen, stel je staat voor het altaar, en het huwlijk is gesloten.
Blijkt dat Marie eerst Arie heette Zieke smiley had tie van mij wel effe mogen zeggen, nee dus moeten zeggen.

Dan is het moeten dus geen dwangmatige verplichting, maar een morele! Da's wel even wat anders. Je hebt het in een relatie nodig om open en eerlijk te zijn om de relatie positief te laten groeien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 14:22
 
HENK710 schreef:
Dan is het moeten dus geen dwangmatige verplichting, maar een morele! Da's wel even wat anders. Je hebt het in een relatie nodig om open en eerlijk te zijn om de relatie positief te laten groeien!

Ik denk dat je niet eens meer aan een relatie begint in mijn voorbeeld dan, en dan komt het woordje (moeten) toch wel degelijk op zijn plaats en er zijn heus wel legio voorbeelden te benoemen.
Maar daar ga ik verder niet op in, heb je gelijk heel cm om (op) je nek hangen, er is altijd wel iemand aangesproken, dat heeft geen zin.
Dus met andere woorden ik hou er de moet in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:06
 
HENK710 schreef:
Dan is het moeten dus geen dwangmatige verplichting, maar een morele! Da's wel even wat anders. Je hebt het in een relatie nodig om open en eerlijk te zijn om de relatie positief te laten groeien!


Moet je dan ook eerlijk vertellen hoe duur die pumps waren die je zag en die je eigenlijk niet nodig had?????? Of mag je dan wel zeggen: ze waren afgeprijsd??????? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:15
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:21
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 13:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:26
 
GIBBY159 schreef:
Als je een relatie hebt en onder één dak wonend...já! Openheid en eerlijk blijven is belangrijk. En néé...niéts kopen áls het niet noodzakelijk is. Sowieso...éérst álle openstaande rekeningen betalen! Dat is mijn mening. Lachende smiley

In een goede relatie hoef je geen bonnetjes te overleggen,klinkt als(zeer ongezond) wantrouwen richting je partner.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:29
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 13:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:32
 
GIBBY159 schreef:
Er is bij mijn reactie geen sprake van "bonnetjes overleggen" maar van openheid enblijvende eerlijkheid in harmonie voor een gezonde opbouwende relatie.

Wat hebben een paar pumps(or whatever) daar mee te maken?Het getuigt van weinig vertrouwen en juist dat vertrouwen is de basis voor een goede relatie en niet controle over je partner willen hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:34
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 13:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 16:26
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 13:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 16:33
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 13:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 16:42
 
GIBBY159 schreef:
Nee hoor...back to the point anders wordt he diffuus en on-topic blijven. Lachende smiley

Mwah,deze discussie is wat mij betreft ook alweer om zeep geholpen door commentaar op de manier van reageren........

Next! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 17:39
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 31 mei 2011, 00:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 17:48
 
ik denk dat het bijbelstuk van één worden vaak alleen wordt gebruikt voor intimiteit, maar dat daar juist de sleutel ligt in een relatie die vanuit Gods wil bedoeld is.
Als je samen één wilt door het leven gaan, kan ik me niet voorstellen dat je dingen moet achterhouden.
Het is wel vaak een moeilijk aspect als je aan een relatie begint, in welke fase van een relatie ga je alles voorleggen.
Belangrijk is vooral de oprechtheid waarin een relatie loopt... moest die relatie dan uiteindelijk niet lukken, of bedoeld zijn, dan is de teleurstelling minder groot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 18:31
 
XABIA794 schreef:
ik denk dat het bijbelstuk van één worden vaak alleen wordt gebruikt voor intimiteit, maar dat daar juist de sleutel ligt in een relatie die vanuit Gods wil bedoeld is.
Als je samen één wilt door het leven gaan, kan ik me niet voorstellen dat je dingen moet achterhouden.
Het is wel vaak een moeilijk aspect als je aan een relatie begint, in welke fase van een relatie ga je alles voorleggen.
Belangrijk is vooral de oprechtheid waarin een relatie loopt... moest die relatie dan uiteindelijk niet lukken, of bedoeld zijn, dan is de teleurstelling minder groot.

elkaar waarderen is zeker belangrijk ..... als die wat leuks heeft gekocht waar die erg blij mee is dan is belangstelling naar je partner toe het mooiste wat je kunt geven ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Moet je dan ook eerlijk vertellen hoe duur die pumps waren die je zag en die je eigenlijk niet nodig had?????? Of mag je dan wel zeggen: ze waren afgeprijsd??????? Knipoog smiley

Lezen is een kunst, het begrijpen een gunst Engeltje smiley die pumps van jou zijn alweer van eigenaar verandert Geschokte, onthutste smiley als ik u was hield ik mijn pumps wat beter in de gaten Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:37
 
JOS689 schreef:
Hoe open moet je partner naar je zijn en wat zijn je ervaringen tot nu toe ?
Wat heb je op cm en daarbuiten meegemaakt in je leven en hoe zou je dat absoluut wel of niet meer willen ?
Krabbel eens wat over deze ervaringen neer.

Wat ik vooral heb geleerd is dat een ander jouw gedachten niet kan lezen.
Ik woon al sinds mijn 21ste op mezelf en omdat ik het merendeel van de tijd altijd alleen doorbracht, was het voor mij echt wel een ervaring om achteraf te zien dat ik teveel heb gedacht en te weinig gecommuniceerd met de ander.
Ik denk dat openheid erg belangrijk is in een relatie, maar ik kan me indenken dat iemand los 'moet' komen. Ik merk bij mezelf soms ook dat ik een kat-uit-de-boom kijker ben in het begin.
Omdat ik gevoelig ben doe ik met name in het begin zoveel indrukken op dat ik het nodig heb dat eerst op een rijtje te zetten. Als ik iemand beter ken (en vertrouwen in iemand heb) zal ik denk ik vanzelf opener worden.

Wat ik erg jammer vond is dat ik die (benodigde) tijd er niet voor kreeg, omdat er een einde aan werd gemaakt.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 15 januari 2011, 20:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:50
 
LEONARD480 schreef:
Relatie betekent uiteindelijk samen 1 zijn, zoals God bedoeld heeft en ja dat begint al met relatieopbouw, hetgeen helaas vaak genoeg mislukt. Als ik zelf kijk in de periode waar mijn relatie met een borderliner niet goed was gegaan ..kreeg ik veel te leiden van waar het eigenlijk mis was gegaan …later realiseer je dat het niet meer te redden bleek …er was teveel kapot, niet doordat me niet van mekaar hielden, want ik denk dat de liefde wel goed zat maar de openheid van de problematiek was er te weinig. Zo kon je eigenlijk niet op de juiste wijze mee omgaan. Begrip voor haar problemen was er genoeg en helaas wist ik toen te weinig om hier goed mee om te gaan. Het probleem is dat de patiënt een heel klemmend beroep doet op de partner…van verlaat mij alsjeblieft niet …de schreeuw van innerlijke leegte die helaas niet altijd op gevuld kan worden door een partner. Achteraf had d.m.v. goede begeleiding en kennis van de problematiek de relatie kunnen redden, maar gezien de openheid vaak ontbreekt en of schaamte in een deel van de christelijke wereld, was dit achteraf gezien zinloos.

We zijn wel als hele goede vrienden uit mekaar gegaan en de verhoudingen met de rest van de familie is nog steeds goed …ook zij weten hoe uiteindelijk deze relatie zinlos was.
Wat ik wel geleerd heb is vroegtijdig te leren communiceren en ook mensen met een psychisch problematiek moeten ook een kans krijgen tot het verkrijgen van een goede relatie.
Merkte ook dat vele mensen in de kerk vaak iets hadden van denk aan jezelf en deze mensen niet willen helpen …is toch eigenlijk van de ??? dat er in de Christelijke wereld niet Biddend naar de oplossing wordt gezocht. Het zou er toch heel anders uit zien, als wij christenen die hulp zouden bieden die zij nodig hebben. Heb vaak genoeg in de Hoop mogen ervaren dat men dankbaar is als je naar ze uithaal.

Ondanks alle moeilijkheden heb ik ook in die periode ook hele fijne en leuke dingen samen mogen ervaren. Ook op geestelijk gebied. De Bijbel zegt genoeg over hoe wij tegenover mekaar moeten staan, zowel als broeders en zusters …ook als geliefden!!! Knipoog smiley

1 Johannes 4
7 Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God;

Leonard

relatie is geen opvulling, maar een aanvulling... Knipoog smiley

Afhankelijk van hoe erg het is of minder erg, lijkt het mij geen makkie om om te gaan met iemand die aan Borderline lijdt, ook al zijn hier wel gradaties in en heeft de ene er wel iets mee gedaan (bijv. therapie) en de ander niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:05
 
JOS689 schreef:
Hoe open moet je partner naar je zijn en wat zijn je ervaringen tot nu toe ?
Wat heb je op cm en daarbuiten meegemaakt in je leven en hoe zou je dat absoluut wel of niet meer willen ?
Krabbel eens wat over deze ervaringen neer.


Ik ben een open boek en voel me er goed bij ........... had in men huwelijk nooit geheimen en koos bewust voor overleg ... bij alles en nog wat ... wat ook de nodige communicatie nuttig en gaande houdt met af en toe de woordenwisselingen erbij ... niks ernstig als men alles kan bespreken ... 'k heb liever eens ruzie dan een stiekem gedoe ... goed ruzie maken is niet erg als men ruzie ook goed kan maken ....
Ik hou dan ook van eerlijke gesprekken en dat zowel in liefdesrelatie als in vriendschapsrelatie ... zo blijft het vertrouwen wederzijds ... zoals het volgens mij hoort .
Een volgende relatie brak ik dan ook af door gebrek aan communicatie .. tja , hoe kan men elkaar stilzwijgend ooit echt leren kennen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:20
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 31 mei 2011, 00:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:22
 
MARYLIEN613 schreef:
ik kan je best volgen Sofie,

maar helaas bij zovelen is een uitkomen voor je mening al ruzie!
Net als jou (denk toch dat ik je goed begrepen heb) vind ik dat een eigen mening en een "open en eerlijk zijn naar elkander toe" belangrijk is, en dat dit in "ons" ogen geen ruzie betekent!

Heb je héél goed begrepen Marylien ....... met het nodige respect voor elkaar is alles bespreekbaar ...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:24
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 31 mei 2011, 00:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:25
 
MARYLIEN613 schreef:
grapje?
misschien nog beter bespreekbaar tussen nederlanders onderling en belgen onderling?
nu ben ik echt stout hé..........is dus grapje!

Laat me toe te zeggen dat ik er al lichtjes begin aan te twijfelen Geschokte, onthutste smiley hahaha maar ik veralgemeen nooit hé Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:31
 
JOS689 schreef:
Hoe open moet je partner naar je zijn en wat zijn je ervaringen tot nu toe ?
Wat heb je op cm en daarbuiten meegemaakt in je leven en hoe zou je dat absoluut wel of niet meer willen ?
Krabbel eens wat over deze ervaringen neer.

Openheid is bijna hetzelfde als eerlijkheid...
Eerlijkheid duurt het langst is mijn ervaring...dus ook openheid.... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 15 januari 2011, 21:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:32
 
....

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 31 mei 2011, 00:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:33
 
MARYLIEN613 schreef:
volledig akkoord Mar,
maar toch wordt je niet altijd beloond met eerlijk en open te zijn! jammer!
Iedereen maakt fouten in zijn leven denk ik,
maar toch.......soms denk je dat je de enige bent.......

Helaas is dat vaak de praktijk.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4