ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAATJES468
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Berichten van MAATJES468
Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:04
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIJAN072 schreef:
Dat zijn hele wijze woorden, Willemijn! Ik sluit me hier helemaal bij aan. Knipoog smiley Sommige mensen doen wel heel moeilijk. Twijfelende smiley

Marijan

Meningsverschillen zijn niet erg... die houden het ook levendig...
En het is leuk om te discusieren.
Maar het op de man/vrouw spelen zoals ik in het forum tegen kom,
Vind ik niet kunnen, das onder uit halen en heeft vaak niets met de discussie te maken,
Als er gediscusieerd word heb je over het algemeen verschil van mening en das niet erg, het kan er heftig aan toe gaan, das ook niet erg....
Maar respecteer elkaar wel...Je hoeft aan het eind van de discussie het niet met elkaar eens te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:00
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
ARJAN007 schreef:
Hmmm.... weet je.... misschien is het liegen wel een overlevingsmechanisme geworden en weet zo iemand even geen andere methoden meer om de waarheid even achter te houden zonder dat de ander iets in de gaten krijgt.

Het wordt wat anders als iemand uit gemakzucht of uit egoïsme met leugens komt.
Die mensen zijn er ook, en dan vind ik dat de leugen zo iemand zwaar aangerekend mag worden. Tenslotte moet men in vriendschap of relatie van de ander op aan kunnen.

Allereerst bedankt voor je reactie....
Maar ik denk dat liegen als overlevingsmechanisme ook niet goed is...A;s dat wel aan de hand is , Denk ik dat het tijd is om hulp te zoeken...
Aan mijn kinderen leer ik dan ook...Ik heb liever dat je iets "fouts"doet en het eerlijk zegt dan er over te liegen...
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt haar wel.....
En als ik er achter kom dat er gelogen is zal de straf dubbel zijn...
Liegen kan in mijn ogen nooit goed zijn, met leugens kun je iemand verschrikkelijk beschadigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:53
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
RIK120 schreef:
Dat mensen bij de lijdende zijn blijven hangen, heeft het gevolg gehad dat Jezus, alleen de Koning van de Joden is op het moment, dat Pilatus dat bordje boven zijn hoofd liet timmeren met INRI er op
Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum
zeh hu Jesjoea Melech haJehudim (Hebreeuws),
maar volgens Rikkie is hij ook de Koning van de Joden één dag ervoor en één dag erna, en nog steeds. Over beeldvorming gesproken De Koning der Joden is dan alleen maar een door de Joden verworpen Koning.
Ik heb er ook geen probleem mee om het visueel te maken. Die film 'Prince of Egypt' bijvoorbeeld vind ik geweldig. Maar mijn moeder zegt daarbij: ik houd daar niet van. Die wil alleen maar dat bijbelverhaal/tekst. Maar je zult eigenlijk wel moeten, om je een beeld ervan te vormen in je gedachten; als je in de trein gaat zitten MOET je gewoon kijken wie er allemaal zitten. Dat vind ik vergelijkbaar met het horen van de evangelieverhalen.
Mijn Jezus ziet er het liefst zo uit:
http://www.youtube.com/watch?v=PUz_7vvs4Ew
quote Pieter649: "Linksom of Rechtsom moeten ze toch weer hun eigen onderwerp er door drukken." hahaha

een mooi stuk... maar je quote van pieter649 snap ik niet helemaal in dit verband....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:44
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
ARJAN007 schreef:
Misschien is het goed om de ander te vergeven zodra blijkt waar de leugen(s) vandaan komt / komen. t Zal niet eenvoudig zijn als het om ernstige leugens gaat, maar ik kan me echt wel voorstellen dat men zich bij de eerste ontmoetingen (of bij chatten en mailen) eerst groot houdt en daarna - als men denkt de ander te kunnen vertrouwen - met het echte verhaal naar voren komt.
Soms kunnen mensen zó beschadigd zijn dat ze de waarheid liever eerst vóór zich houden...... het is niet altijd onwil (of erger nog: egoïsme) wanneer mensen zich anders voordoen dan ze zijn.........

Ik denk dat er wel degelijk verschil is in "iets" achterhouden uit een beschadigd zijn of een regel rechte leugen ophangen...
Tijdens een eerste date kan en hoef je mijn inziens niet alles meteen op tafel te gooien, kan denk ik ook niet, zijn er dingen die je moeilijk vind om over te praten geef dat dan aan ga er niet om liegen,
Sorry maar een leugen is een leugen vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 13:19
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
ARJAN007 schreef:
Het verhaal dat Jonathan citeert zegt alleen in het eerste gedeelte hetzelfde als ik. Daarna gaat het verhaal naar mijn idee een andere kant uit. Daarom heb ik mijn reactie toegevoegd.

dan heb ik niets gezegd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:55
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
ARJAN007 schreef:
Volgens mij gaat het voor de mensen niet lukken om iemand te vinden die 100% gelijk is aan henzelf. Er zullen altijd wel kleine verschillen overblijven, dát maakt dat men elkaar goed kan aanvullen.
Het is op zichzelf goed dat mensen eisenlijstjes en wensenlijstjes opstellen, maar men zal nooit iemand vinden die 100% aan alle eisen en wensen voldoet. Dus is enige relativering van die lijstjes wel nodig.....

Maar wat bevatten die eisenlijstjes eigenlijk? Eisen die belangrijk zijn? Of eisen die bij nader inzien toch beter geschrapt kunnen worden?
Het risico van het wereldwijde internet is dat men zwaarbeladen eisenlijstjes maakt. En dan ziet men al snel voorbij aan degene die wel prima bij hen zouden passen, zeker als die eisenlijstjes eens teruggebracht werden tot normale proporties...... Dus ik bedoel maar: eigenlijk heeft men zichzelf er alleen maar mee als men de lat voor de liefde te hoog legt.....
Je haalt nu maar een klein stukje uit het verhaal van Jonathan en volgens mij zegt ie nu juist in de rest van zijn stuk het zelfde als jou....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:45
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
RELLOK036 schreef:
kijk das al beter maar nu maar terug aar topic?

Als ik bovenstaande lees.... Kom je denk ik heel erg in de richting Knipoog smiley Een prins ben je al dus wie weet kun je dit topic gebruiken als eeeeeh advertentie...
Bied zich aan prins van Limboland zonder paard met auto Clown smiley en zachte G Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAATJES468
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3