ChristianMatch
 


Forum

Buddha beeld
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 22:54
 
Nog iets waar ik even over nadacht...
Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben??
Ik zie er zelf niets verkeerds in...
Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin...
Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet?
Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier...
Dus in mijn ogen kan dat wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:02
 
ik heb daar ook weleens aan zitten denken,
om een boedah beeldje in huis neer te zetten
maar ik heb het niet gedaan.
het beeldje word door velen aanbeden en is in mijn ogen een afgod.
waarom een afgod in huis halen?
boedah past niet in mijn huis waar de bijbel gelezen word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:03
 
ROBBEDOES873 schreef:
Nog iets waar ik even over nadacht...
Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben??
Ik zie er zelf niets verkeerds in...
Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin...
Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet?
Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier...
Dus in mijn ogen kan dat wel...

Een vraag die mij ook weleens bezighoudt. Volgens de bijbel mogen we ons geen gesneden beelden maken en deze niet aanbidden omdat het dode dingen zijn die niets kunnen.
Sommige buddhabeelden hebben een serene uitstraling en zijn kunstig gemaakt. De associatie die we daarmee hebben is die van rust, goedheid, vrede, ingetogenheid, stilte....
Als we het beeld niet aanbidden en de mens Buddha die het verbeeldt niet boven God stellen maar kunnen zien als een mens die het goede wilde leren aan zijn medemens lijkt het me niet verkeerd. Een uiting van kunst bewonderen om de schoonheid en de positieve associaties die we ermee hebben doen meer goed dan kwaad denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:16
 
Ik ben even gaan googlen op buddha maar hij was eeh is geen afgod maar was gewoon een mens opzoek naar verlichting...
http://74.125.77.132/search?q=cache:dAZeka05Ue4J:www.dewegvanhethart.com/boeddha/boeddha1.html+buddha+wie+was&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&lr=lang_nl

Wel grappig om te lezen wist dit eigenlijk helemaal niet...
Al met al weer wat geleerd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:18
 
MARISKA601 schreef:
ik heb daar ook weleens aan zitten denken,
om een boedah beeldje in huis neer te zetten
maar ik heb het niet gedaan.
het beeldje word door velen aanbeden en is in mijn ogen een afgod.
waarom een afgod in huis halen?
boedah past niet in mijn huis waar de bijbel gelezen word.

Is het een afgod voor jou als anderen het aanbidden? Als jij het voor de sier neerzet, is het toch geen aanbiddingsvoorwerp voor jou?

Anders gezegd: er zijn mensen die bepaalde bomen aanbidden...zou jij daarom die bomen niet in je tuin mogen hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:19
 
HENK710 schreef:
Is het een afgod voor jou als anderen het aanbidden? Als jij het voor de sier neerzet, is het toch geen aanbiddingsvoorwerp voor jou?

Anders gezegd: er zijn mensen die bepaalde bomen aanbidden...zou jij daarom die bomen niet in je tuin mogen hebben?

Sorry schiet even in de lach maar je hebt wel gelijk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 00:03
 
wil hier ff reageren
ik heb ook eens een budah beeld in huis gehad en een hindi beeld zag het ook als kunst toendertijd maar ik kan je zeggen dat er vanaf dat ik t in huis had rare dingen gebeurden en ik de geesten (lees demonen)door me huis had lopen.
zou zeggen bezint eer ge er aan begint
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 00:20
 
HENK710 schreef:
Is het een afgod voor jou als anderen het aanbidden? Als jij het voor de sier neerzet, is het toch geen aanbiddingsvoorwerp voor jou?

Anders gezegd: er zijn mensen die bepaalde bomen aanbidden...zou jij daarom die bomen niet in je tuin mogen hebben?


Lekker helder, Henk! ))
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 00:28
 
HENK710 schreef:
Is het een afgod voor jou als anderen het aanbidden? Als jij het voor de sier neerzet, is het toch geen aanbiddingsvoorwerp voor jou?

Anders gezegd: er zijn mensen die bepaalde bomen aanbidden...zou jij daarom die bomen niet in je tuin mogen hebben?

Sorry hoor Henk maar dit slaat nergens op

Stel ik hang een poster van satan op, maar ik aanbid hem niet, is er dan wel of niet iets niet goed????

Op t moment dat je mijn inziens een beeld in huis zet van een afgod, haal je een stuk entiteit van een NIET god in huis. God wil niet dat wij beelden maken van iets , niet voor hen buigen en niet hen dienen.

Maar wat wil je bereiken met een Budha beeld? Alleen voor t mooie, het rust gevende dikke mannetje, waarvan 100miljoenen zeggen dat t God is.

Hang liever een kruis aan de muur en getuig van je christen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 00:35
 
ROBBEDOES873 schreef:
Nog iets waar ik even over nadacht...
Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben??
Ik zie er zelf niets verkeerds in...
Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin...
Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet?
Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier...
Dus in mijn ogen kan dat wel...

MIEKE364 schreef:
Een vraag die mij ook weleens bezighoudt. Volgens de bijbel mogen we ons geen gesneden beelden maken en deze niet aanbidden omdat het dode dingen zijn die niets kunnen.
Sommige buddhabeelden hebben een serene uitstraling en zijn kunstig gemaakt. De associatie die we daarmee hebben is die van rust, goedheid, vrede, ingetogenheid, stilte....
Als we het beeld niet aanbidden en de mens Buddha die het verbeeldt niet boven God stellen maar kunnen zien als een mens die het goede wilde leren aan zijn medemens lijkt het me niet verkeerd. Een uiting van kunst bewonderen om de schoonheid en de positieve associaties die we ermee hebben doen meer goed dan kwaad denk ik.

Soms denk ik... stel dat ik wist dat Jezus morgen in mijn huis komt... zou ik dan nog wat op moeten ruimen of, in dit geval, durf ik een boeddha-beeld te tonen? Nee... zelfs geen boeddha-beeld voor de sier, alleen al om de associatie met het boeddhisme, een wereldreligie, die eraan zit.
Werkelijke rust en vrede vind ik bij Christus. Ik kan me bijna inbeelden hoe Jezus een boeddha-beeld van m'n kast zou beetpakken en mij de vraag zou stellen: waarom zoek je rust en vrede in zo'n beeld en niet bij Mij?
Ik moet er niet aan denken... Nee... voor mij geen boeddha-beelden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 01:19
 
LIESBETH326 schreef:
Soms denk ik... stel dat ik wist dat Jezus morgen in mijn huis komt... zou ik dan nog wat op moeten ruimen of, in dit geval, durf ik een boeddha-beeld te tonen? Nee... zelfs geen boeddha-beeld voor de sier, alleen al om de associatie met het boeddhisme, een wereldreligie, die eraan zit.
Werkelijke rust en vrede vind ik bij Christus. Ik kan me bijna inbeelden hoe Jezus een boeddha-beeld van m'n kast zou beetpakken en mij de vraag zou stellen: waarom zoek je rust en vrede in zo'n beeld en niet bij Mij?
Ik moet er niet aan denken... Nee... voor mij geen boeddha-beelden...

precies, in iets andere woorden dan ik t zei...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 01:22
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ik ben even gaan googlen op buddha maar hij was eeh is geen afgod maar was gewoon een mens opzoek naar verlichting...
http://74.125.77.132/search?q=cache:dAZeka05Ue4J:www.dewegvanhethart.com/boeddha/boeddha1.html+buddha+wie+was&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&lr=lang_nl

Wel grappig om te lezen wist dit eigenlijk helemaal niet...
Al met al weer wat geleerd Knipoog smiley

Ik ga ff reageren op je zin "hij is geen afgod maar was gewoon een mens op zoek naar verlichting..."
'gewoon' een mens ? wel een mens die blijkbaar een wereldgodsdienst op gang bracht...
Niet alleen een afgod, maar ook een ding kan iemand afleiden (verleiden?) van de waarheid van de God van Jezus Christus...
Velen hangen die leer aan, wat hun alleen maar meer en meer verwijderd van God, dus zo onschuldig is het allemaal niet volgens mij.

Ik zou het voor mezelf toch een raar idee vinden om zo'n Boeddha beeld in huis (of in de tuin) te halen... vind het dan net een concurrentie met God/Jezus... denk niet dat het de bedoeling is van het christelijk geloof om er andere (wereld-)godsdiensten bij te halen, al 'is 't maar een beeldje', juist hetgeen wat zo onschuldig lijkt, zou ik mee uitkijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 01:42
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik ga ff reageren op je zin "hij is geen afgod maar was gewoon een mens op zoek naar verlichting..."
'gewoon' een mens ? wel een mens die blijkbaar een wereldgodsdienst op gang bracht...
Niet alleen een afgod, maar ook een ding kan iemand afleiden (verleiden?) van de waarheid van de God van Jezus Christus...
Velen hangen die leer aan, wat hun alleen maar meer en meer verwijderd van God, dus zo onschuldig is het allemaal niet volgens mij.

Ik zou het voor mezelf toch een raar idee vinden om zo'n Boeddha beeld in huis (of in de tuin) te halen... vind het dan net een concurrentie met God/Jezus... denk niet dat het de bedoeling is van het christelijk geloof om er andere (wereld-)godsdiensten bij te halen, al 'is 't maar een beeldje', juist hetgeen wat zo onschuldig lijkt, zou ik mee uitkijken.


Tijd terug kreeg ik van heel goede vriendin , voor mij in huis een boeda beeld, goed ik was niet echt meer met God bezig (mindere periode) maar heb dat ding toen neergezet. Tja.... dik vet mannetje, is toch in de vuilnisbak beland, toen God mij weer bij de les haalde. t Eerste wat God mij duidelijk liet blijken, dat dat ding eruit moest. En weet je.... t was een heerlijke actie, bevrijdend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 01:51
 
JONATHAN890 schreef:
Sorry hoor Henk maar dit slaat nergens op

Stel ik hang een poster van satan op, maar ik aanbid hem niet, is er dan wel of niet iets niet goed????

Op t moment dat je mijn inziens een beeld in huis zet van een afgod, haal je een stuk entiteit van een NIET god in huis. God wil niet dat wij beelden maken van iets , niet voor hen buigen en niet hen dienen.

Maar wat wil je bereiken met een Budha beeld? Alleen voor t mooie, het rust gevende dikke mannetje, waarvan 100miljoenen zeggen dat t God is.

Hang liever een kruis aan de muur en getuig van je christen zijn.

Amen !!! Zo is het Jonathan.........! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:04
 
LIESBETH326 schreef:
Soms denk ik... stel dat ik wist dat Jezus morgen in mijn huis komt... zou ik dan nog wat op moeten ruimen of, in dit geval, durf ik een boeddha-beeld te tonen? Nee... zelfs geen boeddha-beeld voor de sier, alleen al om de associatie met het boeddhisme, een wereldreligie, die eraan zit.
Werkelijke rust en vrede vind ik bij Christus. Ik kan me bijna inbeelden hoe Jezus een boeddha-beeld van m'n kast zou beetpakken en mij de vraag zou stellen: waarom zoek je rust en vrede in zo'n beeld en niet bij Mij?
Ik moet er niet aan denken... Nee... voor mij geen boeddha-beelden...



Voor mij ook geen boeddha-beelden..ook ik moet er niet aan denken Zieke smiley

Ik vind het mooi geformuleerd Liesbeth !

Ik wil alleen de ECHTE rust en vrede die ALLEEN de Here Jezus kan geven. Alleen al de gedachte dat iemand zou kunnen denken, dat ik bij New Age zou horen.......en zo nog zwakke broeders en zusters op een verkeerd spoor zou kunnen leiden daardoor.........Vreselijk! Nogmaals ....ik moet er niet aan denken....... Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:07
 
[quote=SUSANNAH475]Ik ga ff reageren op je zin "hij is geen afgod maar was gewoon een mens op zoek naar verlichting..."
'gewoon' een mens ? wel een mens die blijkbaar een wereldgodsdienst op gang bracht...
Niet alleen een afgod, maar ook een ding kan iemand afleiden (verleiden?) van de waarheid van de God van Jezus Christus...
Velen hangen die leer aan, wat hun alleen maar meer en meer verwijderd van God, dus zo onschuldig is het allemaal niet volgens mij.

Ik zou het voor mezelf toch een raar idee vinden om zo'n Boeddha beeld in huis (of in de tuin) te halen... vind het dan net een concurrentie met God/Jezus... denk niet dat het de bedoeling is van het christelijk geloof om er andere (wereld-)godsdiensten bij te halen, al 'is 't maar een beeldje', juist hetgeen wat zo onschuldig lijkt, zou ik mee uitkijken.[/quote]


Vind ik ook Susan.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:19
 
HENK710 schreef:
Is het een afgod voor jou als anderen het aanbidden? Als jij het voor de sier neerzet, is het toch geen aanbiddingsvoorwerp voor jou?

Anders gezegd: er zijn mensen die bepaalde bomen aanbidden...zou jij daarom die bomen niet in je tuin mogen hebben?

Als daardoor mijn getuigenis van Christus schade zou leiden en ik oorzaak zou kunnen zijn, dat zwakke broeder en zusters daardoor van de goede weg afraken....dan zou ik die bomen niet in mijn tuin willen hebben........

Wie niet alles wil verlaten om Jezus' wil is Hem niet waardig.....zo zegt Jezus dat toch in Zijn woord?

Ook Paulus zei dat t.a.v. het eten van offervlees.......als anderen daardoor in hun geweten besmet zouden raken, dan wilde hij nooit meer offervlees eten......

1 Kor. 8 :
9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:24
 
ROBBEDOES873 schreef:
Nog iets waar ik even over nadacht...
Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben??
Ik zie er zelf niets verkeerds in...
Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin...
Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet?
Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier...
Dus in mijn ogen kan dat wel...

Misschien is het beter te vragen....: WIL een christen een buddha beeld in huis hebben.......?

Ik niet in ieder geval....dank je feestelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:51
 
ROBBEDOES873 schreef:
Sorry schiet even in de lach maar je hebt wel gelijk Knipoog smiley

...volgens mij wil Henk graag een buddha beeldje in jullie tuin...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:55
 
ROBBEDOES873 schreef:
Nog iets waar ik even over nadacht...
Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben??
Ik zie er zelf niets verkeerds in...
Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin...
Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet?
Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier...
Dus in mijn ogen kan dat wel...
Does, in mijn ogen ben je bezig af te glijden. Eerst reiki, en nu een Buddha beeld.....Weet waar je mee bezig bent. Dat beeld is niet zomaar een beeld. Het is een ingang van de duivel om je hart in bezit te nemen. En dat gaat heel geleidelijk. Je zegt dat reiki een manier is waarop de Heilige Geest door mensen heen werkt. Wij hebben je toen al aangegeven dat dat niet zo was. En nu de volgende stap, een beeld van Buddha. En allemaal onder het mom van het moet kunnen. Zonder jou als persoon te veroordelen, en ik hoop dat je het niet zo opvat, zou ik je erop willen wijzen dat dit een hele grote valkuil is. Je weet dat ik je bijdragen op het forum enorm waardeer, en dat ik je als persoon ook waardeer, maar hoed je er aub voor om je niet mee te slepen naar de duisternis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:54
 
CHATULIEM619 schreef:
maar hoed je er aub voor om je niet mee te slepen naar de duisternis.


Onlangs zag ik een boeddhabeeldje staan in een Chinees restaurant.
Gelukkig heb ik geen vreemde zaken gemerkt. Er waren b.v. geen onverklaarbare koude luchtstromingen of lampen die zomaar aan en uit floepten.
Toch voelde ik me niet zo happy met dit soort oosterse invloeden. Zolang er een beetje het imago van occult-zijn aan kleeft, hou ik me graag verre van dat soort zaken! Al denk ik wel dat het beeldje daar meer voor de sier staat, maar toch........

Niet lang daarna kwam ik in een wereldwinkel ook een boeddhabeeldje tegen. Weer zo'n raar dik, vet mannetje. Gelukkig ook daar geen vreemde dingen gemerkt. Maar ook hier voelde ik me niet zo op mijn gemak.

Ik weet echt niet waarom sommige mensen zo'n boeddhabeeldje zo leuk vinden. Het past gewoon niet bij onze cultuur!
Bij mij komt zo'n beeldje never en nooit het huis binnen!!!


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zaterdag 24 april 2010, 10:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Does, in mijn ogen ben je bezig af te glijden. Eerst reiki, en nu een Buddha beeld.....Weet waar je mee bezig bent. Dat beeld is niet zomaar een beeld. Het is een ingang van de duivel om je hart in bezit te nemen. En dat gaat heel geleidelijk. Je zegt dat reiki een manier is waarop de Heilige Geest door mensen heen werkt. Wij hebben je toen al aangegeven dat dat niet zo was. En nu de volgende stap, een beeld van Buddha. En allemaal onder het mom van het moet kunnen. Zonder jou als persoon te veroordelen, en ik hoop dat je het niet zo opvat, zou ik je erop willen wijzen dat dit een hele grote valkuil is. Je weet dat ik je bijdragen op het forum enorm waardeer, en dat ik je als persoon ook waardeer, maar hoed je er aub voor om je niet mee te slepen naar de duisternis.

Ik pik even de reactie van Chat eruit...
Niet omdat hij het is maar omdat hij als laatste reageerd....
Ik heb NOOIT gezegd dat ik een buddha beeld in men tuin of huis zou willen hebben!!! Wel lezen aub...
Ik vroeg me gewoon af of een christen dat zou doen...
Persoonlijk heb ik er niets mee, en heb ook niet de behoefte om zoiets in men huis danwel tuin te zetten ( hou het wel bij men olifanten Clown smiley al schijnen daar ook weer verkeerde tussen te zitten Huilende smiley, smiley in tranen )
Maar het viel me gewoon op dat je die beelden eigenlijk best veel tegen komt bij tuincentra's en andere winkels met prutjes voor in huis.
Nogmaals ik zie zo'n beeld niet als een afgod of een weet ik veel wat...
Maar gewoon als beeld en tja sorry vind ze 9 van de 10x geen eens mooi...Maar das mijn persoonlijke mening.
Ik was gewoon nieuwsgierig hoe anderen hier overdachten.
En eeh wat dat afglijden van mij betreft...
Ik weet en voel dat mijn geloof met de dag sterker wordt...
Ik vraag dagelijks om Zijn hulp en raad! En zoals ik al in een ander topic of was het nu de chat(weet het echt niet meer) heb gezegd.
Niemand kan bij een ander naar binnen kijken, niemand weet hoe mijn relatie met God is dan alleen God en ik...
Dus dan denk ik een ander kan ook niet oordelen of ik al dan niet afglij,
Als men dat wil denken prima, Gelukkig weet ik beter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:20
 
NISHA834 schreef:
...volgens mij wil Henk graag een buddha beeldje in jullie tuin...Knipoog smiley

Hahaha we hebben er idd toevallig 1 gezien bij de action haha zo eentje met een solarlampje met gekleurde lichtjes....
Heb em niet mee genomen....Niet omdat ik vind dat het niet mag... Maar meer omdat ik zo'n kereltje niet echt mooi vind... Maar vond die gekleurde lichtjes wel weer erg gaaf Clown smiley
Voor mij is het dus echt een beeldje niets meer niets minder...Niet een ding wat rust uitstraalt of wat dan ook maar... Maar zoals ik al eerder aangaf... Ik heb er weinig mee... Niets eigenlijk ookwel.
Heb dan toch liever een olifant met gekleurde lichtjes dus als iemand daar 1 van weet te vinden hou ik me aanbevolen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:39
 
ROBBEDOES873 schreef:
Hahaha we hebben er idd toevallig 1 gezien bij de action haha zo eentje met een solarlampje met gekleurde lichtjes....
Heb em niet mee genomen....Niet omdat ik vind dat het niet mag... Maar meer omdat ik zo'n kereltje niet echt mooi vind... Maar vond die gekleurde lichtjes wel weer erg gaaf Clown smiley
Voor mij is het dus echt een beeldje niets meer niets minder...Niet een ding wat rust uitstraalt of wat dan ook maar... Maar zoals ik al eerder aangaf... Ik heb er weinig mee... Niets eigenlijk ookwel.
Heb dan toch liever een olifant met gekleurde lichtjes dus als iemand daar 1 van weet te vinden hou ik me aanbevolen Lachende smiley

Waarom neem je eigenlijk geen tuinkabouter? Is ook nog mooier, dan zo'n dik kereltje. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:41
 
MARIJAN072 schreef:
Waarom neem je eigenlijk geen tuinkabouter? Is ook nog mooier, dan zo'n dik kereltje. Knipoog smiley

Om de zelfde reden dat ik geen buddha in men tuin wil Clown smiley
Heb zat aan men eigen kereltjes Clown smiley Hoef geen vreemde kerels in men tuin Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 12:13
 
ach does.. je kan ook een fantje in je tuinzetten met de kerstverlichting versierd Knipoog smiley



o nee, de hindoes hebben ook iets met fantjes.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 24 april 2010, 20:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:36
 
SOLAFIDE630 schreef:
[/color]Voor mij ook geen boeddha-beelden..ook ik moet er niet aan denken Zieke smiley

Ik vind het mooi geformuleerd Liesbeth !

Ik wil alleen de ECHTE rust en vrede die ALLEEN de Here Jezus kan geven. Alleen al de gedachte dat iemand zou kunnen denken, dat ik bij New Age zou horen.......en zo nog zwakke broeders en zusters op een verkeerd spoor zou kunnen leiden daardoor.........Vreselijk! Nogmaals ....ik moet er niet aan denken....... Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley

Als ik nu één ding niet van je denk Solafide is dat je bij New age zou horen! Knipoog smiley

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 15:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als ik nu één ding niet van je denk Solafide is dat je bij New age zou horen! Knipoog smiley

Willemijn

Gelukkig maar Willemijn....vroeger was ik ook heeeeel erg ruimdenkend en kon alles voor en bij mij......ik denk, dat je me toen heel erg prettig gezelschap had gevonden, maar ja.....ik ben wel volkomen vastgelopen en niet zo zuinig ook en ook VOLLEDIG INGESTORT, was een trillend wrak geworden met enorme huilbuien etc. en de Heer alleen heeft mij uit die vreselijke uitzichtsloze toestand gehaald, waarin therapie etc. niet meer hielp....alleen de Heer heeft mij weer uit die diepe gladde, donmkere put gehaald, waar ik niet meer uit kon klimmen.

Ook heb ik een zeer angstige ervaring met een demoon op mijn studentenkamer gehad en die was zo eng, dat ik mijn kamer uitgevlucht ben. Zonder de Heer ben je aan die boze geesten overgeleverd, maar met de Heer kun je ze gebieden te gaan en kun je gelukkig je onder de bescherming stellen van de Heer, die alle machten en krachten en de duivel heeft overwonnen op Golgotha.

Vandaar mijn passie voor de Heer ! Voor mij is het JEZUS ALLEEN en niets daar verder naast, wat maar even riekt naar een andere religie. Ik wil absoluut niet besmet raken, want de duisternis heeft maar weinig nodig om bij je binnen te komen en kan je veel ellende bezorgen.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 24 april 2010, 16:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 15:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Does, in mijn ogen ben je bezig af te glijden. Eerst reiki, en nu een Buddha beeld.....Weet waar je mee bezig bent. Dat beeld is niet zomaar een beeld. Het is een ingang van de duivel om je hart in bezit te nemen. En dat gaat heel geleidelijk. Je zegt dat reiki een manier is waarop de Heilige Geest door mensen heen werkt. Wij hebben je toen al aangegeven dat dat niet zo was. En nu de volgende stap, een beeld van Buddha. En allemaal onder het mom van het moet kunnen. Zonder jou als persoon te veroordelen, en ik hoop dat je het niet zo opvat, zou ik je erop willen wijzen dat dit een hele grote valkuil is. Je weet dat ik je bijdragen op het forum enorm waardeer, en dat ik je als persoon ook waardeer, maar hoed je er aub voor om je niet mee te slepen naar de duisternis.

Ben het met je eens Chat. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 16:06
 
Ik ben het mee eens dat je boedha niet in huis moet halen maar dan denk ik ook dat we als christenen dan zo conseQeunt willen zijn dan zou je ook de chinese restaurants moeten boycotten die vol staan met boedhabeelden en met andere afgodenteksten beschreven zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 17 Volgende
Pagina 1 van 17