ChristianMatch
 


Forum

Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:45
 
Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:49
 
JOS689 schreef:
Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ?

Dat is een moeilijke vraag! Soms kan het wel eens heel anders uitpakken, dan je zelf vantevoren bedacht hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:53
 
euhm aangezien ik een hetro man ben lijkt het mij in mijn geval een hetro vrouw.... lijkt me vrij logisch... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:54
 
RELLOK036 schreef:
euhm aangezien ik een hetro man ben lijkt het mij in mijn geval een hetro vrouw.... lijkt me vrij logisch... Coole smiley met zonnebril

Haha, zo kun je het ook bekijken. Lachende smiley Wat doen we toch moeilijk! Geen handvol maar een landvol vrouwen, Rell. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:39
 
JOS689 schreef:
Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ?

Misschien komt dat gewoon vanzelf, jos......

Mijn vrouw en ik passen wonderwel goed bij elkaar. Onze karakters zijn niet tegengesteld aan elkaar, maar kunnen elkaar uitstekend verdragen.
Dat had ik 6 jaar geleden niet durven denken of dromen dat het zó zou gaan......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:35
 
JOS689 schreef:
Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ?

Mooie vraag Jos...
Ikzelf merk dat ik het belangrijk vind om met de persoon in kwestie over het geloof te kunnen praten, niet oppervlakkig maar elkaar daar door en door in kennen, vind dat zelf 1 van de belangrijkste dingen.
Samen je geloof beleven... mmmm
Verder houdt ik ook van diepgang... vanavond was ik gezellig uit met iemand, maar veel te oppervlakkig, heb het gevoel dat alles uit mij moet komen en dat ik iets mis; een relatie is voor mij een aanvulling en als ik merk dat die aanvulling ontbreekt is het voor mij duidelijk, kan beter alleen blijven dan met zo iemand waarbij ik dingen mis.
Diepgang in gesprekken is voor mij belangrijk. Maar zal ik vooral laten zien als ik iemand vertrouw en me op m'n gemak voel.
Vind het erg prettig als een man lekker kan kletsen... en humor vind ik daarbij van tijd tot tijd ook belangrijk...

Ik lijk in eerste instantie een verlegen meisje denk ik haha, maar je zal nog wel verbaasd staan dan... Knipoog smiley
Ik ben zelf erg een gevoelsmens en veel van mijn gedachten zitten van binnen, probeer de laatste tijd daarin meer en meer van mezelf te laten zien.
Ik kan erg genieten van dingen ...en kan het ene moment me verwonderen om een ster in de nacht en Gods aanwezigheid daarbij voelen ... aan de andere kant ben ik ook erg gevoelig, en kan ik zo een traantje wegpinken bij een gevoelige lovesong.
Een man die weinig zegt past daar niet bij... merk dan dat 't me weinig doet... maar een man die zowel lekker kan praten als kan luisteren en zelf wel een rust over zich heen uitstraalt, denk dat dat goed bij me past.
Ik ben zelf ook wel een typ dat rust uitstraalt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 08:39
 
SUSANNAH475 schreef:
Mooie vraag Jos...
Ikzelf merk dat ik het belangrijk vind om met de persoon in kwestie over het geloof te kunnen praten, niet oppervlakkig maar elkaar daar door en door in kennen, vind dat zelf 1 van de belangrijkste dingen.
Samen je geloof beleven... mmmm
Verder houdt ik ook van diepgang... vanavond was ik gezellig uit met iemand, maar veel te oppervlakkig, heb het gevoel dat alles uit mij moet komen en dat ik iets mis; een relatie is voor mij een aanvulling en als ik merk dat die aanvulling ontbreekt is het voor mij duidelijk, kan beter alleen blijven dan met zo iemand waarbij ik dingen mis.
Diepgang in gesprekken is voor mij belangrijk. Maar zal ik vooral laten zien als ik iemand vertrouw en me op m'n gemak voel.
Vind het erg prettig als een man lekker kan kletsen... en humor vind ik daarbij van tijd tot tijd ook belangrijk...

Ik lijk in eerste instantie een verlegen meisje denk ik haha, maar je zal nog wel verbaasd staan dan... Knipoog smiley
Ik ben zelf erg een gevoelsmens en veel van mijn gedachten zitten van binnen, probeer de laatste tijd daarin meer en meer van mezelf te laten zien.
Ik kan erg genieten van dingen ...en kan het ene moment me verwonderen om een ster in de nacht en Gods aanwezigheid daarbij voelen ... aan de andere kant ben ik ook erg gevoelig, en kan ik zo een traantje wegpinken bij een gevoelige lovesong.
Een man die weinig zegt past daar niet bij... merk dan dat 't me weinig doet... maar een man die zowel lekker kan praten als kan luisteren en zelf wel een rust over zich heen uitstraalt, denk dat dat goed bij me past.
Ik ben zelf ook wel een typ dat rust uitstraalt...

Het lijkt wel alsof we dezelfde man zoeken, Suus! Knipoog smiley Dat kan nog wel eens problemen opleveren, want je blijft van 'm af hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Lachende smiley

Toch kan er nog wel eens iemand op je pad komen, die niet aan al deze voorwaarden voldoet. Als God je duidelijk maakt dat hij dé ware is, moet je er m.i. voor gaan. Want een relatie, waarin God centraal staat, is het mooiste wat er is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 09:58
 
Ik ben juist getrouwd die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben als ik op het profiel lezen hier was afgegaan. Een gewone vriendschap prima maar niet iemand waar ik toen een relatie mee aangegaan zou zijn. Iemand met een heel ander leven als ik, andere bezigheden, andere problemen (en vooral te oud Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ).

Maar als je in die vriendschap elkaar beter leert kennen (en dus zonder de druk van: zou hier een relatie uit kunnen komen?) kan iemand die je nooit uit zou zoeken opeens veel beter bij je te kunnen passen dan dat je gedacht had.
Natuurlijk moet het ergens wel klikken om een vriendschap op te bouwen, als je echt niets met elkaar hebt houd het nu eenmaal op.
Maar zoveel mensen zoeken naar "de klik"of "de ware", en dat moet dan eigenlijk ook na 1 date al zo blijken te zijn. Volgens mij werkt het zo niet.

Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:15
 
Ik las het topic Zelfbeeld deel 5


daarin stond het volgende stukje:

Tegenwoordig heb je van die datingsites en datingorganisaties die je helpen om iemand te vinden die helemaal bij je past en met wie je dan een date kunt maken. Hebben jullie die in Nederland ook? Weet je wat zij in hoofdzaak zeggen? Je kunt iemand vinden bij wie je helemaal past. Je kunt iemand vinden die precies zoals jij is. Nou, dat is een wat beangstigende gedachte! Je kunt iemand vinden die houdt waarvan jij houdt. Jij houdt van pizza, zij houdt ook van pizza. Jij haat katten, zij haat katten. Je kunt iemand vinden net als jij.

Maar dat is niet de wil van God! Heel zelden geeft God je iemand die precies bij je past. Waarom? Omdat Hij je haat en eigenlijk niet wil dat jij gelukkig bent? Nee. Hij heeft een hoger doel. De Heere brengt vaak twee mensen bij elkaar die niet helemaal bij elkaar passen. En vaak zorgt Hij ervoor dat ze dat niet helemaal beseffen tot ze getrouwd zijn. Het lijkt wel of Hij hen verblindt. En als je eenmaal bent getrouwd, trekt Hij de blinddoeken weg. En dan roep je uit: ‘Wat heb ik gedaan!’ God verlangt ernaar dat jij meer op Zijn Zoon Jezus gaat lijken.

Wat maakt Jezus zo uniek? Over welke dingen zingen wij? We zingen over Zijn genade, Zijn barmhartigheid en Zijn onvoorwaardelijke liefde. Hier is iets heel belangrijk: Wil jij zijn zoals Jezus? Dan moet ook jij vol van genade zijn, vol van barmhartigheid en vol van onvoorwaardelijke liefde. Barmhartigheid is dat je iemand niet geeft wat hij verdient. Iemand behandelt je vervelend, maar je doet het niet terug. Genade is dat je een ander geeft wat hij niet verdient. Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je een ander liefhebt die niet aan alle voorwaarden voldoet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:37
 
Met mij Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:38
 
IMRE695 schreef:
Met mij Lachende smiley




ow ja is dat zo? Knipoog smiley
ben jij de prins op het witte paard? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMIENA254





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:42
 
MARISKA601 schreef:
ow ja is dat zo? Knipoog smiley
ben jij de prins op het witte paard? Knipoog smiley

hihi.....Imre zit soms op een wit paard. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:44
 
ANNETTE792 schreef:
Ik ben juist getrouwd die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben als ik op het profiel lezen hier was afgegaan. Een gewone vriendschap prima maar niet iemand waar ik toen een relatie mee aangegaan zou zijn. Iemand met een heel ander leven als ik, andere bezigheden, andere problemen (en vooral te oud Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ).

Maar als je in die vriendschap elkaar beter leert kennen (en dus zonder de druk van: zou hier een relatie uit kunnen komen?) kan iemand die je nooit uit zou zoeken opeens veel beter bij je te kunnen passen dan dat je gedacht had.
Natuurlijk moet het ergens wel klikken om een vriendschap op te bouwen, als je echt niets met elkaar hebt houd het nu eenmaal op.
Maar zoveel mensen zoeken naar "de klik"of "de ware", en dat moet dan eigenlijk ook na 1 date al zo blijken te zijn. Volgens mij werkt het zo niet.

Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden!

Hey Annette!

Leuk dat je er weer bent! Een mooi verhaal over het onstaan van jullie relatie! 'k Denk dat dit ook alles te maken heeft met de hoogte van de verwachtingen, die mensen hebben. Doe de groeten aan je man! Knipoog smiley

Groetjes,
Marijan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 11:48
 
ANNETTE792 schreef:
Ik ben juist getrouwd die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben als ik op het profiel lezen hier was afgegaan. Een gewone vriendschap prima maar niet iemand waar ik toen een relatie mee aangegaan zou zijn. Iemand met een heel ander leven als ik, andere bezigheden, andere problemen (en vooral te oud Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ).

Maar als je in die vriendschap elkaar beter leert kennen (en dus zonder de druk van: zou hier een relatie uit kunnen komen?) kan iemand die je nooit uit zou zoeken opeens veel beter bij je te kunnen passen dan dat je gedacht had.
Natuurlijk moet het ergens wel klikken om een vriendschap op te bouwen, als je echt niets met elkaar hebt houd het nu eenmaal op.
Maar zoveel mensen zoeken naar "de klik"of "de ware", en dat moet dan eigenlijk ook na 1 date al zo blijken te zijn. Volgens mij werkt het zo niet.

Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden!

Goeie middag , zo ben ik 25 jaar gelukkig geweest ... met ook ups en downs maar de meeste downs in de begintijd..... toen we elkaar moesten leren kennen en accepteren want wij waren echt tegenpolen qua karakter maar met het broodnodige respect , alles uitpraten en héél veel liefde van beide kanten , vulden we elkaar prachtig aan ... al hielden we beiden onze eigen identiteit .... Ook ik had nooit geloofd dat ik met zo een man zou huwen .... Door God op mijn pad gebracht ? Dus neem de tijd om elkaar te leren kennen zou ik zeggen , niemand is volmaakt .... dus ik geloof er nog steeds in dat ik ooit nog wel eens iemand op men weg zal krijgen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:14
 
ik ben geen prins op een witte paard... wel een prins met een rode auto.... telt dat ook?
deze prins is iets moderner dus rij ik niet meer op een paard Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:21
 
RELLOK036 schreef:
ik ben geen prins op een witte paard... wel een prins met een rode auto.... telt dat ook?
deze prins is iets moderner dus rij ik niet meer op een paard Clown smiley

De meeste vrouwen zijn niet zo gevoelig voor een auto, Rell. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Helaas voor jou! Toch maar op zoek gaan naar een paard, is mijn advies. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:22
 
RELLOK036 schreef:
ik ben geen prins op een witte paard... wel een prins met een rode auto.... telt dat ook?
deze prins is iets moderner dus rij ik niet meer op een paard Clown smiley

Noem je dat een auto? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En carnaval is toch al voorbij? Of blijft prins carnaval tegenwoordig langer aan Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:25
 
HENK710 schreef:
Noem je dat een auto? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En carnaval is toch al voorbij? Of blijft prins carnaval tegenwoordig langer aan Clown smiley

nah mijn vader is idd prins carnaval geweest ooit en ook koning.... (van de plaatselijke schutterij) mijn broer ook trouwens dus euhm ik heb dan wel adelijk bloed he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt en een konklijke naam.... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:27
 
IMRE695 schreef:
Met mij Lachende smiley

Is dat met of zonder die kat in de zak ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:30
 
RELLOK036 schreef:
nah mijn vader is idd prins carnaval geweest ooit en ook koning.... (van de plaatselijke schutterij) mijn broer ook trouwens dus euhm ik heb dan wel adelijk bloed he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt en een konklijke naam.... Clown smiley

Wij, Wilhelmus...

wordt het dus voortaan als jij iets gaat schrijven? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:34
 
HENK710 schreef:
Wij, Wilhelmus...

wordt het dus voortaan als jij iets gaat schrijven? Clown smiley
zijn konklijke hoogheid rellok... hmmm klinkt niet verkeerd Clown smiley
is goed...
wel ff volkslied aan passen dan....
Wilhelmus van rellok ben ik van limburgs bloed
Den vaderland getrouwe ben ik tot in den dood
Een prinse van limburg (rest weet ik niet)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:38
 
RELLOK036 schreef:
zijn konklijke hoogheid rellok... hmmm klinkt niet verkeerd Clown smiley
is goed...
wel ff volkslied aan passen dan....

Wilhelmus van Rellouwe
ben ik van Limburgs bloed
Den vaderland getrouwe
ben ik tot in den dood
Een prinse van limboland
ben ik vrij onverveerd
De koningin van Holland
heb ik altijd geëerd.
Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:42
 
HENK710 schreef:
Wilhelmus van Rellouwe
ben ik van Limburgs bloed
Den vaderland getrouwe
ben ik tot in den dood
Een prinse van limboland
ben ik vrij onverveerd
De koningin van Holland
heb ik altijd geëerd.
Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
kijk das al beter maar nu maar terug aar topic?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:45
 
RELLOK036 schreef:
kijk das al beter maar nu maar terug aar topic?

Als ik bovenstaande lees.... Kom je denk ik heel erg in de richting Knipoog smiley Een prins ben je al dus wie weet kun je dit topic gebruiken als eeeeeh advertentie...
Bied zich aan prins van Limboland zonder paard met auto Clown smiley en zachte G Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:45
 
MAATJES468 schreef:
Als ik bovenstaande lees.... Kom je denk ik heel erg in de richting Knipoog smiley Een prins ben je al dus wie weet kun je dit topic gebruiken als eeeeeh advertentie...
Bied zich aan prins van Limboland zonder paard met auto Clown smiley en zachte G Lachende smiley

let wel rode auto he ik heb geen witte...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:53
 
JONATHAN890 schreef:
Je kunt iemand vinden bij wie je helemaal past. Je kunt iemand vinden die precies zoals jij is.

Volgens mij gaat het voor de mensen niet lukken om iemand te vinden die 100% gelijk is aan henzelf. Er zullen altijd wel kleine verschillen overblijven, dát maakt dat men elkaar goed kan aanvullen.
Het is op zichzelf goed dat mensen eisenlijstjes en wensenlijstjes opstellen, maar men zal nooit iemand vinden die 100% aan alle eisen en wensen voldoet. Dus is enige relativering van die lijstjes wel nodig.....

Maar wat bevatten die eisenlijstjes eigenlijk? Eisen die belangrijk zijn? Of eisen die bij nader inzien toch beter geschrapt kunnen worden?
Het risico van het wereldwijde internet is dat men zwaarbeladen eisenlijstjes maakt. En dan ziet men al snel voorbij aan degene die wel prima bij hen zouden passen, zeker als die eisenlijstjes eens teruggebracht werden tot normale proporties...... Dus ik bedoel maar: eigenlijk heeft men zichzelf er alleen maar mee als men de lat voor de liefde te hoog legt.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:55
 
Als ik de reacties zo bekijk merk ik dat er zowel relaties met tegenpolen als relaties met gelijke polen bestaan , echter, dat communicatie altijd belangrijk is ....

Hoe ervaar je dan communicatie in je leven ? Hoe je met vrienden, familie en met mensen om je heen omgaat ?
Wat vind je belangrijk daarin ?
Ik kan begrijpen dat als je niet lekker in je vel zit door het één of ander dat je dan anders staat tegenover de ander en je misschien wat afwerend opstelt door negatieve gedachten gevoelens of voorstellingen die je hebt .
Hoe ervaar je dat in je leven om dat samen met een ander op te kunnen lossen ?

En natuurlijk heeft het ene karakter andere invloed op je als het andere of reageer je zelf anders op die verschillende karakters en natuurlijk is geloof éém van de basiswaarden die je hebt waaraan de ander zou moeten voldoen naast andere die allemaal verschillend zijn per persoon. Ik las laatst een profiel van iemand die veel van reizen houdt , terwijl ik in een ander profiel las dat die graag knus thuis was.

En ja, wat zijn verwachtingen waar MARIJAN over schrijft.
Hebben we niet allemaal ons plaatje voor ons van hoe die partner voor ons moet zijn ? En dan meest nog op meetbare feiten gebaseerd zoals van hoe lang die is en hoe oud die is .... net alsof we een lap stof op een raam pas moeten maken .
Waar blijven dan de dingen die met gevoelens te maken hebben ?
Gevoelens kun je niet meten . Die zijn er of die zijn er niet en vaak zijn ze ook niet in woorden en omvang te beschrijven. Gevoelens kunnen zo mooi zijn zoals wij mensen die kennen weten de meeste mensen wel hoe ze zich slecht kunnen voelen zijn we hele sterren in .

Daarom vind ik wat Anette zegt zo goed :
"Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden! "

Dat doen we zo weinig, en gaan alleen op een profiel af met een foto .
Dat zegt wel wat , maar echt niet alles van een persoon .....

En zeker als je elkaar de ruimte geeft , elkaar kunt waarderen in wat de ander doet , dan pas leer je de ware persoon pas kennen .






ANNETTE792 schreef:
Ik ben juist getrouwd die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben als ik op het profiel lezen hier was afgegaan. Een gewone vriendschap prima maar niet iemand waar ik toen een relatie mee aangegaan zou zijn. Iemand met een heel ander leven als ik, andere bezigheden, andere problemen (en vooral te oud Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ).

Maar als je in die vriendschap elkaar beter leert kennen (en dus zonder de druk van: zou hier een relatie uit kunnen komen?) kan iemand die je nooit uit zou zoeken opeens veel beter bij je te kunnen passen dan dat je gedacht had.
Natuurlijk moet het ergens wel klikken om een vriendschap op te bouwen, als je echt niets met elkaar hebt houd het nu eenmaal op.
Maar zoveel mensen zoeken naar "de klik"of "de ware", en dat moet dan eigenlijk ook na 1 date al zo blijken te zijn. Volgens mij werkt het zo niet.

Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:55
 
ARJAN007 schreef:
Volgens mij gaat het voor de mensen niet lukken om iemand te vinden die 100% gelijk is aan henzelf. Er zullen altijd wel kleine verschillen overblijven, dát maakt dat men elkaar goed kan aanvullen.
Het is op zichzelf goed dat mensen eisenlijstjes en wensenlijstjes opstellen, maar men zal nooit iemand vinden die 100% aan alle eisen en wensen voldoet. Dus is enige relativering van die lijstjes wel nodig.....

Maar wat bevatten die eisenlijstjes eigenlijk? Eisen die belangrijk zijn? Of eisen die bij nader inzien toch beter geschrapt kunnen worden?
Het risico van het wereldwijde internet is dat men zwaarbeladen eisenlijstjes maakt. En dan ziet men al snel voorbij aan degene die wel prima bij hen zouden passen, zeker als die eisenlijstjes eens teruggebracht werden tot normale proporties...... Dus ik bedoel maar: eigenlijk heeft men zichzelf er alleen maar mee als men de lat voor de liefde te hoog legt.....
Je haalt nu maar een klein stukje uit het verhaal van Jonathan en volgens mij zegt ie nu juist in de rest van zijn stuk het zelfde als jou....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:55
 
MAATJES468 schreef:
Als ik bovenstaande lees.... Kom je denk ik heel erg in de richting Knipoog smiley Een prins ben je al dus wie weet kun je dit topic gebruiken als eeeeeh advertentie...
Bied zich aan prins van Limboland zonder paard met auto Clown smiley en zachte G Lachende smiley

hihi; heb jij ook al een auto dan, maatje? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 13:13
 
MAATJES468 schreef:
Je haalt nu maar een klein stukje uit het verhaal van Jonathan en volgens mij zegt ie nu juist in de rest van zijn stuk het zelfde als jou....

Het verhaal dat Jonathan citeert zegt alleen in het eerste gedeelte hetzelfde als ik. Daarna gaat het verhaal naar mijn idee een andere kant uit. Daarom heb ik mijn reactie toegevoegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5