ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SJOUKE879
ChristianMatch forum index » Berichten van SJOUKE879
Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:14
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Ja jullie hebben misschien wel gelijk, denk ik. Om eerlijk te zijn heb ik er veel strijdt mee, niet zo zeer dat ik seks moet hebben ofzo. Meer op gebied van zelfbevrediging. Jullie mogen eerlijk van me weten dat ik op dat gebied een probleem heb. En ik snap jullie wel hoor, ik hoor het bij mijn Heere te zoeken.

Ik heb er vrij veel gebed voor gehad, maar begaf me steeds weer tot die verleiding, en nog steeds wel. Je kunt het vergelijken als iemand die verslaafd is aan roken. Alleen seksueel bekeken kan het je geestelijke meer vernielen dan je lief is, teminste dat is mijn ervaring.

Je kunt beter nog rook verslaafd zijn dan een seksuele gebondenheid, seksuele gebondenheden gaat veel dieper dan een rook verslaving, het verziekt je geestelijk leven.

Misschien vinden jullie het raar dat ik er even zo open dr op in ga. Maar ja, ik dacht, laat me gewoon open en eerlijk zijn, kom je het verste mee.

Ik schaam me er ook niet meer voor, deed ik voorheen wel, maar nu niet meer, juist door je ervoor te schamen, kom je juist vaak geen stap verder om er van af te komen.

Ik ben er ook zo open over voor t geval hier andere mensen zijn die misschien ook met datzelfde probleem zitten, misschien stimuleren we in zulke omstandigheden elkaar ook wel, en leren we elkaar misschien ook beter kennen. Juist door stimulaties kan het wel eens een goede werking hebben waardoor we juist leren hoe we minder ons laten overgeven aan seksuele gedachten enzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 16:23
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Ze hebben vandaag de dag ook medicijnen tegen begeerlijke gevoelens en verlangens. Tenminste in Amerika worden die medicijnen al verkocht. Misschien is dat ook wel iets voor hier in Nederland. Las het laatst al eens op internet.

Wie weet dat zoiets de seks voor het huwelijk nog beter in te toomen valt.

sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 12:18
BerichtOnderwerp: Aanrader voor mensen met huwelijksproblemen of relatie...
 
@LOES

Ik begrijp wat je voelt, beste Loes. Ik ervaar het soms ook wel. Maar weet je waar heel veel mensen zich ook vaak in vergissen en daar heb ik me ook vaak in vergist. Geloof is niet gebouwd op gevoel maar juist op het bewustzijn van wie Jezus Christus is en wat je met Hem wilt gaan doen in je leven. Leven met Jezus gaat inderdaad niet zonder slag of stoot. Maar Hij zegt dan ook weer: Ik heb u geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst.. We denken vaak dat God onze pijn weg haalt, maar dat is niet het geval. Hij draagt onze pijn en strijd met zich mee om een levenswandel met Hem af te leggen, zodat we Hem beter leren kennen tijdens die levenswandel. Wat als Hij onze pijn en last meteen weg zou halen? Hoe zouden we dan nog een levenswandel met Hem kunnen hebben? Want als de ellende weg is, nemen mensen toch weer afstand van het geloof, teminste sommige mensen dan. En je leert Hem beter kennen tijdens de strijd dan zonder strijd. Zo leren we beter hoe Zijn wegen zijn, waar Zijn wegen heen leiden, wat Hij van ons wil en vraagt.

Zonder strijdt is er ook niks om voor te strijden, echte liefde bewijst zich door stand te houden in de strijdt.

Maar goed, wederom, ik ben maar mens, misschien zie ik het wel verkeerd. Maar dit zijn woorden ook weer uit eigen ervaring.

sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Seks voor het huwelijk. Ik zal maar eerlijk bekennen, ik heb die regels overtreden, helaas. Maar heb er 1 ding van geleerd. Mocht het ooit zo wezen dat ik een vrouw zou ontmoeten, dan is het voor mij meegenomen, geen seks meer voor het huwelijk.

Seks voor het huwelijk kan een mens erg beschadigen. Vooral als je erachter komt dat er een einde word gemaakt aan een relatie. Want de pijn en teleurstelling is dan veel groter. Uit ervaring.

Maar de vraag is of ik er echt spijt van heb, ik moet nog leren om er spijt van te hebben. Het is erg moeilijk om voor zulke dingen berouw te tonen. Het lukt me eerlijk gezegd niet zo goed.

Maar goed, dat is puur uit eigen ervaring. Bijbels bekeken, verbiedt God het, en sta daar dan ook pal achter. Maar tis ingewikkeld om in bepaalde omstandigheden een helder plaatje ervan te kunnen krijgen.

Sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:36
BerichtOnderwerp: Aanrader voor mensen met huwelijksproblemen of relatie...
 
@LOES

Inderdaad loes, de strijd des levens gaat niet van lijendakje zoals wij dat graag zouden wensen. Maar weet je loes, hoe graag en hoe goed we onze best ook doen om voor Hem te leven, het gaat altijd gepaard met strijd.

Je kunt een relatie met onze Heere vergelijken als een relatie tussen man en vrouw. Hieronder een een simpele vergelijking

Ik was eens aan de wandel, tijdens de wandeling trof ik een hele mooie en een hele lieve vrouw. Ik was meteen verliefd op haar. In alles wat ze deed, in alles hoe ze leefde trok mij zo aan. Ik dacht bij mezelf van ; "oh wat zou een leven samen haar toch mooi kunnen zijn". Na een aantal weken dat ik wat met haar optrok, merkte ze wel dat ik verliefd op haar was. Maar ze wees me af, ze zei; "ik voel niks voor jou, en jij bent niet wat ik zocht". Dus als vrienden gingen ze verder door het leven. Later ogenblikkelijk, trof ik weer een hele fijne vrouw, maar deze keer was het raak. Heb mijn hart aan haar toegegeven, we zijn gelukkig getrouwd. De vrouw die ik voor deze vrouw ontmoete kwam even langs, en zag hoe goed deze vrouw het had, en dat ze eindelijk gelukkig was, echt gelukkig. Die andere vrouw die me afgewezen had, zag toen pas in wat zij eigenlijks gemist had, zij was zelf niet tevreden over haar eigen relatie, en kwam tot ontdekking dat haar afwijzing op mij verkeerde keuze was geweest. Maar er was geen weg meer terug, ik was getrouwd, en zij was getrouwd.

Zie je? Dit stukje verhaal dat ik dus gewoon ff bedacht heb, vergelijk ook weer met mensen die niet voor Jezus willen kiezen en gewoon hun eigen leven willen gaan leiden, maar uiteindelijk komen ze wanneer het te laat is, erachter dat zij heel wat gemist hebben. God kan een mens niet dwingen om voor Zijn Zoon Jezus te gaan kiezen. Jezus vraagt om onze harten te openen voor Hem, want dan is de liefde echt en puur. Liefde onder dwang is geen echte liefde en is dus ook niet puur, dus heeft het ook geen waarde.

Zo kijk er zelf eigenlijks tegen aan. Misschien wel wat steekjes en haakjes, maar tis een vergelijking. En vind het altijd weer fijn om dingen hier te mogen delen met iedereen.

Sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:41
BerichtOnderwerp: Aanrader voor mensen met huwelijksproblemen of relatie...
 
Ik zag zo al die reacties, erg bijzonder om te zien hoe iedereen er over denkt. Maar inderdaad bepaalde stukjes zijn vaak verre van de realiteit. Kijk het gaat niet zozeer dat om die 40 stappen gaat. Het is juist om te laten zien op wat voor wijze en manier je vrouw of je man kunt bewijzen hoeveel je van haar of hem houdt. Zoals in die film ook voor komt, dag 23 of 22??? Toen kwam het moeilijkste gedeelte, en dat was: totaal niks geen teken dat zij nog verder wilde, en ze had de brieven echtscheiding al klaar te liggen. En toen liet hij de hoop ook vallen en belde zijn vader. En die zei dus, zet gewoon nog even door, dan zul je het zien. Ik vond en vind nog steeds een treffer die film, ondanks bepaalde punten. Ik ben er door geraakt en heb er zeer veel van geleerd.

Volg nooit eerst je hart want dat kan zelfs bedriegelijk zijn, volg je hart eerst in goede banen, dan pas kun je erop vertrouwen. En dat kan niet zonder onze Heere. Dat waren dus ook ongeveer de woorden die werd gezegd in die film. Ik heb er zoveel van geleerd.

Een relatie onderhouden is niet zo gemakkelijk dan het lijkt. In het begin van een relatie lijkt het allemaal zo mooi, geen zorgen aan je hoofd. Maar naarmate je langer en wat vaker bij elkaar komt, begin je dingen te vinden bij elkaar waar je eigenlijks niet op gerekend hebt, om dat zo ff simpel uit te drukken. Maar dan gaat het er juist om, wat doe je, wat voor keuzes maken we samen dan? Bij elkaar weg gaan omdat het allemaal buiten verwachtingen ging, of gewoon doorzetten en door blijven vechten voor een relatie. Geen enkele relatie zal ooit perfect worden, teminste zo denk ik erover. Je kunt wel soms spreken van een unieke relatie. Maar een perfecte man of vrouw zullen we nooit vinden. Er zijn altijd wel punten waarop we dan zeggen, we passen toch niet bij elkaar, dit soort woorden worden vaak uitgesproken waardoor heel veel relaties onnodig uit elkaar vallen. Ook al voel je in een relatie niets meer voor elkaar, dat zijn juist de hoogte punten om juist elkaar datgene te geven wat een relatie kan redden. Ook weer een stukje van die film. Trouwen in goede en slechte tijden, dat houdt in; ook al zijn gevoelens voor elkaar soms weg, dan juist moet er gestreden worden. Relatie is niet gebouwd op rozengeur en manenschijn, een relatie is niet gebasseerd op gevoel maar op het geweten en bewustzijn van elkaar en op elkaar.

Maar goed, misschien zie ik er wel heel verkeerd tegen aan, voor een ieder is het altijd weer anders in een relatie. Dus ja... Maar al met al hebben we Gods hulp nodig in een relatie, door Hem erbij te betrekken leren we juist beter hoe we met elkaar om gaan. Door Hem een huwelijk te laten leiden, leren we van de fouten die we maken. Hij zal een relatie in tijd van strijd juist aansterken en volharden, maar we moeten er zelf wel iets voor doen, en dat is bovenal onze liefde voor Hem en van daaruit kunnen we onze man en vrouw lief hebben en van elkaar houden. En wat een voorrecht dat we als man of vrouw een gezin mogen leiden. Een eigen gezinnetje.

Ik heb zelf nog niet zo lang geleden een relatie gehad, daar is onverwachts een einde aan gemaakt, door haar. Ik had graag verder willen gaan met haar. Maar ze kon het niet, ook omdat ik toch anders in het leven sta, waarvan anders zouden zeggen: apart in het leven sta. Zij had een kleine meid waar ik zo goed mee kon, een meisje van 7 jaar. En elke avond dat ik daar kwam ging ze bij me op bank zitten, keken we samen tv, en als ze op bed lag, kwam mijn ex vriendin naast me zitten en lag met haar hoofd op mijn schoot. Kijk ik kan zeggen, ik heb een stukje paradijs ervaren toen, ondanks de strijd die er wel eens was bij mijn ex vriendin thuis, ik was op dat moment een gezegende man. Ondanks de strijd bij haar thuis voelde mijn leven erg compleet. Het strijden ging ons gemakkelijker af dan wanneer je alleen als vrijgezelzijnde in het levens strijd staat. Is een heel groot verschil. De laatste weken nadat het uit was tussen haar en mij gaat het niet zo gezegend. Van de ene klappen naar de ander. En dan ervaar je toch dat je wat meer moeite moet doen om die strijd samen met Hem te doorstaan.

Maar goed, dat waren dus mijn ervaringen, zo ongeveer. Misschien zie ik er wel verkeerd tegen aan, maar ja. Ik ben ook maar een mens van vlees en bloed en met zijn eigen fouten.

Sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 13:02
BerichtOnderwerp: Aanrader voor mensen met huwelijksproblemen of relatie...
 
och ja dat is ook zo:-S, sorry daarvoor. Ja naja dan raad ik iedereen m aan om het te gaan kopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 10:36
BerichtOnderwerp: Aanrader voor mensen met huwelijksproblemen of relatie...
 
Tot mijn stomme verbazing trof ik een link naar deze film. Het is dus op die website video toegestaan om deze films daar te uploaden.

http://www.veoh.com/browse/videos/category/drama/watch/v20195789aDgcXCre
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 10:31
BerichtOnderwerp: Aanrader voor mensen met huwelijksproblemen of relatie...
 
Gisteren heb ik een film gezien "Fireproof", met kirk cameron. Het is een aanrader, deze film, voor iedereen die relatie problemen hebben. Het is een aanrader. Ik heb verder geen relatie, maar heb er wel uit ontdekt, dat ik beter kan wachten met een relatie. Je leert ook dat een relatie/huwelijk onderhouden niet iets kleins is en dat het soms energie kost om je te bewijzen. Door deze christelijke film heb ik ontdekt dat ik er niet klaar voor ben, om een relatie aan te gaan. En dat is wel bijzonder, het gaat over een 40 dagen stappenplan. Kirk die speelt als Caleb, krijgt een boek van zijn vader, een boek hoe hij alsnog zijn huwelijk kan redden. Helaas kom je erachter dat dit heel veel moeite kost, vooral omdat een vrouw zachtheid en tederheid nodig heeft. Een vrouw is van nature zo ingesteld, en een man zal moeten vechten om het hart van zijn vrouw/vriendin te overwinnen. In de 40 stappen die Kirk(gespeeld als Caleb) voor zijn neus krijgt, lijkt het op het eerste gezicht dat het na 22 stappen hopeloos lijkt te zijn om zijn huwelijk alsnog te redden en alsnog door te gaan met die 40 dagen stappenplan. Maar als je de gehele film bekijkt zul je zelf ontdekken hoe jouw/uw relatie/huwelijk er voor staat. Ik heb er veel van geleerd toen ik er aandachtig goed op heb gelet. Ik erkende mezelf meteen wel wat in die Caleb. En van daaruit heb ik heel veel geleerd, werd ook wel geraakt door deze film.

Nogmaals, raad ik heel veel mensen hier deze film aan. Ik deel het met jullie omdat ik zoveel huwelijken en relaties onnodig zie stranden. En ook uit die film blijkt maar weer dat er vaak door egoisme relaties naar de donder gaan, zoals ik wil dit en dat, en daardoor komen er misverstanden, waardoor we vaak misleidt worden of zelfs afgeleid worden door de dingen rondom een relatie of huwelijk.

Ik zou deze film graag online willen zetten, maar helaas mag dat niet, maar dan had ik meteen de link erbij gezet, ik ben zelf erg enthousiast over deze film.

Sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 21:41
BerichtOnderwerp: Begrip in een relatie...?
 
Dank jullie wel voor de goede reacties. Zo weet ik ongeveer ook hoe anderen er naar kijken. En een eigen mening is wel gezond. Vind het ook wel bijzonder hoe de één denkt, en de ander weer anders denkt. Wederom, bedankt. En wat betreft t filmpje, ja heb ik eigenlijks voor vrienden gemaakt. Dat zijn dus die mensen op die foto's. En inderdaad niet iedereen is een liefhebber van piratenmuziek. Maar goed, ik vond naar mijn mening het nummer een rakertje, als ik 't zo mag zeggen. En ja tis inderdaad ook wel een trieste nummer, maar ja...

Maar is wel fijn dat je dingen kunt bespreken hier. Dat is wel leuk.

Sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 23:10
BerichtOnderwerp: Begrip in een relatie...?
 
Wat ik vaak zie in vele relaties dat begrip enkel een oppervlakkig betekenis heeft. Begrip voor elkaar, elkaar begrijpen zowel in goede als kwade tijden.

Gevoelens, wanneer leren we elkaar begrijpen? Wanneer staan we open om elkaar te begrijpen zoals het hoort. Hieronder een filmpje dat ik met fotos van bekende vrienden in elkaar heb gezet.

Er is weinig begrip vandaag de dag, en dat egoisme de hand heeft genomen zowel in de wereld als onder de gelovigen. Hoe kun je een relatie voort zetten zonder begrip voor elkaars gevoelens?

http://www.youtube.com/watch?v=45LZxfCR3mI

Gegroet en gezegend,

sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:16
BerichtOnderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
 
wisten jullie dat er in de wtc explosieven voor die tijd al waren geplaatst?Knipoog smiley. Ik geloof niet dat het hier om terrorisme gaat, maar goed. Om dat allemaal uit te leggen, kost het veel woorden. De overheden zijn lang zo schoon niet dan we denken. Maar goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: Gaven & talenten - deel ze...
 
Het is wel eens leuk om talenten & gaven met elkaar uit te wisselen. Zo zie je wat meer van mensen. Ik dacht laat mij eens een hobby van mezelf zien. Zo ben ik wel wat bezig zo nu en dan met video bewerking. Daarnaast bewerk ik ook wel wat audio gevallen, zoals jingles voor radiostations, waarin ik in de toekomst ook een eigen internet bedrijfje ervoor op wil zetten. Maar ja dat moet eerst wachten omdat het nog hectisch is hier thuis. Oke, één van mijn gemaakte experimenteerde filmpjeLachende smiley.

http://www.youtube.com/watch?v=rEhmLZc-X6g
Oke, met dit filmpje ben ik dus tot de ontdekking gekomen dat eigen video clipsmaken gemakkelijker is dan ik dacht. Zo werk ik ook wel eens met groeneschermen, helaas doordat nu alles vol staat hier, is het momenteel onmogelijk om met de groene scherm te gaan werken. Maar uiteindelijk zie je dat de mogelijkheden eindeloos zijn.

Sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 00:01
BerichtOnderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat
 
@KABEE

P.S.

Ik zie nu ook pas dat je genoeg hebt mee gemaakt, broeder. Je eigen vrouwtje dat je heeft verlaten. Om wat voor reden het ook moge zijn, ik zie aan je foto dat je genoeg strijdt hebt doorstaan. Laat je niet naar beneden slaan omdat mensen een oordeel trekken op je uitstraling, zo kwaad ben je beslist niet. Mensen begrijpen vaak niet waarom sommige mensen een bepaalde gezichtsuitdrukking hebben, maar uiteindelijk als mensen je persoonlijk leren kennen, zullen ze het anders gaan inzien. Je bent een goeie man die zichzelf is en probeert te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 23:56
BerichtOnderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat
 
@KABEE

Inderdaad, broeder. Maar ook haakt het bij mij wel van alle kanten. Ik weet dat ik de toevlucht tot Hem moet nemen. Ik heb het te weinig gedaan, om mijn toevlucht tot Hem, mijn Jezus en Heere, te zoeken. En ik doe het nog steeds te weinig. Maar toch weet ik dat het zo hoort, en hoe het moet, dus daarom dat ik het deel met mensen die het misschien we kunnen en alleen een aanwijzing nodig hebben. Het is moeilijk, mijn waarde broerder, moeilijk, je zoekt toevluchten tot dingen die nergens naar toe leiden, dat zijn juist de kenmerken van teleurstellingen. Keer op keer werd ik teleurgesteld in relaties, behalve in relatie en dat was met die van Jezus, Hij haalt me steeds weer aan, elke keer weer. Het is soms moeilijk, mijn waarde broeder. Ik heb de laatste tijd weinig goeds gedaan, helaas. En ik voel me soms zo radeloos, want het voelt alsof je er alleen voor staat, ook al staat mijn almachtige Heere naast me. Ook al heb je nog zoveel vrienden, pijn en verdriet kun je enkel overgeven aan je Heer, daar kan een aardse vriend niet tegenop, helaas. Dat is de werkelijkheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879 (39)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat
 
Een vraag... dat iedereen zich wel eens afvraagt. We worden dagelijks plat gegooid met omstandigheden om ons heen. En krijgen we daardoor nog wel eens de tijd om na te denken over alles? Ik ben zelf sindskort op een rare teleurstellende wijze in de steek gelaten. Ik heb twee weken lang gedacht, ik kan het wel aan, valt wel mee. Ik leefde vrolijk en blij verder. Maar na 2 weken begon ik mijn ex-vriendin te missen.

Het probleem wat wij vaak overzien is dit. We hebben misschien veel vrienden en/of familie waar je terecht kunt. In het begin stadium voelt het goed, en kun je je woorden kwijt. uiteindelijk na 2 of meerdere weken begin je langzamerhand toch iets te missen. Je probeert het niet toe te geven, want ach in die twee weken liet ik ook niks merken, dus wat zou het raar zijn dat ik er nu pas mee aan kom zetten dat ik haar nu pas begin te missen, andere woorden, je stoerder of harder voordoen. Maar het breekt jezelf, eerst zie je het niet, maar naarmate je langer alleen bent begin je een gemis te ervaren. Door de vriendschappen die we hebben, door de activiteiten naast ons werk(beroep) vullen vaak wel zaken in, maar juist daardoor krijg je weinig tijd om na te denken en te verwerken wat je net geleden is overkomen. Alles moet verwerkt kunnen worden, net zoals een computer dat doet. Een pc kun je misschien met extra geheugen aandringen om alles sneller en beter te kunnen verwerken, maar bij een mens is dat anders.

Ik heb zelf ervaren dat ik mijn exvriendin na 2 weken zo erg begon te missen, vooral haar kleine meid waar ik een goeie band mee had. Ik had eindelijk het gevoel dat ik eindelijk een eigen gezegend gezin zou krijgen. Helaas is die droom ingestort, en van wat er over is, zijn stoffen en wolken vol met herinneringen. Je ziet de wolken van de instorting om je heen zien waaien, je ziet de mooie en slechte momenten. Juist dan op dat moment begin je zo goed in te zien dat zelfs de slechte momenten juist de mooie momenten ingevuld hebben. Ja, ik mis haar soms nog wel wat. Maar ja... dan is de vraag aan ons, wat gunnen wij ons zelf dan, zodra we er alleen voorstaan? Gaan we verder met feesten met vrienden, en etc. of geven we ook ons zelf de tijd om de herinneringen te verwerken en het een plaats te geven in je hart, zodat je de gebrokenheid een plaats kunt geven, want dan pas kunnen we verder zien in ons leven.

Zo denk ik erover, en de pijn doet soms zo zeer, zo zeer dat je knielend op je bed zit, knielend om vergeving, knielend om je Heere aan te roepen, knielend om Hem je tranen te laten tonen, knielend om die last aan Hem te kunnen geven. Helaas zal onze Heere de last nooit wegnemen, heeft ie ook niet gezegd dat Hij dat zou doen, Hij zal het met zich mee dragen in ons leven, om op die weg een relatie met ons verder op te kunnen bouwen, en zo leren we Zijn weg ook beter kennen, denk ik. Hij draagt ons lijden, zodat we in een route de tijd kunnen nemen om Hem nog beter te leren kennen. Stel dat Hij onze pijn en strijdt meteen weg zou nemen, wat blijft er dan nog over? Wat heb je dan geleerd? Niks, je hebt niks geleerd. Juist je lijden samen met Hem te delen leer je Zijn macht van liefde kennen, alleen zal dit gaan met struikelingen.

Dat zijn mijn ervaringen wat ik in de loop der jaren heb door gemaakt.... wat betreft, relaties.

Sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SJOUKE879
Pagina 1 van 1