ChristianMatch
 


Forum

Begrip in een relatie...?
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SJOUKE879





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 23:10
 
Wat ik vaak zie in vele relaties dat begrip enkel een oppervlakkig betekenis heeft. Begrip voor elkaar, elkaar begrijpen zowel in goede als kwade tijden.

Gevoelens, wanneer leren we elkaar begrijpen? Wanneer staan we open om elkaar te begrijpen zoals het hoort. Hieronder een filmpje dat ik met fotos van bekende vrienden in elkaar heb gezet.

Er is weinig begrip vandaag de dag, en dat egoisme de hand heeft genomen zowel in de wereld als onder de gelovigen. Hoe kun je een relatie voort zetten zonder begrip voor elkaars gevoelens?

http://www.youtube.com/watch?v=45LZxfCR3mI

Gegroet en gezegend,

sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 07:38
 
Wat een mooi en lief filmpje, goed gedaan Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 16:48
 
SJOUKE879 schreef:
Wat ik vaak zie in vele relaties dat begrip enkel een oppervlakkig betekenis heeft. Begrip voor elkaar, elkaar begrijpen zowel in goede als kwade tijden.

Gevoelens, wanneer leren we elkaar begrijpen? Wanneer staan we open om elkaar te begrijpen zoals het hoort. Hieronder een filmpje dat ik met fotos van bekende vrienden in elkaar heb gezet.

Er is weinig begrip vandaag de dag, en dat egoisme de hand heeft genomen zowel in de wereld als onder de gelovigen. Hoe kun je een relatie voort zetten zonder begrip voor elkaars gevoelens?

http://www.youtube.com/watch?v=45LZxfCR3mI

Gegroet en gezegend,

sjouke



Denk jij nou echt dat iedereen in een relatie jou het ultieme kijkje in de keuken geeft???
Joh, je kijkt er tegenaan, nooit er in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNABEL475





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 20:26
 
Mooi filmpje


PIETER649 schreef:
Denk jij nou echt dat iedereen in een relatie jou het ultieme kijkje in de keuken geeft???
Joh, je kijkt er tegenaan, nooit er in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 20:55
 
SJOUKE879 schreef:
Wat ik vaak zie in vele relaties dat begrip enkel een oppervlakkig betekenis heeft. Begrip voor elkaar, elkaar begrijpen zowel in goede als kwade tijden.

sjouke

Het woord begrip wordt net zoals de woorden empathie, respect wel eens gebruikt zonder dat we echt wel weten waar het over gaat. Het staat mooi op je CM-cv en meestal hebben we ook de intentie die woorden in werkelijkheid om te zetten. We verlangen soms iets van een ander wat wel zelf moeilijk kunnen naleven. Ik zeg niet dat we dat bewust doen. Neen zeer zeker niet. Alleen blijkt de praktijk anders te zijn dan onze bedoelingen en verlangens.

Begrip is iets dat in je moet zitten maar zich ook verder moet ontwikkelen. Het heeft tijd nodig om tot zijn volle uiting te komen. Als die er al komt. Enkele jaren geleden zei mijn moeder me naar aanleiding van hun 40ste huwelijksverjaardag dat ze na 40 jaar nog steeds mijn vader leerde kennen, leerde ontdekken. Hem kon aanvaarden zoals hij was. Ze bedankte me ook omdat ik op 16 jarige leeftijd hen beide eens bij hun nekvel nam en hen voorstelde om eens goed naar hun huwelijk te kijken. Na de zoveelste hartverscheurende ruzie was deze ingreep wel nodig. Na de Complete zat ik in een donkere koude kerk voor het altaar geknield en overdacht ik de woorden van mijn moeder. De tranen kwamen met liters. Begrip is meer dan een goede intentie, het is meer dan woord dat uit 6 letters bestaat. Begrip is luisteren, praten en vooral veel geduld hebben. Althans, zo heb ik het ervaren in een vrij bewogen leven.

Begrip is echt meer dan iets willen nastreven. Het is werken en het geduld willen opbrengen. Begrip is ook begrip hebben wanneer het over jezelf gaat. Vooral wanneer het over jezelf gaat want we zijn ook maar mensen die hier en daar eens een steekje laten vallen.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 20:56
 
SJOUKE879 schreef:
Wat ik vaak zie in vele relaties dat begrip enkel een oppervlakkig betekenis heeft. Begrip voor elkaar, elkaar begrijpen zowel in goede als kwade tijden.

Gevoelens, wanneer leren we elkaar begrijpen? Wanneer staan we open om elkaar te begrijpen zoals het hoort. Hieronder een filmpje dat ik met fotos van bekende vrienden in elkaar heb gezet.

Er is weinig begrip vandaag de dag, en dat egoisme de hand heeft genomen zowel in de wereld als onder de gelovigen. Hoe kun je een relatie voort zetten zonder begrip voor elkaars gevoelens?

http://www.youtube.com/watch?v=45LZxfCR3mI

Gegroet en gezegend,

sjouke

Hoi Sjouke,

Ik vind dat je het filmpje mooi in elkaar gezet hebt. Leuk om naar de gezichten te kijken.
De muziek vind ik echter niks. Ik vind het een blikkerig lied, en ik werd er een beetje treurig van eerlijk gezegd. De clou van het verhaal kwam iets te laat vond ik, te laat om positief te kunnen zijn. Zelf herken ik daar niets in. Dat kan ik van je filmpje niet zeggen. Met liefde en aandacht voor de ander gemaakt, zo komt het op mij over.
Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 20:57
 
SJOUKE879 schreef:
Wat ik vaak zie in vele relaties dat begrip enkel een oppervlakkig betekenis heeft. Begrip voor elkaar, elkaar begrijpen zowel in goede als kwade tijden.

Gevoelens, wanneer leren we elkaar begrijpen? Wanneer staan we open om elkaar te begrijpen zoals het hoort. Hieronder een filmpje dat ik met fotos van bekende vrienden in elkaar heb gezet.

Er is weinig begrip vandaag de dag, en dat egoisme de hand heeft genomen zowel in de wereld als onder de gelovigen. Hoe kun je een relatie voort zetten zonder begrip voor elkaars gevoelens?

http://www.youtube.com/watch?v=45LZxfCR3mI

Gegroet en gezegend,

sjouke

Hoi Sjouke,

Ik vind dat je het filmpje mooi in elkaar gezet hebt. Leuk om naar de gezichten te kijken.
De muziek vind ik echter niks. Ik vind het een blikkerig lied, en ik werd er een beetje treurig van eerlijk gezegd. De clou van het verhaal kwam iets te laat vond ik, te laat om positief te kunnen zijn. Zelf herken ik daar niets in. Dat kan ik van je filmpje niet zeggen. Met liefde en aandacht voor de ander gemaakt, zo komt het op mij over.
Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 21:41
 
Dank jullie wel voor de goede reacties. Zo weet ik ongeveer ook hoe anderen er naar kijken. En een eigen mening is wel gezond. Vind het ook wel bijzonder hoe de één denkt, en de ander weer anders denkt. Wederom, bedankt. En wat betreft t filmpje, ja heb ik eigenlijks voor vrienden gemaakt. Dat zijn dus die mensen op die foto's. En inderdaad niet iedereen is een liefhebber van piratenmuziek. Maar goed, ik vond naar mijn mening het nummer een rakertje, als ik 't zo mag zeggen. En ja tis inderdaad ook wel een trieste nummer, maar ja...

Maar is wel fijn dat je dingen kunt bespreken hier. Dat is wel leuk.

Sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1