ChristianMatch
 


Forum

Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 00:00
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
ah de buurman kan nog in de tuin rondlopen..............? Clown smiley





Smiley met dichtgeplakte mond

die is wel praktisch doof hé Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:50
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
haha gezellig; kunnen jullie samen roepen als het zingen niet lukken wil, xabia!! Knipoog smiley

Hoe graag ik het ook zou willen, maar zingen is echt niet aan mij besteed... en zeker niet na die ingreep op men keel Verraste, verbaasde smiley
Men dochter was er van overtuigd dat er een God was, toen ik men stem kwijt was Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik zal anders een vlag meebrengen Clown smiley


Laatst aangepast door
XABIA794
op maandag 11 juni 2012, 23:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:47
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
dat bedoel ik dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:47
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Ik zal je niet kopiëren maria, maar dat is alleen duidelijk als je reageert op het vorig stukje
soms reageert men hier op een tekst van een paar reacties vroeger.
dan ga je pas een hoop verwarring creëren. en terwijl je schrijft kunnen er ondertussen al meerdere reacties gekomen zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:37
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
CARMEN073 schreef:
Lijkt me wel leuk om ook te komen. Ben wel zo'n halleluja-type... Engeltje smiley

is ook okeej, er zijn nog zo'n types Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 18:17
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HENK393 schreef:
Blijkbaar is dit wèl een hot item onder de 40+ ers Smiley met dichtgeplakte mond

zo "hot" is het hier allemaal niet Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 18:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Wat zal ik zeggen Petra. Ik weet waar ik het over heb mbt zielse banden, het geestelijke dus. De geestelijke wereld is heel complex. Dat is een hele studie op zich. Te complex om in een note dop te schrijven. God heeft genade, Satan niet. Gezien de bijbel voor ons best wil is geschreven en ons als voorbeeld is gegeven ligt het aan ons wat we ermee willen doen.

Er zijn boeken te vinden over zielse banden als je erin wil verdiepen bv Zielse banden. De onzichtbare (verkeerde) bindingen door david cross. Bevrijd van banden door wilken van de kamp zie www.bevrijdingspastoraat.nl Wilken van de kamp is een pastoor die heel veel mensen pastoraal begeleid heeft. Hij weet dus waar hij het over heeft. Hij trekt het hele land door om mensen te informeren. kijk of je een keer een bijeenkomst van hem kan bijwonen. Altijd goed om te doen.
Zijn boeken zijn ook goed en leerzaam.

God oordeelt hoererdeers, ongelovigen etc mits zij zich bekeren, Jezus aannemen en een leven in gehoorzaamheid aan Christus leven. Daar is de bijbel ook heel duidelijk in. Let wel, ik zeg niet dat jij hoereert. Het is algemeen bedoeld opgeschreven vanuit bijbels oogpunt. het is ook niet geschreven om iemand te veroordelen. Ik hoef dat niet te doen dat heeft de bijbel al gedaan. Ik citeer alleen.

Hoe vloeken werken en hoe ze hun ingang in iemands leven vinden dan zou men zich meer in het geestelijk van de bijbel gaan verdiepen. Ook een hele studie op zich die ook niet in een note dop te schrijven is. Voor mij is het een jarenlange studie geweest en nog is. Er valt heel heel veel te leren over de geestelijke wereld vanuit de bijbelse verhaaltjes maar ook van degene die ervaring daarin hebben door hun boeken te lezen. Ook de boeken van wilken van de kamp zijn mij tot zegen geweest.

Ik zou zeggen ga je verdiepen in het geestelijk dan kom je er vanzelf wel achter. Ik heb dat ook gedaan en ben nog steeds mee bezig.

Wel apart om even te noemen dat we dan ons in dezelfde boeken verdiepen, en toch ook weer veel verschillen in de interpretatie hiervan...
Wilkins werk is vooral gericht op bevrijding. Ik vind het onterecht dat je dan alles maar plaatst onder de noemer ontucht.
tussen seksverslaving en celibatair leven zijn vele nuances ...
De boeken van Wilkin, Ouweneel, Anderson en zo meer hebben me ook veel geholpen in mijn levenswandel met de Here.
En toch vind ik het strakke denken in hun visie niet terug zoals jij dat interpreteert.
Net als bij het Woord haal je een klein stukje eruit om een bepaalde onderwerp te ondermijnen.
Hun schrijven is vaak een verrijking op Gods Woord, doordat ze hier goed over nadenken, doch is niemand onfeilbaar en heeft niemand de waarheid in pacht.
Het gaat hier vooral ook over onderscheiding in vlees en geest.
Je gooit in jou vorig schrijven (weliswaar tussen haakjes) ook weer allerlei handelingen op als "zonde" terwijl ze er gewoon niet staan.
En voor alle duidelijkheid, het gaat er hier vooral niet om "zonde" goed te spreken. Het gaat hier vooral over het vraagstuk over "zonde" op zichzelf.
Je kan niet zomaar alles onder hoererij plaatsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 16:42
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
PETRA411 schreef:
Klopt ik kan geen veroordeling vinden dat jezus de vrouw bij de put veroordeelt over het feit dat haar situati met die man zo is. En stel dat jezus haar daarom veroordeelde weten we de reden ook niet warom, omdat ze niet officieel getrouwd was, of omdat de man niet zo leuk was, ofzo?

De overspelige vrouw, deed aan overspel, niet aan sex voor het huwelijk,en dat is iets anders overspel

Verder over de woorden wat god heeft samengevoegd word niet gescheiden, of hoe het er precies staat, tja ikblijf altijd ergens een gebondenheid voelen met me exman na 20 jaar huwelijk, daar komt niets tussen, of ik nu weer opnieuw trouw of niet.

Zo kan je ook denken,echtscheiding is verkeerd, tenzij overspel
Heb hier lang mee geworstelt, en als er geen sprake is van overspel ,maar bv een man die agressief is?
Zou god het veroordelen dat je met je kinderen weggaat om ze een thuis te geven waar ze zich veilig en geborgen kunnen voelen? Denk het niet.
Die van mij deed ook aan overspel, maar stel dat hij dat nou niet had gedaan,had ik dan volgens de woorden van god moeten blijven?
In een boek met profetieeen van david wilkerson ,een man die dicht bij god leefde schreef hij dat god hem openbaarde dat in sommigge gevallen
een echtscheiding niet anders kan.
De fout die ik destijds tijdens mijnhuwelijk maakte is dat ikgod de rug toekeerde toen dingen slecht gingen,ikvraag me wel es af, en als ik toen god omhulp had gevraagd? Maar kan de dingen niet terug draaien, zou god mij veroordelen ik gescheiden ben, ik weggegaan ben? Geloof er niets van.
Mijn ervaring is dat god,ondanks ik hem de rug had toe gekeerd me niet los liet,me heeft geholpen, me heeft geholpen om me leven weer op te pakken, mij en me kinderen heeft geholpen het verdriet een plek in ons hart tegeven.
Jezus mebegrijpt het warom en me niet veroordeelt, kreeg laatst een prachtigge profeti over mij,met prachtige woorden.

Dus we kunnen wel zeggen de bijbel zegt...want er staat...., tja begrijpen we dat wel echt goed, of jezus dat bedoelt? In onze situatie? Ik lees het geheel wat jezus zegt en vandaar uit denk ik wat jeus ervan vind.

Wat yes hiervoor schrijft is ook goed gezegd, en hoezit het met andere dingen? hebzucht,etc. noem maar op...
En laten we niet de foutmaken om onze dingen vanuit het oude testament te beslissen, het oude testament was het oude verbond, later kwam er eennieuw verbond, het nieuwe testament, we hoeven niet meer iemand te stenigen omdat die persoon overspel pleegt ofzo

Zo denk ik erover...

Dat bedoel ik er ook mee te zeggen Petra...
Als ik naar men "christen" leven kijk, dan zie ik dat Gods Woord als een leidraad door men situaties loopt om te groeien en te leren.
Daarom dat ik steeds vooral wijs naar die naastenliefde, die al op zich het overdenken waard is.
De vrouw aan de put is voor mij een boodschap, dat Jezus best wist dat hij door Samaria ging, Joden gingen normaal met een grote bocht om hen heen.
Maar Hij wist dat Hij haar zou ontmoeten. Hij wist hoe haar situatie was.
Haar situatie was niet het centrum van de boodschap, maar dat Hij haar hoop gaf in haar situatie.
Hij had de boodschap van Levend Water, het evangelie bij Zich...
We kunnen ons doodverven met allerlei prestaties (zoals de Farizeers ook deden) maar het gaat in de eerste plaats over Gods Koninkrijk.
In onze situaties laat God je Zijn wil ook kennen, en een ander kan dat in jou plaats niet bepalen.
Zo had ik tijdens mijn scheiding het "vrijbriefje" van toelating om te scheiden omdat men ex vreemd ging, en dan notabene met een man.
Ik zou bijbels gezien alle recht van spreken hebben toch Smiley die vol vragen zit
maar ik had meer moeite met het feit over het vers "harten die verhardt zijn"
Omwille van het evangelie, heb ik toch geprobeerd dit huwelijk alsnog bij elkaar te houden.
God zelf gaf me hier ook de kracht voor en uiteindelijk op Zijn tijd heeft Hij kering gebracht in de situatie.
Ik was zelfs boos omdat God hem zomaar had kunnen veranderen toch...
We zijn nu 9 jaar later en als ik nu zie hoe er vanalles gebeurt is in de possitieve zin, zowel naar onze kinderen als naar hemzelf. Dan kan ik alleen maar zeggen dat God zelf ALLES in de hand heeft.
Wat moet ik me dan gaan oordelen over dingen die men hier makkelijk als "zonde" bestempeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:59
BerichtOnderwerp: Veertig dagen
 
ROELANDE345 schreef:
Waarom heb jij daar moeite mee als iemand anders dat doet???

Ik zal het dan anders formuleren naar Manna's vraagstelling...
Ik zie er het nut niet van in dat men gaat vasten om een bepaald doel te bereiken.
Missch kan jij het me dan uitleggen wat het nut kan zijn.
Het is maar een vraagje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:47
BerichtOnderwerp: Veertig dagen
 
Ik heb er echt moeite mee als men zomaar uit zichzelf gaat vasten voor een bepaald doel dat God je niet oplegt... En dan nog volgens een eigen bepaald patroon
Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:31
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ZEELAND736 schreef:
Ik heb er geloof ik ergens al eens meer geschreven....
God vergaf haar die zonde wel, maar zei er iets achteraan...


GAAT HEEN EN ZONDIG NIET MEER!!!!
Dus...hij veroordeelde wel degelijk haar handelingen...
Ja...we willen zo graag de woorden naar eigen inzicht invullen...(ik ook)
Als we het naar eigen inzicht invullen zijn we toch al vlug geneigd te zeggen....Haar werd het ook vergeven dus....
En nogmaals natuurlijk kan God onze zonde vergeven....
Maar wat denk je(met alle eerbied uitgesproken) als ze heen was gegaan en die zonde daarna WEER heeft gedaan....wat dan???
70 maal 7 maal...ik weet het...(dat is wat God doet)



Maar wij hebben ons toch ook aan bepaalde dingen te houden???

Weer schrijf ik dan de woorden....
Als we soms uit zwakheid in zonde vallen...(en dat kan van alles zijn)
Zo moeten wij aan Gods genade niet twijfelen....
Maar weer komt daar iets achteraan...(wat we dan liever vergeten)
MAAR OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!!


Dat is nu net "niet" wat er staat... 'bij de overspelige vrouw zegt Hij wel van ga heen en zondig niet meer'
Bij dit hoofdstuk (Joh 4: 1-42) vind je dat niet terug
Bij de vrouw bij de put heeft Jezus haar gewoon gezegd hoe haar situatie is, zonder daarbij te vertellen wat ze moest doen. Het gaat hier over het Levend Water vinden...
Daaruit kan ik vooral besluiten dat Jezus haar aanmoedigt om Hem te vinden, te volgen...


Laatst aangepast door
XABIA794
op maandag 11 juni 2012, 15:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:29
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Ik hoef je ook niet te overtuigen dat is niet aan mij om te doen. Dat het een smal pad is zie tekst:

mat 7:13 ->Ingaan in het Koninkrijk der hemelen ->
13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

Smiley met dichtgeplakte mond
Ik kan echt niks met jou bijbelvers-stenen.
Het doet me echt verdriet dat je alles uit zijn verband haalt. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:22
BerichtOnderwerp: Gebedsverhoring
 
ik had het onlangs ook...
enkele leukerds van CM kwamen hier zo ook eens een weekend helpen met mijn tuin. Onbegonnen werk voor me.
Men haag is weer een haag ipv een bos Knipoog smiley
thnks Clown smiley


Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 5 juni 2012, 21:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Alleen als je verkering met me wilt Visser...... Knipoog smiley
Anders komen er praatjes van..... Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

en dan ben je nog niet eens gehuwd, mag je dan onder één dak doorbrengen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:26
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
ZEELAND736 schreef:
ik wilde reageren op dit stukje maar merk dat ik dat erg moeilijk vind. ik begrijp best wel wat ze wil zeggen. maar ook wat Hannah probeert te zeggen. waardoor ik de indruk heb dat hier Liefde met liefde door elkaar gegooid wordt.

Dit Zijn even de woorden van Tineke die ik heb gekopieerd...

DAAR kan ik me wel in vinden...ook al vind ze het moeilijk om de juiste woorden te vinden...( en dit tegen flowerful gezegd)
Maar juist alleen al door dat te zeggen vind je de juiste snaar...
Geen verwijt...geen scherpe opmerkingen...
Vanmiddag heb ik juist weer eens wat oude topics doorgelezen...
Die begonnen al in 2010...en bevatten veel goed leesvoer!!!
Ik vat dan ook wat onderwerpen samen en hoop(want ook ik vind dat moeilijk) dat ik duidelijk neer kan en mag schrijven wat ik bedoel.

Als ik even de overspelige vrouw neem uit de Bijbel...
Inderdaad God vergat haar haar zonden...maar Hij zei er wat bij....
""Gaat heen ...EN ZONDIG NIET MEER!!!!
Dus...hij was het zeker niet eens met wat ze had gedaan...Hij noemde het zonde...
Maar er was vergeving....
Zo denk ik ook aan de woorden...
Als we soms uit zwakheid in zonde vallen, zo mogen we niet twijfelen aan Gods genade,MAAR....OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!( er niet in blijven liggen)
Dat is het denk ik ook wat Flowerful bedoeld!!!
Ik kan natuurlijk denken 70x7 maal kan ik wel zondigen...vergeven wordt het toch...Dat zou te makkelijk zijn!!!
Al vele malen ben ik door mensen erop gewezen...Kijk eens naar David..
Een kind van God...moet je zien wat hij deed...hij nam Bathseba als vrouw..dus.....????
David heeft dat toch ook ondervonden in zijn leven...
God vergaf Hem het wel, maar ook moest hij die gevolgen van zijn zonden ervaren....Nee...David hoefde niet te sterven, maar zijn kind moest wel sterven!!!
Er staat ook in de bijbel....EN DEZE ZAAK WAS KWAAD IN DE OGEN VAN GOD!!!
Wat ik hier nu allemaal mee bedoel??
We kunnen veel dingen in ons leven fout en verkeerd gedaan hebben...
Er is vergeving...er kan vergeving zijn...
Maar als dat ons NOOD wordt er we er spijt van hebben...
Het is niet goed om God als een soort boeman te zien, maar waken we ervoor om dan meteen ook niet te denken of te zeggen...(heel makkelijk)
Hij zal me alles wel vergeven...
Natuurlijk KAN Hij dat...en WIL dat ook...maar we moeten wel zelf ook met die fouten over de brug komen...
Het is maar niet makkelijk om voor de zoveelste keer te zeggen...Ach ja...het zal me wel vergeven zijn....(gewoon dus automatisch denken)

En dat...zie ik helaas toch wel veel meer....
Ik zou er veel meer over willen schrijven...maar ook ik vind het moeilijk...

Ik ben van mening dat het oneens zijn steeds te maken heeft met de interpretatie van wat zonde IS.
Bij overspel, moord, stelen en ga zo maar verder zijn de 10 geboden duidelijk. Nog sterker, Jezus geeft aan dat ze al zonde zijn als ze ook in je hart aanwezig zijn, zoals het begeren van een anders vrouw/man.
God kent onze hartsinstelling.
Deze geboden zijn gericht op naastenliefde.
De voorbeelden die je nu aangeeft hebben "toevallig" betrekking op één van die 10 geboden. Overspel en moord. Hierover moet je niet twijfelen over een zonde die gebeurt is.
Ik kan alleen maar leren hieruit dat deze geboden al zeer ernstig moeilijk zijn om te volbrengen, zoniet onmogelijk zonder sturing van de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Wel om verschillende redenen is hij aan het kruis voor ons gegaan. Heel veel om daarover uit te leggen. Belangrijkste rede is dat wij door zijn bloed verzoend konden worden met God en wij zijn redding in Christus konden accepteren door onze bekering en zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen.
Paulus spreekt in hieronder tot gelovigen:

1tes4: 1-12-> 1 Broeders en zusters, in naam van de Heer Jezus vragen we u met klem te leven zoals wij het u hebben geleerd, dus zo dat het God behaagt. U doet dat al, maar wij sporen u aan het nog veel meer te doen. 2 U kent de voorschriften die wij u op gezag van de Heer Jezus hebben gegeven. 3 Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, 4 dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen 5 en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. 6 Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden. 7 God heeft ons niet geroepen tot zedeloosheid, maar tot een heilig leven. 8 Dus wie deze voorschriften verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u zijn heilige Geest geeft.

kol3:1-6-> Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. 2 Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn. 3 Want gij zijt gestorven en uw leven is verborgen met Christus in God. 4 Wanneer Christus verschijnt, die ons leven is, zult ook gij met Hem verschijnen in heerlijkheid.

Het nieuwe leven (=in Christus, na bekering)

5 Doodt dan de leden, die op de aarde zijn: hoererij, onreinheid, hartstocht, boze begeerte en de hebzucht, die niet anders is dan afgoderij, 6 om welke dingen de toorn Gods komt. 7 Daarin hebt ook gij eertijds gewandeld, toen gij erin leefdet. 8 Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond. 9 Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd, 10 en de nieuwe aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper,

God zal ons niet dwingen te leven zoals de bijbel ons als richtlijn geeft. De bijbel is ons tot voorbeeld gegeven om [u]indien
wij dat willen na te volgen en toe te passen in ons leven.

Ik heb je al eens aangegeven dat jou mening over hoererij en ontucht in een ander kader zitten dan mijn interpretatie.
Zijn wet, de 10 geboden in het kader van naastenliefde, boeit me meer.
En dat in toepassing van Kor 13
Voeg daar nog een vers aan toe zoals 1 Petrus 4vers 8
(heb bovenal bestendige liefde jegens elkander, want liefde bedekt tal van zonden) en dan is men al een heel eind op het "smalle pad"

Ik vroeg je alleen maar... als je jezelf zo kan "heiligen" en je uit eigen werk en prestatie het "smalle" pad kan bewandelen, waarom Jezus dan heeft moeten sterven. Je kan het blijkbaar zelf.
Jezus stierf aan het kruis als losprijs voor allen die in Hem "geloven" en Hem volgen. Wat een verlossing.
zijn juk is sturing,
een juk dient dat een sterkere os de zwakkere steunt en mede stuurt op weg. zo stuurt de Heilige Geest ons op onze weg.
Met Hem, door Hem

Ik heb best respect voor ieders mening over seksualiteit, maar als je jou interpretatie als norm gaat stellen voor het behouden zijn, en nog erger, uit eigen verdienste... je kan me daarin echt niet overtuigen.
Voor mij blijft het hoogmoed als je denkt de hemel te "verdienen"
Jezus komt toe alle eer.

Jammer dat je bij Kol 3 stopt bij vers 10, net de verzen die erna komen kunnen jou interpretatie verruimen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:55
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hoe luidt dat spreekwoord toch weer: meisjes die vragen worden overgeslagen? Knipoog smiley

of meisjes die zwijgen, zullen niks krijgen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Alleen God kan je hierbij helpen maar voor Hem om dat te doen vraagt het dat wij de strijd aangaan door er niet aan toe te geven. Na een tijdje, voor mij was dat na 1 jaar strijd, dan komen je hormonen in de rust als van toen je een kind was en zolang je die gevoelens niet prikkelt blijven ze in de rust. Dat is mij ervaring geweest in al die jaren dat ik dat niet deed.

men reactie was op het stukje van Jol bedoeld.
Voor de ene is een tongzoen al ernstig, zelfs mannelijk bezoek bij een alleenstaande vrouw kan voor de ander al zonde zijn...
Nogmaals wil ik je zeggen dat ieder mens verschillend is, en vooral een verschillende achtergrond heeft.
Het is jou interpretatie wat jij als zonde wil zien. Waar jij schuldgevoel en angst voor hebt kan ook een hele andere betekenis hebben dan voor anderen.
Jij mag misschien ervaren dat je geestelijk dooft in bepaalde omstandigheden, maar daarvoor kan dat bij een ander helemaal anders werken.
Ik heb ook steeds moeite met het feit dat je elke vorm van intimiteit en liefde onder hoererij, lust, begeertes en zonde wilt plaatsen Twijfelende smiley
Wat ook nog eens speelt is dat elke mens een verschillende beleving heeft met emoties.
Je hebt wel gelijk dat je met alles naar de Here kan gaan als je vragen hebt, verlangens, gevoelens en nog meer.
Zoals ik al eerder zei, heeft normaal elk christen een verlangen om Jezus te volgen, heeft elk christen de Geest ontvangen als Helper voor onderscheid van goed en kwaad.
je kan niet oordelen dat we hier allen excuses zoeken om onze gang maar te gaan. Het is beledigend als je anderen oordeeld als heidenen.
Kan je het opbrengen om eerst eens een poging te doen naar iemands achtergrond te informeren en je te verplaatsen in sommigen hun omstandigheden voor je een oordeel velt? Dat is liefde met de grote L
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:17
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Inderdaad weer eens over nadenken...
waar begint de begeerte des vlees Knipoog smiley
want als je oog...
Ik moet ook vaak aan dat vers denken, dat je dan maar moet trouwen, ipv branden
Wat als je die ene nu ook net niet tegenkomt, hoe lossen jullie dat dan op?
Twijfelende smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 17:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Een foutje is geoorloofd, we zijn mens, het moet niet een levenstijl worden. Want dan is genade niet meer genoeg.

Hebr 10:26-27.>(nbg)Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over, 27 maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de wederspannigen zal verteren.

Als we dat gaan beseffen dan gaan we anders leven. Voor elke keus die we maken zijn er consequenties aan verbonden.
goede keus= goede consequenties, slechte keus=slechte consequentie maar God komt dan met zn genade en keert het ten goede voor ons, maar gaan wel door de gevolgen van die slechte keus.

Om te illustreren wat ik bedoel en hoeft niet zo te zijn, maar het gebeurd, bijvoorbeeld: een vrouw gaat naar bed met een man voor de sex. Zij raakt zwanger. De man was uit op sex en verlaat haar. Ze kan 2 dingen doen. Abortus plegen of de baby houden. Allebei zijn het gevolg uit haar daad sex met die man. Indien zij hieruit leert (=dat ze niet weer hetzelfde gaat doen), dan kan God haar gebruiken om andere vrouwen te informeren om ze te behoeden voor dezelfde fout die zij gemaakt had. Het kan ook zijn dat ze geslachtziekte of iets oploopt. God geneest haar en ze kan getuigen hierover.
Maar ja, sommige mensen kost het wat meer tijd om te leren en ook dat weet God. Dus geeft hij ons genade om te leren en het af te leren. Maar bij een levenstijl komen we er pas achter als het te laat is, als we alle waarschuwingen die God ons geeft negeren.

frapant om weer een vers helemaal uit zijn verband te trekken Twijfelende smiley
Hebreeen 10: erkennen van de waarheid. De belijdenis, erkennen dat we gereinigd zijn door het bloed van Jezus.
Het is jammer dat je steeds 1 vers citeert en de gehele context die er voor en achter bij staat gewoon negeert.
Smiley die vol vragen zit
Jou verhaal kan je zelfs evengoed in een context zetten buiten het huwelijk. Zoals je al aangaf, als je huwt om je "begeerte te blussen" kan je evengoed verlaten worden.

consequenties zijn steeds een gevolg van keuzes die je maakt. zo ook in christelijke relaties.
Je gaat nogal heel kort in de bocht. zwart/ wit denken zonder visie over omstandigheden die zich kunnen voordoen.
Stel je eens voor, 2 vrouwen, elk gehuwd met een man die vreemdgaat. De ene krijgt een geslachtsziekte, de andere niet. welke vrouw maakt de juiste keuzes en wie zegt dat God altijd geneest?
Ik blijf vinden dat je de bijbel heel bekrompen hanteert en zelfs heel sterk richt op je eigen werken/kunnen.
Voor een frigide vrouw zal het makkelijk zijn om te zeggen dat ze "rein en heilig" is op het gebied van seksualiteit, maar wat met bijvoorbeeld rechtvaardigheid? Zijn we daar goed bezig?
Of wat dacht je van hoogmoed en oordeel. Had Jezus daar niet meer moeite mee dan een kuis leven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:14
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Weer een prachtig nummer van opwekking Lachende smiley

http://youtu.be/MUs5pldhdUw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:13
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
DJES101 schreef:
http://youtu.be/sBcyFPHJCmE

http://youtu.be/sBcyFPHJCmE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:11
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
kan het niet laten om er een mooi nummer van opwekking bij te zetten hier
"Hij is erbij"
http://youtu.be/OvYmYChfvhc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 08:58
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
Leer aub zélf denken, en praat die leiders niet na.
Anders word-ben je een robot.

En wat denk je dat er aan die boeken etc. wordt verdiend?


Sektes, bevrijding of bedreiging, Novapress Laren.
Dit boek is niet meer te koop, alleen 2de hands, ik ga zelf snel eentje kopen anders is tie nergens meer te verkrijgen straks...[/quote]

Ga je een boek kopen? Knipoog smiley
ff off topic, er zijn een hoop goeie boeken. Wel toetsen of ze overeenstemmen met wat de bijbel zegt en "bedoeld"
Gelukkig zijn er ook weer velen voor gegaan in het "nadenken" over Gods Woord. Alles is al gepasseerd en beredeneerd toch?
Niets is nieuws onder de zon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 00:23
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Het is zelf zo erg dat ik niet eens met jouw mag omgaan roelande 345. staat in 1kor 5:11. Sinds sex buiten het huwelijk toegeven aan begeerte is dus toegeven aan het pleasen van het vlees en dat als een levenstijl op na houdt dan kom je op:

Rom 8:5->Want zij, die naar het vlees zijn, hebben de gezindheid van het vlees, en zij, die naar de Geest zijn, hebben de gezindheid van de Geest. 6 Want de gezindheid van het vlees is de dood, maar de gezindheid van de Geest is leven en vrede. 7 Daarom dat de gezindheid van het vlees vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich niet aan de wet Gods; trouwens, het kan dat ook niet: 8 zij, die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.

Er zijn nog meer teksten die dat kunnen onderbouwen. En idd dat de liefde, de genade van God in deze situatie waar je je nu in verkeerd je niet kan scheiden van zijn liefde klopt. Maar de genade is dat je nog in leven bent, je ervan kan bekeren en het naar de maatstaven God's kan gaan doen. Want indien je deze levenstijl tot je dood aanhoudt dan is het idd hel. De bijbel is daar ook heel duidelijk over.

Liever dat ik herhaal wat er in de bijbel erover staat want dan kan je als je voor de troon van God (opb 20:12) komt te staat niet zeggen dat niemand je dat ooit heeft verteld. En als ik het niet vertel wordt ik ook nog verantwoordelijk voor gehouden als jij in deze situatie overlijdt. Nu ik het vertel wordt ik daar niet verantwoordelijk voor gehouden. We hebben elkaar te helpen het pad van God te bewandelen en het is een smal pad. Dit staat ook in de bijbel.

En nogmaals ik citeer alleen de bijbel. En ik citeer dat wat ik ook zelf in mijn eigen leven uit werk. 15 jaar bekeerd, 15 jr geen relatie en sex gehad. Ik ken ook 40+jr mannen die nog maagd zijn. Het is niet onmogelijk. Het begint met een keus. God's manier of je eigen. En God's manier is sterven aan je vlees, sterven aan je ik, je kruis dragen hoe je het ook allemaal wil noemen.

Behoorlijk grof oordeel met zulke teksten.
Laat dit nu toevallig men dooptekst ook nog zijn (Rom8: 38-39) waarop ik dan ook geoordeeld zal worden...
Lieve zus, als ik jou interpretatie zou moeten volgen dan heb ik nieuws voor jou, dan kom je'r zelf ook niet. Niemand dus, dan is de situatie terug even hopeloos als voor Golgotha.
Niemand zal kunnen roemen op eigen werken.
Als je je alleen maar heilig kan noemen op basis van je "prestaties"???
Als je denkt het eeuwig leven te kunnen "verdienen", wil je me dan uitleggen waarom Jezus aan het kruis moest?


Laatst aangepast door
XABIA794
op maandag 4 juni 2012, 09:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 11:31
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
YES356 schreef:
Is het boek ook online te lezen?
Geloof, zekerheid, groei
ISBN10: 9063535449
ISBN13: 9789063535445
Auteur: Ouweneel, W.J.
Categorie: Geloofsopbouw
Uitgever: Medema, Uitgeverij
Aantal pagina's: 382

[size=9]Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd,opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt. In iedere vorm of zijn wijze,hetzij elektronisch. mechanisch,door fotokopieën,opnamesof enig andere mannier zonder voorgaande toestemming van de uitgeven.[/size]
Knipoog smiley

@Yes
Als Herman het boek uit heeft, mag je'm lenen van me...
Maar ik vrees dat ik men boek niet meer terug krijg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 11:28
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
YES356 schreef:
Is het boek ook online te lezen?
Geloof, zekerheid, groei
ISBN10: 9063535449
ISBN13: 9789063535445
Auteur: Ouweneel, W.J.
Categorie: Geloofsopbouw
Uitgever: Medema, Uitgeverij
Aantal pagina's: 382

[size=9]Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd,opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt. In iedere vorm of zijn wijze,hetzij elektronisch. mechanisch,door fotokopieën,opnamesof enig andere mannier zonder voorgaande toestemming van de uitgeven.[/size]
Knipoog smiley

Lees je ook de kleine letterkes Herman? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 10:34
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn zieke nicht.
 
Veel sterkte, kracht en vrede vraag ik voor jullie...
ik laat de Here me sturen in gebed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 10:28
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Ben ik helemaal met je een Willemijn>

Ik heb daar mijn gevoel en ideeën over gegeven eerder in dit forum. Nl dat ik verschil zie ,voel en vind in sex en “de LIEFDE GEDRIJVEN. Het eerste link ik met bv een one night stand het tweede spreekt voor zich de liefde die je voor elkaar voel bedrijven.
Stel ik dan vreemde vragen?
Moet ik de conclusie trekken dat wat ik schreef de ervaringen van de mensen zijn die erop grond va de bijbel het verkeerd vindenen het dus na ik aanneem niet doen? Met alle(GEESTELIJKE) bijwerkingen die daar bij komen?


Vind het heel bijzonder dat het zo oorverdovend stil is op mijn vragen:

Citaat uit mijn vorige post: Daarom ben ik ook zo nieuwsgierig naar de antwoorden op de vragen die ik had

God heeft toch ons onze lichamen ook sexueel bedacht en gemaakt! Met de daarbij behorende stimulerende hormonen?Die niet alleen met ons lichaam maar zeker ook met onze geest veel doen.

Het lijkt me dat die spanning zonder ontlading zich opbouwt en de gedachten vergelijkbaar daarin mee gaan. Dus ik ben wel benieuwt naar die mannier hoe die mensen hun fantasieën en mogelijk verkeerde gedachten(waarvan is aangetoond (en je misschien herkend in je eigen leven) dat die zich opbouwen naar “langere”tijd) dat praktisch invullen en daar een oplossing met god in weten te vinden.

Voor mij (en anderen die meelezen) vind ik het belangrijk dat mensen die Bijbelteksten hebben die heel waardevol zijn en ongetwijfeld zelf in praktijk brengen (Leer en LEVEN)mogelijk zou dat in de vorm van Ik doe en laat dit
Ik denk dat…….. Met mijn seksuele gevoelens
doe het volgende …….. mijn seksuele gedachte
na geen sex zijn helemaal zijn enz enz
de Bijbelteksten en spreuken weet ik nu er respecteer ik!!!!! En hoef ik dus niet nog een keer het gaat me om de persoonlijke omgang daar mee helemaal gee sex voor het huwelijk en geen masturbatie en met dar met je gedachten doet. De hormonen gaan door je GEDACHTEN OOK! Hoe ga daar mee om en voer je dat praktisch uit?

Zo oorverdovend stil is het nu ook weer niet Knipoog smiley
Ik kan meegaan in het standpunt van willemijn en jou vraagstelling.
Dacht dit al aangegeven te hebben...

We hebben inderdaad Gods Woord, waar we ons hele leven mee aan het werk gaan als het goed is... en de Heilige Geest is daarin je sturing.
Ik ben van mening dat de Geest zelf in ieder werkt wat goed en fout is.

Bij het omgaan met je eigen lichaam heb ik net zoals je zegt, de gedachte dat mijn lichaam een creatie van God is en zolang je God duidelijk betrekt in alle belevingen, zal Hij je ook sturen of het goed zit of niet.
Schuldgevoel is voor mij een sta in de weg in mijn relatie met God.
Als ik het omdraai... Als ik er geen schuldgevoel bij ervaar, dan ben ik ook niet van mening dat God me zou dwingen niet van mezelf te genieten...
Het accepteren van jezelf in alle omstandigheden is volgens mij belangrijk in het groeien in Zijn wegen.
Als er een ander persoon bij betrokken is, dan gaat het volgens mij ook inderdaad om hoe je in liefde met die persoon omgaat.
Wat de bijbel aangeeft met hoererij lijkt me niet van toepassing voor als men in liefde met elkaar omgaat.
De vraag is vooral gericht in welke omstandigheden iemand zou wachten of niet. Inderdaad is het een goed advies om er niet te licht mee om te gaan, om latere diepe teleurstellingen te vermijden. Als seks alleen gericht is op bevrediging, word je er nadien ook niet vrolijk van.

Het is makkelijk gezegd om het vlees maar uit te weg te gaan, terwijl ieder met gevoel en verlangens te kampen heeft.
De keren dat ik van "gehuwde" mensen bijbelse teksten heb gekregen hoe ik met mezelf zou moeten omgaan. En dat het alleen zijn wel een plan van God zou zijn en daar zelfbeheersing ook nog eens de doodnormaalste zaak zou moeten zijn Twijfelende smiley

Gelukkig gaat God met ieder een eigen weg. Herstel is vaak een lange weg en een alleenstaande periode heeft hierin een possitieve invloed.
Als je dan met je gevoel in een kramp zou moeten omgaan om dan in alle snelheid lukraak een partner zou zoeken om aan die verlangens te kunnen voldoen???
God aanschouwt men hart inderdaad, en daarin weet God of mijn gevoel en verlangens gericht zijn op hoererij of in liefde naar mezelf toe of naar iemand kan uitgaan.
Denk dat het dan heel belangrijk is dat ieder zichzelf onderzoekt of hij in goede relatie met God staat. Hij komt alle eer toe in alles, ook of ieder mens zichzelf kan accepteren zoals hij is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 10:32
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
moet wel ff kwijt dat het terug mogelijk is om over onderwerpen na te denken zonder ruzie en het behalen van gelijk hebben Lachende smiley

Aan de ene kant hebben we natuurlijk Gods Woord... Wat voor de ene duidelijk is zal voor de ander dan weer helemaal anders zijn voor interpretatie. Ik lees wel vaak ... "het staat er duidelijk"
Doch niet alles is zo duidelijk voor ieder van ons.
Schriftgeleerden hadden ook alle kennis van het Woord.
Als ik "de wet" vooral in het licht van naastenliefde plaats, dan hebben we al een hele boterham aan het volbrengen van de wet.
Wat Jezus bedoelde met "ik geef jullie een nieuw gebod"
bijvoorbeeld
Als Hij bij overspel aangeeft dat je al even zondig bent met je oog op een ander te richten, dan kan ik alleen maar herleiden dat God niet gediend is met het uiterlijk vertoon van "wetten" te volbrengen, Hij kent immers al onze innerlijke gevoelens en verlangens.

Vanuit Romeinen leer ik dat we met vlees en Geest te worstelen hebben. Het vlees is zwak......
Ik lees ook dat de Geest onze Helper is.

Ik heb het vooral moeilijk dat men vaak aangeeft wat de mens zelf met het vlees zou moeten/kunnen doen. Dan lijkt het steeds dat we zelf in staat moeten zijn om Gods Woord zelf te kunnen volbrengen en onderhouden. Het streven hiernaar geeft teleurstellingen en frustraties die dan inderdaad schuldgevoelens geven over het "zelf" falen.
Door de Geest is het zo dat je een verlangen hebt om God alle eer te geven.
God heeft met ieder van ons een relatie (als het goed zit tenminste) en door die relatie is Hij het die je stuurt in jou leven en ook hoe je met alles moet omgaat.
Ik kan uit mezelf niets bereiken, het gedacht alleen al. Ik heb niet alleen Jezus nodig om me te helpen "goed" te doen, maar ook de Geest heb ik nodig om me te overtuigen van goed en kwaad.
Alleen kunnen mensen me vaak daarvan niet overtuigen

Dat vind ik nu net zo bijzonder aan God, Hij gaat met ieder een weg vanuit ieders verleden, interpretaties, gevoelens, verlangens ......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 22 Volgende
Pagina 8 van 22