ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LEVIDBR254
ChristianMatch forum index » Berichten van LEVIDBR254
Auteur Bericht
LEVIDBR254 (33)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 18:53
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
 
Zie Jesaja 9 vers 5 dan weet je mijn mening ;)

Groetjes Levi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEVIDBR254 (33)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 18:28
BerichtOnderwerp: opzegging
 
DAVID923 schreef:
Zou God met een hoofdletter schrijven als ik jou was.
Als je de Bijbel leest kan je zien dat God in het oude en nieuwe testament erg streng is over zonde en valse leer onder zijn volk, laat staan ''occulte prulletjes''.

Ook heb ik het verschil tussen een gemeente en vrijwillig lid zijn van een omroep al beschreven (lees even terug).

=> ik schrijf te snel
en dan komen we bij het onderwerp wat voor nut heeft de wet van God?
en lees alle brieven van paulus, hij zegt meermaals dat hij zelf nog zondigt?

dan kun je je de vraag stellen hij weet zeker dat ie zondigt en dat ie het eeuwige leven bereikt heeft waar blijft dan de wet van god?

let op! hiermee wil ik niet zeggen dat de wet is afgeschaft het heeft enkel een ander nut gekregen ,en het antwoord vind je ook in de brieven van de corinthiers



Dit is nu precies de houding die de kerk vernietigd....
het ''oordeelt niet'' principe staat in de context van farizeers die Jezus op de proef stelde. zie ook het voorbeeld waar Hij zei ''heeft niemand u veroordeeld''? Zo ook Ik niet maar gaat heen en zondig NIET MEER (maar goed we gaan oftopic).

Je laatste zin is ingesteldheid wat Jezus veranderd dit wilt niet zeggen dat het effectief zal zo zal zijn/kan zijn.
=> elke organizatie kerk die stimuleert om Gods woord te verspreiden is voor mij een reden om het te steunen. Weet je zeker dat je Gods wil doet met je kerk? Wel ik kan daar in ieder geval niet ja op antwoorden.
Elke organizatie/kerk is gemaakt door mensen voor God en heeft altijd gebreken. Ga je dan elke kerk en organizatie afbreken die elke keer ergens vanafwijkt?


in het oude testament werd je vermaand of vermoord. in het nieuwe testament vermaand en als het te gek word buitengesloten om de reputatie van Gods naam en de gemeente te beschermen.
(1cor 5)

Zie nut van de wet van God?

12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

Klopt, en waar trek je de grens van dit niet deugen?
Hier kan ik heel ver over gaan discusieren want er zijn enorm veel wetten in de bijbel die praktisch niet haalbaar zijn.
Ik vrees dat we nog niet kunnen oordelen omdat we zelf niet perfect zijn. Jezus spreekt hier meermaals over...
Als je te ver gaat hierin kan God je gaan oordelen met je eigen oordeel.


Laatst aangepast door
LEVIDBR254
op vrijdag 27 mei 2011, 18:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEVIDBR254 (33)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 21:58
BerichtOnderwerp: opzegging
 
DAVID923 schreef:
Hallo,



Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.



De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.

Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.

De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).



openb 3;



15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.







*



David Busscher.




*



Zijn er anderen die er ook zo overdenken?
Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta.

Beste David,

Ik geloof dat elke organzatie/kerk/gemeente zijn doel heeft en ook zijn negatieve en positieve. Zelfs in de extreme zaken als het katholieke geloof zijn er dingen die goed en slecht zijn.

Ik denk dat je hier je houvast vooral moet vastgrijpen.Kritiek op orangizatie's kan maar in beperkte mate. Het is gods bedoeling niet om ons de organizatie's van anderen te beoordelen. Ik geloof dat god zijn invloed heeft door al die zaken al vind je ze persoonlijk niet goed.

De essentie is dat gods woord centraal komt te staan al is het dat er oculte prulletjes komen bij kijken. Als dat ze stimuleert om de bijbel te lezen dan sta ik daarachter.

Ook moet elke mens doen wat ie zelf gelooft voor de rest moeten wij getuigen van wat wij geloven en ons verre van het oordeel houden zo zullen wij ook dan niet geoordeelt worden.

Groetjes en gods zegen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEVIDBR254 (33)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 21:27
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
de moment dat ik thuis kom

=> mijn vrouwtje een kusje en knuffel geven en ze bedanken voor wat ze die dag voor me heeft gedaan :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEVIDBR254 (33)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 21:26
BerichtOnderwerp: Wat vind jij leuk ?
 
wat vind ik leuk...

Van mijn dagje genieten ,niet te veel verplicht worden door veel dingen ,buiten wandelen ,goeie gesprekken ,houd van eenvoudige mensen maar ik kan ook goed overweg met mensen die echte denkers zijn...

Ik ben vrij snel tevreden maar soms houd ik ook wel eens van iets extra.

kortom een levensgenieter die van de mensen om zich heen geniet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LEVIDBR254
Pagina 1 van 1