ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TINK100
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 34 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TINK100
Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 22:46
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
Luk 14:34 Het zout is goed; maar indien het zout smakeloos geworden is, waarmede zal het smakelijk gemaakt worden?
Luk 14:35 Het is noch tot het land, noch tot den mesthoop bekwaam; men werpt het weg. Wie oren heeft, om te horen, die hore.

Als we vast houden aan hetgeen dat we hebben (ook het verleden) dan wordt het moeilijk om een discipel van Hem te zijn.

Als men vast houdt aan de emansipatie:
het proces van de geleidelijke verheffing van of bevrijding in dienst aan de ziel. Materieel bezien betekent het een gelijke te worden overeenkomstig een zekere standaard van beschaving. Spiritueel heeft het betrekking op het proces van geleidelijke bevrijding beginnend met luisteren, praten en herinneren eindigend in vriendschap en ten slotte over?

of: Het proces om te komen tot de ideale situatie waarbij het individu in staat is zelfstandig oordelen te vellen over de zin en zin te geven aan zijn eigen bestaan?.


Daarin leert Het Woordt van God, mij: Laat het los.......
De liefde van God komt uit Zijn Woordt, niet in hetgeen dat de maatschappij ons voorspiegeld. Zowel voor man als vrouw....

Helaas past Het Woordt van God niet in deze tijd zoals 2000 jaar terug!

je hebt gelijk dat het woord van God wat toen zo hard nodig was, ter bescherming van Zijn volk, nu niet meer toe te passen is. Wat niet weg neemt dat er heel veel elementen in zittten die vandaag de dag nog actueel zijn.
Wat ik dan echter niet begrijp, je spreekt liefdevol over je vrouw...ik neem aan dat het een volwaardige relatie was/ is en toch......
zoals je nu spreekt over de vrouwen in het algemeen......is niet netjes te noemen.......
Het lijkt op macht en onderdrukking....iets waar we( vrouwen) door Jezus komst op aarde en Zijn vervulling van de wet, niet meer hoeven te zijn......Ik kan het iig niet rijmen.....
Ik ben vrij gekocht door het bloed van Jezus...zou ik me nu dan wéér onder het juk van de man moeten scharen??? dacht het niet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 22:42
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
ROELANDE345 schreef:
Geschokte, onthutste smiley huh op wie reageer jij zo?? mis ik iets?

ik ga er niet meer op in..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:48
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
ERIKA129 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen 2 keer hulp gevraagt aan twee lieve vriendinnen... 1 keer om over te lezen op gramatica en de ander om me te helpen met uitzoeken hoe het moest... Hoe lang moet ik dit nog aanhoren Boze smiley


mij hoor je niet...ik vind het super dat je zo'n goed cijfer hebt gehaald want studeren valt niet mee.....ga vooral zo door!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
SHANITA130 schreef:
Mar,

Jammer van de laatste zin; je kan niet begrijpen dat Tink dat niet kent.
Je weet niet of ze het kent, en je doet een aanname; als die naar mij was had ik het niet leuk gevonden: 'begrijpen dat ik dat niet ken....impliceert het een en ander...

Als ik nog moderator was, had je nu een vette waarschuwing...


ach Shanita.......zoals ik al aangaf...tegen domheid kun je niet op en om maar met een bijbeltekst te komen: Amos 5:13......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:44
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...hoeveel zijn er nu uiteindelijk naar huis gegaan...ik begrijp er niets meer van...

ik werk op een gesloten afdeling er mag dus niemand naar huis.....de deur is gecodeerd en zelfs ik weet de geheime code van 4 nullen niet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:43
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...de Urselinnen zijn erg streng...wil ik niets mee te maken hebben...

ik ben niet zo streng hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:28
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
Je slaat helemaal door.
Ik geef nergens aan dat een man of vrouw een meerdere is van de ander.
Samenwerken is elkaars hulp zijn. Ook in een relatie.
Begrijp dat jij dat niet kent.


ben blij dat ik jou niet hoef te kennen......je reacties sprekjen voor zich Zieke smiley
en wat ik wel of niet ken, pffffff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:25
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
hé hé hé, Roel, ik jok niet brok hoor...het regende hier echt wel.

Lachende smiley ...in Oosterhout zijn 2 abdijen. Vroeger waren er drie en Oosterhout werd wel eens de Heilige Driehoek genoemd. Helaas zijn er nu nog maar 2 vrouwelijke abdijen. De Benedictinessen en de Norbertinnessen. Misschien kunnen we er eens naar een gebedsdienst gaan Engeltje smiley Knipoog smiley


in Bergen zitten de zusters van de Urselinnen ook nog......maar ja, je komt deze kant niet op......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:24
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
gewerkt....een chaotische dag vandaag....
25 bewoners waarvan er 20 om 15.00 naar huis willen en van die 20 zijn er dan weer 10 die schreeuwen dat ze gevangen worden gehouden... Boze smiley gesloopt dus...... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
JOL252 schreef:
Wat een scala van onderwerpen achter elkaar... Verraste, verbaasde smiley van doden in USA naar het roken van een maandverband... Smiley die vol vragen zit Boze smiley


je zou haast denken dat we alleen maar nare dingen mee maken..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 17:00
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Het zou je sieren als je de vrouwen die je hebt gekrenkt en met veel moeite hun huwelijk beëindigd hebben als gevolg van de behandeling door types, die de bijbelteksten op deze gruwelijke wijze in praktijk brachten, je excuses aan zou bieden. { quote van Thomas}


ik hoef geen excuses....tegen domheid kun je gewoon niet op......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:58
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
MARITIME853 schreef:
Je vergelijkt mij met jou verleden.
Dat is het beeld dat je blijkbaar hebt van mannen.

Ik ben niet heftig op zoek naar een vrouw. Er is al een vrouw dat in mijn hartje aanwezig is en zal blijven.
Hoop wel een waardige vrouw wederom te ontmoeten.
Gezien de op en aanmerkingen hier op het forum van vrouwen ontdek ik dat de kans zeer klein is.



zolang als je een vrouw zoekt op basis van oud-testamentische denkbeelden......en die van Paulus ook trouwens.....dan denk ik dat je idd lang kan zoeken, op welke datingsite dan ook.....

want, wat is een waardige vrouw??? besschtreven zoals in spreuken??? succes met zoeken...ze zijn er maar op plaatsen waar je ze niet verwacht......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:02
BerichtOnderwerp: Het weer
 
JANS221 schreef:
Stuur het eens een eindje deze kant op, ik wil ook sneeuw!

dan hebben we wel je email of ander adres nodig....dat glibbergladde hoef ik niet...een flink pak sneeuw wel!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 10:10
BerichtOnderwerp: Het weer
 
het heeft een miezerig beetje sneeuw gesneeuwd....glibberglad is het buiten......maar....het zonnetje doet zijn best
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 10:09
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ik heb nog gekruide gehaktballetjes liggen...wat zal ik er es mee gaan doen.... Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 10:08
BerichtOnderwerp: Advent : Het licht
 
FRANKT627 schreef:
De Advent is een tijd van komst, verwachting. Elk jaar herdenken we de komst van Hem, de geboorte van Jezus. Is het ook voor ons, de gewone sterveling, een tijd van komst en of verwachting? Elk jaar denk ik over deze vraag na. Mogen we nog wat verlangen? Of moeten we afwachten wat ons gegeven wordt. Moeten we zelf iets ondernemen of moeten we afwachtende houding aannemen? Sint Augustinus, schreef ooit eens 'Het verlangen bidt altijd...'. Ja, dat is ook wel zo, merk ik bij me zelf op. Dus, als ik iets verlang dan hoop ik ook en dan blijft er nu nog de vraag over of ik zelf iets moet ondernemen of maar gewoon moet afwachten. Eigenlijk vind ik de Advent en de kersttijd...

...een moeilijker tijd om over na te denken dan de veertigdagentijd die uitloopt naar het paastridium en uiteindelijk belandt op Pasen zelf. Zelf vind ik de Goede week, de laatste week voor Pasen, een hele sterke tijd. We zien dan dat op een paar dagen zoveel veranderen kan. We zien dat Jezus als de grote held wordt binnengehaald. Nadien doet hij tijdens het laatste avondmaal bepaalde uitspraken die vreugde inhouden maar ook veel pijn omvatten. Denken we maar aan het feit dat Hij zijn verrader en verloochenaar aanduidt. Het verraad, de valse beschuldigingen, de bespottingen, de vernederingen, de gruwelijk doodstraf en het uiteindelijke sterven. Het is niet niks. Wat mij dan nog het meeste pijn doet is dat het allemaal onder de ogen van Zijn moeder gebeurt. Wat moet Maria niet geleden hebben wanneer ze zag en hoorde wat met haar zoon gebeurde. De grote boodschap van dit alles is, is dat we na de dood de verrijzenis zullen meemaken. Ooit zullen we voor Zijn aanschijn treden. We zullen ook verenigd worden met diegene die ons voorgingen naar het Vaderhuis. Maar, dat is iets voor later. Ondertussen zijn we hier nog op aarde. We moeten deze tijd van komst en/of verwachting, de Advent en Kerst, nog doorlopen. Laten we hopen dat ons er nog veel moois te wachten staat.

Toen Maria en Jozef met baby Jezus naar de tempel gingen om Hem te laten besnijden kwamen ze Simeon tegen......Hij gaf het al......er zal een zwaard door je hart gaan Maria.......Toen wist ze al wat ruim 30 jaar later zou gebeuren......Wat het inhield kunnen we bij benadering niet voelen of weten.......maar ik denk dat haar moederhart op de meest vreselijke manier is getest.......
Laten we nu nog niet vooruit lopen op Pasen, deze tijd is van verwachting, op de komst van onze Heiland......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 23:17
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
MARITIME853 schreef:
Dat is de maatschappij Tink, 2012.
Zelf zoek ik niet naar zo'n vrouw....
Wel een vrouw dat sterk staat in deze maatschappij om een waardevolle vrouw te kunnnen zijn naar Gods beeld.

wel, maritime.....

ik heb heel lang geprobeerd een vrouw te zijn naar Gods beeld...een vrouw waar een man trost op kon zijn, die zorgde voor huis en haard, binnenshuis werkte, buitenshuis werkte, gezin draaiende hield, huishouden deed, sociale contacten onderhield, voor en achter haar man stond, hem steunde etc. ..........je weet onderhand wel wat ik bedoel want zo'n vrouw zoek jij......
het heeft mi volledig leeggezogen....niets kreeg ik er voor terug...geen liefde, waardering, respect of wat dan ook.....het was mijn taak of iets dergelijks.........ik had maar 1 recht.....het aanrecht....en ik verkoos uiteindelijk mijn vrijheid, mijn eigenwaarde, mijn geloof en liefde, respect mijn leven boven dat van hem.......ik was monddood gemaakt, geen eigen mening ( werd niet geaccepteerd)...was wat jij bedoelde dat wat een vrouw hoort te zijn, volgens Paulus'normen.....

maar gij geheel anders! Ik heb u vrij gekocht met MIjn bloed......( efeze nog wat....vers nog wat)....

kom bij mij dus niet aan met die zeer vrouwonvriendelijke termen ze zijn een belediging voor alle vrouwen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:14
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
MARITIME853 schreef:
De vrouw heeft nooit boven de man gestaan, dat is niet Gods bedoeling.
Kijk naar hetgeen gebeurd is met Israel, hoe de vrouwen de mannen misleiden.

Isa 3:12 De drijvers Mijns volks zijn kinderen, en vrouwen heersen over hetzelve. O Mijn volk! die u leiden, verleiden u, en den weg uwer paden slokken zij in.

wat ik uit het stuk uit JESAJA begrijp, is dat de Here alle steun en stut weghaalt uit Juda en Jeruzalem en wat dan overblijft, zijn de tyrannen die het volk leiden: de kinderen en de vrouwen heersen over hen......Het geeft dus aan, dat de HERE alle steun weg haalt, met naam en toenaam genoemd: soldaten, voorspellers, profeten etc. wat dan overblijft zorgt dus dat er miss regels miss wanorde is...wiens schuld is dat?? niet die van de vrouw, maar omdat de HERE de beschermers heeft weg gehaald......das dus heel wat anders dan dat je hier bedoeld!!!


Laatst aangepast door
TINK100
op woensdag 12 december 2012, 18:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 10:16
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
het moge duidelijk zijn....


wij vrouwen kunnen ons zelf dus niet beschermen...laat staan de man die er bij hoort......maar het gekke is, wij vrouwen krijgen er dus wel de schuld van als een man verleid word, door het kwaad ( in welke vorm dan ook) en dan vind men het raar dat een vrouw uiteindelijk met een burn-out thuis komt te zitten of, haar huwelijk naar de gallemiezen gaat......

mannen, waar is jullie verantwoordelijkheid om voor je vrouw te zorgen dat zij het leven aankan?? dat zij gerespecteerd word, dat zij eerlijk, betrouwbaar etc. wat er in spreuken staat, dat zij dat voor jullie kan vervullen??

als dat niet gebeurd zijn we weer terug bij genesis: waarom hebt gij van de boom gegeten? omdat de vrouw mij de vrucht aanbood.....

het aloude bekende fenomeen: afschuiven.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 08:26
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
MARITIME853 schreef:
"Een verstandige vrouw is van de Here" (Spreuken 19:14).
"Op haar vertrouwt het hart van haar man... zij is bezig met wol en vlas en werkt met vaardige handen...
Met wijsheid opent zij haar mond, vriendelijke onderwijzing ligt op haar tong.
Zij houdt toezicht op de gang van haar huishouding, het brood der traagheid eet zij niet. Haar zonen staan op en prijzen haar gelukkig, ook haar man roemt haar: Vele dochters gedragen zich wakker, maar gij overtreft haar alle" (Spreuken 31:11,12,26-29). Hij, die zo'n vrouw wint "heeft een goede zaak gevonden, en verkrijgt de gunst des Heren."

er is vast een topic over wat de kenmerken zijn van een goede vrouw.....

maar,

om een vrouw te zoeken met deze kwaliteiten??? ik wens je veel succes!!! Een vrouw tegenwoordig moet een alles kunner zijn, jongleren met alle verantwoordelijkheden die zij heeft, huis, kids, werk, man en noem alles maar op......en als ze dat niet kan, of doet dan word ze gezien als een buitenbeentje.....
Toch wel raar day veel werkgevers juist vrouwen in dienst willen hebben omdat zij alles heel goed kunnen organiseren.....hmmm, waarom hoor je dat nou nooit es over mannen???
Vertrouwen mannen dan teveel op de duizendpoot in hun leven??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:41
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
Sorry ik volg je niet (lol tuurlijk niet).
Maar je communiceert uiterst vaag.

ik denk dat hij dus op zoek is naar een witte werkster die hem ook nog beschermt tegen kwaadaardige vrouwen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:40
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
En dan zou ik dieper willen gaan want waarom zou de één zich boven de ander verheffen en ook: waar komt die behoefte vandaan.

Het gaat ondere andere over angst en bedreigd voelen en willen knechten. Het gaat om de verwarring over macht. Het gaat om een oeroude vraag naar superioriteit die van den beginne is; het spel van satan die boven God verheven wil zijn, het gif van de slang in de mens om anderen in waarde eronder te houden... hoogmoed...

volgens mij is het de bedoeling dat elk mens een relatie heeft, gebaseerd op: aanvullen van de ander...niet de baas zijn over de ander....dat brengt uiteindelijk onvrede, ruzie en misschien een breuk met zich mee......

al vanaf het begin af aan....waarom schiep God als eerste de man?? is dat belangrijk om te weten??
God schiep daarna de vrouw, als evenbeeld, zodat de man niet alleen was, want God zag dat dát niet goed was.....

In het nieuwe testament, word na Jezus'opstanding als eerste het goede nieuws verteld aan de vrouwen die naar het graf gingen.....echter.....

Als Paulus later zich moet verdedigen tegenover het sanhedrin, laat hij gemakshalve dat even weg uit zijn verhaal....toen zijn alle vrouwen buiten spel gezet ( er zijn theorien over het waarom, maar die laat ik in het midden)

Is een vrouw minder dan een man??? geenzins....net zo goed, alleen er word te weinig gebruikt gemaakt van de gaven van een vrouw, zeker binnen de kerk.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:23
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ROADY558 schreef:
Dat siert je Tink!

dank je!! t was een hele harde les die ik heb moeten leren en nog ben ik niet uitgeleerd....nog regelmatig ga ik onder uit,maar ik leer, groei, word sterker......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:19
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ik ben blij dat ik een vrouw ben, dat God mij maakte zoals Hij mij heeft gemaakt....... ik ben sterk...in Hem, door Hem en geen man kan dat van mij af nemen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:14
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ERIKA129 schreef:
Juist Tink!!!
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee... maar weet dat er hier idd een heel aantal van zitten....
Zelf merk ik dat doordat ik altijd vrijgezel ben geweest (en nog ben) mannen lijken te denken dat ze dominant moeten zijn naar mij toe nou echt niet dus he!!!!

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:12
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ROADY558 schreef:
Wij samen aan een korstje....
Nee, dat laat ik jou en je maatje over :)

Maar ik begrijp heel goed de reactie van vele vrouwen die onderdrukt zijn, die gaan vechten.
BETER is dat de wond geneest, en de vrouw weer wordt zoals God de Vader hen bedoelde voordat ze beschadigd werden.
Dat is zowieso het mooiste: worden zoals God je bedoelde....

ik bedoelde ook, om er over te praten hoor!!! boompje opzetten...zo heet dat ook, maar ja, je had het over vissen.....mwah, dat kan ik ook.....maar dat worden gaat dna niet alleen op voor de vrouw, ook voor de man geldt dat!!! dat ook hij ziet hoe God zijn vrouw bedoelt heeft.....
Elke wond geneest uiteindelijk, maar een litteken blijft......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:05
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ROADY558 schreef:
Ik geef niet zoveel om "emancipatie". Volgens mij bereik je daar niet mee wat je voor ogen hebt. Ook die strijd is Gods strijd. En overal waar mensen zelf voor hun "recht" strijden, gaat het mis.

God zegt niet voor niets in Ex 14: "Ik zal voor u strijden, en gij zult stil zijn."

Maar ja, in een wereld waar God nauwelijks ruimte krijgt, wordt het wel erg lastig om God te laten rechtspreken.

waarmee je voorbij gaat aan het feit dat vrouwen, ook hier in nederland, nog steeds niet gehoord worden...emancipatie of niet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:59
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ROADY558 schreef:
Zeker Jol. Je MOET zelfs voor het onrecht opkomen.

Maar ik bedoelde met mijn stelling te zeggen:
Als je echt doordrongen bent van de waarde die je hebt in Christus, dan ben je niet meer vatbaar voor die discussies over man / vrouw. Die discussie draaien altijd wie de belangrijkste is in Gods ogen.
Even belangrijk dus. Maar blijkbaar voelt niet iedereen die rust want op sommige onderwerpen wordt gehapt als guppen op een broodkorstje :)

Road, die ook wel 's gaat vissen :)

ben gelukkig geen guppie.....maar als ik er 1 was.....dan zou ik met jou een broodkorstje willen delen......
weet je, de heftigheid op dit onderwerp komt omdat er een bepaald aantal vrouwen, ook hier op CM jaren lang door hun man geregeerd zijn( in de negatieve zin van het woord) en die nu "vrij"willen zijn......
Dat betekent dat ze ZELF willen bepalen wat goed is voor hun....ze zijn niet zonder reden bij hun man weg gegaan.....
Dus....wees zorgvuldig met zomaar schrijven over wie er de baas is un huis.......want dat kan een vrouw best zelf!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:54
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
Deze flauwekul is niet zo ongevaarlijk als jij nu neerzet cq bagatelliseert. Misschien juist vanuit de waarde die Hij de vrouwen/mannen geeft mag je opkomen voor wat onrecht is en de tempel bevuilt.

zelfs in deze tijd zijn mannen en vrouwen nog steeds niet gelijkwaardig....kijk maar naar salariering?? mannen krijgen nog steeds beter betaald in sommige broepsgroepen dan vrouwen in het zelfde vak/ beroep.
Dus, zo eenvoudig als het voorgesteld wordt, is het niet. Anders zou er geen emancipatie zijn, of vrouwenbeweging of hoe je het ook wil noemen...mede dankzij vrouwen is er wel kiesrecht gekomen......
Dus.....alhoewel vrouwen eeuwen lang onderdrukt zijn, mogen we nu voor ons zelf opkomen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:49
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ROADY558 schreef:
Och die eeuwige strijd tussen man en vrouw.
Beide zijn nodig, hebben elkaar nodig, en beide zijn in Gods ogen gelijk-WAARDIG.

De mate waarin je deze strijd nog ervaart, verraadt misschien wel de mate waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent.

Als je je waarde in Christus echt KENT, doe je niet meer mee met die flauwekul-discussietjes.

of....waarin je gebogen WORDT...ookal wil je dat niet.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TINK100
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 34 Volgende
Pagina 2 van 34