ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MVV749
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MVV749
Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:20
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin
 
THIRZA120 schreef:
Uit ervaring kan ik zeggen dat vooral in moeilijke tijden, maar ook bij vreugdevolle gebeurtenissen blijkt wie je echte vrienden zijn.
Alleen al het laten weten (op wat voor manier ook!) dat men aan je denkt en in sommige gevallen voor je bidt zegt al heel veel!
Ik zie wel dat elke vriendschap zich weer op zijn eigen manier uit. Met de één heb je meer en intensiever contact dan met de ander.

Die ervaring deel ik met je. Knipoog smiley
Er wordt vaak alleen gezegd dat je je vrienden in moeilijke tijden leert kennen. Maar in goede tijden zijn het ook de beste vrienden die dat met je willen meemaken. En dan niet om ervan te profiteren, maar gewoon uit pure vriendschap. Omdat ze het je gunnen! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:57
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
LEONARD480 schreef:
Nou MVV ben er nu niet in geweest ...een paar maandjes geleden wel ..tjonge wat een feest.
Duur is het zeker en ook zeker wel de moeite waard. Ook is het best kunstig om te zien hoe de muziek in elkaar overliep. Verraste, verbaasde smiley

Het is inderdaad de moeite waard. De muziekoptredens zijn idd altijd leuk en feestelijk. Jammer dat het zo enorm duur is, dus ik kom er ook niet vaak. Maar als ik er was, was het altijd een geslaagde avond. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:52
BerichtOnderwerp: The Passion
 
HENK710 schreef:
Ken jij Syb en/of Do en hun levensovertuiging????

Do in Playboy??

Ik wil verder niet over haar oordelen, maar er had toch wel iemand anders de rol van Maria kunnen invullen? Dit vind ik vrij ongepast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:50
BerichtOnderwerp: The Passion
 
LISA610 schreef:
En eigenlijk ben ik het er wel mee eens dat het vele malen mooier was geweest als er sprake was geweest van een vertolking door christenen, met christelijke liederen hoor. Ik probeer alleen de dingen in een breder perspectief te laten zien, simpelweg omdat ik vind dat je zelfs dit moet proberen om te buigen naar iets goeds waar je wel iets mee kunt als christen ten opzichte van mensen die niet geloven. De opvoering heeft nu eenmaal al plaats gevonden, dus het is nu aan ons om er op de juiste manier op te reageren. Knipoog smiley

Misschien heb je wel gelijk dat we bepaalde dingen wat positiever moeten benaderen. Als er binnen de Christengemeente strijd is over een opvoering als deze, dan zal dat zeker ook geen goed signaal afgeven aan niet-gelovigen. Dat is idd helemaal niet slim!

Maar ik vind ook dat we niet te lichtzinning moeten doen over ons Geloof. Tegenwoordig worden we steeds makkelijker en steeds meer wordt goedgekeurd onder de noemer modernisatie van Het Geloof. Ik denk dat we daarbij goed moeten opletten en daarvoor zijn dit soort discussies zeker de moeite waard. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:40
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin
 
FRANKT627 schreef:
Ik merk de laatste dagen dat ik me precies afsluit voor vriendschap.
Nu ik die kans krijg aangeboden weet ik er niet goed raad mee.
Door enkele mails en liefdevolle donderpreken leer ik toch inzien dat ik eigenlijk heel dankbaar moet zijn voor het feit dat iemand bevriend met me wil zijn. Door mijn raar gedrag hoop ik dan ook dat ik niets verpest heb.
Zo zie je maar dat je op de duur gaat vervreemden van iets dat bij het normale leven hoort. Dat je wel eens klaagt geen vrienden te hebben en een verlangen uitspreekt om echt bevriend met iemand te zijn en het dan afstoot. Raar eigenlijk hoe iets plots kan veranderen.

Herkenbaar Frank. Zoals je eerder aangaf was (of voelde) je jezelf vriendenloos. Dus op dat moment was dat jouw 'normale' levenspatroon, toch? Dan is het nu lastig om je weer open te stellen voor een nieuwe vriendschap. Ik denk dat het een heel logisch proces is die je waarschijnlijk snel genoeg hebt doorstaan.

Succes ermee Frank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:33
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
Ik vraag me af waarom mensen hun beloften niet nakomen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:29
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Zullen we het dan eens hebben hoe je op Maureen reageerde?? Het is nogal wat wat je neer durft te schrijven tegenover een vrouw met heel wat meer levenservaring.

Dan had ik me misschien verkeerd geuit, of jij had het verkeerd begrepen?? Want wat durf ik dan precies te schrijven over haar?

Ik ken haar niet, dus het was absoluut niet persoonlijk bedoeld. Kwam ik zo over, dan bied ik mijn excuses daarvoor aan.


Laatst aangepast door
MVV749
op donderdag 28 april 2011, 15:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:27
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik sta te klapperen met mijn oren, te knipperen met mijn ogen, mijn adem stokt .....
Weten de meisjes niet wat ze over jongens moeten weten. (En omgekeerd natuurlijk!) Volgens mij is dit toch echt wel behandeld in de les "sexuele voorlichting voor puberssss" Twijfelende smiley
(....)
De rest van de les kunnen jullie lezen door op onderstaande link te klikken. Het gaat vooral om de eerste alinea's, maar de rest is ook wel aardig om te lezen.... Knipoog smiley

http://www.schreeuwomleven.nl/seksualiteit/het_grote_verschil.htm

Leerzaam stuk. Maar ik begrijp niet helemaal wat dat met mijn reactie te maken heeft. Ik probeerde 'on topic' de link naar het masturberen te leggen. Daar ben ik blijkbaar niet in geslaagd. Helaas wordt er nu gedaan alsof ik een onbenullige puber ben. Dat vind ik jammer, omdat het in dit topic helemaal niet over sexualiteit gaat.

Ik had ook diversen links kunnen plaatsen, maar naar mijn idee gaat het in dit topic om persoonlijke meningen. Ik gaf mijn mening op de reactie van Maureen en vraag haar om haar mening. Zoals ik al zei deed ik dat met het topiconderwerp in het achterhoofd.

Jammer dat een gevoelige discussie als deze, direct de kop wordt ingedrukt met allemaal weetjes en feiten die niets over de persoonlijke mening zeggen. En dan ook nog op zo'n denigrerende manier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:09
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Het lijkt wel alsof je van een andere planeet komt MVV...idd, het is heel anders als je seks gehad hebt, dan dat je nooit ervaring op dat gebied hebt. Is dat zo vreemd voor te stellen voor je? Weet je wat er met je gebeurt als je seks hebt? Wat voor invloed dat heeft op je hele wezen? Hoe je verbonden raakt met de ander? Er is een groot verschil tussen masturbatie en seks met je partner, en daar is gewoon niks mis mee. Het verdiept je relatie met de ander.

Ik kan goed begrijpen waarom er op het forum nogal wat onenigheid ontstaat. Wat een opening Cahtuliem, helemaal niet aanstootgevend ofzo! Ik begrijp dat ik (door onwetendheid) verkeerd overkwam, maar dat is nog geen reden om iemand op deze manier de les te willen lezen.

On topic:
Dat waarover nu wordt gesproken heeft idd met wederzijdse liefde te maken. Iets wat ik ook had benoemd. Dat heeft uitendelijk niets te maken met het verlangen naar masturberen of sex.

Laat ik het zo benoemen: Er is ook een groot onderscheid tussen de liefde bedrijfen en sex om een andere reden te hebben. Dit topic gaat over masturberen, dus dit valt onder de tweede categorie. Jij hebt het over de eerste categorie en daarmee heb je helemaal gelijk. Heb je mij horen zeggen dat er iets mis mee is?


Laatst aangepast door
MVV749
op donderdag 28 april 2011, 15:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 17:17
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ERIKA129 schreef:
Zo is het Cross!!..... Er zijn vele gebeden de afgelopen dagen omhoog gestegen....... van zeer veel mensen die met ons meeleefden.

Wat ik hieraan lastig vind:
Voor zoveel zieke mensen wordt gebeden. Maar uiteindelijk worden lang niet alle gebeden verhoord. Dus ik vind het prachtig mooi dat het voor jullie wel zo is. Maar aan de andere kant vind ik het zo lastig om te moeten zien en meemaken dat er zoveel mensen ziek zijn en blijven, ongeacht alle smeekbedes. Ik begrijp dat niet alle gebeden verhoord kunnen worden, maar het is soms moeilijk te verwerken om te zien dat het bij anderen wel schijnt te gebeuren. Veel mensen twijfelen daardoor (terecht of onterecht) aan hun geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 17:03
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
LEONARD480 schreef:
Er gaat uiteindelijk niets boven de Beach toch MVV.

Maar een stukje heide/bos kan ook heel leuk zijn voor een wandeling.

Was van het weekend begonnen in Schoorl/Groet toen naar Bergen en Egmond aan Zee en natuurlijk ook Scheveningen en effen stiekem een blik op de Crazy Piano's om vervolgens lekker op het terras te genieten van het Strandsfeertje. Verraste, verbaasde smiley

Zozo jij hebt dus een flink strand weekend achter de rug. Knipoog smiley

Uiteraard is een stukje heide/bos ook erg mooi. We hebben hier ook de duinen die ook weer hun eigen charme hebben.

Wat vond je van Crazy Piano's? (naast duur) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Was er nog een optreden of heb je alleen van het terras genoten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:57
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
MAUREEN217 schreef:
Oké jongens, ik zal het proberen uit te leggen, en dit heb ik niet van mijzelf, maar van mannen uit mijn kring.
Tuurlijk heeft een vrouw ook gevoelens, ik ben niet gek, maar een vrouw kan over het algemeen genomen langer zonder sexueel contact, de behoefte is er wel. Bij een man is het anders, een man uit zijn liefde door sexueel contact, en kom me niet zeggen dat dat niet waar is.

En als je nooit sex bedreven hebt, weet je ook niet wat je mist, de behoefte naar sex is anders, dan bij iemand die wel sexueel contact heeft gehad, daar is het sex gebeuren opgewekt. Ik heb hier veel over gelezen, dus ik weet wat ik zeg, en je hoeft je er niet voor te schamen, het zit in je, zo zit hè in elkaar.
Een vrouw kan haar man helemaal gek draaien door hem sex te ontzeggen, weet je dat daar veel huwelijken aan stuk zijn gegaan. De sex was er niet meer, en de man ging bioten zoeken, wat hij binnen niet meer kreeg, en dan wordt er gezegd, hij heeft overspel gepleegd, of hij is een viezerik, want hij bevredigd zich zelf.zeg me dat dit niet waar is.

Zonder je tegen je hoofd te willen stoten, wil ik toch inhoudelijk op je bericht ingaan. Ik zal proberen om het geheel in je verhaal te kunnen tegenspreken, niet alleen een paar woorden. En dan hou ik in het achterhoofd dat het topiconderwerp over masturberen gaat, niet over sex of lust.

Je eerste alinea: Dat mannen minder lang zonder sex zouden kunnen laat ik maar in het midden. Dat mannen hun liefde zouden uiten door sexueel contact, is dan best een probleem voor voor mannen die geen sex hebben. Die leiden dan een liefdeloos bestaan? Of wordt de liefde geuit in het luchtledige tijdens masturbatie? Ik denk toch echt dat jij je veel meer richt op het onderwerp lust, dan op masturbatie.

Je tweede alinea: Wat versta jij onder "het sex gebeuren opgewekt"? Ik geef je gelijk als je hiermee wederzijde liefde bedoeld. Want dat kan iemand die nog nooit sex heeft gehad ook niet hebben ervaren. Maar in jouw uitleg lijkt het wel alsof er tijdens de eerste keer sex een knopje wordt omgeschakeld die een mens naar sex doet verlangen. Is dat dan ook zo met masturbatie?

Tot slot: Dat laatste wat je zegt gebeurt alleen omdat een vrouw een man sex ontzegt? Gebeurt dat dan nooit andersom? De realiteit is dat zowel mannen als vrouwen verlangen naar liefde en genegeheid. Daar komen de verlangens naar masturbatie en sex vandaan. De realiteit is ook dat mensen om de meest uitlopende relaties of vriendschappen beëindigen. Jouw voorbeeld is er één uit duizenden. En is, in jouw voorbeeld, dan echt alleen het onthouden van sex de reden of zal het het gebrek aan wederzijdse liefde de emmer doen overlopen?


Laatst aangepast door
MVV749
op donderdag 28 april 2011, 14:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:20
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin
 
MARISKA601 schreef:
Een mens maakt sneller vijanden dan vrienden door zijn gedrag.

Mee eens. We zijn met z'n allen steeds minder tolerant en maken ruzie om niets. Respect en begrip lijken steeds verder weg te ebben. Daarom moeten echte vrienden/vriendinnen gekoesterd worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:17
BerichtOnderwerp: Doel van CM-forum
 
Zozo, inmiddels is het hier al een gezellige boel. Dus kunnen we ondertussen ook al een aanzoek verwachten?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:13
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
MVV749 schreef:
Ik twijfel of ik mijn proeflidmaatschap zal verlengen in een betaald lidmaatschap. En zo ja, hoe lang?? Smiley die vol vragen zit

Ik ben vandaag uitgetwijfeld. Ik heb anders dan het topiconderwerp wél verlend. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:10
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
IMKE917 schreef:
Mag het ook op de hei of in het bos zijn Smiley die vol vragen zit strand is zo verweg..... Knipoog smiley

Valt wel mee hoor, vijf minuten lopen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar het bos is voor mij dan weer een stukje verder weg. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:05
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Mijn mooiste momenten van de dag zijn er twee:

1) Een onverwachte leuke e-mail ontvangen;
2) Een telefoontje van een collega die wél oprechte interesse toont.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:03
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ERIKA129 schreef:
Dat we vanmorgen na wat onderzoeken te horen kregen dat mijn moeder GEEN borstkanker heeft Lachende smiley , dat er zelfs niks onregelmatigs in haar borsten te zien is Geschokte, onthutste smiley toch wel vreemd gedacht wordt nu aan een fout.
Maar maakt niet uit De Heere dankzeggen is wat we mochten doen.

Iedereen bedankt voor het medeleven!

Liefs Erika Kussende smiley

Jouw mooiste moment overtreft alles. Wat goed en fijn voor jullie. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 15:57
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
On topic:

Weer slecht wakker worden. Piekeren door alle problemen om/met het werk. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 15:53
BerichtOnderwerp: The Passion
 
LISA610 schreef:
Nou om heel eerlijk te zijn vind ik de vertolking persoonlijk niet heel mooi of zo. Ook ik heb verschillende dingen gezien die niet of niet helemaal overeenkomen met wat in de Bijbel staat. En nee, dat zit mij dan ook niet lekker.

Maar toch, als ik bedenk hoeveel mensen hier nu naar gekeken hebben en hoeveel er over wordt gesproken, dan denk ik toch dat het aan ons als christenen is om het ten goede te laten keren. Ik meen dat zelfs deze vertolking mogelijkheden biedt om in gesprek te raken met mensen over het evangelie. En we hebben niet voor iets de opdracht gekregen om alle volkeren tot Zijn discipelen te maken toch?

Als ik met mensen praat over deze vertolking zeg ik niet dat ik het vanuit mijn geloofsovertuiging niet kan goedkeuren. Evenmin heb ik de neiging om meteen met allerlei Bijbelteksten om de oren slaan waaruit blijkt wat er allemaal mis is. Ik zie het liever als een kans op het moment dat iemand mij hierover aanspreekt. En juist daarom kies ik dan liever voor de weg van vragen: wat is er in deze vertolking wat jou heeft geraakt, wat is wat waar je over nadenkt, wat zou je graag wilt weten. Met in mijn achterhoofd vragen zoals: hoe kan ik jou helpen om de waarheid te ontdekken, om jou te vertellen wie Jezus is, wat Hij ook voor jou heeft gedaan.. hoe kan ik jou helpen om Jezus te leren kennen op de manier waarop ik Hem heb leren kennen. Persoonlijk vind ik dat namelijk veel belangrijker dan het voeren van een discussie over wat er allemaal wel of niet mis in met deze vertolking. Maar goed, da's mijn mening he Knipoog smiley

Hoi Lisa,

Ook al kan ik het niet helemaal met je eens zijn, toch vind ik dat je een sterk standpunt hebt. En dat vind ik ook heel wat waard. Zeker als je het zo naar niet-gelovigen kan overdragen. Het is inderdaad goed om hierdoor een gespreksonderwerp te hebben, om mensen tot nadenken te zetten. Dat doel heeft het zeker bereikt, dus daar heb ik geen moeite mee. Zoals je heel mooi zegt, hebben wij de opdracht voor de verspreiding van Het Woord. Als die op die manier kan, dan is dat mooi meegenomen.

Maar daarom is het (i.m.o.) spijtig dat niet Het Woord wordt verspreid, maar een scala aan popteksten die een oud Bijbelverhaal representateren. Ik twijfel eraan of mensen die geraakt worden daardoor naar De Bijbel en Het Woord gaan verlangen. Ook vind ik het bijvoorbeeld ongepast om een vrouw die niets van Het Geloof afweet en in de Playboy heeft gestaan als Maria te laten spelen. Dit draagt naar mijn idee geen goede boodschap uit.

Dus daarom zie ik, vanuit mijn Geloofsovertuiging, veel liever een vertolking door Christenen, met Christelijke liederen en/of teksten. Dan zou het naar mijn idee veel minder aanstootgevend zijn en daar worden ook meer dan genoeg niet-gelovigen mee bereikt. Persoonlijk heb ik nog een hele andere mening, want ik hou helemaal niet van dit soort opvoeringen. Maar dat is een persoonlijke mening, die ik niet in deze discussie wil laten meetellen.

Een discussie over wat er allemaal wel of niet mis in met deze vertolking is toch wel belangrijk? Want ook wij Christenen hebben elkaars steun en leiding nodig. Zo kunnen we toch groeien in ons geloof? Zo vind ik dankzij deze discussie ook goede punten in jouw redenatie. En dat vind ik belangrijk! Ik zal nooit zeggen dat ik goed (genoeg) geloof, dus ik ben altijd op zoek naar medegelovigen die me kunnen helpen en steunen. Als we elkaar alleen maar dwars gaan zitten, dan heeft deze discussie idd helemaal geen zin. Maar het tegendeel is wat mij betreft bewezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 18:35
BerichtOnderwerp: Doel van CM-forum
 
CROSSROAD317 schreef:
Wie weet, als jij een aanzoek krijgt hier op het forum, dan ga ik ook een aanzoek doen aan een hele lieve leuke vrouw .... Clown smileyPS: mijn abo verloopt over 4 dagen .... Verraste, verbaasde smiley

..

Hmm, dan zou mijn positiviteit eindelijk eens vruchten afwerpen. Maar ik hoop er niet al te veel op hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Had je al iemand op het oog Crossroad? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 18:28
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
LISA610 schreef:
Misschien omdat niet iedereen die muziek weet te waarderen? Persoonlijk vind ik er namelijk geen bal aan en dat heeft voor mij niets met het geloof te maken. Het is gewoon niet mijn ding.

Haha, ja dat is duidelijk. Ieder zijn/haar ding. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 18:26
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
CHATULIEM619 schreef:
Je kent al zoveel mensen hier?

Daar is een zoekfunctie voor. En ik ga er vanuit dat mensen hun daadwerkelijke muzieksmaak invullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 18:23
BerichtOnderwerp: The Passion
 
MARIO216 schreef:
Even een vraagje, waarom hebben ze geen Ned. gospel zangers gevraagd. Zeker niet populair genoeg Smiley met dichtgeplakte mond

Dat is nu precies mijn punt. Waarom is deze keuze gemaakt? Alleen maar om een breed publiek aan te spreken? Hoe het publiek wordt aangesproken is blijkbaar van ondergeschikt belang. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 18:20
BerichtOnderwerp: The Passion
 
LISA610 schreef:
Het probleem is denk ik dat je teveel bezig bent met wat jij denkt dat er mis aan is en dat je straks weer je vrienden daarvan moet zien te overtuigen. Maar MVV, misschien moet je het eens over een andere boeg proberen te gooien: als je probeert mensen te overtuigen, beland je al snel in een discussie waarin mensen hun gelijk proberen te halen. Daarom is het beter om te getuigen in plaats van te proberen om te overtuigen.

Ik heb ook vrienden en vriendinnen die niet geloven. Maar in de gesprekken die ik met hen voer over het geloof heb ik niet het idee dat zij proberen om mijn geloof onderuit te halen. Zouden zij dat wel proberen, dan zou ik me gaan afvragen of dit wel echte vrienden en vriendinnen zijn. Mensen die ik vrienden en vriendinnen noem, zijn mensen die mij respecteren zoals ik ben en proberen zeker niet mijn geloof onderuit te halen. Misschien is dat voor jou ook iets om eens over na te denken.... Knipoog smiley

Het gaat er niet om wat ik vind dat er mis aan is. Het gaat erom wat ik in De Bijbel lees en dat leert mij om te kunnen bepalen dat deze uitvoering niet goed te keuren is. Ik kan heel vroom met Bijbelpassages gaan voordoen alsof ik gelijk heb, maar ik wil hier helemaal geen persoonlijk punt maken. We lezen allemaal dezelfde Bijbel en kunnen daaruit dezelfde conclusies trekken. Daarom ben ik ook totaal niet bezig om mensen te overtuigen van mijn mening. Zoals je ook heel goed zegt, ontlokt dat alleen maar discussies en strijd. Maar ik vind het erg jammer dat gelovige mensen ook steeds luchtiger doen over Gods wetten en dat alles onder de noemer modernisatie wordt goedgekeurd. En daar vind ik dit een voorbeeld van, hoe mooi de uitvoering ook was.

De 'vrienden' welke ik als voorbeeld gaf, zie ik eerlijk gezegd niet als echte vrienden. Mede door de voorbeelden die jij geeft. Maar uiteindelijk zijn mijn 'vrienden' net zoals andere niet-gelovigen. Dus de reactie van mijn vrienden zijn heus niet anders dan andere mensen die hierover een mening vormen. Niet-gelovigen zullen altijd proberen om Het Geloof te ondermijnen, daar kunnen we niet voor weglopen. Maar het is inderdaad iets waarover ik vaak nadenk. Dat is ook de reden waarom ik me hier heb ingeschreven. Hopelijk zijn hier wel mensen die mij en mijn geloof wel respecteren. En die zou ik wel als echte vrienden bestempelen. Ongeacht eventuele meningsverschillen over Het Geloof. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 17:23
BerichtOnderwerp: The Passion
 
LISA610 schreef:
Ach MVV hoe kun jij nu beoordelen of er sprake is van het ontstaan van "echt" geloof bij de mensen op wie dit effect heeft. Als er mensen worden geraakt door deze vertolking en die mensen vervolgens in gesprek gaan met jou... wat ga je dan tegen hen zeggen? Dat het een waardeloze vertolking was?

Ik kan dat inderdaad niet beoordelen, dat was ook niet mijn bedoeling.

Als de recepten van een gerecht niet juist worden doorgegeven, of niet juist worden bereid, dan zal het gerecht mislukken. En ik vind dat dat aan de orde is met deze uitvoering. Maar dan mag je de uitvoering nog wel leuk vinden hoor. Dat moet iedereen voor zicht zelf weten. Jij vind het blijkbaar heel mooi. Alleen maar goed. Knipoog smiley

Wat ik zou zeggen tegen mensen die in gesprek gaan over deze vertolking? Niet dat het een waardeloze vertolking was, want dat is absoluut niet waar. Ik geef wel eerlijk mijn mening dat ik dat vanuit mijn Geloofsovertuiging niet kan goedkeuren. Dat is heel wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 17:09
BerichtOnderwerp: The Passion
 
LISA610 schreef:
Hoe kunnen jullie nu zeggen dat het geloof geen reclame nodig heeft? Jezus heeft niet voor niets gezegd "maak alle volkeren tot mijn discipelen". Dat de vorm niet is, zoals jullie dat zouden willen zien doet er eigenlijk niet toe. Waar het om gaat is dat er een enorme groep mensen wordt bereikt op een hele toegankelijke manier. En als er maar een paar mensen zijn die hierdoor tot nadenken zijn aangezet, die jou als christen aanspreken en naar jou mening vragen.. dan kun je twee dingen doen: gelijk een heel negatief verhaal ophangen over wat er allemaal mis is met deze uitvoering... of je kunt vertellen wie Jezus is, wat Hij voor ons en ook voor hen heeft gedaan en waarom. Wat doe jij?

Daar heb je uiteraard een punt Lisa. Maar op een verkeerde manier iets proberen te bereiken geeft geen goed voorbeeld. Het gaat er niet om wat ik wil zien (want dat is vast ook niet de juiste manier), het gaat erom dat we moeten waken voor een steeds vrijer wordende Christelijke gemeente. Ik heb genoeg niet-Christelijke vrienden die door dingen als dit mijn Geloof onderuit willen halen. Kolen op het vuur voor hun! En dan mag ik gaan uitleggen wat ik denk dat er mis aan is, waardoor de essentie van deze uitvoering wordt gemist.

Dus zoals ik al zei: Het idee is goed, maar het is op de verkeerde manier uitgevoerd. Volgend jaar Lady Gaga op het podium, dan zijn er nog meer mensen die worden bereikt en aan het nadenken worden gezet. Maar nee, het doel heiligt niet de middelen. Zo werkt dat niet in Het Geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 16:58
BerichtOnderwerp: The Passion
 
LISA610 schreef:
Ik neem aan dat je op de laatste zin van MVV doelt Mario: iedereen vind het mooi en dan werkt het ook nog. Fantastisch toch dat t werkt... Knipoog smiley

Iets wat op de verkeerde manier werkt, loopt het doel mis. Dus nee, niet fantastisch dat het op deze manier werkt. Het is allemaal zonder diepgang op deze manier. Er is geen 'echt' geloof bij de mensen op wie dit effect heeft. Althans, dat is mijn mening. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 15:50
BerichtOnderwerp: Doel van CM-forum
 
CROSSROAD317 schreef:
Je verwacht op het forum een aanzoek te krijgen .... WOW dat noem ik positief denken .... Clown smiley

Jaja, positief zijn is belangrijk in dit leven. Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 15:41
BerichtOnderwerp: The Passion
 
ANNETTE050 schreef:
K Denk eerder, dat er een motivatie achter het hele idee zit...misschien wilden ze een bepaalde doelgroep bereiken? Misschien mensen die afgeknapt zijn op andere christenen, die een voorbeeld hadden moeten zijn?

Er zal vanzelfsprekend een motivatie achter zitten. Maar zoals in dit topic al eerder is gezegd heeft Het Geloof zulke 'reclame' toch niet nodig? Het is een keuze om te geloven. We kunnen ons toch niet gaan aanpassen aan de mensen die ervoor kiezen om niet te geloven? Of moeten we dingen doen die God verbied om een bepaalde doelgroep te bereiken? Ik denk dat het spoor dan bijster is. Mensen moeten geloven omdat het in De Bijbel staat, niet omdat het zo prachtig mooi vertolkt wordt.

In het kort: Het idee van dit alles is misschien best goed. De uitvoering vind ik minder geslaagd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MVV749
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5