ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MVV749
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MVV749
Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 5 juni 2011, 19:32
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
HENK710 schreef:
Jij stelde dat er een gelukkig zijn in het leven is naast een gelukkig zijn in het geloof. En daar zet ik vraagtekens bij of je dit zo uiteen moet trekken. Je geloof is immers ergens gewoon je leven. Knipoog smiley

Het is inderdaad maar een stelling, niet perse mijn mening. Knipoog smiley

Ik denk idd ook dat we Het Geloof moeten mengen met het leven. We moeten bepaalde aardse dingen laten en we moeten ons zelf overgeven aan God. Dan kunnen we gelukkig zijn in Het Geloof en daarmee gelukkig zijn in het leven.

Natuurlijk is er ook wel onderscheid tussen de twee. Want ongeacht ons geluk in Het Geloof, kan het leven ons zéér ongelukkig maken. Op dat moment moet ons vertrouwen op God ons sterk maken. En als we ons zelf helemaal kunnen overgeven aan God, dan mogen we erop vertrouwen dat Hij het aardse ongeluk een stuk draaglijker maakt denk ik. Als we niet geloven zou het ongeluk mogenlijk groter zijn. Dus in dat opzicht vraag ik me af hoe mensen hier tegen aan kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:07
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit alleen maar bangmakerij...

Eerlijk gezegd had ik die uitspraak nu net van jou verwacht. Ik bedoel, je komt duidelijk over als een welbespraakt, Bijbelwijs man.....iemand die weet waarover hij praat, iemand die een sterke, onderbouwde mening heeft.

Bangmakerij voor wat Chat? Zie jij die tekenen dan niet, of niet op die manier? Of heb jij het idee dat het einde nog lang niet nabij is?
Zou je er wat dieper op willen ingaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
HENKWAL969 schreef:
Het is inderdaad niet zozeer een teken. Maar ik vind het wel ontwikkeling in die richting.
We gaan steeds meer dingen normaal vinden.
Ik zie het ook meer als een reden om waakzaam te blijven.

Ben ik helemaal met je eens Henk. Dit artikel zegt op zich nog niets, maar we gaan zeker wel die richting op. Nog even en alle bankrekeningnummers worden wereldwijd gelijk getrokken. Wie weet wat daarop volgt......er kan van alles worden ingevuld om de profetie vanuit Openbaringen realiteit te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:43
BerichtOnderwerp: Heb je wel eens spijt ?
 
JOS689 schreef:
volgens mij durven alleen mannen maar spijt te betuigen .....
zijn vrouwen daar te trots voor ? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Heb je al spijt van deze nonsens uitspraak?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:42
BerichtOnderwerp: Heb je wel eens spijt ?
 
Als ik heel eerlijk ben heb ik vrij weinig spijt van dingen die ik heb gedaan of gezegd. Ik probeer alles goed te overdenken en daardoor sta ik volledig achter mn besluit. Mocht het uiteindelijk fout uitpakken, dan had ik dus een foute keuze gemaakt. Nog altijd beter dan helemaal geen keuze maken denk ik dan.

Als ik wél spijt heb, dan ben ik daar meestal behoorlijk ziek van. Maar ik zou er spijt van krijgen om daar op een openbaar forum diep op in te gaan. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:37
BerichtOnderwerp: Heb je wel eens spijt ?
 
AREND003 schreef:
Als ik heel eerlijk ben, dan heb ik meer spijt van de dingen die ik niet gedaan heb! Knipoog smiley

Statistisch gezien heeft dat idd de overhand. Dat heeft met de psyche van een mens te maken. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:33
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Als we loslaten wie we zijn, kunnen we worden wie we kunnen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:27
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Rust en kalmte ervaren tijdens een gebed. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:25
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
ZEELAND736 schreef:
Nog 4 dagen...en ik twijfel....het is wel erg leerzaam en gezellig hier...TOCH???

Same here, alleen heb ik nog minder dagen. Moet morgen definitief de knoop doorhakken.

Het is sowieso leerzaam, dat is een grote plus voor zowel jou als voor mij. Gezellig? Geen idee, daarvoor ben ik te weinig actief. De persoonlijke contacten vallen me eerlijk gezegd wat tegen, dus dat is een kleine min.

Hmm, ik zal er nog eens een nachtje over slapen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:10
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
HENK710 schreef:
Moet je werkelijk geloof en leven zo uit elkaar trekken? Ik denk juist dat daar de schoen wringt, dat we dat te vaak doen...

Zou je jezelf nader kunnen verklaren? Ik denk inderdaad niet dat we Het Geloof en het leven zo uit elkaar moeten trekken. Maar ik vraag me af hoe andere mensen hier tegenaan kijken. Hoe bedoel je jouw post precies?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:04
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
DAVID923 schreef:
Leuk onderwerp.

ontopic:

Tja ik denk (...........)
Het wereldse en eigen ik los te laten, en God op nr 1 te zetten.

Hey David,

Een beetje late reactie, maar ik heb de laatste tijd veel aan mn hoofd en ben niet vaak op het forum te vinden geweest.
Maar ik wil je bedanken voor de goede en mooie post. Ik kan me goed vinden in wat je zegt.

Vooral het laatste wat je zegt is naar mijn idee het belangrijkste om gelukkig te kunnen zijn/worden. Als we onszelf loslaten en ons vertrouwen op God stellen, dan kunnen we welgelukzalig zijn. Juist door onze hedendaagse consumptiemaatschappij, die erg egocentrisch is opgebouwd, is het een ware uitdaging om de wereldse dingen los te laten en onszelf over te dragen aan God. Maar ik zie steeds meer in dat het de enige juiste weg is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:12
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
CHATULIEM619 schreef:
In de samenwerking moet je juist niet de verschillen benadrukken. Die worden dus weggemoffeld. En dan heb ik het nog niet eens over de discussie waar eventuele bekeerden naar toe zouden moeten....
Ik ken geen enkel voorbeeld vanuit de bijbel dat God oproept tot algehele samenwerking onder het mom van samen sta je sterk. Het is geen bijbels en geen geestelijk principe. Als het vanuit God zou zijn, zou het veel effectiever zijn, maar meestal zijn er toch heel menselijke motieven die er aan ten grondslag liggen.
Dat je verschillende gemeentes meteen ziet als ruzie, splitsing scheiding vind ik heel vreemd. Want een pinkstergemeente en een baptistengemeente in dezelfde plaats hoeven niet in de clinch te liggen met elkaar. Ze mogen in mijn ogen naast elkaar bestaan zonder dat ze elkaar tegenwerken....Ik zie eerder verscheidenheid in de manieren van geloofsbeleving en waarom zou je elkaar daar niet vrij in laten?? Het hoeft niet zo negatief benaderd te worden zoals jij doet.

Misschien moeten we ons dan meer richten op de vraag waar al die verschillen vandaan komen. Waarom moet er überhaubt zoveel verdeeldheid zijn in de Christelijke Gemeente?
Inderdaad is het ons doel om individueel sterk in Het Geloof te staan.
Maar omdat er niets in De Bijbel zou staan over samenwerking binnen Het Geloof, wil toch niet zeggen dat we niet moeten streven naar oecumene? Dan zou er ook geen reden meer zijn om bijvoorbeeld naar een kerkelijke club of bijeenkomst te gaan. We moeten immers zelf geloven en alles zou op een Geestelijk principe moeten berusten? Helaas zijn we allen menselijk en lang niet iedereen heeft de werking van De Geest in zich, dus we acteren vrijwel allemaal vanuit menselijke motieven. En mensen hebben nu eenmaal de behoefte om samen sterk te zijn. Als dat De Gemeente sterk in Het Woord maakt, ook als is het vanuit menselijke motieven, waarom zou dat niet goed zijn? In mijn ogen nog altijd beter dan allemaal groepjes die een eigen weg in slaan.

Je hebt me blijkbaar niet goed begrepen; ik zie de verschillende gemeentes absoluut niet als ruziemakende kemphanen die constant in de clinch liggen. Maar wat jij als een negatieve benadering ziet, is voor mij realiteit. Ik laat ook iedereen vrij in zijn of haar Geloofsovertuiging, maar ondertussen wordt ik afgerekend op de mijne. Binnen families worden heftige discussies gevoerd wie De Bijbel juist interpreteert en wie niet. En dat terwijl we enkele jaren terug naast elkaar in dezelfde kerk zaten. Ik benader de situatie zoals het (hier) is, niet zoals ik graag zou willen zien. En dan kan ik maar één conclusie trekken: liever samen sterk i.p.v. individueel standpunten vanuit eigen interpretaties van De Bijbel verdedigen. Want ook die verdeeldheid komt voort uit menselijke motieven.

Maar zoals ik al in een eerdere post had opgemerkt. Ik denk dat oecumene ons streven zou moeten zijn, maar dat het ook een utopie is omdat het niet haalbaar is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 19:06
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
CHATULIEM619 schreef:
Laat ik eerst vanuit mezelf spreken. Heb jaren in interkerkelijke commissies gezeten. Ik weet dus wat het betekent, interkerkelijk samenwerken. Het eerste wat we moesten doen was de kern van onze identiteit opgeven. We mochten het bv niet over de doop of de Heilige Geest hebben. In mijn ogen is dat iets wat je dus niet van een ander mag vragen.
Ten tweede merkte ik dat de motieven om dit samen te doen menselijk waren, niet geestelijk. Onder het mom van: samen sta je sterk. De Heer ziet echter niet naar aantallen. Gideon moest het grootste deel van zijn leger wegsturen, om helemaal afhankelijk te zijn van God. Zoals ik al eerder opgemerkt heb: hoe groter de gemeente, hoe groter de kans wordt dat de identiteit vervaagt.
Ten derde eenheid is wat anders dan samenwerking. Je kunt eenheid ervaren terwijl je toch andere geloofsbeleving hebt. Ook hier op de site, kan ik rustig stellen dat ik me één voel met anderen ook al gaan ze naar de andere kerk. Het ligt er helemaal hoe je er zelf mee om gaat.

Kijk Chat, deze post is al veel meer opbouwend. Hier kan ik wat mee!

Het dik gedrukte tekstgedeelte verbaasd me echt, ik schrik daarvan. Ik ben met je eens dat dát absoluut niet de bedoeling kan en mag zijn. Heb je enig idee waarvoor dat zo was? Ik bedoel, het zijn toch dingen die in De Bijbel benoemd worden.

In je tweede punt kan ik me ook wel gedeelelijk vinden. Je voorbeeld van Gideon is een mooie. Toch zijn er ook voorbeelden in De Bijbel te vinden waarin juist het hele volk betrokken werd om samen sterk te staan. Inderdaad is het essentieel om samen geestelijk sterk te zijn. Maar dat zou toch wel ons doel moeten zijn of denk jij van niet? (En dan even in het midden latend of dat überhaupt nog haalbaar is.)

Je derde punt is vanzelfsprekend volledig waar. Het is maar net hoe we er zelf mee omgaan, maar vooral ook hoe we met elkaar omgaan. En soms denk ik dat daar nog wel verbetering in te vinden is. Vaak proberen we elkaar te overtuigen van wat wij persoonlijk als De Waarheid zien. Ook hierin zou De Geest wat meer zichtbaar mogen zijn vind ik. Want het zit toch een beetje in de psyche van een mens om persoonlijk tegen elkaar in te gaan en daardoor de eenheid te verliezen. En dat vind ik jammer, juist omdat we allemaal in dezelfde God geloven.


Laatst aangepast door
MVV749
op zondag 22 mei 2011, 19:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 12:12
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
CHATULIEM619 schreef:
Vreemd dat je zo redeneert. Waarom verlangt men zo naar een eenheidsworst. Wees liever blij dat er verscheidenheid is. Wederzijds respect is wel goed, maar grote agglomeraties van kerken. In de praktijk zie je, hoe groter hoe minder identiteit...

Waarom is het vreemd dat ik naar 'eenheidsworst' (wat ik een hele verkeerde woordkeuze vind) verlang? In de eerste plaats vind ik dat saamhorigheid belangrijk is om samen sterk te staan in Het Geloof. We zijn allemaal kooltjes op een brandend vuur. Hoe meer kooltjes, hoe groter en sterker het vuur. Daarentegen, hoe meer verdeeldheid, hoe meer kleine vuurtjes die gemakkelijker doven of geblust kunnen worden.

Je hebt een punt dat er in grote kerken steeds minder identiteit te vinden is. Dat betreur ik. Maar anderszijds betreur ik de verscheidenheid, en daarmee gerelateerde respectloosheid tegenover elkaar, binnen Het Geloof nog meer. Zou ik blij moeten zijn met het feit dat er ruzie's tussen naasten zijn ontstaan door scheuringen in onze Christen Gemeente? Moet ik blij zijn dat mijn broer een andere Geloofsidentiteit heeft aangenomen, wegens 'foute' interpretaties van De Bijbel en Het Woord? Dan zet ik fout tussen aanhalingstekens, want ik kan in dit geval niet oordelen wat fout is, ik weet niet of hij de juiste keuze heeft gemaakt of ik. Ik weet alleen dat we beide een sterke onderbouwde mening voor onze keuze hebben gemaakt en dat we niet meer samen sterk staan in Het Geloof. Nee, we verzwakken Het Geloof alleen maar.

Je mag me hiervoor vreemd vinden, maar ik zou liever zien dat er meer eenheid binnen Het Geloof zou zijn. Simpel en alleen om samen sterk te zijn in Het Woord van God. Al zou er alleen al meer respect voor elkaars mening en onderbouwing zijn, dan gaan we elkaar al meer steunen. Ik doelde vooral op de persoonlijke meningen die we allemaal vurig verdedigen. Dan missen we het punt, want het gaat er niet wie er gelijk heeft. Wederzijds respect wordt al snel uit het oog verloren omdat we er allemaal onze eigen Geloofovertuiging op na houden. Juist die overtuiging is voor ons persoonlijk de enige juiste, dus de ander heeft het fout? Dát zijn juist de dingen waaraan ik me stoor. Dan zie ik veel liever discussies waarin we begripvol en respectvol naar elkaar luisteren en reageren i.p.v. het vuur aan elkaars schenen liggen om ons persoonlijk gelijk te behalen. Ja, dan liever agglomeraties van kerken.

Tot slot: Elkaar vreemd noemen omdat we van mening verschillen schept alleen maar onrust en getuigt mijns inziens van weinig wederzijds respect. Je hebt vaak een sterk onderbouwde mening en dat waardeer en respecteer ik, ongeacht of ik het met je eens bent of niet. Spijtig om dan te moeten lezen dat je vrij vaak jouw waarheid afspiegelt op medegelovigen en dat je daarmee, ook in dit geval, je post zo denigrerend moet openen. Ook hierin zou ik dus liever wat minder individuele identiteit zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 19:52
BerichtOnderwerp: Bin Laden
 
Er vanuit gaande dat alles wat over hem is verteld op waarheid is berust:

Dan is dit een vorm van rechtvaardigheid die vaak genoeg in De Bijbel voorkomt. Oog voor oog, tand voor tand..... Kwaad mag niet ongestraft blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 22:02
BerichtOnderwerp: Bin Laden
 
MARIO216 schreef:
Wat koop je ervoor dan???

Misschien minder terreurdaden, minder onschuldige slachtoffers etc.? In elk geval door zijn hand zullen er geen mensen meer sterven.

Maar goed, deze wereld is inmiddels zo verdorven dat er weer een stuk of wat nieuwe Osama's staan te trappelen om het roer over te nemen. Het is idd water naar de zee dragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:56
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIO216 schreef:
Yep

Goed geraden! Win ik daar ook iets mee Mario? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:52
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
Er is verschrikkelijk veel verdeeldheid in 'de Christelijke Gemeente' (in hoeverre dat zo uitgedrukt kan/mag worden). In mijn woonplaats zijn er weer scheuringen binnen gezinnen, omdat er weer een geloofsstroming moest worden opgesplitst. Op dit forum zijn er zoveel verschillende opvattingen, interpretaties en geloofsovertuigingen dat er nogal wat heftige discussies zijn ontstaan. Het frustreert me enorm, omdat ik zo min mogelijk in hokjes wil denken. We geloven allemaal in dezelfde Drieënige God, maar ondertussen proberen we elkaar alleen maar te overtuigen van ons eigen gelijk. We dreigen daarmee het doel (en elkaar) uit het oog te verliezen en geven een slecht voorbeeld aan niet-gelovigen. Oecumene zou daarom in mijn ogen zo'n enorme verbetering zijn, maar ik vrees dat het een utopie is.

Laatst aangepast door
MVV749
op dinsdag 3 mei 2011, 21:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:36
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
THIRZA120 schreef:
moet je maar andere issues op het forum lezen... Knipoog smiley

Dan zal ik waarschijnlijk nog wel even bezig zijn. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar ik heb het vermoeden dat het Frank is, klopt dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:34
BerichtOnderwerp: Bin Laden
 
EGGIE989 schreef:
Hij is gedood. Ik zag op TV hele hordes mensen juichen om de dood van deze man.
Ik vind dat uit christelijk oogpunt gezien niet correct. Dat hij gestraft moet worden zeer zeker, echter moeten wij juichen om de dood van onze naaste?

Ik ben alleen blij om de dood van Christus aen het kruis omdat hij het voor ons heeft gedaan.

Juichen vind ik idd ook te ver gaan. Maar ik zie het als rechtvaardigheid. Hij heeft geen doodstraf gekregen, is niet geëxecuteerd of is niet vermoord. Hij is tijdens verzet in een vuurgevecht omgebracht. Ik wil dus geen oordeel vellen, maar ik vind dat we, ook als Christen, best opgelucht mogen zijn dat zo iemand is weggenomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:24
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIO216 schreef:
Waar is onze Belg Boze smiley

Onze Belg? Wie beschrijf jij zo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:18
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
MAUREEN217 schreef:
Begrijp ik het verkeert, maar het gaat toch over mastruberen? Of is het een voorbeeld wat je geeft over besnijdenis.

Ik geloof dat mastruberen, niet van God is, en als je een rot gevoel ervan overhoud, dan mag je zeker zijn dat het niet van God is, anders zou je je er goed bij moeten voelen. Maar ik geloof ook, dat als je ervoor bid en in geloof gaat staan, God het voor je kan wegnemen. Dat doet God, want we hebben een grote God en een liefdevolle Heer, de Here Jezus is als mens op deze aarde gekomen, Hij weet precies hoe wij inelkaar zitten, goed hè. Door veel bezig te zijn met je Heer, constant met hem in contact, zal de Heer To je preken en je zal antwoord krijgen op al je vragen.

Daar kan ik me wel in vinden Maureen. Het zou inderdaad kunnen dat God het niet zo bedoeld heeft. Hij heeft onze sexualtiteit, libido, etc. geschapen om met elkaar de liefde te bedrijven. Dit met als doel om beter met elkaar verbonden te raken en vanzelfsprekend om ons te kunnen voortplanten. Masturbatie (zelfbevrediging) is voor een groot deel op lust berust en heeft geen ander doel dan ontspanning. Dus zo bekeken kan dat inderdaad niet van God zijn. En dan mogen we bidden dat God die sexuele lust weg zal nemen.

Aan de andere kant vind ik in De Bijbel niets wat erop wijst dat het verkeerd of zondig is. Zo bekeken is mijn conclusie dat de daad niet zondig is, maar de reden waarom we het doen misschien wel.

PS: Of we moeten stellen dat we masturberen omdat we zoveel van onszelf houden, dan komt de daad voort uit liefde en niet uit sexuele lust. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
MVV749
op dinsdag 3 mei 2011, 21:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 20:52
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
MARIAN519 schreef:
Er zijn meer dingen die toen als onrein bestempeld zijn, maar die daarna zijn toegestaan. Besnijdenis is ook een voorbeeld van iets wat nu niet meer hoeft,

Het gebeurd anders nog steeds..en vaker dan je denkt..uit oogpunt van hygiëne en juist ook uit oogpunt van een betere seks beleving.. Clown smiley

Omdat iets nog steeds gebeurt wil het niet zeggen dat het vanuit De Bijbel wordt voorgeschreven als noodzaak. (Vanuit Christelijk oogpunt, want daar praten we over)

Het gebeurt trouwens ook nog simpel en alleen vanuit medische noodzaak, maar daar wordt hier toch ook niet op gedoeld?

Dus ik begrijp je punt niet helemaal. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 19:33
BerichtOnderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
 
Ik denk dat dit een echte padstelling is.
De Bijbel is misschien niet geheel letterlijk te nemen. Er staan genoeg dingen in die we met ons brein niet eens kunnen bevatten als wie die letterlijk nemen. Aan de andere kant staan er ook genoeg dingen die wel letterlijk opgevat kunnen worden. Lessen die er letterlijk ter harte moeten nemen. Maar uiteindelijk moeten we geloven als een kind en daarbij hoort geen wetenschappelijk bewijs.

Naar mijn idee is er ook een probleem met 'De wetenschap'.
Om te beginnen: bestaat er zoiets als De wetenschap?
Er zijn talloze wetenschappers. Veel wetenschappers spreken elkaar tegen. Er zijn meer dan genoeg theologen en wetenschappers die de waarheid vanuit De Bijbel weten te onderbouwen, andere ondermijnen deze.

Misschien komt het in de wetenschap ook wel op geloof aan. Wie kiezen we om wat te geloven? En hoe moeten we alle onderzoeken en wetenschappelijk bewijs eigenlijk interpreteren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 19:00
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
BASTIBRO042 schreef:
Ik weet niet wat er in mijn prof staat maar . .

Metallica is voor mij altijd(vanaf 1993) nr.1 geweest, en nog steeds.
Al weet ik dat veel Christenen daar veeel slechts in zien Coole smiley met zonnebril

Ik hecht weinig waarde aan wat veel Christenen erover denken. Ik luister ook al jaren naar bands als Metallica en wordt daarover ook al jaren bevooroordeeld en veroordeeld. Zelfs als ik naar Christelijke Hardrock of Metal luister weten mensen daar wat van, dus het is schijnbaar nooit goed.

En daarmee on topic:

Ik vraag me af waarom er ook binnen de Christelijke Gemeente zoveel verdeeldheid is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 18:01
BerichtOnderwerp: De veiligheid van de duisternis
 
Cross,

Wat ik me afvraag aan jouw eerste post en jouw vraag:

Waaruit maak je überhaupt op dat God alleen Licht is of alleen in Licht kan zijn? Of anders, vanuit welke gedachtegang stel je deze vraag precies?

Ik vind je stelling interessant, maar heb het idee dat ik je gedachtegang niet helemaal kan volgen. Zou je je wat nader kunnen verklaren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 17:55
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
Mijn mening is na wat discussie en veel leeswerk in dit topic ongewijzigd:

Masturberen moet kunnen, bij zowel vrouwen als mannen. Ik heb nog niets in de Bijbel of dit topic kunnen ontdekken die me mijn mening doet veranderen. Zolang het maar geen lustverslaving is, zal dit naar mijn idee niet zondig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 17:45
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Mooiste moment vandaag (tot op heden):

Onverwachts mailtje met een reikende hand. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 17:41
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
LIEKE268 schreef:
Mooiste moment vandaag: een brok in de keel krijgen omdat een patient op mijn werk met tranen in zijn ogen zijn oprecht dank uitsprak voor de zorg die ik hem gaf.

Zulke dankbaarheid is idd één van de mooiste dingen. Leuk voor je. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (40)





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 23:05
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
MARIA576 schreef:
Hey MVV,

(.....)
Als ik jouw vraag persoonlijk wil beantwoorden zou ik willen zeggen: Ja, geloof maakt gelukkig. (.....)

Dicht bij Hem leven en álles met Hem delen, maakt mij soms intens gelukkig..!

Hoi Maria,

Hele mooi post, dank je wel! Het spreekt me echt aan. Ik zal onder quote's eerlijk antwoord proberen te geven.

Quote:
Als je het hebt over gelukkig zijn...waar denk je dan aan? Geen zorgen, geen pijn, geen moeite?
Gelukkig zijn, tja, om eerlijk te zijn weet ik zelf niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Ik weet ook niet of ik dat ooit ervaren heb. Kinderlijke onbezorgdheid, dat wel. Maar gelukkig zijn?? Ik denk dat we wat jij opnoemt niet mogen verlangen. Gelukkig zijn is misschien iets wat niet echt te omschrijven is...

Quote:
Geloof...het staat (of valt) met vertrouwen. Vertrouwen hebben in de Heere. (....) Vertrouwen hebben in de dingen van het leven, hóé moeilijk te begrijpen soms ook.
Juist, dat is zo. Maar vertrouwen hebben is zo lastig. Ik heb zelf zoveel moeite met vertrouwen in mensen en vertrouwen op God. Een slechte eigenschap die ook zo is gegroeid door moeilijkheden en ziekte. Maar ik doe m'n best hierin verandering te brengen, maar weet niet goed hoe.

Quote:
Ik begrijp deze moeite niet, maar ik vertrouw Hem wél. (...) Nee, de pijn is niet weg, het gemis ook niet en de vragen/zorgen ook niet. Maar ik weet me wel veilig bij Hem. No matter what....het zijn niet de dingen van het leven die bepalend voor me zijn, het is me geborgen weten in Zijn Liefde, dat me gelukkig maakt.
Dit vind ik zó knap! Dat zou ik ook graag leren.

Quote:
(...) alles van dit leven bepalend te laten zijn voor jouw geluk.
Dit is precies waar ik me de laatste tijd steeds meer bewust van ben. Veel te lang heb ik me geconcentreerd op de verkeerde (aardse) dingen, waardoor ik steeds dieper in de put ben geraakt en steeds ongelukkiger ben gaan voelen. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MVV749
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5