ChristianMatch
 


Forum

The Passion
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 21:51
 
The Passion, vanavond op tv uitgezonden vanuit Gouda. Het lijdensverhaal modern verteld zeg maar.

Ik vond het goed en voor ook knap voor een breed publiek gedaan....

Geef mij je angst, ik geef er je hoop voor terug.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 21 april 2011, 23:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 22:04
 
THOMAS968 schreef:
The Passion

Ik vond het goed en voor ook goed voor een breed publiek gedaan....


Thomas

Hallo Thomas .
Misschien ben ik erg blond als ik je vraag wat je hier mee bedoeld ??
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 22:11
 
Vanavond op tv, live vanuit Gouda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 22:59
 
http://www.thepassiongouda.nl/nieuws/

Mooi vond ik het.
Op een heel eigen wijze, van deze tijd, geprobeerd het evangelie aan mensen te brengen..
Bekende popartiesten die het vertolkten en acteurs ..
Knap gedaan...Het kruis dat door de kleine straatjes van Gouda werd gedragen door jongeren die zich daarvoor op konden geven en daardoor werden vele anderen weer aangetrokken om uit solidariteit/nieuwsgierigheid mee te lopen.
Do en Sieb van der Ploeg die respectievelijk Maria en Jezus speelden..
Ik heb er erg van genoten.

Goed initiatief van de EO, RKK en het Ned. Bijbelgenootschap..

http://youtu.be/DnnDF2jtcJ4


Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 25 april 2011, 10:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BILLY701





Berichten: 257

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:25
 
Live gezien via internet bij onze gemeente
Waren veel gasten op afgekomen
15.000 mensen in Gouda
Prachtig evenement
Heb genoten van Sieb, hoe hij zich heeft ingeleefd in z'n rol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:42
 
BILLY701 schreef:
Live gezien via internet bij onze gemeente
Waren veel gasten op afgekomen
15.000 mensen in Gouda
Prachtig evenement
Heb genoten van Sieb, hoe hij zich heeft ingeleefd in z'n rol.

Syb schrijf je zo he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:50
 
Heb alleen een stukje gezien op het journaal vanavond laat.
En idd, wat Syb zong als Jezus, geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug!!
Heeeel mooi en o zo waar !!

Misschien nog maar eens kijken op uitzendig gemist
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:53
 
IMKE917 schreef:
Heb alleen een stukje gezien op het journaal vanavond laat.
En idd, wat Syb zong als Jezus, geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug!!
Heeeel mooi en o zo waar !!

Misschien nog maar eens kijken op uitzendig gemist

Zaterdag wordt het herhaald om Ned 3. 's Avonds om kwart voor tien, geloof ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:54
 
MARIO216 schreef:
Zaterdag wordt het herhaald om Ned 3. 's Avonds om kwart voor tien, geloof ik.

Oke fijn, dank je Mario.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 02:51
 
IMKE917 schreef:
Heb alleen een stukje gezien op het journaal vanavond laat.
En idd, wat Syb zong als Jezus, geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug!!
Heeeel mooi en o zo waar !!

Misschien nog maar eens kijken op uitzendig gemist



Guus Meeuwis zong deze tekst toch ook al? Knipoog smiley En van oorsprong is de tekst toch van Andre Hazes? Ik ken mijn klassiekers Engeltje smiley
Ik heb er een klein stukje van gezien en om heel eerlijk te zijn was het niet mijn ding.........Hoeft ook niet natuurlijk.....
Lees ook een beetje verbaasd deze reacties eigenlijk.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 22 april 2011, 03:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BILLY701





Berichten: 257

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 08:34
 
TRIJNIE671 schreef:
Syb schrijf je zo he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Sieb = Syb

Zo beter buuv ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 16:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Guus Meeuwis zong deze tekst toch ook al? Knipoog smiley En van oorsprong is de tekst toch van Andre Hazes? Ik ken mijn klassiekers Engeltje smiley
Ik heb er een klein stukje van gezien en om heel eerlijk te zijn was het niet mijn ding.........Hoeft ook niet natuurlijk.....
Lees ook een beetje verbaasd deze reacties eigenlijk.......


Toen ik de voorfilmpjes zag vond ik het ook wat hip opgesteld, zo om de grote massa te bedienen. En toch vond ik dat grote witte kruis door jonge mensen gedragen imponerend. Ik ben er voor gaan zitten om het te zien, alle vooroordelen opzij schuivend die smolten gaandeweg tot niets. Er werden bijna allemaal bestaande songs weergegeven die je qua tekst kon vertalen naar de gebeurtenissen in het leven van Jezus, de weg naar zijn sterven toe. Er liepen joden, atheisten, moslims en christenen mee, jong en oud. De boodschap was duidelijk en op een nieuwe manier gebracht. "En zie, Ik maak alle dingen nieuw".
Ik hield het niet droog toen Do in een intense stilte na het sterven van Christus (door een verteller werd het stervensproces wetenschappelijk beschreven) bij het grote witte kruis met ijle stem "dat het niet voor niets is geweest" bracht. Het Lijden in haar mooie gezicht als gebeeldhouwd.
Ik prijs je de herhaling van harte aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 17:32
 
MIEKE364 schreef:
Toen ik de voorfilmpjes zag vond ik het ook wat hip opgesteld, zo om de grote massa te bedienen. En toch vond ik dat grote witte kruis door jonge mensen gedragen imponerend. Ik ben er voor gaan zitten om het te zien, alle vooroordelen opzij schuivend die smolten gaandeweg tot niets. Er werden bijna allemaal bestaande songs weergegeven die je qua tekst kon vertalen naar de gebeurtenissen in het leven van Jezus, de weg naar zijn sterven toe. Er liepen joden, atheisten, moslims en christenen mee, jong en oud. De boodschap was duidelijk en op een nieuwe manier gebracht. "En zie, Ik maak alle dingen nieuw".
Ik hield het niet droog toen Do in een intense stilte na het sterven van Christus (door een verteller werd het stervensproces wetenschappelijk beschreven) bij het grote witte kruis met ijle stem "dat het niet voor niets is geweest" bracht. Het Lijden in haar mooie gezicht als gebeeldhouwd.
Ik prijs je de herhaling van harte aan.



Ik veroordeel het absoluut niet, ik gaf alleen aan dat het mijn ding niet is.....
Ik heb ook niets tegen die liedjes, vind het juist heerlijk om daar een avond mee uit mijn dak te gaan, ben recent nog naar de vrienden van Amstel live geweest......
Maar als ik op op dinsdag in de Spits lees dat Syb van der Ploeg een nacht in de cel heeft doorgebracht omdat hij zijn vriendin mishandelde en op donderdag zie ik hem zingen als Jesus.......tja.....maar dat is eigenlijk een detail, het sprak me niet aan......
Ik was donderdagavond in de kerk en daar hebben wij het heilig avondmaal gevierd en ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar meer van onder de indruk was........
Maar het is toch goed als er zoveel andere mensen van genoten hebben en er van onder de indruk waren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:26
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik veroordeel het absoluut niet, ik gaf alleen aan dat het mijn ding niet is.....
Ik heb ook niets tegen die liedjes, vind het juist heerlijk om daar een avond mee uit mijn dak te gaan, ben recent nog naar de vrienden van Amstel live geweest......
Maar als ik op op dinsdag in de Spits lees dat Syb van der Ploeg een nacht in de cel heeft doorgebracht omdat hij zijn vriendin mishandelde en op donderdag zie ik hem zingen als Jesus.......tja.....maar dat is eigenlijk een detail, het sprak me niet aan......
Ik was donderdagavond in de kerk en daar hebben wij het heilig avondmaal gevierd en ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar meer van onder de indruk was........
Maar het is toch goed als er zoveel andere mensen van genoten hebben en er van onder de indruk waren?


Veroordeelde jouw mening ook niet, hoor Willemijn. Wilde alleen mijn beleving ervan met je delen.
Heb het ook gelezen van Syb, is niet zo fraai met je eens maar zijn vriendinnetje is ook geen lieverdje begreep ik, maar dan nog.
Ik zat en zit met spit aan huis gekluisterd in mijn vakantieweek Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen en mis daardoor alle diensten die ik wilde volgen....pffffff
Het is heel goed dat ieder op zijn/haar eigen wijze deze dagen beleeft dat is mijn stellige overtuiging.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op vrijdag 22 april 2011, 18:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:03
 
Ik heb het niet gezien, volgens mij ook niet zo mijn ding...

Maar als ik aan "The Passion" denk, denk ik aan Adrian Snell, die er ooit een CD over gemaakt heeft... ik heb het lang geleden LIVE in Doorn mogen zien en ik was toen al onder de indruk.

Ook denk ik dan aan die film "The Passion" met Joseph Mawle als Jezus (, die veel minder bekend is geworden als "The Passion of the Christ").
Wat een indrukwekkende film was dat...!!


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 22 april 2011, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 april 2011, 09:46
 
Ik heb het juist willen zien omdat het iets zegt van deze tijd.
Het is een opzet tot evangelisatie en om ongelovigen te bereiken en tot nadenken te zetten en ik geloof wel dat die opzet geslaagd is.

Op mijn werk vroeg een Turks meisje mij wat het betekende ...de Goede Vrijdag en de Pasen..en aan de hand van de voorstelling in Gouda kon ik haar op deze manier iets over Jezus uitleggen en waarom Hij voor ons gestorven is; al vond ik het best moeilijk, want het lijkt toch altijd weer of je als gelovige een heel andere taal spreekt.

http://youtu.be/eZ2b9fq3kBg


Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 23 april 2011, 23:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 10:51
 
MARIO216 schreef:
Zaterdag wordt het herhaald om Ned 3. 's Avonds om kwart voor tien, geloof ik.



Geef mij je angst, ik geef je er hoop voor terug.......mooie tekst ben ik helemaal met je eens.....
Maar kan het niet zo zijn dat binnen The Passion, het christenen raakt omdat zij weten dat er een ook een groot angstgeloof heerst en dat je dat beter om kan zetten in een hoopvol geloof....
Wij bekijken het een beetje binnen ons referentiekader he?
ik vind het mooie-ondanks dat het niet mijn ding is- dat het paasverhaal weer actueel wordt bij veel mensen want soms is het met de kennis van het paasverhaal zeer droevig gesteld.........
Zijn zo maar wat gedachtes , geen oordelen..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 11:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Geef mij je angst, ik geef je er hoop voor terug.......mooie tekst ben ik helemaal met je eens.....
Maar kan het niet zo zijn dat binnen The Passion, het christenen raakt omdat zij weten dat er een ook een groot angstgeloof heerst en dat je dat beter om kan zetten in een hoopvol geloof....
Wij bekijken het een beetje binnen ons referentiekader he?
ik vind het mooie-ondanks dat het niet mijn ding is- dat het paasverhaal weer actueel wordt bij veel mensen want soms is het met de kennis van het paasverhaal zeer droevig gesteld.........
Zijn zo maar wat gedachtes , geen oordelen..... Knipoog smiley

Heb er het laatste uurtje gedachteloos naar gekeken gisteravond, zomaar. Heb er van de week niet naar gekeken omdat ik het vrij spottend vond. Zapte er langs, dus.
Het was wel aardig om te zien maar niet mijn ding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 11:32
 
MARIO216 schreef:
Heb er het laatste uurtje gedachteloos naar gekeken gisteravond, zomaar. Heb er van de week niet naar gekeken omdat ik het vrij spottend vond. Zapte er langs, dus.
Het was wel aardig om te zien maar niet mijn ding.

Maar waarom vond je het spottend? Ik heb niet gezien dat er gespot werd..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 17:44
 
heb het gezien, de vorm was mooi, heb ook een kleine crush op Do Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt dus ben niet objectief.

maar inhoudelijk klopte het niet, erg veel theologisch aangesleuteld. ook kwam uit al die interviews naar voren dat alle wegen naar rome (hemel) leiden. erg humanistisch en mens gericht. Zo van maakt niet uit welk geloof je hebt, als we maar een zijn. Dat Jezus de weg de waarheid en het eleven is, zag ik er niet in terug. Zeker niet dat Jezus de enigste redding voor de zondaar is....

Ik snap dat je de vorm, het jasje, kan aanpassen aan 2011, en dat geeft ook niet, daar ben ik behoorlijk vrij in, maar het evangelie moet wel blijven, en niet zo geparafraseerd om het maar laagdrempelig te houden dat alle kracht en essentie verloren gaat van het evangelie.

Ook jammer dat er luchtig werd gedaan op het einde over de vraag of Jezus wele echt is opgestaan, als of dat bijzaak zou zijn...ook kwam er een scheldwoord in die eindrede.....jammer...nog even EO en ik zeg mijn lidmaatschap op.. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 17:58
 
MARIAN519 schreef:
Maar waarom vond je het spottend? Ik heb niet gezien dat er gespot werd..

Vooral het open einde met de vraag of Jezus wel of niet is opgestaan. Je moet wel heel goed het verhaal kennen om te weten dat het nep is. Had vooral ook moeite met de roep Barabas moet vrij! Heel beangstigend. De opjutting van het volk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 18:50
 
DAVID923 schreef:
heb het gezien, de vorm was mooi, heb ook een kleine crush op Do Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt dus ben niet objectief.

maar inhoudelijk klopte het niet, erg veel theologisch aangesleuteld. ook kwam uit al die interviews naar voren dat alle wegen naar rome (hemel) leiden. erg humanistisch en mens gericht. Zo van maakt niet uit welk geloof je hebt, als we maar een zijn. Dat Jezus de weg de waarheid en het eleven is, zag ik er niet in terug. Zeker niet dat Jezus de enigste redding voor de zondaar is....

Ik snap dat je de vorm, het jasje, kan aanpassen aan 2011, en dat geeft ook niet, daar ben ik behoorlijk vrij in, maar het evangelie moet wel blijven, en niet zo geparafraseerd om het maar laagdrempelig te houden dat alle kracht en essentie verloren gaat van het evangelie.

Ook jammer dat er luchtig werd gedaan op het einde over de vraag of Jezus wele echt is opgestaan, als of dat bijzaak zou zijn...ook kwam er een scheldwoord in die eindrede.....jammer...nog even EO en ik zeg mijn lidmaatschap op.. Boze smiley

Goed verwoord David, ik denk er nét zo over, het ging mij door merg en been, om eerlijk te zijn. Het deed pijn...dat open einde, zelfs zóveel dat ik mijn lidmaatschap van de E.O al heb opgezegd..met een véélzeggende brief eraan toegevoegd. Want Het Evangelie ...daar sleutel je niet aan, om zo iedereen tegemoet te komen (zoals de E.O zélf als reden aangeeft) daarmee doe je Hem in mijn ogen flink tekort. Hij hoefde ook niet populair te zijn in Zijn tijd, waarom proberen wij Hem wél 'hip' neer te zetten? Ik vond het écht verschrikkelijk


Laatst aangepast door
MARIA576
op zondag 24 april 2011, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 18:53
 
THOMAS968 schreef:
The Passion, vanavond op tv uitgezonden vanuit Gouda. Het lijdensverhaal modern verteld zeg maar.

Ik vond het goed en voor ook knap voor een breed publiek gedaan....

Geef mij je angst, ik geef er je hoop voor terug.


Thomas
Dus jij vindt de uitnodiging aan een vrouw de nacht met je door te brengen hetzelfde als een uitnodiging om je hart aan de Heer te geven. Ik vond het de zuiverste vorm van blasfemie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 19:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus jij vindt de uitnodiging aan een vrouw de nacht met je door te brengen hetzelfde als een uitnodiging om je hart aan de Heer te geven. Ik vond het de zuiverste vorm van blasfemie.

Beetje vreemde suggestie, Chat. Ik hoorde de zin en vond hem mooi, maar word nu mogelijk geconfronteerd met een gebrek aan kennis van het populaire Nederlandstalige genre. Ik zal eens luisteren wat er verder staat, maar de eerste zin: Geef me je angst, ik geef er je hoop voor terug was een mooie geloofsuitspraak als het gaat om de werking van Christus in ons leven. Veel mensen ervoeren het ook nadrukkeljk zo. Vandaar.

Thomas, maar eens op Youtube deze liederen beluisteren dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 19:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus jij vindt de uitnodiging aan een vrouw de nacht met je door te brengen hetzelfde als een uitnodiging om je hart aan de Heer te geven. Ik vond het de zuiverste vorm van blasfemie.

Nou, vreemde reactie hoor Chatuliem,
Heb jij het wel gezien en ook de context waarin dit gezongen werd?
Nl. een uitnodiging van Jezus, tenminste zo heb ik het gezien, om je angst aan Hem te geven en Hij geeft je er hoop voor terug..
De hoop van Zijn verlossende Middelaarswerk.
En dan bekijk jij het als gelovige...
Blasfemie?..zo heb ik ooit ook gereageerd, tot ik met veel ongelovigen in aanraking kwam die alles, echt alles heel anders benaderen en zien als wij.
Is het ook niet bedoeld om die mensen te bereiken? en niet om ons oordeel uit te spreken?
Zoals Paulus wilde en deed om mensen met het Evangelie te bereiken door heel dicht naast hen te gaan staan?

Ben het wel met David eens dat wat op het eind gezegd werd- en ik verstond "fuck" -echt niet kan al is het nog zo verwoord naar deze tijd.
Ja Mario, als afsluiting vond ik dit ook ronduit spottend..net of de boodschap daarmee ongedaan gemaakt werd..


Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 24 april 2011, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 19:28
 
THOMAS968 schreef:
Beetje vreemde suggestie, Chat. Ik hoorde de zin en vond hem mooi, maar word nu mogelijk geconfronteerd met een gebrek aan kennis van het populaire Nederlandstalige genre. Ik zal eens luisteren wat er verder staat, maar de eerste zin: Geef me je angst, ik geef er je hoop voor terug was een mooie geloofsuitspraak als het gaat om de werking van Christus in ons leven. Veel mensen ervoeren het ook nadrukkeljk zo. Vandaar.

Thomas, maar eens op Youtube deze liederen beluisteren dan.

Toch begrijp ik Chat ook wel een beetje want ik had hetzelfde. Het zijn mooie teksten maar niet gemaakt om het evangelie te vertellen. Maar ik vond het eigenlijk heel kunstig en mooi zoals de Passion is neergezet.
ook mij ontroerde het.
de meningen hierover zullen zeker verdeeld blijven, maar de boodschap was meer dan duidelijk alleen al voor degene die hieraan hebben meegewerkt moet dit indrukwekkend zijn geweest.
De aanwezigen en velen die keken ..de een zal het niets zeggen en zal inderdaad vol afschuw minachting afkeuring erover spreken, de ander heeft dit juist erg aangesproken en is nieuwsgierig geworden en werd erdoor geraakt..wie zal het zeggen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 20:07
 
THOMAS968 schreef:
Beetje vreemde suggestie, Chat. Ik hoorde de zin en vond hem mooi, maar word nu mogelijk geconfronteerd met een gebrek aan kennis van het populaire Nederlandstalige genre. Ik zal eens luisteren wat er verder staat, maar de eerste zin: Geef me je angst, ik geef er je hoop voor terug was een mooie geloofsuitspraak als het gaat om de werking van Christus in ons leven. Veel mensen ervoeren het ook nadrukkeljk zo. Vandaar.

Thomas, maar eens op Youtube deze liederen beluisteren dan.
Zou ik ook maar doen, Thomas. Want de interpretatie is echt niet vreemd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 20:13
 
MARIAN519 schreef:
Nou, vreemde reactie hoor Chatuliem,
Heb jij het wel gezien en ook de context waarin dit gezongen werd?
Nl. een uitnodiging van Jezus, tenminste zo heb ik het gezien, om je angst aan Hem te geven en Hij geeft je er hoop voor terug..
De hoop van Zijn verlossende Middelaarswerk.
En dan bekijk jij het als gelovige...
Blasfemie?..zo heb ik ooit ook gereageerd, tot ik met veel ongelovigen in aanraking kwam die alles, echt alles heel anders benaderen en zien als wij.
Is het ook niet bedoeld om die mensen te bereiken? en niet om ons oordeel uit te spreken?
Zoals Paulus wilde en deed om mensen met het Evangelie te bereiken door heel dicht naast hen te gaan staan?

Ben het wel met David eens dat wat op het eind gezegd werd- en ik verstond ook "fuck" -echt niet kan al is het nog zo verwoord naar deze tijd.
Ja Mario, als afsluiting vond ik dit ook ronduit spottend..net of de boodschap daarmee ongedaan gemaakt werd..

Wat vind je nu zo vreemd aan mijn uitspraak? Het is toch zo, dat de zanger zijn vrouw wil verleiden een nacht met hem door te brengen? En vind je het dan zo vreemd, dat ik dat enorm spottend vind als je deze tekst toepast op Gods liefde voor de mens.
Een lied waarin overspel wordt goedgepraat, mooi vormgegeven, wordt dan opeens gebruikt om de liefde van God aan ons te symboliseren? Ik vind daar een heel groot verschil in zitten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 20:20
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat vind je nu zo vreemd aan mijn uitspraak? Het is toch zo, dat de zanger zijn vrouw wil verleiden een nacht met hem door te brengen? En vind je het dan zo vreemd, dat ik dat enorm spottend vind als je deze tekst toepast op Gods liefde voor de mens.
Een lied waarin overspel wordt goedgepraat, mooi vormgegeven, wordt dan opeens gebruikt om de liefde van God aan ons te symboliseren? Ik vind daar een heel groot verschil in zitten...

Waar zie jij er overspel in?
Ik hoor dat niet..wel een integer gezongen lied en na die nacht wil hij verder met die vrouw..
Het is niet spottend bedoeld lijkt me..eerder als tegemoetkoming aan alle mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 24 april 2011, 20:24
 
MARIAN519 schreef:
Waar zie jij er overspel in?
Ik hoor dat niet..wel een integer gezongen lied en na die nacht wil hij verder met die vrouw..
Het is niet spottend bedoeld lijkt me..eerder als tegemoetkoming aan alle mensen.
Het gaat me met name om de eerste zin in je vorige reactie. Je vindt het vreemd dat ik zo reageer....en zo integer vind ik trouwens dat lied niet. Als je hormonen gaan opspelen beloof je snel iets, wat je later toch niet na komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6