ChristianMatch
 


Forum

mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SAVANTI576





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 20:40
 
mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 21:09
 
SAVANTI576 schreef:
mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ? Huilende smiley, smiley in tranen


mmm
wie wil met mij
nou een relatie
als autist ? Huilende smiley, smiley in tranen

Vraag je nu of een autist een relatie met je wil, tis me niet helemaal duidelijk ... Smiley die vol vragen zit

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 5 juli 2011, 21:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVANTI576





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 21:18
 
Quote:
Vraag je nu of een autist een relatie met je wil, tis me niet helemaal duidelijk


nee jo ik heb autisme en wie wil met mij een relatie ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 21:25
 
Ik vind dat erg risicovol dat je iets vraagt om relatie te krijgen dat je autisme hebt.
Want mijn zoon heeft dat ook.
Hij denkt nergens over de toekomst en ook niet over het trouwen met een leuk meisje.

Heb je dat echt nodig dan? Legt eens uit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 22:12
 
hoi savanti,

als jij een autist bent zoals je zegt,waarom vermeld je dat dan ook niet even in je profiel?
dan weten de dames jou miss toch wel leuk vinden ook wat ze kunnen verwachten ,of juist niet hoeven te verwachten.

en als je je afvraagt wie jou nou wil als autist,waarom sta je hier dan ingeschreven?
kennlijk heb je er toch vertrouwen in gehad dat het mogelijk is om als autist een vriendin te vinden?

op zich lijkt me dit een goed onderwerp,het is goed om te weten hoe iemand in het leven staat als autist,dan kunnen misschien eventuele vooroordelen worden voorkomen.





SAVANTI576 schreef:
nee jo ik heb autisme en wie wil met mij een relatie ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSAN198





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 23:55
 
SAVANTI576 schreef:
mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ? Huilende smiley, smiley in tranen

We hebben toch allemaal wel "iets"? Een afwijking, iets lelijks (of iets wat je zelf in ieder geval lelijk vindt). Een (lichamelijk) gebrek?

Niemand is volmaakt. Dat klinkt wel afgezaagd, maar het is wel zo.

Gewoon doorzoeken!


Laatst aangepast door
SUSAN198
op dinsdag 5 juli 2011, 23:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 23:58
 
Helemaal gelijk Suzan!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 17:14
 
SAVANTI576 schreef:
mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ? Huilende smiley, smiley in tranen

Als t zo mag zijn dat er iemand op je pad mag komen
Bid God om wijsheid en kracht
Ik wens je alle liefde van de wereld toe
En relatie tja wat verwacht je er van en van elkaar
Er zullen heel wat puzzels aan elkaar gelegd moeten worden en kijken of ze passen voor t niet past
Bij mijn zoon waar hij woont mag t onder begeleiding en dat is mooie te zien dat mensen gelukkig zijn met hun handicap mag ik da zo zeggen
want ik heb ook een handicap niet deze maar weet dat de puzzel niet te leggen is voor mij in geen enkele relatie en dat doet enorm zeer
Maar één relatie houd wel stand dat is de relatie met mijn Heer
Hij laat me nooit los wat er ook gebeurd
En mijn woestijn zal ooit een mooie fontein van vreugde worden als ik bij HEM ben

Lieve groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET471





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 17:40
 
SAVANTI576 schreef:
mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ? Huilende smiley, smiley in tranen

ik niet savanti, je bent mij te jong Lachende smiley
verder spoor ik zelf ook niet zo, volgens de psych. ze gaven me 2 diagnoses. wat dat betreft denk ik dat t dan moeilijker is om te 'relateren' tenzij de partner de stabiliteit zelfe is, zich niet gauw afgewezen voelt, tegen een stootje kan, enzo.
t is moeilijk dus, maar.....beste savanti, niet onmogelijk. houd moed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELLEN203





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 23:03
 
Wat is normaal?
Je hebt mensen met ADHD.
Voor een actieve beweging
Je hebt mensen met PDD-nos.
Voor een niet snel maar wel een zo goed mogelijk resultaat
Je hebt mensen met een verstandelijke beperking.
Die hoeven tenminste niet te veel na te denken over de ellende in de wereld
Je hebt mensen met Asperger.
Gelukkig maar. Anders leefden we nu nog in een hutje op de hei
Je hebt mensen met ziektes.
Die kunnen er op hun manier er nog het beste van maken
Je hebt mensen met een lichamelijke beperking.
Kunnen we mekaar tenminste nog een beetje helpen.
Je hebt mensen met andere beperkingen.
De 'gemiddelde' mensen vinden mensen met een beperking niet normaal.
Dit komt omdat de gemiddelde mens wel een beperking heeft.
Kortom normale mensen bestaan niet!
Kan iemand me nu nog vertellen wat normaal is?

Dit gaat over alle positieve dingen van elke beperking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 11:54
 
bent u normaal?

(zozo)

bent u eigenlijk wel helemaal normaal?

(da's vreemd)

zo, dus u bent helemaal normaal?

(da's gek)

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 12:50
 
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 10 juli 2011, 20:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 12:51
 
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 10 juli 2011, 20:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 18:32
 
kijk, bert; dat ben ik nou eens helemaal met je eens, joh! Engeltje smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 18:35
 
HANNAH810 schreef:
kijk, bert; dat ben ik nou eens helemaal met je eens, joh! Engeltje smiley Clown smiley




Ik ook, maar hij gaat wel erg de diepte in met zijn antwoord vind je niet Hannah Knipoog smiley En dat ook nog dubbelop!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 18:40
 
sommige dingen zijn zo'n eye-opener, dat ze het waard zijn extra benadrukt te worden, willemijn;
dus als er twee reacties voor nodig zijn, om iets zo duidelijk mogelijk neer te zetten, maak ik daar geen punt van, jij ook niet neem ik aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 18:43
 
HANNAH810 schreef:
sommige dingen zijn zo'n eye-opener, dat ze het waard zijn extra benadrukt te worden, willemijn;
dus als er twee reacties voor nodig zijn, om iets zo duidelijk mogelijk neer te zetten, maak ik daar geen punt van, jij ook niet neem ik aan?


Ik maak er zelfs geen twee punten van bij zo'n diepzinnig antwoord Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 20:23
 
mm ahum,ik zal even toelichten....
ik was even iets aan het uitproberen,niet echt rekenschap meegehouden dat ik mijn 'probeersel' niet kon verwijderen.
dan maar maar bewerken,en het zo kort mogelijk gemaakt heb...

HANNAH810 schreef:
kijk, bert; dat ben ik nou eens helemaal met je eens, joh! Engeltje smiley Clown smiley

Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 23:28
 
kijk; met deze uitleg scoor je weer punten, hoor, bert!! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TREG592





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:13
 
SAVANTI576 schreef:
mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ? Huilende smiley, smiley in tranen

Ik ben van mening dat je autistisch niet als zo'n negatieve stempel moet zien.
helaas wordt dat wel vaak gedaan, en wordt autisme gezien als een enorme handicap.
Dan heb je het denk ik meer over de klassieke vorm van Autisme.

Ik denk dat als jij zelf goed beseft dat je een vorm van autisme hebt, dat je het dan ook goed kan uitleggen, en dan zullen mensen merken dat autisme niet iets altijd iets negatiefs is, en dat je er goed mee kan leven.

op een profiel zet je meestal de leuke dingen over jezelf neer.
je positieve karaktereigenschappen....
als je iemand ontmoet en er is een klik, dan leer je op den duur ook de minder leuke eigenschappen kennen.
die zitten net zo ingebakken bij een persoon, als dat een vorm van autisme in je zit.
Als die persoon van jou houdt, dan zal ze dat ook accepteren.

overigens..
Respect voor je dat je hier zo open mee komt.

Jesus loves you!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:04
 
SAVANTI576 schreef:
mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ? Huilende smiley, smiley in tranen

Luister en huiver vriend... Ffies kort en nuchter: en ik dan met mijn rolstoel....? Denk je dat daar iedereen op zit te wachten? Kdacht 't van niet! Daarom: ff doorbijten dude!


Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 13 juli 2011, 18:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDEKE096





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 11:46
 
Hey...
mijn broer (heeft Asperger) is sinds een jaar getrouwd met een vrouw (die toevallig?) ook autistisch is.
Kortom....alles is mogelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JUVENS119





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 13:02
 
ik heb verkering gehad met lichte vorm van autisme ik heb er van geleerd om betrouwbaar te zijn in afspraken en dingen na komen wat je gezegd hebt,maar ook hoe ik dingen aangeef ,meer samenvatten zonder dat ik oordeel zo ,als je zelf gaat preken zei je komen er meer mensen dan als de voorganger preekt,lijkt je dat niet hoogmoedig?
want eerst zei ik ,dat is hoogmoedig nou ik werd helemaal afgemaakt qwa woorden,maar goed ik denk niet direkt dat het met autisme te maken heeft het laaste
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 00:50
 
SAVANTI576 schreef:
mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ? Huilende smiley, smiley in tranen

Zo, ons aller vrind is terug van weggeweest! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 06:13
 
Wat autisme met een mens doet en met een relatie heb ik zelf ervaren, binnen mijn huwelijk, dat daardoor ten einde is gekomen,
Autisme is verwant met autonoom, en speelt zich af binnen het denk- en gevoelsleven van een mens.
Een autist heeft nl een heel eigen manier van interpreteren in het maatschappelijke , maar met name in het intensievere relatieverkeer, waarbij de normale verbale communicatie ontbreekt dan wel sterk verminderd is,,, het beleven en zien van hoe iemand is en doet wordt door een autist anders verwerkt en opgeslagen, waarbij veelal rationeel wordt gehandeld en via een vaste structuur, dus veelal omdat iets zo hoort of altijd door hem of haar zo beleefd en gedaan is.
Kom daar niet tussen als " gezonde" partner, want dat ervaart de autist veelal als inmenging in zijn of haar leefpatroon, ja zelf soms vernederend en kleinerend.
Ook binnen de huwelijkse relatie ontstaat(is) er een gebrek aan invoelen en beleven, zoals " normale" echtparen dat beleven en ervaren,
Er wordt rationeel liefde bedreven volgens een "vast" schema, waarin de autist zich " lekker" voelt en wat hem of haar bekend voorkomt(structuur).
Een autist is een structuurmens, alles " moet" gaan volgens een vast patroon en ruimte voor het beleven en delen van emoties is er niet of heel oppervlakkig ja zelfs worden emoties genegeerd of gebagatelliseerd door de samenlevende autist.
Nogmaals ik heb 5 jaar met een autistische echtgenote geleefd en dan verkeer je eigenlijk in een soort robotrelatie en dat dit autisme is en bewerkt wordt door autisme, is mij dit jaar eerst duidelijk geworden door meer te lezen over autisme en gesprekken met deskundigen en degenen, die te maken hebben met een partner met een asperger-PDDNOSsyndroom.
Uiteindelijk heb ik de relatie verbroken, omdat mijn echtgenote weigerde zich samen met mij te laten diagnostiseren via het Centrum voor Autisme, waarbij via een uitgebreide diagnose wordt vastgesteld wat en wie en hoe een relatie wordt beInvloed doordat 1 of 2 partners autisme vertonen...

Het is een nog onderkend probleem bij huisartsen en Sociaal, psychiatrische verpleegkundigen, maar er is een inhaalslag bezig, omdat het fenomeen " autisme" steeds meer voorkomt, dan wel naar buiten komt.
Veelal wordt er een relatietherapeut op losgelaten, maar die komen vaak tot de conclusie, dat je maar beter scheiden kunt, want je kunt het niet met elkaar vinden en dan maar uit elkaar en dat is een volledige onjuiste diagnose en zeer frustrerend voor beide echtelieden.
Autisme zal meer en meer als een serieuze storingsfactor dienen te worden gezien, binnen een relatie en dat behoeft begeleding en studie naar de oorzaken van deze vorm van autisme en het ermee omgaan binnen een relatie....


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op dinsdag 2 augustus 2011, 06:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 08:38
 
CHRISTEN307 schreef:
Wat autisme met een mens doet en met een relatie heb ik zelf ervaren, binnen mijn huwelijk, dat daardoor ten einde is gekomen,
Autisme is verwant met autonoom, en speelt zich af binnen het denk- en gevoelsleven van een mens.
Een autist heeft nl een heel eigen manier van interpreteren in het maatschappelijke , maar met name in het intensievere relatieverkeer, waarbij de normale verbale communicatie ontbreekt dan wel sterk verminderd is,,, het beleven en zien van hoe iemand is en doet wordt door een autist anders verwerkt en opgeslagen, waarbij veelal rationeel wordt gehandeld en via een vaste structuur, dus veelal omdat iets zo hoort of altijd door hem of haar zo beleefd en gedaan is.
Kom daar niet tussen als " gezonde" partner, want dat ervaart de autist veelal als inmenging in zijn of haar leefpatroon, ja zelf soms vernederend en kleinerend.
Ook binnen de huwelijkse relatie ontstaat(is) er een gebrek aan invoelen en beleven, zoals " normale" echtparen dat beleven en ervaren,
Er wordt rationeel liefde bedreven volgens een "vast" schema, waarin de autist zich " lekker" voelt en wat hem of haar bekend voorkomt(structuur).
Een autist is een structuurmens, alles " moet" gaan volgens een vast patroon en ruimte voor het beleven en delen van emoties is er niet of heel oppervlakkig ja zelfs worden emoties genegeerd of gebagatelliseerd door de samenlevende autist.
Nogmaals ik heb 5 jaar met een autistische echtgenote geleefd en dan verkeer je eigenlijk in een soort robotrelatie en dat dit autisme is en bewerkt wordt door autisme, is mij dit jaar eerst duidelijk geworden door meer te lezen over autisme en gesprekken met deskundigen en degenen, die te maken hebben met een partner met een asperger-PDDNOSsyndroom.
Uiteindelijk heb ik de relatie verbroken, omdat mijn echtgenote weigerde zich samen met mij te laten diagnostiseren via het Centrum voor Autisme, waarbij via een uitgebreide diagnose wordt vastgesteld wat en wie en hoe een relatie wordt beInvloed doordat 1 of 2 partners autisme vertonen...

Het is een nog onderkend probleem bij huisartsen en Sociaal, psychiatrische verpleegkundigen, maar er is een inhaalslag bezig, omdat het fenomeen " autisme" steeds meer voorkomt, dan wel naar buiten komt.
Veelal wordt er een relatietherapeut op losgelaten, maar die komen vaak tot de conclusie, dat je maar beter scheiden kunt, want je kunt het niet met elkaar vinden en dan maar uit elkaar en dat is een volledige onjuiste diagnose en zeer frustrerend voor beide echtelieden.
Autisme zal meer en meer als een serieuze storingsfactor dienen te worden gezien, binnen een relatie en dat behoeft begeleding en studie naar de oorzaken van deze vorm van autisme en het ermee omgaan binnen een relatie....

Ben ik niet met je eens, er zit verschil tussen mensen met autisme, net zoals dat ook met "normale"mensen is.
Mijn zoon heeft PDD-NOS, maar hij heeft in de loop van de jaren( is 14) geleerd dat de wereld niet alleen om hem draait, maar dat er ook andere mensen bestaan.
Ja dat kost veel tijd en energie om iemand dat te leren, maar op dit moment functioneert hij prima, niemand die aan hem merkt dat hij PDD-NOS heeft.
Tuurlijk merk je als gezinslid wel dat hij af en toe anders reageert, maar so what.
Het gevaar met autisme en aanverwante stoornissen is dat er zo snel een etiket geplakt wordt en dan wordt daar naar gehandeld en worden ze daar op aangekeken.
Autisme is ook een leerproces en ook autisten kunnen leren dat de wereld anders in elkaar zit, alleen moet je daar veel voor investeren en energie in steken.
Soms heb ik liever te maken met mijn zoon die PDD-NOS heeft dan met mijn dochter geen stoornis heeft.
Laat de autist mens wezen, laat hem/ haar in zijn / haar waarde en behandel hem/ haar zoals jij behandeld wilt worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 09:49
 
CHRISTEN307 schreef:
Nogmaals ik heb 5 jaar met een autistische echtgenote geleefd en dan verkeer je eigenlijk in een soort robotrelatie en dat dit autisme is en bewerkt wordt door autisme, is mij dit jaar eerst duidelijk geworden door meer te lezen over autisme en gesprekken met deskundigen en degenen, die te maken hebben met een partner met een asperger-PDDNOSsyndroom.
Uiteindelijk heb ik de relatie verbroken, omdat mijn echtgenote weigerde zich samen met mij te laten diagnostiseren via het Centrum voor Autisme, waarbij via een uitgebreide diagnose wordt vastgesteld wat en wie en hoe een relatie wordt beInvloed doordat 1 of 2 partners autisme vertonen...

Het is een nog onderkend probleem bij huisartsen en Sociaal, psychiatrische verpleegkundigen, maar er is een inhaalslag bezig, omdat het fenomeen " autisme" steeds meer voorkomt, dan wel naar buiten komt.
Veelal wordt er een relatietherapeut op losgelaten, maar die komen vaak tot de conclusie, dat je maar beter scheiden kunt, want je kunt het niet met elkaar vinden en dan maar uit elkaar en dat is een volledige onjuiste diagnose en zeer frustrerend voor beide echtelieden.
Autisme zal meer en meer als een serieuze storingsfactor dienen te worden gezien, binnen een relatie en dat behoeft begeleding en studie naar de oorzaken van deze vorm van autisme en het ermee omgaan binnen een relatie....
Eerlijk gezegd heb ik moeite met deze bijdrage. Vooral omdat je alles bij je vrouw neerlegt. Eén van de redenen dat autisme zo weinig onderkend is, is dat het zoveel lijkt op normaal menselijk gedrag. Er zijn geleerden, die stellen dat autisme eigenlijk een uiterste is van manlijk gedrag. En de vraag is, wanneer is dit uiterste bereikt. Er zijn voldoende mannen die star zijn, dominant, altijd hun zin willen hebben en het gevoel hebben dat de wereld om hen draait. Maar wanneer noem je dat nu autisme en wanneer noem je dat karakter? Die grens is heel moeilijk te bepalen. Vaak kijken ze naar het sociale leven. In hoeverre heeft die persoon er last van in het functioneren in de maatschappij.
Je zet mensen met autisme in een apart hokje. En daar heb ik moeite mee, omdat er voldoende mensen zijn, die op de dezelfde manier wel functioneren in de maatschappij en wel om kunnen gaan met dezelfde eigenschappen. En dus een manier hebben gevonden om om te gaan met deze problemen.
We kennen toch allemaal wel die professoren, die uitblinken in het vak wat ze geven, maar sociaal niet bepaald handig waren? Weet je dat Einstein ook autist was? Klaarblijkelijk kon men wel met zijn beperkingen leven....
Als ik naar jouw bijdragen kijk, zie ik toch een aantal manlijke trekjes terug. Je bent enorm absoluut in je uitspraken, staat niet open voor suggesties van anderen en je gebruikt je geloof om vastigheid te vinden in een verwarrende wereld waarin sociale regels een grote rol spelen. In hoeverre heeft dit een rol gespeeld in je relatie?


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 2 augustus 2011, 10:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 12:35
 
Als ik deze discussie een beetje volg, komt bij mij steeds meer het idee op dat er een ziekte/ aandoening word vergeten.

Autisme is een bekend fenomeen, pdd-nos en asperger zijn verwante aandoeningen.
Deze termen kent iedereen wel.

De aandoening Narcisme word nogal eens vergeten, het gevoel of zelfs het zeker weten dat de wereld om jou draait, geen fouten in jezelf zien, jezelf helemaal fantastisch goed vinden, maakt je een rasechte narcist...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:38
 
PIETER649 schreef:
Als ik deze discussie een beetje volg, komt bij mij steeds meer het idee op dat er een ziekte/ aandoening word vergeten.

Autisme is een bekend fenomeen, pdd-nos en asperger zijn verwante aandoeningen.
Deze termen kent iedereen wel.

De aandoening Narcisme word nogal eens vergeten, het gevoel of zelfs het zeker weten dat de wereld om jou draait, geen fouten in jezelf zien, jezelf helemaal fantastisch goed vinden, maakt je een rasechte narcist...

Is dat een aandoening Smiley die vol vragen zit

Ik dacht nogwel dat ik volmaakt was Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:39
 
HENKWAL969 schreef:
Is dat een aandoening Smiley die vol vragen zit

Ik dacht nogwel dat ik volmaakt was Huilende smiley, smiley in tranen


Helaas...
Niemand is volmaakt...

Maar eens zullen we het zijnLachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5