ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHRISTEN307
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
ChristianMatch forum index » Berichten van CHRISTEN307
Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:18
BerichtOnderwerp: wat is jou favoriete liefdes liedje ?
 
http://www.youtube.com/watch?v=QkIL4tlWtjI
eerst selecteren en dan met de rechtermuisknop via menu, zul je you tube zien staan


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op maandag 25 juli 2011, 15:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:08
BerichtOnderwerp: liegen of een leugentje
 
LEANNE226 schreef:
Ja tact is enorm belangrijk,evenals het juiste moment uitkiezen om met jouw mening/waarheid(die niet pertinent de juiste is want we blijven allemaal mensen met onze eigen waarheid!)te komen.
Voorbeeldje:ik kreeg contact met een aantal mensen,nooit kwam er boven water waarom ze alleen waren,met eentje kwam dat gesprek wel goed op gang.Hij zei:mijn vrouw is vertrokken omdat ik regelmatig vreemdging.........en daarna was hij boos omdat ik het contact verbrak en het niet door de vingers kon zien(nog zo'n fijne uidrukking Knipoog smiley ).Mijn waarheid is dat ik zo iemand niet kan vertrouwen/vergeven,maar hij vertelde wel de waarheid..........het leverde ons beiden alleen ellende op terwijl het op een later tijdstip misschien bespreekbaar was geweest,dus meer tact.
Vergeving en begrip zijn dingen die je moet verdienen,ze liggen niet kant en klaar op je te wachten.

Als je op deze site komt als christen of christin met onbeleden zonden en zonden die je "stiekem"achterhoudt en dan tracht een relatie etc aan te knopen, dan ben je een leugenaar en spreekt zo'n iemand de waarheid niet, ook al zegt hij of zij het later, je berokkent daar veel leed en schade mee aan richting je "nieuwe"contactpersoon...,.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:42
BerichtOnderwerp: liegen of een leugentje
 
LEANNE226 schreef:
Liegen doen we allemaal,wie zegt niet te liegen liegt! Knipoog smiley

Liegen wil zeggen;met opzet.Dat is kwalijk maar we hebben ook te maken met fatsoennormen,bewust kwetsen is net zo verkeerd.
Als iemand je vraagt of hij/zij lelijk is en je vindt dat,zeg je diegene dan echt recht in zijn/haar gezicht volmondig ja!?????

Bovendien vind ik dat kinderen niet altijd de hele waarheid hoeven te weten,elke ouder kent de vragen over seks,beantwoord je die helemaal tot in de puntjes of gaan je normen en waarden dan meespelen?

Liegen uit eigenbelang vind ik absoluut verkeerd,een leugentje om bestwil/verzwijgen in belang van de ander moet in sommige gevallen kunnen.

Ik denk toch, dat God je in alles wijsheid en tact "moet' geven om met alle situaties in ons leven om te gaan, ook met kinderen en ook met degenen die "lelijk" zijn of zichzelf "lelijk" achten....
In ieder geval wordt christenen opgeroepen niet tegen elkaar te liegen waaronder ik ook versta huichelen, of je anders voordoen dan je bent...
Het komt in de bijbel wel enkele malen voor, zoals bij Rahab die terecht loog om levens te redden, net zoals in de Tweede Wereldoorlog de verzetsmensen, Joden verborgen en 'logen' tegen de Duitse soldaten..
Maar liegen op zich wordt zeer zwaar opgenomen door God kijk maar bij Ananias en Saffira in het nieuwe testament en Koning Saul b.v. in het oude testament, maar ook Judas, met zijn vraag: "Ben ik het rabbi, die U verraden zal?".... toen voer de satan in hem(Judas) en later pleegde hij zelfmoord...
M.a.w. onoprechtheid in wat voor vorm ook, breek er mee en laat je als christin of christen hervormen naar het Beeld van Christus!, die de leugen en de Leugenaar, satan haatte en wat Jezus Zijn Leven heeft 'gekost', zeer duur, genade, maar toch "gratis"!


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op maandag 25 juli 2011, 13:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:30
BerichtOnderwerp: liegen of een leugentje
 
ANNETTE050 schreef:
Als de waarheid iemand anders zou kunnen beschadigen en zinloos is, dan is het wellicht toegestaan om niet de hele waarheid te vertellen...

de Waarheid heeft altijd gevolgen voor de persoon, die het betreft, ten goede als die persoon tot inkeer komt en zijn of haar leugens belijdt, ten kwade als de persoon in kwestie in de leugen(s) volhardt tegen de waarheid in.....


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op maandag 25 juli 2011, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:25
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
SUSANNAH475 schreef:
Volgens mij is dat eerder een keuze 'tussen 2 kwaden', maar ik betwijfel of je dan echt een keuze hebt...
Wat ik al eerder zei, wat moet je bijv. als de 1 niet meer wilt ? Dwingen is geen optie lijkt me, de wil moet er van 2 kanten zijn; aan een huwelijk werk je beiden; volgens mij kun je geen huwelijk redden in je eentje...
Ik wens een ieder die hiermee worstelt veel kracht en moed om verder te gaan... !

De Liefde dwingt niet, dat ben ik met je eens Susannah, maar dan moet je als christen of christin de volgende stappen ook zetten, die uiteindelijk toch "onontkoombaar"blijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:21
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
LIAANTJE026 schreef:
Hoi Henk,
Dat mijn ex geen christen is was niet de hoofdzaak van het scheiden maar speelde wel mee....

Precies wat jij noemt, je zonden zijn je vergeven, de mijne ook.
God is immers liefde.
Ik wist dat deze weg niet de makkelijke was maar heb hem toch genomen en ben gelukkig zo.

Liane

De bijbel roept ons ook op als christen of christin, niet een huwelijkse gemeenschap aan te gaan met een "ongelovige" omdat dit op voorhand al een "oorlogssituatie" in zich heeft, ik spreek uit ervaring...onder ongelovige versta ik ook een vormendienstgelovige(omdat het zo eenmaal hoort volgens hem of haar) en dubbelhartige(wereldgelijkvormige man of vrouw), en een egotripper...alleen zichzelf wil blijven en consumeren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:57
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wil toch een voorlopige reactie geven....
Ons ja zij(moge zijn) ja en ons neen, neen.
Als beide echtelieden voor God's Aangezicht ja hebben beleden en 1 van de 2 doet in de praktijk langdurig neen(ik heb het nu nog even niet waarom 1 van de 2 neen doet) dan heeft de ja-zegger en ja doener een alibi en oorzaak om te scheiden, indien de situatie dermate explosief wordt, dat mogelijk zelfs ongewild geweld kan plaatsvinden en God heeft ons ook in het huwelijk tot Vrede geroepen en bestemd in de Liefde en als dit door de nee-zegger/needoener permanent verstoord wordt en "oorlog" oplevert, is dat ná vurig gebed en overgave aan de Wil van God, m.i. ge-oorloofd en vaak zelfs beter te scheiden dan om de z.g. "lieve schijnvrede"en voor de "buitenwereld" bij elkaar te blijven, in wat van oorsprong eigenlijk geen huwelijk(meer) is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:20
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
MARIO216 schreef:
Maandag 25 juli, Psalm 77; Terugkijken in dankbaarheid.

Toen ik nadacht over ‘tel je zegeningen’ en over tevredenheid (n.a.v. Fil. 4:11b), dwaalden mijn gedachten af naar mijn eigen situatie. Ben ik tevreden? Op momenten dat het niet meevalt, schreeuw ik het uit naar God, zoals de schrijver van Psalm 77 ook doet in vers 3. Asaf denkt aan de jaren die voorbij gingen, herinnert zich het blijde musiceren van vroeger en piekert over het verschil tussen toen en nu. Als jij op dit moment in een dergelijke situatie bent, kan ik dit adviseren: kijk en spreek erover met anderen. Het zal je bemoedigen! Ken je het verhaal van de Israëlieten die door de Rode Zee trokken, waar God voor hen een weg baande? Het volk besefte dat er een groot wonder was gebeurd en had diep ontzag voor de Heer ( Ex. 14:32) maar slechts zes weken na hun vertrek uit Egypte beklaagden zij zich (Ex. 16:2) en mopperden er flink op los. De tijden zijn niet veranderd. We vergeten dikwijls waar we vandaan komen. We vergeten de wonderen die God gedaan heeft en klagen over wat we missen. Maar God is groter dan onze problemen! Hij hoort het gemopper en oordeelt niet. Nee, het wonder gaat door. Brood uit de hemel. Water uit de rots. Uiteindelijk gaf Hij zelfs zijn eigen Zoon, uit liefde voor ons (Joh. 3:16). Onvoorwaardelijke liefde! Als we dat bedenken, zullen we stil worden van verwondering en leven in dankbaarheid.
Toch is dat wezenlijk anders, wat jij schrijft, dat God aan het morren als een door de vingers ziende Liefde-God handelt, neen God is ook rechtvaardig!
1 En ik wil niet, broeders, dat gij onwetende zijt, dat onze vaders allen onder de wolk waren, en allen door de zee doorgegaan zijn;
2 En allen in Mozes gedoopt zijn in de wolk en in de zee;
3 En allen dezelfde geestelijke spijs gegeten hebben;
4 En allen denzelfden geestelijken drank gedronken hebben; want zij dronken uit de geestelijke steenrots, die volgde; en de steenrots was Christus.
5 Maar in het meerder [deel] van hen heeft God geen welgevallen gehad; want zij zijn in de woestijn ter nedergeslagen.
6 En deze dingen zijn geschied ons tot voorbeelden, opdat wij geen lust tot het kwaad zouden hebben, gelijkerwijs als zij lust gehad hebben.
7 En wordt geen afgodendienaars, gelijkerwijs als sommigen van hen, gelijk geschreven staat: Het volk zat neder om te eten, en om te drinken, en zij stonden op om te spelen.
8 En laat ons niet hoereren, gelijk sommigen van hen gehoereerd hebben, en er vielen op een dag drie en twintig duizend.
9 En laat ons Christus niet verzoeken, gelijk ook sommigen van hen verzocht hebben, en werden van de slagen vernield.
10 En murmureert niet, gelijk ook sommigen van hen gemurmureerd hebben, en werden vernield van den verderver.

11 En deze dingen alle zijn hunlieden overkomen tot voorbeelden; en zijn beschreven tot waarschuwing van ons, op dewelke de einden der eeuwen gekomen zijn.
12 Zo dan, die meent te staan, zie toe, dat hij niet valle.
13 Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen.
14 Daarom, mijn geliefden, vliedt(heb een afkeer van) van den afgodendienst.
15 Als tot verstandigen spreek ik; oordeelt gij, hetgeen ik zeg.


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op maandag 25 juli 2011, 12:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 09:56
BerichtOnderwerp: Wie of Wat is de Heilig Geest voor jullie persoonlijk?
 
PAULUS271 schreef:
Ik ben benieuwd naar hoe jullie de Heilige Geest in jullie dagelijks leven ervaren. Ik kom zelf bij activiteiten van de Katholieke Charismatische Vernieuwing. Hier heb ik geleerd om door de Heilige Geest een persoonlijk relatie met Jezus te hebben en te onderhouden. Bij deze bijeenkomsten wordt er altijd een lofprijzing gehouden waarin God zowel gedankt als aanbeden wordt. Er is op die activiteiten veel ruimte voor de werking van de Heilige Geest.
Ik mocht tot twee maal toe deze "vallen / rusten in de Geest".
Dit heb ik als iets zeer gezegend ervaren. Dit terwijl ik er tot ongeveer een jaar geleden fel op tegen was omdat ik er in eerste instantie bang voor was.
Maar als je valt en rust in de Geest val je vredig op de grond en je doet jezelf geen enkele pijn. Ik weet dat het sommige christenen wat kan afschrikken. Desondanks vind het toch mooi om hier te mogen delen hoe ik dit heb ervaren.
Ik ben gewoon om tijdens de lofprijzing thuis bij mij ook de Heilige Geest aan te roepen. Ook heb ik van God de gave van tongenzang en tongengebed gekregen. Ik ben benieuwd hoe dit voor jullie is.

Ook in de katholieke kerk is er aandacht voor de werking van de Heilige Geest en voor lofprijzing en aanbidding binnen de katholieke charismatische vernieuwing.

Hierbij een weblink om filmpjes van de Katholieke Charismatische Vernieuwing. in Nederland te kunnen bekijken:

http://www.youtube.com/user/webkcv?blend=3&ob=5#p/a/u/0/19c3wzD297c

http://www.youtube.com/user/webkcv?blend=3&ob=5#p/a/u/1/t5DgCGt8H2A

Groeten van Paulus

Je kunt de Heilige Geest niet als een losse Persoon naar eigen religieus goeddunken *gebruiken maar altijd in samenhang met Jezus Christus en het Woord en God de Vader, anders val je om met de Geest....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 08:50
BerichtOnderwerp: www.filosofischkwintet.tv
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt gelijk, ik heb het verleden week gezien en ik vond het bijzonder leerzaam en vooral ook boeiend.....

Als christen voel ik mij zeker niet thuis bij een humanistische omroep die uitgaat van een humanistische visie vermengd met christelijke restgedachten, dus wat mij betreft geen aanrader
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 08:36
BerichtOnderwerp: ben jij gelukkig op dit moment ?
 
HERMAN388 schreef:
ja, ze durven niet bij jou in de buurt te komen, want je kijkt door de webcam van strandboulevard.
Zijn de Zeeuwen zo nieuwsgierig?
Ze zijn op dat moment gelukkig in Schevingen dankzij door tip van hun papa Knipoog smiley

Geluk is dagelijks Jezus Christus te kennen in Zijn omgang met ons en wij met Hem, dan weet ik dat niets ja niets uiteindelijk mij kan scheiden van Zijn Liefde, ook als ik helemaal letterlijk op de puinhopen van mijn leven zit, is Hij ook bij mij en richt mij op en mijn ogen zijn dan ook op Hem, iedere dag, en Zijn Ogen op Zijn Kind
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 08:17
BerichtOnderwerp: De klik...
 
HER625 schreef:
Ik zie hier boven ervaringen enz staan over de juiste klik enz en ik neem het niemand kwalijk maar de meeste hier zijn geen 18 meer (ik ook niet) maar eigenlijk weten we het allemaal niet anders hadden we al gelukkig getouwd geweest. Nou ik hoop dat ik nog vrienden overhoud haha

De klik} Ik mis in dit topic het gebed voorafgaande aan het vinden van een juiste partner voor met name een vaste relatie op termijn.
Ons gevoel kan zeer bedrieglijk zijn en richt zich normaliter eerst op het uiterlijk en eerste profielbeschrijvingen... maar diepgang ook in de beginfase, wordt uiteindelijk bewerkt ,door de Geest in beide klikzoekers Zjn Werk te laten doen om zo te ervaren dat God in je keuzes als het ware meedenkt ...
Jezus Christus wil ook meevoelen met ons, omdat Hij als Mens zijnde ook geleerd heeft om wat het is als mens zoekende te zijn naar de wil van Onze Vader en ons zo juist ondersteunen wil in deze belangrijke a.s. verbintenissen


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op maandag 25 juli 2011, 08:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHRISTEN307
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
Pagina 8 van 8