ChristianMatch
 


Forum

De klik...
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 16:25
 
Beste mensen,

Je komt het in heel veel profielen tegen. "Het gaat om de klik." Ik zeg: oh ja? Zelf vind ik dat namelijk erg oppervlakkig en simpel. OK: it's the first thing to happen. Maar volgens mij gaat het daarna om diepgang... Toch...? Ik bedoel: alleen dan kun je elkaar toch op de juiste manier kennen...? Reactie graag...

Greetz,

Beun


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 25 juli 2011, 23:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 17:57
 
BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Je komt het in heel veel profielen tegen. "Het gaat om de klik." Ik zeg: oh ja? Zelf vind ik dat namelijk erg oppervlakkig en simpel. OK: it's the first thing to happen. Maar volgens mij gaat het daarna om diepgang... Toch...? Ik bedoel: alleen dan kun je elkaar toch op de juiste manier kennnen...? Reactie graag...

Greetz,

Beun


Als het gaat om diepgang zul je toch eerst een "klik" moeten hebben ...

En ja, na de klik gaat het om de diepgang, een oppervlakkige relatie is volgens mij geen lang leven beschoren ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 18:31
 
BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Je komt het in heel veel profielen tegen. "Het gaat om de klik." Ik zeg: oh ja? Zelf vind ik dat namelijk erg oppervlakkig en simpel. OK: it's the first thing to happen. Maar volgens mij gaat het daarna om diepgang... Toch...? Ik bedoel: alleen dan kun je elkaar toch op de juiste manier kennnen...? Reactie graag...

Greetz,

Beun

Je geeft het zelf al aan he, er moet eerst een klik zijn voor je elkaar echt kan leren kennen. Aan iemand waarmee je totaal geen klik hebt ga je ook niet het binnenste van jezelf laten zien toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 08:44
 
ANNETTE792 schreef:
Je geeft het zelf al aan he, er moet eerst een klik zijn voor je elkaar echt kan leren kennen. Aan iemand waarmee je totaal geen klik hebt ga je ook niet het binnenste van jezelf laten zien toch?
Is vriendschap misschien niet de eerste basis voor een eventuele welbesproken klik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 09:11
 
DANIEL777 schreef:
Is vriendschap misschien niet de eerste basis voor een eventuele welbesproken klik?

Mijn ervaring is dat er voor een klik geen vriendschap aan vooraf hoeft te gaan. Wel kan die klik zorgen dat er een vriendschap ontstaat.
En ook al is er een (of dé) klik aanwezig wil dat niet meteen zeggen dat het dan goed zit en dat er dan meer dan vriendschap ontstaat.


Laatst aangepast door
THIRZA120
op zondag 24 juli 2011, 09:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:14
 
DANIEL777 schreef:
Is vriendschap misschien niet de eerste basis voor een eventuele welbesproken klik?

Misschien is het meer de vraag: wat is nou precies 'de klik'.
Voor mij is de klik niest meer dan dat je jezelf prettig voelt bij iemands aanwezigheid, je prettig voelen in een gesprek.
En dat heeft voor mij niks met een eventuele relatie te maken, dat geld ook voor gewone vriendschappen.

Wat je schrijft is in mijn beleving niet zozeer de klik, maar de eventuele vonk die wel of niet overspringt. En ja, daarvoor is vaak vriendschap de eerste basis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET471





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 14:38
 
THIRZA120 schreef:
Mijn ervaring is dat er voor een klik geen vriendschap aan vooraf hoeft te gaan. Wel kan die klik zorgen dat er een vriendschap ontstaat.
En ook al is er een (of dé) klik aanwezig wil dat niet meteen zeggen dat het dan goed zit en dat er dan meer dan vriendschap ontstaat.

inderdaad Thirza, ik denk even aan het hoge percentage echtscheidingen. de meesten gaan scheiden van iemand waar ze ooit een klik mee hadden. een klik is geen fundament, net als verliefdheid. maar vriendschap bouw je ook weer niet gauw op met iemand waarmee je geen klik hebt.
dus....wel nodig maar niet genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HER625





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 00:55
 
Ik zie hier boven ervaringen enz staan over de juiste klik enz en ik neem het niemand kwalijk maar de meeste hier zijn geen 18 meer (ik ook niet) maar eigenlijk weten we het allemaal niet anders hadden we al gelukkig getouwd geweest. Nou ik hoop dat ik nog vrienden overhoud haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 08:17
 
HER625 schreef:
Ik zie hier boven ervaringen enz staan over de juiste klik enz en ik neem het niemand kwalijk maar de meeste hier zijn geen 18 meer (ik ook niet) maar eigenlijk weten we het allemaal niet anders hadden we al gelukkig getouwd geweest. Nou ik hoop dat ik nog vrienden overhoud haha

De klik} Ik mis in dit topic het gebed voorafgaande aan het vinden van een juiste partner voor met name een vaste relatie op termijn.
Ons gevoel kan zeer bedrieglijk zijn en richt zich normaliter eerst op het uiterlijk en eerste profielbeschrijvingen... maar diepgang ook in de beginfase, wordt uiteindelijk bewerkt ,door de Geest in beide klikzoekers Zjn Werk te laten doen om zo te ervaren dat God in je keuzes als het ware meedenkt ...
Jezus Christus wil ook meevoelen met ons, omdat Hij als Mens zijnde ook geleerd heeft om wat het is als mens zoekende te zijn naar de wil van Onze Vader en ons zo juist ondersteunen wil in deze belangrijke a.s. verbintenissen


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op maandag 25 juli 2011, 08:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:22
 
CHRISTEN307 schreef:
De klik} Ik mis in dit topic het gebed voorafgaande aan het vinden van een juiste partner voor met name een vaste relatie op termijn.

Misschien wordt er wel heel erg vurig gebeden voor die klik.

En....
Hebben we dat dan de vorige keer dan niet gedaan???
Als ik hier op de site rondkijk, dan blijken de meesten boven de 30 toch gescheiden te zijn.
En allemaal zonder schuld????
Hebben dan niet vurig genoeg gebeden om ons huwelijk te redden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:12
 
HENKWAL969 schreef:
Misschien wordt er wel heel erg vurig gebeden voor die klik.

En....
Hebben we dat dan de vorige keer dan niet gedaan???
Als ik hier op de site rondkijk, dan blijken de meesten boven de 30 toch gescheiden te zijn.
En allemaal zonder schuld????
Hebben dan niet vurig genoeg gebeden om ons huwelijk te redden?

Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:14
 
CHRISTEN307 schreef:
Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen...

Een advies voor Hen Kwal of Henk Wal, lees Job er eens op na....en reageer dan nog eens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:16
 
CHRISTEN307 schreef:
Een advies voor Hen Kwal of Henk Wal, lees Job er eens op na....en reageer dan nog eens...


wat is dit nou voor een Zieke smiley -- Huilende smiley, smiley in tranen opmerking
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:24
 
CHRISTEN307 schreef:
Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen...
Eerlijk gezegd is dat een gezondere houding, dan alleen maar biddend bezig te zijn. Ik ken te veel mensen die al van tevoren wisten dat degene die ze van de foto kenden de vrouw/man van hun leven was. En dat geeft een enorme belasting, want hoe kan je weigeren als een ander het zo duidelijk van de Heer ontvangen heeft? Je moet weten hoeveel er op die manier gemanipuleerd wordt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:43
 
CHRISTEN307 schreef:
Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen...

Je kunt toch niet uit de reacties opmaken of iemand wel of niet bid!!! Smiley die vol vragen zit

Dat is een aanname, die niet gefundamenteerd is.
Misschien hebben die personen van de reacties, allang ernstig hun zonden bij God gebracht en belijdenis gedaan.
Dat kun je toch niet uit een reactie opmaken.

Internet is veel te onpersoonlijk om echt op te kunnen maken wat zich in iemands leven afspeelt.

De vrienden van Job waren ook mensen die hun oordeel al klaar hadden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:16
 
Klik...de klik ...wat klik.
Soms lijkt het wel een toverwoord, heel dat woord "klik".
Gelijk moet er maar een klik zijn en als die er niet is gaat het feest niet door. Het is alsof een klik niet later pas kan komen. Dat zoiets niet kan groeien . Ik haar dat woord "klik" en men gebruikt het ook te pas en te onpas vind ik. Huilende smiley, smiley in tranen
Ik heb hier op de site met verschillenden heel goed contact . Dat klikt gewoon. Althans zo ervaar ik het.
Maar ik weet ook dat er zijn waar het alleen maar bij goed contact zal blijven. Daarom zeg ik .......dé klik, is dat niet iets wat moet groeien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:24
 
VISSER278 schreef:
Klik...de klik ...wat klik.
Soms lijkt het wel een toverwoord, heel dat woord "klik".
Gelijk moet er maar een klik zijn en als die er niet is gaat het feest niet door. Het is alsof een klik niet later pas kan komen. Dat zoiets niet kan groeien . Ik haar dat woord "klik" en men gebruikt het ook te pas en te onpas vind ik. Huilende smiley, smiley in tranen
Ik heb hier op de site met verschillenden heel goed contact . Dat klikt gewoon. Althans zo ervaar ik het.
Maar ik weet ook dat er zijn waar het alleen maar bij goed contact zal blijven. Daarom zeg ik .......dé klik, is dat niet iets wat moet groeien?

Is waar wat je zegt Visser, soms heb je gewoon een klik met iemand maar dat is dan niet DE klik waar veel mensen het over hebben.....
En dat hoeft ook helemaal niet, het is ook leuk om een vriendschappelijke klik met iemand te hebben.
Dus klikken? Je hebt ze in allerlei soorten en maten volgens mij........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is waar wat je zegt Visser, soms heb je gewoon een klik met iemand maar dat is dan niet DE klik waar veel mensen het over hebben.....
En dat hoeft ook helemaal niet, het is ook leuk om een vriendschappelijke klik met iemand te hebben.
Dus klikken? Je hebt ze in allerlei soorten en maten volgens mij........



Lachende smiley Het is net als met vlees W-tje.
Op de verpakking staat ca. 15 min. braden. Oke , dan is het gaar , maar nog niet te kanen.
Laat die 15 min. voor wat ze zijn en laat het lekker nog een uurtje zachtjes doorsudderen . En dan is dat vlees net als of er een engeltje op je tong piest. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:35
 
VISSER278 schreef:
Lachende smiley Het is net als met vlees W-tje.
Op de verpakking staat ca. 15 min. braden. Oke , dan is het gaar , maar nog niet te kanen.
Laat die 15 min. voor wat ze zijn en laat het lekker nog een uurtje zachtjes doorsudderen . En dan is dat vlees net als of er een engeltje op je tong piest. Lachende smiley

Nou het heeft vanmiddag 2,5 uur staan sudderen met een beetje kruidnagel en laurier.

en lekker.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET471





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:36
 
CHRISTEN307 schreef:
Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen...

ik concludeer een weinig liefdevolle houding. Waarheid zonder Genade. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:47
 
CHRISTEN307 schreef:
Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen...

Je hoeft toch niet bij elke reactie het geloof erbij te betrekken? En als dit niet wordt gedaan wil dat niet meteen zeggen dat men dan niet in afhankelijkheid van God leeft.
En voor wat betreft de klik: uiteindelijk moeten er ook (diepere) gevoelens voor elkaar komen om een relatie te beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:00
 
Ook ik denk niet meteen aan een klik...
Natuurlijk kan het...
Ik leerde hier een man kennen...
We hadden hetzelfde geloof waar we wel veel over gesproken hebben...
Dat heeft een band gegeven...
Ik heb het al eens meer gezegd hier...

Van mijn kant waren er nog veel twijfels...ik wist het niet.
Maar hij heeft de woorden gesproken...
Laten we maar bidden en vragen...
""God wilt U ons onthouden wat NIET goed voor ons zou zijn..
Maar wilt u ons ook geven DAT wat goed en nuttig voor ons is""
Dan komt daar een weg in...hoe dan ook...
Maar ook dan kan het nog zo zijn...dat blijkt dat het anders zal lopen.
Ik heb zeker niet direkt gezien...of gevoeld...DIT IS DE MAN...
Een klik???
Nee...ik geloof het niet..(Toch viel mijn oog niet op zijn uiterlijk, maar wel op het innerlijk)
Genegenheid....vriendschap...een goed gesprek....
Dat was Visser beschreef...
Je kunt hier iemand tegenkomen waar je heel goed mee kunt praten, maar waar geen voortgang mee wordt gevoeld of beleefd.
Zo heb ik wel meer ""mannelijke"" vrienden waar ik heel goed mee kan praten.
Je leert er wat van om een weg te gaan door dit leven.(soort meelopen op je levensweg)
Een luisterend oor kan al zoveel betekenen.

Na de scheiding (wat toch allemaal heftig was) KON ik ook niet bidden om een man.

We hebben allebei een moeilijke tijd achter de rug...allebei ook een scheiding.
Dat is ook zeer zeker toch een reden om veel te praten (vind ik)
Door deze nieuwe relatie heb ik wel weer veel energie gevonden om verder te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:24
 
VISSER278 schreef:
Lachende smiley alsof er een engeltje op je tong piest. Lachende smiley



Geschokte, onthutste smiley ik weet niet of ik dan wel een klik wil ervaren, hoor, visser!! Engeltje smiley
lijkt me byzonder onprettig!

om het over on-smakelijk en hygiene dan nog niet eens te hebben..........




.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 25 juli 2011, 22:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:27
 
HANNAH810 schreef:
Geschokte, onthutste smiley ik weet niet of ik dan wel een klik wil ervaren, hoor, visser!! Engeltje smiley
lijkt me byzonder onprettig!

om het over hygiene dan nog niet eens te hebben..........




.


In ieder geval niet DE klik met Visser Hannah Verraste, verbaasde smiley brr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:37
 
VISSER278 schreef:
Lachende smiley Het is net als met vlees W-tje.
Op de verpakking staat ca. 15 min. braden. Oke , dan is het gaar , maar nog niet te kanen.
Laat die 15 min. voor wat ze zijn en laat het lekker nog een uurtje zachtjes doorsudderen . En dan is dat vlees net als of er een engeltje op je tong piest. Lachende smiley

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:40
 
HANNAH810 schreef:
Geschokte, onthutste smiley ik weet niet of ik dan wel een klik wil ervaren, hoor, visser!! Engeltje smiley
lijkt me byzonder onprettig!

om het over on-smakelijk en hygiene dan nog niet eens te hebben..........




.


Was jij niet degene die voorgesteld had om as. zaterdag te barbequen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
In ieder geval niet DE klik met Visser Hannah Verraste, verbaasde smiley brr


nee; precies, willemijn; hopelijk zijn klikken verkrijgbaar in verschillende smaken...... urine is niet mijn favoriet, geloof ik........ Verlegen lachende smiley
zou er ook mokka-klik gestaan, denk je?


@ visser;
hoe kun je urine nu op een bbq klaar maken? dat is voor mij spreken in raadselen.......... Geschokte, onthutste smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 25 juli 2011, 22:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
In ieder geval niet DE klik met Visser Hannah Verraste, verbaasde smiley brr

Wij wil he en die andere van de Veluwe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:50
 
HANNAH810 schreef:
nee; precies, willemijn; hopelijk zijn klikken verkrijgbaar in verschillende smaken...... urine is niet mijn favoriet, geloof ik........ Verlegen lachende smiley
zou er ook mokka-klik gestaan, denk je?


@ visser;
hoe kun je urine nu op een bbq klaar maken? dat is voor mij spreken in raadselen.......... Geschokte, onthutste smiley


Nooit gehoord van afblussen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:53
 
nee; precies, willemijn; hopelijk zijn klikken verkrijgbaar in verschillende smaken...... urine is niet mijn favoriet, geloof ik........
zou er ook mokka-klik gestaan, denk



Daar krijg ik ook allemaal niet smakelijke visioenen bij.......... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 13 Volgende
Pagina 1 van 13