ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROBERT195
ChristianMatch forum index » Berichten van ROBERT195
Auteur Bericht
ROBERT195 (40)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 22 september 2014, 10:02
BerichtOnderwerp: Power Packed Youth Oktober
 
Power Packed Youth is een krachtige avond waarin Praise & Worship centraal staat en een inspirerende boodschap door apostel Edgar Holder. Een speciale avond voor jongeren tot 35 jaar! Iedereen is van harte welkom.

Locatie:
Levende Steen Ministries
C. Villeriuslaan 12
3201 KV Spijkenisse

Datum: 18 oktober vanaf 20:00 uur.


Laatst aangepast door
ROBERT195
op maandag 22 september 2014, 10:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBERT195 (40)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:09
BerichtOnderwerp: Waarom Social Media beter is dan God
 
Laatste tijd denk ik steeds meer over hoe het geloof en social media bijna fijloos in elkaar over gaan. Voor het slapen gaan danken wij niet meer God tijdens een gebed. We updaten onze sociale media. Op deze digitale klaagmuur delen we onze problemen, stellen we onze vragen en gaan we op zoek naar oplossingen.

Nee, wij hebben echter geen klaagmuur meer nodig. We hebben een Facebook wall waar we onze wensen en geluk kunnen delen. En het mooiste is dat Facebook ons iets kan geven wat God niet kan: een snelle reactie. Smachtend zitten miljoenen mensen te wachten op een reactie van God, een "like" in de vorm van een "teken" zou zelfs al voldoende zijn. Terwijl dezelfde boodschap op Facebook medeleven, antwoorden of bevestiging kan geven.

Een bereik van honderden, duizenden of misschien wel miljoenen mensen die op hun beurt weer hun ervaringen met anderen delen. Het delen van ervaringen gaat dus niet meer in een boek zoals De Bijbel. Nee de ervaringen en verhalen, die de kaders van onze samenleving bepalen worden realtime online gedeeld. Onze normen en waarden worden constant getoetst aan dilemma's die de maatschappij ons voorlegt. Dilemma's die bij het geloof in de geloofsboeken staan omschreven.

Waar houdt de vergelijking dan op? Bij de toewijding en de overtuiging van iets groters dan de mensheid. Geloof biedt mensen het vertrouwen in iets goeds na de dood, iets wat social media niet kan bieden natuurlijk. Geloof kan nooit vervangen worden door iets als Social media, tenzij God zelf een Facebook account aanmaakt.

Kortom blijf posten, tweeten maar natuurlijk ook bidden…
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBERT195 (40)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 11:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
PIETER619 schreef:
Alles wat God heeft ingesteld goed is waarom zou jij dat ouderwets mogen verklaren? Op zo'n maier zet jij je zelf boven God, heeft omdat iedereen de regels overtreed jou dat recht gegeven?

De Bijbel en Gods woord is tijdloos, anders zouden we nu maar rustig kunnen stelen, moorden, orgies enzovoort houden, gewoon omdat iedereen dat doet. Het is gewoon een verkapte reden om eigen ik weer eeen sbovenaan te zetten.

God geeft regels uit liefde, Hij is er niet op uit om ons te kleineren met Zijn regels en wetten. Mede omdat Hij van ons houd gaf Hij ons Jezus, dankzij hem mogen we ons christen noemen, wa niet inhoud dat we nu om raak alles kunnen overtreden,

Bezint eer gij begint, zou ik zelf ook wat meer aan mogen denken, "want hij die zonder zonde is ...........".

Als je goed had gelezen zei ik ook "sommige" regels.
Tuurlijk moet je niet stelen, moorden, orgies houden etc. Ik geef ook aan dat het moet gebeuren als je zeker weet dat het goed zit tussen elkaar en niet denken: oh ik heb zin, we doen het ff. (om het grof te zeggen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBERT195 (40)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 00:27
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Ik ben niet tegen sex voor het huwelijk.
Zelf heb ik zoiets: als je een relatie hebt en het voelt goed.. Why not?
Ik ben niet een perfecte Christen, niemand is dat. Maar zelf heb ik zoiets.. als je elkaar goed aan voelt, je hebt gevoelens voor elkaar, je hebt elkaar lief en doet het niet alleen vanwege de lust. Waarom dan wachten tot na het huwelijk (als dat er komt). En ja, ik weet dat in de Bijbel staat dat je beter kan wachten tot na het huwelijk omdat het een verbond schept. Maar dan mag je eigenlijk ook niet scheiden want als je dan hertrouwd ben je ook verkeerd bezig. Daarom vind ik ook dat sommige regels in de Bijbel niet echt meer passen bij de tijd waarin wij leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROBERT195
Pagina 1 van 1