ChristianMatch
 


Forum

Waarom Social Media beter is dan God
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
ROBERT195





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:09
 
Laatste tijd denk ik steeds meer over hoe het geloof en social media bijna fijloos in elkaar over gaan. Voor het slapen gaan danken wij niet meer God tijdens een gebed. We updaten onze sociale media. Op deze digitale klaagmuur delen we onze problemen, stellen we onze vragen en gaan we op zoek naar oplossingen.

Nee, wij hebben echter geen klaagmuur meer nodig. We hebben een Facebook wall waar we onze wensen en geluk kunnen delen. En het mooiste is dat Facebook ons iets kan geven wat God niet kan: een snelle reactie. Smachtend zitten miljoenen mensen te wachten op een reactie van God, een "like" in de vorm van een "teken" zou zelfs al voldoende zijn. Terwijl dezelfde boodschap op Facebook medeleven, antwoorden of bevestiging kan geven.

Een bereik van honderden, duizenden of misschien wel miljoenen mensen die op hun beurt weer hun ervaringen met anderen delen. Het delen van ervaringen gaat dus niet meer in een boek zoals De Bijbel. Nee de ervaringen en verhalen, die de kaders van onze samenleving bepalen worden realtime online gedeeld. Onze normen en waarden worden constant getoetst aan dilemma's die de maatschappij ons voorlegt. Dilemma's die bij het geloof in de geloofsboeken staan omschreven.

Waar houdt de vergelijking dan op? Bij de toewijding en de overtuiging van iets groters dan de mensheid. Geloof biedt mensen het vertrouwen in iets goeds na de dood, iets wat social media niet kan bieden natuurlijk. Geloof kan nooit vervangen worden door iets als Social media, tenzij God zelf een Facebook account aanmaakt.

Kortom blijf posten, tweeten maar natuurlijk ook bidden…
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:50
 
Ik denk wel dat 'we' (onbewust) de sociale media wel meer aanbidden dan God, heb ik het idee.

Ik denk wel dat het één grote afgoderij is.
En soms zit ik voor mezelf wel eens te bedenken dat het verhaal over de toren van Babel eigenlijk gaat over internet en de sociale media en het verhaal dus met name voor deze tijd geschreven is.

Als we een probleem hebben dan stellen we onze vraag aan Google, i.p.v. aan God.
Maar ook via Google weet God ons gelukkig te vinden en wij Hem.

Maar 'iets' in mij zegt dat het WWW een hoop ellende in Gods ogen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VORDIS244





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 21:29
 
EDWIN451 schreef:
Ik denk wel dat 'we' (onbewust) de sociale media wel meer aanbidden dan God, heb ik het idee.

Ik denk wel dat het één grote afgoderij is.
En soms zit ik voor mezelf wel eens te bedenken dat het verhaal over de toren van Babel eigenlijk gaat over internet en de sociale media en het verhaal dus met name voor deze tijd geschreven is.

Als we een probleem hebben dan stellen we onze vraag aan Google, i.p.v. aan God.
Maar ook via Google weet God ons gelukkig te vinden en wij Hem.

Maar 'iets' in mij zegt dat het WWW een hoop ellende in Gods ogen is.


We hebben een vrije wil, kunnen keuzes maken. Ook met internet kun je goed of verkeerd omgaan, jouw keuze.
Ik vind veel mooie muziek, teksten en informatie op internet. Voor mij is het een bron van inspiratie. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 21:07
 
Ik heb al zoveel ontdekt via internet.. daar doe ik God niet te kort mee, absoluut niet! Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Pagina 1 van 1