ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JASMIJN197
ChristianMatch forum index » Berichten van JASMIJN197
Auteur Bericht
JASMIJN197 (31)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 11:36
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
BERT168 schreef:
deze is eingenlijk voor Jasmijn zelf...

ik ben eigenlijk benieuwd waarom je wilt weten wat onze mening hierover is jasmijn?
heeft dat invloed op jouw standpunt dan,vraag ik me af?
een bepaald inzicht of mening ergens over is beinvloedbaar lijkt me,
maar dit gaat om een diep gevoel wat van binnenuit komt toch?

hoop je op een soort van bevestiging van dat wat je voelt okay is?
de een vind dat het wel kan en de ander niet,maar je gevoel blijft gewoon
hetzelfde toch?
ook al zouden we met 100 mensen tegen jou ingaan,dan nog zou je je gevoelens niet kunnen uitschakelen!
heb je ook een tijd gehad dat je gewoon met een man geprobeerd hebt?
misschien kun je daar iets meer over vertellen?


Mijn gevoelens blijven, deze zijn zuiver, gevoelens heb je niet onder controle. Maar ik interpreteer de bijbel op de manier waar ik het in wil lezen. Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat de meeste mensen vinden dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen kan gaan omdat dat in de bijbel staat... Maar ik lees het niet in de bijbel, ik wil met jullie terug gaan naar het woord, waar uit welke teksten halen jullie dat dan, ik wil vertellen wat ik er uit haal, om op die manier hier samen naar te kijken. Tot nu toe ben ik er nog steeds van overtuigt dat de bijbel een homoseksuele relatie niet tegen spreekt, dus God ook niet.

Mijn seksuele geaardheid is blijvend, ik heb mijzelf geaccepteerd, maar de manier hoe ik er invulling aan wil geven in een christelijk leven, daar kan ik mijn mening natuurlijk over bijstellen, wanneer ik ervaar dat ik aan het kortste eind trek.

Ja, ik heb gedate met jongens, ik heb gedacht dat ik misschien door juist meer met jongens om te gaan, mijn gevoelens voor meiden te vergeten. Maar juist hoe meer toenadering ik tot jongens zocht, hoe meer verwijdering ik voelde van mijn eigen indentiteit. ik heb nog nooit een seksuele relatie gehad, niet met mannen maar ook niet met vrouwen. Ik wil leven op dezelfde manier hoe God een relatie tussen man/vrouw bedoelt heeft. Ik wil wachten op de ware voor mij. Ik zie zelf ook in dat een christelijke levenswijze, zeer zelden voorkomt binnen de homoseksuele wereld, maar dat is ook niet de wereld waar ik mij in wil omgeven. Ik ben christen, God heeft mij uitgekozen, God heeft mijn hand gepakt en zal deze nooit loslaten. Ik heb helemal geen behoefte om mij in die wereld te omgeven. Ik zie mijn toekomst als christen en hopelijk met een lieve vrouw rooskleurig te gemoed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197 (31)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 20:58
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
Ik ben blij met al jullie woorden en ik voel mij ook niet veroordeeld. Ik ben inderdaad zelf degene die dit onderwerp juist bespreekbaar wilt maken. Ik zie het als een uitdaging om en als christen voor God te gaan, én om samen binnen een toekomstige relatie met een vrouw de HEER te dienen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197 (31)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 17:17
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat denk je dan van liefde tussen stiefvader en dochter. De volgende stap is dat we dat dan ook maar tolereren. Of wat denk je van een overspelige relatie? Kan ook sprake zijn van liefde...of van onderwijzer met kind? Als we onze grenzen maar niet meer durven te stellen komen we in een glijdende schaal terecht.
Gister was een programma van P en W voor, waarin een man vertelde hoe hij als jongen begeerd wed door een man, en dat hij dat als heel fijn ervaren had......

Nee dat moet zeker niet getollereerd worden!!! Ik heb het over een GELIJKWAARDIGE relatie, of dat nou tussen man/vrouw man/man of vrouw/vrouw is.. Een gelijkwaardige relatie die gebasseerd is op liefde en trouw, zal God niet afkeuren... Als we het over rom 1 hebben, daar gaat het over een losgesslagen feest, waar hetero mannen seks hebben met hetero mannen, seks om de seks, seks zonder liefde! Nee zo heeft God het niet bedoelt! God gruwelt daarvan! Maar dat betekent voor mij niet dat ik wanneer er sprake is van gelijkwaardige wederzijdse liefde, dat ik geen seks zou mogen hebben met een vrouwelijke partner, en versta wel, dat dat mijn enige seksuele relatie zal zijn. Net als hoe het huwelijk tussen man/vrouw bedoelt is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197 (31)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:49
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
MARISKA601 schreef:
Laat ik een vergelijking doen..

Ik ben een alleenstaande hetero vrouw.
Ook ik heb behoeftes, maar ik doe het niet.
Zo kan dus ook iemand met een homo geaardheid de behoefte laten.

Ik hoop echt oprecht voor je dat je de liefde van je leven nog tegen zult komen. Maar ik zie het toch anders. Om het persoonlijk te maken; jij bent om wat voor reden dan ook, deze liefde niet tegen gekomen, je had er waarschijnlijk wel voor open gestaan en waarschijnlijk ook naar verlangt, wanneer jij als nog iemand tegen zou komen, zou jij die relatie waarschijnlijk met open armen ontvangen..
Ik, zou er volgens jou, bewust voor moeten kiezen die relatie niet aan te gaan, terwijl ik het wel zou willen en waarschijnlijk de liefde van mijn leven ook tegen kan komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197 (31)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:34
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb het over het praktiseren van een relatie.
Niet over de geaardheid.

Waarom zou God een homorelatie 4000 jaar geleden hebben afgekeurd en nu ineens nu zal goedkeuren?
Dan kunnen we alle regeltjes wel overboord gooien.

In de bijbel staat het volgende: wanneer een ieder jou iets aan doet, mag je diegene 7x zo erg straffen.. Vervolgens staat er: Oog om oog, tand om tand.. Verder in de bijbel staat; Wanneer iemand jou iets aan doet; keer hem ook de andere wang toe! Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je de bijbel in zijn geheel moet zien. Er worden op 6 plaatsen in de bijbel gesproken, over gemeenschap tussen 2 mannen (in mijn ogen niet over homoseksualiteit). God zegt: ik geef jullie 10 handvaten, 10 geboden om je leven naar mijn wil te kunnen leven, uit de 10 geboden haal ik niet dat je geen homoseksuele relatie mag hebben. Maargoed.. Niemand kan aan de 10 geboden voldoen.... Daarom krijgen wij als doel: Heb God lief boven alles en je naaste als jezelf! Er worden op wel honderden plaatsen gesproken over Gods oneindige liefde, wij kunnen deze niet omvatten!

Okee; God schiep de mens; mannelijk en vrouwelijk, man-vrouw is Gods ideale beeld. Maar na de zondeval is er een gebrokenheid ontstaan in de schepping, ook ik ben daar een gevolg van... Maar met in die gebrokenheid, schiep God door, God hete ook mij welkom op aarde! Ik mag er zijn, met mijn homoseksueliteit!

En nee. ik zie het niet als een beproeving om mijn gehele leven alleen te blijven.. Dat is namelijk ook totaal niet hoe God de mensheid heeft bedoelt.. De mens is niet geschapen om alleen te blijven.. En om een relatie aan te gaan met een man, dat is ook geen optie, ik zie het als een zonde om iemand te worden die ik niet ben. Daarbij is een leven lang alleen blijven, bewust, omdat je volgens wie dan ook geen relatie aan mag gaan, naar mijn idee onmenselijk. ik zie het als een beproeving om juist als én christen én homoseksueel een leven te leiden, en binnen een homoseksuele relatie God te dienen! en God zei: God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan (1 Korinthiërs 10:13)."


Laatst aangepast door
JASMIJN197
op zaterdag 4 februari 2012, 12:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197 (31)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:11
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
Ik respecteer echt iedere mening van jullie, laat ik dat vooropstellen.

Ik ben heel erg benieuwd welke bijbelteksten jullie gebruiken tegen homoseksualiteit? De bijbelteksten die ik lees, die vaak gebruikt worden tegen, gaan vaak over hetero mannen die seks hebben met hetero mannen. Of mannen die andere mannen verkrachten.. Dit is ook in de hetero wereld not done!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197 (31)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 10:14
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
Héé!!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik val op vrouwen.
Ikzelf kan dit aan God verantwoorden, sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft. Ik denk dat het geen zonde is om met een vrouw een relatie aan te gaan. Ik denk dat wanneer ik iemand wordt die ik niet ben, dat God daar juist verdrietig van wordt! Homoseksualiteit is geen keuze, het is een geaardheid, gebasseerd op gevoelens, gevoelens heb je niet onder controle, het overkomt je. Natuurlijk is het jouw eigen keus, op die gevoelens in te gaan of niet. Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen? Dat is tcoh prachtig! Gods liefde is zo groot, wij kunnen deze niet in een kader plaatsen!

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken?

Liefs,
Jullie zuster in de HEER! Jasmijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197 (31)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 23:16
BerichtOnderwerp: Lief heb ik je
 
Lief heb ik je,
Niet om wat je mij kunt geven.
Maar om je leven,
je lach,
Je karakter.
Ook als jij niet bent,
Wat ik van je droom,
Dan kies ik gewoon opnieuw,
Jouw te zien,
Door de ogen van wie jou
Zo mooi heeft bedacht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197 (31)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 23:16
BerichtOnderwerp: Lief heb ik je
 
Lief heb ik je,
Niet om wat je mij kunt geven.
Maar om je leven,
je lach,
Je karakter.
Ook als jij niet bent,
Wat ik van je droom,
Dan kies ik gewoon opnieuw,
Jouw te zien,
Door de ogen van wie jou
Zo mooi heeft bedacht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JASMIJN197
Pagina 1 van 1