ChristianMatch
 


Forum

Homoseksualiteit
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JASMIJN197





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 10:14
 
Héé!!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik val op vrouwen.
Ikzelf kan dit aan God verantwoorden, sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft. Ik denk dat het geen zonde is om met een vrouw een relatie aan te gaan. Ik denk dat wanneer ik iemand wordt die ik niet ben, dat God daar juist verdrietig van wordt! Homoseksualiteit is geen keuze, het is een geaardheid, gebasseerd op gevoelens, gevoelens heb je niet onder controle, het overkomt je. Natuurlijk is het jouw eigen keus, op die gevoelens in te gaan of niet. Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen? Dat is tcoh prachtig! Gods liefde is zo groot, wij kunnen deze niet in een kader plaatsen!

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken?

Liefs,
Jullie zuster in de HEER! Jasmijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 10:22
 
Ach ik denk er precies het zelfde over, ik val ook op vrouwen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 10:42
 
GERRIT084 schreef:
Ach ik denk er precies het zelfde over, ik val ook op vrouwen Gefrustreerde smiley

Wat een flauwe reactie...Je begrijpt heel goed dat Jasmijn dit NIET bedoeld....
Geneuzel...zei je toch???


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 4 februari 2012, 10:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 11:01
 
[quote=JASMIJN197]Héé!!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik val op vrouwen.
Ikzelf kan dit aan God verantwoorden, sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft. Ik denk dat het geen zonde is om met een vrouw een relatie aan te gaan. Ik denk dat wanneer ik iemand wordt die ik niet ben, dat God daar juist verdrietig van wordt! Homoseksualiteit is geen keuze, het is een geaardheid, gebasseerd op gevoelens, gevoelens heb je niet onder controle, het overkomt je. Natuurlijk is het jouw eigen keus, op die gevoelens in te gaan of niet. Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen? Dat is tcoh prachtig! Gods liefde is zo groot, wij kunnen deze niet in een kader plaatsen!


Prima dat je dit zo formuleert. Er lopen hier wel topics over op CM. Wel goed dat je de vrouwelijke kant eens belicht, ik heb dat ook wel eens gedaan maar het lijkt toch veelal over mannen te gaan. Moedig van je dat je dit vertelt maar voor de veroordeling die in sommige kringen geldt, hoef je hier niet al te bang te zijn, al zijn de meningen wel verdeeld. Het is puur aanleg en voor mij mag je je liefde en seksualiteit zo beleven en ben je net zozeer kind van God al alle anderen. Liefdeloosheid en onbegrip zul je al wel ontmoet hebben maar dat geldt echt niet voor alle christenen. Ook op CM niet.

Thomas, die vindt dat mensen mogen leven zo ze geschapen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 11:05
 
JASMIJN197 schreef:
Héé!!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik val op vrouwen.
Ikzelf kan dit aan God verantwoorden, sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft. Ik denk dat het geen zonde is om met een vrouw een relatie aan te gaan. Ik denk dat wanneer ik iemand wordt die ik niet ben, dat God daar juist verdrietig van wordt! Homoseksualiteit is geen keuze, het is een geaardheid, gebasseerd op gevoelens, gevoelens heb je niet onder controle, het overkomt je. Natuurlijk is het jouw eigen keus, op die gevoelens in te gaan of niet. Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen? Dat is tcoh prachtig! Gods liefde is zo groot, wij kunnen deze niet in een kader plaatsen!

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken?

Liefs,
Jullie zuster in de HEER! Jasmijn


Jasmijn, negeer alsjeblieft de reacties van mensen die denken dat ze leuk zijn....
Ik vind het knap van je dat je er zo open voor uit komt en daar is toch ook niets mis mee?
Of je nu op een man of vrouw valt, het is belangrijker dat je kan zijn wie je bent......En God zag dat het goed was.....een prachtige Bijbeltekst en ik denk vast dat Hij dat ook bij jou denkt.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 11:43
 
De bijbel is heel duidelijk over hoe God denkt
over homoseksualitiet.

God verwacht van ons een man-vrouw relatie.
God verafschuwt het als mensen van de zelfde sekse liefde met elkaar bedrijven.


God heeft alle mensen lief maar verafschuwt het zondige gedrag van de mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 11:46
 
MARISKA601 schreef:
De bijbel is heel duidelijk over hoe God denkt
over homoseksualitiet.

God verwacht van ons een man-vrouw relatie.
God verafschuwt het als mensen van de zelfde sekse liefde met elkaar bedrijven.


God heeft alle mensen lief maar verafschuwt het zondige gedrag van de mens.

Oké, zo staat het in de Bijbel. Dat weten we ondertussen al. Wat is je eigen visie, want die heb je toch, hoop ik, dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 11:55
 
FRANKT627 schreef:
Oké, zo staat het in de Bijbel. Dat weten we ondertussen al. Wat is je eigen visie, want die heb je toch, hoop ik, dan?
zou dit niet ook haar visie kunnen zijn?
of moeten we alles wat er in de bijbel geschreven is ook over dit onderwerp maar klakkeloos naast ons neerleggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 11:59
 
FRANKT627 schreef:
Oké, zo staat het in de Bijbel. Dat weten we ondertussen al. Wat is je eigen visie, want die heb je toch, hoop ik, dan?


Dit is mijn visie, ik leef naar de bijbel zover het mogelijk is.
Maar ik ga de bijbel niet aanpassen aan mijn levensstijl.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TJOKLAT313





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:00
 
MARISKA601 schreef:
God heeft alle mensen lief maar verafschuwt het zondige gedrag van de mens.

En dat geldt voor alle mensen, voor alle zonden.
De ene mens is echt niet zondiger dan de andere.
Ook hier geldt het verhaal van de splinter en de balk.

Tjoklat.. chocolade eten is ook een zonde.


Laatst aangepast door
TJOKLAT313
op zaterdag 4 februari 2012, 12:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:11
 
Ik respecteer echt iedere mening van jullie, laat ik dat vooropstellen.

Ik ben heel erg benieuwd welke bijbelteksten jullie gebruiken tegen homoseksualiteit? De bijbelteksten die ik lees, die vaak gebruikt worden tegen, gaan vaak over hetero mannen die seks hebben met hetero mannen. Of mannen die andere mannen verkrachten.. Dit is ook in de hetero wereld not done!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:12
 
DANIEL777 schreef:
zou dit niet ook haar visie kunnen zijn?
of moeten we alles wat er in de bijbel geschreven is ook over dit onderwerp maar klakkeloos naast ons neerleggen?

Of het ook de visie van Maris is kan zij het beste beantwoorden.

Op sommige zaken moeten we wat toleranter kunnen zijn om zo onze medemens te kunnen aanvaarden zoals hij of zij is. Mensen die op hetzelfde geslacht vallen hoeven niet verstoken te blijven van liefde, geluk met een partner, lichamelijke affectie. Net zo min dat mensen die lijden aan vraatzucht, is ook een doodzonde, of aan een andere doodzonde lijden (?) niet van de liefde, het recht op lichamelijke affectie verbannen moeten worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:13
 
GERRIT084 schreef:
Ach ik denk er precies het zelfde over, ik val ook op vrouwen Gefrustreerde smiley

dat gerrit er zon leuk antwoord op geeft wil toch helemaal niet zeggen,dat gerrit geen respect heeftvoor Jasmijn haar geaardheid?
het is goed om af en toe even in zon topic als dit even een grapje te maken,maar dan moet het niet denigrerend overkomen,en dat is hier niet het geval vind ik.
daarbij heeft Jasmijn zelf het topic geopend,en dan is de kans groot dat de één serieus reageert en een ander met humor,toch?
dat is het risico,en ik heb de indruk dat Jasmijn daar wel tegen kan!

ik ben het dus ook roerend met gerrit eens!
goeie timing gerrit! Lachende smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 4 februari 2012, 12:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TJOKLAT313





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:13
 
MARISKA601 schreef:
Dit is mijn visie, ik leef naar de bijbel zover het mogelijk is.
Maar ik ga de bijbel niet aanpassen aan mijn levensstijl.

Groot respect daarvoor!
Als je alleen al Math. 5, 6 en 7 erop naleest besef je dat je zonder genade nergens bent in al je pogingen...

Tjoklat, kiest ervoor het oordelen aan die Ene over te laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:14
 
MARISKA601 schreef:
Dit is mijn visie, ik leef naar de bijbel zover het mogelijk is.

Zo zie je maar...en dat doet Jasmijn dus ook


Maar ik ga de bijbel niet aanpassen aan mijn levensstijl.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:15
 
JASMIJN197 schreef:
Héé!!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik val op vrouwen.
Ikzelf kan dit aan God verantwoorden, sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft. Ik denk dat het geen zonde is om met een vrouw een relatie aan te gaan. Ik denk dat wanneer ik iemand wordt die ik niet ben, dat God daar juist verdrietig van wordt! Homoseksualiteit is geen keuze, het is een geaardheid, gebasseerd op gevoelens, gevoelens heb je niet onder controle, het overkomt je. Natuurlijk is het jouw eigen keus, op die gevoelens in te gaan of niet. Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen? Dat is tcoh prachtig! Gods liefde is zo groot, wij kunnen deze niet in een kader plaatsen!



Ben benieuwd hoe jullie hierover denken?

Liefs,
Jullie zuster in de HEER! Jasmijn

Hoi Jasmijn,

Het is inderdaad al moedig dat je dit op het forum wil plaatsen. Oordeel van medebroeders/zusters is nooit op zijn plaats. we hebben elk onze belevingen en wandel op Gods weg.
Ik heb me jaren verdiept in die "geaardheid"... (ik wil heel goed letten op de woorden die ik gebruik, daar ik zeker niet beledigend of hoe dan ook wil overkomen)
Mijn ex(genoot) is homoseksueel waarna we na 18 jaar huwelijk uiteindelijk ons huwelijk verbroken hebben, hij is uiteindelijk gegaan om met een man te kunnen huwen. Het heeft veel verdriet, pijn en strijd gekost voor ieder van ons, zeker voor de kinderen.
Dus om in een hetero relatie te stappen uit een gedwongen visie, zou ik zeker niet aanraden. Uiteindelijk houdt geen mens een relatie vol die niet oprecht bedoeld is.
Doch, naar mijn mening is het niet Gods plan om Zijn "bedoelingen" te kunnen aanpassen aan "onze" normen, waarden en ideeen. Ieder van ons kan heel creatief omgaan met Zijn Woord om alle richtingen uit te kunnen. En dat geldt niet alleen voor seksualiteit, maar om ieders "onvolkomenheden".
God heeft niets geschapen wat tegen Zijn eigen Woord ingaat... ik kan me dan ook niet voorstellen dat God jou homoseksueel heeft "geschapen" desontdanks Hij hierover meerdere malen Zijn oordeel geeft. Alleen "weet" Hij het al.
Wat wel mijn mening hierover is... Dat door Zijn liefde, wij in relatie met Hem mogen groeien. Maar daar ga je met God zelf mee aan de slag.
Ik kan jou niet oordelen, doordat ik mijn eigen weg heb, met eigen onvolkomenheden. En dat geldt voor iedere van ons.
Maar ik kan het ook niet maken om jou een groen licht te geven, met de interpretatie dat God alles goed vindt wat we ook doen.
Dan zou het hele verbond laten wankelen.
Maar wat wel is... we kunnen niets uit eigen kracht bereiken. Je kan er niet individueel tegen strijden, God zal in Zijn liefde jou begeleiden in "jou" weg die Hij voor je heeft voorbestemd. Net zoals ik mijn hele leven vanuit Zijn liefde mag groeien naar het plan dat Hij voor mij heeft.
Ik ben van mening dat de interpretatie van "christen" zijn vaak wordt gezien als een ongedwongen leven waarin God vaak wordt gezien als een goed Heilig man die alles geeft wat ons hart maar verlangt, en dat we mogen doen en laten wat we willen (want jezus heeft aan het kruis...)
Het kruis heeft ons verzoend met de Here, maar ons leven afleggen om Hem te volgen (door Hem en met Hem)... Hem volgen is afleggen wat hier op aarde onszelf goed dunkt, maar leren zien wat Hij met ons wil bereiken...
Ik wens je heel veel zegen en wijsheid in jou weg die de Here met je voorheeft. In ieder geval heb je al zeker de gave van oprechtheid, en daar houdt God van... Hij gaat op weg met hen die oprecht zijn in hun hart Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:16
 
BERT168 schreef:
dat gerrit er zon leuk antwoord op geeft wil toch helemaal niet zeggen,dat gerrit geen respect heeft jasmijn haar geaardheid?
het is goed om af en toe even in zon topic als dit even een grapje te maken,maar dan moet het niet denigrerend overkomen,en dat is hier niet het geval vind ik.

ik ben het dus ook roerend met gerrit eens!
goeie timing gerrit! Lachende smiley Lachende smiley

Dat gerrit respect heeft voor de geaardheid van Jasmijn kunnen we helaas niet afleiden uit de paar woorden die hij schreef. Het is dus gissen naar zijn denkwijze wat dit issue betreft.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 4 februari 2012, 12:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:18
 
BERT168 schreef:
dat gerrit er zon leuk antwoord op geeft wil toch helemaal niet zeggen,dat gerrit geen respect heeft jasmijn haar geaardheid?
het is goed om af en toe even in zon topic als dit even een grapje te maken,maar dan moet het niet denigrerend overkomen,en dat is hier niet het geval vind ik.

ik ben het dus ook roerend met gerrit eens!
goeie timing gerrit! Lachende smiley Lachende smiley



Ik vind het voornamelijk een ontzettend flauw antwoord waarin weinig respect getoond wordt voor Jasmijn....erger nog...ze wordt gewoon een beetje voor schut gezet......Zij heeft een serieuze vraag.....en sommige mensen willen ieder topic leuk maken door hun opmerkingen.....
Die opmerkingen hebben ook absoluut geen meerwaarde.....lijkt wel of sommige mensen moeite hebben een serieuze discussie te voeren en alles met hun flauwe humor willen "verpesten."
....Zegt wat over diegene moet je maar denken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:21
 
FRANKT627 schreef:
Of het ook de visie van Maris is kan zij het beste beantwoorden.

Op sommige zaken moeten we wat toleranter kunnen zijn om zo onze medemens te kunnen aanvaarden zoals hij of zij is. Mensen die op hetzelfde geslacht vallen hoeven niet verstoken te blijven van liefde, geluk met een partner, lichamelijke affectie. Net zo min dat mensen die lijden aan vraatzucht, is ook een doodzonde, of aan een andere doodzonde lijden (?) niet van de liefde, het recht op lichamelijke affectie verbannen moeten worden.



Ik heb het over het praktiseren van een relatie.
Niet over de geaardheid.

Waarom zou God een homorelatie 4000 jaar geleden hebben afgekeurd en nu ineens nu zal goedkeuren?
Dan kunnen we alle regeltjes wel overboord gooien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:24
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb het over het praktiseren van een relatie.
Niet over de geaardheid.

Waarom zou God een homorelatie 4000 jaar geleden hebben afgekeurd en nu ineens nu zal goedkeuren?
Dan kunnen we alle regeltjes wel overboord gooien.


Mariska, het zou toch niet goed zijn als we nu nog net zo leefden als 4000 jaar geleden? Dat doe jij ook toch niet? Dus natuurlijk zijn die regeltjes anders.....Jij loopt toch ook niet in een berenvel rond????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:26
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb het over het praktiseren van een relatie.
Niet over de geaardheid.

Waarom zou God een homorelatie 4000 jaar geleden hebben afgekeurd en nu ineens nu zal goedkeuren?
Dan kunnen we alle regeltjes wel overboord gooien.

Dus je mag homoseksueel zijn maar je moet maar geen liefde of lichamelijkheid hebben. Nou ja, dat is dan jouw standpunt en dat moeten we maar aanvaarden zoals jij denkt. Nu ben ik zo vrank om te zeggen dat ik het erg spijtig vind dat jij geen kinderen hebt die dan ook nog eens homoseksueel zijn én van jou geen relatie mogen hebben waar vrijen met elkaar is toegestaan. Moest je wel in die situatie zitten zou je er misschien anders over denken want een liefdevolle ouder wilt toch dat hun kinderen gelukkig zijn of worden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:32
 
ik denk dat Jasmijn echt niet zit te wachten op bijbelversstenen Smiley die vol vragen zit
het lijstje in Romeinen 1 had beter wat uitgebreider geweest, dan zou menig christen zich in vraag kunnen stellen...


Laatst aangepast door
XABIA794
op zaterdag 4 februari 2012, 12:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:34
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb het over het praktiseren van een relatie.
Niet over de geaardheid.

Waarom zou God een homorelatie 4000 jaar geleden hebben afgekeurd en nu ineens nu zal goedkeuren?
Dan kunnen we alle regeltjes wel overboord gooien.

In de bijbel staat het volgende: wanneer een ieder jou iets aan doet, mag je diegene 7x zo erg straffen.. Vervolgens staat er: Oog om oog, tand om tand.. Verder in de bijbel staat; Wanneer iemand jou iets aan doet; keer hem ook de andere wang toe! Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je de bijbel in zijn geheel moet zien. Er worden op 6 plaatsen in de bijbel gesproken, over gemeenschap tussen 2 mannen (in mijn ogen niet over homoseksualiteit). God zegt: ik geef jullie 10 handvaten, 10 geboden om je leven naar mijn wil te kunnen leven, uit de 10 geboden haal ik niet dat je geen homoseksuele relatie mag hebben. Maargoed.. Niemand kan aan de 10 geboden voldoen.... Daarom krijgen wij als doel: Heb God lief boven alles en je naaste als jezelf! Er worden op wel honderden plaatsen gesproken over Gods oneindige liefde, wij kunnen deze niet omvatten!

Okee; God schiep de mens; mannelijk en vrouwelijk, man-vrouw is Gods ideale beeld. Maar na de zondeval is er een gebrokenheid ontstaan in de schepping, ook ik ben daar een gevolg van... Maar met in die gebrokenheid, schiep God door, God hete ook mij welkom op aarde! Ik mag er zijn, met mijn homoseksueliteit!

En nee. ik zie het niet als een beproeving om mijn gehele leven alleen te blijven.. Dat is namelijk ook totaal niet hoe God de mensheid heeft bedoelt.. De mens is niet geschapen om alleen te blijven.. En om een relatie aan te gaan met een man, dat is ook geen optie, ik zie het als een zonde om iemand te worden die ik niet ben. Daarbij is een leven lang alleen blijven, bewust, omdat je volgens wie dan ook geen relatie aan mag gaan, naar mijn idee onmenselijk. ik zie het als een beproeving om juist als én christen én homoseksueel een leven te leiden, en binnen een homoseksuele relatie God te dienen! en God zei: God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan (1 Korinthiërs 10:13)."


Laatst aangepast door
JASMIJN197
op zaterdag 4 februari 2012, 12:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:35
 
FRANKT627 schreef:
Dus je mag homoseksueel zijn maar je moet maar geen liefde of lichamelijkheid hebben. Nou ja, dat is dan jouw standpunt en dat moeten we maar aanvaarden zoals jij denkt. Nu ben ik zo vrank om te zeggen dat ik het erg spijtig vind dat jij geen kinderen hebt die dan ook nog eens homoseksueel zijn én van jou geen relatie mogen hebben waar vrijen met elkaar is toegestaan. Moest je wel in die situatie zitten zou je er misschien anders over denken want een liefdevolle ouder wilt toch dat hun kinderen gelukkig zijn of worden...


Laat ik een vergelijking doen..

Ik ben een alleenstaande hetero vrouw.
Ook ik heb behoeftes, maar ik doe het niet.
Zo kan dus ook iemand met een homo geaardheid de behoefte laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:38
 
XABIA794 schreef:
Hoi Jasmijn,

Het is inderdaad al moedig dat je dit op het forum wil plaatsen. Oordeel van medebroeders/zusters is nooit op zijn plaats. we hebben elk onze belevingen en wandel op Gods weg.
Ik heb me jaren verdiept in die "geaardheid"... (ik wil heel goed letten op de woorden die ik gebruik, daar ik zeker niet beledigend of hoe dan ook wil overkomen)
Mijn ex(genoot) is homoseksueel waarna we na 18 jaar huwelijk uiteindelijk ons huwelijk verbroken hebben, hij is uiteindelijk gegaan om met een man te kunnen huwen. Het heeft veel verdriet, pijn en strijd gekost voor ieder van ons, zeker voor de kinderen.
Dus om in een hetero relatie te stappen uit een gedwongen visie, zou ik zeker niet aanraden. Uiteindelijk houdt geen mens een relatie vol die niet oprecht bedoeld is.
Doch, naar mijn mening is het niet Gods plan om Zijn "bedoelingen" te kunnen aanpassen aan "onze" normen, waarden en ideeen. Ieder van ons kan heel creatief omgaan met Zijn Woord om alle richtingen uit te kunnen. En dat geldt niet alleen voor seksualiteit, maar om ieders "onvolkomenheden".
God heeft niets geschapen wat tegen Zijn eigen Woord ingaat... ik kan me dan ook niet voorstellen dat God jou homoseksueel heeft "geschapen" desontdanks Hij hierover meerdere malen Zijn oordeel geeft. Alleen "weet" Hij het al.
Wat wel mijn mening hierover is... Dat door Zijn liefde, wij in relatie met Hem mogen groeien. Maar daar ga je met God zelf mee aan de slag.
Ik kan jou niet oordelen, doordat ik mijn eigen weg heb, met eigen onvolkomenheden. En dat geldt voor iedere van ons.
Maar ik kan het ook niet maken om jou een groen licht te geven, met de interpretatie dat God alles goed vindt wat we ook doen.
Dan zou het hele verbond laten wankelen.
Maar wat wel is... we kunnen niets uit eigen kracht bereiken. Je kan er niet individueel tegen strijden, God zal in Zijn liefde jou begeleiden in "jou" weg die Hij voor je heeft voorbestemd. Net zoals ik mijn hele leven vanuit Zijn liefde mag groeien naar het plan dat Hij voor mij heeft.
Ik ben van mening dat de interpretatie van "christen" zijn vaak wordt gezien als een ongedwongen leven waarin God vaak wordt gezien als een goed Heilig man die alles geeft wat ons hart maar verlangt, en dat we mogen doen en laten wat we willen (want jezus heeft aan het kruis...)
Het kruis heeft ons verzoend met de Here, maar ons leven afleggen om Hem te volgen (door Hem en met Hem)... Hem volgen is afleggen wat hier op aarde onszelf goed dunkt, maar leren zien wat Hij met ons wil bereiken...
Ik wens je heel veel zegen en wijsheid in jou weg die de Here met je voorheeft. In ieder geval heb je al zeker de gave van oprechtheid, en daar houdt God van... Hij gaat op weg met hen die oprecht zijn in hun hart Lachende smiley

Ik heb je man gekend in een toch wel bepaalde 'macho wereld' en toen je me vorig jaar vertelde wat er aan de hand was met hem, met jullie huwelijk, schrok ik een beetje. Nou ja, wel erg, moet ik toegeven. Dat het jou verdriet deed weet ik ook en begrijp ik heel erg. Het is de schok maar ook de breuk.

Hoe denk je nu, los van het feit van jou ervaringen en de Bijbel, over homoseksuele relaties, Xabia?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:49
 
MARISKA601 schreef:
Laat ik een vergelijking doen..

Ik ben een alleenstaande hetero vrouw.
Ook ik heb behoeftes, maar ik doe het niet.
Zo kan dus ook iemand met een homo geaardheid de behoefte laten.

Ik hoop echt oprecht voor je dat je de liefde van je leven nog tegen zult komen. Maar ik zie het toch anders. Om het persoonlijk te maken; jij bent om wat voor reden dan ook, deze liefde niet tegen gekomen, je had er waarschijnlijk wel voor open gestaan en waarschijnlijk ook naar verlangt, wanneer jij als nog iemand tegen zou komen, zou jij die relatie waarschijnlijk met open armen ontvangen..
Ik, zou er volgens jou, bewust voor moeten kiezen die relatie niet aan te gaan, terwijl ik het wel zou willen en waarschijnlijk de liefde van mijn leven ook tegen kan komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:52
 
MARISKA601 schreef:
Laat ik een vergelijking doen..

Ik ben een alleenstaande hetero vrouw.
Ook ik heb behoeftes, maar ik doe het niet.
Zo kan dus ook iemand met een homo geaardheid de behoefte laten.

Oké, je bent een hetero en je doet nu niets aan lichamelijke affectie omdat je geen losbandig seksueeel leven wilt hebben. Wat ik goed kan begrijpen.
Veronderstel nu eens dat je een man tegen komt en het loopt prima tussen jullie. De liefde is er en het gaat de goede kant uit en je huwt. Dan zullen er toch ook wel vrij-momenten zijn? Of niet?

Wel mensen die op hetzelfde geslacht vallen en een partner vinden mogen toch ook genieten van elkaar. Wat is daar mis mee. Het is toch een mooie intieme weergave van oprechte liefde. Net zoals jij, na het huwelijk wel te verstaan, je lichaam in beweging zet om samen met je partner te genieten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:57
 
JASMIJN197 schreef:
Ik respecteer echt iedere mening van jullie, laat ik dat vooropstellen.

Ik ben heel erg benieuwd welke bijbelteksten jullie gebruiken tegen homoseksualiteit? De bijbelteksten die ik lees, die vaak gebruikt worden tegen, gaan vaak over hetero mannen die seks hebben met hetero mannen. Of mannen die andere mannen verkrachten.. Dit is ook in de hetero wereld not done!

het is zeker heel moedig van jou,dat je zo'n topic durft te starten hier op het forem, jasmijn.
zo te horen heb je al heel wat achter de rug wat dit betreft?
je kent vast de teksten wel dat het een gruwel is in Gods ogen is etc.
hier wordt idd over mannen gesproken(.lev. 20)
ik denk niet dat het voor God verschil maakt of het om een man of om een vrouw gaat,ze zijn voor elkaar geschapen,dus kan dat naar mijn mening net zo goed om vrouwen gaan.

ik mijn kennisenkring hoorde ik dat iemand die de zangdienst vaak deed in de kerk,op zeker moment toegaf had dat hij van mannen hield.
daarvoor had hij het altijd met vrouwen geprobeerd,maar omdat hij niet 'mannelijk' overkwam wezen vrouwen hem altijd af.
ik ken deze persoon en weet dat het iemand is die van harte de Heer dient,en hij heeft hart van goud.
dat hij deze keus heeft gemaakt zal de meeste mensen die hem kennen helemaal niet zo verbazen denk ik.
ik zal hem dus ook nooit veroordelen op grond van zijn gevoelens of dat hij van mannen houdt.
ik geloof echt dat iemand die gevoelens kan hebben,maar om dan te zeggen dat God het dan wel goed zal vinden, en dat hij dan gerust een relatie kan beginnen met een andere man vind ik te ver gaan,want dan zou God zich zelf tegenspreken!

een andere kennis van mij was vroeger ook homofiel,maar die is daarin veranderd,hij heeft nu een normaal gezin met 2 kinderen.
hoe dat precies is gegaan weet ik niet,ik heb verder niks met die persoon te maken,maar dat het zo gegaan is weet ik wel.
nu kan ik dat niet als een soort bewijs aanvoeren dat iemand met homofiele gevoelens dat zo even kan veranderen,maar ik denk dat het bij God wél mogelijk is.
maar ik heb er alle begrip voor dat iemand met homofiele gevoelens het hier HEEL erg moeilijk mee kan hebben,omdat er velen bij zijn die gewoon van een vrouw zouden willen houden(of andersom ),maar dit niet zo voelen.

ik wens jasmijn dus ook heel veel sterkte met alle strijd en moeite,
en ik hoop dat ze er een oplossing voor vindt waar ze vrede mee heeft,
of misschien heeft ze die 'vrede' intussen al gevonden.


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 4 februari 2012, 13:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:05
 
JASMIJN197 schreef:

Okee; God schiep de mens; mannelijk en vrouwelijk, man-vrouw is Gods ideale beeld. Maar na de zondeval is er een gebrokenheid ontstaan in de schepping, ook ik ben daar een gevolg van... Maar met in die gebrokenheid, schiep God door, God hete ook mij welkom op aarde! Ik mag er zijn, met mijn homoseksueliteit!

Tuurlijk mag je er zijn, en God evenzo van jou als van ieder ander...
maar of Hij alles goed vindt "door" de zondeval???
Dit is nu net wat in Romeinen 1 wordt uitgelegd... Zij hebben de waarheid vervangen door de leugen...
Het zich richten naar God wordt vervangen door eigen inzichten, en gestuurd hoe de "leugen" of de tegenstander het liever ziet gebeuren.
Wij zijn allen inderdaad in gebrokenheid geboren (en daarom is het lijstje wat kort als het alleen over homofilie zou gaan)
Inderdaad heeft Hij je verwelkomt en als je je open stelt om Hem te volgen gaat het allemaal de goeie kant uit, maar zolang we op eigen inzichten en de wereldse normen gaan vertrouwen...
Door Gods liefde die Hij gegeven heeft door Zijn Zoon Jezus gaat Hij met ons aan de slag... voor verandering van die gebrokenheid. Niet om gebrokenheid als norm toe te passen. Hij vernieuwd ons in ons denken in de Geest...
niet uit het wettische maar vanuit Zijn Geest... Je kan vanuit de wet je gebrokenheid niet veranderen, het leert je ""afhankelijk te zijn van Hem"".

Je geeft aan dat je vanuit die 6 verwijzingen niet omvat dat het over homoseksualiteit zou gaan?
Gaat het dan alleen om de gevoelens, of ook op het toepassen? Hoe moet ik dan letterlijk Romeinen 1, 24-27 lezen of interpreteren?

(gelukkig voor de andere die denken dat het goed zit met hetero's je hebt ook al een aardig lijstje erbij vanaf vers 29 Knipoog smiley, want dan staan we toch allen in de rij van falen in ons vlees toch...
Niemand is te verontschuldigen...
Godzijdank heeft de Here zelf ons een oplossing geboden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:06
 
Het is goed de teksten te lezen zoal ze bedoeld zijn. Bandeloosheid en 'sexfeesten' worden afgewezen. Over vrouwelijke homoseksualiteit wordt in de bijbel nauwelijks gesproken. Dat paste ook niet in het toenmalige maatschappijbeeld waar vrouwen ondergeschikt waren en zeker wat hun wensen betreft. Het lijkt een uitstapje maar is wel wezenlijk. Als ik de Joodse wetgeving lees uit de periode van meer dan duizend jaar voor Christus, dan is die geschreven voor een andere maatschappij dan die we nu hebben. Zo Spreekt de Heer en dan komt er een tekst waarin staat hoe een vrouw uit een overwonnen volk moet behandelen. Je mag een maand geen sex hebben en dan mag je doen wat je wilt. Verder nog een bepaling over kaalscheren. Welnu de Heer kan zo spreken maar daar word je nu hevig voor vervolgd - en terecht, het is een misdrijf. Een man die nu een vrouw heeft verkracht is ook niet meer verplicht met haar te trouwen. Het staat wel in de bijbel, dus ik neem aan dat iedereen zich daar aan houdt? Nog varkensvlees gegeten? Melkproducten en vleesproducten gescheiden? Je aan de rituele wassingen gehouden? Het staat er allemaal.

In een eerdere bijdrage heb ik mensen die beweerden de bijbel toch echt niet te kunnen veranderen geconfronteerd met het verhaal van de overspelige vrouw. die gestenigd moest worden - want dat stond er toch? Ze konden de Bijbel toch niet veranderen? Iedereen die de Bijbel leest en probeert te begrijpen kent het antwoord van Christus. En ik meende toch echt te weten dat dit een site van christenen is.

Mensen die homoseksualiteit op grond van onbegreoen bijbelteksten afwijzen zijn medeveranwoordelijk voor het weggaan (wegsturen) van de homoseksuele medechristen uit de kerk. In veel kerken is er ook echt geen plaats voor hen. Daar wil je toch niet bijhoren?. Na de beruchte EO-uitzending pleegden een aantal zelfs homoseksuelen zelfmoord.

Christus zelf wijst een letterlijke liefdeloze interpretatie af en hield zich niet aan de oude wetten. Ze moest gestenigd worden volgens de wetten maar Hij liet haar gaan en liet de wetticisten beschaamd achter. Je zou toch verwachten dat Zijn volgelingen daar iets van geleerd hadden na tweeduizend jaar. Of zijn we nog steeds farizeeërs. Kennelijk, want het staat er toch? En oh oh wat heb je dan gelijk als je met een paar teksten smijt die waarschijnlijk nog onbegrepen zijn ook. Vroom hoor, in de tijdeb van Christus had je ze al. Welke groep ook al weer?

Thomas, die gelooft dat God de liefde tussen twee mensen nooit afwijst.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 4 februari 2012, 13:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5