ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MOMO697
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MOMO697
Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:11
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
 
HERMAN388 schreef:
Kan je met trein gaan?

drie uur heen en drie uur terug
zou het de moeite waard zijn?
wie vanuit het westen zou dat naar het noorden toe doen?
haha, altijd een gezellig onderwerp die reistijd ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 14:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BRIGIT826 schreef:
Waarom zijn er mannen die je profiel hebben gezien en dan voor de eerste keer met je privé-chatten, gelijk naar je toe willen komen en met je het bed in willen? ( Plat gezegd) Volgens mij ben je toch een Christen en op een Christelijke datingsite, dan weet je toch dat het bed niet op de eerste plaats moet komen. Het bed is toch niet het belangrijkste.
Volgens mij kun je het woord Christelijk dan ook beter tussen aanhalingstekens zetten.

Dat gedrag is niet voorbehouden aan mannen alleen ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 14:18
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?
 
CHATULIEM619 schreef:
Er is nog een ander topic over dit onderwerp: welke rol je opvoeding speelt voor de rest van je leven. En iedereen wordt op een bepaalde manier gevormd. Je stelt me een persoonlike vraag, ben jij mishandeld door je vader? En dan kan ik zeggen, de korte tijd dat ik hem gekend heb, heeft hij mij nooit mishandeld. Ik heb altijd een hele goede band gehad met hem.
Wat ik probeer duidelijk te maken, is, dat je doelbewust bezig bent de evangelische beweging in een kwaad daglicht te stellen en daar ga ik tegen in. De video's die je hier toont, zijn bewust geplaatst om anderen te laten zien hoe extreem "wij" zijn. Ik probeer je er voortdurend op te wijzen, dat dit zeer extreme voorbeelden zijn, en dan ga je mij persoonlijk aanvallen. En niet mij alleen, iedereen die het niet met je eens is, krijgt een sneer. Je hebt geinsinueerd dat ik seksverslaafd was en nu insinueer je weer, dat ik door mijn vader mishandeld ben. Je hebt een vreemde vorm van discussiëren Shanita.

Nou, niet iedereen die anders denkt, krijgt een sneer van Shanita hoor. En ik kom ook uit de zogenaamde "evangelische" hoek. Brrrr, krijg nu al een nare smaak van dat woord. Want ik ben christen, niet evangelisch, nooit geweest ook trouwens. Ik hou niet eens van kerkelijke instellingen, erg he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Ik hou van de gemeente van Jezus. En ik ga dus niet naar een kerk maar ik ga naar een huisgemeente. Soms bezoek ik een kerk en ontmoet daar dan christenen, gelukkig maar. Van dezelfde gemeente, de gemeente van onze Heer Jezus Christus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:26
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
 
enne, hoe kom ik daar in Scheveningen?
is een end fietsen hoor vanuit drenthe/groningen
Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:20
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
SHANITA130 schreef:
Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.

Ik kan zelfs niet anders.

Mijn Waarheid baseer ik op Gods Waarheid en dat is Jezus. Mijn eigen achtergrond doet er niet toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:17
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
En nu had ik het weer: Momo zegt met goede bedoelingen op: dinsdag 25 oktober 2011, 06:47 :


Ze is blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in mijn leven, maar.....ze gelooft dat er nóg veel meer mogelijk is, als ik daar geloof voor zou hebben....Hiermee impliceerd ze voor mij, dat er nog vanalles beter kan.
Terwijl ik juist zoiets heb van blijdschap elke dag, dat ondanks wat ik heb meegemaakt, ik nu toch een normaal, gelukkig en bevredigend leven leid, al enkele jaren. Ik ben gelukkig, tevreden, er is humor, geluk en blijdschap in mijn leven.

En dan vind ik het erg vervelend, iemand die zegt dat het nog beter kan, als ik daar geloof voor zou hebben....wordt er weer geïmpliceerd dat ik niet genoeg geloof heb, zelfs dat er het een en ander beter kan in mijn leven. deze dingen drukken me naar beneden, zit ik niet op te wachten.


Is helemaal niet bedoeld om je naar beneden te halen of om te zeggen dat je onvoldoende geloof hebt.
Je kan idd leven in de zekerheid van het geloof en gelukkig zijn met wat je al hebt. Dat is prima, niks mis mee.
Maar ik wil leven in de verwachting dat God nog meer gaat doen in mijn leven. Ik heb grote verwachting van Hem. En nee, ik word daarin niet teleurgesteld. Soms word ik teleurgesteld als ik op mijn eigen inzichten mijn leven invul. Soms ??? Eigenlijk altijd !!!
Ik wil mij uitstrekken naar wat Hij gaat doen want Hij is een groot God. En ondertussen geniet ik van alles wat Hij al gedaan heeft.

Enne, ik heb niet via via van genezingen gehoord. Ik ken de mensen persoonlijk.

Geniet van je leven samen met Hem, thats all.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:08
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
HERMAN388 schreef:
Waarom worden we toch ziek?
Het blijft maar herhalen, als je genezen bent komt de ziekte toch terug op latere tijdstip.

Tja, als dat je geloof is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:19
BerichtOnderwerp: Kerstmuziek
 
CHATULIEM619 schreef:
Het principe van feest vieren is wel degelijk een bijbels principe. De belangrijke gebeurtenissen herdenken is essentieel.
Met feest vieren is ook niks mis. Dat is zekers een bijbels principe. En denken aan wat God voor grote dingen doet en heeft gedaan is ook belangrijk.
Dat Kerst zoals wij dat nu kennen ook heidense kenmerken heeft, is iets wat ik jammer vind.
Oorsprong van kerst = heidens, je draait het een beetje om

Aan de andere kant, grijp ik elke feestdag aan om te herdenken wat we dan vieren. Dus bij Kerst gaat het voor mij om de komst van Jezus, en Pasen gaat voor mij over de opstanding, de rest is voor mij slechts invulling...

Ik sta wel stil bij de gebeurtenissen rond die dagen hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:10
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Derek Prince
Leer bidden / sleutels tot gebedsverhoring

Ben de cursus gaan doen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:04
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
 
enne, hoe kom ik daar in Scheveningen?
is een end fietsen hoor vanuit drenthe/groningen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:29
BerichtOnderwerp: Kerstmuziek
 
CHATULIEM619 schreef:
Als ik denk aan kerstdiensten, die ik heb meegemaakt, duurden ze soms wel 6 uur. Iedereen mocht een bepaalde inbreng hebben en daar maakten ze gretig gebruik van. Helaas vonden de meesten dat ze zelf zo goed konden zingen, meestal verlangde ik na de eerste drie bijdrages al naar oordopjes.
Maar wat mij het meeste stoorde was, dat het in mijn ogen niks met de boodschap te maken had, en die boodschap is er wel degelijk.
Ten eerste geloof ik dat het een opdracht van God is christelijke feesten te vieren. In het OT stelt Hij feesten in, en aangezien ik vind dat je dat principe ook kunt overnemen. We vieren met Kerst de komst van Jezus. Wat is daar zo bijzonder aan? In mijn ogen raakt dit het hart van ons geloof. God wil wonen bij de mensen, in het OT liet Hij de tabernakel en daarna de tem pel bouwen als symbool van Zijn aanwezigheid. In het nieuwe testament gaat dat zelfs nog verder, Hij komt Zelf naar de wereld om onder ons te wonen.
Wat is daar zo verrassend en vernieuwend aan? In geen enkele andere religie zien we dit terug, God als mens onder de mensen, zonder dat Hij echt mee doet met hun zonde. Wij kunnen belijden dat God dichtbij is, dat Hij als Persoon naast ons staat en beseft wat wij door moeten maken.
Wij geloven in God als Iemand die bij ons wil zijn, in ons wil wonen en samen met ons op weg gaat. Dat is volgens mij de centrale boodschap, die bij Kerst centraal zou moeten staan: God die dichtbij ons is...

Ten eerste:
Kerst is geen christelijk feest. Jezus heeft ons ook geen opdracht gegeven om deze dag te gedenken.

Ten tweede:
Elke dag zouden we moeten leven in de wetenschap / geloof dat God dichtbij ons is

Kerst is voor mij opgeklopte pudding; t ziet er mooi uit maar t is allemaal lucht.

Gelukkig leven we in een vrij land en mogen we kerst beleven zoals we willen. En bovendien is God ook niet afhankelijk van ons beleven. Hij doet wat Hij wil. En das maar goed ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:58
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
SHANITA130 schreef:
Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.

Ik kan zelfs niet anders.

Ik snap jullie allebei heel goed.
Maar blijf af van het oordelen over andere mensen.
Ook al is het in filmpjes.
Laat het oordelen over aan God.
We zijn het erover eens dat God geneest.
Hoe en wanneer is alleen Zijn verantwoordelijkheid.
Niet de onze.
Andersom ook. Als er geen genezing is, blijf ik er ook vanaf.

Het enige wat we elkaar verschuldigd zijn is Liefde.

Ook als we het niet eens zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:44
BerichtOnderwerp: Herfstwandeling
 
YELNIN491 schreef:
verstandig, gaan we duimen dat je gezondheid dan niet meer om te Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen is.

mag bidden ook? heb daar betere ervaringen mee dan met duimen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:52
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
 
SHANITA130 schreef:
Hai,

Ik zal deze link wel even zetten onder 'gebedsgenezing'.

Waanzin vind ik het niet.

Ik geloof niet wat ik op die film zie.

Door ervaringen. toen ik pas gelovig was, en ik erachter kwam, ben ik alles erover gaan lezen. Onder andere, 'Sekten: Bedreiging of bevrijding? Novapress Laren'.
Dat boek is alleen nog tweede hands verkrijgbaar.

Ik wil best wel geloven dat er nu en dan weleens iemand geneest, dat gebeurd trouwens ook in de 'wereld'.
Maar, dat je daar gewoon naar toe kan gaan, en dat iedereen die iets heeft, wordt genezen daar, nee, dat geloof ik niet.

Normaal, in de wereld, en niet op een forum, zal ik dat niet zo zeggen. Kans dat ik iemand beledig.
Toen ik pas gelovig was, geloofde ik het wel, en toen zal ik ook heftig reageren als iemand er 'kritiek' op had.

Mijn ex, met wie ik nog steeds goed bevriend ben en ik, gingen daar vaak heen, naar diensten met die genezingsdiensten erin. We hebben wat voor ons laten bidden, en dan voor paniek en depressie. Mijn ex had ook het nodige in zijn jeugd meegemaakt.
Als we daar weg gingen nadat voor ons gebeden was, werd paniek en depressie alleen nog groter.


Trouwens wel mooi, dat liedje van Keith Green.

Nou ken ik deze mensen persoonlijk en ook weet ik van de genezingen die daar plaatsvinden; genezingen van pdd nos, authisme, eczeem, reuma, kanker, depressie enzovoort.
En ik merk vooral bij de tegenstanders dat er gewoon geen kennis is en geen geloof. Het is toch vreemd dat als er geloof voor genezing is, er ook genezing plaatsvind.
Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben.
Maar of er geloof bestaat voor genezing. Jezus zegt dit ook tegen zijn discipelen. Zij kunnen op een gegeven ogenblik de mensen niet genezen, ook al deden ze het wel in Zijn naam. Jezus zegt hun dat hun ongeloof er de oorzaak van is.

Maar goed, even goede vrienden hoor. Vrijheid is belangrijk, ook in geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:42
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
Ik heb een absoluut geloof in genezing door God in lichaam ziel en geest omdat het in Gods Woord staat. Dat trek ik niet in twijfel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:31
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
MARYAN401 schreef:
Ikke buschauffeur Smiley die vol vragen zit , ach ik ben van alle markten thuis. Knipoog smiley Dus een bus besturen moet ik ook best kunnen. Coole smiley met zonnebril Weet alleen niet of mensen in durven te stappen. Twijfelende smiley Het lijkt me alleen praktischer - i.v.m. de route - als een Noorderling de bus bestuurt, als er tenminste ook Noorderlingen mogen komen Smiley die vol vragen zit Ik denk dan aan Leanne, Thomas, Chatuliem, Bert, Crossroad en eh........misschien zijn er nog meer te bedenken?

momo ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:30
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
kipfilet, broccoli, aardappels, rum-rozijnen vla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:28
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
van harte leanne
geniet er van ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 17:32
BerichtOnderwerp: Herfstwandeling
 
YELNIN491 schreef:
nee die apfelstrudel met saus kunnen we alleen eten als we ook gewandeld hebben, anders komt het niet goed Knipoog smiley

tja, je moet er wel wat voor over hebben he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 17:26
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Je moet alles opvatten in z’n beste bedoeling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 17:23
BerichtOnderwerp: Herfstwandeling
 
YELNIN491 schreef:
10 kilometer lopen, mogen ze mij ook wegdragen hoor.
Passen wij gewoon op de koffie Kwijlende smiley is dat geen goed idee?? Knipoog smiley

Als het op zaterdag is, kopen we gewoon een bakkie leut in het paviljoen alweer ze heerlijke apfelstrudel met vanillesaus verkopen Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 17:14
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
montee jak is achterhaald, de beste man leeft niet eens meer
de wijn smaakte hem tegoed
uiteindelijk heeft hem dat de das omgedaan
maar zijn visie over voeding vind ik heel gezond
als je de eerste afval fase overslaat tenminste
k had een kind dat ernstige voedselovergevoeligheid vertoonde
stijfuit ging staan van de raarste dingen, overstrekken
totdat ik het boek van montee jak ging lezen
alles wat mijn dreumes resoluut weigerde na 1 keer erop te hebben gereageerd, beschreef de beste man als "minder goede" voeding
het beinvloed de bloedsuikerspiegel op een negatieve manier
was heel bijzonder en verhelderend voor mij als wanhopige moeder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 16:52
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
 
SHANITA130 schreef:
Hai,

Ik bedoelde dat ik hersteld ben. Dat was een proces. Niet ineens.
Van borderline. dissociatieve stoornis heb ik nog wel, Ik zeg altijd liever 'dissociatie', omdat het wel een mechanisme is dat me beschermd(e).
In ieder geval, ondervind ik daar geen last van. en de dissociatie is minimaal, ook door het geloof. Kan ik nu dingen niet persoonlijk, van een afstand beoordelen. En dan, in kleine hoeveelheden die ik zelf bepaal in mijn bewustzijn laten sijpelen. En verwerken.

--Dat is een groot wonder, joepie, daar word ik vrolijk van ...Omdat het laat zien hoe groot God is. En ook wat geloof doet ...

Ik wil wel antwoord geven op je vraag.
Ik vind de vraag erg belangrijk, en het onderwerp ook.
Ik vind het zó belangrijk, dat ik eerst een paar dagen goed wil nadenken, voordat ik antwoord geef.

Heel verstandig, ik ben vaak heel impulsief maar dat werkt wel weer voor mij. Zo is ieder mens uniek en weerkaatst elke christen een stukje van Christus. Mooi he?Laterz! :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:49
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
 
SHANITA130 schreef:
Eigenlijk wel he?

Ja, wonderen in mensenlevens.

Ik was een paar jaar geleden helemaal opgegeven door de medici. Maar ja, door gebed en geloof, heb ik nu toch wel een goed leven. Dat besef ik nu ineens. zonder het geloof was dat niet mogelijk. en niet dat ik dan geen problemen meer tegenkom, maar ik kan er mee omgaan.

:)

Ben heel blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in jouw leven.
Maar ik geloof dat er nog veel meer mogelijk is als jij daar geloof voor zou hebben. Volledig herstel is mogelijk, geloof ik ...

Vind je het volgende filmpje dan ook godsdienstwaanzin?
http://www.youtube.com/watch?v=a5-Uag0laZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:12
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
 
Ik heb het filmpje nog niet bekeken maar alleen de discussie gevolgd.
En ik ben het met Henk eens.
Onbekend maakt onbemind he?

Elke dag is een wonder, de schepping is een wonder. God is een God van wonderen. Maar om God nou te gaan beperken tot deze wonderen vind ik Godslastering. Hij doet nog zoveel wonderen in mensenlevens. Maar als daar geen geloof voor is, kan Hij ook niks doen. Jezus stuurde ook iedereen weg die geen geloof voor genezing had. Toen pas kon Hij genezen.

Maar goed, ik laat iedereen hier in zijn of haar eigen geloofswaarde.

Voor mij is de toetssteen of men Jezus als Verlosser en Zoon van God belijdt. Of Hij mens is geworden, en gebleven. En of men gelooft dat Hij als eerste van velen opgestaan is uit de dood. Dat wij door Hem het eeuwig leven hebben. Door Zijn verzoenend sterven aan het kruis en vergeving van zonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:41
BerichtOnderwerp: Donor week
 
ERIKA129 schreef:
Ik werk ook in de ouderen zorg maar bij ons is het over het algemeen de afspraak met artsen en familie dat als de bewoners aangeven geen eten of drinken te willen dit te accepteren en ik werk in een christelijk huis! De mensen geven zelf aan als ze ziek zijn nee geen eten of nee geen drinken dan is het aanbieden ja is ja nee is nee, warme zorg noemen wij dat, pijn verlichten indien nodig en verder dus warme zorg.

Dat vind ik fijn om te horen Erika, dat het ook anders kan. Bij ons gebeurd dat veel te weinig. Of ik heb er te weinig zicht op. Voor mijzelf is het gewoon moeilijk om te zien hoe mensen lijden onder "het oud zijn".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:31
BerichtOnderwerp: Donor week
 
ik sta ook geregistreerd als donor met uitzondering van ... kweet het geeneens meer. ben al zolang donor.
maar even over ouderen. ik werk dus in de ouderenzorg en wat ik daar zie vind ik in en in triest. mensen die klaar zijn met hun leven en verlangen naar het einde ervan, mogen niet sterven. niet eens een natuurlijke dood. we blijven het lijden maar verlengen met medicatie, voedsel en drinken. dat vind ik ook onnodig lijden. soms kunnen we teveel ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 13:40
BerichtOnderwerp: Herfstwandeling
 
@ Gerrit: we vliegen elkaar helemaal niet in de haren. we hebben respect voor elkaars mening en die hoeft niet altijd gelijk te zijn

@ Erika: de zwakste schakel bepaald het tempo en de afstand. bovendien is er na de wandeling nog tijd voor een heerlijke apfelstrudel met vanillesaus ... misschien helpt dat een beetje? k zou het erg leuk vinden als je toch zou komen ...

@Marry: k neem je niks kwalijk hoor maar je was zo snel in je mening over mij als "anders denkende" ...

en voor de rest wil ik nog even zeggen dat ik heel veel zin heb in de wandeling ... nou nog mooi weer erbij. gisteren was het prachtig in het staatsbos bij gasselte in elk geval ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 00:12
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
EASYGOO551 schreef:
Wat me zo verbaast is dat christenen niet inzien als ze Jezus volgen ze deze dingen niet bezigen.
Belangerijker is in wiens naam worden mensen genezen ?
Zijn we vergeten dat 60 % van de evangelieen gevuld is met genezingswonderen die Jezus zelf verricht. Als je vader, moeder of kind genezen wordt van een ernstige ziekte dan vraag jeje niet meer af of het zin heeft ofdat het onzin is, dat lijkt me wel duidelijk !!

Als God goed is, dan lijkt het me aannemelijk dat God mensen wil genezen.
Echter blijft God af van onze vrije wil en ons geloof.
Als je het niet kunt of wilt geloven gaat God je heus niet forceren.
Daarvoor heeft God een enorm respect voor je vrije wil van de mens.

Het probleem met nederlanders is dat ze zitten met een verstandsgeloof, dan gebeurt er ook niets.
Paulus schrijft; "geloof komt door het woord van Christus"!
Lachende smiley

Geloof komt door het horen en het horen van het Woord.
In het grieks betekend geloven, het zou zo kunnen zijn.
In het hebreeuws betekend geloven, een zeker weten.
Twijfel staat gelijk aan ongeloof.
Ik geloof dat Jezus geneest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (57)





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:55
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
 
JOLAN931 schreef:
en je foto dan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik hou van zwart-wit en kleurtjes vooral in m'n kleding Knipoog smiley

das nou het probleem met zwart/wit denkers
die kijken te oppervlakkig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

staat namelijk nog een foto op mn profiel, very colorfull
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MOMO697
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 Volgende
Pagina 25 van 26