ChristianMatch
 


Forum

hoe eerlijk is je profiel??
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GABY639





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 23:31
 
alleenstaand/ nooit gehuwd
maar wel kinderen.....
hoe doe je dat? waarom vul je niet in dat je gescheiden bent?
Denk je niet dat dat soort onwaarheden meteen afstoten?
Of ben ik nou gek??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 23:33
 
GABY639 schreef:
alleenstaand/ nooit gehuwd
maar wel kinderen.....
hoe doe je dat? waarom vul je niet in dat je gescheiden bent?
Denk je niet dat dat soort onwaarheden meteen afstoten?
Of ben ik nou gek??

het is toch mogelijk dat iemand voor een andere samenlevingsvorm heeft gekozen en/of later tot geloof is gekomen....misschien is het beter om eerst even in gesprek te gaan en vragen bespreekbaat te maken, dan meteen een conclusie te trekken......


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 11 september 2011, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 00:30
 
ANNETTE050 schreef:
het is toch mogelijk dat iemand voor een andere samenlevingsvorm heeft gekozen en/of later tot geloof is gekomen....misschien is het beter om eerst even in gesprek te gaan en vragen bespreekbaat te maken, dan meteen een conclusie te trekken......
Je kan samenlevingsvormen verzinnen wat je wil, maar door het huwen van een man en een vrouw, kunnen nu eenmaal kinderen komen. Huwen hoeft niet altijd kinderen te geven, daar heb je voorbehoedsmiddelen voor. Je hebt ergens een ander topic, en daar wordt seks voor het huwlijk behandelt. Maar eigenlijk is seks het moderne woord voor huwen. En ik kan me echt geen andere samenlevengsvorm bedenken waar kinderen van komen, boerenkool is een fabeltje hoor, of dat kunstmatige, maar dat is meer een keuze die je vast niet bedoelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 01:17
 
GABY639 schreef:
alleenstaand/ nooit gehuwd
maar wel kinderen.....
hoe doe je dat? waarom vul je niet in dat je gescheiden bent?
Denk je niet dat dat soort onwaarheden meteen afstoten?
Of ben ik nou gek??

Ook op CM zijn er leden die ongehuwd hebben samengewoond.
Deze staat al niet bij de meerkeuze antwoorden, dus kom je automatisch uit bij: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.

Bij die zelfde meerkeuze vraag staat ook niet: vrijgezel met kind van onbekende vader, dus ook deze leden komen onder het kopje: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Naar mijn idee valt dit dus niet onder onwaarheden, maar onder het gebrek aan meerkeuze antwoorden.

Het is nooit verstandig om iemand helemaal te beoordelen op zijn of haar profiel. De dingen die niet iedereen hoeft te weten maar die misschien wel van belang zijn ontdek je namelijk vanzelf als je met die persoon chat. Daarvoor is denk ik ook de privechat.
Niemand zet al zijn slechte eigenschappen op zijn profiel. Het profiel dient enkel om jezelf te 'promoten' en daarbij horen in de eerste instantie niet al je privezaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 08:49
 
JOLAN931 schreef:
Ook op CM zijn er leden die ongehuwd hebben samengewoond.
Deze staat al niet bij de meerkeuze antwoorden, dus kom je automatisch uit bij: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.

Bij die zelfde meerkeuze vraag staat ook niet: vrijgezel met kind van onbekende vader, dus ook deze leden komen onder het kopje: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Naar mijn idee valt dit dus niet onder onwaarheden, maar onder het gebrek aan meerkeuze antwoorden.

Het is nooit verstandig om iemand helemaal te beoordelen op zijn of haar profiel. De dingen die niet iedereen hoeft te weten maar die misschien wel van belang zijn ontdek je namelijk vanzelf als je met die persoon chat. Daarvoor is denk ik ook de privechat.
Niemand zet al zijn slechte eigenschappen op zijn profiel. Het profiel dient enkel om jezelf te 'promoten' en daarbij horen in de eerste instantie niet al je privezaken.


Een profiel geeft idd een globale indruk en is idd in 1e instantie om jezelf op de kaart te zetten.

En ook al chat of mail je met iemand, je ontdekt pas echt hoe iemand is wanneer je langer persoonlijk contact hebt, iemand geregeld ziet en live spreekt.

En ook dan nog kunnen er dingen zijn vaar je pas veel later achterkomt oftewel...het is altijd een risico dat je neemt.
Maar wie niet waagt, die niet wint Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 12 september 2011, 08:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 09:26
 
GERRIT084 schreef:
Je kan samenlevingsvormen verzinnen wat je wil, maar door het huwen van een man en een vrouw, kunnen nu eenmaal kinderen komen. Huwen hoeft niet altijd kinderen te geven, daar heb je voorbehoedsmiddelen voor. Je hebt ergens een ander topic, en daar wordt seks voor het huwlijk behandelt. Maar eigenlijk is seks het moderne woord voor huwen. En ik kan me echt geen andere samenlevengsvorm bedenken waar kinderen van komen, boerenkool is een fabeltje hoor, of dat kunstmatige, maar dat is meer een keuze die je vast niet bedoelt.

Omschrijf je ideale match: Geduldig, vrijgevig, lief, zorgzaam, slaafs, onderdanig, verdraagsaam, openhartig, vergevingsgezind, romantiepje, netjes, eigenlijk,............. en slapen doe je snachts.

Deze vind ik zelf écht wel heel grappig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 10:28
 
SHANITA130 schreef:
Omschrijf je ideale match: Geduldig, vrijgevig, lief, zorgzaam, slaafs, onderdanig, verdraagsaam, openhartig, vergevingsgezind, romantiepje, netjes, eigenlijk,............. en slapen doe je snachts.

Deze vind ik zelf écht wel heel grappig.

Zo,n vraag kan je alleen beantwoorden, als je hem/haar ook daadwerkelijk gevonden hebt, en als je de laatste adem uit gaat blazen. En dan nog kan het mis gaan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 10:53
 
Zoals Jolan ook al aangeeft, heeft cm echt een gebrek aan meerkeuzeantwoorden.
Daar is al vaker kritiek op geweest maar er wordt helaas niets mee gedaan.

Niet enkel iemand die heeft samengewoond kan niet eerlijk zn verleden weergeven, maar ook iemand wiens scheiding nog niet afgewikkeld is kan geen eerlijk antwoord geven. De keuze is dan getrouwd, wat niet echt handig is op een datingsite, of gescheiden, maar dat is ook niet helemaal waar en voor sommige mensen is het belangrijk om te weten dat iemand ook echt ' vrij' is.
Het is dus niet altijd een kwestie van niet eerlijk willen zijn, soms geeft cm je gewoon de kans niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 11:00
 
ANNETTE050 schreef:
het is toch mogelijk dat iemand voor een andere samenlevingsvorm heeft gekozen en/of later tot geloof is gekomen....misschien is het beter om eerst even in gesprek te gaan en vragen bespreekbaat te maken, dan meteen een conclusie te trekken......

Dat vind ik echt het meest vreselijke zinnetje dat heel vaak op cm gebruikt wordt.
Om 2 redenen, ten eerste zijn er genoeg christenen die er voor bewust voor kiezen samen te wonen.
De 2e is dat er feitelijk gezegt wordt dat alles wat voor je bekering gebeurd is niet telt. Maar je hebt toch echt gewoon met iemand samengeleefd, het is misschien in sommige christelijke kringen geen geaccepteerde samenlevensvorm, maar wettelijk gezien is dat het wel.
En als het er dan toch niet toe doet omdat het voor je bekering was, wees er dan ook gewoon eerlijk over!
Ook bij gebrek aan meerkeuzeantwoorden kun je dit in de rest van je profiel gewoon aangeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 18:13
 
JOLAN931 schreef:
Ook op CM zijn er leden die ongehuwd hebben samengewoond.
Deze staat al niet bij de meerkeuze antwoorden, dus kom je automatisch uit bij: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.

Bij die zelfde meerkeuze vraag staat ook niet: vrijgezel met kind van onbekende vader, dus ook deze leden komen onder het kopje: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Naar mijn idee valt dit dus niet onder onwaarheden, maar onder het gebrek aan meerkeuze antwoorden.

Het is nooit verstandig om iemand helemaal te beoordelen op zijn of haar profiel. De dingen die niet iedereen hoeft te weten maar die misschien wel van belang zijn ontdek je namelijk vanzelf als je met die persoon chat. Daarvoor is denk ik ook de privechat.
Niemand zet al zijn slechte eigenschappen op zijn profiel. Het profiel dient enkel om jezelf te 'promoten' en daarbij horen in de eerste instantie niet al je privezaken.




Gescheiden kun je zien als het achter de rug hebben van een echtscheiding.
Maar hoe noem je dan het beeindigen van een samenlevingsvorm?
"uit-elkaar-gegaan" ?

Persoonlijk vind ik dat je in dat geval ook gescheiden hoort aan te geven.

Er is nu eenmaal een aantal mensen op cm die het wel degelijk van belang vinden of een nieuwe partner op enige wijze eerder een huishouden heeft gevormt die vergelijkbaar is met een huwelijk.

Dat kun je onzin vinden, maar voor deze groep is het essentiele informatie.
En of dat al dan niet voor je bekering is gebeurt.... hoe interessant zou je het als moeder vinden dat iemand, uiteraard VOOR zn bekering (!!) actief is geweest als pedo?
DAT maakt dan zeker ook niet uit? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 19:22
 
PIETER649 schreef:
Gescheiden kun je zien als het achter de rug hebben van een echtscheiding.
Maar hoe noem je dan het beeindigen van een samenlevingsvorm?
"uit-elkaar-gegaan" ?

Persoonlijk vind ik dat je in dat geval ook gescheiden hoort aan te geven.

Er is nu eenmaal een aantal mensen op cm die het wel degelijk van belang vinden of een nieuwe partner op enige wijze eerder een huishouden heeft gevormt die vergelijkbaar is met een huwelijk.

Dat kun je onzin vinden, maar voor deze groep is het essentiele informatie.
En of dat al dan niet voor je bekering is gebeurt.... hoe interessant zou je het als moeder vinden dat iemand, uiteraard VOOR zn bekering (!!) actief is geweest als pedo?
DAT maakt dan zeker ook niet uit? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het verschil tussen 'scheiden' en een relatie beeïndigen, is dat scheiden veel meer tijd in beslag neemt.

Een relatie beeindigen kan via een gesprek. Bij scheiden komt er veel meer bij kijken.

Bij een relatie kan iemand wel 'gescheiden' zetten. Maar ja, als de relatie ondertussen al 5 keer aan en uit is geweest.....5 keer trouwen en weer scheiden met dezelfde doet iemand niet zo snel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LADY876





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 21:07
 
Ik heb vrijgezel nooit getrouwd staan. Maar heb wel een relatie (ongetrouwd) met mijn vriend, dat heb ik er ook eerlijk bij gezet, en ook wat de reden daarvan is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 21:17
 
SHANITA130 schreef:
Het verschil tussen 'scheiden' en een relatie beeïndigen, is dat scheiden veel meer tijd in beslag neemt.

Een relatie beeindigen kan via een gesprek. Bij scheiden komt er veel meer bij kijken.

Bij een relatie kan iemand wel 'gescheiden' zetten. Maar ja, als de relatie ondertussen al 5 keer aan en uit is geweest.....5 keer trouwen en weer scheiden met dezelfde doet iemand niet zo snel.


er is n heel verschil tussen een relatie met iemand hebben of daadwerkelijk 1 huishouden gevoerd te hebben.
het gaat er niet om of je weleens verkering hebt gehad ofzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 21:51
 
Als je al lange tijd(lees meer dan een jaar) uit elkaar bent en je zit enkel nog te wachten op het papiertje van de rechtbank, dan ben je in mijn ogen gescheiden, en mag je dat aangeven op je profiel.
Maar anderen vinden dat je daar IN relatie neer moet zetten zolang dat papiertje nog niet binnen is.
Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:19
 
Dus als je een halve HBO opleiding heb genoten en je je MBO opleiding heb afgemaakt moet je dus invullen MBO.
Soms is het wel eens lastig om meerkezue antwoorden in te vullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:48
 
........ ..... ......

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 12 september 2011, 23:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 02:27
 
PIETER649 schreef:
er is n heel verschil tussen een relatie met iemand hebben of daadwerkelijk 1 huishouden gevoerd te hebben.
het gaat er niet om of je weleens verkering hebt gehad ofzo.

Ik bedoelde met 'relatie' eigenlijk een lat-relatie. Dus eigenlijk wel 1 huishouden voeren. Maar met dit verschil: dan weer hier en dan weer daar.
En tussendoor ook tijd alleen in je(m'n) eigen huis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 02:39
 
Quote:
JOLAN: Als je al lange tijd(lees meer dan een jaar) uit elkaar bent en je zit enkel nog te wachten op het papiertje van de rechtbank, dan ben je in mijn ogen gescheiden, en mag je dat aangeven op je profiel.
Maar anderen vinden dat je daar IN relatie neer moet zetten zolang dat papiertje nog niet binnen is.
Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar


MARIO216 schreef:
Dus als je een halve HBO opleiding heb genoten en je je MBO opleiding heb afgemaakt moet je dus invullen MBO.
Soms is het wel eens lastig om meerkezue antwoorden in te vullen.

Quote:
JOLAN: Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar

Dus als je een tijd op HBO hebt gezeten, kán je HBO invullen.
Want bij die vraag staat niet of je het heb afgemaakt, of een diploma hebt. Er staat van 'Opleidingsniveau'.
Dus je 'moet' niets.
Je kán mijns inziens zelf aanvoelen wat je bij die vraag invult.
Bijvoorbeeld:
Ben je die HBO onvrijwillig afgegaan door omstandigheden, en haalde je alleen hoge cijfers?
Of redde je het eigenlijk niet en haalde je met héél véél werk net zesjes?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:29
 
Ik zou toch best wel met iemand een relatie willen aangaan, maar het liefst iemand die met een kleine schoenmaat redelijk in de pas blijft lopen.
Dan iemand met een te grote schoenmaat, die altijd naast zijn schoenen loopt Geschokte, onthutste smiley zoiets bedoelen jullie toch Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 16:20
 
Maar wat wanneer je ziet dat iemand, die je al beter kent, niet eerlijk is in zijn profiel?
En dan bedoel ik ook echt héél erg oneerlijk en je hebt die persoon er ook al op aangesproken?


Laatst aangepast door
JOSINA022
op dinsdag 13 september 2011, 16:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 16:49
 
JOSINA022 schreef:
Maar wat wanneer je ziet dat iemand, die je al beter kent, niet eerlijk is in zijn profiel?
En dan bedoel ik ook echt héél erg oneerlijk en je hebt die persoon er ook al op aangesproken?

ik denk dat je daar niet veel mee zou kunnen, josina; het is de verantwoordelijkheid van diegene; en de verantwoordelijkheid van zijn/haar "contacten" om iemand daadwerkelijk te leren kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 16:52
 
JOLAN931 schreef:
Als je al lange tijd(lees meer dan een jaar) uit elkaar bent en je zit enkel nog te wachten op het papiertje van de rechtbank, dan ben je in mijn ogen gescheiden, en mag je dat aangeven op je profiel.
Maar anderen vinden dat je daar IN relatie neer moet zetten zolang dat papiertje nog niet binnen is.
Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar

er wordt gevraagd naar je burgelijke stand;
en dat is hoe je op het gemeentehuis ingeschreven staat;
ik heb er dan zelf ook voor gekozen om tot het moment van definitieve scheiding "getrouwd" in te vullen, en naar mijn persoonlijke mening is het ook zo, dat je voor die tijd niet vrij bent een relatie aan te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 16:56
 
SHANITA130 schreef:




Dus als je een tijd op HBO hebt gezeten, kán je HBO invullen.
Want bij die vraag staat niet of je het heb afgemaakt, of een diploma hebt. Er staat van 'Opleidingsniveau'.
Dus je 'moet' niets.
Je kán mijns inziens zelf aanvoelen wat je bij die vraag invult.
Bijvoorbeeld:
Ben je die HBO onvrijwillig afgegaan door omstandigheden, en haalde je alleen hoge cijfers?
Of redde je het eigenlijk niet en haalde je met héél véél werk net zesjes?


Je kunt pas HBO invullen als je die opleiding hebt afgemaakt, zo simpel is het, en terecht. Met welke cijfers doet niet ter zake. Opleidingsniveau kan uitgaan van een vergelijkbare studie maar dan komt, als je HBO in wilt vullen, alleen een kandidaatsexamen aan de universiteit aan de orde en zelfs daar kun je nog over discussiëren. Iets anders is hoe je het waardeert maar daar gaat het nu niet om. Je hebt het gehaald of niet. Het onderwijsniveau is soms wel eens te veel bepalend, vind ik. Waarom zou een relatie van een HBO-er met een verpleegkundige op MBO-niveau niet kunnen?
Als je geen HBO hebt afgemaakt en je vult het toch in, dan lieg je. Het probleem dat Hannah aangeeft, is lastiger en ten dele een gevoelskwestie. Ben je gescheiden als dat formeel of in de praktijk zo is? Maar of een opleiding is afgemaakt of niet dat is helder. Ben je gezakt voor HBO of is het niet afgemaakt, dan heb je het niet gehaald en heb je dus geen HBO.

Thomas, een mens is meer dan zijn opleiding.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 september 2011, 17:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 17:32
 
HANNAH810 schreef:
er wordt gevraagd naar je burgelijke stand;
en dat is hoe je op het gemeentehuis ingeschreven staat;
ik heb er dan zelf ook voor gekozen om tot het moment van definitieve scheiding "getrouwd" in te vullen, en naar mijn persoonlijke mening is het ook zo, dat je voor die tijd niet vrij bent een relatie aan te gaan.



Zoals Thomas al aangaf is deze kwestie lastiger omdat het ook een gevoelskwestie is.
Voor de burgerlijke stand ben je inderrdaad nog gehuwd zolang je niet uitgeschreven bent als zijnde gehuwd.
Maar er zijn mensen die een scheiding jarenlang oprekken om allerlei redenen. Als je dan al jaren alleen bent, je ex alleen nog in de rechtzaal ziet, en je ex woont ook al jaren lang samen met iemand anders, heeft zelfs soms al kinderen van die ander...vind je dan nog steeds dat het eerlijk is om gehuwd op je profiel neer te zetten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 17:42
 
ANNETTE792 schreef:
Dat vind ik echt het meest vreselijke zinnetje dat heel vaak op cm gebruikt wordt.
Om 2 redenen, ten eerste zijn er genoeg christenen die er voor bewust voor kiezen samen te wonen.

yep, daarom schreef ik ook en/of... Engeltje smiley ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:02
 
THOMAS968 schreef:
Als je geen HBO hebt afgemaakt en je vult het toch in, dan lieg je. Het probleem dat Hannah aangeeft, is lastiger en ten dele een gevoelskwestie. Ben je gescheiden als dat formeel of in de praktijk zo is? Maar of een opleiding is afgemaakt of niet dat is helder. Ben je gezakt voor HBO of is het niet afgemaakt, dan heb je het niet gehaald en heb je dus geen HBO.

Thomas, een mens is meer dan zijn opleiding.

ik ben het niet met je eens, thomas;
je burgelijke staat is ook zo "helder" als wat; je zou de vraag namelijk ook anders kunnen stellen;
hoe sta je ingeschreven bij de burgelijke stand op het gemeentehuis?
niets geen gevoelskwestie dus; gewoon een feit.
om het met de HBO opleiding te vergelijken; heb je je scheiding al afgerond of niet; als de scheiding niet is afgerond, en je vult wel "gescheiden" in, dan lieg je dus.
is de scheiding niet afgerond, dan ben je dus niet gescheiden.

JOLAN schreef:
Zoals Thomas al aangaf is deze kwestie lastiger omdat het ook een gevoelskwestie is.
Voor de burgerlijke stand ben je inderrdaad nog gehuwd zolang je niet uitgeschreven bent als zijnde gehuwd.
Maar er zijn mensen die een scheiding jarenlang oprekken om allerlei redenen. Als je dan al jaren alleen bent, je ex alleen nog in de rechtzaal ziet, en je ex woont ook al jaren lang samen met iemand anders, heeft zelfs soms al kinderen van die ander...vind je dan nog steeds dat het eerlijk is om gehuwd op je profiel neer te zetten?

ik kan je uit ervaring zeggen dat dat inderdaad geen pretje is, jolan;
maar evenwel blijf ik zeggen; er wordt gevraagd naar je burgelijke stand, en er is ruimte genoeg op een profiel om de situatie nader toe te lichten.
ik heb er zelf voor gekozen te schrijven dat ik in een moeilijke scheiding zat, en graag contact met lotgenoten zou willen maken.

dus ja; ik vind dat eerlijk..... (en byzonder moeilijk)


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 13 september 2011, 18:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:41
 
HANNAH810 schreef:
ik ben het niet met je eens, thomas;
je burgelijke staat is ook zo "helder" als wat; je zou de vraag namelijk ook anders kunnen stellen;
hoe sta je ingeschreven bij de burgelijke stand op het gemeentehuis?
niets geen gevoelskwestie dus; gewoon een feit.
om het met de HBO opleiding te vergelijken; heb je je scheiding al afgerond of niet; als de scheiding niet is afgerond, en je vult wel "gescheiden" in, dan lieg je dus.
is de scheiding niet afgerond, dan ben je dus niet gescheiden.



ik kan je uit ervaring zeggen dat dat inderdaad geen pretje is, jolan;
maar evenwel blijf ik zeggen; er wordt gevraagd naar je burgelijke stand, en er is ruimte genoeg op een profiel om de situatie nader toe te lichten.
ik heb er zelf voor gekozen te schrijven dat ik in een moeilijke scheiding zat, en graag contact met lotgenoten zou willen maken.

dus ja; ik vind dat eerlijk..... (en byzonder moeilijk)

Ik denk dat er dan meerdere mogelijkheden zijn om eerlijk te zijn.
Als ik me goed herinner had ik wel aangegeven gescheiden te zijn, aangezien ik al geruime tijd gescheiden leefde.
Wel gaf ik bij de eerste chat al aan dat de procedure nog liep.

Ook de laatste regel vond ik van belang. Op zoek naar nieuwe vrienden, en dus NIET naar een relatie.

Het blijft een lastige keuze die profiel invulling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:46
 
JOLAN931 schreef:
Als je al lange tijd(lees meer dan een jaar) uit elkaar bent en je zit enkel nog te wachten op het papiertje van de rechtbank, dan ben je in mijn ogen gescheiden, en mag je dat aangeven op je profiel.
Maar anderen vinden dat je daar IN relatie neer moet zetten zolang dat papiertje nog niet binnen is.
Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar

Ik zit dan niet in zo'n situatie maar voor mij is zo iemand ookgescheidenwant wat als je ex de scheiding niet doorzet?? of als die hem tegenhoud??
Wat dan? voor de wet ben je nog gehuwd maar ik vind dat je er wel neer mag zetten gescheiden.
Krijg je een leuk contact met iemand dan kan je toch aangeven nog in de scheidingsprocedure te zitten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:00
 
Toen mijn vrouw en ik uit elkaar gingen hebben we beide geen ander gehad tot de scheiding formeel voltrokken was. Maar onze scheiding ging snel en eenvoudig, zonder veel ellende. Er waren ook geen kinderen. Dan is het ook niet zo moeilijk om je principieel op te stellen. Als er echter sprake is van een langdurige procedure, soms met opzet lang gemaakt, vraag ik me af of je dan jezelf nog als gehuwd kunt beschouwen. De kans dat je ex een ander heeft is ook vrij groot en als je bijbels wilt handelen, is je huwelijk dan ook ontbonden. Verder is ontbinding van een huwelijk hier een soms lange procedure. Ik pleit niet voor de echtscheiding in oud-testamentische zin maar toen werd je als vrouw gewoon verstoten, soms na een paar zinnetjes. Later kwamen ook scheidbrieven voor. Het ging vrij snel in ieder geval. Wat mij betreft is iemand ook vrij als de procedure nog niet is voltooid maar de zekerheid van de ontbinding van het huwelijk er is. Als je een scheiding aanvraagt, ben je in je hart al gescheiden en in de praktijk meestal ook wel, al is het formeel niet zo.

Hannah, ik vind het heel principieel van je om gehuwd in te vullen maar ik kan me ook voorstellen dat gehuwd op je profiel wel afschrikt, omdat je eigenlijk alleen het formele einde van het huwelijk nog afwacht. Met een toelichtend zinnetje kun je dan de werkelijkheid weergeven. Ik vind gescheiden in dat geval eigenlijk best te verdedigen.

Thomas, scheiden doet soms bevrijden.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 september 2011, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:24
 
En wat als je inmiddels gescheiden bent voor de burgerlijke stand maar je ex vind dat het huwelijk nog bestaat omdat het voor God niet verbroken kan worden? Smiley die vol vragen zit

Als je dan toch hertrouwd, pleeg je polygamie Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 14 Volgende
Pagina 1 van 14