ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DEREK214
ChristianMatch forum index » Berichten van DEREK214
Auteur Bericht
DEREK214 (51)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
1 Kor 7,9
Maar als zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen, want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.

Mat 5:27 U hebt gehoord dat tegen het voorgeslacht gezegd is: U zult geen overspel plegen.
28 Maar Ik zeg u dat al wie naar een vrouw kijkt om haar te begeren, in zijn hart al overspel met haar gepleegd heeft.
29 Als dan uw rechteroog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt.
30 En als uw rechterhand u doet struikelen, hak hem af en werp hem van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt.
31 Er is ook gezegd: Wie zijn vrouw verstoot, moet haar een echtscheidingsbrief geven.
32 Maar Ik zeg u dat wie zijn vrouw verstoot om een andere reden dan hoererij, maakt dat zij overspel pleegt; en wie met de verstotene trouwt, pleegt ook overspel.
33 Verder hebt u gehoord dat tegen de ouden gezegd is: U zult de eed niet breken, maar u zult voor de Heere uw eden houden.

Zo was Jozef - bijvoorbeeld - diep geschokt toen hij vernam dat zijn verloofde, Maria, zwanger was, hetgeen in zijn bevattingsvermogen natuurlijk wel moest betekenen dat zij "sexuele ervaring" had voor het huwelijk. Dit bleek onover-komelijk! Plaats dat "diepe geschokt zijn" van Jozef nu eens in onze tijd en samenleving !?! Vandaag is men bijna "diep geschokt" wanneer een jongen/meisje geen sexuele ervaring heeft voordat zij zich verbindt in een relatie van trouw !?!
Ziedaar het grote probleem - of, zo u wilt, de grote uitdaging - waar wij vandaag, als kinderen Gods, voor staan !


Niet enkel wanneer wij kijken naar "in den beginne", ook in de "volle openbaring" van de Here Jezus Christus in het Nieuwe testament horen wij dezelfde eens-luidende boodschap: "Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen."
(Hebr.13:4) en:

"...met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man."
(1 Cor.7:2)

Maar let ook op hoe je er over praat..
Psalmen 39,2
Ik had mij voorgehouden: Ik moet mij beheersen en mijn tong voor zonde behoeden, mijn mond met een muilband bedwingen te midden van mensen zonder God of gebod.

Jezus zegt ook tegen zijn discipelen, als ze zich niet kunnen beheersen laten ze dan trouwen.
Acceoteer of maak geen dwaal leer, dat past bij het einde der tijden, doe voor je huwelijk een encounter(is aan te raden) zodat je vergeven in het huwelijk stapt zonder allerlei duistere geheimen.. en door jezelf geaccepteerde misstappen.

Succes, neem de genade van Jezus aan en vraag je Hem je als een vriend te helpen, God als Abba je te laten genezen, zodat je huwelijk gezegend zal zijn... En uh het is ook zo:1 Kor 9,5
Hebben wij geen bevoegdheid om een zuster als vrouw mede te nemen gelijk ook de andere apostelen en de broeders des Heren en Kefas?

Maar vindt ZIJN wil voor een persoon voor jou, dan zal het wel goed komen, maar blijf straight!

Derek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DEREK214 (51)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:02
BerichtOnderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
 
Tja er zijn zoveel therapie vormen die een wassen neus zijn of zelfs gevaarlijk, heel veel alternatieve therapie kan ondergaan worden met dekking door de verzekering,
kijk de Bijbel is duidelijk hierover, misschien moet je aan God vragen dat Jezus je vergeeft en je niet langer aan die lusten over gegeven bent, maar willen ze dat echt God doorziet onze motivatie glashelder,
daarnaast zou je beter kunnen kijken naar wat er jou toedreef inmoreel gedrag te vertonen, wellicht is er ook sprake van verwonding..dan is en therapie op zijn plaats ik adviseer gewoon een christelijke psycholoog die ECHT christen is, krijg je alsnog vergoeding.
Maar het is geen ziekte, maar vaak een keuze, God manier van omgaan met jou, je tegen je eigen lichaam zondigt, maar dat er er een verandering moet komen is wel duidelijk, buiten de stad zullen zijn:

Romeinen 1:
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt[/b]. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.


1 Kor 6,10
Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beƫrven.



Lijkt me helder... bekeer alvorens gij therapie ontvangt ... maar het komt wel voor ook bij geliefden van God (? , beetje vraagteken deze vers):
2 Sam 1:Je was mij zeer lief;
je liefde was mij wonderlijker dan de liefde van vrouwen.

Maar goed laten wij niet oordelen, een ieder dealt er wel zelf mee, het is hem en God....maar er zijn zoveel maffe therapie-en..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DEREK214 (51)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:43
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
Ik las de reactie van CM, kijk als je eerst gewaarschuwd, dan een time out en dan pas een ban, ben je dus vaker in de ban gedaan, dit is slechts Bijbels als er 2 a 3 getuigen zijn, dus de 2,3 keer grens is een goede, kijk we moeten vergeven als de ander het echt, meent, maar als de vrucht van de Geest niet in de volheid in jou woont, is het misschien ook wel even verstandig om te wachten met een relatie, lief zijn voor de ander... Knipoog smiley is een voorwaarde toch, en ookla is de ander grof tegen jou , een zacht antwoordt keert de grimmigheid af(spreuken)

derek


Laatst aangepast door
DEREK214
op maandag 30 januari 2012, 19:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DEREK214
Pagina 1 van 1