ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GILBERT767
ChristianMatch forum index » Berichten van GILBERT767
Auteur Bericht
GILBERT767 (38)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 00:21
BerichtOnderwerp: Luister naar Gods Geest.
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je met deze bijdrage bedoelt. Zelf denk ik dat je vanuit verkeerde vooronderstellingen werkt. En dat dat de oorzaak is, dat je zo veroordelend doet naar andere mensen.
Ten eerste is dit niet een gemeente, en er zijn zeker geen gelijkstemden hier. Maar moet je dan maar mensen veroordelen?
Ten tweede is het begrip vanuit de Geest handelen voor veel mensen een vaag begrip, omdat ze domweg niet weten wat dat is. Je gebruikt dus termen die niet overkomen.
Ten derde maak je een denkfout door een verschil van mening meteen af te schilderen als ruzie. Veel mensen discussiëren omdat ze er van willen leren. En dat werkt juist verzoenend vind ik en wederzijds begrip.


Laatst aangepast door
GILBERT767
op zaterdag 10 maart 2012, 00:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GILBERT767 (38)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 00:19
BerichtOnderwerp: Luister naar Gods Geest.
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je met deze bijdrage bedoelt. Zelf denk ik dat je vanuit verkeerde vooronderstellingen werkt. En dat dat de oorzaak is, dat je zo veroordelend doet naar andere mensen.
Ten eerste is dit niet een gemeente, en er zijn zeker geen gelijkstemden hier. Maar moet je dan maar mensen veroordelen?
Ten tweede is het begrip vanuit de Geest handelen voor veel mensen een vaag begrip, omdat ze domweg niet weten wat dat is. Je gebruikt dus termen die niet overkomen.
Ten derde maak je een denkfout door een verschil van mening meteen af te schilderen als ruzie. Veel mensen discussiëren omdat ze er van willen leren. En dat werkt juist verzoenend vind ik en wederzijds begrip.


[list]Broer, als je deze bijdrage niet begrijpt, wil ik altijd de moeite nemen die uit te leggen, maar als ik merk dat het alleen maar leidt tot eindeloos gediscuseer/twist, inplaats van dat het ons dichter bij het kennen van Hem brengt, dan doe ik dat niet.


Laatst aangepast door
GILBERT767
op zaterdag 10 maart 2012, 00:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GILBERT767 (38)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 08:20
BerichtOnderwerp: Luister naar Gods Geest.
 
Sluit geen zaken uit omdat ze niet passen binnen onze westerse gedachten patronen, omdat Gods wegen hoger zijn dan de onze, alles waar we onder dit topic over discussiëren staat of valt met openbaring van God, iedereen die openbaring van God wil kunnen begrijpen voor zijn eigen leven, moet onderandere zijn eigen meningen open houden voor de sturing van God, en God actief zoeken, en ieder die zich betrapt op het doen van het onderstaande bijbelgedeelte moet daarvan terug keren naar God.

Als wij door de Geest leven, laten wij dan ook door de Geest Wandelen.
Laten wij geen mensen met eigendunk worden, elkaar niet uitdagen en benijden Galaten 5:25

Ik heb deze reactie geplaatst in broederlijke liefde omdat het mij" en ik geloof ook God" veel pijn doet te merken dat er in het algemeen zoveel word vertrouwd op onz eigen verstand en doctrines, maar dat een levende relatie met God daar buiten word gehouden, keer terug naar God als je dit herkent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GILBERT767 (38)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 08:51
BerichtOnderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
 
Om gen 6:4 beter te begrijpen, moet je het boek van Henoch er bij pakken
Dit is een buite bijbelse bron die laat zien dat er in de oudheid hybride zijn geweest die zowel mens als dier moeten zijn geweest of mens en gevallen engel/demon, ik geloof dat er in die tijd en daarna ook reuzen waren ook dat staat beschreven in het boek van Henoch, het boek Henoch is een heel interessant boek als je weet dat er in de bijbel staat dat, de laatste dagen zullen zijn als in de dagen van Noach

Ik geloof dat dit boek buiten beschouwing is gelaten tijdens de samenstelling van de bijbel, maar dat het zeker niet minder waar is, Henoch woord namelijk ook aangehaald in onze bijbel er word van hem gezegd dat hij wandelde met God, Genesis 6:4 staat er bijna letterlijk in, je leest er over specifieke engelen die ook in de bijbel voorkomen, en die mannen van naam, zou onderandere de vreemde half mens half dier of demon verklaren die je nog wel eens als wand beschildering ziet, en wat dacht je van paaseiland als ik 9 keer zo sterk en zo groot was kon ik zoon steen waarschijnlijk samen met mijn buurman optillen e verzetten.

Voor dat je dit afwimpel als kolder wil ik je er even aan herinneren dat, satan direckt na de zondeval wist dat, God met een redingsplan zou komen en het was al snel bekend wat dat zou zijn, Jezus, Jezus moest geboren worden uit een specifieke stam, dit wist satan, Jezus zou op een bepaalde tijd geboren worden, ook dit wist hij, dus als reactie zie je door heel de bijbel heen dat satan er alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat de geboorte van Jezus rein en heilig zou plaats vinden, denk nu aan dat wat ik eerder heb gezegd, hij satan wist dus dat de Messias uit de mensen zal komen dus wat is zijn reactie het menselijk ras manipuleren zou dat Jezus niet geboren kan worden, dat plan is mislukt, poging twee de kinderen moorden in exodus 1 zie ook als een aanval op de Messias om dat het een aanval is op zijn volk waar Hij uit komt
Gelukkig is het de satan niet gelukt om Jezus tegen te houden.

Ik be benieuwd naar de reactie van de lezer.


Laatst aangepast door
GILBERT767
op zondag 12 februari 2012, 09:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GILBERT767
Pagina 1 van 1